quote:Op vrijdag 10 januari 2025 17:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik denk dat de tijd dat mensen zeggen dat het elk blokje slechter wordt nu wel zo'n beetje achter ons ligt, maar er is nog een hele hoop matigheid te gaan.
4650 Shakira ft. Freshlyground - Waka Waka (This Time for Africa)
Het favoriete nummer van Pac-man, maar niet van mij. Dit was het themalied voor het WK van 2010, waar WIJ natuurlijk gemengde herinneringen aan hebben met dank aan de teen van Casillas. Boeide mij iets minder, maar de muziek van zo'n toernooi wordt dan vaak wel kapotgedraaid. Deze ook, en in den beginne vond ik het al niet geweldig. Dan wordt het dus op een gegeven moment heel kut. Het moest ook weer zo'n verplicht Afrikaans tintje hebben, maar dan wel met een 'hippe' artiest. Vlees noch vis, en dus op deze plaats. In de Top 2000 kwam dit in 2022 ineens bovendrijven, waarschijnlijk omdat het WK bezig was tijdens de stemweek. Toen stond dit op 1762.
4649 Rob de Nijs - Alles wat ademt
Rob de Nijs is natuurlijk een legende in de Nederlandse popmuziek, maar niet alles wat hij aanraakt is goud. In dit geval is het pure kitsch, wel nog een lekker actueel nummer met dat stukje Russische tekst. Dit is wat mij betreft veel te pathetisch. Dit nummer stond er van 1999 tot 2014 in, met 608 als hoogste positie, maar maakte in 2022 een comeback door de ziekte van Rob, om in 2024 op plaats 1337 ruim in de lijst te staan.
4648 Engelbert Humperdinck - There goes my everything
Dit is misschien best een goed liedje maar na de eerste 10 seconden krijg ik al een lachstuip, want dat intro klinkt nergens naar en heeft een heel irritant element erin. Daarna is whet wel een oké geschreven liedje wat niet heel onaardig gezongen is, maar het is allemaal nog steeds niet echt bijzonder en de eerste seconden hebben het dan eigenlijk al verpest. dit stond er 1x in, de eerste editie op plaats 1962.Nou, dit viel me reuze mee. Al deze nummers kan ik prima missen, zelfs Vicky Leandros.SPOILER: 4647-4626Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sterkte weer allen, al staan er denk ik langzaam wel wat meer nummers in die op mijn persoonlijke shitlist staan ipv de algemene shitlist.
De naam geeft het eigenlijk al wat weg, maar wel eens van Jan & Dean en Beach Boys gehoord?quote:Op vrijdag 10 januari 2025 17:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
4647 The Surfers - Windsurfin'
Lekker irritant windsurfen met The Surfers. Weer zo'n pareltje van Jaap Eggermont en de recent overleden Willem van Kooten. Zo'n irritant gezet stemmetje ook weer in dit nummer, daar haak ik eigenlijk meteen al af. Zeker een poging tot het nadoen van de Bee Gees? Dan was het geen erg geslaagde poging. In 2000 en 2001 stond dit erin.
Zegt me zo niks! Maar het zit er een beetje tussen in. Vocaal gezien dan.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 19:06 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
De naam geeft het eigenlijk al wat weg, maar wel eens van Jan & Dean en Beach Boys gehoord?
Da's de nederlandse interpretatie van die kopstemzang, kijk maar naar het stukje Bread & Butter in Do You Remember?quote:Op vrijdag 10 januari 2025 19:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zegt me zo niks! Maar het zit er een beetje tussen in. Vocaal gezien dan.
Nu je het zegt snap ik hem wel ja, zo leer je nog eens wat.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 19:21 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Da's de nederlandse interpretatie van die kopstemzang, kijk maar naar het stukje Bread & Butter in Do You Remember?
Exhale vind ik ook een heerlijke klassieke tranceplaat. En iets recenter heb je ook nog Going Wrong die best fijn is. Dust.wav telt helaas niet mee aangezien die niet onder die naam is uitgebracht, anders zou die met kop en schouders winnen.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 20:09 schreef Tussle266 het volgende:
De verzamelde werken van Armin op de keuzelijst zouden maar marginale verbeteringen in de lijst brengen. Het is vooral pop-Armin. Die met Jacqueline en die met Sharon zijn wel aardig en Sound of Goodbye kan je ook onder Armins naam vinden. Maar of het leven daar veel beter van wordt… De rest is helemaal ellendig. Communication en Blue Fear zijn ook ooit singles geweest en in theorie is elke tranceplaat sinds natuurlijk Communication, maar dat is allemaal dan weer nergens te vinden. Het zal voor altijd blijven bij liedjes over zeepsop en water of over hersendoden.
Sound of Goodbye staat ook onder Armin presents Heelveelklinkers Dreamer, dus dat mag met Dust.wav ook dan, toch?quote:Op vrijdag 10 januari 2025 20:21 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Exhale vind ik ook een heerlijke klassieke tranceplaat. En iets recenter heb je ook nog Going Wrong die best fijn is. Dust.wav telt helaas niet mee aangezien die niet onder die naam is uitgebracht, anders zou die met kop en schouders winnen.
Ik luister zelf meestal naar de 10 minuten durende versie, getiteld 'Armin van Buuren's Rising Star Mix'. Die zou je bij nader inzien kunnen meetellen!quote:Op vrijdag 10 januari 2025 20:25 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Sound of Goodbye staat ook onder Armin presents Heelveelklinkers Dreamer, dus dat mag met Dust.wav ook dan, toch?
Dank je voor het benoemen van die dubbele ontkenning, toen ik 'm voor het eerste hoorde vond ik 'm al lelijk, en daar is over de jaren heen niks aan veranderd.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 17:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
4630 P!nk - Never Gonna Not Dance Again
Na Aerosmith komt Pink, misschien kunnen die daar een keer een nummertje over maken. Ik vind dit nummer weer eens iets heel valsigs hebben, maar de rest van Nederland hoort het niet en het is gewoon een dikke hit. Voor mij is het daardoor gewoon weer veel te vaak gedraaide irritante meuk van Alecia. Oh, en een dubbele ontkenning slaat nergens op. Never gonna not, dat kan echt niet. Dit stond in 2023 op 1844 en afgelopen editie op 1817, dat betekent dat dit er wel echt uit kan.
Hoe dan ook een vreselijk nummer. Dat die niet lager stond bij Mex valt me tegen.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 10:01 schreef DecoAoreste het volgende:
Maar de dubbele ontkenning klopt hier toch juist wel? Pink zegt dat ze voor altijd wil blijven dansen, oftewel nooit meer níet gaat dansen.
quote:‘Afgemaakte’ Lange Frans op weg naar grootste hit in jaren: bijna 1 miljoen streams en drie weken non-stop op 1
Rapper Lange Frans (44) is hard op weg om zijn grootste hit in jaren te scoren. Het lied I Surrender kwam op 1 binnen in de lijst met meest ‘virale’ liedjes volgens Spotify en heeft die plek al achttien dagen niet afgestaan. Het nummer gaat dit weekend door de grens van 1 miljoen streams en Frans heeft zelfs succes op jongerenapp TikTok. Het niet meer uiten van zijn mening lijkt daarmee te lonen.
Pff geluisterd en een minuutje volgehouden. Dan voelt Yves Berendse opeens als een warm badquote:Op zaterdag 11 januari 2025 14:55 schreef Scorpion_17 het volgende:
https://www.ad.nl/show/af(...)-stop-op-1~aaaab93a/
December is nog ver maar:
[..]
Tuurlijk, hij klopt, maar ik vind het persoonlijk echt gewoon heel lelijkquote:Op zaterdag 11 januari 2025 10:01 schreef DecoAoreste het volgende:
Maar de dubbele ontkenning klopt hier toch juist wel? Pink zegt dat ze voor altijd wil blijven dansen, oftewel nooit meer níet gaat dansen.
Noem het dan gewoon Always keep on dancing ofzoquote:Op zaterdag 11 januari 2025 10:01 schreef DecoAoreste het volgende:
SPOILER: 4622-4601Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nou, we hebben er al 250 gehad, als je sommige nummers in dit lijstje ziet is dat echt verbazingwekkend.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
quote:Op zaterdag 11 januari 2025 19:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
We gaan door. Ik denk dat dit blokje voor de gemiddelde volger minder goede nummers heeft, hier zitten wat minder persoonlijke haatplaten in en wat meer algemeen verklaarde bagger.
4625 Kensington - Uncharted
De derde keer voor onze Utrechtse vrienden, over iemand die stierf nadat hij de gracht in fietste. Een eigentijdse versie van Jelle, dus. Wel sneu natuurlijk, maar het kan het nummer verder niet redden, omdat de vocale performance gewoon weer ondermaats is voor zo'n ballad. Ik vind de stem van de zanger er door de jaren ook niet bepaald beter op geworden. Dit kwam binnen in 2019 op 1722, steeg daarna als hardste van allemaal naar 87, maar is wel weer wat weggezakt nadat de Kensington-hype wat ging liggen. Inmiddels nog in de laatste nacht, op 192.
4624 The Script - Superheroes
The Script heeft bij mij ooit een verkeerde snaar geraakt zo rond 2014/2015, toen stonden ze echt te vaak in de Top 2000 en werd me echt duidelijk dat elk nummer hetzelfde was uit die tijd. Dat geldt ook voor Superheroes - inwisselbaar voor eender welk nummer en dat quasi-rapstuk had niet gehoeven. Overigens zijn ze behoorlijk wat noteringen kwijt, waaronder ook deze: In 2014 binnen, een jaar later op 806 maar na 2020 naar de uitgang verdwenen.
4623 Henk Wijngaard - Met de vlam in de pijp
De oom van Shania Twain haalt tegenwoordig ook ineens weer de Top 2000, geen idee waarom dit ineens weer credible gevonden wordt. In het meest positieve geval vind ik deze truckerklassieker niet best, maar eigenlijk is het gewoon slecht, zo'n nummer dat alleen maar wordt gebruikt om een vrachtwagen kracht bij te zetten. Een gimmick dus eigenlijk. Maar ja, wel een gimmick die in 2006 en 2007 de Top 2000 haalde, en de afgelopen 2 jaar tweemaal net de eerste nacht haalde.Vreselijk blokje inderdaad.SPOILER: 4622-4601Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nou, we hebben er al 250 gehad, als je sommige nummers in dit lijstje ziet is dat echt verbazingwekkend.I love music |Ajax forever
http://frontpage.fok.nl/c(...)-feest-of-farce.html
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |