100% eens met Nederwiet, maar ik vind Doe Maar sowieso wel leuk. Zet het niet snel op, maar zo 1-2 keer per jaar is het leukquote:Op zaterdag 11 januari 2025 20:13 schreef MTheBassman het volgende:
Ik vind Nederwiet nog wel geinig. Ik kan zo'n 'verstand op' 0 nummertje op zn tijd nog wel waarderen. Maar ik kan ook best begrijpen dat sommigen dit kleutermuziek vinden
Verder beschreef je erg goed wat ik ook met The Script heb. Op een gegeven moment stonden ze er veel te vaak in met hetzelfde zouteloze geneuzel. Gelukkig gaat dat de goede kant op. De onbeweeglijke man mag van mijn part nog wel blijven voor de diehards, maar de rest mag wmb snel naar de uitgang.
Overigens kon ik het me nog goed herinneren dat ik de exit van Jan Smit bewust toejuichte, toen ik zag dat de vieze morgen eruit was.
quote:Op zaterdag 11 januari 2025 19:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
We gaan door. Ik denk dat dit blokje voor de gemiddelde volger minder goede nummers heeft, hier zitten wat minder persoonlijke haatplaten in en wat meer algemeen verklaarde bagger.
4625 Kensington - Uncharted
De derde keer voor onze Utrechtse vrienden, over iemand die stierf nadat hij de gracht in fietste. Een eigentijdse versie van Jelle, dus. Wel sneu natuurlijk, maar het kan het nummer verder niet redden, omdat de vocale performance gewoon weer ondermaats is voor zo'n ballad. Ik vind de stem van de zanger er door de jaren ook niet bepaald beter op geworden. Dit kwam binnen in 2019 op 1722, steeg daarna als hardste van allemaal naar 87, maar is wel weer wat weggezakt nadat de Kensington-hype wat ging liggen. Inmiddels nog in de laatste nacht, op 192.
4624 The Script - Superheroes
The Script heeft bij mij ooit een verkeerde snaar geraakt zo rond 2014/2015, toen stonden ze echt te vaak in de Top 2000 en werd me echt duidelijk dat elk nummer hetzelfde was uit die tijd. Dat geldt ook voor Superheroes - inwisselbaar voor eender welk nummer en dat quasi-rapstuk had niet gehoeven. Overigens zijn ze behoorlijk wat noteringen kwijt, waaronder ook deze: In 2014 binnen, een jaar later op 806 maar na 2020 naar de uitgang verdwenen.
4623 Henk Wijngaard - Met de vlam in de pijp
De oom van Shania Twain haalt tegenwoordig ook ineens weer de Top 2000, geen idee waarom dit ineens weer credible gevonden wordt. In het meest positieve geval vind ik deze truckerklassieker niet best, maar eigenlijk is het gewoon slecht, zo'n nummer dat alleen maar wordt gebruikt om een vrachtwagen kracht bij te zetten. Een gimmick dus eigenlijk. Maar ja, wel een gimmick die in 2006 en 2007 de Top 2000 haalde, en de afgelopen 2 jaar tweemaal net de eerste nacht haalde.Dit is inderdaad helemaal niets, variërend tussen wat je nog wel kan hebben en wat afschuwelijke bagger is.SPOILER: 4622-4601Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nou, we hebben er al 250 gehad, als je sommige nummers in dit lijstje ziet is dat echt verbazingwekkend.
Dat Speedy Gonzales is inderdaad vreselijk, maar ik heb de indruk dat dat voor de generaties vóór ons een soort Roxy Dekker is, waarvan iedereen weet dat het verschrikkelijk is, maar veel te veel mensen het leuk vinden.De Sahara is zonder meer erg droog.
Hm, die Sjors Beker is toch wel prima?quote:Op zaterdag 11 januari 2025 23:48 schreef Tussle266 het volgende:
Ik ben nu bij 1479-1478, de draken en het script achterelkaar. Mogelijk de slechtste 10 minuten uit de geschiedenis van de lijst. Daarna dat liedje over de broodzakken van de Lidl, Schemer over tinnen soldaatjes en Bennie over Alie. Mogelijk de slechtste 25 minuten uit de geschiedenis van de lijst dus.
In relatie tot die andere 4 gaat het wel. Ik ben benieuwd wat er komen gaat als ik bij dat blok kom.quote:Op zondag 12 januari 2025 09:40 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Hm, die Sjors Beker is toch wel prima?
Ik zou persoonlijk het blokje 1263-1260 voor die titel nomineren. Pure horror in audiovorm, en ik was bijna dát uur in het Top 2000-café geweest. Kun je nagaan.
Walgelijkquote:Op zaterdag 11 januari 2025 22:03 schreef jcdragon het volgende:
Hoe groot is de kans dat dit volgend jaar de Top 2000 binnenkomt?
Bekijk deze YouTube-video
Bekijk deze YouTube-video
Die hebben ze in '23 en '24 ook een enkele keer gedraaid, zo waterdicht is dat systeem niet toch?quote:Op zondag 12 januari 2025 23:47 schreef Tussle266 het volgende:
Corne jaagt zojuist Still Dre erdoorheen in de albumshow. Mits de redactie hem niet wegtipp-ext voor de stemweek, garandeer ik voor 100% dat we die voor week 53 kunnen opschrijven.
Die in '24 was een week voor het stemmen, ik denk dat de keuzelijst toen al rond was. Maar het is inderdaad zo dat er ook altijd het nodige weer 'geschrapt' wordt. Het is me alleen niet helemaal duidelijk waarom iets wel of niet geschrapt wordt. Waarom in 2024 bijvoorbeeld Dirty Harry en On Melancholy Hill wel, maar Dare niet. Of Fragments of Time wel, maar Digital Love niet. Daarom dus ook voorbehoud bij deze. Maar mocht hij dit jaar wel erop komen, dan kan je die echt blind opschrijven als nieuwkomer.quote:Op maandag 13 januari 2025 09:20 schreef Cassa95 het volgende:
[..]
Die hebben ze in '23 en '24 ook een enkele keer gedraaid, zo waterdicht is dat systeem niet toch?
Weet je niet, de échte Dre- kenner is @ok01quote:Op zondag 12 januari 2025 23:47 schreef Tussle266 het volgende:
Corne jaagt zojuist Still Dre erdoorheen in de albumshow. Mits de redactie hem niet wegtipp-ext voor de stemweek, garandeer ik voor 100% dat we die voor week 53 kunnen opschrijven.
Die kunnen we zeker in week 53 verwachtenquote:Op maandag 13 januari 2025 10:19 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Weet je niet, de échte Dre- kenner is @:ok01
We schrijven Vaag en Still - Dré vast met potlood op als binnenkomer.quote:Op maandag 13 januari 2025 10:57 schreef ok01 het volgende:
[..]
Die kunnen we zeker in week 53 verwachten
Pracht nummer welquote:Op maandag 13 januari 2025 12:19 schreef Fred_B het volgende:
[..]
We schrijven Vaag en Still - Dré vast met potlood op als binnenkomer.
Dat vind ik een belediging naar Dre en Drequote:Op maandag 13 januari 2025 13:44 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Ook wel bekend onder de noemer Lange Frans.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |