Jupquote:Op maandag 6 januari 2025 00:35 schreef AnneX het volgende:
De hooizolder heeft een onbeschoten kap?
Dat is boven de stal?
Kuikens. Of je ze na een tijdje op wintersport doet of dat je ze rond laat lopen is je eigen keuzequote:En wat bedoel, dat er “ om de vrijdag een man met ganzen, kalkoenen en kippen komt…”
Zijn het levende dieren (voor de slacht ?) of wil jij die houden op je terrein, of in de stal?
Maar het allitereert welquote:Op zondag 5 januari 2025 21:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar een "Bude" is een hok, een schuur. Dat is dit niet
Je kan het ook Ludolfs Lusthof noemenquote:
quote:Op maandag 6 januari 2025 14:47 schreef sigme het volgende:
[..]
Je kan het ook Ludolfs Lusthof noemen
Of Ludolfs Bentheimer Bordeel.quote:
Dankje voor de tipsquote:Op maandag 6 januari 2025 07:43 schreef Seven. het volgende:
Nice! Weet je zeker dat je niet die prachtige plavuizen wil houden .
Hoe zit het met de gevelisolatie? Zit dat al goed en ga je dat nog verbeteren?
Tip van Flip: je gaat maar 1x ingrijpend verbouwen. Nu is de tijd om na te denken over leidingwerk. Is je electra aan vernieuwing toe? Als je de indeling nog wil veranderen, dan helpt het om een eindplaatje in gedachten te hebben.
Om voor "Kreditinstitut für Wiederaufbau" in aanmerking te komen moet je aan een hele lijst voorwaarden voldoen. En kun je de klus niet zelf opknappen aangezien jij geen certificaat mag afgeven.quote:Op maandag 6 januari 2025 20:38 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dankje voor de tips
Geen idee of en hoe de spouw is geïsoleerd, er is in elk geval geen isolatie in de gevel gespoten in de laatste jaren. Ik weet niet of ik dat direct wil doen. Voor wat betreft de woonkamer heb ik het plaatje al redelijk bekend, voor de rest nog niet. Daarom begin ik daar ook mee. Het is niet super voorzien qua stopcontacten maar toch overal wat. Bovendien zijn de muren 10 jaar terug allemaal netjes gespact, als je stopcontacten er bij doet, moet dat ook weer opnieuw gebeuren. Beetje zonde van het geld als ik me zo ook kan redden.
Boven de wc beneden zit de verwarmingsketel en ik zag een luik in de muur wat denk ik het inspectieluik is voor de schoorsteen. Met het oog op de kachel die wordt aangesloten op cv ga ik daar dan ook nog niet beginnen.
Het is hier allemaal nog ons kent ons, ook bij de bank. Daar werd me al toegezegd van ja laat maar zien of je netjes betaald en dan kun je over een jaar of anderhalf er zo wat bij lenen voor een verbouwing Verduurzaming kun je wel gunstig geld voor krijgen bij het Kreditinstitut für Wiederaufbau dus geef ik mn eigen geld liever voor andere dingen uit.
Pas op met Energieberaters, dat zijn in mijn ogen echt Abzocker!quote:Op maandag 6 januari 2025 21:26 schreef derLudolf het volgende:
De voorwaarden van KfW waren me nog niet bekend, maar ik zal me daar zeker door laten voorlichten.
Ik weet wel vrij zeker dat we geen buren zijn Jaren 60 inderdaad, '61 als ik het goed heb.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 08:35 schreef Barry1986 het volgende:
Leuk man! Ontzettend veel ruimte en mogelijkheden qua huis en grondstuk.
Jaren 60 woning zie ik? Die heb ik tienjaar terug in Gildehaus gekocht. Ja idd, we kunnen buren zijn
Dat is me bekend idd, gewoon kabel met 1,5mm2 die in de muur is gesmeerd.quote:Inmiddels heb ik de gehele woning verbouwt en eigenlijk alle facetten wel aangeraakt.
Indien gewenst, kan ik je van genoeg info voorzien. Vraag maar raak.
Ik las iets over stopcontacten. Let op dat origineel de stroomdraden OP de muur liggen, wegsmeerd in de MP75 en niet in de muur, zoals in NL.
Die bij de Volksbank hier in het dorp ook en de man van R+V begrijpt het ook wel. Duits red ik me opzich ook wel mee. Grafschupper Platt is ja ook bijna Nederlands Maar bedankt voor de tip.quote:vwb energiemaatregelen en leningen. Daar hebben ze de bekende "KfW-Förderung-Krediet" voor. Een lening tot 50k tegen zeer lage rente. Wordt heel soepel mee omgegaan. Bij de Volksbank in Gildehaus spreekt de adviseur NL. Is toch makkelijk op dat gebied.
Succes!
Woont half FOK! hier?quote:
Is goed te doen. Ik heb een soort gelijk huis naar Label B gekregen met spouwisolatie/nieuwe kozijnen en dak isolatie. Als je daar zijn watervoerende houtskachel bij inzet dan komt dat dik in orde 🙂quote:Op dinsdag 7 januari 2025 19:38 schreef Bart2002 het volgende:
Energetisch is dit natuurlijk een bleeder en een hele dikke ramp.
Ik voel een Grafschafter Fok! Meet aankomenquote:
Ruimte genoeg - zoek naar plekje in de tuin.quote:Op woensdag 8 januari 2025 20:57 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Ik voel een Grafschafter Fok! Meet aankomen
Tsja een houtkachel is natuurlijk een energetische ramp op zich. En bijzonder milieuonvriendelijk bovendien. Vooral voor degenen binnenshuis... Je houdt alsnog dat al die barak-achtige aanbouwen niet verwarmd worden.quote:Op woensdag 8 januari 2025 20:41 schreef Barry1986 het volgende:
[..]
Is goed te doen. Ik heb een soort gelijk huis naar Label B gekregen met spouwisolatie/nieuwe kozijnen en dak isolatie. Als je daar zijn watervoerende houtskachel bij inzet dan komt dat dik in orde 🙂
Woon je dan dicht bij de XXXL Prutz toevallig?quote:Op dinsdag 7 januari 2025 19:19 schreef laziness het volgende:
In mijn dorp komen de Oosterburen wel graag voor koffie en pfandfreie dosen maar het is nog net Nederland
Daar heb ik anders nog wel een leuk showroommodel eettafel op de kop getikt In Salzbergen overigens, want ik ging voor een pannenset en de set die ik wou was er niet in Nordhorn.quote:Op woensdag 8 januari 2025 22:26 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Woon je dan dicht bij de XXXL Prutz toevallig?
quote:Op woensdag 8 januari 2025 22:26 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Woon je dan dicht bij de XXXL Prutz toevallig?
Vooralsnog denk ik gewoon dat het een trol is. Laat hem/haar/het lekker.quote:Op donderdag 9 januari 2025 14:21 schreef Puala het volgende:
Ik snap wel dat zoiets aantrekt en dat je dat koopt
Dankje.quote:Vooral belangrijk om een meerjarenplan te maken en t financieel/klustechnisch overzichtelijk te houden. Nu de woonkamer aanpassen als je daar straks nog bij moet ivm isoleren vloer tussenverdieping is bijv heel onhandig. Of als het plafond nog open moet ivm elektra aanleggen boven.
Daarom is top-bottom werken vaak slimmer met dit soort verbouwingen. Of van achter naar voren.
Maar ben benieuwd naar de updates.
Ja dat zie ik ook wel. En misschien heeft het met de leeftijd hier te maken waardoor ik denk van man man man wat heb je je op de hals gehaald. Ik zie wel de ruimte en zo, dat is heel wat waard. Maar ook de semi-bouwvallige staat van alles. Om daar iets van te maken vergt heel veel tijd en geld. En als je niet alles zelf kan dan betaal je echt de hoofdprijs these days en dan is het vaak ook nog sub-par, het werk.quote:Op woensdag 8 januari 2025 22:13 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik denk dat wanneer @:derLudolf een appartement met balkon had willen kopen, hij dat vast gedaan had. Hem een (klein) beetje kennende is dit op z’n lijf geschreven, binnen en buiten helemaal naar zijn zin maken zonder dat het binnen 2 maanden perfect af moet zijn.
Als je mij bedoelt: ik hou best van een lekker potje onrust zaaien, dat klopt.quote:Op donderdag 9 januari 2025 18:35 schreef derLudolf het volgende:
Vooralsnog denk ik gewoon dat het een trol is. Laat hem/haar/het lekker.
Het maakt niet zoveel uit denk ik want in deze staat vliegt alle warmte zo de deur uit. Energetisch zijn dit soort gebouwen een ramp. Het kon enkel allemaal in de tijd van spotgoedkope energie.quote:Op donderdag 9 januari 2025 21:02 schreef Barry1986 het volgende:
Ludolf, hoe zit het met je kachel. Is dat op Olie? En wat is de leefdtijd? Ik heb begrepen dat je de oliekachel tot 2030 mag vervangen. Daarna wordt het warmtepomp oid.
Gasketel van 2007 - die ga ik vervangen Kachelboer komt volgende week zaterdag langs.quote:Op donderdag 9 januari 2025 21:02 schreef Barry1986 het volgende:
Ludolf, hoe zit het met je kachel. Is dat op Olie? En wat is de leefdtijd? Ik heb begrepen dat je de oliekachel tot 2030 mag vervangen. Daarna wordt het warmtepomp oid.
Wel bewondering voor jouw positieve attitude. Ik hoop dat het uitkomt. Laat de oude zeur zien dat het allemaal niet klopt.quote:Op donderdag 9 januari 2025 22:15 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Gasketel van 2007 - die ga ik vervangen Kachelboer komt volgende week zaterdag langs.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |