Inblazen met easycell, twee rijen planken verwijderen is dan afdoende. Apparaat kan je bij boels wel huren.quote:Op zondag 23 februari 2025 10:57 schreef derLudolf het volgende:
Mijn plan is om de planken te verwijderen en dan tussen de balken - daar is bijna 200mm ruimte - isolatie te stoppen. En daarvoor zou ik het fijn vinden als er meegedacht wordt.
Je hebt van de gecombineerde platen PIR/Gips die je met pur kan vastlijmen, beter is om gewoon te schroeven. Anders even met een magneet de rachels vinden en (gipsplaat)schroeven van voldoende lengte nemen. Met High tack kan je vergeten, dat is veel te stug.quote:Op zondag 23 februari 2025 10:57 schreef derLudolf het volgende:
Laat PIR (inclusief alufolie) zich zo op een wand lijmen met voldoende hightack? En kan ik daarop dan zo weer gipsplaten lijmen of laten die zich schroeven op pir?
Heb je nu dampopen vliesfolie tussen dakbeschot en de pirplaten zitten? Why?quote:Op maandag 24 februari 2025 14:51 schreef Barry1986 het volgende:
Ongeacht hoe je isoleert en welk isolatie materiaal je gebruikt. De opbouw methode van warm naar koud is:
Gipsplaat / whaever
Dampdicht scherm
Isolatie
Dampopen scherm
dakbedekking
VwB je zoldervloer. Ik heb hetzelfde jaartal huis en zelfde bouw. Bij mij zag er exact zo uit.
Zelf heb ik de vloerplanken allemaal verwijderd (en bewaard). Vervolgens b-keuze PIR platen er ingeled en gepurt. Je kan daarna er voor kiezen om de naden af te tapen, of je spant even een dampopen schermpje. Vervolgens de planken weer teruggelegd. Dikke prima.
vwb je slaapkamers, been there done that. Achter de scheve wand zit een vergaand strookje 5cm glaswol of niks en je kijkt direct op de dakpannen. "iets inblazen" gaat niet werken.
Ook weer loshalen en isoleren.
vwb de binnenmuren die met het buitenblad in verbinding staan. Daar heb ik PIR platen tegen aangelijmd, waar als gipsplaat op vast zat gelijmd. Met hi-tackkit gaat dat prima. Ik heb gekozen voor purlijm. Ging ook erg mooi.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik wil ludolfs topic niet kapen, enkel laten zien hoe ik het, in een soort gelijk huis heb uitgevoerd.quote:Op maandag 24 februari 2025 15:14 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Heb je nu dampopen vliesfolie tussen dakbeschot en de pirplaten zitten? Why?
Dampopen doe je tussen de pannen en het dakbeschot. Anders heeft het amper nut. En icm. Gecacheerd pir heeft het nul toegevoegde waarde aan de binnenkant van het dakbeschot.
En puur uit nieuwsgierigheid; waarvoor heb je die planken rond de sporen getimmerd? Waren ze te licht?
Danke.quote:Op maandag 24 februari 2025 14:51 schreef Barry1986 het volgende:
Ongeacht hoe je isoleert en welk isolatie materiaal je gebruikt. De opbouw methode van warm naar koud is:
Gipsplaat / whaever
Dampdicht scherm
Isolatie
Dampopen scherm
dakbedekking
VwB je zoldervloer. Ik heb hetzelfde jaartal huis en zelfde bouw. Bij mij zag er exact zo uit.
Zelf heb ik de vloerplanken allemaal verwijderd (en bewaard). Vervolgens b-keuze PIR platen er ingeled en gepurt. Je kan daarna er voor kiezen om de naden af te tapen, of je spant even een dampopen schermpje. Vervolgens de planken weer teruggelegd. Dikke prima.
Ben je dan niet bang dat je het vocht opsluit op je zolder, wanneer je de vloer ook echt afdekt met dampdichte folie? Er bestaat ook iets als teveel willen isoleren heb ik onlangs geleerd, waardoor je juist vochtproblemen krijgt. (Zo hebben wij in het dak van de dakkappel heel dun aan de binnenzijde geïsoleerd, omdat er op het dak ook al isolatie lag. Te dik isolatiemateriaal aan de binnenzijde zou juist tot condensvorming kunnen leiden.)quote:Op maandag 24 februari 2025 19:49 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Danke.
Tussen de dampopen folie en de planken moet dan denk ik nog wel een beetje ruimte?
Ik heb nog 5cm isolatie onder de pannen zitten. Dat wou ik eigenlijk gewoon laten zitten - extra isolatie dus.
Wat voor sfeertje zoek je? Wil je rust, naturel, vrolijk, drama? Hier kan alles wel.quote:Op zondag 23 februari 2025 11:02 schreef derLudolf het volgende:
Verder, stukje kleuradvies... De gang/overloop/trapgat is nu erg wit
[ afbeelding ]
Zou het een mooie combinatie lijken als ik de muur waar de trap aan vast zit G5.19.40 (Sikkens) doe, de trap en traphek RAL7032 en de rest wit?
yes, op https://www.ubakus.de/nl/rc-waarde-calculator/quote:Op dinsdag 25 februari 2025 07:05 schreef Candaasje het volgende:
[..]
er bestaat een heel mooie Duitse website waarin je echt alles kunt invullen qua materialen en zij dan ook de mate van condensvorming e.d. laten zien.
Je kan maar op 1 plek isoleren. Of binnen. Of buiten. Als je 2 lagen isolatie op elkaar doet ga je problemen krijgen.quote:Op maandag 24 februari 2025 19:49 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Danke.
Tussen de dampopen folie en de planken moet dan denk ik nog wel een beetje ruimte?
Ik heb nog 5cm isolatie onder de pannen zitten. Dat wou ik eigenlijk gewoon laten zitten - extra isolatie dus.
Persoonlijk zou ik op zoldervloer onder de planken geen folie plaatsen. Kans op regen/vocht inslag vanag de zolderruimte is er niet. Dampscherm heeft dan geen toegevoegde waarde en de boel alleen maar beter ventileren.quote:Op maandag 24 februari 2025 19:49 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Danke.
Thanks voor de tip, dan ga ik alles verwijderen. Was net bij Bouwcenter en die man vroeg ook al wat er achter zatquote:Op dinsdag 25 februari 2025 10:54 schreef Puala het volgende:
[..]
Je kan maar op 1 plek isoleren. Of binnen. Of buiten. Als je 2 lagen isolatie op elkaar doet ga je problemen krijgen.
Hmm werd me wel aangeraden - ik heb eigenlijk ook zoiets van better safe than sorry - mocht ik es was pannen verliezen tijdens een storm.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 11:17 schreef Barry1986 het volgende:
[..]
Persoonlijk zou ik op zoldervloer onder de planken geen folie plaatsen. Kans op regen/vocht inslag vanag de zolderruimte is er niet. Dampscherm heeft dan geen toegevoegde waarde en de boel alleen maar beter ventileren.
Bij de dakpannen een ander verhaal.
Beide kan.quote:Op zondag 23 februari 2025 10:57 schreef derLudolf het volgende:
En daarvoor zou ik het fijn vinden als er meegedacht wordt.
Ik heb ruimte zat, dus qua prijs is steen- of glaswol dan gunstig denk ik.
Leg ik dan onderin een dan nog een damp-dichte folie, kan het glas/steenwol daar direct op liggen?
En dan over de balken een dampdichte folie, daarop een regel en dan daarop weer de vloerplanken?
Isover heeft de Mupan platen van 800mm breed, dat is makkelijk aangezien er 750mm tussen de balken zit. Die zijn echter wel aan de prijs. Knauf Isorol 32 (dus de meest isolerende) kost bij 170mm dikte ongeveer de helft van 120mm Mupan platen. Ik heb overigens geen idee wat zinnig is qua isolatie. Is 170mm overkill?
Die rollen zijn 580mm breed, je kunt er dan gewoon een stukje naast moffelen toch?
Zou je niet de gootsteen naast (niet vlak ernaast) de kookplaat kunnen doen dan heb je meer werkruimtequote:Op zondag 9 maart 2025 23:08 schreef derLudolf het volgende:
Heel veel meer ruimte is er niet in te maken, je moet de doorgang ook genoeg behouden.
Het zou niet mijn ideale keuken zijn, maar voor de ruimte en met de beperkingen die dat met zich mee brengt snap ik de gemaakte keuzes wel.quote:Op maandag 10 maart 2025 01:59 schreef AnneX het volgende:
Als je de keukenschets hier post: mogen wij dan opmerkingen maken? En meedenken?
En die 4 doorgangen zijn noodzakelijk? Of hou je die omdat ze er altijd al waren en je nog niet hebt gekeken of het ook anders kan?quote:Op zondag 9 maart 2025 23:08 schreef derLudolf het volgende:
Heel veel meer ruimte is er niet in te maken, je moet de doorgang ook genoeg behouden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.P.S. het granieten blad is uit één stuk en komt via de steenhouwerij. Het plaat deel dat overbleef staat op een graf ws.
Verder: jouw keuken!
[ Bericht 6% gewijzigd door AnneX op 10-03-2025 13:54:42 ]
Ik moet er niet aan denken: neemt ruimte in van de kookplaat en er kan vanalles in vallen...quote:Op zondag 9 maart 2025 22:10 schreef Kaatje1 het volgende:
Da’s best een uitdaging, 4 deuren in de keuken. Waarom een hangende afzuigkap ipv geïntegreerd in de kookplaat? Scheelt schoonmaken
Kan je wel al je kruimels erin vegenquote:Op maandag 10 maart 2025 13:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik moet er niet aan denken: neemt ruimte in van de kookplaat en er kan vanalles in vallen...
In dit geval zou ik ook een hangende afzuigkap nemen.
Zo denk ik er ook over inderdaad. Het argument van je hoofd stoten aan een afzuigkap. Ik ben 1,995m een heb nog nooit m'n kop gestoten aan een afzuigkap.quote:Op maandag 10 maart 2025 13:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik moet er niet aan denken: neemt ruimte in van de kookplaat en er kan vanalles in vallen...
Nee dat kan eigenlijk niet anders. Geen van de andere ruimten hebben meer deuren (anders dan buitendeuren) en verder zitten er dan meterkasten, schoorstenen en volgens mij een dragende muur in de weg.quote:Op maandag 10 maart 2025 09:02 schreef Puala het volgende:
[..]
En die 4 doorgangen zijn noodzakelijk? Of hou je die omdat ze er altijd al waren en je nog niet hebt gekeken of het ook anders kan?
Dat mag, kan de schets nu niet vinden. Zal van het van de week weer eens opmeten.quote:Op maandag 10 maart 2025 01:59 schreef AnneX het volgende:
Als je de keukenschets hier post: mogen wij dan opmerkingen maken? En meedenken?
Kan wel op composiet maar ik leg er ook hier thuis altijd een onderzetter onder. Ik neem een combi-oven, dus oven met magnetronfunctie ipv omgedraaid. Magnetron is wel handig als je vergeten bent boter uit de koelkast te halen.quote:Ach Ludolf: jij als keukenprins: je kiest toch wel voor een volwaardige oven?! en niet voor een combi ding!
Hete schalen uit de oven: kun je direct kwijt op een aanrecht?
Ja vind het zelf ook te donker, dat wil ik nog veranderen. Achterwand achter de afzuigkap met zelfde materiaal naar boven, de rest dun randje. Daarboven afwerken met glasweefselbehang en een goede schrobvaste muurverf. Nee geen lichtplan, moet toch een nieuw plafond in de keuken, dus druk er voldoende spots in.quote:En uit ervaring: een zwart / donker werkblad zuigt (dag) licht! Ja, ik weet dat zwart populair is.
Is er ook een lichtplan bedacht?
Edit: wat wordt de achterwand voor materiaal?
quote:Stoot jij je hoofd niet aan de afzuigkap als die op juiste hoogte hangt? Drom hebben hadden wij een ronde afzuig.
Er is een bijkeuken én diepe kasten in de wandquote:De basisopstelling lijkt ok.
En is er ook een bijkeuken of diepe kast, waar je keukenapparatuur kwijt kan?
Kan één van de deuren gemist worden?
Of juist doorgebroken naar een ruimte ernaast?
blad bij de kookplaat is extra diep zodat ook op de achterste pit een grote pan kan staan. Extra diepte bij wasbak nog niet overwogen is nog wel een goede.quote:Hoe groot is de ruimte eigenlijk?![]()
En keukenplanners ‘vergeten’ vaak waar de afvalbakken komen te staan…en dan staan die voor een keukenkastje of uit / in de loop.
Er zijn inductieplaten waaronder een keukenlade / besteklade l kan! Mijn frustratie, want die heb ik nu niet meer in de huuurkeuken😥
Plus: als je iets uit de hele brede lade wil pakken terwijl je staat te koken, is het verstandiger om de la te halveren in de breedte..dan hoef je maar een kleine stap opzij te doen om iets /kruiden / bestek uit de lade te pakken.
En het keukenblok is toch wel op jouw werkhoogte/lengte?! Dat geeft je nog een optie van een plintlade! En Ms heb je ruimte om het blad iets dieper te maken: geeft meer werk/afzettuimte.
Als je 30/40 cm ruimte hebt ervoor, kun je aan de andere zijde van aanrecht met gootsteen ondiepe kasten (serviesgoed) plaatsen. Scheelt heel veel water morsen over de vloer, maakt werkblad breder/ruimer.
Één gootsteen ivm hoeveelheid werkblad die overblijft. Vriezer komt in de kelder.quote:Wil je per se één gootsteen? en niet een kleinere ernaast? Ooit bij iemand heel slim gezien, dat de kleinere ertegenover was. Dat was hendig, om met 2 te snijden en te spoelen. De kraan kon zwenken van de grote naar de kleine spoelbak.
Áls je de ruimte zou hebben van 30 cm. breder…
En heb je een vriezer in de keuken gepland? En komt er een koffiezetmachine/apparaat in de hoge kast? Of staat die ook nog op het aanrecht?
# 5 cent
Behalve looks, wat vind je de voordelen? Ik vind een oven op lulhoogte makkelijker dan zo'n ding over een fornuis.quote:Op maandag 10 maart 2025 08:23 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Zou zelf wel een fornuis overwegen ipv losse kookplaat + losse oven.
Mocht je ooit verhuizen dan neem je 'm mee (drie van mijn negenquote:Op maandag 10 maart 2025 18:43 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Behalve looks, wat vind je de voordelen? Ik vind een oven op lulhoogte makkelijker dan zo'n ding over een fornuis.
Qua afmeting is m'n oven wel eentje die voor vroeger onder werd geplaatst.
Eens, mooi ontwerp binnen de opties. Moet je vaak van de deur in de keukenhoek naar die achter het schiereiland?quote:Op zondag 9 maart 2025 22:05 schreef derLudolf het volgende:
Qua isolatie aan de schuine kanten ben ik er nog niet. De platen die er nu voor zitten zijn er niet heel makkelijk af te halen. Het is soort van gips, met houtwolcement en glaswol.
Wat intussen wel is gebeurd, is deel van keuken er uit gehaald en een begin gemaakt met de vloer in de woonkamer. Heb een stuk uit het kozijn gehaald en hier de voet t onderdoor gelegd. Van de week keer afmaken.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vandaag even opgemeten hoeveel plinten ik moet hebben /welke lengtes en een zaaglijst gemaakt en zojuist plinten besteld.
Offerte/ontwerp voor de keuken is ook binnen. Doordat er vier deuren uitkomen in een ruimte van net geen 4x4m was er niet heel veel mogelijk. Maar zo vind ik het erg mooi.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het mooie is dat je in het algemeen toch geen pannen kwijt kan in het middelste deel op een brede kookplaat (is mijn ervaring op dergelijke fornuizen iig. Sauspannetje haal je soms, maar dan houdt het wel op) en je door de afzuiging in het midden ruimte zat hebt voor brede pannen.quote:Op maandag 10 maart 2025 13:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 14 maart 2025 09:52 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Het mooie is dat je in het algemeen toch geen pannen kwijt kan in het middelste deel op een brede kookplaat (is mijn ervaring op dergelijke fornuizen iig. Sauspannetje haal je soms, maar dan houdt het wel op) en je door de afzuiging in het midden ruimte zat hebt voor brede pannen.
Dingen die er in vallen heb je geen last van, want je tilt het rooster op, pakt de opvangbak eruit, die spoel je ff af of zet je in de vaatwasser en klaar.
Nee, ik ben veruit fan van afzuiging in de kookplaat.
En hoofdstoten is inderdaad een raar argument. Maar esthetisch oogt het rustiger en het is vooral makkelijk.
Mwoah... wij hebben een 5pits met de grootste pit.... in het midden.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 09:52 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Het mooie is dat je in het algemeen toch geen pannen kwijt kan in het middelste deel op een brede kookplaat (is mijn ervaring op dergelijke fornuizen iig. Sauspannetje haal je soms, maar dan houdt het wel op) en je door de afzuiging in het midden ruimte zat hebt voor brede pannen.
Gaat z'n gangetje.quote:Op maandag 21 april 2025 18:30 schreef Vonkenboer het volgende:
Hoe is het hier eigenlijk bei dem Ludolf?
Mooi man!quote:Op vrijdag 25 april 2025 20:36 schreef derLudolf het volgende:
Eerste keer gras maaien[ afbeelding ]
Of toch nietquote:Op vrijdag 25 april 2025 23:14 schreef derLudolf het volgende:
Morgen wordt overigens - eindelijk - de kachel geplaatst!
Het land van de buren komt maar éénmaal te koop!quote:Op vrijdag 25 april 2025 23:14 schreef derLudolf het volgende:
Hoe was dat spreekwoord over het gras van de buren ook alweer?
Een draadkraan inderdaad, een O&K uit 1954. Is nog van de vorige eigenaar. Staat me nog niet in de weg en er is een probleem met de koppeling waarbij je kunt schakelen tussen lier en onderwagen. Dus hij rijdt niet op dit moment.quote:
Ik kan, indien ik geld heb gewoon kopenquote:Op zaterdag 26 april 2025 18:01 schreef sigme het volgende:
[..]
Het land van de buren komt maar éénmaal te koop!
Stom dat de kachel niet totaalgeïnstalleerd kan worden vandaag. Wanneer komen ze de boel definitief aansluiten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vanmiddag het laatste stuk keuken verwijderd. Dat had ik nog even laten staan ivm wasbak. De keuken is bedoeld en zal er begin juli zijn, dus ja onderhand maar ruimte maken zodat de laatste muur ook gedaan kan worden en de tegels gelegd.
Was er al een foto van de meterkast?
Morgen de derde electricien maar eens bellen. Ik wil de boel laten vervangen. Extra groep voor de oven en drie fasen voor de kookplaat. Bij nummer 1 wacht ik al bijna 2 maand op een offerte, bij nummer 2 al ruim een week op überhaupt een reactie en aan de telefoon klonken ze niet echt geïnteresseerd...Kranplätze müssen verdichtet sein
Nee want anders mag je niet aan de meterkast/hoofdzekering komen. Anders had de electricien op mn werk het wel op een zaterdag willen doenquote:Op maandag 2 juni 2025 04:34 schreef AnneX het volgende:
Goeie reeks foto’s weer van resultaten.👍🏼
Kun je ook een Nederlandse installateur om offertes vragen? Of zijn al druk genoeg…
Wij / MnX en bevriende collega deden al het werk zelf. De installateur had het té druk.quote:Op maandag 2 juni 2025 07:15 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nee want anders mag je niet aan de meterkast/hoofdzekering komen. Anders had de electricien op mn werk het wel op een zaterdag willen doen
Je hebt een installateur nodig die een hoofdschakelaar plaatst. Daar na kan alles spanningsloos vervangen worden.quote:Op maandag 2 juni 2025 10:40 schreef derLudolf het volgende:
Bij het kantoor van onze stichting heb ik ook vanaf nul alles opgebouwd, alles (flink wat, want keuken, airco's, meerdere groepen) aangelegd en de leidingen gelegd naar wat de meterkast moet worden.
De kabel voor de extra groep ga ik ook gewoon zelf trekken. Krachtgroep moet ik even kijken hoeveel aders het zijn en of ze dik genoeg zijn, anders die ook zelf leggen. Ik ben puur iemand nodig die de meterkast uitwisselt
Duitsland?quote:Op maandag 2 juni 2025 10:40 schreef derLudolf het volgende:
De kabel voor de extra groep ga ik ook gewoon zelf trekken. Krachtgroep moet ik even kijken hoeveel aders het zijn en of ze dik genoeg zijn, anders die ook zelf leggen. Ik ben puur iemand nodig die de meterkast uitwisselt
Jawohlquote:
Die heb ik inmiddels geregeld. Hoofdschakelaar zit denk ik op zolder, daar komt de stroomkabel binnen. Ze kunnen pas eind deze maand even komen kijken ivm vakantie, maar direct een afspraak gemaakt voor 30 juni en hij zei dat het wel moet lukken voor half juli.quote:Op maandag 2 juni 2025 20:19 schreef z80 het volgende:
[..]
Je hebt een installateur nodig die een hoofdschakelaar plaatst. Daar na kan alles spanningsloos vervangen worden.
Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe dit in Duitsland zit...quote:Op woensdag 4 juni 2025 19:03 schreef derLudolf het volgende:
Nu ik toch de boel open heb en een nieuwe meterkast neem, leek het me misschien sowieso wel handig alvast een kabel te trekken voor een eventuele airco. Dat heb ik nog niet concreet in de planning maar ik heb nu het plafond in de keuken er uit en daar kan ik nu makkelijk een kabel over leggen.
Is een airco met 2 of 3 units krachtstroom nodig of volstaat 1 fase?
Hangt van de airco af.quote:Op woensdag 4 juni 2025 19:03 schreef derLudolf het volgende:
Nu ik toch de boel open heb en een nieuwe meterkast neem, leek het me misschien sowieso wel handig alvast een kabel te trekken voor een eventuele airco. Dat heb ik nog niet concreet in de planning maar ik heb nu het plafond in de keuken er uit en daar kan ik nu makkelijk een kabel over leggen.
Is een airco met 2 of 3 units krachtstroom nodig of volstaat 1 fase?
Het is in inderdaad niet dat het niet mag, maar je moet het wel zoveel mogelijk proberen te voorkomen.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 23:52 schreef bleiblei het volgende:
Ik heb trouwens nooit gehoord dat horizontaal vanuit nen-hutsefluts niet mag. Punt is wel dat als je een draagmuur van links naar rechts 3cm. inslijpt voor een leiding. Dat drie constructieve eigenschappen niet helpt. En daardoor dus doorgaans afgeraden wordt om horizontaal flinke stukken in muren te slijpen.
Thanks, dan laat ik Olek de Oekraïner zaterdag lekker spitten.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 19:00 schreef z80 het volgende:
Probleem 1 water lekkage.
Om de leiding en wand waterdicht te krijgen gebruik je PU kit. Dit is kit die uitzet, maar wel flexibel blijft.
Doe je dat niet dan blijft het lekken. En om het goed te doen, vanaf buiten kitten.
Ik heb inmiddels wel al meerdere wcd's los gehad en die hebben allemaal drie aders. Dat het in de meterkast niet klopt vind ik al iets minder erg. Ik was bang alles te moeten strippen om een extra draad te trekken.quote:Probleem 2.
Trek de meterkast eens open. Grote kans dat de aarde en nul daar aan elkaar zitten. De nul zelf komt dan weer uit de huisaansluiting. Dat geintje heb ik hier ook. Waardoor aarde geen echte aarde is. En bij een niet gelijke 3 fase kan het "nulpunt" verschuiven. Nul is dan geen nul.
Om het goed te doen, ja ik weet het moet hier ook, is een aardpen laten slaan en daar de aarde op aansluiten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |