abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216258039

's Werelds grootste gaming platform:
http://store.steampowered.com/about/

Voordelen van Steam
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gouden regels m.b.t. gebruik van steam
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Prijsvergelijkingssites
IsThereAnyDeal.com
CheapShark.com
/r/GameDeals - Verschillende deals van verschillende sites
Indie Game Bundles
Games Compare

Moddingsites
Nexus Mods
Steam Workshop
GTAInside.com

Leuke/handige linkjes
Het gratis PC Games topic op FOK!
/r/PCMasterRace - Reddit community voor PC Gamers.
Twitch - Dé stream site voor games.
SteamCalculator
Steam Statistieken
Steam Left
MySteamGauge

Dus, gebruikers, critici, zet hier je gedachten, ideeën, je laatste aanschaffingen en deel je ervaringen!!

Alternatieve stores:

GoG: DRM free games. GoG biedt veel oude games die altijd met moderne OS en systemen werkt!

Origin: EA's eigen gamestore. Veel games van EA zelf die niet op Steam staan zijn hier te vinden.

uPlay: De gamestore van Ubisoft, bevat voornamelijk Ubisoft games.

Battle.net: De gameclient van Blizzard, de store bevat alleen games van Blizzard zelf.

Epic: De gamestore van Epic, bevat behalve Fortnite veel van Epics eigen games en daarnaast titels waar Epic veel geld voor heeft betaald om exclusief te mogen verkopen. Met regelmaat gratis games.

Dit topic wordt tevens gebruikt als algemeen PC Gaming topic, dus alle PC-(game)gerelateerde discussies zijn hier welkom.
Conscience do cost.
  Moderator / Redactie FP zaterdag 11 januari 2025 @ 19:05:56 #2
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_216258102
Gamen *O*
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_216258129
ik zit weer in euro truck 2 :+
pi_216258160
quote:
8s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 18:58 schreef ems. het volgende:

[..]
Ik speel zoveel games die ook qua multiplayer springlevend zijn maar niet gekeken worden op twitch. Boeiend.

Bovendien is marvel eventjes nieuw en interessant. Ik geef het een maandje of 2-3 voordat die ook weer wegzakt en dan kan je de vergelijking wat treffender maken met overwatch.
[..]
Overwatch toen het net uit kwam samen met 5 vrienden hele avond door gamen O+

Ik zou direct terugkomen als iedereen weer zou spelen. Helaas zijn mensen ouder geworden en hebben ze zich voortgeplant en al dat soort onzin :(
Ja. alleen dan worden die nooit goed bekeken. Zegt ook niks over de kwaliteit van een spel. Maar Overwatch werd heel erg goed bekeken. En nu niet meer. Dat is een prima indicatie om te zien dat steeds minder mensen om overwatch geven

Wat redelijk uniek aan Marval rivals is op het moment. Dat ze na een maand nog steeds nieuwe pieks halen in speleraantallen. Vrijwel elk ander spel heeft die piek in de eerste week. En verliezen dan langzaam spelers. En komen na een maand niet in de buurt van hun piek.

Rivals heeft gister weer nieuwe piek gehaald terwijl het nu al een maand uit is. Wie weet is het over een jaar dood. Maar eerste tekenen lijkt er aardig op dat ze voorlopig de grootste gaan zijn en overwatch het erg moeilijk heeft
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Moderator / Redactie FP zaterdag 11 januari 2025 @ 19:37:12 #5
Brabo Bastard
pi_216258514
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 19:08 schreef mschol het volgende:
Ik in Generation Zero :P
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
pi_216258536
Ik heb na 80 uur m’n tweede playtrough Baldurs Gate 3 erop zitten. Dat is toch wel top 5 aller tijden materiaal.
Dit, dus.
pi_216258786
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 19:08 schreef mschol het volgende:
Dat rijschoolshit al gedaan?
stupidity has become as common as common sense was before
pi_216258885
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 19:56 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
in american truck wel geprobeerd maar wtf dat luistert extreem nauw _O-
pi_216258994
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 20:01 schreef mschol het volgende:

[..]
in american truck wel geprobeerd maar wtf dat luistert extreem nauw _O-
Het zit in de heel de game wel, dat het rijden steeds iets moeilijker wordt. Zowel ETS als ATS.
pi_216259103
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 20:09 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
Het zit in de heel de game wel, dat het rijden steeds iets moeilijker wordt. Zowel ETS als ATS.
ja, maar de moeilijkere insteek maneuvres vind ik makkelijker dan die driving academy..
pi_216259133
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 20:16 schreef mschol het volgende:

[..]
ja, maar de moeilijkere insteek maneuvres vind ik makkelijker dan die driving academy..
Ik ben nog niet door de driving academy, ben eerst Greece aan het doen. Dus weet niet hoe moeilijk die uiteindelijk wordt (zit ergens nog in het eerste stuk).
pi_216259161
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 20:17 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
Ik ben nog niet door de driving academy, ben eerst Greece aan het doen. Dus weet niet hoe moeilijk die uiteindelijk wordt (zit ergens nog in het eerste stuk).
ik ben er ook niet door heen hoor.. maar het begin vind ik al raar moeilijk terwijl ik dat in de game zonder problemen doe :')
pi_216259260
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 19:38 schreef Buitendam het volgende:
Ik heb na 80 uur m’n tweede playtrough Baldurs Gate 3 erop zitten. Dat is toch wel top 5 aller tijden materiaal.
Ik vond het best een leuk spelletje maar in de verste verte kwam het niet in de buurt bij deel 2.

3 ook nog niet uitgespeeld. In die laatste act vond ik het een beetje saai worden.
Conscience do cost.
pi_216259271
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 20:18 schreef mschol het volgende:

[..]
ik ben er ook niet door heen hoor.. maar het begin vind ik al raar moeilijk terwijl ik dat in de game zonder problemen doe :')
Daar gaat het toch om, moeilijk doen? ;)
pi_216259482
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 20:18 schreef mschol het volgende:

[..]
klinkt als
pi_216259525
quote:
8s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 20:24 schreef ems. het volgende:

[..]
Ik vond het best een leuk spelletje maar in de verste verte kwam het niet in de buurt bij deel 2.

3 ook nog niet uitgespeeld. In die laatste act vond ik het een beetje saai worden.
Serieus ja? Ik vind het echt in elk aspect beter. Echt alles klopt.
Dit, dus.
  zaterdag 11 januari 2025 @ 21:40:33 #17
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_216260502
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 19:38 schreef Buitendam het volgende:
Ik ben te dom voor rpg's, vrees ik :'(
Ja inderdaad, V. ja.
  Moderator / Redactie FP zaterdag 11 januari 2025 @ 21:41:48 #18
Brabo Bastard
pi_216260525
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 21:40 schreef V. het volgende:

[..]
Ik ben te dom voor rpg's, vrees ik :'(
Och, we kunnen niet in alles goed zijn O+
"Omae wa mou shindeiru."
pi_216261079
quote:
8s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 20:24 schreef ems. het volgende:

[..]

Ik vond deel 1 nog het best, vooral vanwege het verkennen van de worldmap, dat was meer een raster dan de afzonderlijke maps van deel 2.

3 heb ik ook nog niet uitgespeeld, ik was er al na 30 uur op uitgekeken, het had gewoon niet dezelfde sfeer van deel 1 en 2. Het heeft meer weg van Divinity Original Sin met een Baldur's Gate jasje aan.
pi_216261116
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 19:56 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
Ik wist geeneens dat ze dat toegevoegd hadden aan ETS2, wilde hem binnenkort weer proberen in VR met m'n nieuwe GPU en nu heb ik nog meer zin. Helaas is het een heel gedoe om m'n stuur aan te sluiten op m'n playseat, die staat nu ingesteld op flight simulators.
pi_216261674
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 20:39 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Serieus ja? Ik vind het echt in elk aspect beter. Echt alles klopt.
Gameplay vond ik geweldig. Verhaal vond ik meh. 2 voelde veel groter en epischer. 2 voelde als een goed boek, 3 als een leuke strip.
Conscience do cost.
pi_216261923
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 22:25 schreef RaXz het volgende:

[..]
Ik wist geeneens dat ze dat toegevoegd hadden aan ETS2, wilde hem binnenkort weer proberen in VR met m'n nieuwe GPU en nu heb ik nog meer zin. Helaas is het een heel gedoe om m'n stuur aan te sluiten op m'n playseat, die staat nu ingesteld op flight simulators.
Is het nou echt leuker in VR?
pi_216262267
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 21:37 schreef mschol het volgende:

[..]
dat is wel grappig.. maar vind die game nog steeds te overweldigend :@
Snap ik, ik kijk ook veel youtube en twitch ter lering en vermaak.

Het is echt heeeel veel idd.

Gisteren en vandaag de 14 dagen gehaald en, uiteraard, weer dood gegaan.
Heel knullig, honkbalknuppel brak af, ik kijk naar een ander wapen in mijn inventory en opeens staat er een zombie achter mij die mij bijt :'(
Hell To The Liars
pi_216262473
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 23:19 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
Is het nou echt leuker in VR?
Ik kan niet meer zonder, daarvoor een tijdje met TrackIR gespeeld maar het is veel leuker om echt het gevoel te hebben dat je in je vrachtwagen zit en ook nog eens diepte kan zien. Het is zelfs leuker dan flight simmen in VR want daar zijn de afstanden vaak te groot om diepte te zien, dat is alleen in de cockpit zelf en als je dichtbij andere vliegtuigen of de grond vliegt. In ETS2 rijdt je tussen het verkeer en heb je er meer baat bij.

Zelfs eens voor elkaar gekregen dat ik achter het stuur in slaap was gevallen toen ik in de nacht een vracht reed, donker is echt donker in VR, en al helemaal wanneer je een OLED VR headset op hebt kan ik mij voorstellen.

Je hebt wel een aardig PC nodig voor ETS2 in VR, zowel een goede CPU als GPU.
pi_216262849
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 22:23 schreef RaXz het volgende:

[..]
Ik vond deel 1 nog het best, vooral vanwege het verkennen van de worldmap, dat was meer een raster dan de afzonderlijke maps van deel 2.

3 heb ik ook nog niet uitgespeeld, ik was er al na 30 uur op uitgekeken, het had gewoon niet dezelfde sfeer van deel 1 en 2. Het heeft meer weg van Divinity Original Sin met een Baldur's Gate jasje aan.
Divine Divinity 2 heb ik bijna 1000 uur in zitten, dat gaat met BG3 niet gebeuren. De teller staat op 300 uur en hoger gaat het niet worden. Op een bepaalde manier is DD2 leuker om te herspelen.
pi_216272278
@Perrin @Buitendam

Ben alvast een selectie aan het maken voor het nieuwe scherm. Nog tips om van ultrawide, HDR en/of OLED te kunnen genieten? Heb een aardige bibliotheek + Game Pass dus schiet maar raak.

Sowieso nog tips eigenlijk, qua burn-in preventie, en instellingen voor HDR? En gebruiken jullie de nieuwe versie van HDMI of DP?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  zondag 12 januari 2025 @ 20:59:23 #27
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216272358
Burnin-preventie regelt ie helemaal zelf. HDR weet ik niet zo goed. Ik gebruik de HDMI (2.1 geloof ik) kabel die je erbij krijgt, werkt prima.

Ja alle 3D games zijn geweldig. Speel zelf veel POE2 erop, ook helemaal top dat je extra veel van het speelveld ziet. Alle games met een kleurrijke wereld zijn extra indrukwekkend. Ori and the will of the wisps enzo.

Netflix is ook echt nice op een breedbekscherm, Twitch is er top op. Verbazingwekkend veel moderne websites maken er echt goed gebruik van.

[ Bericht 11% gewijzigd door Perrin op 12-01-2025 21:04:32 ]
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_216272566
Vertrouw je die preventie genoeg om je taakbalk in zicht te houden? HDR schijnt nogal een gedoe te zijn om goed te krijgen. Wil er wel mee gaan klooien though. Schijnt veel op te leveren.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  zondag 12 januari 2025 @ 21:19:15 #29
38496 Perrin
pi_216272642
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 21:14 schreef Akathisia het volgende:
Vertrouw je die preventie genoeg om je taakbalk in zicht te houden? HDR schijnt nogal een gedoe te zijn om goed te krijgen. Wil er wel mee gaan klooien though. Schijnt veel op te leveren.
Yup, ja bij normaal gebruik en normale instellingen van screensaver/sleepmode is het volgens mij echt lastig om je scherm te laten inbranden. Nou heb ik het scherm ook pas een paar maanden, dus ik ben misschien niet de ultieme kennishebber op dit gebied.. Maar heb me wel beetje ingelezen. En het scherm doet na elke wat langere sessie en soort pixelcleaning (waar je verder weinig van ziet).
pi_216272675
Ori net geïnstalleerd :D. Ga sowieso de immersive klassiekers zoals Witcher 3, RD2, BF1, Metro, etc. testen, en de games die ik momenteel speel uiteraard, maar ben ook wel benieuwd naar Stellaris, civ, lol en Diablo vanwege de real estate ja.
pi_216272730
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 21:19 schreef Perrin het volgende:
Yup, ja bij normaal gebruik en normale instellingen van screensaver/sleepmode is het volgens mij echt lastig om je scherm te laten inbranden. Nou heb ik het scherm ook pas een paar maanden, dus ik ben misschien niet de ultieme kennishebber op dit gebied.. Maar heb me wel beetje ingelezen. En het scherm doet na elke wat langere sessie en soort pixelcleaning (waar je verder weinig van ziet).
Ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst een screensaver zag. Ga maar eens opzoeken hoe ik dat aanzet :+. En las het inderdaad, hij kan dat schoonmaken ook na elke 4 uur forceren, hè? Eigenlijk wel goed dat ik maar korte sessies, van wat dan ook, heb tegenwoordig. Zal wel loslopen.
  zondag 12 januari 2025 @ 21:27:11 #32
38496 Perrin
pi_216272773
Ja ik bedoel ook de settings om je scherm na x tijd zonder activiteit uit te schakelen.

Screen saver heb ik nu ook niet maar misschien geen slecht idee.
pi_216272926
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 21:27 schreef Perrin het volgende:
Ja ik bedoel ook de settings om je scherm na x tijd zonder activiteit uit te schakelen.

Screen saver heb ik nu ook niet maar misschien geen slecht idee.
Ah ja, vraag me nu af wat de meerwaarde zou zijn tov automatische uitschakeling (=zwart scherm).
  zondag 12 januari 2025 @ 21:42:17 #34
38496 Perrin
pi_216272961
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 21:39 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Ah ja, vraag me nu af wat de meerwaarde zou zijn tov automatische uitschakeling (=zwart scherm).
Niet veel denk ik, alhoewel misschien in alle pixels allerlei kleurtjes forceren ook wel voordelen heeft.
pi_216273125
Als ik afk ga voor meer dan een kwartier doe ik eigenlijk standaard gewoon mijn scherm uit :+
Conscience do cost.
pi_216273149
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 20:59 schreef Perrin het volgende:
HDR weet ik niet zo goed.
Zou me hier toch meer in verdiepen als ik jou was trouwens.

https://www.reddit.com/r/(...)for_pc_gaming/?tl=nl

Daaruit ook een lijst met games die native HDR ondersteunen;

https://www.pcgamingwiki.(...)namic_range_display_(HDR)

[ Bericht 9% gewijzigd door Akathisia op 12-01-2025 22:00:43 ]
  zondag 12 januari 2025 @ 22:06:42 #37
38496 Perrin
pi_216273296
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 21:55 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Zou me hier toch meer in verdiepen als ik jou was trouwens.

https://www.reddit.com/r/(...)for_pc_gaming/?tl=nl

Daaruit ook een lijst met games die native HDR ondersteunen;

https://www.pcgamingwiki.(...)namic_range_display_(HDR)
Ja nice, HDR maakt alles wel extra sprekend idd. Hehheh ik gebruikte dat dus niet eens :@
  zondag 12 januari 2025 @ 22:31:20 #38
38496 Perrin
pi_216273696
Ori is met HDR aan nog 2x zo mooi trouwens.
pi_216274014
Trouwens, mensen (FPS/Battlefield liefhebbers met name :P ) al aan de Delta Force?

Verrassend leuke gratis battlefieldachtige game met Tarkov invloeden. Vooralsnog ook geen enkele reden gevoeld om ook maar een cent aan uit te geven want de unlocks vliegen om je om de oren en na het teleurstellende 2042 fijn om weer eens een shooter te hebben.
Conscience do cost.
  maandag 13 januari 2025 @ 09:28:01 #40
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_216276920
quote:
8s.gif Op zondag 12 januari 2025 22:57 schreef ems. het volgende:
Trouwens, mensen (FPS/Battlefield liefhebbers met name :P ) al aan de Delta Force?

Verrassend leuke gratis battlefieldachtige game met Tarkov invloeden. Vooralsnog ook geen enkele reden gevoeld om ook maar een cent aan uit te geven want de unlocks vliegen om je om de oren en na het teleurstellende 2042 fijn om weer eens een shooter te hebben.
Nu aan het downloaden :)
Ja inderdaad, V. ja.
pi_216278042
quote:

Ik wacht op de single player missies.
En tot dat de anti cheat geen troep op je pc zet :P Blijkbaar heeft het kernel core access zelfs wanneer het spel niet draait.

Was eens benieuwd dus ff op steamcharts gekeken. 50k spelers gemiddeld online. En wel redelijk stabiel en zelfs nog klein beetje groeiend.

Hoor er alleen weinig over

[ Bericht 1% gewijzigd door over_hedge op 13-01-2025 11:09:46 ]
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_216278082
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 22:31 schreef Perrin het volgende:
Ori is met HDR aan nog 2x zo mooi trouwens.
Nice :D. Gewoon HDR in Windows aangegooid?
pi_216278090
quote:

Chinese plagiaat belonen is niet echt mijn ding. Heb het uiteraard wel even getest. Vond het een stuk minder fijn spelen dan BF42. Sowieso is BF42 best mooi nu met die twee nieuwe close range combat maps.
  maandag 13 januari 2025 @ 11:32:21 #44
38496 Perrin
pi_216278501
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 11:01 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Nice :D. Gewoon HDR in Windows aangegooid?
Yup.
  maandag 13 januari 2025 @ 12:39:31 #45
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_216279287
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 11:03 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Chinese plagiaat belonen is niet echt mijn ding. Heb het uiteraard wel even getest. Vond het een stuk minder fijn spelen dan BF42. Sowieso is BF42 best mooi nu met die twee nieuwe close range combat maps.
Waarom is het plagiaat? Wat een onzin.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_216279975
Delta Force was leuk, vooral veel goede herinneringen aan multiplayer.

Bekijk deze YouTube-video
pi_216281442
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 12:39 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Waarom is het plagiaat? Wat een onzin.
Het is gewoon een kopie met wat afwijkingen die als verbeteringen door moeten gaan.
  Moderator maandag 13 januari 2025 @ 15:31:39 #48
8781 crew  Frutsel
pi_216281674
BF1942 was destijds toch wel erg leuk hoor O+
pi_216281869
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 15:31 schreef Frutsel het volgende:
BF1942 was destijds toch wel erg leuk hoor O+
2042 dan weer niet ;)
Hell To The Liars
  maandag 13 januari 2025 @ 15:45:33 #50
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_216281878
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 15:12 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Het is gewoon een kopie met wat afwijkingen die als verbeteringen door moeten gaan.
Zoals 99% van alle games?
  Moderator maandag 13 januari 2025 @ 15:46:35 #51
8781 crew  Frutsel
pi_216281894
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 15:45 schreef Droopie het volgende:

[..]
2042 dan weer niet ;)
Maar die heb ik dan ook nog nooit gespeeld dus kan er niet eerlijk over oordelen
pi_216281914
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 15:46 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Maar die heb ik dan ook nog nooit gespeeld dus kan er niet eerlijk over oordelen
Die had potentie. Maar t was het allemaal niet.

Weet je wat toendertijd een drama was, maar waar ik zo naar uitkeek
Battlefield: Hardline.

Beetje a la Battlefield mensen in de boeien slaan.
Hell To The Liars
  Moderator maandag 13 januari 2025 @ 15:50:39 #53
8781 crew  Frutsel
pi_216281946
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 15:48 schreef Droopie het volgende:

[..]
Die had potentie. Maar t was het allemaal niet.

Weet je wat toendertijd een drama was, maar waar ik zo naar uitkeek
Battlefield: Hardline.

Beetje a la Battlefield mensen in de boeien slaan.
Ik heb eigenlijk alleen BF1942, BF2 en BF1 gespeeld
  maandag 13 januari 2025 @ 15:59:41 #54
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_216282056
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 15:50 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Ik heb eigenlijk alleen BF1942, BF2 en BF1 gespeeld
Dus je hebt de beste, Bad Company 1/2 en 1942 gemist?

;(
  Moderator maandag 13 januari 2025 @ 16:05:55 #55
8781 crew  Frutsel
pi_216282121
quote:
9s.gif Op maandag 13 januari 2025 15:59 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Dus je hebt de beste, Bad Company 1/2 en 1942 gemist?

;(
Nee, 1942 noem ik toch?

Bad Company was toch dat verlengstuk van BF2? of was dat Modern Combat?
  maandag 13 januari 2025 @ 16:09:46 #56
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_216282171
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 16:05 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Nee, 1942 noem ik toch?

Bad Company was toch dat verlengstuk van BF2? of was dat Modern Combat?
Oh sorry, las eroverheen _O- dacht dat er 2042 stond haha.

Bad Company 1 was alleen voor consoles, maar was wel echt heel goed. Zeker omdat eigenlijk alles kapot kon.

Bad Company 2 was ook op de PC, maar zelf alleen op consoles gespeeld.

Zoals je ziet, it holds up. Het is gewoon nog goed.

_O_ godverdomme wat was dat tering goed zeg. Echt alles maar dan ook alles kon kapot.

Snap niet dat ze niet op deze voet verder zijn gegaan. Mensen vragen al jaaaaren om Bad Company 3.

En deze theme _O_

Moderator maandag 13 januari 2025 @ 16:32:57 #57
8781 crew  Frutsel
pi_216282417
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 16:09 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Oh sorry, las eroverheen _O- dacht dat er 2042 stond haha.

Bad Company 1 was alleen voor consoles, maar was wel echt heel goed. Zeker omdat eigenlijk alles kapot kon.

Bad Company 2 was ook op de PC, maar zelf alleen op consoles gespeeld.

Zoals je ziet, it holds up. Het is gewoon nog goed.

_O_ godverdomme wat was dat tering goed zeg. Echt alles maar dan ook alles kon kapot.

Snap niet dat ze niet op deze voet verder zijn gegaan. Mensen vragen al jaaaaren om Bad Company 3.

En deze theme _O_

Ik speelde alleen op de PC dus ik denk dat MC net een beetje op het eind van mijn shooter-tijdperk kwam.
Stapte toen een tijd over op Strategy, MMO etc..

Maar ik heb me uren vermaakt met BF1942, BF2, Return to Castle Wolvenstein, Medal of Honor-reeks (Met name Allied Assault en Spearhead), Unreal, Duke Nukem 3D, System Shock 2, Soldier of Fortune 2

Ik heb minder gehad met o.a. Quake en Call of Duty.
Ik heb BF4 nog even geprobeerd maar te weinig.

Vrienden aan clan-wars van MOHAA overgehouden die ik nog wekelijks spreek
Sniper Elite 4 vind ik trouwens nog erg leuk om te doen.
  Moderator maandag 13 januari 2025 @ 16:36:24 #58
8781 crew  Frutsel
pi_216282463
Ik ben overigens weer eens begonnen om de Campaign modus van C&C Remastered uit te spelen.
Zat al enkele dagen gefrustreerd vast in het Delphi-campagne-level van de GDI uit de originele C&C

Ik dacht toch wel even dat ik met al mijn C&C en RA ervaring dit varkentje even snel te wassen :')

C&C/RA2 is trouwens het enige spel waarvoor ik ooit 's nachts naar een winkel ben gegaan :')
pi_216283550
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 15:45 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Zoals 99% van alle games?
Nee.
  maandag 13 januari 2025 @ 18:39:35 #60
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_216284156
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 17:55 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Nee.
Nou, de meeste games zijn wel gewoon een kopie van iets anders.

Maar vooral blijven janken want China
pi_216284680
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 11:03 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Ik vond BF42 altijd al kut, ook na de patches en nieuwe maps. Ik vind DF dan juist een stuk leuker en uitgebreider. En dat zeg ik als iemand die vrijwel elke BF plat heeft gespeeld :P

Netcode kan nog wel wat verbetering gebruiken. Plagiaat zou ik het niet noemen. Eerder hoe BF2042 had moeten zijn bij release.
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 13:26 schreef RaXz het volgende:
Delta Force was leuk, vooral veel goede herinneringen aan multiplayer.

Ja, ook kapot gespeeld op de lan party's. Lekker elkaar snipen. Kijken of je pixels ziet bewegen in de verte 8-)
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 10:57 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Was eens benieuwd dus ff op steamcharts gekeken. 50k spelers gemiddeld online. En wel redelijk stabiel en zelfs nog klein beetje groeiend.

Hoor er alleen weinig over
Ze hebben ook plannen voor console-release en crossplatform play. Dan zal het waarschijnlijk wel exploderen.

Verder hebben dit soort spellen nooit zo'n gigantische following als een counterstrike of een CoD. Dus mensen erover horen hoeft ook niet :P
Conscience do cost.
pi_216284805
quote:
8s.gif Op maandag 13 januari 2025 19:21 schreef ems. het volgende:
Ja, ook kapot gespeeld op de lan party's. Lekker elkaar snipen. Kijken of je pixels ziet bewegen in de verte 8-)
Precies ja, zo herinner ik het mij ook!

Ik speelde het vooral 1 tegen 1 en het was best spannend, favoriete map was een soort eiland met een grote krater erop.
pi_216284913
quote:
8s.gif Op maandag 13 januari 2025 19:21 schreef ems. het volgende:

[..]
Ik vond BF42 altijd al kut, ook na de patches en nieuwe maps. Ik vind DF dan juist een stuk leuker en uitgebreider. En dat zeg ik als iemand die vrijwel elke BF plat heeft gespeeld :P

Netcode kan nog wel wat verbetering gebruiken. Plagiaat zou ik het niet noemen. Eerder hoe BF2042 had moeten zijn bij release.
[..]
[..]
Ze hebben ook plannen voor console-release en crossplatform play. Dan zal het waarschijnlijk wel exploderen.

Verder hebben dit soort spellen nooit zo'n gigantische following als een counterstrike of een CoD. Dus mensen erover horen hoeft ook niet :P
Die single player missies komen ook later toch? Dat is wanneer ik het ga spelen.

Vroeger die map met een piramide een keer of 200 gedaan omdat die op een gratis demo stond bij een game blad :P
pi_216286290
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 19:37 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Die single player missies komen ook later toch? Dat is wanneer ik het ga spelen.
Zoiets begreep ik ja! De eventuele single player en dat Tarkov-like ding doe ik het niet voor. Ik ben er puur voor de conquest/rush alternatieven.
Conscience do cost.
  maandag 13 januari 2025 @ 21:38:16 #65
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_216287079
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 19:37 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Vroeger die map met een piramide een keer of 200 gedaan omdat die op een gratis demo stond bij een game blad :P
Ok, dit is best erg misschien, maar toen ik dat las wist ik meteen waar die CD lag :o

Die CD zit dus al een jaar of 20 in het CD-vakje van de oude HP Pavilion van toen :D
pi_216287399
quote:
11s.gif Op maandag 13 januari 2025 21:38 schreef Mano_ het volgende:

[..]
Ok, dit is best erg misschien, maar toen ik dat las wist ik meteen waar die CD lag :o
[ afbeelding ]
Die CD zit dus al een jaar of 20 in het CD-vakje van de oude HP Pavilion van toen :D
[ afbeelding ]
haha heel tof!
pi_216287996
pi_216291862
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 18:39 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Nou, de meeste games zijn wel gewoon een kopie van iets anders.

Maar vooral blijven janken want China
Meestal worden concepten overgenomen. WW3 bijvoorbeeld deed bij mij geen plagiaatbelletje rinkelen. Moet wel toegeven dat ik deze kort heb geprobeerd, en me vooral gebaseerd heb op screens van de overeenkomstige UI etc.

En ik sla sowieso aan op China ja. Zal mensen die voor Chinese producten gaan nooit begrijpen. Kortzichtigheid ten top. Zelfs als je van mening bent dat competitie nodig is. Wat zo is.
  dinsdag 14 januari 2025 @ 12:48:11 #69
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_216292433
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 12:09 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Meestal worden concepten overgenomen. WW3 bijvoorbeeld deed bij mij geen plagiaatbelletje rinkelen. Moet wel toegeven dat ik deze kort heb geprobeerd, en me vooral gebaseerd heb op screens van de overeenkomstige UI etc.

En ik sla sowieso aan op China ja. Zal mensen die voor Chinese producten gaan nooit begrijpen. Kortzichtigheid ten top. Zelfs als je van mening bent dat competitie nodig is. Wat zo is.
Maar leg me nou eens even in alle eerlijkheid uit wat er mis is met Chinese producten?

Die mensen werken daar toch ook gewoon aan? Die moeten toch ook betaald worden?

Wat is nou het verschil tussen een game uit China of een game uit zuid korea?

Daadwerkelijk?
pi_216293472
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 12:48 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Maar leg me nou eens even in alle eerlijkheid uit wat er mis is met Chinese producten?

Die mensen werken daar toch ook gewoon aan? Die moeten toch ook betaald worden?

Wat is nou het verschil tussen een game uit China of een game uit zuid korea?

Daadwerkelijk?
Het verschil is dat ze uit China komen. Heeft geen reet met de kwaliteit te maken. Maar goed, individualistische materialisten zijn moedwillend wars van elke geopolitieke realiteitszin.

[ Bericht 3% gewijzigd door Akathisia op 14-01-2025 14:08:12 ]
  dinsdag 14 januari 2025 @ 15:02:15 #71
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_216294287
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 14:02 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Het verschil is dat ze uit China komen. Heeft geen reet met de kwaliteit te maken. Maar goed, individualistische materialisten zijn moedwillend wars van elke geopolitieke realiteitszin.
Wat is er mis met China in de eerste instantie?

Ik garandeer je dat er meer mis is in Amerika dan in China (daklozen, drugsgebruikers op straat, gun violence, doden door drank etc noem maar op), maar we kopen ook alle producten uit dat land, inclusief games. En games over hun oorlogsvoering.

Vind het gewoon raar om te zeggen ja nee dat land is prima om van te kopen maar dat andere land niet :')
  dinsdag 14 januari 2025 @ 15:44:24 #72
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_216294860
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 15:02 schreef MMaRsu het volgende:
Wat is er mis met China in de eerste instantie?
lol
  dinsdag 14 januari 2025 @ 16:06:01 #73
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_216295116
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 15:44 schreef Scrummie het volgende:

[..]
lol
Geef me nou gewoon antwoord, wat gebaseerd is op feiten?

Waarom zou een spel van een Chinese ontwikkelaar, in principe minder zijn dan een spel van een ontwikkelaar uit een ander land?

Met betrekking tot games, zie ik geen enkele reden om wel iets uit Amerika te kopen maar niet uit China.

Nee alsof die bedrijven in Amerika en de miljarden winst binnen die bedrijven het beter maakt om daar je geld aan uit te geven :? :? :?
pi_216295688
Marvel rivals is wel grappig. Je kan geen winnie the pooh in de chat zeggen :D
pi_216297157
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 16:52 schreef over_hedge het volgende:
Marvel rivals is wel grappig. Je kan geen winnie the pooh in de chat zeggen :D
Ik moet gelijk aan Xi Jinping denken, dat zal vast ook wel de reden zijn dat het niet mag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')