abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 januari 2025 @ 18:51:59 #76
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_216311036
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2025 10:44 schreef RotatoR het volgende:
Als je drinkt, rookt en huurt is het wel een ander verhaal

Nou, wel blij dat ze dit toe geven.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_216312233
Goh, waar zou die inflatie toch vandaan komen?

quote:
Eén btw-tarief van 18 procent, of álle producten 0,5 procent duurder? Kabinet is hard op zoek naar extra geld
https://www.ad.nl/politie(...)xtra-geld~a26ae2ad0/

Geweldig kabinet dit. :')
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216312783
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 15:25 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ja dat zie je nu veel. Dat de lonen te veel zijn gestegen en dat dat (ook) een reden voor de inflatie is.

Het is allemaal zo doorzichtig.
Nou ja, dat is ook wel zo natuurlijk. De minimum lonen en bijvoorbeeld in de horeca. Dat werkt echt wel door in de prijzen.
  Forum Admin woensdag 15 januari 2025 @ 20:23:54 #79
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_216312838
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 20:21 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Nou ja, dat is ook wel zo natuurlijk. De minimum lonen en bijvoorbeeld in de horeca. Dat werkt echt wel door in de prijzen.
Het werkt overal in door, je kunt ook niet eindeloos lonen blijven verhogen. Alleen is het wel zo dat zoals ik al aankaartte de koopkracht al jaren achter blijft en sommige sectoren echt heel slecht betaald worden/werden. Zie ook de apothekersassistenten.

Bij de horeca speelt wel meer dan alleen het loon trouwens en ik zie dat ook niet zo snel goed komen
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_216312903
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 11:04 schreef Fietsenrek het volgende:
Haha makkelijk praten als je een vorstelijk salaris hebt. Je ziet wel weer dat deze 'experts' ver van de samenleving af zitten.
Toch heerlijk als men erin zou slagen de publieke omroepen om zeep te kunnen helpen. Dan zijn er straks alleen nog maar van dit soort preken van de dikverdieners hogerop die aangeven dat alle zorgen onderaan slechts verbeelding is.
pi_216313078
quote:
14s.gif Op woensdag 15 januari 2025 18:42 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Ook dat is nog maar de vraag. Vroeger waren tv's (en witgoed) 5x zo duur maar gingen ze wel decennia mee.
Hetzelfde geldt dankzij de hedendaagse wegwerpeconomie inmiddels helaas ook voor kleding. Als man had je eigenlijk altijd het geluk dat je vrijwel eeuwig met een overhemd, spijkerbroek of poloshirt deed omdat iets als "mode" het gros van ons totaal niet interesseerde. Tegenwoordig moet je, net als vrouwen, om het jaar nieuwe kleding kopen. Niet omdat je daar zin in hebt, maar omdat de kwaliteit van kleding tegenwoordig echt erbarmelijk is.
pi_216313136
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 20:23 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Het werkt overal in door, je kunt ook niet eindeloos lonen blijven verhogen. Alleen is het wel zo dat zoals ik al aankaartte de koopkracht al jaren achter blijft en sommige sectoren echt heel slecht betaald worden/werden. Zie ook de apothekersassistenten.

Bij de horeca speelt wel meer dan alleen het loon trouwens en ik zie dat ook niet zo snel goed komen
Een heel groot deel van de Horeca is parttimer daar is een hoog loon fijn, maar niet cruciaal voor hun rondkomen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 15 januari 2025 @ 20:40:02 #83
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216313140
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2025 20:36 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Hetzelfde geldt dankzij de hedendaagse wegwerpeconomie inmiddels helaas ook voor kleding. Als man had je eigenlijk altijd het geluk dat je vrijwel eeuwig met een overhemd, spijkerbroek of poloshirt deed omdat iets als "mode" het gros van ons totaal niet interesseerde. Tegenwoordig moet je, net als vrouwen, om het jaar nieuwe kleding kopen. Niet omdat je daar zin in hebt, maar omdat de kwaliteit van kleding tegenwoordig echt erbarmelijk is.
Dat klopt maar dat komt ook wel omdat er veel goedkope troep is. Ik ben weer wat duurdere merken zoals Guess, Hugo Boss en Tommy Hilfiger gaan kopen en merk dat het toch echt wel betere kwaliteit is.
pi_216313153
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 20:21 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Als er niet decennialang op loonmatiging ingezet was zou er nu amper iets aan de hand geweest zijn. De hoge inflatie is gewoon het gevolg van achterlijk (economisch) beleid.
pi_216313177
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2025 20:40 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat klopt maar dat komt ook wel omdat er veel goedkope troep is. Ik ben weer wat duurdere merken zoals Guess, Hugo Boss en Tommy Hilfiger gaan kopen en merk dat het toch echt wel betere kwaliteit is.
Je kunt beter geen merk kopen maar kwalitatief goed, bij een merk graat een groot deel van je geld in marketing zitten, zelf koop ik mijn kleding veelal bij zeefdrukkers die profesionele kleding bedrukken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_216313198
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2025 20:40 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Eerlijk gezegd heb ik alleen ervaring met dat laatste merk, maar echt onder de indruk van de kwaliteit ben ik niet.
pi_216313268
quote:
7s.gif Op woensdag 15 januari 2025 15:38 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Onzin.
Jij haalt nooit boodschappen
  woensdag 15 januari 2025 @ 21:00:16 #88
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_216313496
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2025 10:53 schreef SebbeSwensje het volgende:
Las zelf juist dit vanochtend:
https://www.bnr.nl/column(...)l-niet-in-het-cijfer

Lekker makkelijk als zaken zoals belasting en zorgpremie niet worden meegenomen in de cijfers.
Dank voor het delen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_216314124
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 12:51 schreef torentje het volgende:

[..]
Omdat hun budget ontoereikend is, kunnen veel mensen dan toch niet meedoen met activiteiten? Dat is in mijn ogen niet beschaafd en niet menselijk.
Nee, ik zei leven naar je mogelijkheden.
Heel wat anders.

quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2025 13:24 schreef MissButterflyy het volgende:

Je hebt vast een partner, en laat me raden: die werkt fulltime en verdiend een stuk meer dan jou.
Nee en nee.
Jammer joh.
pi_216314178
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 13:44 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Als je net zo gezellig doet als hier, dan geef je vast ook nooit een rondje en kost het je geen geld op kringverjaardagen want daar word je niet uitgenodigd.

Verder worden de prijzen zowat maandelijks verhoogd in de supermarkt. Dat jij daar zogenaamde niks van merkt met je calvinistische levensstijl (maar wel 3 keer op vakantie) betekent niet dat het niet zo is.
Iemand die verstandig met geld omgaat heeft geen geldproblemen en kan zich alsnog op zijn tijd een vakantie, een rondje trakteren etc etc veroorloven.
Dat is het hele punt.

quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 14:00 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Hoe oud ben jij? Iemand van 30 die nu modaal verdient kan nooit meer een betaalbare woning vinden.

Had je daar al over nagedacht of denk je altijd alleen maar vanuit "ik"?
Ik ben in de 30.
Zoals ik al zei: Leef naar je mogelijkheden en je kunt alles. Betaalbare woningen zijn er in NL genoeg.
Moet je ook keuzes in maken.

quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 15:28 schreef ieniminimuis het volgende:
Achja huursverhoging van 5%? Als je daar last van hebt? Kan niet, dat zit gewoon tussen je oren.
Ach ja, 5% stijging terwijl lonen sneller stijgen. Ach jammer joh. 5% is een nietszeggend getal.
Buiten dat huren jaren niet gestegen zijn.
pi_216314201
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2025 17:08 schreef Cockwhale het volgende:
Als de economen het zeggen, zal het wel zo zijn. De gewone burger moet niet zo zeiken. Neem een voorbeeld aan de koning bijvoorbeeld of die 10% rijkste mensen in Nederland, die klagen toch ook niet over de stijgende kosten van een kaasje of vleesje?!
Als de feiten het zeggen dan moet de burger inderdaad niet zeiken.

quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 16:08 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Niet relevant. Je spaargeld en pensioen is nog steeds weg, dat compenseer je niet met salarisstijging die sowieso achteraf is.

Dit is "you'll own nothing en kabinetshoer Van Mulligen komt je uitleggen waarom je daarmee happy zou moeten zijn.
Natuurlijk is dat wel relevant.
Als je lonen meer stijgen dan je uitgaven dan gaan je spaargeld en pensioen niet weg...
pi_216314206
tuurlijk, daarom hou ik aan het eind van de maand minder over
pi_216314289
Ik begrijp niet dat ze in landen zoals bijv Belgie, waar de lonen vaak automatisch meestijgen met de inflatie, geen loon-prijsspiraal hebben.
En hier kennelijk wel...volgens mij klopt er iets niet.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Overall beste user 2022 woensdag 15 januari 2025 @ 21:50:10 #94
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_216314302
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2025 10:44 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Sterk staaltje gaslighting.
Dat veel mensen hun boodschappen en hun energierekening niet meer kunnen betalen zit allemaal maar tussen hun oren.
Dus partijen voeren campagne dat alles zo duur is. Winnen verkiezingen. Vormen regering die er niets van bakt. Nu zit dat alles zo duur is tussen je oren.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 15 januari 2025 @ 21:55:13 #95
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_216314366
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 18:39 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ben je een downie ofzo? Vlees is allemaal verdubbeld, kijk wat je 3 jaar terug betaalde voor een kilo gehakt, of kip filet, is gewoon verdubbeld, ik betaalde 5 euro voor een kilo gehakt, daar haal ik nu net 400 gram voor. Voor kipfilet hetzelfde. Koffie echt gewoon ruim verdubbeld. Kaas, haalde 6 plakken kaas voor 1.70 nu 3.50. Wat lul je nou met onzin.
_O-

Ik ga proberen een bron te vinden maar denk dat het niet verdubbeld is.
  woensdag 15 januari 2025 @ 21:55:17 #96
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_216314367
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 21:43 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Iemand die verstandig met geld omgaat heeft geen geldproblemen en kan zich alsnog op zijn tijd een vakantie, een rondje trakteren etc etc veroorloven.
Dat is het hele punt.
[..]
Ik ben in de 30.
Zoals ik al zei: Leef naar je mogelijkheden en je kunt alles. Betaalbare woningen zijn er in NL genoeg.
Moet je ook keuzes in maken.
[..]
Ach ja, 5% stijging terwijl lonen sneller stijgen. Ach jammer joh. 5% is een nietszeggend getal.
Buiten dat huren jaren niet gestegen zijn.
Of je verstandig met geld om kunt gaan heeft helemaal niets te maken met het duurder worden van producten.

Alleen mijn zorgverzekering is al 10% duurder geworden. Sommige producten 12%, anderen 3%, autoverzekering 6%.

Dat kun je niet allemaal op een hoop gooien en stellen dat je 'er toch 10% op vooruit bent gegaan'.

Ja, als je alleen rijstwafel met tomatenpuree eet en op de fiets naar je werk gaat. Dan zal het best meevallen.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  woensdag 15 januari 2025 @ 22:10:20 #97
84244 Scorpie
graag verwijderen
pi_216314527
quote:
7s.gif Op woensdag 15 januari 2025 21:55 schreef Zwansen het volgende:

[..]
_O-

Ik ga proberen een bron te vinden maar denk dat het niet verdubbeld is.
Misschien niet verdubbeld, maar wel veel meer in prijs gestegen, want inflatie stapelt op elkaar he. Veel mensen vergeten dat als ze het hebben over 'lage' inflatie.
  woensdag 15 januari 2025 @ 22:13:36 #98
68638 Zwansen
pi_216314552
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 18:39 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ben je een downie ofzo? Vlees is allemaal verdubbeld, kijk wat je 3 jaar terug betaalde voor een kilo gehakt, of kip filet, is gewoon verdubbeld, ik betaalde 5 euro voor een kilo gehakt, daar haal ik nu net 400 gram voor. Voor kipfilet hetzelfde. Koffie echt gewoon ruim verdubbeld. Kaas, haalde 6 plakken kaas voor 1.70 nu 3.50. Wat lul je nou met onzin.
Heb prijzen van 3 soorten koffiecups vergeleken met de prijs van exact 5 jaar geleden. Nergens een verdubbeling. Bij twee was het ‘slechts’ enkele tientallen procenten, en dat dus over 5 jaar in plaats van 3 jaar. Dus hoezo ruim verdubbeld?
pi_216314566
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 21:55 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Of je verstandig met geld om kunt gaan heeft helemaal niets te maken met het duurder worden van producten.

Dat zeg ik ook nergens.
Ik zeg alleen dat je moet leven naar je omstandigheden.

Ik kan ook wel voor een dikke auto, groot huis in duurdere omgeving en de allernieuwste telefoon elke keer weer gaan. Die prijzen veranderen idd niet met wat ik wel of niet koop.
Echter door dat soort aankopen te doen gaan je uitgaven simpelweg omhoog en raak je financieel in de problemen.

Als je inkomen 2k is, dan moet je niet 2,1k uitgeven.
Zo lastig is het niet.
  woensdag 15 januari 2025 @ 22:16:56 #100
68638 Zwansen
pi_216314581
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 20:46 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Jij haalt nooit boodschappen
Bijna elke dag. _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties