abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 januari 2025 @ 20:54:11 #31
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216286376
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 20:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Nee, jij DENKT dat mijn wereldbeeld mensenhatend is, omdat je alleen maar leest wat je wilt lezen, en nooit de moeite neemt om nou daadwerkelijk te begrijpen wat een ander eigenlijk zegt. Daardoor heb je een monsterlijk fantasieverhaal in je hoofd gecreëerd dat echt te lachwekkend voor woorden is, het slaat helemaal nergens op. Ik kan daarom ook geen normaal gesprek met jou meer voeren, je laatste posts in het vorige deel waren wel zo compleet idioot en ver van de realiteit, dat ik er alleen maar om kan lachen, maar ik ben het ook wel een beetje beu, want het is allemaal erg venijnig en laag bij de grond, soms zelfs onder de gordel. Maar goed, jij geloof heilig in je eigen goedheid, dus dit dringt toch niet door die ijzeren plaat die in je jouw hoofd hebt, vrees ik.
Hoe weet je dat als je zelf aangeeft ze niet gelezen te hebben?

Overigens denk ik dat qua lachwekkend het heel moeilijk wordt het 'de sleutel van Petrus als fallussymbool' momentje te evenaren.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216286422
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 20:54 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Hoe weet je dat als je zelf aangeeft ze niet gelezen te hebben?

Overigens denk ik dat qua lachwekkend het heel moeilijk wordt 'de sleutel van Petrus als fallussymbool' momentje te evenaren.
Kerel, de eerste onzinpost heb ik nog wel even helemaal gelezen, maar wat je daarna allemaal neergekalkt hebt, nee, sorry, ik ga mijn tijd echt niet verdoen aan zoveel achterlijke woordendiarree, ik hoef echt maar een paar zinnen te lezen en en er daarna overheen te scannen om te zien waar het alweer over gaat, want het is toch altijd hetzelfde met jou. Ik heb werkelijk nog nooit iemand zo'n idiote karikatuur van me zien maken, je spant wat dat betreft echt de kroon in hoe je zo volhardend zoveel volslagen onzin met volle overtuiging blijft neerpennen. Ik zou bijna gaan denken dat je er zelf ook echt in gelooft. Ik hoop het niet voor je, want dan is het best wel ernstig gesteld ben ik bang.
  maandag 13 januari 2025 @ 21:00:46 #33
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216286494
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 20:56 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Kerel, de eerste onzinpost heb ik nog wel even helemaal gelezen, maar wat je daarna allemaal neergekalkt hebt, nee, sorry, ik ga mijn tijd echt niet verdoen aan zoveel achterlijke woordendiarree, ik hoef echt maar een paar zinnen te lezen en en er daarna overehen te scannen om te zien waar het alweer over gaat, want het is toch altijd hetzelfde met jou. Ik heb werkelijk nog nooit iemand zo'n idiote karikatuur van me zien maken, je spant wat dat betreft echt de kroon in hoe je zo volhardend zoveel volslagen onzin met volle overtuiging blijft neerpennen. Ik zou bijna gaan denken dat je er zelf ook echt in gelooft. Ik hoop het niet voor je, want dan is het best wel ernstig gesteld ben ik bang.
Dit is weinig samenhangend; je hebt gewoon glashard gezegd dat je het niet gelezen hebt.

Daarom ga je nu ook al een paar posts zo tekeer, want als je dat wel had gedaan, had je wederom gezien dat je bezig bent met zaken die je anderen verwijt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216286518
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dit is weinig samenhangend; je hebt gewoon glashard gezegd dat je het niet gelezen hebt.

Daarom ga je nu ook al een paar posts zo tekeer, want als je dat wel had gedaan, had je wederom gezien dat je bezig bent met zaken die je anderen verwijt.
Denk je nou echt dat ik zo tekeer zou gaan als ik niets van je diarree had gelezen?

Fijne avond, broeder.
  maandag 13 januari 2025 @ 21:03:03 #35
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216286530
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 21:02 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Denk je nou echt dat ik zo tekeer zou gaan als ik niets van je diarree had gelezen?

Fijne avond, broeder.
Kennelijk ja, aangezien je het tot twee maal toe even kwam melden dat je het inderdaad niet gelezen had.

Waar dat toe leidt zien we hier.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 13 januari 2025 @ 21:06:48 #36
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216286583
Voor de consistentie zal ik nog even de gewraakte post in dit nieuwe deel quoten. Voor de nieuwe lezers.

quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 19:41 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Selectief citeren en dan zelf beweren dat ik stel dat je 'alle' muziek en kunst en films veroordeelt. Dat is niet wat ik zei. Ik zei heel duidelijk: bepaalde.

Dat haal ik aan omdat me nog vers voor de geest staat hoe je m.b.t. muziek inderdaad Bach en Beethoven nog wel kon aanraden, maar het allemaal wat duisterder wordt wanneer het - voornamelijk Afrikaans geïnspireerde - muziekstijlen betrof. Te ritmisch. Risico op trance. Uiteraard nog wat gewauwel over voorouderverering en spiritisme.

En dat bedoel ik. Ik heb een schijthekel aan klassieke muziek. Mij beweegt James Brown, soul, funk, levensbekrachtigende muziek die het leven ook viert. De eerste keer dat ik James Brown hoorde beschrijf ik gerust als een moment van goddelijke inspiratie.

Maar dat daargelaten. Natuurlijk sleep je oorlog en geweld erbij, maar daar gaat het je niet om. James Brown luisteren, dat is ook 'het kwade'. Een horror-film kijken, dat is ook 'het kwade'. In een prachtige kathedraal een kaarsje bij het Maria-altaar branden, dat is ook 'het kwade'. Zelfbevrediging... 'kwade'; alcohol drinken... 'kwade'... varkensvlees eten, 'kwade'... dansen, 'kwade'...

Je weet natuurlijk dat het gros der mensheid niet bestaat uit oorlogsvoerders, criminelen, verkrachters, dieven en moordenaars. Zaken waar diezelfde gros der mensheid, doorheen alle eeuwen en culturen, diens afschuw over heeft uitgesproken. Dat hele niet-schade beginsel, dat is pas aangeboren en overgeërfd, al was het maar vanuit evolutionair oogpunt.

Maar je moet dat narratief overeind houden van de gevallen mensheid. En omdat het nu eenmaal ontbreekt aan massa's oorlogshitsers, verkrachters en moordenaars, bestempelen jij en al die zedenpredikers voor je de meest futiele en onschuldige zaken als 'kwaadaardig'. Zo kun je mensen alsnog omlaag halen, en aanpraten dat ze alsnog iets mankeert, dat ze defect zijn, dat ze niet deugen, dat ze iets nodig hebben om hun rotte staat te ontstijgen. Het verhaal moet wel doorverteld blijven worden, natuurlijk.

Jij hebt de RKK niet nodig om de mensheid te knechten, dat doe je heel goed zelf met je onbewijsbare, op eeuwenoude teksten gebaseerde ideeën over de 'natuur van de mens'; je wil niet dat mensen vrolijk zijn, blij zijn, tevreden zijn, genieten kunnen, mogen leven. Want alles in deze zichtbare wereld, dit mijnenveld, is het domein van de Satan, en overal ligt hij op de loer. Nee, dat betekent niet dat je ineens gaat moorden of verkrachten, maar dat je de verkeerde muziek luistert of de verkeerde film bekijkt, dat je geniet van seksualiteit en eten en drinken op niet toegestane wijzen.

Je maakt mensen slaaf van angst en laat ze hun eigen zijn verfoeien, hun onschuldige verlangens, hoop, hobby's en liefhebberij maak je suspect, hun 'goede bedoelingen' herleid je tot donkere motieven. Natuurlijk noem je ze geen moordenaars en verkrachters. Maar dat hoeft ook niet. Enkel luisteren naar 'opzwepende Afrikaanse ritmes' is al voldoende bewijs voor je geloof dat de mens 'inherent een slechte inborst heeft'.

En waarom?

Vanwege een boek.

Je vergelijking met een dokter is verder bespottelijk. Je bent geen dokter wanneer je mensen die niet ziek zijn ziek noemt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216286584
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 21:03 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Kennelijk ja, aangezien je het tot twee maal toe even kwam melden dat je het inderdaad niet gelezen had.

Waar dat toe leidt zien we hier.
Ik zal even taal gebruiken die je misschien wel begrijpt: amai.

Het is toch werkelijk niet te geloven dat ik letterlijk zeg dat ik je eerste post helemaal gelezen heb, en die daarna niet, en je dan toch nog blijft volhouden dat ik niets gelezen heb.

Dit is dus de perfecte illustratie waarom een gesprek (als ik het al zo kan noemen) met jou volstrekt nutteloos is: het maakt helemaal niets uit wat ik zeg, jij maakt er gewoon van wat jou goed uitkomt, zodat je maar aan je eigen gelijk kunt blijven vasthouden, want tja, dat is natuurlijk het belangrijkste.

Zeg nou zelf Etto, vind je dit werkelijk nuttig allemaal? Denk je dat ik er iets mee opschiet? Heb je je doel bereikt, dat ik nu uit mijn slof schiet en je even vertel wat ik er echt van denk? Ben je nu blij?

Wat is jouw doel eigenlijk hier? Ik verspreid het woord van God tenminste, maar wat doe jij hier eigenlijk? Waar vecht jij tegen? Tegen die o zo verschrikkelijke Christelijke leer die ik verkondig, en waar jij niet mee kunt leven?
  maandag 13 januari 2025 @ 21:07:12 #38
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_216286587
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 20:56 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Kerel, de eerste onzinpost heb ik nog wel even helemaal gelezen, maar wat je daarna allemaal neergekalkt hebt, nee, sorry, ik ga mijn tijd echt niet verdoen aan zoveel achterlijke woordendiarree, ik hoef echt maar een paar zinnen te lezen en en er daarna overheen te scannen om te zien waar het alweer over gaat, want het is toch altijd hetzelfde met jou. Ik heb werkelijk nog nooit iemand zo'n idiote karikatuur van me zien maken, je spant wat dat betreft echt de kroon in hoe je zo volhardend zoveel volslagen onzin met volle overtuiging blijft neerpennen. Ik zou bijna gaan denken dat je er zelf ook echt in gelooft. Ik hoop het niet voor je, want dan is het best wel ernstig gesteld ben ik bang.
Geloof me, jij hebt Etto niet nodig om een karikatuur van jezelf te maken. Ik begreep dat je geen Refo bent maar je hanteert wel dezelfde manier van discussiëren.

Gooien met losse Bijbel teksten en totaal niet inzien dat ook die Bijbel uiteindelijk gewoon mensen werk is geweest.

Alleen dat feit al, zou je moeten laten beseffen dat blind op de Bijbel afgaan niet echt rationeel is.

Daarnaast het constant verdacht maken van anderen die met een andere conclusie komen.. Dat moeten wel ketters zijn.
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_216286634
@Ali_Kannibali

"Leg even 'dat boek' weg en denk voor jezelf na", want zelf nadenken met "dat boek" kan niet. Laat je liever door James Brown "goddelijk inspireren" en "bewogen" worden:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
James Brown heeft gezegd: Haar komt op de eerste plek. En tanden op de tweede.

Wie oren heeft die hore.
pi_216286686
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 21:09 schreef Kerelx het volgende:
@:Ali_Kannibali

"Leg even 'dat boek' weg en denk voor jezelf na", want zelf nadenken met "dat boek" kan niet. Laat je liever door James Brown "goddelijk inspireren" en "bewogen" worden:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Wie oren heeft die hore.
Ik vond het ook bijzonder denigrerend om de bijbel als 'dat boek' weg te zetten, om vervolgens inderdaad kathedralen, seculiere muziek en andere spiritueel weinig tot geen nuttige dingen weg te zetten als een soort prachtige expressies van wat de mensheid allemaal kan voortbrengen, zelfs door God geïnspireerd.

Maar 'dat boek', nee, ho maar, daar moeten we geen moeite voor doen om het te begrijpen.
  maandag 13 januari 2025 @ 21:14:09 #41
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216286718
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 21:06 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Ik zal even taal gebruiken die je misschien wel begrijpt: amai.

Het is toch werkelijk niet te geloven dat ik letterlijk zeg dat ik je eerste post helemaal gelezen heb, en die daarna niet, en je dan toch nog blijft volhouden dat ik niets gelezen heb.

Dit is dus de perfecte illustratie waarom een gesprek (als ik het al zo kan noemen) met jou volstrekt nutteloos is: het maakt helemaal niets uit wat ik zeg, jij maakt er gewoon van wat jou goed uitkomt, zodat je maar aan je eigen gelijk kunt blijven vasthouden, want tja, dat is natuurlijk het belangrijkste.

Zeg nou zelf Etto, vind je dit werkelijk nuttig allemaal? Denk je dat ik er iets mee opschiet? Heb je je doel bereikt, dat ik nu uit mijn slof schiet en je even vertel wat ik er echt van denk? Ben je nu blij?

Wat is jouw doel eigenlijk hier? Ik verspreid het woord van God tenminste, maar wat doe jij hier eigenlijk? Waar vecht jij tegen? Tegen die o zo verschrikkelijke Christelijke leer die ik verkondig, en waar jij niet mee kunt leven?
Ik vind het buitengewoon nuttig om neutrale lezers aan te geven dat ze zichzelf niet moeten laten knechten door jouw interpretatie van eeuwenoude teksten. Dat ze alles moeten bevragen. Dat ze nooit, maar dan ook nooit, blind moeten varen op boeken, en al helemaal niet op de interpretatie ervan van individuen.

Ik kan er verder prima mee leven; jou hoef ik niet te overtuigen. Ik zou wel graag anderen willen behoeden zichzelf te laten manipuleren door zelfverklaarde brengers van de Waarheid.

[ Bericht 0% gewijzigd door EttovanBelgie op 13-01-2025 21:39:38 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216286733
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 21:12 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Ik vond het ook bijzonder denigrerend om de bijbel als 'dat boek' weg te zetten, om vervolgens inderdaad kathedralen, seculiere muziek en andere spiritueel weinig tot geen nuttige dingen weg te zetten als een soort prachtige expressies van wat de mensheid allemaal kan voortbrengen, zelfs door God geïnspireerd.

Maar 'dat boek', nee, ho maar, daar moeten we geen moeite voor doen om het te begrijpen.
De brede weg is heel aantrekkelijk, "dat boek" zit daar alleen maar in de weg.
  maandag 13 januari 2025 @ 21:15:35 #43
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216286737
quote:

SPOILER

Wie oren heeft die hore.
Bekijk deze YouTube-video

Oren, die we gekregen hebben om schitterende muziek te horen
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216286738
quote:

Hoe meer ik te weten kom over het boek, des te duidelijker het me wordt dat het om een product van vele menselijke epistels gaat, die in de loop der eeuwen zijn overgeschreven, aangepast en aangevuld door auteurs die in hun tijd leefden en vastlegden wat hun wereldbeeld was. Daarna vele malen...

Heeft geen enkele realiteitswaarde.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  maandag 13 januari 2025 @ 21:16:15 #45
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216286747
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 21:15 schreef Kerelx het volgende:

[..]
Welk boek?

De bhagavad gita?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216286748
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 21:15 schreef Kerelx het volgende:

[..]
Nogmaals de vraag: ga jij me voor op de smalle weg??
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_216286755
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 21:14 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik vind het buitengewoon nuttig om neutrale lezers aan te geven dat ze zichzelf niet moeten laten knechten door jouw interpretatie van eeuwenoude teksten. Dat ze alles moeten bevragen. Dat ze nooit, maar dan ook nooit, blind moeten varen op boeken, en al helemaal niet op de interpretatie ervan van individuen.

Ik kan er verder prima mee leven; jou hoef ik niet te overtuigen. Ik zou wel graag anderen willen behoeden zichzelf te laten manipuleren van zelfverklaarde brengers van de Waarheid.
Wanneer heb ik nou weer iemand opgeroepen om zich door mij te laten knechten, of door mijn interpretatie?

Alweer zo'n compleet debiele interpretatie van de werkelijkheid.

Het is echt onvoorstelbaar dat je in één topic mij aanvalt zoals je doet, alsof ik mensen hier om de tuin zit te leiden en probeer voor mijn karretje te spannen, of slaven wil maken van mijn mening, en tegelijkertijd alles op alles zet om de Rooms Katholieke kerk, die daadwerkelijk vele, vele mensen op brute wijze heeft laten afslachten omdat zij niet die versie van het geloof aanhielden die de RKK dicteerde, en die nog steeds in haar officiële statements de doodstraf voor ketters niet afkeurt of uitsluit, te verdedigen.

De hypocrisie en complete omkering van de werkelijkheid in jouw hoofd is erg zorgwekkend.
  maandag 13 januari 2025 @ 21:21:01 #48
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216286810
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 21:16 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Wanneer heb ik nou weer iemand opgeroepen om zich door mij te laten knechten, of door mijn interpretatie?

Alweer zo'n compleet debiele interpretatie van de werkelijkheid.

Het is echt onvoorstelbaar dat je in één topic mij aanvalt zoals je doet, alsof ik mensen hier om de kast zit te leiden en probeer voor mijn karretje te spannen, of slaven wil maken van mijn mening, en tegelijkertijd alles op alles zet om de Rooms Katholieke kerk, die daadwerkelijk vele, vele mensen op brute wijze heeft laten afslachten omdat zij niet die versie van het geloof aanhielden die de RKK dicteerde, en die nog steeds in haar officiële statements de doodstraf voor ketters niet afkeurt of uitsluit, gaat zitten verdedigen.

De hyporcisie en complete omkering van de werkelijkheid in jouw hoofd is erg zorgwekkend.
Ik verdedig geen enkele kerk; ik verdedig geschiedkundige feiten. Ergens is het nog best verrassend dat je werkelijk denkt dat ik Roomscher dan de paus ben. Ik heb georganiseerde religie al een tijdje vaarwel gezegd, juist vanwege de denkbeelden die je hier in een nieuw jasje al jaren neerplempt.

Het is allemaal lood om oud ijzer: de mensheid deugt niet, de wereld deugt niet, de wereld is een gevaarlijke plek, de enige tastbare werkelijkheid is niet de echte werkelijkheid en je hebt redding nodig voor iets dat twee mensen die 6000 jaar geleden ontstaan zijn gedaan hebben.

Ik ben vooral blij de oorspronkelijke Joodse interpretaties te hebben leren kennen, eigenlijk.

Laten we het verder vooral niet over hypocrisie hebben, Ali. Of over debiele interpretaties van de werkelijkheid. Post nog eens die fallus van Petrus en oreer nog eens over hoe de Nieuwe Wereld Orde, aangevoerd door de Paus, de mensheid wil knechten, dan hebben we het daarna over ratio en gezond verstand.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 13 januari 2025 @ 21:24:50 #49
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216286866
quote:

[..]

Waarom moet dat?

Waarom ben je zo ontdaan over de bewoording 'dat boek' maar spreek je wel over 'verrekte stukjes brood'?

Echt... koop een keer een heel goede spiegel.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 13 januari 2025 @ 21:25:06 #50
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_216286873
Ik zou niet teveel aandacht aan hem schenken Etto. Het is een wolf in schaapskleding. Zonde van je energie en je redelijkheid.
Nu weer met die trol erbij. Pffff.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
  maandag 13 januari 2025 @ 21:26:05 #51
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216286886
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 21:25 schreef Panterjong het volgende:
Ik zou niet teveel aandacht aan hem schenken Etto. Het is een wolf in schaapskleding. Zonde van je energie en je redelijkheid.
Nu weer met die trol erbij. Pffff.
Kerelx en Ali liggen ook in no time met elkaar in de clinch hoor... zodra de eeuwigheid van de hel aan de orde komt is het afgelopen met de duimpjes, toch @Kerelx?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216286894
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 21:21 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik verdedig geen enkele kerk; ik verdedig geschiedkundige feiten. Ergens is het nog best verrassend dat je werkelijk denkt dat ik Roomscher dan de paus ben. Ik heb georganiseerde religie al een tijdje vaarwel gezegd, juist vanwege de denkbeelden die je hier in een nieuw jasje al jaren neerplempt.

Het is allemaal lood om oud ijzer: de mensheid deugt niet, de wereld deugt niet, de wereld is een gevaarlijke plek, de enige tastbare werkelijkheid is niet de echte werkelijkheid en je hebt redding nodig voor iets dat twee mensen die 6000 jaar geleden ontstaan zijn gedaan hebben.

Ik ben vooral blij de oorspronkelijke Joodse interpretaties te hebben leren kennen, eigenlijk.

Laten we het verder vooral niet over hypocrisie hebben, Ali. Of over debiele interpretaties van de werkelijkheid. Post nog eens die fallus van Petrus en oreer nog eens over hoe de Nieuwe Wereld Orde, aangevoerd door de Paus, de mensheid wil knechten, dan hebben we het daarna over ratio en gezond verstand.
Goed, Etto, we houden ermee op.

Ik heb jarenlang geprobeerd om met jou een fatsoenlijke gedachtenwisseling te hebben. Op enkele uitzonderingen na (wanneer je het met mij eens was natuurlijk), is dat steeds op hetzelfde uitgedraaid, een soort scheldkannonade van jouw kant, met voor mij groeiende frustraties en uiteindelijk zoiets als vanavond.

Ik ben niet de persoon die jou zal kunnen bereiken. Wie dat wel is, weet ik niet.

De bijbel trek je je niets van aan, dus ook die zal jou niet meer kunnen bereiken.

Het zij zo. God heeft vast een ander plan voor jou.
  maandag 13 januari 2025 @ 21:30:02 #53
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216286948
quote:

SPOILER

Wie oren heeft die hore.
Trouwens, Kerelx, ik zie dat je goede leermeesters hebt.

Je vergeet natuurlijk dat dit citaat van Brown gaat over wat belangrijk is in showbusiness... Hij had het namelijk over de kalende Fabian en hoe deze zijn roem verloor. Komt uit Brown's autobiografie.

Het is werkelijk ongelooflijk hoe onoprecht en vals de zelfverklaarde 'volgers van het Woord' kunnen zijn. Succes op die smalle weg, je hebt het kennelijk harder nodig dan wij, als dit je methodiek is.

In ieder geval dank, je hebt me weer gesterkt in het besef dat de grootste zedenpredikers de grootste leugenaars zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door EttovanBelgie op 13-01-2025 21:35:09 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 13 januari 2025 @ 21:33:24 #54
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_216287009
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 21:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Kerelx en Ali liggen ook in no time met elkaar in de clinch hoor... zodra de eeuwigheid van de hel aan de orde komt is het afgelopen met de duimpjes, toch @:Kerelx?
Dat geloof ik ook wel. Kerelx kiest de kant van de doorgedraaide reliegek, dat deed die bij Libertarisch ook al, alleen maar om te trollen.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
pi_216287054
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 21:26 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Het zij zo. God heeft vast een ander plan voor jou.
Hoe weet jij dat??
pi_216287069
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 21:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
Voor de consistentie zal ik nog even de gewraakte post in dit nieuwe deel quoten. Voor de nieuwe lezers.
[..]

Het ging al een paar posts terug, vriend.

Jammer weer.
  maandag 13 januari 2025 @ 21:41:31 #57
545 dop
:copyright: dop
pi_216287143
Het hele probleem met dat boek, is dat het wordt neer gezet als het woord van god, waar aan we niet mogen twijfelen.
Die hele constructie is een enorme aanname.
Als je dan op basis van die aanname uit de hele soep aan verhalen een absolute waarheid gaat destilleren moet je niet geheel verbaasd zijn als niet iedereen tot de zelfde conclusie komt.
Dat is geen onwil of onwetendheid, we lopen uiteindelijk allemaal tegen het zelfde probleem aan.
We moeten het allemaal doen met onze ervaring en gevoelens.
Als die zelfde gevoelens en emoties dan op voorhand worden weg gezet als zondige natuur en in de basis schuldig. Dan mag je best eerst eens naar je eigen gevoelens en emoties kijken en je afvragen of je ze allemaal doelbewust hebt gebruikt en uitgeprobeerd omdat je zo zondig en schuldig bent.
En als dat dan zo is of je dan wel in staat bent om dat boek te kunnen interpreteren, of überhaupt iets te snappen van de menselijke natuur.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_216287231
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 21:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Kerelx en Ali liggen ook in no time met elkaar in de clinch hoor... zodra de eeuwigheid van de hel aan de orde komt is het afgelopen met de duimpjes, toch @:Kerelx?
Nee hoor, ik lig helemaal niet in de clinch met Ali. Ik ben het tot nu toe met hem eens. Je ligt eerder met veel users in de clinch, ook in NWS, van gelovigen tot niet-gelovigen, progressieven, enzovoorts. Je bent even van het forum weg en dan zie ik je in verschillende topics in verschillende subforums met een gestrekte been binnenstormen, users aanvallen en hun mening. Tegelijkertijd jezelf op de borst slaan dat je voor andersdenkenden opkomt. Zoals Ali opmerkte, iets zit je dwars wat je venijnig op users afreageert.

quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 21:30 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Trouwens, Kerelx, ik zie dat je goede leermeesters hebt.

Je vergeet natuurlijk dat dit citaat van Brown gaat over wat belangrijk is in showbusiness... Hij had het namelijk over de kalende Fabian en hoe deze zijn roem verloor. Komt uit Brown's autobiografie.

Het is werkelijk ongelooflijk hoe onoprecht en vals de zelfverklaarde 'volgers van het Woord' kunnen zijn. Succes op die smalle weg, je hebt het kennelijk harder nodig dan wij, als dit je methodiek is.
Ah, daar gaat het om, roem. Heel belangrijk. Past ook wel in die brede weg. Goede leermeester die James Brown.
  maandag 13 januari 2025 @ 21:51:19 #59
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216287280
@Kerelx

"There are very few original people. Perry Como was original. Bing Crosby was kind of original, but he had a lot of Louis Armstrong in him. James Dean was original all the way. Fabian was a copy. He was just good looking. What killed Fabian was he started losing his hair. Same thing killed Tony Curtis. Hair is the first thing. And teeth are second. Hair and teeth. A man got those two things he's got it all".

Brown, J. & Tucker, B. (1986). James Brown. The Godfather of Soul. Fontana/Collins, p. 88.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 13 januari 2025 @ 22:00:11 #60
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216287402
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 21:47 schreef Kerelx het volgende:

[..]
Nee hoor, ik lig helemaal niet in de clinch met Ali. Ik ben het tot nu toe met hem eens. Je ligt eerder met veel users in de clinch, ook in NWS, van gelovigen tot niet-gelovigen, progressieven, enzovoorts. Je bent even van het forum weg en dan zie ik je in verschillende topics in verschillende subforums met een gestrekte been binnenstormen, users aanvallen en hun mening. Tegelijkertijd jezelf op de borst slaan dat je voor andersdenkenden opkomt. Zoals Ali opmerkte, iets zit je dwars wat je venijnig op users afreageert.
[..]
Ah, daar gaat het om, roem. Heel belangrijk. Past ook wel in die brede weg. Goede leermeester die James Brown.
1. Wat mij dwars zit is hypocrisie. En mensen die menen te weten wat de Goddelijke Waarheid is, en dat niet gebruiken om daadwerkelijk mensen te helpen, maar zichzelf echt op de borst slaan omdat zíj het wel doorhebben, die kosmische werkelijkheid. En vanuit daar mensen, vooral vrouwen en homoseksuelen, maar natuurlijk ook anders- en niet-gelovigen, statussen gaan toekennen gebaseerd op niets meer dan teksten die duizenden jaren geleden op schrift zijn gesteld.

2. Nee, daar gaat het niet om. Het is zijn verklaring waarom tienerster Fabian zijn roem verloor. Je insteek was natuurlijk om te pretenderen dat Brown haar en tanden het allerbelangrijkste op aarde vond. Dat bewijst niet alleen dat je de primaire bron niet gelezen hebt, het geeft ook aan dat het je niet interesseert en zelf maar wat graag met gestrekt been topics binnenwandelt (al dan niet onder kloon-accounts) om datgene wat anderen als inspirerend ter berde brengen af te serveren.

3. Zegt anti-deeltje je iets?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')