Het is in inderdaad niet dat het niet mag, maar je moet het wel zoveel mogelijk proberen te voorkomen.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 23:52 schreef bleiblei het volgende:
Ik heb trouwens nooit gehoord dat horizontaal vanuit nen-hutsefluts niet mag. Punt is wel dat als je een draagmuur van links naar rechts 3cm. inslijpt voor een leiding. Dat drie constructieve eigenschappen niet helpt. En daardoor dus doorgaans afgeraden wordt om horizontaal flinke stukken in muren te slijpen.
Thanks, dan laat ik Olek de Oekraïner zaterdag lekker spitten.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 19:00 schreef z80 het volgende:
Probleem 1 water lekkage.
Om de leiding en wand waterdicht te krijgen gebruik je PU kit. Dit is kit die uitzet, maar wel flexibel blijft.
Doe je dat niet dan blijft het lekken. En om het goed te doen, vanaf buiten kitten.
Ik heb inmiddels wel al meerdere wcd's los gehad en die hebben allemaal drie aders. Dat het in de meterkast niet klopt vind ik al iets minder erg. Ik was bang alles te moeten strippen om een extra draad te trekken.quote:Probleem 2.
Trek de meterkast eens open. Grote kans dat de aarde en nul daar aan elkaar zitten. De nul zelf komt dan weer uit de huisaansluiting. Dat geintje heb ik hier ook. Waardoor aarde geen echte aarde is. En bij een niet gelijke 3 fase kan het "nulpunt" verschuiven. Nul is dan geen nul.
Om het goed te doen, ja ik weet het moet hier ook, is een aardpen laten slaan en daar de aarde op aansluiten.
Sitzt es zu raum, brauchst du Schaum.quote:Op donderdag 10 juli 2025 20:07 schreef derLudolf het volgende:
Ondertussen was dit mijn klusje voor vandaag.
Voor- en na. Gat (voor de wc, op een andere plek) heb ik laten boren overigens. Van links naar rechts loopt hemelwaterafvoer, die pijp was helemaal ingedrukt en ook verstopt. Vorige week beide kanten op met de raket bezig geweest, nu weer stuk er tussen gemaakt.
Opzich werkt het erg mooi hoor met al die buizen met manchetverbinding, maar soms een lastig het in elkaar te schuiven. Was wel blij dat het gat wat ruimer is geboord.quote:Op donderdag 10 juli 2025 20:35 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Sitzt es zu raum, brauchst du Schaum.
Die buizen zie eruit of ze van oude omgesmolten Derricktelefoons zijn gemaakt.quote:Op donderdag 10 juli 2025 21:44 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Opzich werkt het erg mooi hoor met al die buizen met manchetverbinding, maar soms een lastig het in elkaar te schuiven. Was wel blij dat het gat wat ruimer is geboord.
Spotgoedkoop trouwens, bochtje 45° 110mm zit op ¤1,30 dacht ik. Bij de Wildkamp kan ik niets onder de ¤5 vinden.
Niet eens bewust besteldquote:
Gordijnen in de woonkamer hangen inmiddels ook al. Op de foto hangt alleen de rails er. Kleur, tja, die zit wel wat in de keuken. Wanden in de woonkamer en keuken zijn ral 9001 dus niet wit. In de woonkamer bovendien een muur in afwijkende kleur.quote:Op zondag 20 juli 2025 21:22 schreef AnneX het volgende:
Goeie update.👍🏼
Waár en wánneer komen de kleuren? Meubels, gordijnen, muren …
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |