Discriminerende generalisatie = onderscheid maken op grond van er niet toe doende kenmerken. Dat lijkt me hier het geval.quote:Een man die denkt dat hij een vrouw is lijkt mij niet de aangewezen persoon om te bepalen wat wel en niet een Hitlergroet is. Als het bij de basics van de menselijke biologie al verkeerd gaat laat dit weinig ruimte over voor andere zaken.
Ik vraag me af welke cabaratiers of humoristische programma's je leuk vindt.quote:Op donderdag 23 januari 2025 18:35 schreef probeer het volgende:
[..]
Het is 'maar een mening' dat de mening van transgenders minder waard is, omdat ze transgender zijn (en dus biologie niet snappen)? Op die fiets kan alles wel onder 'het is maar een mening' geschaard worden, nietwaar?
Ter mijner info; welke forumregels zijn wel of geen doodzonde?
En nu ben je de boel aan het verdraaien.quote:Op donderdag 23 januari 2025 18:46 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ik lees nergens dat hij transgender als minderwaardig ziet.
quote:Persoonlijke aanvallen, doodsverwensingen, racisme/discriminatie en crew bash vind ik als mod niet kunnen.
Fijn dat iemand het snapt.quote:Op donderdag 23 januari 2025 18:46 schreef recursief het volgende:
[..]
Discriminerende generalisatie = onderscheid maken op grond van er niet toe doende kenmerken. Dat lijkt me hier het geval.
Dan heb je ook nog de vrijheid van meningsuiting. Die is in Amerika bijna absoluut. In Nederland is die wat beperkter. Die vrijheid bestaat immers "behoudens ieders verantwoordelijkheid jegens de wet".
Lastig, lastig.
Denk dat je nu spijkers op laag water aan het zoeken bent. Van mij mag iemand transgenders stom vinden. Ik vind ook een aantal zaken stom. Maar tussen iets stom of iets minderwaardig vinden zit wel een groot verschil.quote:Op donderdag 23 januari 2025 18:42 schreef probeer het volgende:
[..]
Omdat GGMM reageert op een post die vraagt naar de relevantie van haar trans-zijn. En niet op een post die vraagt naar de relevantie van de ruzie met haar vader.
[..]
[..]
Duidelijker?
Heb je een linkje? Met de bewuste uitspraak, want daar lees ik misschien over heen.quote:Op donderdag 23 januari 2025 18:48 schreef probeer het volgende:
[..]
En nu ben je de boel aan het verdraaien.
Hij zegt dat haar mening minder waard is omdat ze transgender is.
[..]
GGMM in NWS / Dochter van Elon Musk uit kritiek op zijn vermeende 'nazi-groet' #1quote:Op donderdag 23 januari 2025 18:51 schreef Jippie het volgende:
[..]
Heb je een linkje? Met de bewuste uitspraak, want daar lees ik misschien over heen.
Dan lees ik de juiste post. Geen aardige opmerking, misschien een beetje bot. Maar waar zegt hij dat haar mening minderwaardig is?quote:Op donderdag 23 januari 2025 18:52 schreef probeer het volgende:
[..]
GGMM in NWS / Dochter van Elon Musk uit kritiek op zijn vermeende 'nazi-groet' #1
quote:Op donderdag 23 januari 2025 18:54 schreef Jippie het volgende:
[..]
Dan lees ik de juiste post. Geen aardige opmerking, misschien een beetje bot. Maar waar zegt hij dat haar mening minderwaardig is?
Dus ik mag zeggen dat iemands mening met een korreltje zout genomen dient te worden omdat diegene zwart is?quote:https://www.dbnl.org/teks(...)j%20Plinius%2C%20Nat.
1249. Iets met een korreltje (of een greintje) zout opvatten,
d.w.z. iets niet al te letterlijk, iets met een weinig gezond verstand en oordeel opvatten;
Dat was hier gemeld in het FB-topic: probeer in NWS / [NWS feedback] Een like voor Silly Walks namens Raw85quote:Op donderdag 23 januari 2025 18:55 schreef Jippie het volgende:
[..]
Waar komt het gequote stukje tekst vandaan?
Ach meidquote:Op donderdag 23 januari 2025 18:52 schreef probeer het volgende:
[..]
GGMM in NWS / Dochter van Elon Musk uit kritiek op zijn vermeende 'nazi-groet' #1
Vervang 'trans' eens door 'zwart' of 'homoseksueel' of 'joods'. Wellicht dat je het dan wel ziet.
Deze post is nu weg.quote:Op donderdag 23 januari 2025 17:56 schreef probeer het volgende:
[..]
En nog eentje. Iemands genderidentiteit doet niets af aan diens mening.
Maar hij zegt nergens dat het is omdat ze transgender is? Dat is mijn punt.quote:Op donderdag 23 januari 2025 18:58 schreef probeer het volgende:
[..]
[..]
Dus ik mag zeggen dat iemands mening met een korreltje zout genomen dient te worden omdat diegene zwart is?
Nee, niet weglopen nu. Ik probeer helder te krijgen of ik iets over het hoofd zie.quote:Op donderdag 23 januari 2025 19:04 schreef probeer het volgende:
Ik geef het op en taai wel weer af naar POL. Succes ermee.
Ik kan het niet duidelijker maken dan ik al deed. Of je ziet het of je ziet het niet.quote:Op donderdag 23 januari 2025 19:05 schreef Jippie het volgende:
[..]
Nee, niet weglopen nu. Ik probeer helder te krijgen of ik iets over het hoofd zie.
quote:Wat is de relevantie dat ze een vrouw is?
Zie je hoe dat seksistisch is? Hoe kan je dan niet zien dat het transfobisch is wanneer er trans-zijn staat?quote:Dat haar mening met een korreltje zout genomen moet worden
Waarom mag iemand een Hitlergroet in zijn UI hebben?quote:
Natuurlijk zegt hij dat wel. Ik lig niet zo wakker van die opmerking van GGGM maar wat is er in hemelsnaam onduidelijk aan wat hij zegt!?quote:Op donderdag 23 januari 2025 19:04 schreef Jippie het volgende:
[..]
Maar hij zegt nergens dat het is omdat ze transgender is? Dat is mijn punt.
Ik kan er hooguit een flauwe opmerking van maken, geloof mij dat ik echt niets heb met transgenderbash. Een van mijn nichten is als neef geboren en als iemand haar kwaad doet sta ik vooraan om diegene neer te hoeken. Ja, ook een vrouw kan dat.quote:Op donderdag 23 januari 2025 19:06 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik kan het niet duidelijker maken dan ik al deed. Of je ziet het of je ziet het niet.
Nou .. dan is het makkelijk toch?quote:Op donderdag 23 januari 2025 19:11 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ik kan er hooguit een flauwe opmerking van maken, geloof mij dat ik echt niets heb met transgenderbash. Een van mijn nichten is als neef geboren en als iemand haar kwaad doet sta ik vooraan om diegene neer te hoeken. Ja, ook een vrouw kan dat.
Ik leg me volledig bij haar oordeel neer.quote:Hej [naam]
Is dit transfobisch? Kan je me uitleggen waarom wel/niet?
pics van je bicepsquote:Op donderdag 23 januari 2025 19:11 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ik kan er hooguit een flauwe opmerking van maken, geloof mij dat ik echt niets heb met transgenderbash. Een van mijn nichten is als neef geboren en als iemand haar kwaad doet sta ik vooraan om diegene neer te hoeken. Ja, ook een vrouw kan dat.
Nee, ik ga haar hier niet mee lastig vallen.quote:Op donderdag 23 januari 2025 19:15 schreef probeer het volgende:
[..]
Nou .. dan is het makkelijk toch?
Leg het aan je nicht voor. Stuur haar een appje ...
[..]
Volgens de bovenbaas van fok is het dat totaal niet. Niets aan de hand dus, gewoon doorlopen.quote:Op donderdag 23 januari 2025 19:09 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Waarom mag iemand een Hitlergroet in zijn UI hebben?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |