Volgens mij word dat ook gewogen meegenomen.quote:Op woensdag 15 januari 2025 11:56 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Zeker, onder de streep zijn dat stiekem toch wel forse dingetjes. Anderzijds worden dingen als roken dan wel weer meegenomen. Dat is voor het overgrote deel van Nederland totaal irrelevant.
Die kochten dan zeker altijd saffraanquote:Op woensdag 15 januari 2025 11:06 schreef theunderdog het volgende:
Ze hebben een punt. Boodschappen waren voor een deel van Nederland altijd al duur.
Ik heb een goed inkomen en rook 2 pakjes per dag, een stijging van 8 naar 12 euro kost me bijna 3K per jaar extra.quote:Op woensdag 15 januari 2025 12:06 schreef Toine51 het volgende:
"Alles is onbetaalbaar in NL!!!"
Aldus de 2 pakjes per dag rokende Truus uit Schubbekutteveen...
Laten uitvoeren door een gynaecoloog waarschijnlijk.quote:
Zou best kunnen ja. Geen idee hoe ze het precies berekenen (weten ze het zelf wel? 😜).quote:Op woensdag 15 januari 2025 12:00 schreef raptorix het volgende:
[..]
Volgens mij word dat ook gewogen meegenomen.
Overigens wat er ook niet inzit is dat je bijna 5 procent zorgpremie via je loon aftikt. Voor veel mensen is dat nog een groter bedrag dan de premie die je zelf betaalt.
Had 30k moeten zijn.quote:Op woensdag 15 januari 2025 12:08 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb een goed inkomen en rook 2 pakjes per dag, een stijging van 8 naar 12 euro kost me bijna 3K per jaar extra.
Veel mensen zijn dan niet meer dan kasplantjes, kunnen dan niet al te ver van de woonruimte, mogen dan buiten nergens gratis gaan zitten of gratis de behoefte doen.quote:Op woensdag 15 januari 2025 11:50 schreef bianconeri het volgende:
Of je leeft naar je stand en niet daar boven?
Tabak zit er zeker in, heb net het boodschappenmandje eens bekeken, hoe ze het precies berekenen moet ik een andere keer even uitzoeken.quote:Op woensdag 15 januari 2025 12:11 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Zou best kunnen ja. Geen idee hoe ze het precies berekenen (weten ze het zelf wel? 😜).
Mij persoonlijk zal het allemaal niet raken, maar er zijn wel mensen in mijn vrijwilligersprojecten die zichtbaar (meer) moeite hebben rond te komen. Deze mensen krijgen dan ook jaarrond gratis groente/fruit/aardappels (niet alles jaarrond uiteraard) vanuit onze moestuin, waar ze vaak zelf ook weleens meehelpen
Het verlicht wat van hun zorgen, maar is voor sommige echt niet genoeg. Stijgende huren, belastingen, premies.. twee opgroeiende kinderen en maar 'simpele' banen. Dan kan het helaas hard gaan met de centen..
Probeer te helpen waar ik kan, maar besef al te goed dat je de wereld niet kunt redden.
bijzonder dat ze hier wat anders zeggen dan die zogenaamde onderzoekersquote:De Consumentenbond houdt de prijsontwikkeling al jaren bij. De afgelopen vier jaar zijn de prijzen van A-merken met 42 procent omhooggegaan. Budget -en huismerken werden sinds 2020 30 procent duurder.
Al met al zegt het weer lekker weinig dus. Gelukkig haal ik mijn tabak in Luxemburg en heb ik niet zoveel last van die "inflatie".quote:Op woensdag 15 januari 2025 11:56 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Zeker, onder de streep zijn dat stiekem toch wel forse dingetjes. Anderzijds worden dingen als roken dan wel weer meegenomen. Dat is voor het overgrote deel van Nederland totaal irrelevant.
Wat is er ''kasplantje'' achtig aan gewoon naar je eigen norm leven?quote:Op woensdag 15 januari 2025 12:14 schreef torentje het volgende:
[..]
Veel mensen zijn dan niet meer dan kasplantjes, kunnen dan niet al te ver van de woonruimte, mogen dan buiten nergens gratis gaan zitten of gratis de behoefte doen.
Dat mag een land nooit toestaan, omdat dat niet beschaafd en niet menselijk is.
Roken in 2025quote:Op woensdag 15 januari 2025 12:32 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Al met al zegt het weer lekker weinig dus. Gelukkig haal ik mijn tabak in Luxemburg en heb ik niet zoveel last van die "inflatie".
Bemoei je lekker met je eigen zaken flapdrol.quote:Op woensdag 15 januari 2025 12:35 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Roken in 2025Hoe dom kan iemand zijn.
Ik doel op de personen uit het artikel. Die verdienen meer dan jij en ik samen.quote:Op woensdag 15 januari 2025 11:29 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wat noem jij vorstelijk salaris?
Ik heb nog nooit modaal of meer verdient in NL. Mede door parttime te werken.
En heb nog nooit een seconde financiele problemen gehad en kan 3x of meer per jaar op vakantie.
Dus ja inflatie en de financiele problemen zitten wel degelijk tussen de oren.
Althans ook in de zin van als je niet met geld om kan gaan ja dan ga je problemen krijgen.
Kanker is een Luxemburg nog wel betaalbaar, gelukkig maar.quote:Op woensdag 15 januari 2025 12:32 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Al met al zegt het weer lekker weinig dus. Gelukkig haal ik mijn tabak in Luxemburg en heb ik niet zoveel last van die "inflatie".
Oh, echt? De woning die ik 20 jaar geleden in mijn eentje heb gekocht, zou ik nu niet meer kunnen kopen. En mijn salaris is fors meer dan modaal. Dus zeg nog maar een keer dat inflatie 'emotioneel gejank' is.quote:Op woensdag 15 januari 2025 11:31 schreef bianconeri het volgende:
Terwijl de feitelijke cijfers heel wat anders laten zien.
Omdat hun budget ontoereikend is, kunnen veel mensen dan toch niet meedoen met activiteiten? Dat is in mijn ogen niet beschaafd en niet menselijk.quote:Op woensdag 15 januari 2025 12:34 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wat is er ''kasplantje'' achtig aan gewoon naar je eigen norm leven?
Wat is daar ''niet beschaafd en niet menselijk'' aan?
https://archive.ph/hqn8mquote:Op woensdag 15 januari 2025 12:52 schreef Nobu het volgende:
Niemand gelooft het sprookje van de loon-prijsspiraal nog dus we krijgen een nieuw sprookje om de aandacht af te leiden.
Met dezelfde truc als bij asielzoekers, doen alsof de schade van vorig jaar al weg is en we weer op nul beginnen. Het prijsniveau van een paar jaar geleden was inderdaad normaal, er is een kwart van je spaargeld, je pensioen en je inkomen gestolen door de ECB en dat krijg niet meer terug. De inflatie van 4% van nu komt daar nog eens overheen.quote:Op woensdag 15 januari 2025 10:44 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Sterk staaltje gaslighting.
Dat veel mensen hun boodschappen en hun energierekening niet meer kunnen betalen zit allemaal maar tussen hun oren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |