SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gouden regels m.b.t. gebruik van steamSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Prijsvergelijkingssites
IsThereAnyDeal.com
CheapShark.com
/r/GameDeals - Verschillende deals van verschillende sites
Indie Game Bundles
Games Compare
Moddingsites
Nexus Mods
Steam Workshop
GTAInside.com
Leuke/handige linkjes
Het gratis PC Games topic op FOK!
/r/PCMasterRace - Reddit community voor PC Gamers.
Twitch - Dé stream site voor games.
SteamCalculator
Steam Statistieken
Steam Left
MySteamGauge
Dus, gebruikers, critici, zet hier je gedachten, ideeën, je laatste aanschaffingen en deel je ervaringen!!
Alternatieve stores:![]()
![]()
![]()
GoG: DRM free games. GoG biedt veel oude games die altijd met moderne OS en systemen werkt!
Origin: EA's eigen gamestore. Veel games van EA zelf die niet op Steam staan zijn hier te vinden.
uPlay: De gamestore van Ubisoft, bevat voornamelijk Ubisoft games.
Battle.net: De gameclient van Blizzard, de store bevat alleen games van Blizzard zelf.
Epic: De gamestore van Epic, bevat behalve Fortnite veel van Epics eigen games en daarnaast titels waar Epic veel geld voor heeft betaald om exclusief te mogen verkopen. Met regelmaat gratis games.
Dit topic wordt tevens gebruikt als algemeen PC Gaming topic, dus alle PC-(game)gerelateerde discussies zijn hier welkom.Conscience do cost.
Ja. alleen dan worden die nooit goed bekeken. Zegt ook niks over de kwaliteit van een spel. Maar Overwatch werd heel erg goed bekeken. En nu niet meer. Dat is een prima indicatie om te zien dat steeds minder mensen om overwatch gevenquote:Op zaterdag 11 januari 2025 18:58 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik speel zoveel games die ook qua multiplayer springlevend zijn maar niet gekeken worden op twitch. Boeiend.
Bovendien is marvel eventjes nieuw en interessant. Ik geef het een maandje of 2-3 voordat die ook weer wegzakt en dan kan je de vergelijking wat treffender maken met overwatch.
[..]
Overwatch toen het net uit kwam samen met 5 vrienden hele avond door gamen
Ik zou direct terugkomen als iedereen weer zou spelen. Helaas zijn mensen ouder geworden en hebben ze zich voortgeplant en al dat soort onzin
Ik in Generation Zeroquote:
Het zit in de heel de game wel, dat het rijden steeds iets moeilijker wordt. Zowel ETS als ATS.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 20:01 schreef mschol het volgende:
[..]
in american truck wel geprobeerd maar wtf dat luistert extreem nauw
ja, maar de moeilijkere insteek maneuvres vind ik makkelijker dan die driving academy..quote:Op zaterdag 11 januari 2025 20:09 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Het zit in de heel de game wel, dat het rijden steeds iets moeilijker wordt. Zowel ETS als ATS.
Ik ben nog niet door de driving academy, ben eerst Greece aan het doen. Dus weet niet hoe moeilijk die uiteindelijk wordt (zit ergens nog in het eerste stuk).quote:Op zaterdag 11 januari 2025 20:16 schreef mschol het volgende:
[..]
ja, maar de moeilijkere insteek maneuvres vind ik makkelijker dan die driving academy..
ik ben er ook niet door heen hoor.. maar het begin vind ik al raar moeilijk terwijl ik dat in de game zonder problemen doequote:Op zaterdag 11 januari 2025 20:17 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ik ben nog niet door de driving academy, ben eerst Greece aan het doen. Dus weet niet hoe moeilijk die uiteindelijk wordt (zit ergens nog in het eerste stuk).
Ik vond het best een leuk spelletje maar in de verste verte kwam het niet in de buurt bij deel 2.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 19:38 schreef Buitendam het volgende:
Ik heb na 80 uur m’n tweede playtrough Baldurs Gate 3 erop zitten. Dat is toch wel top 5 aller tijden materiaal.
Daar gaat het toch om, moeilijk doen?quote:Op zaterdag 11 januari 2025 20:18 schreef mschol het volgende:
[..]
ik ben er ook niet door heen hoor.. maar het begin vind ik al raar moeilijk terwijl ik dat in de game zonder problemen doe
klinkt alsquote:Op zaterdag 11 januari 2025 20:18 schreef mschol het volgende:
[..]
ik ben er ook niet door heen hoor.. maar het begin vind ik al raar moeilijk terwijl ik dat in de game zonder problemen doe
Serieus ja? Ik vind het echt in elk aspect beter. Echt alles klopt.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 20:24 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik vond het best een leuk spelletje maar in de verste verte kwam het niet in de buurt bij deel 2.
3 ook nog niet uitgespeeld. In die laatste act vond ik het een beetje saai worden.
Ik ben te dom voor rpg's, vrees ikquote:Op zaterdag 11 januari 2025 19:38 schreef Buitendam het volgende:
Ik heb na 80 uur m’n tweede playtrough Baldurs Gate 3 erop zitten. Dat is toch wel top 5 aller tijden materiaal.
Och, we kunnen niet in alles goed zijnquote:
Ik vond deel 1 nog het best, vooral vanwege het verkennen van de worldmap, dat was meer een raster dan de afzonderlijke maps van deel 2.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 20:24 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik vond het best een leuk spelletje maar in de verste verte kwam het niet in de buurt bij deel 2.
3 ook nog niet uitgespeeld. In die laatste act vond ik het een beetje saai worden.
Ik wist geeneens dat ze dat toegevoegd hadden aan ETS2, wilde hem binnenkort weer proberen in VR met m'n nieuwe GPU en nu heb ik nog meer zin. Helaas is het een heel gedoe om m'n stuur aan te sluiten op m'n playseat, die staat nu ingesteld op flight simulators.quote:
Gameplay vond ik geweldig. Verhaal vond ik meh. 2 voelde veel groter en epischer. 2 voelde als een goed boek, 3 als een leuke strip.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 20:39 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Serieus ja? Ik vind het echt in elk aspect beter. Echt alles klopt.
Is het nou echt leuker in VR?quote:Op zaterdag 11 januari 2025 22:25 schreef RaXz het volgende:
[..]
Ik wist geeneens dat ze dat toegevoegd hadden aan ETS2, wilde hem binnenkort weer proberen in VR met m'n nieuwe GPU en nu heb ik nog meer zin. Helaas is het een heel gedoe om m'n stuur aan te sluiten op m'n playseat, die staat nu ingesteld op flight simulators.
Snap ik, ik kijk ook veel youtube en twitch ter lering en vermaak.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 21:37 schreef mschol het volgende:
[..]
dat is wel grappig.. maar vind die game nog steeds te overweldigend
Ik kan niet meer zonder, daarvoor een tijdje met TrackIR gespeeld maar het is veel leuker om echt het gevoel te hebben dat je in je vrachtwagen zit en ook nog eens diepte kan zien. Het is zelfs leuker dan flight simmen in VR want daar zijn de afstanden vaak te groot om diepte te zien, dat is alleen in de cockpit zelf en als je dichtbij andere vliegtuigen of de grond vliegt. In ETS2 rijdt je tussen het verkeer en heb je er meer baat bij.quote:
Divine Divinity 2 heb ik bijna 1000 uur in zitten, dat gaat met BG3 niet gebeuren. De teller staat op 300 uur en hoger gaat het niet worden. Op een bepaalde manier is DD2 leuker om te herspelen.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 22:23 schreef RaXz het volgende:
[..]
Ik vond deel 1 nog het best, vooral vanwege het verkennen van de worldmap, dat was meer een raster dan de afzonderlijke maps van deel 2.
3 heb ik ook nog niet uitgespeeld, ik was er al na 30 uur op uitgekeken, het had gewoon niet dezelfde sfeer van deel 1 en 2. Het heeft meer weg van Divinity Original Sin met een Baldur's Gate jasje aan.
Yup, ja bij normaal gebruik en normale instellingen van screensaver/sleepmode is het volgens mij echt lastig om je scherm te laten inbranden. Nou heb ik het scherm ook pas een paar maanden, dus ik ben misschien niet de ultieme kennishebber op dit gebied.. Maar heb me wel beetje ingelezen. En het scherm doet na elke wat langere sessie en soort pixelcleaning (waar je verder weinig van ziet).quote:Op zondag 12 januari 2025 21:14 schreef Akathisia het volgende:
Vertrouw je die preventie genoeg om je taakbalk in zicht te houden? HDR schijnt nogal een gedoe te zijn om goed te krijgen. Wil er wel mee gaan klooien though. Schijnt veel op te leveren.
Ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst een screensaver zag. Ga maar eens opzoeken hoe ik dat aanzetquote:Op zondag 12 januari 2025 21:19 schreef Perrin het volgende:
Yup, ja bij normaal gebruik en normale instellingen van screensaver/sleepmode is het volgens mij echt lastig om je scherm te laten inbranden. Nou heb ik het scherm ook pas een paar maanden, dus ik ben misschien niet de ultieme kennishebber op dit gebied.. Maar heb me wel beetje ingelezen. En het scherm doet na elke wat langere sessie en soort pixelcleaning (waar je verder weinig van ziet).
Ah ja, vraag me nu af wat de meerwaarde zou zijn tov automatische uitschakeling (=zwart scherm).quote:Op zondag 12 januari 2025 21:27 schreef Perrin het volgende:
Ja ik bedoel ook de settings om je scherm na x tijd zonder activiteit uit te schakelen.
Screen saver heb ik nu ook niet maar misschien geen slecht idee.
Niet veel denk ik, alhoewel misschien in alle pixels allerlei kleurtjes forceren ook wel voordelen heeft.quote:Op zondag 12 januari 2025 21:39 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Ah ja, vraag me nu af wat de meerwaarde zou zijn tov automatische uitschakeling (=zwart scherm).
Zou me hier toch meer in verdiepen als ik jou was trouwens.quote:
Ja nice, HDR maakt alles wel extra sprekend idd. Hehheh ik gebruikte dat dus niet eensquote:Op zondag 12 januari 2025 21:55 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Zou me hier toch meer in verdiepen als ik jou was trouwens.
https://www.reddit.com/r/(...)for_pc_gaming/?tl=nl
Daaruit ook een lijst met games die native HDR ondersteunen;
https://www.pcgamingwiki.(...)namic_range_display_(HDR)
Nu aan het downloadenquote:Op zondag 12 januari 2025 22:57 schreef ems. het volgende:
Trouwens, mensen (FPS/Battlefield liefhebbers met name) al aan de Delta Force?
Verrassend leuke gratis battlefieldachtige game met Tarkov invloeden. Vooralsnog ook geen enkele reden gevoeld om ook maar een cent aan uit te geven want de unlocks vliegen om je om de oren en na het teleurstellende 2042 fijn om weer eens een shooter te hebben.
Ik wacht op de single player missies.quote:Op zondag 12 januari 2025 22:57 schreef ems. het volgende:
Verrassend leuke gratis battlefieldachtige game met Tarkov invloeden. Vooralsnog ook geen enkele reden gevoeld om ook maar een cent aan uit te geven want de unlocks vliegen om je om de oren en na het teleurstellende 2042 fijn om weer eens een shooter te hebben.
Nicequote:Op zondag 12 januari 2025 22:31 schreef Perrin het volgende:
Ori is met HDR aan nog 2x zo mooi trouwens.
Chinese plagiaat belonen is niet echt mijn ding. Heb het uiteraard wel even getest. Vond het een stuk minder fijn spelen dan BF42. Sowieso is BF42 best mooi nu met die twee nieuwe close range combat maps.quote:Op zondag 12 januari 2025 22:57 schreef ems. het volgende:
Yup.quote:Op maandag 13 januari 2025 11:01 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Nice. Gewoon HDR in Windows aangegooid?
Waarom is het plagiaat? Wat een onzin.quote:Op maandag 13 januari 2025 11:03 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Chinese plagiaat belonen is niet echt mijn ding. Heb het uiteraard wel even getest. Vond het een stuk minder fijn spelen dan BF42. Sowieso is BF42 best mooi nu met die twee nieuwe close range combat maps.
Het is gewoon een kopie met wat afwijkingen die als verbeteringen door moeten gaan.quote:Op maandag 13 januari 2025 12:39 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Waarom is het plagiaat? Wat een onzin.
2042 dan weer nietquote:Op maandag 13 januari 2025 15:31 schreef Frutsel het volgende:
BF1942 was destijds toch wel erg leuk hoor
Zoals 99% van alle games?quote:Op maandag 13 januari 2025 15:12 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Het is gewoon een kopie met wat afwijkingen die als verbeteringen door moeten gaan.
Die had potentie. Maar t was het allemaal niet.quote:Op maandag 13 januari 2025 15:46 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Maar die heb ik dan ook nog nooit gespeeld dus kan er niet eerlijk over oordelen
Ik heb eigenlijk alleen BF1942, BF2 en BF1 gespeeldquote:Op maandag 13 januari 2025 15:48 schreef Droopie het volgende:
[..]
Die had potentie. Maar t was het allemaal niet.
Weet je wat toendertijd een drama was, maar waar ik zo naar uitkeek
Battlefield: Hardline.
Beetje a la Battlefield mensen in de boeien slaan.
Dus je hebt de beste, Bad Company 1/2 en 1942 gemist?quote:Op maandag 13 januari 2025 15:50 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk alleen BF1942, BF2 en BF1 gespeeld
Nee, 1942 noem ik toch?quote:Op maandag 13 januari 2025 15:59 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Dus je hebt de beste, Bad Company 1/2 en 1942 gemist?
Oh sorry, las eroverheenquote:Op maandag 13 januari 2025 16:05 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Nee, 1942 noem ik toch?
Bad Company was toch dat verlengstuk van BF2? of was dat Modern Combat?
Ik speelde alleen op de PC dus ik denk dat MC net een beetje op het eind van mijn shooter-tijdperk kwam.quote:Op maandag 13 januari 2025 16:09 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Oh sorry, las eroverheendacht dat er 2042 stond haha.
Bad Company 1 was alleen voor consoles, maar was wel echt heel goed. Zeker omdat eigenlijk alles kapot kon.
Bad Company 2 was ook op de PC, maar zelf alleen op consoles gespeeld.
Bekijk deze YouTube-video
Zoals je ziet, it holds up. Het is gewoon nog goed.godverdomme wat was dat tering goed zeg. Echt alles maar dan ook alles kon kapot.
Snap niet dat ze niet op deze voet verder zijn gegaan. Mensen vragen al jaaaaren om Bad Company 3.
En deze theme
Nee.quote:
Nou, de meeste games zijn wel gewoon een kopie van iets anders.quote:
Ik vond BF42 altijd al kut, ook na de patches en nieuwe maps. Ik vind DF dan juist een stuk leuker en uitgebreider. En dat zeg ik als iemand die vrijwel elke BF plat heeft gespeeldquote:Op maandag 13 januari 2025 11:03 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Chinese plagiaat belonen is niet echt mijn ding. Heb het uiteraard wel even getest. Vond het een stuk minder fijn spelen dan BF42. Sowieso is BF42 best mooi nu met die twee nieuwe close range combat maps.
Ja, ook kapot gespeeld op de lan party's. Lekker elkaar snipen. Kijken of je pixels ziet bewegen in de vertequote:Op maandag 13 januari 2025 13:26 schreef RaXz het volgende:
Delta Force was leuk, vooral veel goede herinneringen aan multiplayer.
Ze hebben ook plannen voor console-release en crossplatform play. Dan zal het waarschijnlijk wel exploderen.quote:Op maandag 13 januari 2025 10:57 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Was eens benieuwd dus ff op steamcharts gekeken. 50k spelers gemiddeld online. En wel redelijk stabiel en zelfs nog klein beetje groeiend.
Hoor er alleen weinig over
Precies ja, zo herinner ik het mij ook!quote:Op maandag 13 januari 2025 19:21 schreef ems. het volgende:
Ja, ook kapot gespeeld op de lan party's. Lekker elkaar snipen. Kijken of je pixels ziet bewegen in de verte
Die single player missies komen ook later toch? Dat is wanneer ik het ga spelen.quote:Op maandag 13 januari 2025 19:21 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik vond BF42 altijd al kut, ook na de patches en nieuwe maps. Ik vind DF dan juist een stuk leuker en uitgebreider. En dat zeg ik als iemand die vrijwel elke BF plat heeft gespeeld
Netcode kan nog wel wat verbetering gebruiken. Plagiaat zou ik het niet noemen. Eerder hoe BF2042 had moeten zijn bij release.
[..]
Ja, ook kapot gespeeld op de lan party's. Lekker elkaar snipen. Kijken of je pixels ziet bewegen in de verte
[..]
Ze hebben ook plannen voor console-release en crossplatform play. Dan zal het waarschijnlijk wel exploderen.
Verder hebben dit soort spellen nooit zo'n gigantische following als een counterstrike of een CoD. Dus mensen erover horen hoeft ook niet
Zoiets begreep ik ja! De eventuele single player en dat Tarkov-like ding doe ik het niet voor. Ik ben er puur voor de conquest/rush alternatieven.quote:Op maandag 13 januari 2025 19:37 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Die single player missies komen ook later toch? Dat is wanneer ik het ga spelen.
Ok, dit is best erg misschien, maar toen ik dat las wist ik meteen waar die CD lagquote:Op maandag 13 januari 2025 19:37 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Die single player missies komen ook later toch? Dat is wanneer ik het ga spelen.
Vroeger die map met een piramide een keer of 200 gedaan omdat die op een gratis demo stond bij een game blad
haha heel tof!quote:Op maandag 13 januari 2025 21:38 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Ok, dit is best erg misschien, maar toen ik dat las wist ik meteen waar die CD lag![]()
[ afbeelding ]
Die CD zit dus al een jaar of 20 in het CD-vakje van de oude HP Pavilion van toen![]()
[ afbeelding ]
Meestal worden concepten overgenomen. WW3 bijvoorbeeld deed bij mij geen plagiaatbelletje rinkelen. Moet wel toegeven dat ik deze kort heb geprobeerd, en me vooral gebaseerd heb op screens van de overeenkomstige UI etc.quote:Op maandag 13 januari 2025 18:39 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Nou, de meeste games zijn wel gewoon een kopie van iets anders.
Maar vooral blijven janken want China
Maar leg me nou eens even in alle eerlijkheid uit wat er mis is met Chinese producten?quote:Op dinsdag 14 januari 2025 12:09 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Meestal worden concepten overgenomen. WW3 bijvoorbeeld deed bij mij geen plagiaatbelletje rinkelen. Moet wel toegeven dat ik deze kort heb geprobeerd, en me vooral gebaseerd heb op screens van de overeenkomstige UI etc.
En ik sla sowieso aan op China ja. Zal mensen die voor Chinese producten gaan nooit begrijpen. Kortzichtigheid ten top. Zelfs als je van mening bent dat competitie nodig is. Wat zo is.
Het verschil is dat ze uit China komen. Heeft geen reet met de kwaliteit te maken. Maar goed, individualistische materialisten zijn moedwillend wars van elke geopolitieke realiteitszin.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 12:48 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Maar leg me nou eens even in alle eerlijkheid uit wat er mis is met Chinese producten?
Die mensen werken daar toch ook gewoon aan? Die moeten toch ook betaald worden?
Wat is nou het verschil tussen een game uit China of een game uit zuid korea?
Daadwerkelijk?
Wat is er mis met China in de eerste instantie?quote:Op dinsdag 14 januari 2025 14:02 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Het verschil is dat ze uit China komen. Heeft geen reet met de kwaliteit te maken. Maar goed, individualistische materialisten zijn moedwillend wars van elke geopolitieke realiteitszin.
lolquote:Op dinsdag 14 januari 2025 15:02 schreef MMaRsu het volgende:
Wat is er mis met China in de eerste instantie?
Geef me nou gewoon antwoord, wat gebaseerd is op feiten?quote:
Ik moet gelijk aan Xi Jinping denken, dat zal vast ook wel de reden zijn dat het niet mag.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 16:52 schreef over_hedge het volgende:
Marvel rivals is wel grappig. Je kan geen winnie the pooh in de chat zeggen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |