abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216491758
quote:
2s.gif Op donderdag 16 januari 2025 20:05 schreef sigme het volgende:
CO2 is natuurlijk in hoge doses gevaarlijk. Elke gasconcentratie anders dan 'normale lucht' vervangt uiteindelijk zoveel 'normale lucht' dat het voor mensen gevaarlijk wordt.
Dat komt bij CO2 niet zozeer door die CO2 maar door het gebrek aan lucht.

Voordat een CO2-concentratie zó hoog is dat het gevaarlijk wordt is er echt meer aan de hand dan je huis verwarmen met kolen. Of met hout. Sowieso is bij alle verwarming waar een vlam aan te pas komt er wel reden om rekening te houden met CO, ook als je een supermoderne cv-ketel op aardgas hebt. Maar CO2 is echt een verwaarloosbaar probleem hoor.
https://www.ggzweb.nl/te-(...)-voor-de-gezondheid/
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_217276505
Paar maanden op petcokes gestookt.
Lekker warm in huis, niks mis mee.
Maar wat een troep in m'n schoorsteen zeg.
Had hem net laten vegen maar dat kan ik nu weer laten doen.
  maandag 7 april 2025 @ 15:32:12 #153
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_217312595
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2025 16:52 schreef Candymannetje het volgende:
Paar maanden op petcokes gestookt.
Lekker warm in huis, niks mis mee.
Maar wat een troep in m'n schoorsteen zeg.
Had hem net laten vegen maar dat kan ik nu weer laten doen.
Kan je nagaan hoeveel troep je over de buurt hebt uitgestrooid, met je "niks mis mee".

Asociaal.

[ Bericht 1% gewijzigd door Isdatzo op 07-04-2025 17:05:18 ]
Huilen dan.
pi_217324509
quote:
7s.gif Op maandag 7 april 2025 15:32 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Kan je nagaan hoeveel troep je over de buurt hebt uitgestrooid, met je "niks mis mee".

Asociaal.
Ik snap ook niet waarom er niet gewoon geinvesteerd wordt in een airco.
Vele malen makkelijker en goedkoper.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_217326522
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 09:44 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ik snap ook niet waarom er niet gewoon geinvesteerd wordt in een airco.
Vele malen makkelijker en goedkoper.
Dat heeft meerdere redenen.
1 er van is dat het pas goedkoper is als je zelf stroom opwekt.
Echt sfeervol is het ook niet.
Verwarmen met airco is op zich een goed idee maar ik ga er pas in investeren zodra er een duidelijk en stabiel beleid is en alles een beetje uitontwikkeld is.
Het is voor mij nu echt niet rendabeler en makkelijker is voor mij niet belangrijk.
pi_217326667
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 15:00 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dat heeft meerdere redenen.
1 er van is dat het pas goedkoper is als je zelf stroom opwekt.
Fabel maar het helpt wel mee. Overigens twee panelen met ene microomvormer zijn voldoende en dat kost je bijelkaar ¤500.
quote:
Echt sfeervol is het ook niet.

Subjectief maar het zijn lelijke apparaten idd. Al kun je ze ook mooi wegwerken.
quote:
Verwarmen met airco is op zich een goed idee maar ik ga er pas in investeren zodra er een duidelijk en stabiel beleid is en alles een beetje uitontwikkeld is.
Het is voor mij nu echt niet rendabeler en makkelijker is voor mij niet belangrijk.
Het beleid is dat alle fossiele energie d.m.v. o.a. belasting onbetaalbaar gemaakt gaat worden.
Dat beleid is al 15 jaar stabiel.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_217326736
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 15:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Fabel maar het helpt wel mee. Overigens twee panelen met ene microomvormer zijn voldoende en dat kost je bijelkaar ¤500.
[..]
Subjectief maar het zijn lelijke apparaten idd. Al kun je ze ook mooi wegwerken.
[..]
Het beleid is dat alle fossiele energie d.m.v. o.a. belasting onbetaalbaar gemaakt gaat worden.
Dat beleid is al 15 jaar stabiel.
Met 2 panelen en een microomvormer van 500 euro kan ik een 100 jaar oude vrijstaande woning verwarmen?
pi_217326815
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 15:26 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Met 2 panelen en een microomvormer van 500 euro kan ik een 100 jaar oude vrijstaande woning verwarmen?
Je houdt je airco in veel maanden bijna voor niets draaiende.
Maar ga je aan de veilige kant zitten dan moet je verdubbelen. PV kost tegenwoordig bijny niets meer.
pi_217326835
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 15:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Je houdt je airco in veel maanden bijna voor niets draaiende.
Maar ga je aan de veilige kant zitten dan moet je verdubbelen. PV kost tegenwoordig bijny niets meer.
Ja maar in de zomer heb ik geen airco nodig.
Het gaat mij om het verwarmen in de winter.
  woensdag 9 april 2025 @ 16:09:50 #160
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217327037
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 15:46 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ja maar in de zomer heb ik geen airco nodig.
Het gaat mij om het verwarmen in de winter.
Ik heb nu een buitentemperatuur van 14 graden, en stook het met de airco nu binnen op 22 graden. verbruikt ca 800 Watt. 1 kWh uit mijn zonnepanelen kost 4-6 cent aan wat de investering in mijn panelen was over de geschatte levensloop.
Over het jaar gemiddeld krijg ik 4-4,5 kWh aan warmte uit 1 kWh aan stroom
Dus, laten we zeggen 1 cent voor iedere kWh aan warmte.
De Gasprijs is ¤ 1,450 per m3. Een kuub gas heeft ongeveer 10kWh aan energie. Bij een efficiëntie van 90% is dat 14,5 bij 90% is dat 16 cent voor iedere kWh aan warmte in huis.

En als het buiten 25-35 graden is, heb ik het hele huis op 21 graden, heerlijk koel. Jij hebt geen airco nodig zeg je? Daar kom je pas achter hoe lekker dat is als je het daadwerkelijk hebt tijdens een hete zomer gewoon thuis kan werken op je thuiskantoor.
pi_217327214
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 16:09 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ik heb nu een buitentemperatuur van 14 graden, en stook het met de airco nu binnen op 22 graden. verbruikt ca 800 Watt. 1 kWh uit mijn zonnepanelen kost 4-6 cent aan wat de investering in mijn panelen was over de geschatte levensloop.
Over het jaar gemiddeld krijg ik 4-4,5 kWh aan warmte uit 1 kWh aan stroom
Dus, laten we zeggen 1 cent voor iedere kWh aan warmte.
De Gasprijs is ¤ 1,450 per m3. Een kuub gas heeft ongeveer 10kWh aan energie. Bij een efficiëntie van 90% is dat 14,5 bij 90% is dat 16 cent voor iedere kWh aan warmte in huis.

En als het buiten 25-35 graden is, heb ik het hele huis op 21 graden, heerlijk koel. Jij hebt geen airco nodig zeg je? Daar kom je pas achter hoe lekker dat is als je het daadwerkelijk hebt tijdens een hete zomer gewoon thuis kan werken op je thuiskantoor.
Ja dan ga ik daar waarschijnlijk nooit achter komen want ik werk niet op kantoor en heb al helemaal geen thuiskantoor.
En verwarmen doe ik met deze temperatuur al niet meer.
  woensdag 9 april 2025 @ 17:14:13 #162
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217327529
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 16:26 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ja dan ga ik daar waarschijnlijk nooit achter komen want ik werk niet op kantoor en heb al helemaal geen thuiskantoor.
En verwarmen doe ik met deze temperatuur al niet meer.
Lekker zwelgen in negativiteit maakt je ook warm?
De afgelopen 3 jaar 80-85% van mijn stroom zelf gemaakt. En let wel dat is incluis mijn auto opladen.
Je kan dus je energierekening enorm verlagen en dat zonder de thermostaat laag te zetten. Meer comfort, warm als het koud is en koel als het warm is. Deze zomer ga ik mijn dak beter isoleren, zal het huis niet helemaal energie neutraal maken, maar het wordt een goede poging.
Modernere huizen met dikke spouwmuur en A+++ glas kan je zover krijgen dat ze negatieve energiebehoefte hebben. Het is maar wat je belangrijk vindt.
pi_217327853
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 17:14 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Lekker zwelgen in negativiteit maakt je ook warm?
De afgelopen 3 jaar 80-85% van mijn stroom zelf gemaakt. En let wel dat is incluis mijn auto opladen.
Je kan dus je energierekening enorm verlagen en dat zonder de thermostaat laag te zetten. Meer comfort, warm als het koud is en koel als het warm is. Deze zomer ga ik mijn dak beter isoleren, zal het huis niet helemaal energie neutraal maken, maar het wordt een goede poging.
Modernere huizen met dikke spouwmuur en A+++ glas kan je zover krijgen dat ze negatieve energiebehoefte hebben. Het is maar wat je belangrijk vindt.
Negativiteit? Waar heb je het over?
Ik zit heerlijk te genieten in m'n serre bij m'n paprika en peper plantjes.
Vanavond doe ik een vestje aan.
Ik wek niks op maar gebruik ook bijna niks.
pi_219196222
Ik heb een mazoutkachel gekocht in België.
Die aangesloten op m'n rookkanaal en als brandstof gebruik ik petroleum C.
Ding doet het best goed, mooie blauwe vlam dus optimale verbranding.
Ben benieuwd hoe die het gaat doen als het echt koud wordt.
  woensdag 5 november 2025 @ 08:30:05 #165
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219196377
Alle ouderen zouden net als ik 4 maanden per jaar in Afrika moeten gaan wonen, gewoon in december om 2 uur smiddags op de fiets in je zwembroek naar het strand, rugtasje mee met handdoek en een fles koud water en klaar, en thuis staat de verwarming uit
Het leven kan zo simpel zijn

SVB zorgt voor de maandelijks AOW beledigng en het ABP doet er ook een paar stuivers bij

PS je huurt hier een leuke woning voor 100 euro per maand niet ver van het strand, als je maar genoeg pindakaas, jam en koffie in je koffer stopt, dat is de clou

[ Bericht 17% gewijzigd door michaelmoore op 05-11-2025 08:53:37 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_219196571
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 08:30 schreef michaelmoore het volgende:
Alle ouderen zouden net als ik 4 maanden per jaar in Afrika moeten gaan wonen, gewoon in december om 2 uur smiddags op de fiets in je zwembroek naar het strand, rugtasje mee met handdoek en een fles koud water en klaar, en thuis staat de verwarming uit
Misschien moeten ze die ouderen subsidie geven zodat ze naar de warmte kunnen vliegen :)
  woensdag 5 november 2025 @ 08:50:46 #167
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219196581
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 08:49 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Misschien moeten ze die ouderen subsidie geven zodat ze naar de warmte kunnen vliegen :)
nee hoor hoeft niet een ticket kost 300 euro enkele reis

overiegns ben ik principeel tegen subsidies, aftrekposten, toeslagen en bijslagen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_219196626
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 08:30 schreef michaelmoore het volgende:

SVB zorgt voor de maandelijks AOW beledigng en het ABP doet er ook een paar stuivers bij

PS je huurt hier een leuke woning voor 100 euro per maand niet ver van het strand, als je maar genoeg pindakaas, jam en koffie in je koffer stopt, dat is de clou
Hier = ?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  woensdag 5 november 2025 @ 08:54:54 #169
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219196641
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 08:54 schreef blomke het volgende:

[..]
Hier = ?
Ja hier, niet Daar

Daar is stikstof dus mag je geen woningen bouwen, hier dondert alles niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')