Zou je niet de gootsteen naast (niet vlak ernaast) de kookplaat kunnen doen dan heb je meer werkruimtequote:Op zondag 9 maart 2025 23:08 schreef derLudolf het volgende:
Heel veel meer ruimte is er niet in te maken, je moet de doorgang ook genoeg behouden.
Het zou niet mijn ideale keuken zijn, maar voor de ruimte en met de beperkingen die dat met zich mee brengt snap ik de gemaakte keuzes wel.quote:Op maandag 10 maart 2025 01:59 schreef AnneX het volgende:
Als je de keukenschets hier post: mogen wij dan opmerkingen maken? En meedenken?
En die 4 doorgangen zijn noodzakelijk? Of hou je die omdat ze er altijd al waren en je nog niet hebt gekeken of het ook anders kan?quote:Op zondag 9 maart 2025 23:08 schreef derLudolf het volgende:
Heel veel meer ruimte is er niet in te maken, je moet de doorgang ook genoeg behouden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.P.S. het granieten blad is uit één stuk en komt via de steenhouwerij. Het plaat deel dat overbleef staat op een graf ws.
Verder: jouw keuken!
[ Bericht 6% gewijzigd door AnneX op 10-03-2025 13:54:42 ]
Ik moet er niet aan denken: neemt ruimte in van de kookplaat en er kan vanalles in vallen...quote:Op zondag 9 maart 2025 22:10 schreef Kaatje1 het volgende:
Da’s best een uitdaging, 4 deuren in de keuken. Waarom een hangende afzuigkap ipv geïntegreerd in de kookplaat? Scheelt schoonmaken
Kan je wel al je kruimels erin vegenquote:Op maandag 10 maart 2025 13:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik moet er niet aan denken: neemt ruimte in van de kookplaat en er kan vanalles in vallen...
In dit geval zou ik ook een hangende afzuigkap nemen.
Zo denk ik er ook over inderdaad. Het argument van je hoofd stoten aan een afzuigkap. Ik ben 1,995m een heb nog nooit m'n kop gestoten aan een afzuigkap.quote:Op maandag 10 maart 2025 13:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik moet er niet aan denken: neemt ruimte in van de kookplaat en er kan vanalles in vallen...
Nee dat kan eigenlijk niet anders. Geen van de andere ruimten hebben meer deuren (anders dan buitendeuren) en verder zitten er dan meterkasten, schoorstenen en volgens mij een dragende muur in de weg.quote:Op maandag 10 maart 2025 09:02 schreef Puala het volgende:
[..]
En die 4 doorgangen zijn noodzakelijk? Of hou je die omdat ze er altijd al waren en je nog niet hebt gekeken of het ook anders kan?
Dat mag, kan de schets nu niet vinden. Zal van het van de week weer eens opmeten.quote:Op maandag 10 maart 2025 01:59 schreef AnneX het volgende:
Als je de keukenschets hier post: mogen wij dan opmerkingen maken? En meedenken?
Kan wel op composiet maar ik leg er ook hier thuis altijd een onderzetter onder. Ik neem een combi-oven, dus oven met magnetronfunctie ipv omgedraaid. Magnetron is wel handig als je vergeten bent boter uit de koelkast te halen.quote:Ach Ludolf: jij als keukenprins: je kiest toch wel voor een volwaardige oven?! en niet voor een combi ding!
Hete schalen uit de oven: kun je direct kwijt op een aanrecht?
Ja vind het zelf ook te donker, dat wil ik nog veranderen. Achterwand achter de afzuigkap met zelfde materiaal naar boven, de rest dun randje. Daarboven afwerken met glasweefselbehang en een goede schrobvaste muurverf. Nee geen lichtplan, moet toch een nieuw plafond in de keuken, dus druk er voldoende spots in.quote:En uit ervaring: een zwart / donker werkblad zuigt (dag) licht! Ja, ik weet dat zwart populair is.
Is er ook een lichtplan bedacht?
Edit: wat wordt de achterwand voor materiaal?
quote:Stoot jij je hoofd niet aan de afzuigkap als die op juiste hoogte hangt? Drom hebben hadden wij een ronde afzuig.
Er is een bijkeuken én diepe kasten in de wandquote:De basisopstelling lijkt ok.
En is er ook een bijkeuken of diepe kast, waar je keukenapparatuur kwijt kan?
Kan één van de deuren gemist worden?
Of juist doorgebroken naar een ruimte ernaast?
blad bij de kookplaat is extra diep zodat ook op de achterste pit een grote pan kan staan. Extra diepte bij wasbak nog niet overwogen is nog wel een goede.quote:Hoe groot is de ruimte eigenlijk?![]()
En keukenplanners ‘vergeten’ vaak waar de afvalbakken komen te staan…en dan staan die voor een keukenkastje of uit / in de loop.
Er zijn inductieplaten waaronder een keukenlade / besteklade l kan! Mijn frustratie, want die heb ik nu niet meer in de huuurkeuken😥
Plus: als je iets uit de hele brede lade wil pakken terwijl je staat te koken, is het verstandiger om de la te halveren in de breedte..dan hoef je maar een kleine stap opzij te doen om iets /kruiden / bestek uit de lade te pakken.
En het keukenblok is toch wel op jouw werkhoogte/lengte?! Dat geeft je nog een optie van een plintlade! En Ms heb je ruimte om het blad iets dieper te maken: geeft meer werk/afzettuimte.
Als je 30/40 cm ruimte hebt ervoor, kun je aan de andere zijde van aanrecht met gootsteen ondiepe kasten (serviesgoed) plaatsen. Scheelt heel veel water morsen over de vloer, maakt werkblad breder/ruimer.
Één gootsteen ivm hoeveelheid werkblad die overblijft. Vriezer komt in de kelder.quote:Wil je per se één gootsteen? en niet een kleinere ernaast? Ooit bij iemand heel slim gezien, dat de kleinere ertegenover was. Dat was hendig, om met 2 te snijden en te spoelen. De kraan kon zwenken van de grote naar de kleine spoelbak.
Áls je de ruimte zou hebben van 30 cm. breder…
En heb je een vriezer in de keuken gepland? En komt er een koffiezetmachine/apparaat in de hoge kast? Of staat die ook nog op het aanrecht?
# 5 cent
Behalve looks, wat vind je de voordelen? Ik vind een oven op lulhoogte makkelijker dan zo'n ding over een fornuis.quote:Op maandag 10 maart 2025 08:23 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Zou zelf wel een fornuis overwegen ipv losse kookplaat + losse oven.
Mocht je ooit verhuizen dan neem je 'm mee (drie van mijn negenquote:Op maandag 10 maart 2025 18:43 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Behalve looks, wat vind je de voordelen? Ik vind een oven op lulhoogte makkelijker dan zo'n ding over een fornuis.
Qua afmeting is m'n oven wel eentje die voor vroeger onder werd geplaatst.
Eens, mooi ontwerp binnen de opties. Moet je vaak van de deur in de keukenhoek naar die achter het schiereiland?quote:Op zondag 9 maart 2025 22:05 schreef derLudolf het volgende:
Qua isolatie aan de schuine kanten ben ik er nog niet. De platen die er nu voor zitten zijn er niet heel makkelijk af te halen. Het is soort van gips, met houtwolcement en glaswol.
Wat intussen wel is gebeurd, is deel van keuken er uit gehaald en een begin gemaakt met de vloer in de woonkamer. Heb een stuk uit het kozijn gehaald en hier de voet t onderdoor gelegd. Van de week keer afmaken.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vandaag even opgemeten hoeveel plinten ik moet hebben /welke lengtes en een zaaglijst gemaakt en zojuist plinten besteld.
Offerte/ontwerp voor de keuken is ook binnen. Doordat er vier deuren uitkomen in een ruimte van net geen 4x4m was er niet heel veel mogelijk. Maar zo vind ik het erg mooi.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het mooie is dat je in het algemeen toch geen pannen kwijt kan in het middelste deel op een brede kookplaat (is mijn ervaring op dergelijke fornuizen iig. Sauspannetje haal je soms, maar dan houdt het wel op) en je door de afzuiging in het midden ruimte zat hebt voor brede pannen.quote:Op maandag 10 maart 2025 13:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 14 maart 2025 09:52 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Het mooie is dat je in het algemeen toch geen pannen kwijt kan in het middelste deel op een brede kookplaat (is mijn ervaring op dergelijke fornuizen iig. Sauspannetje haal je soms, maar dan houdt het wel op) en je door de afzuiging in het midden ruimte zat hebt voor brede pannen.
Dingen die er in vallen heb je geen last van, want je tilt het rooster op, pakt de opvangbak eruit, die spoel je ff af of zet je in de vaatwasser en klaar.
Nee, ik ben veruit fan van afzuiging in de kookplaat.
En hoofdstoten is inderdaad een raar argument. Maar esthetisch oogt het rustiger en het is vooral makkelijk.
Mwoah... wij hebben een 5pits met de grootste pit.... in het midden.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 09:52 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Het mooie is dat je in het algemeen toch geen pannen kwijt kan in het middelste deel op een brede kookplaat (is mijn ervaring op dergelijke fornuizen iig. Sauspannetje haal je soms, maar dan houdt het wel op) en je door de afzuiging in het midden ruimte zat hebt voor brede pannen.
Gaat z'n gangetje.quote:Op maandag 21 april 2025 18:30 schreef Vonkenboer het volgende:
Hoe is het hier eigenlijk bei dem Ludolf?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |