abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216306713
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 11:56 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Zeker, onder de streep zijn dat stiekem toch wel forse dingetjes. Anderzijds worden dingen als roken dan wel weer meegenomen. Dat is voor het overgrote deel van Nederland totaal irrelevant.
Volgens mij word dat ook gewogen meegenomen.
Overigens wat er ook niet inzit is dat je bijna 5 procent zorgpremie via je loon aftikt. Voor veel mensen is dat nog een groter bedrag dan de premie die je zelf betaalt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  FOK!fotograaf woensdag 15 januari 2025 @ 12:02:13 #27
842 Zorro
Z
pi_216306724
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 11:06 schreef theunderdog het volgende:
Ze hebben een punt. Boodschappen waren voor een deel van Nederland altijd al duur.
Die kochten dan zeker altijd saffraan
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_216306742
"Alles is onbetaalbaar in NL!!!"

Aldus de 2 pakjes per dag rokende Truus uit Schubbekutteveen...

:')
pi_216306757
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 12:06 schreef Toine51 het volgende:
"Alles is onbetaalbaar in NL!!!"

Aldus de 2 pakjes per dag rokende Truus uit Schubbekutteveen...

:')
Ik heb een goed inkomen en rook 2 pakjes per dag, een stijging van 8 naar 12 euro kost me bijna 3K per jaar extra.
  woensdag 15 januari 2025 @ 12:10:09 #30
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_216306772
Wat een kut onderzoek
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_216306781
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 12:10 schreef Scorpie het volgende:
Wat een kut onderzoek
Laten uitvoeren door een gynaecoloog waarschijnlijk.
Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van één ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco
pi_216306784
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 12:00 schreef raptorix het volgende:

[..]
Volgens mij word dat ook gewogen meegenomen.
Overigens wat er ook niet inzit is dat je bijna 5 procent zorgpremie via je loon aftikt. Voor veel mensen is dat nog een groter bedrag dan de premie die je zelf betaalt.
Zou best kunnen ja. Geen idee hoe ze het precies berekenen (weten ze het zelf wel? 😜).

Mij persoonlijk zal het allemaal niet raken, maar er zijn wel mensen in mijn vrijwilligersprojecten die zichtbaar (meer) moeite hebben rond te komen. Deze mensen krijgen dan ook jaarrond gratis groente/fruit/aardappels (niet alles jaarrond uiteraard) vanuit onze moestuin, waar ze vaak zelf ook weleens meehelpen :Y

Het verlicht wat van hun zorgen, maar is voor sommige echt niet genoeg. Stijgende huren, belastingen, premies.. twee opgroeiende kinderen en maar 'simpele' banen. Dan kan het helaas hard gaan met de centen..

Probeer te helpen waar ik kan, maar besef al te goed dat je de wereld niet kunt redden.
pi_216306789
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 12:08 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik heb een goed inkomen en rook 2 pakjes per dag, een stijging van 8 naar 12 euro kost me bijna 3K per jaar extra.
Had 30k moeten zijn. :P
pi_216306802
Wat een flapdrollen, het is alleen al zichtbaar aan veel verpakkingen die kleiner gemaakt zijn en daar boven op nog een duurder. Hoe kan je dit soort onzin dan beweren.
pi_216306810
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 11:50 schreef bianconeri het volgende:
Of je leeft naar je stand en niet daar boven?
Veel mensen zijn dan niet meer dan kasplantjes, kunnen dan niet al te ver van de woonruimte, mogen dan buiten nergens gratis gaan zitten of gratis de behoefte doen.
Dat mag een land nooit toestaan, omdat dat niet beschaafd en niet menselijk is.
pi_216306816
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2025 12:11 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Zou best kunnen ja. Geen idee hoe ze het precies berekenen (weten ze het zelf wel? 😜).

Mij persoonlijk zal het allemaal niet raken, maar er zijn wel mensen in mijn vrijwilligersprojecten die zichtbaar (meer) moeite hebben rond te komen. Deze mensen krijgen dan ook jaarrond gratis groente/fruit/aardappels (niet alles jaarrond uiteraard) vanuit onze moestuin, waar ze vaak zelf ook weleens meehelpen :Y

Het verlicht wat van hun zorgen, maar is voor sommige echt niet genoeg. Stijgende huren, belastingen, premies.. twee opgroeiende kinderen en maar 'simpele' banen. Dan kan het helaas hard gaan met de centen..

Probeer te helpen waar ik kan, maar besef al te goed dat je de wereld niet kunt redden.
Tabak zit er zeker in, heb net het boodschappenmandje eens bekeken, hoe ze het precies berekenen moet ik een andere keer even uitzoeken.

Edit of ChatGTP vragen:

Ja, in het CBS-winkelmandje (Centraal Bureau voor de Statistiek) wordt rekening gehouden met de consumptiegewoonten van de gemiddelde Nederlander. De weging van producten en diensten in het mandje is gebaseerd op het aandeel van de totale uitgaven dat consumenten aan die producten besteden. Dit betekent dat het percentage van mensen dat een product koopt niet direct wordt gebruikt in de berekeningen, maar wel indirect invloed heeft, omdat de uitgavenstructuur wordt bepaald door het consumptiepatroon van de hele bevolking.

In het geval van tabak, bijvoorbeeld, kijkt het CBS naar het totaalbedrag dat consumenten in Nederland gemiddeld aan tabaksproducten uitgeven als percentage van hun totale uitgaven. Dit bedrag wordt gewogen in het winkelmandje, samen met andere categorieën zoals voedsel, kleding, en diensten. De relatieve populariteit of het percentage van mensen dat tabak daadwerkelijk koopt, speelt dus een rol in de vorm van uitgaven, maar wordt niet afzonderlijk als een directe factor meegenomen.
pi_216306875
quote:
De Consumentenbond houdt de prijsontwikkeling al jaren bij. De afgelopen vier jaar zijn de prijzen van A-merken met 42 procent omhooggegaan. Budget -en huismerken werden sinds 2020 30 procent duurder.
bijzonder dat ze hier wat anders zeggen dan die zogenaamde onderzoekers

https://www.bnnvara.nl/ka(...)edkoper-dan-a-merken
  woensdag 15 januari 2025 @ 12:32:06 #38
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_216306975
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 11:56 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Zeker, onder de streep zijn dat stiekem toch wel forse dingetjes. Anderzijds worden dingen als roken dan wel weer meegenomen. Dat is voor het overgrote deel van Nederland totaal irrelevant.
Al met al zegt het weer lekker weinig dus. Gelukkig haal ik mijn tabak in Luxemburg en heb ik niet zoveel last van die "inflatie".
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_216307021
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 12:14 schreef torentje het volgende:

[..]
Veel mensen zijn dan niet meer dan kasplantjes, kunnen dan niet al te ver van de woonruimte, mogen dan buiten nergens gratis gaan zitten of gratis de behoefte doen.
Dat mag een land nooit toestaan, omdat dat niet beschaafd en niet menselijk is.
Wat is er ''kasplantje'' achtig aan gewoon naar je eigen norm leven?
Wat is daar ''niet beschaafd en niet menselijk'' aan?

Echt :')
Dus volgens jou moeten we allemaal boven onze stand leven? Meer uitgeven dan onze financiele situatie aan kan. Altijd maar beter beter beter. Je snapt toch zelf ook wel dat dat juist hetgeen is dat problemen oplevert?

Buiten dat...
Ik leef naar mijn norm en ik kan vaak op vakantie naar het buitenland. Ik kan doen en laten wat ik wil.
Ja, ik moet er dingen voor laten maar boeiend? Ik hoef niet de dikste auto, huis of steeds de nieuwste telefoon. Nergens voor nodig.
pi_216307030
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2025 12:32 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Al met al zegt het weer lekker weinig dus. Gelukkig haal ik mijn tabak in Luxemburg en heb ik niet zoveel last van die "inflatie".
Roken in 2025 :') Hoe dom kan iemand zijn.
pi_216307042
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 12:35 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Roken in 2025 :') Hoe dom kan iemand zijn.
Bemoei je lekker met je eigen zaken flapdrol.
pi_216307102
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 11:29 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Wat noem jij vorstelijk salaris?
Ik heb nog nooit modaal of meer verdient in NL. Mede door parttime te werken.
En heb nog nooit een seconde financiele problemen gehad en kan 3x of meer per jaar op vakantie.

Dus ja inflatie en de financiele problemen zitten wel degelijk tussen de oren.
Althans ook in de zin van als je niet met geld om kan gaan ja dan ga je problemen krijgen.
Ik doel op de personen uit het artikel. Die verdienen meer dan jij en ik samen.
  woensdag 15 januari 2025 @ 12:43:57 #43
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_216307122
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2025 12:32 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Kanker is een Luxemburg nog wel betaalbaar, gelukkig maar.
  woensdag 15 januari 2025 @ 12:44:02 #44
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_216307124
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 11:31 schreef bianconeri het volgende:

Terwijl de feitelijke cijfers heel wat anders laten zien.
Oh, echt? De woning die ik 20 jaar geleden in mijn eentje heb gekocht, zou ik nu niet meer kunnen kopen. En mijn salaris is fors meer dan modaal. Dus zeg nog maar een keer dat inflatie 'emotioneel gejank' is.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_216307138
Bitcoin is trouwens ook enorm duur geworden.
pi_216307173
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 12:34 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Wat is er ''kasplantje'' achtig aan gewoon naar je eigen norm leven?
Wat is daar ''niet beschaafd en niet menselijk'' aan?
Omdat hun budget ontoereikend is, kunnen veel mensen dan toch niet meedoen met activiteiten? Dat is in mijn ogen niet beschaafd en niet menselijk.
  woensdag 15 januari 2025 @ 12:52:32 #47
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_216307187
Niemand gelooft het sprookje van de loon-prijsspiraal nog dus we krijgen een nieuw sprookje om de aandacht af te leiden.
  woensdag 15 januari 2025 @ 12:52:54 #48
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_216307191
Vanuit hun ivoren toren..
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_216307200
quote:
7s.gif Op woensdag 15 januari 2025 12:52 schreef Nobu het volgende:
Niemand gelooft het sprookje van de loon-prijsspiraal nog dus we krijgen een nieuw sprookje om de aandacht af te leiden.
https://archive.ph/hqn8m
pi_216307206
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2025 10:44 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Sterk staaltje gaslighting.
Dat veel mensen hun boodschappen en hun energierekening niet meer kunnen betalen zit allemaal maar tussen hun oren.
Met dezelfde truc als bij asielzoekers, doen alsof de schade van vorig jaar al weg is en we weer op nul beginnen. Het prijsniveau van een paar jaar geleden was inderdaad normaal, er is een kwart van je spaargeld, je pensioen en je inkomen gestolen door de ECB en dat krijg niet meer terug. De inflatie van 4% van nu komt daar nog eens overheen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')