quote:
Bij de Belgjes in 2 jaar tijd gewoon tot 189 opgeklommen.quote:
Ja het is haar hartslag, dus je kan technisch gezien het punt maken dat ze mee heeft gewerkt aan dat nummer voor ze überhaupt is geboren. Denk dat dat wel een unicum is!quote:Op donderdag 9 januari 2025 20:19 schreef Cassa95 het volgende:
[..]
Oh god ja, je kan intussen aan dat kind vragen wat hij van dat nummer vindt. Dat ie als jongste 'artiest' in allerlei lijsten stond. Nu ben ik benieuwd
En uiteraard is het een meisje, het nummer heet toch ook Take Your Time GIRL.quote:Op donderdag 9 januari 2025 20:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
ZeAls ik wiki mag geloven
Geldig puntquote:Op donderdag 9 januari 2025 22:41 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ja het is haar hartslag, dus je kan technisch gezien het punt maken dat ze mee heeft gewerkt aan dat nummer voor ze überhaupt is geboren. Denk dat dat wel een unicum is!
[..]
En uiteraard is het een meisje, het nummer heet toch ook Take Your Time GIRL.Even nadenken mensen.
Waarom staat hij dan op 4500?quote:Op donderdag 9 januari 2025 23:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik zit bij nummer 4500 en ik kom toch bij de eerste deze is stiekem best leuk-nummers.
Ook bij eentje waarvan ik weet dat een hele hoop hier hem helemaal kut vinden
Ik denk dat ik niet alleen voor mezelf spreek als ik zeg dat je er ook al eentje in het deel dat al geopenbaard is tegen kan komen. Andere mensen noemen dat guilty pleasures, ik gewoon een leuk liedje.quote:Op donderdag 9 januari 2025 23:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
eentje waarvan ik weet dat een hele hoop hier hem helemaal kut
Omdat het dan toch ook wel weer slecht is.quote:
Welke bedoel je?quote:Op donderdag 9 januari 2025 23:10 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Ik denk dat ik niet alleen voor mezelf spreek als ik zeg dat je er ook al eentje in het deel dat al geopenbaard is tegen kan komen. Andere mensen noemen dat guilty pleasures, ik gewoon een leuk liedje.
Die laatste top 2000 a gogo, waarbij het publiek om hun nummer 1 gevraagd wordt en dat zo'n vrouw dan dit lied benoemt. Ik was er even stil vanquote:Op donderdag 9 januari 2025 17:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
4663 Disturbed - The Sound of Silence
Ik zou wel zeggen dat Du bij mich minimaal de uitzendweek zou halen.quote:
Blijkbaar was dat overal in Europa een hype behalve hier: https://kworb.net/spotify/track/6OMjtuz1sYVsHpdeZPUR1n.htmlquote:Op donderdag 9 januari 2025 22:18 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
[..]
Bij de Belgjes in 2 jaar tijd gewoon tot 189 opgeklommen.
Edit: of tot 988 afhankelijk van welke 2000 we serieus nemen in België.
Er is iets met dat nummer en Marian, waardoor ze steeds als één nummer in m'n hoofd komen als ik ofwel Why, ofwel Marian hoor. In m'n hoofd worden ze steeds op een vreemde manier door elkaar gemixt.quote:Op donderdag 9 januari 2025 19:42 schreef Terreros85 het volgende:
Why van The cats is een prachtig nummer.
Het is ook een heel leuk nummer. Werd ook vaak gedraaid op de OS in de stadions.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 07:38 schreef Cassa95 het volgende:
[..]
Blijkbaar was dat overal in Europa een hype behalve hier: https://kworb.net/spotify/track/6OMjtuz1sYVsHpdeZPUR1n.html
Komt eigenlijk nauwelijks voor dat niet-Franse nummers zo goed hebben gescoord in België (en dus ook oa DACH) en niet hier. Dus geen idee hoe die hier zou scoren in de T2K
quote:Op donderdag 9 januari 2025 17:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
De Noord-Hollandse fruitschaal en groentela wordt eindelijk gevuld. En een van de hofleveranciers van de laatste 10 jaar gaat ook van start, met meteen twee deelnames!
4675 Bob Carlisle - Butterfly Kisses
Deze Amerikaanse zoetsappigheid werd door sommigen onder ons wel eens aangeduid als het slechtste nummer in de Top 2000 ooit. Niet door mij, simpelweg omdat het muzikaal nog iets te goed is. Wel doodsaai en slaapverwekkend en nietszeggend. Maar goed, ieder zo zijn smaak he? Dit lied stond er in de eerste 10 jaar nog best hoog in, maar vanaf 2009 tot 2015 bij het laatste kwart. Daarna was het klaar voor enige vorm van B. Carlisle.
4674 Nick & Simon - Ze lijkt net niet op jou
Van het derde album van het palingduo kwam ze lijkt net niet op jou. Lang niet altijd ruiken hun platen naar paling, maar dit is me wel iets té zoetsappig. Het is de nieuwste plaat van de heren in de Top 2000, want daarna was het tijdperk Volendam wel zo'n beetje over en kwam alleen oudje De Soldaat nog ooit binnen. In 2013 hadden de heren 8 noteringen, de TROS regeerde met harde hand. Na een jaartje op 1608 was het klaar voor dit nummer, gelukkig maar.
4673 André van Duin - Doorgaan
We gaan door met de volgende. André vond ook dat Ramses maar doorratelde en kwam met een parodie. Deze parodie vind ik eigenlijk best lollig, maar in een muzieklijst kan ik toch niet verder komen dan dit, en dan ga ik al tot aan het gaatje. Een fenomenaal taalvirtuoos is ie wel, die André. In 2004 stond dit er eenmalig in op 1586.Ik ben die Spotifylijst gaan luisteren en bij mij komt Bob uit Carlisle ook zeker in m'n bottom 10. Wat een verschrikkelijk nummer.SPOILER: 4672-4651Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Komende dagen zullen jullie wellicht af en toe wat meer geduld moeten hebben voor een nieuw blokje van 25, dus dan maar extra genieten van wat je nu al voorgeschoteld krijgt!
Die P!nk komt veel te vroeg inderdaad.
[ Bericht 0% gewijzigd door hhh38 op 10-01-2025 12:25:39 ]
Volgens mij heeft één of andere prog-/krautrock artiest in de jaren 70 ook wel eens iets met geluid van een ongeboren baby gedaan, dus helemaal uniek was het niet, maar wel in de top2000.quote:Op donderdag 9 januari 2025 22:41 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ja het is haar hartslag, dus je kan technisch gezien het punt maken dat ze mee heeft gewerkt aan dat nummer voor ze überhaupt is geboren. Denk dat dat wel een unicum is!
.
Dochters lijkt me nog ietsje eerder de Nederlandse Butterfly Kisses. Maar goed, die is ook al voorbij gekomen.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 12:19 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Volgens mij heeft één of andere prog-/krautrock artiest in de jaren 70 ook wel eens iets met geluid van een ongeboren baby gedaan, dus helemaal uniek was het niet, maar wel in de top2000.
Verder terechte notering van dat nummer, dat is zo'n beetje de butterfly kisses van de koude grond
SPOILER: 4647-4626Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sterkte weer allen, al staan er denk ik langzaam wel wat meer nummers in die op mijn persoonlijke shitlist staan ipv de algemene shitlist.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
quote:Op vrijdag 10 januari 2025 17:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik denk dat de tijd dat mensen zeggen dat het elk blokje slechter wordt nu wel zo'n beetje achter ons ligt, maar er is nog een hele hoop matigheid te gaan.
4650 Shakira ft. Freshlyground - Waka Waka (This Time for Africa)
Het favoriete nummer van Pac-man, maar niet van mij. Dit was het themalied voor het WK van 2010, waar WIJ natuurlijk gemengde herinneringen aan hebben met dank aan de teen van Casillas. Boeide mij iets minder, maar de muziek van zo'n toernooi wordt dan vaak wel kapotgedraaid. Deze ook, en in den beginne vond ik het al niet geweldig. Dan wordt het dus op een gegeven moment heel kut. Het moest ook weer zo'n verplicht Afrikaans tintje hebben, maar dan wel met een 'hippe' artiest. Vlees noch vis, en dus op deze plaats. In de Top 2000 kwam dit in 2022 ineens bovendrijven, waarschijnlijk omdat het WK bezig was tijdens de stemweek. Toen stond dit op 1762.
4649 Rob de Nijs - Alles wat ademt
Rob de Nijs is natuurlijk een legende in de Nederlandse popmuziek, maar niet alles wat hij aanraakt is goud. In dit geval is het pure kitsch, wel nog een lekker actueel nummer met dat stukje Russische tekst. Dit is wat mij betreft veel te pathetisch. Dit nummer stond er van 1999 tot 2014 in, met 608 als hoogste positie, maar maakte in 2022 een comeback door de ziekte van Rob, om in 2024 op plaats 1337 ruim in de lijst te staan.
4648 Engelbert Humperdinck - There goes my everything
Dit is misschien best een goed liedje maar na de eerste 10 seconden krijg ik al een lachstuip, want dat intro klinkt nergens naar en heeft een heel irritant element erin. Daarna is whet wel een oké geschreven liedje wat niet heel onaardig gezongen is, maar het is allemaal nog steeds niet echt bijzonder en de eerste seconden hebben het dan eigenlijk al verpest. dit stond er 1x in, de eerste editie op plaats 1962.Jeetje dit blok is andere koek dan de hemeltergende vorige. Wat mij betreft dan. Aantal nummers die hier met gemak top 2500 zouden scoren. Zo heb ik op Home ooit eens gestemd geloof ikSPOILER: 4647-4626Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sterkte weer allen, al staan er denk ik langzaam wel wat meer nummers in die op mijn persoonlijke shitlist staan ipv de algemene shitlist.
Remember the jester that showed you tears
The script for tears
quote:Op vrijdag 10 januari 2025 17:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik denk dat de tijd dat mensen zeggen dat het elk blokje slechter wordt nu wel zo'n beetje achter ons ligt, maar er is nog een hele hoop matigheid te gaan.
4650 Shakira ft. Freshlyground - Waka Waka (This Time for Africa)
Het favoriete nummer van Pac-man, maar niet van mij. Dit was het themalied voor het WK van 2010, waar WIJ natuurlijk gemengde herinneringen aan hebben met dank aan de teen van Casillas. Boeide mij iets minder, maar de muziek van zo'n toernooi wordt dan vaak wel kapotgedraaid. Deze ook, en in den beginne vond ik het al niet geweldig. Dan wordt het dus op een gegeven moment heel kut. Het moest ook weer zo'n verplicht Afrikaans tintje hebben, maar dan wel met een 'hippe' artiest. Vlees noch vis, en dus op deze plaats. In de Top 2000 kwam dit in 2022 ineens bovendrijven, waarschijnlijk omdat het WK bezig was tijdens de stemweek. Toen stond dit op 1762.
4649 Rob de Nijs - Alles wat ademt
Rob de Nijs is natuurlijk een legende in de Nederlandse popmuziek, maar niet alles wat hij aanraakt is goud. In dit geval is het pure kitsch, wel nog een lekker actueel nummer met dat stukje Russische tekst. Dit is wat mij betreft veel te pathetisch. Dit nummer stond er van 1999 tot 2014 in, met 608 als hoogste positie, maar maakte in 2022 een comeback door de ziekte van Rob, om in 2024 op plaats 1337 ruim in de lijst te staan.
4648 Engelbert Humperdinck - There goes my everything
Dit is misschien best een goed liedje maar na de eerste 10 seconden krijg ik al een lachstuip, want dat intro klinkt nergens naar en heeft een heel irritant element erin. Daarna is whet wel een oké geschreven liedje wat niet heel onaardig gezongen is, maar het is allemaal nog steeds niet echt bijzonder en de eerste seconden hebben het dan eigenlijk al verpest. dit stond er 1x in, de eerste editie op plaats 1962.Dit wordt wel wat meer persoonlijke voorkeur inderdaad, want hier staan best wel de nodige prima platen tussen. Ook wat nutteloze covers, de paerodie op muziek en de zouteloze meuk van The Seekers. Maar best wel dingen die ik een stuk liever in de lijst zou hebben dan de 11 noteringen van Imagine Dragons of het poepsaaie solo-oeuvre van Eddie Vedder, om maar even de Bløf/Coldplay-cliché’s te vermijden.SPOILER: 4647-4626Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sterkte weer allen, al staan er denk ik langzaam wel wat meer nummers in die op mijn persoonlijke shitlist staan ipv de algemene shitlist.De Sahara is zonder meer erg droog.
Mwah, ik moet zeggen dat voor alles in dit lijstje te vinden is wat er niet in staat weinig reden is waarom het in de lijst zou horen, behalve misschien Vader Abraham, dat zou wel relevanter zijn dan de 11e draak.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 18:20 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dit wordt wel wat meer persoonlijke voorkeur inderdaad, want hier staan best wel de nodige prima platen tussen. Ook wat nutteloze covers, de paerodie op muziek en de zouteloze meuk van The Seekers. Maar best wel dingen die ik een stuk liever in de lijst zou hebben dan de 11 noteringen van Imagine Dragons of het poepsaaie solo-oeuvre van Eddie Vedder, om maar even de Bløf/Coldplay-cliché’s te vermijden.
In dit blok komt vrij veel door de Zweden.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 18:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ja Home komt echt door die klotezweden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |