SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Claimed as a strike on a gas processing plant in the Leningrad region in Russia. Russian media also mention an attack on Russia's largest maritime trade port, Ust-Luga, in the Leningrad region.
https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3levzryl6nk27
Petersburg uiteraard. Maar ik ben benieuwd.quote:The energy terminals in Ust-Luga are almost 860 km (540 miles) from the Ukrainian border.
The local regime authorities claimed that all Ukrainian drones were shot down. The port was previously struck almost exactly one year ago.
https://bsky.app/profile/tendar.bsky.social/post/3levys5hdkc27
Die zijn dan ook met name bedoeld om tegen te houden en niet zozeer om gebied terug te veroveren. Dat stelpen lukt nog aardig.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 10:36 schreef phpmystyle het volgende: [..] We hebben de f16's gehad, de leo\s, de cv90, etc etc. Allemaal stuk voorstuk door het westen bewierookte wapensystemen, waarvan dan later blijkt dat het niet zoveel voorstelde en men het doodzwijgt.
Mooi stukje doelpalen verplaatsen.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 13:21 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Die zijn dan ook met name bedoeld om tegen te houden en niet zozeer om gebied terug te veroveren. Dat stelpen lukt nog aardig.
'Aanvalswapens' waren nogal een taboe. Zeg het maar.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 13:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mooi stukje doelpalen verplaatsen.
Trap ik niet in.
Maar laat ik met jou meegaan in de redenering. Het Westen levert dus wapens die slechts erop gericht zijn om de opmars te stuiten, niet om het terug te winnen?
Wie heeft er ooit gezegd dan dat een handjevol f-16s wel ff het tij gaan keren?quote:Op zaterdag 4 januari 2025 13:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Waarom zou iemand naar Trump luisteren? Pas als de VS dreigt van kant te wisselen en Rusland gaat helpen (export van toegezegde wapens en munitie blokkeren, exportvergunningen voor nieuw spul dat Oekraïne koopt intrekken) zou Oekraïne naar Trump moeten gaan luisteren.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 13:36 schreef Libertarisch het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe dit gaat aflopen.
Oekraïne kan niet winnen van Rusland, maar wordt gesteund door het westen. Hoe lang blijven ze dit zinloze landjepik spelen? Totdat Trump zegt dat ze moeten stoppen?
Ja, dat is waar. Ik zie het conflict dan ook niet snel eindigen.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 13:44 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waarom zou iemand naar Trump luisteren? Pas als de VS dreigt van kant te wisselen en Rusland gaat helpen (export van toegezegde wapens en munitie blokkeren, exportvergunningen voor nieuw spul dat Oekraïne koopt intrekken) zou Oekraïne naar Trump moeten gaan luisteren.
Net alsof Europa vol doorgaat als Amerika er mee stopt.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 13:44 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waarom zou iemand naar Trump luisteren? Pas als de VS dreigt van kant te wisselen en Rusland gaat helpen (export van toegezegde wapens en munitie blokkeren, exportvergunningen voor nieuw spul dat Oekraïne koopt intrekken) zou Oekraïne naar Trump moeten gaan luisteren.
Precies.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 13:54 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Net alsof Europa vol doorgaat als Amerika er mee stopt.
Dat is inderdaad precies wat ik zeg ja...quote:Op zaterdag 4 januari 2025 13:56 schreef Wantie het volgende:
[..]
Precies.
Landen als Polen geven het gewoon op en geven de sleutels aan Poetin...
Europa zal wel moeten. Als Oekraïne wordt ingenomen zijn daarna de Baltische Staten aan de beurt.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 13:54 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Net alsof Europa vol doorgaat als Amerika er mee stopt.
Ja. Daarom is men ook heel hard bezig om effectieve anti-drone capaciteit te ontwikkelen.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 12:33 schreef Richestorags het volgende:
@:AchJa hoe zij jij dat bij Westerse legers? Zijn die kwetsbaar voor droneaanvallen met de schaal waarop deze worden ingezet in Oekraïne?
Het is toch geen nieuws dat Oekraïne net aan genoeg krijgt om stand te houden, en niet om te winnen. Het is allemaal veel te weinig en veel te laat.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 13:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Trap ik niet in.
Maar laat ik met jou meegaan in de redenering. Het Westen levert dus wapens die slechts erop gericht zijn om de opmars te stuiten, niet om het terug te winnen?
Beetje de natte droom van de vredesbrigade he.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 13:58 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Dat is inderdaad precies wat ik zeg ja...
De tyfus zeg.
Nou, ik ben ook van mening dat Europa gaat stoppen of steun op een laag pitje gaat zetten als Amerika stopt. Het politiek en economische tij gaat steeds meer tegen steun werken.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 14:09 schreef ExTec het volgende:
[..]
Beetje de natte droom van de vredesbrigade he.
Die hebben immers permanent een paal in hun broek van Sterke Man trump, en vanzelfsprekend hoeft die Sterke Man maar te knippen met zijn vingers en europa luistert.
Nee, want Poetin weet ook wel dat ie een oorlog met de NAVO niet wint.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 14:06 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Europa zal wel moeten. Als Oekraïne wordt ingenomen zijn daarna de Baltische Staten aan de beurt.
Europa heeft landen die skin in the game hebben. Polen, de baltische staten.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 14:12 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Nou, ik ben ook van mening dat Europa gaat stoppen of steun op een laag pitje gaat zetten als Amerika stopt. Het politiek en economische tij gaat steeds meer tegen steun werken.
Klopt, dat is het doel ook.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 13:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Trap ik niet in.
Vrij stompzinnig om nu nog te denken dat Poetin's ambities stoppen bij een paar Oost-Oekraïense provincies.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 14:18 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Nee, want Poetin weet ook wel dat ie een oorlog met de NAVO niet wint.
Ik snap echt niet waar deze angsthazerij steeds vandaan komt zeg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |