abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216243405
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 17:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik denk dat de tijd dat mensen zeggen dat het elk blokje slechter wordt nu wel zo'n beetje achter ons ligt, maar er is nog een hele hoop matigheid te gaan.

4650 Shakira ft. Freshlyground - Waka Waka (This Time for Africa)

Het favoriete nummer van Pac-man, maar niet van mij. Dit was het themalied voor het WK van 2010, waar WIJ natuurlijk gemengde herinneringen aan hebben met dank aan de teen van Casillas. Boeide mij iets minder, maar de muziek van zo'n toernooi wordt dan vaak wel kapotgedraaid. Deze ook, en in den beginne vond ik het al niet geweldig. Dan wordt het dus op een gegeven moment heel kut. Het moest ook weer zo'n verplicht Afrikaans tintje hebben, maar dan wel met een 'hippe' artiest. Vlees noch vis, en dus op deze plaats. In de Top 2000 kwam dit in 2022 ineens bovendrijven, waarschijnlijk omdat het WK bezig was tijdens de stemweek. Toen stond dit op 1762.

4649 Rob de Nijs - Alles wat ademt

Rob de Nijs is natuurlijk een legende in de Nederlandse popmuziek, maar niet alles wat hij aanraakt is goud. In dit geval is het pure kitsch, wel nog een lekker actueel nummer met dat stukje Russische tekst. Dit is wat mij betreft veel te pathetisch. Dit nummer stond er van 1999 tot 2014 in, met 608 als hoogste positie, maar maakte in 2022 een comeback door de ziekte van Rob, om in 2024 op plaats 1337 ruim in de lijst te staan.

4648 Engelbert Humperdinck - There goes my everything

Dit is misschien best een goed liedje maar na de eerste 10 seconden krijg ik al een lachstuip, want dat intro klinkt nergens naar en heeft een heel irritant element erin. Daarna is whet wel een oké geschreven liedje wat niet heel onaardig gezongen is, maar het is allemaal nog steeds niet echt bijzonder en de eerste seconden hebben het dan eigenlijk al verpest. dit stond er 1x in, de eerste editie op plaats 1962.

SPOILER: 4647-4626
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sterkte weer allen, al staan er denk ik langzaam wel wat meer nummers in die op mijn persoonlijke shitlist staan ipv de algemene shitlist.
Nou, dit viel me reuze mee. Al deze nummers kan ik prima missen, zelfs Vicky Leandros.
  vrijdag 10 januari 2025 @ 19:06:38 #152
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_216243724
quote:

4647 The Surfers - Windsurfin'

Lekker irritant windsurfen met The Surfers. Weer zo'n pareltje van Jaap Eggermont en de recent overleden Willem van Kooten. Zo'n irritant gezet stemmetje ook weer in dit nummer, daar haak ik eigenlijk meteen al af. Zeker een poging tot het nadoen van de Bee Gees? Dan was het geen erg geslaagde poging. In 2000 en 2001 stond dit erin.

De naam geeft het eigenlijk al wat weg, maar wel eens van Jan & Dean en Beach Boys gehoord?
  vrijdag 10 januari 2025 @ 19:07:55 #153
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_216243739
Toch weer een batch waar onze muzieksmaken vrij ver uit elkaar liggen. Twee platen uit mijn top 1000, al staat This Is What It Feels Like werkelijk op het allersmalste randje, op #999. Op zich zijn we het wel eens over het feit dat Armin flink is afgegleden, al trekken we de scheidingslijn iets anders, ik ná en @Mexicanobakker vóór deze plaat. Nog veel hoger staat het heerlijke festivalanthem Lean On van halverwege vorig decennium, dat is wel duidelijk mijn favoriet van deze batch. Die mag ik nog regelmatig graag opzetten. Daarnaast vind ik Cutting Crew en Aerosmith echt meer dan prima, hoort wmb beslist thuis in de Top 2000 allebei.

Wat ik hier wel ongeveer zou neerzetten: sowieso Waka Waka om de redenen die je al noemt, die sterren.nl-meuk van Yves nogwat, Grenade natuurlijk samen met de rest van het oeuvre van Bruno Sars, Later Als Ik Groter Ben wat ik persoonlijk de slechtste van Bløf vind (ze hebben ook diverse platen die ik wél tof vind trouwens). Fast Car trouwens ook nog, zinloze cover is dat. Die van Mary J Blige voegt dan nog marginaal iets meer toe en op zich kan ze best prima zingen.
  Redactie Sport vrijdag 10 januari 2025 @ 19:08:30 #154
274204 crew  Mexicanobakker
pi_216243746
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 19:06 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]
De naam geeft het eigenlijk al wat weg, maar wel eens van Jan & Dean en Beach Boys gehoord?
Zegt me zo niks! Maar het zit er een beetje tussen in. Vocaal gezien dan.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 10 januari 2025 @ 19:21:51 #155
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_216243964
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 19:08 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Zegt me zo niks! Maar het zit er een beetje tussen in. Vocaal gezien dan.
Da's de nederlandse interpretatie van die kopstemzang, kijk maar naar het stukje Bread & Butter in Do You Remember?
  Redactie Sport vrijdag 10 januari 2025 @ 19:23:36 #156
pi_216243985
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 19:21 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]
Da's de nederlandse interpretatie van die kopstemzang, kijk maar naar het stukje Bread & Butter in Do You Remember?
Nu je het zegt snap ik hem wel ja, zo leer je nog eens wat.
  vrijdag 10 januari 2025 @ 20:09:36 #157
487165 Tussle266
Tussle's Version
pi_216244635
De verzamelde werken van Armin op de keuzelijst zouden maar marginale verbeteringen in de lijst brengen. Het is vooral pop-Armin. Die met Jacqueline en die met Sharon zijn wel aardig en Sound of Goodbye kan je ook onder Armins naam vinden. Maar of het leven daar veel beter van wordt… De rest is helemaal ellendig. Communication en Blue Fear zijn ook ooit singles geweest en in theorie is elke tranceplaat sinds natuurlijk Communication, maar dat is allemaal dan weer nergens te vinden. Het zal voor altijd blijven bij liedjes over zeepsop en water of over hersendoden.
All Day I Dream About Stemlijsten
  vrijdag 10 januari 2025 @ 20:14:50 #158
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_216244712
Waka waka bezorgt jeuk en rillingen. De fusie (eerder een botsing) van gladde pop en Zuid-Afrikaanse invloeden klinkt (en oogt, met de video erbij) alsof er veel te lang over is nagedacht, door marketingvolk en platenmaatschappij-types. Tekentafel-creatie.
  vrijdag 10 januari 2025 @ 20:21:35 #159
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_216244844
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 20:09 schreef Tussle266 het volgende:
De verzamelde werken van Armin op de keuzelijst zouden maar marginale verbeteringen in de lijst brengen. Het is vooral pop-Armin. Die met Jacqueline en die met Sharon zijn wel aardig en Sound of Goodbye kan je ook onder Armins naam vinden. Maar of het leven daar veel beter van wordt… De rest is helemaal ellendig. Communication en Blue Fear zijn ook ooit singles geweest en in theorie is elke tranceplaat sinds natuurlijk Communication, maar dat is allemaal dan weer nergens te vinden. Het zal voor altijd blijven bij liedjes over zeepsop en water of over hersendoden.
Exhale vind ik ook een heerlijke klassieke tranceplaat. En iets recenter heb je ook nog Going Wrong die best fijn is. Dust.wav telt helaas niet mee aangezien die niet onder die naam is uitgebracht, anders zou die met kop en schouders winnen.
  vrijdag 10 januari 2025 @ 20:25:42 #160
487165 Tussle266
Tussle's Version
pi_216244903
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 20:21 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]
Exhale vind ik ook een heerlijke klassieke tranceplaat. En iets recenter heb je ook nog Going Wrong die best fijn is. Dust.wav telt helaas niet mee aangezien die niet onder die naam is uitgebracht, anders zou die met kop en schouders winnen.
Sound of Goodbye staat ook onder Armin presents Heelveelklinkers Dreamer, dus dat mag met Dust.wav ook dan, toch?
All Day I Dream About Stemlijsten
  vrijdag 10 januari 2025 @ 20:30:44 #161
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_216244995
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 20:25 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Sound of Goodbye staat ook onder Armin presents Heelveelklinkers Dreamer, dus dat mag met Dust.wav ook dan, toch?
Ik luister zelf meestal naar de 10 minuten durende versie, getiteld 'Armin van Buuren's Rising Star Mix'. Die zou je bij nader inzien kunnen meetellen!
pi_216249187
quote:

4630 P!nk - Never Gonna Not Dance Again

Na Aerosmith komt Pink, misschien kunnen die daar een keer een nummertje over maken. Ik vind dit nummer weer eens iets heel valsigs hebben, maar de rest van Nederland hoort het niet en het is gewoon een dikke hit. Voor mij is het daardoor gewoon weer veel te vaak gedraaide irritante meuk van Alecia. Oh, en een dubbele ontkenning slaat nergens op. Never gonna not, dat kan echt niet. Dit stond in 2023 op 1844 en afgelopen editie op 1817, dat betekent dat dit er wel echt uit kan.

Dank je voor het benoemen van die dubbele ontkenning, toen ik 'm voor het eerste hoorde vond ik 'm al lelijk, en daar is over de jaren heen niks aan veranderd.
Voelt echt aan alsof ze moeite hadden met het schrijven van een refrein dat werkte op het metrum, en er dus maar iets van gemaakt hebben _O-

En om nog terug te komen op de post daarvoor: The Business van Tiesto is echt een vervelende plaat, snap gewoon niet hoe dat die er in is gekomen :')
I am not lost, it's just I've no idea where I am
  zaterdag 11 januari 2025 @ 10:01:14 #163
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_216251028
Maar de dubbele ontkenning klopt hier toch juist wel? Pink zegt dat ze voor altijd wil blijven dansen, oftewel nooit meer níet gaat dansen.
  zaterdag 11 januari 2025 @ 10:32:24 #164
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_216251418
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 10:01 schreef DecoAoreste het volgende:
Maar de dubbele ontkenning klopt hier toch juist wel? Pink zegt dat ze voor altijd wil blijven dansen, oftewel nooit meer níet gaat dansen.
Hoe dan ook een vreselijk nummer. Dat die niet lager stond bij Mex valt me tegen. ;)
pi_216254829
https://www.ad.nl/show/af(...)-stop-op-1~aaaab93a/

December is nog ver maar:

quote:
‘Afgemaakte’ Lange Frans op weg naar grootste hit in jaren: bijna 1 miljoen streams en drie weken non-stop op 1
Rapper Lange Frans (44) is hard op weg om zijn grootste hit in jaren te scoren. Het lied I Surrender kwam op 1 binnen in de lijst met meest ‘virale’ liedjes volgens Spotify en heeft die plek al achttien dagen niet afgestaan. Het nummer gaat dit weekend door de grens van 1 miljoen streams en Frans heeft zelfs succes op jongerenapp TikTok. Het niet meer uiten van zijn mening lijkt daarmee te lonen.
Het beste adres voor al uw primeurs!
  zaterdag 11 januari 2025 @ 15:05:12 #166
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_216254956
Lange Frans is net onkruid. Je krijgt het niet weg.
pi_216255001
quote:
Pff geluisterd en een minuutje volgehouden. Dan voelt Yves Berendse opeens als een warm bad
Remember the jester that showed you tears
The script for tears
pi_216255635
quote:
Tuurlijk, hij klopt, maar ik vind het persoonlijk echt gewoon heel lelijk
I am not lost, it's just I've no idea where I am
pi_216255669
Al besproken, lekker nummer van Fransie. Het origineel is ook al lekker mocht je hem niet kunnen uitstaan.
Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Top 2000 feeling shuffle playlist: https://spoti.fi/3E3r615
  Redactie Sport zaterdag 11 januari 2025 @ 16:01:20 #170
pi_216255686
quote:
Noem het dan gewoon Always keep on dancing ofzo
  Redactie Sport zaterdag 11 januari 2025 @ 19:33:45 #171
pi_216258479
We gaan door. Ik denk dat dit blokje voor de gemiddelde volger minder goede nummers heeft, hier zitten wat minder persoonlijke haatplaten in en wat meer algemeen verklaarde bagger.

4625 Kensington - Uncharted

De derde keer voor onze Utrechtse vrienden, over iemand die stierf nadat hij de gracht in fietste. Een eigentijdse versie van Jelle, dus. Wel sneu natuurlijk, maar het kan het nummer verder niet redden, omdat de vocale performance gewoon weer ondermaats is voor zo'n ballad. Ik vind de stem van de zanger er door de jaren ook niet bepaald beter op geworden. Dit kwam binnen in 2019 op 1722, steeg daarna als hardste van allemaal naar 87, maar is wel weer wat weggezakt nadat de Kensington-hype wat ging liggen. Inmiddels nog in de laatste nacht, op 192.

4624 The Script - Superheroes

The Script heeft bij mij ooit een verkeerde snaar geraakt zo rond 2014/2015, toen stonden ze echt te vaak in de Top 2000 en werd me echt duidelijk dat elk nummer hetzelfde was uit die tijd. Dat geldt ook voor Superheroes - inwisselbaar voor eender welk nummer en dat quasi-rapstuk had niet gehoeven. Overigens zijn ze behoorlijk wat noteringen kwijt, waaronder ook deze: In 2014 binnen, een jaar later op 806 maar na 2020 naar de uitgang verdwenen.

4623 Henk Wijngaard - Met de vlam in de pijp

De oom van Shania Twain haalt tegenwoordig ook ineens weer de Top 2000, geen idee waarom dit ineens weer credible gevonden wordt. In het meest positieve geval vind ik deze truckerklassieker niet best, maar eigenlijk is het gewoon slecht, zo'n nummer dat alleen maar wordt gebruikt om een vrachtwagen kracht bij te zetten. Een gimmick dus eigenlijk. Maar ja, wel een gimmick die in 2006 en 2007 de Top 2000 haalde, en de afgelopen 2 jaar tweemaal net de eerste nacht haalde.

SPOILER: 4622-4601
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou, we hebben er al 250 gehad, als je sommige nummers in dit lijstje ziet is dat echt verbazingwekkend.
  zaterdag 11 januari 2025 @ 19:49:44 #172
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_216258689
So close! Bijna 100% eens met deze batch. Een hele hoop ellendige zooi, we hebben eindelijk dat vreselijke Pa Olvidarte (de eerste die m.i. écht duidelijk te hoog staat), schijtlol met Nederwiet, het extreem matige I'll Be There For You dat het niveau van de Pokemon theme song (waar is die eigenlijk?) amper ontstijgt, dialectmeuk van Bökkers, een overbodige cover van Sandra Nieuwland, en met Meau en One Direction ook nog een paar artiesten die ik nooit wat aan vind. Passenger, Kensington en The Script vind ik soms wel heel tof maar deze nummers niet speciaal.

En dan... op 4601 tóch nog bingo. Snelle is heel erg hit and miss, en veel van zijn muziek ontstijgt amper het niveau 'kinderliedje' - wat volgens mij ook deels expres is omdat hij zeer populair is bij jonge kinderen. Maar Reünie vind ik serieus goed in elkaar zitten. Heel knap om zoiets te schrijven, terugblikkend op je pestverleden, en het is nog catchy ook.

Ach ja, wel weer genoten van je review als altijd :)
  Redactie Sport zaterdag 11 januari 2025 @ 19:55:36 #173
pi_216258766
De Pokemon themesong komt nog wel, wees gerust, daar hoef je geen weken meer op te wachten.
  zaterdag 11 januari 2025 @ 20:03:24 #174
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_216258912
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 19:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
We gaan door. Ik denk dat dit blokje voor de gemiddelde volger minder goede nummers heeft, hier zitten wat minder persoonlijke haatplaten in en wat meer algemeen verklaarde bagger.

4625 Kensington - Uncharted

De derde keer voor onze Utrechtse vrienden, over iemand die stierf nadat hij de gracht in fietste. Een eigentijdse versie van Jelle, dus. Wel sneu natuurlijk, maar het kan het nummer verder niet redden, omdat de vocale performance gewoon weer ondermaats is voor zo'n ballad. Ik vind de stem van de zanger er door de jaren ook niet bepaald beter op geworden. Dit kwam binnen in 2019 op 1722, steeg daarna als hardste van allemaal naar 87, maar is wel weer wat weggezakt nadat de Kensington-hype wat ging liggen. Inmiddels nog in de laatste nacht, op 192.

4624 The Script - Superheroes

The Script heeft bij mij ooit een verkeerde snaar geraakt zo rond 2014/2015, toen stonden ze echt te vaak in de Top 2000 en werd me echt duidelijk dat elk nummer hetzelfde was uit die tijd. Dat geldt ook voor Superheroes - inwisselbaar voor eender welk nummer en dat quasi-rapstuk had niet gehoeven. Overigens zijn ze behoorlijk wat noteringen kwijt, waaronder ook deze: In 2014 binnen, een jaar later op 806 maar na 2020 naar de uitgang verdwenen.

4623 Henk Wijngaard - Met de vlam in de pijp

De oom van Shania Twain haalt tegenwoordig ook ineens weer de Top 2000, geen idee waarom dit ineens weer credible gevonden wordt. In het meest positieve geval vind ik deze truckerklassieker niet best, maar eigenlijk is het gewoon slecht, zo'n nummer dat alleen maar wordt gebruikt om een vrachtwagen kracht bij te zetten. Een gimmick dus eigenlijk. Maar ja, wel een gimmick die in 2006 en 2007 de Top 2000 haalde, en de afgelopen 2 jaar tweemaal net de eerste nacht haalde.

SPOILER: 4622-4601
Nou, we hebben er al 250 gehad, als je sommige nummers in dit lijstje ziet is dat echt verbazingwekkend.
Vreselijk blokje inderdaad.
pi_216259063
Ik vind Nederwiet nog wel geinig. Ik kan zo'n 'verstand op 0' nummertje op zn tijd nog wel waarderen. Maar ik kan ook best begrijpen dat sommigen dit kleutermuziek vinden :D

Verder beschreef je erg goed wat ik ook met The Script heb. Op een gegeven moment stonden ze er veel te vaak in met hetzelfde zouteloze geneuzel. Gelukkig gaat dat de goede kant op. De onbeweeglijke man mag van mijn part nog wel blijven voor de diehards, maar de rest mag wmb snel naar de uitgang.

Overigens kon ik het me nog goed herinneren dat ik de exit van Jan Smit bewust toejuichte, toen ik zag dat de vieze morgen eruit was.

[ Bericht 0% gewijzigd door MTheBassman op 11-01-2025 20:20:08 ]
"Elke wasbeer hep een staart, maar niet elke staart hep een wasbeer."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')