De oorlog tussen Hamas en Isral is een escalatie van het Isralisch-Palestijns conflict die begon op 7 oktober 2023 en zich ontwikkelde tot een Isralische invasie in de Gazastrook.
De aanleiding van de inval in de Gazastrook was een gecordineerde verrassingsaanval door de militante beweging Hamas vanuit de Gazastrook op Isral, onder de naam Operatie Al-Aqsa-storm. Duizenden raketten werden afgevuurd op Isralische plaatsen in de grensstreek, terwijl ongeveer 3.000 militanten de grens met Isral doorbraken en aanslagen pleegden op Isralische militaire bases, woonwijken en een muziekfestival, waarbij circa 1.200 mensen werden gedood, waarvan 846 burgers. Naar schatting 200-250 personen werden gevangengenomen en als gijzelaars naar de Gazastrook overgebracht. Hamas verklaarde dat de aanval een reactie was op het geweld van Isralische kolonisten, de blokkade van de Gazastrook, de ontheiliging van de Al-Aqsamoskee in Jeruzalem, evenals op de wreedheden die in de afgelopen decennia van Isralische zijde waren begaan tegen de Palestijnen.
In reactie op de aanval voerden de Isralische strijdkrachten (IDF) wekenlang dag en nacht bombardementen uit op de Gazastrook. Langs de grens werd een troepenmacht samengetrokken ter voorbereiding op een grondoffensief, met als doel de vernietiging van Hamas en het opsporen en bevrijden van de Isralische gijzelaars. In heel Gaza werden huizen en civiele infrastructuur vernietigd. Na een aantal korte voorbereidende grondoperaties werd begin november een grootschalig Isralisch grondoffensief gestart.
IDF voerde tevens invallen uit op de bezette Westelijke Jordaanoever. Ook in het grensgebied tussen Isral en Libanon liepen de spanningen op en waren er meerdere confrontaties tussen Hezbollah en IDF. Nadat Hezbollah-militanten vanuit Libanon raketten hadden afgevuurd op Isral, reageerde Isral met luchtaanvallen op Libanon.
Op 26 oktober publiceerde het door Hamas aangestuurde Ministerie van Volksgezondheid in Gaza een lijst van ruim 7.000 personen die tussen 7 en 26 oktober in de Gazastrook werden gedood, waaronder bijna 3.000 kinderen en ruim 3.000 vrouwen, met nog zo'n 2.700 vermisten. Ook daarna viel er nog een onbekend aantal doden en gewonden. Nieuwsmedia en internationale organisaties zoals de WHO achtten de genoemde aantallen betrouwbaar. Volgens voorlopige tellingen waren er op 10 november meer dan 11.000 Palestijnen gedood, waaronder ruim 4.500 kinderen, met nog zo'n 2.700 vermisten. Op de Westelijke Jordaanoever werden sinds het begin van de oorlog tot half november meer dan 190 Palestijnen gedood, waarvan ruim 50 kinderen. Wijdverbreide burgerdoden hebben ertoe geleid dat zowel Isral als Hamas zijn beschuldigd van oorlogsmisdaden.
Isral spoorde de 1,1 miljoen inwoners van het noordelijke deel van de Gazastrook aan om te evacueren naar het zuiden, terwijl Hamas de bewoners opriep in hun huizen te blijven. De Verenigde Naties (VN) meldde dat er ongeveer 1,7 miljoen Palestijnen, meer dan 70% van de bevolking van Gaza, intern ontheemd waren geraakt. Ongeveer 500.000 Israli's werden gevacueerd.Mensenrechtenorganisaties riepen op tot de opname van vluchtelingen uit de Gazastrook.De oorlog heeft geleid tot een ernstige humanitaire crisis in Gaza. Verschillende hulporganisaties hebben Isral ervan beschuldigd honger te gebruiken als oorlogswapen. De VN heeft gewaarschuwd voor de dreiging van hongersnood en de verspreiding van ziekten in de regio, als gevolg van de afsluiting van water, brandstof, voedsel en elektriciteit door Isral. De VN en veel landen riepen op tot een onmiddellijk staakt-het-vuren.
Op 27 januari 2023 heeft het Internationaal Gerechtshof een tussentijdse uitspraak gedaan in de zaak Zuid-Afrika vs Isral [af]. Het Hof zag het potentile risico van genocidale daden tegen de bevolking van Gaza en herinnerde Isral aan zijn naleving van de Genocide Conventie en vroeg Isral binnen een maand te rapporteren over de gevraagde taken.
SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraars
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de Gazastrook
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier verder.
Dat is wel een grote bek voor iemand die binnen 30 dagen onder de zoden ligt als de boel weer oplaait.
quote:
The terrorist leader continued, telling the general public: "I hope you do not tire yourselves too much with political analyses or some statements about what Hezbollah will do when 60 days pass. When we decide to do something, you will see it directly."
Lijkt me meer dan genoeg reden om de klus af te maken voor Isral. Ik zei het zelf vanaf het begin van het conflict al; Isral heeft geen keuze meer dan alle terreurorganisaties om Isral te vernietigen. Staakt-het-vurens betekent uitsluitend de terreurorganisaties tijd geven om te hergroeperen.
Dat is wel een grote bek voor iemand die binnen 30 dagen onder de zoden ligt als de boel weer oplaait. [..] Lijkt me meer dan genoeg reden om de klus af te maken voor Isral. Ik zei het zelf vanaf het begin van het conflict al; Isral heeft geen keuze meer dan alle terreurorganisaties om Isral te vernietigen. Staakt-het-vurens betekent uitsluitend de terreurorganisaties tijd geven om te hergroeperen.
Tja, dit is helaas precies wat een aanzienlijke groep in het Westen maar wat graag zou willen, van academici tot activisten en van mensenrechtenorganisaties tot politici.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
[..] Tja, dit is helaas precies wat een aanzienlijke groep in het Westen maar wat graag zou willen, van academici tot activisten en van mensenrechtenorganisaties tot politici.
Damnit... De schattingen fluctueren nogal en het is ook niet bekendof het om nieuwe troepen gaat of dat een groot deel van de bestaande strijders het toch heeft overleefd.
Maar een toename aan strijders is leuk en aardig... moslims zullen juichen, maar hoe zit het met de effectiviteit? Een Palestijn een geweer in de handen drukken gaat niet zo heel veel effect sorteren als het tunnelnetwerk, de communicatiesystemen en de raketvoorraden kapot zijn of ontbreken.
Die laatste zin van dat artikel ook:
quote:
A source told the Post on Wednesday night that the total numbers remain unclear, but that the quality of new Hamas fighters receiving weapons is far inferior to the state it was in earlier in the war, given that many of them are untrained minors.
Damnit... De schattingen fluctueren nogal en het is ook niet bekendof het om nieuwe troepen gaat of dat een groot deel van de bestaande strijders het toch heeft overleefd.
Maar een toename aan strijders is leuk en aardig... moslims zullen juichen, maar hoe zit het met de effectiviteit? Een Palestijn een geweer in de handen drukken gaat niet zo heel veel effect sorteren als het tunnelnetwerk, de communicatiesystemen en de raketvoorraden kapot zijn of ontbreken.
Die laatste zin van dat artikel ook: [..] Ze doen het er gewoon om.
Dit werd letterlijk voorspeld nog voordat Isral Gaza platgooide.
Dat klopt zeker, men staat enkel een beetje selectief en hysterisch ophef te maken vanuit een haat jegens Isral/het Westen in combinatie met intersectionaliteit, antisemitisme en Islamofilie.
Maar deze mensen weten de publieke opinie wel flink te benvloeden. Als je alleen al kijkt hoe bijvoorbeeld de journalistiek is omgeslagen de afgelopen decennia rondom deze kwestie, is dat een zorgwekkende ontwikkeling.
Als dit door midden van de propaganda, die zulke mensen verspreiden nog meer gaat omslaan, kan het op de lange termijn wel negatieve gevolgen gaan hebben voor Isral. Er komt dan immers ook een nieuwe generatie beleidsmakers, politici en andere mensen op invloedrijke posities, die het anti-Isral gedachtegoed in steeds radicalere vormen omarmen.
Ten daar nog eens bij op dat de nieuwere generaties ook steeds minder van de geschiedenis weten. We zitten nu al met een aanzienlijke groep mensen die denken dat Joden slechts een stel tot het Jodendom bekeerde 'Chazaren' zijn die eigenlijk terug naar Polen en Rusland moeten, waar Arabieren als de inheemse bewoners van de Levant ziet.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
[..] Dit werd letterlijk voorspeld nog voordat Isral Gaza platgooide.
Nee hoor, dit werd niet voorspeld. Dit werd slechts drogredenering opgegooid door pro-Palestijnse activisten. Het maakt verder ook geen verschil trouwens. Zolang zulke terreurgroeperingen zelf naar de wapens blijven grijpen, zal Isral terroristen blijven elimineren. Pas als deze Arabische en Islamtische terreurgroeperingen de wapens neerleggen kan er vrede komen.
Die laatste zin van dat artikel ook: [..] Ze doen het er gewoon om.
Tja, jammer dan. Dit is hun eigen keuze. Dit moet geen reden zijn voor Isral om zich terug te trekken. Men moet keihard doorvechten tot deze terreurgroepering volledig is opgerold. Zij kiezen voor terreur, dat zal met harde hand worden bestreden.
Ondertussen zijn we het wel gewend dat Duitsers Isral kritische stemmen het zwijgen proberen op te leggen. Een nieuwe dieptepunt
The German aid organization was staging a desperate attempt to save its ongoing projects with Zochrot and New Profile, two Israeli human rights organizations focused on anti-militarization and Palestinian rights.
The German authorities never gave the organization an official explanation as to why they had suddenly decided to rescind the funding for projects they had approved or renewed just the year before.
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem. -Rabia Al-Basri
Sorry ik had niet door dat er al een andere topic open was. Daarom ook hier
quote:
Op zondag 5 januari 2025 14:16 schreef egayalS het volgende: Het blijft interessant om te lezen hoe mensen zich in bochten wringen om het woord genocide niet te gebruiken om Israels daden in Gaza te omschrijven. Ze is overduidelijk goed genformeerd, ze geeft aan dat de aantallen mensen en organisaties die Isral beschuldigen van genocide niet meer te tellen zijn. Ze gebruikt termen als, etnische zuiveringen, oorlogsmisdaden, dat de regering streeft naar een groter Isral zonder Palestijnen, ook zegt ze dat wat Isral nu doet niks met zelfbevrediging te maken heeft. Maar toch is de term genocide een brug te ver en ze vraagt zich ook af wat de reden daarvan is en geeft ze impliciet middels deze vragen het eerlijke antwoord dat ze niet expliciet wilt verwoorden. Namelijk dat haar joodse achtergrond en haar Holocaust-geschiedenis haar belet om het zodanig te omschrijven.
Waarom ik de oorlog in Gaza geen genocide wil noemen In Gaza is er sprake van etnische zuivering en oorlogsmisdaden, schrijft Chaja Polak. Maar de term genocide gaat haar te ver. https://www.nrc.nl/nieuws(...)-wil-noemen-a4878412 Isral betichten van genocide is mijns inziens, zo schreef ik al, niet juist. Maar denk ik zo door wie ik ben, door waar ik vandaan kom? Blijf ik daardoor denken aan de Holocaust? Kan ik er daardoor niet onder uit een wezenlijk verschil te ervaren tussen de in mijn ogen verwerpelijke dingen die de Isralische regering, in naam van zijn verdediging, doet in Gaza, en anderzijds de Holocaust?
De genocide conventie stelt ook dat omstandigheden creeren dat zou kunnen leiden tot de vernietiging van een (deel van een) bevolkingsgroep genocidale daden zijn. Nu bijna een jaar na de tussentijdse uitspraak van het icj is het steeds meer en meer duidelijk geworden dat dat dus precies het doel was en is van Israel. Gaza onleefbaar maken waardoor vroeg of laat iedereen sterft. Zoals Israeli Holocaust Scholar Raz Segal het in October 2023 al omschreef als “A Textbook Case of Genocide”.
#Geen ocide
"Op 27 januari 2023 heeft het Internationaal Gerechtshof een tussentijdse uitspraak gedaan in de zaak Zuid-Afrika vs Isral [af]. Het Hof zag het potentile risico van genocidale daden tegen de bevolking van Gaza en herinnerde Isral aan zijn naleving van de Genocide Conventie en vroeg Isral binnen een maand te rapporteren over de gevraagde taken."
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem. -Rabia Al-Basri
Op maandag 6 januari 2025 16:55 schreef egayalS het volgende: Ondertussen zijn we het wel gewend dat Duitsers Isral kritische stemmen het zwijgen proberen op te leggen. Een nieuwe dieptepunt
The German aid organization was staging a desperate attempt to save its ongoing projects with Zochrot and New Profile, two Israeli human rights organizations focused on anti-militarization and Palestinian rights.
The German authorities never gave the organization an official explanation as to why they had suddenly decided to rescind the funding for projects they had approved or renewed just the year before.
Dit is uitstekend beleid van de Duitsers, een waar voorbeeld voor andere landen.
Het antisemitische moslimfundamentalisme van de Palestijnen, moet op geen enkele manier worden gesteund. En ook niet als dit onder de noemer gaat van "mensenrechtenorganisaties".
Daar wordt over gespeculeerd. Het zou slim zijn. Het regime van Egypte is ongeveer net zo betrouwbaar als een Arabische koopman die "a special price for my friend" heeft. Isral heeft twee soorten buren (deze heb ik niet zelf verzonnen): -Buren die Isral haten maar het zat zijn om verslagen te worden. -Buren die Isral haten en het nog steeds proberen.
Je moet met alles rekening houden. Een andere verklaring is dat die anti-tank obstacles voor ELK voertuig zijn en dat ze in Egypte rekening houden met een breakout van de Palestijnen en ze ze terug komen schieten in dat geval.
Ik gok zelf op dat tweede. Egypte zit echt niet te wachten op de Palestijnen, ze hebben al genoeg slechte ervaringen gehad. Liever de grens pot-dicht, en "laat Israel het maar oplossen". Soort politieke druk, zeg maar.
Omdat tegenstanders van Isral denken dat met de genocide claim men het land Isral verder in een negatief daglicht kan zetten en zo ook de legitimiteit en het bestaansrecht kan aanvallen. Dat is namelijk voor velen de achterliggende wens: de opheffing en vernietiging van Isral.
Ik moet het je nageven, je hebt wel een talent voor het vinden van alle schizo Uncle Tom Kapo Joden. Zachary Foster pleit voor het etnisch zuiveren van Isral
Hoe durft die Abou jahjah vakanties van Isralische oorlogsmisdadigers te verpesten!
Belgische actiegroep maakt buitenlandse vakanties riskant voor Isralische militairen ...https://www.trouw.nl/buit(...)militairen~b3ae4911/ Een Belgische stichting verzamelt op sociale media bewijs voor oorlogsmisdaden door Isralische militairen in Gaza. Oprichter Dyab Abou Jahjah wordt nu door Isral bedreigd.
Geertje Govaert is de enige Nederlandse chirurg in Gaza: ‘We moeten besluiten om mensen nt te helpen’ https://www.trouw.nl/buit(...)-te-helpen~b9697cae/ Ze opereert in een tent met kogelgaten en voert operaties uit terwijl in de buurt geschoten wordt. Geertje Govaert is de enige Nederlandse chirurg in Gaza. ‘Ik ben een druppel op een gloeiende plaat.’
Op dinsdag 7 januari 2025 18:14 schreef Bensel het volgende: Trump zojuist in lar-a-mago: de hostages moeten voor mijn inauguratie vrijgelaten worden, of 'all hell will brake loose in the middle east'
Had hij al gezegd volgens mij. Maar het een keer herhalen kan inderdaad geen kwaad.
Ben benieuwd welke consequenties hij voor ogen heeft.
Geertje Govaert is de enige Nederlandse chirurg in Gaza: ‘We moeten besluiten om mensen nt te helpen’ https://www.trouw.nl/buit(...)-te-helpen~b9697cae/ Ze opereert in een tent met kogelgaten en voert operaties uit terwijl in de buurt geschoten wordt. Geertje Govaert is de enige Nederlandse chirurg in Gaza. ‘Ik ben een druppel op een gloeiende plaat.’
Waarom zou dit een held zijn?
quote:
Op woensdag 8 januari 2025 10:40 schreef egayalS het volgende: Hoe durft die Abou jahjah vakanties van Isralische oorlogsmisdadigers te verpesten!
Belgische actiegroep maakt buitenlandse vakanties riskant voor Isralische militairen ...https://www.trouw.nl/buit(...)militairen~b3ae4911/ Een Belgische stichting verzamelt op sociale media bewijs voor oorlogsmisdaden door Isralische militairen in Gaza. Oprichter Dyab Abou Jahjah wordt nu door Isral bedreigd.
Dit is geen Belgische stichting, dit is een radicale actiegroep waarvan de oprichting een voormalig Hezbollah terrorist is
twitter
Het is eigenlijk ook weer bizar als je er goed over nadenkt. Een voormalig Hezbollah terrorist die vanuit Belgi een actiegroep begint om elke mogelijke Isralir te veroordelen, waarvan er bewijs kan worden gevonden dat deze (ooit) heeft gediend in het Isralische leger. Min of meer elke Joodse Isralir dus. En dit dan onder de noemer van "oorlogsmisdaden"
Man man man, Je verzint dit niet. Maar goed, vast en zeker dat men in landen met radicaal linkse overheden zoals Brazili, Spanje of Ierland hier wel medewerking voor kan krijgen.
[..] Omdat tegenstanders van Isral denken dat met de genocide claim men het land Isral verder in een negatief daglicht kan zetten en zo ook de legitimiteit en het bestaansrecht kan aanvallen. Dat is namelijk voor velen de achterliggende wens: de opheffing en vernietiging van Isral.
Neuh. Want ook als het wel een genocide is, zullen Palestijnen niet interessant genoeg zijn voor het westen om Israel te stoppen. Dus het maakt niets uit.
Schijnt dat Trump tegen Netanyahu gezegd te hebben dat het voor zijn inauguratie allemaal klaar moet zijn. Omdat Trump niet afgeleid wilt worden door alle ellende dat Biden heeft gecreerd en hij te boek wilt gaan als de man die alle door Biden gecreerde problemen heeft opgelost.
twitter
Ik zou dit soort teksten herinneren als je weer eens de Armeense genocide probeert te ontkennen, de etnische zuivering van de Koerden bagatelliseert of het problematiseert dat Isral voor de eigen veiligheid een klein stukje van Syri bezet, terwijl je het helemaal prima vindt dat Turkije tien keer zoveel gebied bezet. Over Orwelliaanse trekjes gesproken.
Als je de inhoud leest valt het ondanks die kop reuze mee. Hij heeft een aantal argumenten en bij een paar zit ook wel iets in. Zoals dat Blinken-Biden wel elke keer over rode lijnen kunnen hebben en proberen om IDF te matigen of in te perken, daarmee kom je zwak over. Met als gevolg dat een aartsrivaal of (bijna) vijand ineens denkt dat er misschien wel wat te halen valt of dat de gevolgen te overzien kunnen zijn.
Hoeveel van de 2,5 miljoen Isralische Arabieren noemt zichzelf eigenlijk nog Palestijn? Dat heel veel van die mensen zich liever Bedoeen noemen wist ik wel.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
Hoeveel van de 2,5 miljoen Isralische Arabieren noemt zichzelf eigenlijk nog Palestijn? Dat heel veel van die mensen zich liever Bedoeen noemen wist ik wel.
Behalve de vader de zoon ook dood gevonden lijkt het
Schijnt dat Trump tegen Netanyahu gezegd te hebben dat het voor zijn inauguratie allemaal klaar moet zijn. Omdat Trump niet afgeleid wilt worden door alle ellende dat Biden heeft gecreerd en hij te boek wilt gaan als de man die alle door Biden gecreerde problemen heeft opgelost.
Op dinsdag 7 januari 2025 18:14 schreef Bensel het volgende: Trump zojuist in lar-a-mago: de hostages moeten voor mijn inauguratie vrijgelaten worden, of 'all hell will brake loose in the middle east'
Prima.
Hamas is het nu al vaker verteld door jan en alleman. En toch zijn die mensen nog niet vrij.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt' 'Ieder nadeel heb zijn voordeel' We zullen je nooit, nooit vergeten 1947-2016
[..] Waarom zou dit een held zijn? [..] Dit is geen Belgische stichting, dit is een radicale actiegroep waarvan de oprichting een voormalig Hezbollah terrorist is
Textbook praktijken van het koloniale zionistische project sinds dag 1
Wakker worden en je grond verliezen: kolonisatie Oost-Jeruzalem gaat in rap tempo door https://www.nrc.nl/nieuws(...)-tempo-door-a4878904 Landonteigening In de Palestijnse wijk Umm Tuba, in Oost-Jeruzalem, kregen bewoners te horen dat zij niet de eigenaar zijn van hun land. Het Joods Nationaal Fonds blijkt als eigenaar geregistreerd te staan. Nu dreigt onteigening van hun grond en huizen.
twitter
[..] Als Isral de afgelopen tientallen jaren nou een andere beslissing had genomen dan had Hamas niet bestaan.
Oh ja, aanslagen en raketten is verzet, en Hamas is geen dictatuur die dode palestijnen voor pr gebruikt, en juist daarom steeds Isral aanvalt. En dat geven ze zelf ook niet aan met uitspraken als 'necessary sacrifice'.
En dat is natuurlijk ook niet hoe ze de macht in Gaza blijven behouden, niet alsof de leiders miljaird zijn en veilig in het buitenland vertoeven .
Nee nee, daar is het Hamas niet om te doen hoor. Dat vervelende Israel toch.
[..] Oh ja, aanslagen en raketten is verzet, en Hamas is geen dictatuur die dode palestijnen voor pr gebruikt, en juist daarom steeds Isral aanvalt. En dat geven ze zelf ook niet aan met uitspraken als 'necessary sacrifice'.
En dat is natuurlijk ook niet hoe ze de macht in Gaza blijven behouden, niet alsof de leiders miljaird zijn en veilig in het buitenland vertoeven .
Nee nee, daar is het Hamas niet om te doen hoor. Dat vervelende Israel toch.
Deze oorlog bestaat al langer dan Hamas bestaat, dus je hele punt slaat al nergens op.
[..] Deze oorlog bestaat al langer dan Hamas bestaat, dus je hele punt slaat al nergens op.
Al langer dan een eeuw.
Maar het wereldbeeld van Israel adepten is voor een groot gedeelte niet gestoeld in de realiteit of historische feiten. Of het nou "a land without a people for an people without a land" is. "IDF is de meest morele leger van de wereld" is of "Isral is de enige democratie in de regio" of dat Isral in gaza bezig zou zijn met zelfverdediging of dat ze zich aan het oorlogsrecht houden of dat ze betreuren dat er zoveel burgerslachtoffers vallen in Gaza.
Kerndoel van het zionistsche project is altijd geweest, ontheemding, onderwerping en verdrijving van de inheemse bevolking. In Gaza is daar bovenop nog eens genocide bijgekomen.
twitter
Het bijzondere is nog dat meneer niets zei na deze beelden, dat was natuurlijk allemaal hartstikke normaal .. De hypocrisie in bepaalde Islamtische kringen blijft fascinerend om te aanschouwen.
twitter
twitter
twitter
twitter
[..] Verandert dat iets aan de daden van Hamas dan?
Uhm ja?
Jij doet alsof Hamas de oorlog begonnen is en dat is dus feitelijk onmogelijk. Isral voert al tientallen jaren een terreur beleid uit op omliggende landen. Van bezetting en onderdrukking tot verkrachtingen en moorden.
Dat is letterlijk de enige reden waarom een terroristische groep zoals Hamas kan bestaan en voedingsgrond heeft in Gaza.
Hamas zorgt voor verdediging. Maakt dat dan dat aanval de beste verdediging is? Dus terugpakken zoals Hamas vorig jaar bv iets groter deed. Nee... Dat is natuurlijk nooit goed te praten. Wat Hamas doet is heel erg fout, maar nog altijd veel minder fout dan Israel.
Jij doet alsof Hamas de oorlog begonnen is en dat is dus feitelijk onmogelijk. Isral voert al tientallen jaren een terreur beleid uit op omliggende landen. Van bezetting en onderdrukking tot verkrachtingen en moorden.
Dat is letterlijk de enige reden waarom een terroristische groep zoals Hamas kan bestaan en voedingsgrond heeft in Gaza.
Hamas zorgt voor verdediging. Maakt dat dan dat aanval de beste verdediging is? Dus terugpakken zoals Hamas vorig jaar bv iets groter deed. Nee... Dat is natuurlijk nooit goed te praten. Wat Hamas doet is heel erg fout, maar nog altijd veel minder fout dan Israel.
Isral zat niet achter 7 oktober, Hamas is een dictatuur die niks om Palestijnen geeft, en kansloze aanvallen uitvoeren is verre van verdediging. Dat je dat niet kan handelen is niet mijn probleem.
[..] Isral zat niet achter 7 oktober, Hamas is een dictatuur die niks om Palestijnen geeft, en kansloze aanvallen uitvoeren is verre van verdediging. Dat je dat niet kan handelen is niet mijn probleem.
[..] Isral zat niet achter 7 oktober, Hamas is een dictatuur die niks om Palestijnen geeft, en kansloze aanvallen uitvoeren is verre van verdediging. Dat je dat niet kan handelen is niet mijn probleem.
Isral zat er niet achter nee? Wie zegt dat?
Ik zeg dat ze al tientallen jaren terreur uitvoeren en dat daarom Hamas iets terug deed.
Waarom mag Isral dan wel walgelijke oorlogs en humanitaire misdaden uitvoeren? Lekker hypocriet.
Isral is de agressor maar mag alsnog lekker losgaan...
[..] Na het eten even fokken. lekker toch. En vergelijken bij figuren als Boomknuffelaar valt het nog zat mee.
Nee ja ok maar het is gewoon een herhaling van zetten elke keer. Dit topic is als democrats vs republicans of marxisten vs industriebaronnen of DENK vs de PVV.
Ik zeg dat ze al tientallen jaren terreur uitvoeren en dat daarom Hamas iets terug deed.
Waarom mag Isral dan wel walgelijke oorlogs en humanitaire misdaden uitvoeren? Lekker hypocriet.
Isral is de agressor maar mag alsnog lekker losgaan...
Iets "terug doen"
Nou, dat is extreem goed gelukt dan, kijk maar naar bijv. Jabalia.
Maar het gaat hamas niet om zoveel mogelijk burgerdoden, nee hoor. Zelfde met die raketaanvallen paar jaar geleden, totaal zinloos icm Iron Dome, maar Isral knalt terug en dan kunnen mensen roepen dat ze de boeman zijn.
[ Bericht 6% gewijzigd door havanagila op 09-01-2025 18:14:25 ]
Hoe bepaal je als ambtenaar wat moreel juist is in het Isral-Gazadossier? Als het aan Erik Pool ligt, gaan ambtenaren daarover binnenkort in gesprek met premier Schoof en minister Veldkamp. ‘Het gaat niet om persoonlijke bezwaren, maar om beroepsethiek.’ https://www.volkskrant.nl(...)-afwachten~be3e3112/ Mogen ambtenaren weigeren het Isral beleid van de Nederlandse regering uit te voeren? Over deze en andere vragen wil Erik Pool, ‘ethiekaanjager’ bij de rijksoverheid, in gesprek met ambtenaren, premier Dick Schoof en minister van Buitenlandse Zaken Caspar Veldkamp.
'Ethiekaanjager' is een hilarisch eufemisme voor activist.
Ambtenaren moeten het beleid maken op basis van hoe de politiek beslist. En of men het daar persoonlijk mee eens is of niet, zou er helemaal niet toe moeten doen. Het activisme binnen die kringen is behoorlijk zorgelijk. Het benadrukt eens te meer wat er gaat gebeuren als je een boel hoogopgeleide mensen van voornamelijk progressief linkse signatuur bij elkaar zet.
Nou, dat is extreem goed gelukt dan, kijk maar naar bijv. Jabalia.
Maar het gaat hamas niet om zoveel mogelijk burgerdoden, nee hoor. Zelfde met die raketaanvallen paar jaar geleden, totaal zinloos icm Iron Dome, maar Isral knalt terug en dan kunnen mensen roepen dat ze de boeman zijn.
Nogmaals: Israel doet niets terug, Israel begint. Hamas doet wat terug omdat het volk er klaar mee is.
Netanyahu mag gewoon naar Polen.... De ironie. De leider die opdracht geeft tot een genocide die bij 1 van de afgruwelijkste genocides ooit mag komen. Dit terwijl er een arrestatiebevel op hem ligt te wachten.
Officials of the U.N. Relief and Works Agency meet “routinely” with Lebanese and Gazan terror groups, “mutually praise each other for ‘cooperation’ and describe each other as ‘partners.'”
That’s according to the December 2024 report “The Unholy Alliance: UNRWA, Hamas and Islamic Jihad” from UN Watch, based in Geneva.
Philippe Lazzarini, the UNRWA commissioner-general, “and his colleagues knowingly allow Hamas and other terrorist groups to infiltrate UNRWA’s employee base, indoctrinate impressionable Palestinian children to pursue a path of terrorism against Israelis and Jews and install military infrastructure underneath or next to UNRWA facilities,” per the report.
Ik weet wat confirmation bias is, en dit bevestigt wat ik al wist... Maar het lijkt me toch redelijk damning, dit.
Mooie bezuiniging, dat we nu de geldstroom naar die satansclub kunnen stopzetten.
-edit- UN Watch is nu ook niet bepaald de meest betrouwbare bron.
[ Bericht 5% gewijzigd door Cuendillar op 09-01-2025 22:50:31 ]
Op donderdag 9 januari 2025 22:06 schreef bianconeri het volgende: Netanyahu mag gewoon naar Polen.... De ironie. De leider die opdracht geeft tot een genocide die bij 1 van de afgruwelijkste genocides ooit mag komen. Dit terwijl er een arrestatiebevel op hem ligt te wachten.
Polen
Jammer, he.
Polen vindt de (historische) feiten belangrijker dan een flimsy aanklacht op basis van Hamas-informatie.
[..] Nogmaals: Israel doet niets terug, Israel begint. Hamas doet wat terug omdat het volk er klaar mee is.
Het volk dat ze onderdrukken en de nek omdraaien als ze niet achter Hamas staan, geen persvrijheid geven, en als slachtvee gebruiken, om zelf als miljardair te kunnen leven? Het volk dat de bommen mag koppen vanwege de "verzet" acties van Hamas?
Ik zie die oelewappers nergens Isralische tanks tegenhouden, of gebouwen beschermen met zandzakken.
Wel raketten lanceren en aanslagen plegen om zoveel mogelijk Palestijnen de dood in te kunnen jagen, want dan kunnen mensen boehoe doen tegen Isral. Terwijl ze zichzelf verstoppen onder ziekenhuizen, kleuterscholen en vluchtelingenkampen.
[..] Het volk dat ze onderdrukken en de nek omdraaien als ze niet achter Hamas staan, geen persvrijheid geven, en als slachtvee gebruiken, om zelf als miljardair te kunnen leven? Het volk dat de bommen mag koppen vanwege de "verzet" acties van Hamas?
Ik zie die oelewappers nergens Isralische tanks tegenhouden, of gebouwen beschermen met zandzakken.
Wel raketten lanceren en aanslagen plegen om zoveel mogelijk Palestijnen de dood in te kunnen jagen, want dan kunnen mensen boehoe doen tegen Isral. Terwijl ze zichzelf verstoppen onder ziekenhuizen, kleuterscholen en vluchtelingenkampen.
Maar dat boeit toch geen ruk of wel?
Hij praat zichzelf ook wel een beetje klem door te stellen dat Hamas iets terug doet omdat de bevolking er klaar mee is. Als dat zo zou zijn dan voert Hamas dus gewoon de wil van de Palestijnse bevolking uit; te weten terreur zaaien. Wat de bevolking dus gewoon onderdeel van het conflict maakt, en geen zielige onschuldige omstanders.
Op vrijdag 10 januari 2025 11:08 schreef Cuendillar het volgende: Dat klinkt alsof er een verschrikkelijke beslissing moet worden genomen omtrent de gijzelaars...
Dat lijkt me ook waar Isral op gokt. Als je ze nu al niet terugkrijgt en Hamas weer in aantallen groeit, wat doet Hamas dan ineens besluiten om ze terug te geven? Ik denk dat Isral ze spel theoretisch als "dood" beschouwt in dit geval en dan gaat handelen alsof ze er niet meer zijn. Het is ontzettend cru allemaal.
[..] Dat lijkt me ook waar Isral op gokt. Als je ze nu al niet terugkrijgt en Hamas weer in aantallen groeit, wat doet Hamas dan ineens besluiten om ze terug te geven? Ik denk dat Isral ze spel theoretisch als "dood" beschouwt in dit geval en dan gaat handelen alsof ze er niet meer zijn. Het is ontzettend cru allemaal.
De realiteit is simpelweg dat dit nu echt voor eens en voor altijd gestopt moet worden. Nu Hamas intact laten wil zeggen dat men straks weer van voor af aan kan beginnen en er weer Isralirs gegijzeld, gemarteld en gedood zullen worden. Geweld en gijzelingen gericht op Isralische burgers is immers al veel decennia de tactiek van de Palestijnen. Om uiteraard weer te gaan jammeren en het slachtoffer te spelen als er wordt terugslagen.
Erg benieuwd wat de VS gaat doen als Trump in Witte Huis zit. Als de VS inderdaad hard gaat toeslaan samen met Isral, zou dat natuurlijk fantastisch zijn. Het gejammer en geschreeuw bij de activisten en actiegroepen in het Westen met pro-Arabisch, pro-Islamtische en anti-Isralische sentimenten zal ongekend zijn.
Stampvoetend en hysterisch zal men door de straten trekken, met Palestijnse vlaggen en de inmiddels bekende slogans, nog altijd niet doorhebbende dat zij zelf aan de verkeerde kant van de geschiedenis staan.
Op vrijdag 10 januari 2025 11:08 schreef Cuendillar het volgende: Dat klinkt alsof er een verschrikkelijke beslissing moet worden genomen omtrent de gijzelaars...
Heb je de indruk dat Hamas de gijzelaars vrij wil laten ondanks dat ze militair verslagen zijn?
Ik niet.
Dus dan is de enige oplossing Hamas uitroeien. En niet dat voorzichtige gedoe van afgelopen jaar, maar echt keihard.
Ik moet onschuldige burgers wel aanbevelen uit de buurt van Hamas te blijven.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
Op donderdag 9 januari 2025 22:06 schreef bianconeri het volgende: Netanyahu mag gewoon naar Polen.... De ironie. De leider die opdracht geeft tot een genocide die bij 1 van de afgruwelijkste genocides ooit mag komen. Dit terwijl er een arrestatiebevel op hem ligt te wachten.
Polen
Uitstekend nieuws. Het arrestatiebevel is uiteindelijk slechts theorie. Het is heel goed dat landen zoiets niet zien als iets dat in steen is gebeiteld. Het is te gebruiken naar wat de belangen zijn.
Israel is een relatief belangrijke bondgenoot van zo ongeveer elk Europees land. Alleen Nederland zit in een wat lastige positie. Want juist de band tussen Nederland en Israel is uitstekend, maar het internationaal-strafhof zit in Den Haag. Dus dan is je er niet aan houden misschien wel wat gek. Maar goed, ook daar valt wel over te onderhandelen, als niemand het ziet
Op vrijdag 10 januari 2025 11:56 schreef HowardRoark het volgende: De realiteit is simpelweg dat dit nu echt voor eens en voor altijd gestopt moet worden. Nu Hamas intact laten wil zeggen dat men straks weer van voor af aan kan beginnen en er weer Isralirs gegijzeld, gemarteld en gedood zullen worden. Geweld en gijzelingen gericht op Isralische burgers is immers al veel decennia de tactiek van de Palestijnen. Om uiteraard weer te gaan jammeren en het slachtoffer te spelen als er wordt terugslagen.
Erg benieuwd wat de VS gaat doen als Trump in Witte Huis zit. Als de VS inderdaad hard gaat toeslaan samen met Isral, zou dat natuurlijk fantastisch zijn. Het gejammer en geschreeuw bij de activisten en actiegroepen in het Westen met pro-Arabisch, pro-Islamtische en anti-Isralische sentimenten zal ongekend zijn.
Stampvoetend en hysterisch zal men door de straten trekken, met Palestijnse vlaggen en de inmiddels bekende slogans, nog altijd niet doorhebbende dat zij zelf aan de verkeerde kant van de geschiedenis staan.
[..] Heb je de indruk dat Hamas de gijzelaars vrij wil laten ondanks dat ze militair verslagen zijn?
Ik niet.
Ik ook niet. Maar het is heel wat anders om de gijzelaars op te geven en (als ze nog leven) mee te laten verzuipen als de tunnels vol zeewater worden gepompt...
Maar ik zei het aan het begin van de oorlog al. Die mensen zijn ten dode opgeschreven want Isral kan het zich niet veroorloven om Hamas voort te laten bestaan.
quote:
Dus dan is de enige oplossing Hamas uitroeien. En niet dat voorzichtige gedoe van afgelopen jaar, maar echt keihard.
Ik moet onschuldige burgers wel aanbevelen uit de buurt van Hamas te blijven.
Hamas uitroeien is niet alleen een kwestie van de terroristen en hun infrastructuur platgooien. Het is ook het losweken van de Palestijnen van de doodscultus die Hamas ze oplegt (of waarvan Hamas het mismaakte uitgroeisel is). Net zoals het niet genoeg was om de nazi's te doden. De Duitse bevolking moest worden gededoctrineerd en dat moet ook gebeuren met de Palestijnen. Pas dan is Hamas uitgeroeid.
Dus hier hebben we een westers instituut die gewoon 40% boven de propaganda van Hamas gaan zitten. Hamas kan wel stoppen; we hebben het stokje in het westen wel overgenomen van ze!
Dus hier hebben we een westers instituut die gewoon 40% boven de propaganda van Hamas gaan zitten. Hamas kan wel stoppen; we hebben het stokje in het westen wel overgenomen van ze!
Zo kan je het lezen. Je kan het ook lezen als: 'lekker gewerkt IDF'.
Het is maar net vanuit welke invalshoek je het wil zien.
[..] Zo kan je het lezen. Je kan het ook lezen als: 'lekker gewerkt IDF'.
Het is maar net vanuit welke invalshoek je het wil zien.
Ik denk niet dat er veel zijn die het sterven van non-combattanten, hoe misleid en zelfs kwaadaardig ze ook zijn, zullen toejuichen. Dat deed ik ook niet toen ik las over de bombardementen op Hamburg, Dresden, Berlijn, Tokio en uiteraard bij de twee atoombommen; maar een zeker gevoel van "couldn't happen to a nicer people" was er natuurlijk wel. Dat zal iedereen wel hebben gehad.
Wat mij echter opvalt is dat er zoveel mensen, stichtingen, NGO's etcetera, (doen alsof ze) zo begaan zijn met de Palestijnen.
[..] Ik denk niet dat er veel zijn die het sterven van non-combattanten, hoe misleid en zelfs kwaadaardig ze ook zijn, zullen toejuichen. Dat deed ik ook niet toen ik las over de bombardementen op Hamburg, Dresden, Berlijn, Tokio en uiteraard bij de twee atoombommen; maar een zeker gevoel van "couldn't happen to a nicer people" was er natuurlijk wel. Dat zal iedereen wel hebben gehad.
Wat mij echter opvalt is dat er zoveel mensen, stichtingen, NGO's etcetera, (doen alsof ze) zo begaan zijn met de Palestijnen.
Als je de overtuiging hebt dat nagenoeg alle Gazanen Hamas leden of elk geval supporters zijn, dan juich je wel degelijk om een complete vernietiging.
[..] Ik denk niet dat er veel zijn die het sterven van non-combattanten, hoe misleid en zelfs kwaadaardig ze ook zijn, zullen toejuichen. Dat deed ik ook niet toen ik las over de bombardementen op Hamburg, Dresden, Berlijn, Tokio en uiteraard bij de twee atoombommen; maar een zeker gevoel van "couldn't happen to a nicer people" was er natuurlijk wel. Dat zal iedereen wel hebben gehad.
Dat laatste is uiteraard niet zo, maar zulke actiegroepen en activisten gebruiken dit als een faade om hun haat jegens het Westen en (het) Joden(dom) te kunnen uiten. Men ziet Isral namelijk als een Westers en koloniaal land op het vermeende grondgebied van inheemse Arabieren. Wat natuurlijk raar is want Arabieren zijn niet inheems in de Levant en juist Joden wel.
Daarbij speelt dan ook nog mee dat Arabieren als 'mensen van kleur' worden gezien die overwegen moslim zijn, dat ligt ook heel erg gevoelig omdat een bepaalde groep in het Westen zoals we weten een groot zwak heeft voor de Islam.
[..] Als je de overtuiging hebt dat nagenoeg alle Gazanen Hamas leden of elk geval supporters zijn, dan juich je wel degelijk om een complete vernietiging.
Dus tja..
Mensen kunnen zich overgeven natuurlijk. De realiteit blijft dat een overgrote merendeel van de Arabieren in de Gazastrook, 'Palestinianism' en antisemitisme omarmen en en dus het gedachtegoed van een terreurgroepering als Hamas legitimeren.
[..] Als je de overtuiging hebt dat nagenoeg alle Gazanen Hamas leden of elk geval supporters zijn, dan juich je wel degelijk om een complete vernietiging.
Lees mijn vorige reply nog even.
Van de Duitsers weten we dat ongeveer 50% het nazidom aanhing (vaak wordt het zelfs minder geschat).
Bij zowel de Palestijnen als de Japanners is de steun voor het kwaadaardige beleid vele malen hoger; bij de Jappen was het bijna universeel.
Maar dat doet er niets aan af. Burgerslachtoffers zijn altijd te betreuren. Ook als ik verder geen enkel medelijden met dat tuig heb.
[..] Uitstekend nieuws. Het arrestatiebevel is uiteindelijk slechts theorie. Het is heel goed dat landen zoiets niet zien als iets dat in steen is gebeiteld. Het is te gebruiken naar wat de belangen zijn.
Israel is een relatief belangrijke bondgenoot van zo ongeveer elk Europees land. Alleen Nederland zit in een wat lastige positie. Want juist de band tussen Nederland en Israel is uitstekend, maar het internationaal-strafhof zit in Den Haag. Dus dan is je er niet aan houden misschien wel wat gek. Maar goed, ook daar valt wel over te onderhandelen, als niemand het ziet
Wil je een bondgenoot zijn van Isral als Westers land? Nee, natuurlijk niet.
Dat is alsof je bevriend bent met Rusland of Noord-Korea.
Op vrijdag 10 januari 2025 12:34 schreef Cuendillar het volgende: Hamas uitroeien is niet alleen een kwestie van de terroristen en hun infrastructuur platgooien. Het is ook het losweken van de Palestijnen van de doodscultus die Hamas ze oplegt (of waarvan Hamas het mismaakte uitgroeisel is). Net zoals het niet genoeg was om de nazi's te doden. De Duitse bevolking moest worden gededoctrineerd en dat moet ook gebeuren met de Palestijnen. Pas dan is Hamas uitgeroeid.
Absoluut.
Hmmmzzzz, even denken, bondgenoot met een min of meer beschaafd land met een democratie, vrijheid en verkiezingen, industrie en kennis of de rabiate Hamas-aanhangers die zo veel mogelijk kinderen maken om op te kunnen offeren in de heilige islamitische oorlog.
Echt lastig idd .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum Get woke, go broke!
Wat hebben we geleerd van die bibliotheken aan WOII-literatuur? https://www.trouw.nl/tijd(...)chiedenis~b325f71ea/ Elke dag zijn we live getuige van de eindoplossing van het Palestijnse vraagstuk door Isral, en ik weet nu al dat ik om die formulering op de vingers getikt zal worden, want die formulering is heilig. Maar de heiligverklaring van alles wat er in WOII gebeurd is, maakt het onmogelijk om lessen te trekken uit die geschiedenis.
Op zaterdag 11 januari 2025 13:20 schreef egayalS het volgende: Wat hebben we geleerd van die bibliotheken aan WOII-literatuur? https://www.trouw.nl/tijd(...)chiedenis~b325f71ea/ Elke dag zijn we live getuige van de eindoplossing van het Palestijnse vraagstuk door Isral, en ik weet nu al dat ik om die formulering op de vingers getikt zal worden, want die formulering is heilig. Maar de heiligverklaring van alles wat er in WOII gebeurd is, maakt het onmogelijk om lessen te trekken uit die geschiedenis.
Slachtoffers van de Holocaust hebben Duitsland nooit aangevallen, vriend.
[..] Slachtoffers van de Holocaust hebben Duitsland nooit aangevallen, vriend.
Daarnaast moet je hem eens vragen wat hij denkt over de bibliotheken aan bewijslast over een zekere werkelijke genocide, wat de trotse Turkse staat daar van geleerd heeft.
In principe hadden jouw idolen de moral high ground kunnen nemen door de gijzelaars terug te geven. Welk excuus kan Isral dan maken?
Ze hadden ook de moral high ground kunnen pakken door Isral binnen te vallen en daar een vredesmars te houden.
Jouw idolen kozen voor de doodscultus. Net als jouw idolen uit je eigen land ervoor kozen om weerloze Armenen af te slachten. Net als de Turken er nu voor kiezen weerloze Koerden af te slachten.
Ze hebben nu een tegenstander getroffen die zich niet laat afslachten en vijf keer zo hard terugslaat. Die net zo intolerant is als zijzelf. Die nog veel meer is geobsedeerd met dit gebied dan zijzelf. Een hele domme miscalculatie. Maar ja, de Islam heeft al sinds het jaar 1.200 niks meer van waarde voortgebracht.
Bijzonder dit. Het laat ook zien dat het natuurlijk nooit over de Palestijnen ging, dat blijkt maar weer. Dit is dus wat je met de Islam krijgt en dan heb je ook nog een aanzienlijke groep in het Westen die hier graag meer van wil. Onbegrijpelijk.
twitter
Mearsheimer auteur van The Israel Lobby and U.S. Foreign Policy zegt, "Amerika is een land dat geregeerd wordt door lobby groepen, deze groepen kunnen je politieke carrire maken of breken. Wat ze doen is volledig legaal. Zo hebben we nu eenmaal onze systeem ingericht. Maar dit zorgt er wel voor dat een kleine groep mensen die de lobby's vertegenwoordigen immense invloed kunnen hebben ook al gaat dat volledig in tegen de publieke opinie zoals dat in de VS nu mbt Gaza het geval is".
De tweede video is veel veelzeggend hoe AIPAC bij elke congreslid muv deze guy kennelijk een AIPAC babysitter heeft.
twitter
De leus 'nooit meer' (die staat voor 'nooit meer' genocide en vervolging van Joden) gebruiken als wapen tegen het bestaan van de enige Joodse staat ter wereld (die juist dit zou moeten voorkomen) en vr de de groep Arabieren die zichzelf 'de Palestijnen' noemen, wiens samenleving doordrenkt is van de quasi nazistische sentimenten.
[..] Het is ook eigenlijk wel diep en diep triest.
De leus 'nooit meer' (die staat voor 'nooit meer' genocide en vervolging van Joden) gebruiken als wapen tegen het bestaan van de enige Joodse staat ter wereld (die juist dit zou moeten voorkomen) en vr de de groep Arabieren die zichzelf 'de Palestijnen' noemen, wiens samenleving doordrenkt is van de quasi nazistische sentimenten.
Ik zou zeggen niet zozeer Nazistische elementen. Het antisemitisme zit in de fundamentele doctrine van de Islam ingebakken. Het begon al bij het ontstaan van de Islam zelf.
[..] Ik zou zeggen niet zozeer Nazistische elementen. Het antisemitisme zit in de fundamentele doctrine van de Islam ingebakken. Het begon al bij het ontstaan van de Islam zelf.
Ja en nee... in de jaren 30 vond de nazileer zr gretig aftrek in de islamitische wereld, die zich toen zagen geconfronteerd met de ontrafeling van hun suprematie door het zionisme.
Mein Kampf is nog steeds heel geliefd in de Arabische wereld. De vijand van mijn vijand etc.
Dit lijkt op goed nieuws; er is achter de schermen toch flink door onderhandeld en een deal lijkt in zicht.
Ik vind onderstaand punt een novum: [..] Dat zou de eerste keer zijn dat Isral een derde partij voor de interne veiligheid zou toestaan.
Amerikanen zullen dat wel zijn, die third party. No way dat ze Arabieren of de VN vertrouwen.
De deal is verschrikkelijk slecht. Ik ben het met de Israli op X eens: -Niet alle gijzelaars worden vrijgegeven (dood of levend). Fijn voor de families van wie hun geliefden eindelijk terugkeren maar alleen maar tergender voor de families van de overgeblevenen. Daarnaast maakt het voor het effect niet uit of er 50 of 25 gijzelaars zijn, het blijft een troefkaart van Hamas. -De 1.000 gevangenen zijn een tikkende tijdbom. Het is wachten op een nieuwe 7 Okt. nu -Hamas krijgt nu volop de kans zich te herpakken.
Het lijkt erop dat Isral weer allerlei kutcompromissen moet gaan sluiten.
[..] Amerikanen zullen dat wel zijn, die third party. No way dat ze Arabieren of de VN vertrouwen.
De deal is verschrikkelijk slecht. Ik ben het met de Israli op X eens: -Niet alle gijzelaars worden vrijgegeven (dood of levend). Fijn voor de families van wie hun geliefden eindelijk terugkeren maar alleen maar tergender voor de families van de overgeblevenen. Daarnaast maakt het voor het effect niet uit of er 50 of 25 gijzelaars zijn, het blijft een troefkaart van Hamas. -De 1.000 gevangenen zijn een tikkende tijdbom. Het is wachten op een nieuwe 7 Okt. nu -Hamas krijgt nu volop de kans zich te herpakken.
Het lijkt erop dat Isral weer allerlei kutcompromissen moet gaan sluiten.
Daarom is dit ook een geen goede deal. Het zou beter zijn geweest als de Amerikanen het Isralische leger op de grond waren gaan helpen. Eens kijken hoe leuk Hamas dat had gevonden, dan was het binnen week klaar geweest.
Ondertussen in Sloveni, het land waar de nieuwe linkse regering het een goed idee vond om een vermeende Palestijnse staat te erkennen en zich tegen Isral te keren. Onder een geveinsd medelijden met de Palestijnen wordt op veel plekken antisemitisme weer salonfhig gemaakt. Vroeger werden er bloedsprookjes verspreid over de individuele Jood, nu over de Joodse staat. En het heeft iedere keer opnieuw dezelfde uitkomst:
twitter
Een deal met terroristen? Waarom zou je dat doen? Hamas kan niet vertrouwd worden en bovendien werkt hun propagandaoorlog nog zo goed (hoewel de impact echt minimaal is). Lijkt me niet dat je een staakt-het-vuren moet willen met die partij.
Op maandag 13 januari 2025 16:34 schreef HowardRoark het volgende: Ondertussen in Sloveni, het land waar de nieuwe linkse regering het een goed idee vond om een vermeende Palestijnse staat te erkennen en zich tegen Isral te keren. Onder een geveinsd medelijden met de Palestijnen wordt op veel plekken antisemitisme weer salonfhig gemaakt. Vroeger werden er bloedsprookjes verspreid over de individuele Jood, nu over de Joodse staat. En het heeft iedere keer opnieuw dezelfde uitkomst:
Bijzondere teksten dit toch wel weer. En uiteraard betreft het ook weer een of andere vertegenwoordiger van een NGO. Zo zie je ook maar weer dat zulke actiegroepen zelden serieus te nemen zijn. Man man man, wat een mafklappers.
twitter
Isral geeft een oorlogsmisdaad toe: ze gebruikten een ambulance om van A naar B te komen. Tenminste, ze geven 'de gebeurtenis' toe, maar hopelijk volgt de erkenning van de oorlogsmisdaad ook nog.
Nou wil ik even een paar users vr zijn: dat Hamas ook, en alleen maar, oorlogsmisdaden pleegt praat dit niet goed.
Per saldo was de pieper-aanval op Hezbollah ook terrorisme (tegen terroristen). Ergens moeten ze de beslissing hebben genomen dat intolerantie tegen intolerantie ook betekent dat je oorlogsmisdaden tegen oorlogsmisdadigers mag inzetten. Een grens die is overschreden. Misschien de nieuwe realiteit.
En na Sloveni is het nu raak in Itali: Tijdens een demonstratie voor een in november overleden Italiaanse man (uiteraard met migratieachtergrond uit Noord-Afrika), die na een achtervolging met de politie was omgekomen, werd de plaatselijke synagoge aangevallen en beklad met pro-Palestijnse leuzen.
twitter
twitter
Op maandag 13 januari 2025 21:39 schreef HowardRoark het volgende: Bijzondere teksten dit toch wel weer. En uiteraard betreft het ook weer een of andere vertegenwoordiger van een NGO. Zo zie je ook maar weer dat zulke actiegroepen zelden serieus te nemen zijn. Man man man, wat een mafklappers.
‘Queers for Palestine’ is niet dom, Jezus zou voor ze applaudisseren https://www.volkskrant.nl(...)audisseren~bb2df142/ Waarom zouden queer demonstranten opkomen voor Palestijnen, als hun eigen rechten daar niet zeker zijn? Heel simpel, schrijft Noah van der Breggen: ‘De ene vorm van oppressie legitimeert de andere niet.’
Maar dat betekent niet dat we het niet moeten noemen wat het is. Het was de enige vorm van terrorisme die goed is: die tegen terroristen. Net als de enige vorm van haat die acceptabel is, die tegen haters is.
Maar dat betekent niet dat we het niet moeten noemen wat het is. Het was de enige vorm van terrorisme die goed is: die tegen terroristen. Net als de enige vorm van haat die acceptabel is, die tegen haters is.
Het was geen terrorisme. Het was gewoon de vijand uitschakelen. Hezbollah wilde oorlog. Die hebben ze gekregen.
Het lijkt terreur doordat heel wat leden alleen maar gecastreerd werden of blind eindigden, maar dat zal liggen aan een te lichte lading. En daar zijn weer redenen voor: meer kans op ontdekking maar ook kans op meer dode of gewonde bijstanders. Dat is een keuze.
Isral is voorgoed verslagen deze moet ik Trump wel nageven. Nu genieten van de tranen en kleutergejank van ultrarechtse zionisten zoals Smotrich. Genot.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
Ziet er dus inderdaad naar uit dat Trump Netanyahu een deadline heeft gegeven dat het klaar moet zijn voor zijn inauguratie. Zoals het er nu dus naar uitziet zal Biden de geschiedenisboeken ingaan als de man die de genocide heeft gesteund terwijl Trump de genocide heeft gestopt. Dat is het verschil tussen een president die ideologische zionist is, Biden, en een pragmatische Zionist, Trump.
If the 20th Amendment to the U.S. Constitution – ratified on January 23, 1933 – had determined that presidential inaugurations would be on January 10 and not January 20, the five Israeli soldiers who were killed in Gaza on Monday likely would have been alive, their families not destroyed, a hostage deal might have already begun and scores of Gazan lives would have been spared.
twitter
Op maandag 13 januari 2025 16:36 schreef Cuendillar het volgende: Een deal met terroristen? Waarom zou je dat doen? Hamas kan niet vertrouwd worden en bovendien werkt hun propagandaoorlog nog zo goed (hoewel de impact echt minimaal is). Lijkt me niet dat je een staakt-het-vuren moet willen met die partij.
Idd, waarom zou je een deal met Israel sluiten. Israel heeft keer op keer laten zien niet te vertrouwen te zijn. En Israel breekt keer op keer alles.
Dus volgens jouw woorden hier is ook elke actie tegen Israel geoorloofd.... Want Israel is de agressor van deze oorlog en Israel pleegt van de involved partijen verreweg de ergste gruwel misdaden.
Dus in jouw woorden mag je alles doen tegen Israel omdat het terroristen betreft.
Isral geeft een oorlogsmisdaad toe: ze gebruikten een ambulance om van A naar B te komen. Tenminste, ze geven 'de gebeurtenis' toe, maar hopelijk volgt de erkenning van de oorlogsmisdaad ook nog.
Nou wil ik even een paar users vr zijn: dat Hamas ook, en alleen maar, oorlogsmisdaden pleegt praat dit niet goed.
Per saldo was de pieper-aanval op Hezbollah ook terrorisme (tegen terroristen). Ergens moeten ze de beslissing hebben genomen dat intolerantie tegen intolerantie ook betekent dat je oorlogsmisdaden tegen oorlogsmisdadigers mag inzetten. Een grens die is overschreden. Misschien de nieuwe realiteit.
Nee, laten we lekker weer alles wat Israel doet bagatalisseren zeg. Je zult maar zo moeten leven om de genocide van Israel goed te blijven praten.
Israel heeft heel erg veel oorlogsmisdaden gepleegd, humanitaire misdaden overigens ook, en dat 100x ergere dan Hamas ooit gedaan heeft en al veel langer doet dan Hamas uberhaupt bestaat.
Op dinsdag 14 januari 2025 17:04 schreef Nexum het volgende: Isral is voorgoed verslagen deze moet ik Trump wel nageven. Nu genieten van de tranen en kleutergejank van ultrarechtse zionisten zoals Smotrich. Genot.
Heeft Isral alweer gejankt dat ze hun grote kleine pik weer niet in de West Bank mogen steken en dat het oneerlijk is dat ze niet alles mogen krijgen van papa Amerika??
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
[..] Heeft Isral alweer gejankt dat ze hun grote kleine pik weer niet in de West Bank mogen steken en dat het oneerlijk is dat ze niet alles mogen krijgen van papa Amerika??
Op dinsdag 14 januari 2025 15:08 schreef egayalS het volgende: ‘Queers for Palestine’ is niet dom, Jezus zou voor ze applaudisseren https://www.volkskrant.nl(...)audisseren~bb2df142/ Waarom zouden queer demonstranten opkomen voor Palestijnen, als hun eigen rechten daar niet zeker zijn? Heel simpel, schrijft Noah van der Breggen: ‘De ene vorm van oppressie legitimeert de andere niet.’
Volgens diezelfde logica zou jij Isral dan moeten steunen......
[..] Heeft Isral alweer gejankt dat ze hun grote kleine pik weer niet in de West Bank mogen steken en dat het oneerlijk is dat ze niet alles mogen krijgen van papa Amerika??
Witkoff's blunt reaction took them by surprise. He explained to them in salty English that Shabbat was of no interest to him. His message was loud and clear.
"The pressure Trump is exerting right now is not the kind that Israel expected from him. The pressure is the essence of the matter."
"So all his people have been lying – it's a big disappointment."
"He talks about hell and in the meantime sends his envoy to sign a deal. It's a deal whose impact will be very difficult. That's the truth." He added that the last remaining hope is that Hamas will reject a deal: "A cabinet minister told me we need to pray again that God will harden Pharaoh's heart." always the victim, always the victim
twitter
[..] Die man heeft volledig gelijk. Precies wat ik ook altijd al zei. Zo jammer dat je je kop maar in het zand blijft steken voor de waarheid.
Nee hoor, die man heeft natuurlijk geen gelijk.
Nadat de Palestijnen brute aanslagen plegen op verscheidene Isralische dorpen is het niet aan Isral om concessies te gaan doen aan de Palestijnen. Als je denkt dat het werkt heb je een klap van de molen gehad. Dit is letterlijk vragen te buigen voor de meest barbaarse vormen van terrorisme. Het is schrikbarend dat sommigen vinden, waaronder jij, dat op die manier door terreurgroeperingen iets kan en mag worden afgedwongen.
Het kan geen volledig staakt-het-vuren zijn; dan heeft Hamas namelijk gewonnen. En er is maar n uitkomst voor Hamas en dat is vernietiging van hun macht in Gaza (en waar dan ook).
Het kan geen volledig staakt-het-vuren zijn; dan heeft Hamas namelijk gewonnen. En er is maar n uitkomst voor Hamas en dat is vernietiging van hun macht in Gaza (en waar dan ook).
Erdoğan waarschuwt Isral: 'Terugtrekken uit Syri, anders heeft dat gevolgen'
De Turkse president Erdoğan heeft Isral gewaarschuwd om zijn troepen uit Syri terug te trekken, anders zullen er 'ongunstige gevolgen voor iedereen' zijn. Volgens Erdoğan moeten de "agressieve acties" van Isral op Syrisch grondgebied zo snel mogelijk stoppen. Dat melden verschillende Isralische media. Isral heeft gezegd dat de inzet van zijn troepen in een bufferzone aan de Syrische kant van de grens en enkele strategische posities daarbuiten een defensieve en tijdelijke maatregel is vanwege de situatie in Syri.
Erdoğans opmerkingen zijn opvallend, aangezien Turkse troepen actief zijn in Noord-Syri en hij met verdere militaire actie tegen de Syrische Koerden dreigt. In het Turkse parlement zei Erdoğan dat de Koerdische YPG-militie het grootste probleem in Syri is na de verdrijving van president Assad. Hij stelde tevens dat de groep zijn "onvermijdelijke einde" niet zal kunnen ontsnappen als het zijn wapens niet neerlegt.
Ankara heeft meermaals gedreigd een militaire operatie tegen de Koerdische strijdkrachten, die het noordoosten van Syri controleren, te ondernemen als aan zijn eisen niet wordt voldaan.
Zelfs niet op GeenStijl. Merkwaardig. We wachten af.
Sommige media zijn er nog niet over uit hoe ze dit moeten framen/spinnen. Voor de media/mensen die iets te veel Israeli propaganda hadden gesnoven stond Hamas op het punt van instorten en was de totale overwinning nabij. Terwijl de realiteit was dat als Biden had gewild de oorlog met 1 telefoontje had gestopt. Ondertussen had Trump al lang door dat waar Isral mee bezig was ook de VS immense schade bracht. Het was niet 1 telefoontje maar 1 vergadering dat ervoor zorgde dat alle illusies van Israeli propaganda snuivers begraven werden.
Onderstaande artikel beschrijft heel goed waarom deze oorlog voor Israel een catastrofe is gebleken, dat zich nog volledig moet ontvouwen.
twitter
[..] Sommige media zijn er nog niet over uit hoe ze dit moeten framen/spinnen. Voor de media/mensen die iets te veel Israeli propaganda hadden gesnoven stond Hamas op het punt van instorten en was de totale overwinning nabij. Terwijl de realiteit was dat als Biden had gewild de oorlog met 1 telefoontje had gestopt. Ondertussen had Trump al lang door dat waar Isral mee bezig was ook de VS immense schade bracht. Het was niet 1 telefoontje maar 1 vergadering dat ervoor zorgde dat alle illusies van Israeli propaganda snuivers begraven werden.
Onderstaande artikel beschrijft heel goed waarom deze oorlog voor Israel een catastrofe is gebleken, dat zich nog volledig moet ontvouwen.
[..] Haatcultuur is gonna haatcultuur. Zelfde als die kolonistenwappies.
Ik lees vooral weer een hoop wensdenken in het artikel. Niet gek, want deze user is natuurlijk ook een wensdenker. Zijn grootste wens is dat Isral uit elkaar valt. Ik denk dat zijn wens nog verder gaat maar dat ga ik hier niet melden.
Op woensdag 15 januari 2025 18:02 schreef havanagila het volgende: Hamas had natuurlijk ook uit zichzelf gijzelaars vrij kunnen laten. Maar goed. Beetje hoge verwachtingen voor die laffe ratten.
De VS had Isral moeten helpen 'on the ground', dan was Hamas binnen een paar dagen opgerold.
Nah. Het volledig en definitief uitschakelen van Hamas was geen realistisch doel. Dus wat dat betreft is deze deal geen capitulatie, ook al hoopte we natuurlijk wel dat Hamas en collega's definitief uitgeschakeld konden worden.
Het lijkt er op dat in fase 3, als we dat bereiken, dat het bestuurlijke gezag in Gaza door meerdere partijen zal plaatsvinden. Dat is een soort van goed nieuws, hoewel het mij veel te weinig lijkt en het geen garantie is voor meer veiligheid van Isral.
Wat dat betreft had deze deal vorig jaar mei al getekend moeten worden. Dat had 8 maanden met alleen maar ellende gescheeld, in al die tijd is niks bereikt
[..] Sommige media zijn er nog niet over uit hoe ze dit moeten framen/spinnen. Voor de media/mensen die iets te veel Israeli propaganda hadden gesnoven stond Hamas op het punt van instorten en was de totale overwinning nabij. Terwijl de realiteit was dat als Biden had gewild de oorlog met 1 telefoontje had gestopt. Ondertussen had Trump al lang door dat waar Isral mee bezig was ook de VS immense schade bracht. Het was niet 1 telefoontje maar 1 vergadering dat ervoor zorgde dat alle illusies van Israeli propaganda snuivers begraven werden.
[..] Net zo lang tot hamas weer iets of iemand aanvalt. En die gasten staan bekend om het ingooien van hun eigen ruiten dus dat zal niet lang duren.
Hamas valt niet mee te werken. Ze hebben de doodscultus omarmd. Zelfs Poetin reageert nog voorspelbaarder. Zolang jij sterk genoeg bent valt hij je niet direct aan. Hamas zal je altijd bijten ook al ben jij een beer en zij een keffertje.
[..] Nah. Het volledig en definitief uitschakelen van Hamas was geen realistisch doel. Dus wat dat betreft is deze deal geen capitulatie, ook al hoopte we natuurlijk wel dat Hamas en collega's definitief uitgeschakeld konden worden.
Het lijkt er op dat in fase 3, als we dat bereiken, dat het bestuurlijke gezag in Gaza door meerdere partijen zal plaatsvinden. Dat is een soort van goed nieuws, hoewel het mij veel te weinig lijkt en het geen garantie is voor meer veiligheid van Isral.
Wat dat betreft had deze deal vorig jaar mei al getekend moeten worden. Dat had 8 maanden met alleen maar ellende gescheeld, in al die tijd is niks bereikt
In dat geval lijkt permanente vezetting door Isral me wel een prima oplossing waarbij zij een regering opzetten voor dat stukkie land. Kunnen de mensen daar ook eens zien wat welvaart en veiligheid is.
[..] In dat geval lijkt permanente vezetting door Isral me wel een prima oplossing waarbij zij een regering opzetten voor dat stukkie land. Kunnen de mensen daar ook eens zien wat welvaart en veiligheid is.
Veel "Palestijnen" trokken ook het gebied in omdat ze afkwamen op de welvaart die de Joden er realiseerden sinds eind 19e eeuw.
[..] In dat geval lijkt permanente vezetting door Isral me wel een prima oplossing waarbij zij een regering opzetten voor dat stukkie land. Kunnen de mensen daar ook eens zien wat welvaart en veiligheid is.
[..] Dan moeten ze voor de burgers gaan zorgen. Dat lijkt me te moeilijk voor ze nu alles in puin ligt.
Niet direct natuurlijk. Zij weten ook dat er geen hulp zal komen zolang zij aan de macht zijn en het volk zal dat niet accepteren. Echter zie ik ze er wel voor aan om op het juiste moment weer toe te gaan slaan.
[..] Niet direct natuurlijk. Zij weten ook dat er geen hulp zal komen zolang zij aan de macht zijn en het volk zal dat niet accepteren. Echter zie ik ze er wel voor aan om op het juiste moment weer toe te gaan slaan.
UNRWA zal niet komen helpen. En of de NGO's overgenomen willen worden door Hamas betwijfel ik een beetje.
Op woensdag 15 januari 2025 18:46 schreef MissButterflyy het volgende: Er wordt ineens hard gewerkt aan vrede. Zou fijn zijn als dat nog gebeurd voordat Trump dat op zijn naam kan schrijven.
Dat kan hij nu al. Er is al lang en breed consensus dat deze ontwikkelingen voor het grootste deel temaken hebben met de uitspraak van Trump en recente onderhandelingen van de zijne.
Het is ook niet voor niet aangezien Trump 1 van de wwinige presidenten is geweest die geen oorlog gestart is. Een zakenman en goed mens heeft daar geen baat bij. Heeft ook al meermaals de verbinding gezocht bij dictators door op de koffie te gaan.
[..] Isral heeft alleen maar gewonnen. De grootste winst is dat bijna alle tentakels van Iran zijn afgesneden zonder dat die kunnen teruggroeien.
Ze zijn er nog niet. Het Iraanse regime mag geen atoombom in handen krijgen want dan kan het Isral gewoon bestoken zoals het wil.
Niet zonder de palestijnen ook te raken. Nog afgezien daarvan dat Isral natuurlijk ook bommen terug kan gooien. Zo dom zijn ze in Iran vast niet. Zelfs een moslim begrijpt dat een atoomoorlog zelfmoord is.
De premier van Qatar zal deze avond de overeenkomst bekend maken in een persconferentie. In de eerste fase zullen 33 gijzelaars geruild worden tegen duizend Palestijnse gevangenen, onder wie 250 tot levenslang veroordeelde terroristen. Hamas, de Palestijnse Islamitische Jihad en de PFLP gaan akkoord met de door Isral voorgestelde kaarten wat betreft de terugtrekking van de IDF en het aanhouden van bufferzones rond de grenzen van de Gazastrook, met name in de Philadelhi-corridor (de grensstrook met Egypte).
Hamas zegt in een verklaring dat het ‘verantwoordelijk’ heeft gehandeld door het Isralische voorstel te aanvaarden. Waarom het dat niet al zes maanden eerder deed, toen er een vrijwel identiek Isralisch voorstel op tafel lag, is niet helemaal duidelijk, maar ongetwijfeld zal de eliminatie van Hamasleider Yahya Sinwar door de IDF een rol gespeeld hebben. Evenals de vrees dat president Donald Trump na zijn inauguratie op 20 januari Isral de vrije hand in Gaza zou geven. Tegelijkertijd heeft premier Benjamin Netanyahu zich door Trump laten overtuigen water in de wijn te doen waar het gaat om de vrijlating van Palestijnse terroristen.
When the student is ready, the teacher will appear. When the student is truly ready, the teacher will disappear.
[..] Dat kan hij nu al. Er is al lang en breed consensus dat deze ontwikkelingen voor het grootste deel temaken hebben met de uitspraak van Trump en recente onderhandelingen van de zijne.
Het is ook niet voor niet aangezien Trump 1 van de wwinige presidenten is geweest die geen oorlog gestart is. Een zakenman en goed mens heeft daar geen baat bij. Heeft ook al meermaals de verbinding gezocht bij dictators door op de koffie te gaan.
[..] Dat kan hij nu al. Er is al lang en breed consensus dat deze ontwikkelingen voor het grootste deel temaken hebben met de uitspraak van Trump en recente onderhandelingen van de zijne.
Want jij woont daar. En jij houdt elke dag een enquete onder duizenden Palestijnen. En die willen unaniem bestuurd worden door een groep die ervoor zorgen dat ze per tienduizenden naar het hiernamaals worden gebombardeerd.
Op woensdag 15 januari 2025 18:46 schreef MissButterflyy het volgende: Er wordt ineens hard gewerkt aan vrede. Zou fijn zijn als dat nog gebeurd voordat Trump dat op zijn naam kan schrijven.
Trump zal een succes sowieso claimen. Of hij wel of niet verantwoordelijk is. Maar deze keer heeft zijn aanwezigheid misschien wel het beslissende zetje geleverd, ik ben benieuwd wat hij Isral als wederdienst heeft beloofd. Sinds zijn overwinning gaan al de wildste verhalen rond, wellicht klopt het dat Trump wil dat de VS een deel van de West Bank als Israelisch grondgebied gaat erkennen
[..] Niet zonder de palestijnen ook te raken. Nog afgezien daarvan dat Isral natuurlijk ook bommen terug kan gooien. Zo dom zijn ze in Iran vast niet. Zelfs een moslim begrijpt dat een atoomoorlog zelfmoord is.
Iran hoeft niet met een atoombom te strooien maar kan een hardere speldenprik uitdelen met de boodschap erbij dat als Isral wat terugdoet ze een atoombom gaan gooien.
Dat is nog nooit eerder voorgekomen. Ja Rusland blaat de hele tijd over Noeks maar het Russische regime wordt nog wel als een rational actor beschouwd. Iran, dat weet men zo net nog niet.
[..] Want jij woont daar. En jij houdt elke dag een enquete onder duizenden Palestijnen. En die willen unaniem bestuurd worden door een groep die ervoor zorgen dat ze per tienduizenden naar het hiernamaals worden gebombardeerd.
Ze zijn eerst verkozen en de steun is nog steeds vrij groot. De bevolking staat niet enorm antagonistisch tegenover Hamas.
[..] Iran hoeft niet met een atoombom te strooien maar kan een hardere speldenprik uitdelen met de boodschap erbij dat als Isral wat terugdoet ze een atoombom gaan gooien.
Dat is nog nooit eerder voorgekomen. Ja Rusland blaat de hele tijd over Noeks maar het Russische regime wordt nog wel als een rational actor beschouwd. Iran, dat weet men zo net nog niet.
Dat zou erg dom zijn want ik denk niet dat Isral niks terug gaat doen. Je kunt ze -vooral nu - beter niet te veel uitdagen. Hamas en Hezbollah kunnen je daar meer over vertellen.
[..] Dat zou erg dom zijn want ik denk niet dat Isral niks terug gaat doen. Je kunt ze -vooral nu - beter niet te veel uitdagen. Hamas en Hezbollah kunnen je daar meer over vertellen.
Laten we hopen dat het niet zover komt want een bluf over een atoombom moeten callen is niet niks.
Isral wil niet voor niets voorkomen dat Iran er n krijgt.
[..] Iran hoeft niet met een atoombom te strooien maar kan een hardere speldenprik uitdelen met de boodschap erbij dat als Isral wat terugdoet ze een atoombom gaan gooien.
Gaan ze niet doen joh. Dan worden ze helemaal naar hun moeder geatoom bombardeert.
[..] Nee dat willen ze niet, het is ongeveer net zoals dat je zou zeggen dat de Sicilianen de Maffia willen.
Bullshit. Hamas heeft niemand verplicht om thee te drinken, gebakjes uit te delen en te juichen toen Hamas op 7 oktober terug kwam met doden en half levende joden achter in hun pick-up. De Palestijnen ademen dezelfde normen en waarden als Hamas en de overgrote meerderheid steunt hun ook wel zonder pistool tegen hun hoofd.
Dan heeft hij zichzelf wederom dus overtroffen. Hij zei de boel binnen 24 uur na inauguratie platgeslagen te hebben, nu doet hij het zelf nog vr zijn inauguratie! Zo zie je maar hoe groot de noodzaak was voor daadkracht en duidelijke taal. Ik kijk uit naar hoe hij ook het oekrane/Rusland verhaal op gaat lossen, dit belooft namelijk veel goeds.
Op woensdag 15 januari 2025 19:51 schreef havanagila het volgende: Ach, zodra de "steun" voor de Palestijnen wegebt lanceert Hamas wel weer wat raketten of moordpartijen zodat Isral terug moet slaan.
Boehoe GeNOCidE
Ik geef het een dag of 3 voordat de palestijnen het bestand weer verneuken en Isral zich moet verdedigen. Deze keer zal het zijn met nog net wat meer steun van Amerika om een definitieve oplossing te bereiken.
[..] Bullshit. Hamas heeft niemand verplicht om thee te drinken, gebakjes uit te delen en te juichen toen Hamas op 7 oktober terug kwam met doden en half levende joden achter in hun pick-up. De Palestijnen ademen dezelfde normen en waarden als Hamas en de overgrote meerderheid steunt hun ook wel zonder pistool tegen hun hoofd.
[..] Lees je wel wat ik schrijf of ben je echt zo dom?
Ik heb het net nog 3 keer gelezen. Je zegt toch dat de Palestijnen geen Hamas willen? Of begrijp ik hem nou niet goed? Sicillianen staan niet te juichen als de mafia iemand om zeep helpt volgens mij.
[..] Ik heb het net nog 3 keer gelezen. Je zegt toch dat de Palestijnen geen Hamas willen? Of begrijp ik hem nou niet goed? Sicillianen staan niet te juichen als de mafia iemand om zeep helpt volgens mij.
Nee de Palestijnen willen geen Hamas, echter ze hebben weinig keuze omdat ze hun macht afdwingen.
[..] Nee de Palestijnen willen geen Hamas, echter ze hebben weinig keuze omdat ze hun macht afdwingen.
Bullshit. Hamas heeft niemand verplicht om thee te drinken, gebakjes uit te delen en te juichen toen Hamas op 7 oktober terug kwam met doden en half levende joden achter in hun pick-up. De Palestijnen ademen dezelfde normen en waarden als Hamas en de overgrote meerderheid steunt hun ook wel zonder pistool tegen hun hoofd.
Op woensdag 15 januari 2025 20:15 schreef Cuendillar het volgende: Niet alle gijzelaars komen vrij. Hamas mag blijven bestaan en ds de scepter zwaaien in Gaza. Er komen 1000 veroordeelde terroristen vrij.
In welke realiteit is dit een goede deal? In geen enkele.
Denk idd dat het geen goed idee is Hamas de scepter te laten zwaaien. Ik meen me ook te herinneren dat Isral zei Hamas uit te willen roeien. Ik denk dat je een gedachtengoed niet kan uitroeien. Maar dat je dan op zoek moet gaan naar het waarom, of een goed alternatief bieden voor de bevolking. Geen idee waar Isral verder mee bezig is achter de schermen.
[..] Bullshit. Hamas heeft niemand verplicht om thee te drinken, gebakjes uit te delen en te juichen toen Hamas op 7 oktober terug kwam met doden en half levende joden achter in hun pick-up. De Palestijnen ademen dezelfde normen en waarden als Hamas en de overgrote meerderheid steunt hun ook wel zonder pistool tegen hun hoofd.
Ik heb geen idee wat het grote deel van de bevolking denkt. Ik vermoed dat ze bezig zijn met overleven, van dag tot dag, en dat Isral idd niet populair is onder hun. Maar nog steeds achter Hamas staan? Geen idee.
[..] Ik geef het een dag of 3 voordat de palestijnen het bestand weer verneuken en Isral zich moet verdedigen. Deze keer zal het zijn met nog net wat meer steun van Amerika om een definitieve oplossing te bereiken.
Er komt helemaal geen eindoplossing daar. Het Midden-Oosten wordt geregeerd door de oliedollar en alle belangen die daarbij komen kijken. Die regio is een grote speeltuin voor Westerse mogendheden en slechts de Arabische elite profiteert daarvan, kijk naar Saudi-Arabi en Qatar.
Ja de bevolking kicked er echt om elke keer de shit gebombardeerd te worden als Hamas zich weer eens misdragen heeft. Je bent zeker ook zo een persoon die denkt dat de Noord Koreanen Kim geweldig vinden omdat ze an masse de parade lopen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Jammer voor alle genocide toejuichers hier in het topic. Jammer joh! Vrede Weg met de genocide.
Alhoewel... Israel heeft al veel vaker laten zien totaal niet betrouwbaar te zijn, dus waarschijnlijk gaat het moorden, verkrachten en bezetten op dagelijkse basis gewoon door.
Hopelijk kan er nu wel een periode van rust komen voor Israel weer los gaat. Dan kan Netanyahu mooi opgepakt worden en voor genocide veroordeeld worden.
Netanyahu is er nog niet uit hoe hij dit gaat spinnen
twitter
Op woensdag 15 januari 2025 21:47 schreef bianconeri het volgende: Jammer voor alle genocide toejuichers hier in het topic. Jammer joh! Vrede Weg met de genocide.
Alhoewel... Israel heeft al veel vaker laten zien totaal niet betrouwbaar te zijn, dus waarschijnlijk gaat het moorden, verkrachten en bezetten op dagelijkse basis gewoon door.
Hopelijk kan er nu wel een periode van rust komen voor Israel weer los gaat. Dan kan Netanyahu mooi opgepakt worden en voor genocide veroordeeld worden.
Trump roept het al jaren, America First
Love him or hate him, dit heeft Trump toch mooi voor elkaar gekregen, ook typisch dat Biden dit net voor 20 januari wil gaan afronden maar ook goed dat hij erkent dat het team van Trump ook eraan heeft bijgedragen. Dat Trump een invloed heeft gehad staat buiten kijf, vandaar dat Biden dit net voor 20 januari heeft geregeld(?) anders was dit allang al opgelost, laten we eerlijk zijn. Hoe lang is dit al bezig?
Maar goed eerst zien dan geloven.
[ Bericht 11% gewijzigd door KingRoland op 15-01-2025 22:42:07 ]
[..] Precies. Wel mooi dat het staakt-het-vuren nog tijdens Biden's presidentschap ingaat. Als allerlaatste actie van hem.
Trump hoeft alleen maar te zorgen dat het goed verloopt.
Biden heeft hier 0 aan bijgedragen en dat weet de hele wereld en zal dus ook nooit zo de geschiedenisboeken in gaan. Wat je wel zal gaan horen of lezen is dat dit puur de verdienste is van Trump, heel knap al voor hij uberhaupt genaugureerd was.
Die hebben even tijd om de wapens op orde te krijgen en zien honderden terroristen/strijders vrijgelaten worden en terugkeren. Ze zullen binnen 3 dagen hun eigen ruiten ingooien en dan gaan we zien wat er gebeurt. Ik hoop persoonlijk op een hele grote parkeerplaats aan de kust. Wel een mooi strookje voor een extra vliegveld, wat industrie landinwaarts en aan de kust een mooie boulevard met wat resorts. Dan hebben niet-terroristen/palestijnen er ook wat aan.
Het is dezelfde deal die Hamas vorig jaar weigerde lees ik overal. Toen leefden Sinwar en Deif nog, was UNRWA niet verboden in Isral, bestond Hezbollah nog, was Iran nog een dreiging en zat Rusland in Syri.
Je kunt dit zien als een overwinning van Hamas, maar iets zegt me dat ze er niet goed aan hebben gedaan door te matten.
Op woensdag 15 januari 2025 23:07 schreef cherrycoke het volgende: Helaas word er onder druk weer wat geforceerd in de regio, hier los je niks mee op en is het wachten tot de volgende invasie.
Feit. Maar je kan ook niet een soort van genocide gaan plegen. Dus je zal het toch met die mensen moeten doen. Ik denk dat als het stof een klein beetje gedaalt is je het beste kan proberen om de religie aan te pakken. Meer wetenschap op scholen, kijken of je mensen klaar kan stomen voor athesme en geloven in jezelf. Achterlijke cultuureigenschappen en sharia taferelen uit de samenleving kan verwijderen. Gewoon welvaart en Westerse democratie brengen.
[..] Feit. Maar je kan ook niet een soort van genocide gaan plegen. Dus je zal het toch met die mensen moeten doen. Ik denk dat als het stof een klein beetje gedaalt is je het beste kan proberen om de religie aan te pakken. Meer wetenschap op scholen, kijken of je mensen klaar kan stomen voor athesme en geloven in jezelf. Achterlijke cultuureigenschappen en sharia taferelen uit de samenleving kan verwijderen. Gewoon welvaart en Westerse democratie brengen.
Isral heeft zoiets proberen te forceren door UNRWA te verbieden. Kostte weer een verwijt dat ze genocide zouden plegen.
Zeg het maar.
[..] Isral heeft zoiets proberen te forceren door UNRWA te verbieden. Kostte weer een verwijt dat ze genocide zouden plegen.
Zeg het maar.
Genocide is als woord net als racisme gewoon niks meer waard door deze situatie. Men gebruikt beide woorden tenoas en te onpas waardoor het nu ene oor in andere oor uit is. Als je hedendaags iemand racisme hoort roepen is het meestal niet waar, zoals de zogenaamde genocide ook gewoon niet plaatsvind.
Op woensdag 15 januari 2025 20:15 schreef Cuendillar het volgende: Niet alle gijzelaars komen vrij. Hamas mag blijven bestaan en ds de scepter zwaaien in Gaza. Er komen 1000 veroordeelde terroristen vrij.
Jank harder.
Op woensdag 15 januari 2025 21:47 schreef bianconeri het volgende: Jammer voor alle genocide toejuichers hier in het topic. Jammer joh! Vrede Weg met de genocide.
Laten we hopen dat jouw Hamasbroeders zich gedeisd houden na de brute maar bovenal kwaadaardige orgie van dood en verderf. Maar gezien jouw reactie vrees ik dat de haat toch sterker is dan het gezonde verstand.
[..] Laten we hopen dat jouw Hamasbroeders zich gedeisd houden na de brute maar bovenal kwaadaardige orgie van dood en verderf. Maar gezien jouw reactie vrees ik dat de haat toch sterker is dan het gezonde verstand.
We zullen zien hoe de bevolking van Gaza gaat reageren op een terugkeer van Hamas. Echt geliefd waren ze niet zegt men.
[..] Genocide is als woord net als racisme gewoon niks meer waard door deze situatie. Men gebruikt beide woorden tenoas en te onpas waardoor het nu ene oor in andere oor uit is. Als je hedendaags iemand racisme hoort roepen is het meestal niet waar, zoals de zogenaamde genocide ook gewoon niet plaatsvind.
En ondertussen zouden de hardste schreeuwers van genocide het liefst elke Jood van deze aardbodem willen zien verdwijnen
Senior Hamas leader Khalil al-Hayya stated that Israel failed to achieve its goals in Gaza, as he declared the ceasefire-hostage deal that was announced shortly before he spoke Wednesday as a “historic moment” and described it as a defeat for the Jewish state.
Gelijk heeft ie.
quote:
Senior Hamas leader Khalil al-Hayya stated that Israel failed to achieve its goals in Gaza, as he declared the ceasefire-hostage deal that was announced shortly before he spoke Wednesday as a "historic moment" and described it as a defeat for the Jewish state.
"Our people have thwarted the declared and hidden goals of the occupation. Today we prove that the occupation will never defeat our people and their resistance," al-Hayya was quoted as saying during a televised speech from Qatar by Germany's dpa news agency.
He praised the Hamas-led massacres of Israelis on October 7, 2023, when Palestinian terrorists killed some 1,200 people and took 251 captives in the deadliest slaughter of Jews in a single day since the Holocaust, as a "military accomplishment" and "a source of pride for our people," according to a New York Times translation of his remarks.
Al-Hayya, who served as Hamas's chief negotiator in the hostage talks, additionally hailed other Iran-backed organizations such as Lebanon's Hezbollah and the Houthi rebels in Yemen for launching solidarity attacks on Israel.
He indicated Hamas will continue to pursue Israel's destruction, saying the Palestinian terrorist organization will continue to look toward Jerusalem and the Al-Aqsa Mosque as a "compass."
Trump heeft hiermee gewoon even willen laten zien wie de baas is. Alleen al als signaal een goed iets. Netanyahu ging wat teveel in zichzelf geloven. Nu zien wat Trump verder van plan is in het Midden-Oosten. Ik gok dat hij weer goede betrekkingen wil met SA.
Opeens kan Netanyahu de "onacceptabele" deal dat in het voorjaar op tafel lag en geaccepteerd werd door Hamas nu wel accepteren en zijn matties bengvir en smotrich vinden het toch geen reden om uit de regering te stappen
Some of the prime minister's blind followers are going through a painful sobering up these days. Trump is not an admirer of Israel or Netanyahu. He acts out of a tangled web of interests, focusing on positioning the U.S. within the rapidly changing global strategic picture, as well as looking after his personal status and prestige. On Wednesday night, it was not yet clear whether the two radical right-wing parties were planning to leave the government. Beyond the lofty words and the warnings of an impending national disaster, their leaders are finding it hard to give up the advantages of their positions, including the numerous honorifics and the pillage of state coffers. This is record-breaking cynicism, even in terms of Israeli politics in 2025.
En 1 van de belangrijkste onderdelen van de deal: He also agreed to allow the entry of 600 trucks with humanitarian aid per day, 100 more than the daily average before the war.
twitter
Op donderdag 16 januari 2025 09:26 schreef theunderdog het volgende: Trump heeft hiermee gewoon even willen laten zien wie de baas is. Alleen al als signaal een goed iets. Netanyahu ging wat teveel in zichzelf geloven. Nu zien wat Trump verder van plan is in het Midden-Oosten. Ik gok dat hij weer goede betrekkingen wil met SA.
Als Hamas hierna weer iets flikt worden ze keihard aangepakt door Trump. En terecht.
Gaza ceasefire deal latest: Israeli PM accuses Hamas of 'last-minute blackmail attempt' - and says cabinet won't meet to approve deal yet Benjamin Netanyahu has accused Hamas of "blackmail" and says the Israeli cabinet will not meet to approve the ceasefire deal until the group agrees to all details. Meanwhile, Israel has continued to bombard Gaza, with medics saying dozens have been killed.
[..] Dit verwacht ik ook. Ben alleen blij voor de gijzelaars die vrijkomen. Voor de rest lost dit niks op want Isral blijft tot niks bereid.
Hmm, dat is uiteraard niet waar.
Want zoals we weten zijn het immers de Palestijnen geweest die meermaals de kans op een eigen staat afgewezen, wat jij maar blijft negeren. Ook is de realiteit natuurlijk dat elke oorlog en uitbarsting van geweld is gestart door deze verzameling van Arabieren uit de regio. Maar blijf vooral de talking points van Hamas en andere Palestijnse terreurgroeperingen napapegaaien.
[..] Wat, terroristen zijn onbetrouwbaar? Die zag ik niet aankomen.
quote:
Volgens de publieke omroep Kan heeft het uitstel er ook mee te maken dat Netanyahu eerst van een van zijn ministers wil weten of hij de deal steunt. De uiterst rechtse minister Smotrich van de Religieus Zionistische Partij noemde de afspraken gisteravond nog slecht en gevaarlijk.
Vanochtend zei een van zijn partijgenoten in de Knesset tegen de Isralische legerradio dat de kans groot is dat de partij uit de coalitie stapt. Ze willen van de premier garanties dat de oorlog verdergaat als de gegijzelden zijn vrijgelaten. De partij voert daarover vanochtend overleg.
Een andere ultrarechtse coalitiepartner van Netanyahu, minister Ben-Gvir van Joodse Macht, heeft eerder al gedreigd dat hij opstapt als er een deal zou komen. Dat dreigement heeft hij vooralsnog niet waargemaakt.
Als beide partijen uit de coalitie stappen, heeft Netanyahu geen meerderheid meer.
Zeg je nu dat Bibi een leugenaar is? Want volgens hem ligt het enkel en alleen aan de Pallies:
quote:
Benjamin Netanyahu has accused Hamas of "blackmail" and says the Israeli cabinet will not meet to approve the ceasefire deal until the group agrees to all details.
Geweldig ook de vraag van die journalist tijdens dit persmoment "wie is verantwoordelijk voor de deal, Biden of trump". Waarop biden zegt "is this a joke?". Nee Biden. Jij bent een joke. Omdat je Isral first hebt geplaatst itt America First zoals Trump nu doet.
twitter
Gvir vertelde dit weekend nog trots dat ze (trio Netanyahu, Smotrich en Gvir) al een heel jaar voorkomen dat een deal gemaakt wordt. Het kost nu wel de levens van gegijzelden maar het bespaart in de toekomst veel Isralische levens
Palestinian negotiators told Drop Site they remain cautiously optimistic a deal will be signed, though they point to previous rounds of ceasefire negotiations that saw Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu insert new demands in the eleventh hour, effectively sabotaging the agreements. “I hope Netanyahu won’t play the same game of the last 15 months,” said one Palestinian source. Al-Ansari, the Qatari official, also alluded to the fragile nature of the discussions and past experience with Netanyahu. “The most minute detail can undermine the negotiation,” he said. “It is not about how big or small an issue is.”
Hilarisch dat dit het enige is wat Wilders te melden heeft nav alle gebeurtenissen
twitter
In de realiteit van Amerika? Die moet (volgens mij?) het geld ophoesten om de oorlog in Oekraine en Gaza op gang te houden.
Wat ik een beetje van Trump begrijp is dat hij niet zo van oorlog houdt omdat de VS dan de portemonaie moet trekken en voor de VS komt er niks interessants terug. Het is voor de VS aka Trump nu gewoon geen goede deal dus zal hij wss dat complete oorlogsbudget willen afknijpen.
Biden deed alsof hij de deal gesloten had, maar Trump heeft Netanyahu onder druk gezet om nu echt te gaan leveren en een einde te maken aan (deze kostenpost?) al het leed
Ik had eigenlijk wel iets anders van Trump verwacht en 50 gevangenen voor 1 gijzelaaar vind ik ook wel een beetje extreem. Dan lijkt het erop dat Hamas Israel eigenlijk toch wel op de knieen heeft gekregen, gezien ook de rest van de voorwaarden.
Zelf had ik gedacht dat ze door zouden gaan tot het gaatje en alles wat ook maar een beetje naar Hamas riekt zouden uitroeien. Nu laat je wss een behoorlijke club in stand die binnenkort weer gaat groeien en dan is het volgens mij gewoon afwachten tot de volgende terrorattack.
Ik kan me niet voorstellen dat Netanyahu content is met het aankomende commitment.
[ Bericht 0% gewijzigd door Tengano op 16-01-2025 12:06:38 ]
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
[..] Gvir vertelde dit weekend nog trots dat ze (trio Netanyahu, Smotrich en Gvir) al een heel jaar voorkomen dat een deal gemaakt wordt. Het kost nu wel de levens van gegijzelden maar het bespaart in de toekomst veel Isralische levens
De vele Nederlanders die totaal ontkerkelijkt zijn en al jaren wordt voorgehouden hoe fout en verdorven de Westerse cultuur is, hebben geen idee hoe perfide en hoe fout de Palestijnse doodscultus is.
Dit is geen terroritiaal conflict, het is een puur religieus ingegeven conflict, waarbij letterlijk in de koran staat dat alle joden moeten worden uitgeroeid. Ook al duurt dat duizenden jaren. Het moet en zal een keer gebeuren. Hamas voelt zich juist uitverkoren omdat zij voor de islam wappies aan de frontlinie staan en daadwerkelijk uitvoering geeft aan die morbide genocide fantasien. Een fantasie die op 7 oktober 2023 helaas gruwelijke werkelijkheid werd, maar voor de gemiddelde Palestijn (die in grote getale feest aan het vieren waren) iets gewoon gedaan moet worden.
We hebben geen idee wat een totale religieuze hersenspoeling van pure haat vanaf kinds af aan doet met hele generaties. Door onze extreme narcisme denken we dat alleen het Westen iets veroorzaakt (en dus iets fout kan doen). In Isral beseffen ze dondersgoed dat het vaak precies andersom is: de Palestijnen zijn daders.
Ze kunnen net zo hard een gevechtspauze nemen. Wat wil Hamas doen? Die door Israel vrijgelaten lui gelijk gaan trainen voor de volgende actie? Die hebben voorlopig genoeg te doen voor de 'onschuldige burgers'.
Bovendien kan Nederland bij een wapenstilstand weer gewoon onderdelen voor de F35 leveren. Die zullen ze ook wel kunnen gebruiken.
Op donderdag 16 januari 2025 11:57 schreef Homey het volgende: De vele Nederlanders die totaal ontkerkelijkt zijn en al jaren wordt voorgehouden hoe fout en verdorven de Westerse cultuur is, hebben geen idee hoe perfide en hoe fout de Palestijnse doodscultus is.
Dit is geen terroritiaal conflict, het is een puur religieus ingegeven conflict, waarbij letterlijk in de koran staat dat alle joden moeten worden uitgeroeid. Ook al duurt dat duizenden jaren. Het moet en zal een keer gebeuren. Hamas voelt zich juist uitverkoren omdat zij voor de islam wappies aan de frontlinie staan en daadwerkelijk uitvoering geeft aan die morbide genocide fantasien. Een fantasie die op 7 oktober 2023 helaas gruwelijke werkelijkheid werd, maar voor de gemiddelde Palestijn (die in grote getale feest aan het vieren waren) iets gewoon gedaan moet worden.
We hebben geen idee wat een totale religieuze hersenspoeling van pure haat vanaf kinds af aan doet met hele generaties. Door onze extreme narcisme denken we dat alleen het Westen iets veroorzaakt (en dus iets fout kan doen). In Isral beseffen ze dondersgoed dat het vaak precies andersom is: de Palestijnen zijn daders.
Het is met name triest dat, ik gok, minder dan 10% van de mensen die een mening over die situatie hier kennis van hebben.
En het grootste probleem vind ik nog dat we de afgelopen decennia exact dezelfde denkbeelden in onze eigen westerse landen geimporteerd en vooral geintegreerd hebben.
En de impact daarvan wordt steeds zichtbaarder met Engeland momenteel als koploper.
Maar bij de meeste mensen valt gewoon dit kwartje niet, hoewel ze in Engeland, wat betreft de bevolking zelf iig, wel wakker zijn geworden.
Ik verwacht hierna zo wel een statement van Howard
[ Bericht 1% gewijzigd door Tengano op 16-01-2025 12:18:30 ]
Op donderdag 16 januari 2025 12:05 schreef Cuendillar het volgende: Natuurlijk is het Israls schuld dat Hamas last-minute nog nieuwe eisen gaat stellen, maar ben ik dan de enige die benieuwd is naar wt ze dan eisen?
Netanyahu beweert dat Hamas zelf wil kiezen wie er wordt vrijgelaten, terwijl Isral zelf wil kiezen.
Er worden geen voorbeelden gegeven, maar als dat zou kloppen dan kan ik mij voorstellen dat ze bedoelen 'we willen niet die tasjesdief vrij hebben, maar die dader van 7 oktober' o.i.d.
Maar zoals al eerder aangetoond lijkt het veel aannemelijker dat het vooral de maatjes van Bibi zijn die dwarszitten, zoals de afgelopen 12 maanden dat ook het geval was. En daar kwamen ze lang mee weg, want Biden DGAF, maar nu met Trump in aantocht is er klaarblijkelijk meer haast achter het sluiten van een deal.
Een genocide, maar de Palestijnen hebben gewonnen. Bijzonder. Het laat ook zien dat er natuurlijk helemaal geen genocide was. Volkeren die zoiets daadwerkelijk meemaken zullen die periode niet als een overwinning maar een ramp beschouwen.
twitter
Op donderdag 16 januari 2025 12:05 schreef Cuendillar het volgende: Natuurlijk is het Israls schuld dat Hamas last-minute nog nieuwe eisen gaat stellen, maar ben ik dan de enige die benieuwd is naar wt ze dan eisen?
Een genocide, maar de Palestijnen hebben gewonnen. Bijzonder. Het laat ook zien dat er natuurlijk helemaal geen genocide was. Volkeren die zoiets daadwerkelijk meemaken zullen die periode niet als een overwinning maar een ramp beschouwen.
De enige winnaars zijn Bibi, want lang uit de gevangenis gebleven, en de kolonisten, want die konden doorgaan terwijl de aandacht grotendeels afgeleid was van hen. De rest is cope.
Dat volk is gewoon letterlijk ziek. Vanaf hun jeugd geindoctrineerd met zieke denkbeelden samen met dat eeuwige slachtofferpatroon, al die manipulaiteve vaardigheden erbij, bedrog en met maar 1 doel voor ogen.... en dat doel heeft niets maar dan ook niets met 'Palestina' te maken.
[..] Netanyahu beweert dat Hamas zelf wil kiezen wie er wordt vrijgelaten, terwijl Isral zelf wil kiezen.
Er worden geen voorbeelden gegeven, maar als dat zou kloppen dan kan ik mij voorstellen dat ze bedoelen 'we willen niet die tasjesdief vrij hebben, maar die dader van 7 oktober' o.i.d.
Maar zoals al eerder aangetoond lijkt het veel aannemelijker dat het vooral de maatjes van Bibi zijn die dwarszitten, zoals de afgelopen 12 maanden dat ook het geval was. En daar kwamen ze lang mee weg, want Biden DGAF, maar nu met Trump in aantocht is er klaarblijkelijk meer haast achter het sluiten van een deal.
Dit denk ik in dit geval eerlijk gezegd ook wel. Vooral omdat Hamas deze deal , de vele doden, gewonden + vernietiging van Gaza als een overwinning ziet.
[..] De enige winnaars zijn Bibi, want lang uit de gevangenis gebleven, en de kolonisten, want die konden doorgaan terwijl de aandacht grotendeels afgeleid was van hen. De rest is cope.
Dan was 7/10 een heel slecht idee. Misschien een leermoment voor de Palestijnen.
[..] Netanyahu beweert dat Hamas zelf wil kiezen wie er wordt vrijgelaten, terwijl Isral zelf wil kiezen.
Het is niet logisch allemaal. Je kunt helemaal geen afspraken maken met terroristen en de enige deal die je met ze kan sluiten, is dat ze alle gijzelaars vrijlaten en zich onvoorwaardelijk overgeven.
[..] De enige winnaars zijn Bibi, want lang uit de gevangenis gebleven, en de kolonisten, want die konden doorgaan terwijl de aandacht grotendeels afgeleid was van hen. De rest is cope.
Er is ook helemaal geen reden dat Bibi naar de gevangenis zou moeten. En Joden op de Westelijke Jordaanoever hebben hier verder niets mee te maken. Deze oorlog speelt zich af in de Gazastrook en is gestart door de Palestijnen.
[..] Dat volk is gewoon letterlijk ziek. Vanaf hun jeugd geindoctrineerd met zieke denkbeelden samen met dat eeuwige slachtofferpatroon, al die manipulaiteve vaardigheden erbij, bedrog en met maar 1 doel voor ogen.... en dat doel heeft niets maar dan ook niets met 'Palestina' te maken.
Het is inderdaad een giftige mix van extremistisch moslimfundamentalisme en ongebreideld antisemitisme, wat gevoed wordt door gevoelens van religieuze en etnische suprematie.
Maar helaas wil een te grote groep Westerlingen zichzelf voorhouden dat dit allemaal niet zo is en niet de Palestijnen en hun extremisme, maar het bestaan van Isral als enige Joods land ter wereld het vermeend probleem is.
[..] Er is ook helemaal geen reden dat Bibi naar de gevangenis zou moeten. En Joden op de Westelijke Jordaanoever hebben hier verder niets mee te maken. Deze oorlog speelt zich af in de Gazastrook en is gestart door de Palestijnen.
Maar als het gaat om het aanpakken van de Arabieren en hun grond in de west bank dan zijn de inwoners van Gaza en die Arabieren weer wel dezelfde mensen 🤡
[..] Het is niet logisch allemaal. Je kunt helemaal geen afspraken maken met terroristen en de enige deal die je met ze kan sluiten, is dat ze alle gijzelaars vrijlaten en zich onvoorwaardelijk overgeven.
Trump staat 100% achter dit idee.
Daarom snapte ik deze deal ook helemaal niet.
Wat ik niet begreep is waarom een Trump-deal 1 dag voor zijn inauguratie in ging. Waarschijnlijk wordt dit gewoon met een week of zo uitgesteld.
Wat Trump 'vindt' doet hier niet veel toe, want hij wil gewoon zijn campagne met dikke bonuspunten starten. En aangezien de hele wereld dit conflict beu is, is er geen betere start dan dit.
[..] Maar als het gaat om het aanpakken van de Arabieren en hun grond in de west bank dan zijn de inwoners van Gaza en die Arabieren weer wel dezelfde mensen 🤡
Nee, in beide gebieden moet terrorisme worden bestreden. Maar deze zaken staan in principe los van elkaar.
Zo waren er bijvoorbeeld bij de brute aanslagen van 7 oktober geen Palestijnen van de Westelijke Jordaanoever betrokken. Er zijn in de Gazastrook en op de Westelijke Jordaanoever ook verschillende terreurgroeperingen actief. En zoals bekend zijn er in de Gazastrook ook geen Joden meer en op de Westelijke Jordaanoever weer wel.
[..] Maar als het gaat om het aanpakken van de Arabieren en hun grond in de west bank dan zijn de inwoners van Gaza en die Arabieren weer wel dezelfde mensen 🤡
Ze behoren tot hetzelfde Palestijnse volk maar op twee afgezonderde delen grond:
quote:
The US government estimates the total Palestinian population at 3 million in the West Bank and 2 million in the Gaza Strip (midyear 2022).
Op donderdag 16 januari 2025 12:34 schreef Drxx het volgende: Het was inderdaad een heel slecht idee. Hamas zit bomvol slechte ideen. Dat dit zo zou gaan lopen kon iedereen wel raden.
Dit een leermoment voor 'de Palestijnen' noemen is onnodig cru.
Netanyahu heeft ze hier aan het begin van 'de oorlog' nog expliciet voor gewaarschuwd. Dat het ze het nog heel lang zouden heugen, en dat het zo veel impact zou hebben dat ze voortaan wel een paar keer na zouden denken mochten ze weer zo'n initiatief willen nemen. Hij was echt meedogenloos in dat statement, en terecht trouwens.
Ondanks dat ik het niet met haar eens ben snap ik het wel. Ze legt het ook een tweet later uit.
Ze vergeet alleen even dat er morgen weer een dag is. En daarna weer. Er is niets definitief voorbij nu. Het is vooral cope en al blij zijn met een strohalm na een lange zware periode.
Zowel de Palestijnen in Gaza als de Palestijnen op de WestBank behoren tot het Arabische volk.