Precies, een naamconsensus van meer dan 400 jaar is niet door een passant te verbreken en anders wordt het na zijn aftreden weer ongedaan gemaakt.quote:Op woensdag 8 januari 2025 10:27 schreef Hexagon het volgende:
Meest onboeiende plan maar ook niet echt haalbaar als alle kaartenmakers gewoon zeggen "Wij blijven het de golf van Mexico noemen"
Dit gaat zo'n shitshow worden dat je tot decennia later vele docu's, films, boeken, video games en twee minuten stilte voorbij gaat komen. Die kun je thuis kijken, als het niet ten onder gaat aan de gevolgen van deze clown.quote:Op woensdag 8 januari 2025 10:05 schreef Dagoduck het volgende:
Als ik de komende vier jaar wel gewoon (wereld)nieuws wil blijven volgen maar 95% van de scheten die Trump laat wil blokkeren, hoe pak ik dit dan aan? [ afbeelding ]
Was jij ook voor die bad guy in Schindler's List?quote:
Geschiedvervalsing is nogal een zeer conservatief dingetje, zeker in de USA.quote:Op woensdag 8 januari 2025 18:13 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Precies, een naamconsensus van meer dan 400 jaar is niet door een passant te verbreken en anders wordt het na zijn aftreden weer ongedaan gemaakt.
Buiten de USA blijft iedereen het golf van Mexico noemen.quote:Op woensdag 8 januari 2025 18:31 schreef Vis1980 het volgende:
Geschiedvervalsing is nogal een zeer conservatief dingetje, zeker in de USA.
Bedoel je buiten Nederland?quote:Op woensdag 8 januari 2025 19:04 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Buiten de USA blijft iedereen het golf van Mexico noemen.
Ik bedoelde dat je de USA vanaf nu ook Nederland kan noemen op die manier, misschien moet elk land de USA anders noemen, zodat ze dat lekker in hun 'eigen' land kunnen blijven doen. Trump noemen we vanaf nu ook gewoon met een andere naam.quote:Op woensdag 8 januari 2025 19:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ook de Bosatlas gaat het niet aanpassen waarschijnlijk.
Zuid-Canadaquote:Op woensdag 8 januari 2025 19:13 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat je de USA vanaf nu ook Nederland kan noemen op die manier, misschien moet elk land de USA anders noemen, zodat ze dat lekker in hun 'eigen' land kunnen blijven doen. Trump noemen we vanaf nu ook gewoon met een andere naam.
quote:Op Google Maps in de VS heet Gulf of Mexico voortaan Gulf of America. De wijziging is het gevolg van een decreet dat de Amerikaanse president Trump vorige maand tekende.
De kwestie betreft de zee in de Atlantische Oceaan die wordt begrensd door vijf Amerikaanse staten, vier Mexicaanse staten en Cuba. Google Maps zegt namen te gebruiken die in officiële overheidsbronnen voorkomen. Als namen in die bronnen wijzigen, veranderen dus ook de namen op de website.
In Mexico blijft het gebied op Google Maps Golfo de México heten, en in de rest van de wereld staat in de betreffende taal "Golf van Mexico (Golf van Amerika)".
https://nos.nl/artikel/25(...)-nu-golf-van-amerika
Een belangrijke kaartenmaker, misschien wel de belangrijkste, Google Maps, heeft de verandering (in de VS althans) al doorgevoerd.quote:Op woensdag 8 januari 2025 10:27 schreef Hexagon het volgende:
Meest onboeiende plan maar ook niet echt haalbaar als alle kaartenmakers gewoon zeggen "Wij blijven het de golf van Mexico noemen"
Ik werp net een blik op Google Maps, en er staat nog steeds Golf van Mexico, met daaronder tussen haakjes Golf van Amerika.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 14:46 schreef luxerobots het volgende:
Een belangrijke kaartenmaker, misschien wel de belangrijkste, Google Maps, heeft de verandering (in de VS althans) al doorgevoerd.
Wat een zielig kontlikkers gedrag.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 20:08 schreef Harmankardon het volgende:
https://www.congress.gov/bill/119th-congress/house-bill/1161
Wat een niveau
Ik ga overstappen naar Bing. Daar het nog wel nog gewoon zoals het hoort:quote:
quote:De Golf van Mexico (Engels: Gulf of Mexico of Gulf of America, Spaans: Golfo de México, Nahuatl: Āyōllohco Mēxihco), oudere benaming Baai van Mexico, is een zee in Noord-Amerika.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Golf_van_Mexico
Satya Nadella is woke.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 20:14 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik ga overstappen naar Bing. Daar het nog wel nog gewoon zoals het hoort:
[ afbeelding ]
Nee, de maan wordt Donald en de planeten worden Jezus en de apostelen ipv die heidense goden.quote:Op woensdag 12 februari 2025 05:06 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
En daarna de planeten e.d. natuurlijk. The Moon of America, Mars of America.
Google past zijn beschrijvingen aan verschillende landen aan, in de VS is het 'Gulf of America'.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 18:27 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik werp net een blik op Google Maps, en er staat nog steeds Golf van Mexico, met daaronder tussen haakjes Golf van Amerika.
Als China nu roept dat ze vanaf heden de VS land of fools noemen verwacht ik eigenlijk toch niet dat de Amerikaanse techreuzen dat ook doen, jij wel?quote:Op woensdag 12 februari 2025 12:57 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Google past zijn beschrijvingen aan verschillende landen aan, in de VS is het 'Gulf of America'.
Het was me al langer bekend dat Google Maps de namen op de kaarten aan verschillende landen aanpast.quote:Op woensdag 12 februari 2025 12:57 schreef luxerobots het volgende:
Google past zijn beschrijvingen aan verschillende landen aan, in de VS is het 'Gulf of America'.
In de Verenigde Staten is het alleen Gulf of America.quote:Op woensdag 12 februari 2025 13:18 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Het was me al langer bekend dat Google Maps de namen op de kaarten aan verschillende landen aanpast.
Maar als je nu in de Verenigde Staten Google Maps raadpleegt, staat er dan alleen Gulf of America, of staat er dan nog tussen haakjes Gulf of Mexico onder?
Ik heb even op Bing gekeken en hoe ze daar met bepaalde namen omgaan, niet alleen Golf van Mexico / Golf van Amerika, maar ook andere namen.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 20:14 schreef Starhopper het volgende:
Ik ga overstappen naar Bing. Daar het nog wel nog gewoon zoals het hoort:
Zullen we allemaal net doen of we hierdoor verrast zijn of ligt dan de ironie er te dik op?quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |