mac is redelijk noob vriendelijk. TS klinkt als een noob.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 16:48 schreef Nattekat het volgende:
Mac = minder krijgen voor hetzelfde geld
Ik snap echt niet waarom je als iemand die zegt geen power-user te zijn die stap zou willen maken. Je wil een equivalent van een high-end pc kopen.
Dat is natuurlijk wel een beetje onderbuik allemaal. Er is op dit moment geen PC die voor hetzelfde geld in de buurt komt van de prestaties van de nieuwe Mac Mini M4.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 16:48 schreef Nattekat het volgende:
Ik snap echt niet waarom je als iemand die zegt geen power-user te zijn die stap zou willen maken. Je wil een equivalent van een high-end pc kopen.
Ik ben IT'er met een Macbook. Ik vervloek dat ding.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 17:45 schreef dexamfetamine het volgende:
[..]
mac is redelijk noob vriendelijk. TS klinkt als een noob.
Er zijn ook it'ers die zweren bij een Macbook.
Ik probeer mijn moeder ook al jaren over te laten stappen.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 17:51 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk wel een beetje onderbuik allemaal. Er is op dit moment geen PC die voor hetzelfde geld in de buurt komt van de prestaties van de nieuwe Mac Mini M4.
Zoveel verschil zit er nou ook allemaal weer niet tussen MacOS en Windows, je start je machine op en klikt op een applicatie, klaar.
Ja, er zitten wat dingen op andere plekken en af en toe gebruiken ze een andere term her en der, maar zelfs mijn totaal digifoob broertje en mijn vader van 82 zijn al jaren over op een Mac en ik hoef echt nooit meer op te draven omdat er iets niet werkt.
En ja, ik tik dit vanaf een dikke Windows gaming PC, dus ik ben niet per se alleen pro Mac.
Ik wil godverdomme mijn ethernet poort en USB-A terug. Kan dat ding nog zo mooi en dun zijn...quote:Op vrijdag 3 januari 2025 18:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ben IT'er met een Macbook. Ik vervloek dat ding.
De goedkoopste is idd meer waar voor je geld, maar daarna wordt het krankzinnig hoe hard de prijs omhoog gaat voor basis upgrades. En die goedkoopste is ook gewoon marktprijs, niet per se goedkoop.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 17:51 schreef HeatWave het volgende:
Dat is natuurlijk wel een beetje onderbuik allemaal. Er is op dit moment geen PC die voor hetzelfde geld in de buurt komt van de prestaties van de nieuwe Mac Mini M4
Het is krankzinnig wat ze vragen voor een upgrade van 16 naar 32 GB ja.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 18:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De goedkoopste is idd meer waar voor je geld, maar daarna wordt het krankzinnig hoe hard de prijs omhoog gaat voor basis upgrades. En die goedkoopste is ook gewoon marktprijs, niet per se goedkoop.
Mac OS loopt niet altijd even soepel en heeft wat eigenaardigheden.quote:
De grote vraag is uiteindelijk: waarom wil je een Mac?quote:Op vrijdag 3 januari 2025 18:55 schreef Grotetijd het volgende:
[..]
Het is krankzinnig wat ze vragen voor een upgrade van 16 naar 32 GB ja.
Maar heel eerlijk. Meer dan 16 GB ga je denk ik toch niet nodig hebben of je moet echt op professioneel level muziek/video/design zaken doen, omdat alles zo goed op elkaar is afgestemt.
Ik heb een iPhone en dat bevalt onwijs. En alles wat ik heb gelezen en gezien van Mac OS en hoe stabiel het is denk ik "ja dat klinkt als iets waar ik aan kan wennen"quote:Op vrijdag 3 januari 2025 18:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De grote vraag is uiteindelijk: waarom wil je een Mac?
Het grootste voordeel van Mac OS is feitelijk dat het op Unix draait. Als je niet weet wat dat is of waarom het relevant is, valt dat voordeel al weg. Er wordt gezegd dat het heel simpel en stabiel is, maar dat zijn natuurlijk gewoon verkooppraatjes. Windows is ook stabiel als je het niet vol gooit met troep, het is alleen makkelijker om het vol te gooien met troep.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 19:14 schreef Grotetijd het volgende:
[..]
Ik heb een iPhone en dat bevalt onwijs. En alles wat ik heb gelezen en gezien van Mac OS en hoe stabiel het is denk ik "ja dat klinkt als iets waar ik aan kan wennen"
Misschien is het FOMO? Want mijn huidige systeem crasht nooit en is ongelofelijk stabiel en snel maar toch denk ik "ja, overstappen? Why not"
Wat voor monitor wil je gaan gebruiken? Ga er niet van uit dat macos er goed uit ziet op een 13-in-dozijn monitor. Lees je in wat betreft retina, ppi, (geen) fractional scaling, etc.quote:
Sterke fipo, ben het hier wel mee eensquote:Op vrijdag 3 januari 2025 15:54 schreef schommelstoel het volgende:
Once you go Mac you never go back.
Goed bevallen, blijft lang goed en hoog in waarde.
Als je echt wil gamen koop je maar een pc.
In before alle Windows nerds en ridders.
Lol en volledig silicon valley om maar wat te noemenquote:Op vrijdag 3 januari 2025 22:44 schreef GerryDV het volgende:
Wees voorbereid op het feit dat je een stuk minder kan. Je gaat zeg maar van een ferrari naar een driewieler. Het is perfect voor bejaarden en kinderen met weinig eisen. Er valt niks te tweaken.
Is dat positief of negatief?quote:Op vrijdag 3 januari 2025 22:53 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Lol en volledig silicon valley om maar wat te noemen
Het is vooral een gegeven wat de uitspraak dat macos voor kinderen en bejaarden zou zijn als onzin afdoet.quote:
Maar waarom zou je persé iets willen tweaken? Ik heb nog nooit iets getweaked aan mijn pc. Hooguit een andere achtergrondquote:Op vrijdag 3 januari 2025 22:44 schreef GerryDV het volgende:
Wees voorbereid op het feit dat je een stuk minder kan. Je gaat zeg maar van een ferrari naar een driewieler. Het is perfect voor bejaarden en kinderen met weinig eisen. Er valt niks te tweaken.
Nee mee eens. Ik heb een tijdje een Mac gebruikt en werd er knettergek van. Blij dat ik weer terug ben naar Windows en Linux MInt.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 15:54 schreef schommelstoel het volgende:
Once you go Mac you never go back.
Goed bevallen, blijft lang goed en hoog in waarde.
Als je echt wil gamen koop je maar een pc.
In before alle Windows nerds en ridders.
De Mac is ook prima voor de a-techneut waarvan je weet dat ze met een Mac niks stuk zullen maken.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 22:33 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ik snap op zich de magic van een Mac wel. Ik ben er ooit ook naartoe geswitcht, al ben ik nu weer terug naar Windows vanwege gaming ook, en omdat ik zelf een pc heb gebouwd.
Een mac is vaak gewoon goed voor creative use. Denk dus inderdaad aan imovie en photoshop.
Zeker als je eentje tweedehands koopt ga je er weinig op verliezen.
Maar als ik zelf eentje zou pakken zou ik toch wel die nieuwe M4 doen. Volgens mij echt nog veel sneller dan de M1.
Ditquote:Op zaterdag 4 januari 2025 09:59 schreef schommelstoel het volgende:
Wel grappig om te zien dat de gene die aan Windows zweren zeggen dat het met kennis heeft te maken.
Ik ben zeer zeker niet a-technisch.
Wil gewoon snel en efficiënt kunnen werken en het hoeft niet voor anderen te lijken alsof je iets heel moeilijks doet.
Waar het soms op lijkt voor noobs als ze mee kijken als je met Windows werkt.
De strohalm van de echte Windows gebruiker om te zeggen dat Mac os voor noobs is, is onkunde.
Ik kan met beide werken, alleen is de flow en snelheid op een Mac veel fijner.
Heb een M1 Max, een M4 Max is afhankelijk wat je er mee doet ongeveer dubbel zo snel.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 22:33 schreef ChevyCaprice het volgende:
Maar als ik zelf eentje zou pakken zou ik toch wel die nieuwe M4 doen. Volgens mij echt nog veel sneller dan de M1.
Zoals? Heb nooit problemen of eigenaardigheden.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 18:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mac OS loopt niet altijd even soepel en heeft wat eigenaardigheden.
Mac doet alles wat het moet doen goed. Meteen uit de doos.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 16:48 schreef Nattekat het volgende:
Welke moderne Windows laptop heeft nog een ethernet poort dan? USB-A zie ik nog wel bij de plastic budgetmodellen, ja.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 18:33 schreef MisterFox het volgende:
[..]
Ik wil godverdomme mijn ethernet poort en USB-A terug. Kan dat ding nog zo mooi en dun zijn...
Gelukkig dat de EU er voor gaat zorgen dat Apple de aanpak van deze problemen een hogere gaat geven.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 19:00 schreef spectrumanalyser het volgende:
Punt is dat zodra je een Apple apparaat in huis hebt gehaald, dat je bijna gedwongen word om de overige apparaten in huis ook bij Apple te kopen. Zo kan je niet casten naar een chromecast, daar heb je AppleTV voor nodig. Sonos kan soms niet werken met AirPlay. Android doet ook vrijwel niets met Apple, dus je mag een iPhone gaan halen.
Voor mij is het onbegrijpelijk dat Microsoft allemaal zaken verloren heeft op het gebied van monopoliepositie, maar Apple komt er telkens mee weg dat het consumenten dwingt alles van Apple te kopen.
M1 zou ik ook skippen als je veel performance wil. De memory bandwidth van een M2 is een stuk hoger. Maar naast de M2 zijn er ook de M2 Pro, M2 Max en M2 Ultra, die respectievelijk 2x, 4x en 8x de memory bandwidth van de gewone M2 hebben.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 19:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De M1 zou ik sowieso niet doen. 8GB is zelfs op Mac OS lachwekkend anno 2025 en 256GB (niet uitbreidbaar) is sneller vol dan je denkt. Je koopt een zeer beperkend systeem van een bedrijf dat als doel heeft jou vast te ketenen aan Apple voor alles, wees daar bewust van. En dan is naar mijn mening de nieuwe Mac Mini de enige die z'n geld waard is.
Het is een goede keuze als je specifiek voor het Apple ecosysteem applicaties ontwikkelt. Sinds ruim twee jaar werk ik dagelijks met Linux en ben daar nog meer over te spreken dan Windows.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 18:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ben IT'er met een Macbook. Ik vervloek dat ding.
Ook je floppy drive? Pquote:Op vrijdag 3 januari 2025 18:33 schreef MisterFox het volgende:
[..]
Ik wil godverdomme mijn ethernet poort en USB-A terug. Kan dat ding nog zo mooi en dun zijn...
Ik had Linux nog niet genoemd. Maar ik heb een Macbook voor normaal gebruik en 3 Raspberry PIs met Linux. Die Raspberries gebruik ik met VNC.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 21:40 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Het is een goede keuze als je specifiek voor het Apple ecosysteem applicaties ontwikkelt. Sinds ruim twee jaar werk ik dagelijks met Linux en ben daar nog meer over te spreken dan Windows.
Koop dan een lenovo thinkpad x1 carbon, die heeft nog gewoon usb-a (maar geen ethernet). Geen goedkope laptop maar wel een topding en altijd nog goedkoper dan mac en met een veel beter toetsenbord. En een clitoris.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 18:33 schreef MisterFox het volgende:
Zo te lezen ben ik veel te homo voor deze laptop.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 21:54 schreef Farenji het volgende:
[..]
Koop dan een lenovo thinkpad x1 carbon, die heeft nog gewoon usb-a (maar geen ethernet). Geen goedkope laptop maar wel een topding en altijd nog goedkoper dan mac en met een veel beter toetsenbord. En een clitoris.
Ik heb het gedaan. In mijn geval heb ik niet voor mijn eerste Mac(book) betaald omdat ik software ontwikkelaar was en mijn werkgever wilde dat ik met een team een iOS applicatie ging maken.quote:Dit is een flinke lap tekst voor eigenlijk de simpele vraag, hebben meer mensen de overstap gemaakt en hoe is dit bevallen?
In de developerkringen waar ik me in begeef gebruikt het merendeel macos en een deel linux. Als je windows gebruikt word je vaak niet echt serieus genomen en achter je rug uitgelachen. Terecht natuurlijk.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 22:23 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Joh als je met social media of design bezig bent zal het best prima zijn. Er zullen ook echt wel wat front-end applicaties geport worden naar een complexe unix/windows backend zodat er fancy Macs op de werkvloer staan. Maar je geloofd toch niet dat de die-hard programmeurs en ontwikkelaars op MacOS werken?
Zeker een microsoft toko?quote:Op dinsdag 7 januari 2025 22:34 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Kun je lachen maar ik werk sinds 2006 bij de grotere IT dienstverleners en daar komt deze ervaring uit voort. Wil niet zeggen dat dat voor jouw doelgroep ook zo is.
Hoezo kan je niet casten naar chromecast? Ik gebruik het dagelijks. Werkt perfect. Idem voor sonos. Gebruik ik ook dagelijks. Echt nog nooit problemen mee gehad.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 19:00 schreef spectrumanalyser het volgende:
Punt is dat zodra je een Apple apparaat in huis hebt gehaald, dat je bijna gedwongen word om de overige apparaten in huis ook bij Apple te kopen. Zo kan je niet casten naar een chromecast, daar heb je AppleTV voor nodig. Sonos kan soms niet werken met AirPlay. Android doet ook vrijwel niets met Apple, dus je mag een iPhone gaan halen.
Voor mij is het onbegrijpelijk dat Microsoft allemaal zaken verloren heeft op het gebied van monopoliepositie, maar Apple komt er telkens mee weg dat het consumenten dwingt alles van Apple te kopen.
Magic Mouse is voor mij perfect.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 23:21 schreef ChevyCaprice het volgende:
FF wat geveegd hier. Dat pochen hebben we niet nodig.
Gister ff'tjes iMac geprobeerd mij de MM.
Maar teeering. Die Magic MouseWat een kut ding.
Mag dan de meest geile muis zijn ooit, maar ik werd er niet vrolijk van.
Verder is een MacBook uitermate stabiel door het Alu frame. Heb een zakelijke Lenovo, plastic, kraak, IBM maakte ze vroeger beter.quote:Op woensdag 8 januari 2025 00:45 schreef RetepV het volgende:
[..]
Magic Mouse is voor mij perfect.En ik vlieg er mee door de UI heen. Op/neer scrollen, links/rechts scrollen, double finger double tap, perfect. Altijd weer een deceptie wanneer ik op een Windows PC met een muis met een scrollwieltje moet gaan werken. Heb ik nog ooit zo'n Rapoo T8 mouse voor mijn PC gekocht, maar dat werkt ook gewoon niet lekker samen met Windows.
De vorm van de magic mouse is voor mij ook perfect, lekker geen RSI van.
Heb je overigens wel eens met het touchpad van een Apple Macbook gewerkt?Als je dat éénmaal doet ben je voor altijd bedorven. Je zal nooit meer begrijpen waarom ze zelfs in 2025 op die Windows laptops nog van die trieste touchpads maken waar je op de bovenste 2cm niet eens kan klikken omdat er daar het scharnier zit.
Heb ook MacBook geprobeerd ja. Is inderdaad zeker fijn dat haptisch touchpad.quote:Op woensdag 8 januari 2025 00:45 schreef RetepV het volgende:
[..]
Magic Mouse is voor mij perfect.En ik vlieg er mee door de UI heen. Op/neer scrollen, links/rechts scrollen, double finger double tap, perfect. Altijd weer een deceptie wanneer ik op een Windows PC met een muis met een scrollwieltje moet gaan werken. Heb ik nog ooit zo'n Rapoo T8 mouse voor mijn PC gekocht, maar dat werkt ook gewoon niet lekker samen met Windows.
De vorm van de magic mouse is voor mij ook perfect, lekker geen RSI van.
Heb je overigens wel eens met het touchpad van een Apple Macbook gewerkt?Als je dat éénmaal doet ben je voor altijd bedorven. Je zal nooit meer begrijpen waarom ze zelfs in 2025 op die Windows laptops nog van die trieste touchpads maken waar je op de bovenste 2cm niet eens kan klikken omdat er daar het scharnier zit.
Inderdaad kun je er ook op tappen, en dat is dan het enige dat het nog een beetje goed maakt. Ik snap niet waarom anderen niet zo’n haptische touchpad gebruiken. Maar ik vermoed dat die touchpad een groot deel van de hoge prijs van een Macbook bepaalt…quote:Op woensdag 8 januari 2025 18:39 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Heb ook MacBook geprobeerd ja. Is inderdaad zeker fijn dat haptisch touchpad.
Heb ook precies zo’n laptop wat jij bedoelt. Met een duikplank touchpad. Niet top inderdaad maar je kan er met een tap wel mee drukken.
Precies, veel laptops in dezelfde prijsklasse als macbooks (en zelfs veel goedkopere) hebben ook een minstens even goed haptisch touchpad met multi tap opties.quote:Op woensdag 8 januari 2025 21:46 schreef Dubbeldrank het volgende:
Tja, als je een touchpad van een macbook gaat vergelijken met een laptop van 500 Euro...
Dat gezegd hebbende vind ik de touchpad van mijn macbook wel erg fijn. Maar algeheel vind ik laptopkeyboards en touchpads ruk. Geef mij maar een mechanische ramplank en een muis...quote:Op woensdag 8 januari 2025 22:06 schreef Farenji het volgende:
[..]
Precies, veel laptops in dezelfde prijsklasse als macbooks (en zelfs veel goedkopere) hebben ook een minstens even goed haptisch touchpad met multi tap opties.
Ik vind het toetsenbord van mijn lenovo echt beter dan dat dunne bordje van een macbook, en het touchpad heeft als extra ook nog eens drie fysieke knoppen, handig bij selecteren en slepen. Maar inderdaad gebruik ik ook vrijwel altijd een extern toetsenbord en muis.quote:Op woensdag 8 januari 2025 23:05 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Dat gezegd hebbende vind ik de touchpad van mijn macbook wel erg fijn. Maar algeheel vind ik laptopkeyboards en touchpads ruk. Geef mij maar een mechanische ramplank en een muis...
Ey, innovatie toch…? De touchpad van huidige 500 euro laptops zijn nog hetzelfde als die van 500 euro laptops van 10 jaar geleden. Geen enkele innovatie, geen enkele wil om te verbeteren. Apple’s patenten in deze moeten al afgelopen zijn.quote:Op woensdag 8 januari 2025 21:46 schreef Dubbeldrank het volgende:
Tja, als je een touchpad van een macbook gaat vergelijken met een laptop van 500 Euro...
Misschien loop ik achter, dat kan. Maar in de Mediamarkt vind ik die laptops niet. Elke keer probeer ik ze weer allemaal en ben elke keer weer teleurgesteld.quote:Op woensdag 8 januari 2025 22:06 schreef Farenji het volgende:
[..]
Precies, veel laptops in dezelfde prijsklasse als macbooks (en zelfs veel goedkopere) hebben ook een minstens even goed haptisch touchpad met multi tap opties.
Een stap terug.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 10:28 schreef ChevyCaprice het volgende:
Wat vinden jullie verder van de overstap Windows naar Mac?
Op de bureautafel gebruik ik nu al jaren een Microsoft Sculpt Ergonomic, zeker 10 jaar (wow, nu ik dat zo schrijf: da’s best langquote:Op woensdag 8 januari 2025 23:05 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Dat gezegd hebbende vind ik de touchpad van mijn macbook wel erg fijn. Maar algeheel vind ik laptopkeyboards en touchpads ruk. Geef mij maar een mechanische ramplank en een muis...
Een stap vooruit. Maar ik stapte wel over toen Windows 7 actueel was.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 10:28 schreef ChevyCaprice het volgende:
Bijv lenovo thinkpad x1 carbon, die heb ik zelf. Of de dell xps serie, die is nog meer "macbook achtig" (dunner en sleeker en minder poorten).quote:Op vrijdag 10 januari 2025 10:19 schreef RetepV het volgende:
[..]
Misschien loop ik achter, dat kan. Maar in de Mediamarkt vind ik die laptops niet. Elke keer probeer ik ze weer allemaal en ben elke keer weer teleurgesteld.
Kun je me wat voorbeelden geven? Dit is een serieuze vraag!
Dun en sleek maakt me niet zo uit.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 10:49 schreef Farenji het volgende:
[..]
Bijv lenovo thinkpad x1 carbon, die heb ik zelf. Of de dell xps serie, die is nog meer "macbook achtig" (dunner en sleeker en minder poorten).
Puik planquote:Op vrijdag 10 januari 2025 10:28 schreef ChevyCaprice het volgende:
Vanwaarquote:
Ik heb vorig jaar een laptop gekocht bij BTO (https://bto.eu/product/bto-xbook-15x1486/) na 20 jaar MacBooks te hebben gebruikt.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 10:19 schreef RetepV het volgende:
[..]
De Mediamarkt vind ik niet echt een goede graadmeter voor wat er te koop is.Ze kunnen het hele assortiment van Apple neerzetten uiteraard, van alle andere merken bij elkaar is dat een heel stuk lastiger.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 10:19 schreef RetepV het volgende:
[..]
Misschien loop ik achter, dat kan. Maar in de Mediamarkt vind ik die laptops niet. Elke keer probeer ik ze weer allemaal en ben elke keer weer teleurgesteld.
Tussen mechanische toetsenborden zit ook best wel wat verschil, ik heb een variant met Cherry MX low profile switches. Deze hebben ook een stuk minder travel en herrie. Het toetsenbord dat ik hiervoor had was met Cherry Brown switches en zou weinig herrie moeten maken, maar de behuizing was een soort van klankkast.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 10:36 schreef RetepV het volgende:
[..]
Op de bureautafel gebruik ik nu al jaren een Microsoft Sculpt Ergonomic, zeker 10 jaar (wow, nu ik dat zo schrijf: da’s best lang). Ik heb RSI en moet een gedeeld toetsenbord gebruiken. En deze Sculpt Ergo heeft short-travel toetsen waardoor ik er supersnel op kan typen. En het beste: hij is heel stil vergeleken bij andere toetsenborden. Toen ik nog een ander toetsenbord gebruikte, is een collega wel eens tegen me uitgevallen dat ik hem gek maakte met de herrie van mijn toetsenbord, hahaha 😂, en dat was de reden dat ik deze toen heb gekocht.
En dan een Magic Mouse. Ik kan alleen werken met een lage muis, ook vanwege RSI. Ik geef toe dat het compleet ruk is dat je hem niet kan gebruiken tijdens het opladen. En het tweede is dat hij eigenlijk te smal is, of het touchpad is te breed, waardoor hij soms twee vingers registreert in plaats van één. Dan registreert hij één van de vingers waarmee ik hem aan de zijkanten vast hou. Heel shit wanneer het gebeurt als je drag&drop doet omdat je target window ineens onder je pointer weg begint te scrollen en je moet gaan priegelen om op een bewegend target raak te droppen.
Maar je kan duizenden andere muizen vinden, zelfs met multitouch. Misschien is de Microsoft Arc iets. Zal vast prima werken met Apple, de Magic Mouse is ook gewoon bluetooth HID, niks speciaals.
Oh, voor gaming is zo’n touchpad mouse trouwens echt 100% ruk: er zit maar 1 button op en de linker en rechter ‘muisknoppen’ zijn dus niet onafhankelijk van elkaar. Sowieso heb je iets meer lag door de bluetooth. Ik gebruik gewoon mijn Logitech G3 die ik ooit in 2005 ofzo eens heb gekocht.
Edit:
W00t??? Ik zit op een goudmijn! https://www.ebay.nl/itm/1(...)r=artemis&media=COPY
quote:Op vrijdag 10 januari 2025 12:14 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Tussen mechanische toetsenborden zit ook best wel wat verschil, ik heb een variant met Cherry MX low profile switches. Deze hebben ook een stuk minder travel en herrie. Het toetsenbord dat ik hiervoor had was met Cherry Brown switches en zou weinig herrie moeten maken, maar de behuizing was een soort van klankkast.
Zeker waar. Maar waar kan ik dan verder al die andere laptops met elkaar vergelijken?quote:Op vrijdag 10 januari 2025 12:11 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
De Mediamarkt vind ik niet echt een goede graadmeter voor wat er te koop is.Ze kunnen het hele assortiment van Apple neerzetten uiteraard, van alle andere merken bij elkaar is dat een heel stuk lastiger.
Probleem wat Met een MacBook weer niet hebquote:Op zondag 12 januari 2025 15:06 schreef RetepV het volgende:
[..]
Zeker waar. Maar waar kan ik dan verder al die andere laptops met elkaar vergelijken?
Sowieso heb ik de laatste tijd wel gemerkt dat de Media Markt vooral de oudere laptops en de aanbiedingen in de winkel heeft staan, en niet het beste wat ze kunnen leveren. De Media Markt lijkt ook wel langzamerhand een webshop te worden.
Maar met een laptop moet ik hem voelen. Wat moet ik dan doen? Zoals sommigen in de VS doen: 10 laptops tegelijk bestellen, allemaal thuis uit proberen en 9 terug sturen (of 10, als ze geen van allen bevallen)?
Lijkt me nogal onvoordelig voor Media Markt.
Had een IBM toetsenbord, kon je iemand mee doodslaan, had nog een DIN stekker. Met een verhuizing weggedaan, af en toe nog wel eens spijt vanquote:Op zondag 12 januari 2025 14:57 schreef RetepV het volgende:
[..]Ik heb ook nog zo'n Cherry toetsenbord, uit de jaren '80. Het is serieus één van de beste toetsenborden die ik heb, ik heb hem niet voor niets zo lang bewaard. Maar... Als ik hem gebruik, kunnen de buren 3 huizen verderop mij horen typen.
De toetsen zijn luid, de kast is een klankkast, en ik sla de toetsen ook nog eens nogal stevig aan.
Maar in die tijd waren computers sowieso zelf ook al verre van stil, dus was het allemaal gewoon.
[ afbeelding ]
In de IT kom je Macs niet tegen? Ik zie juist een hoop mensen die iets met security, internet en/of webdevelopment doen op een Mac werken, omdat het veel beter aansluit met alles wat niet Microsoft is in de hostingwereld, en dat is een hoop. Namelijk voornamelijk Linux-gebaseerd zoals containers, Kubernetes, bijna alle open source talen, shells, etc., en dat werkt allemaal een stuk vergelijkbaarder op de BSD userland omgeving van macOS vergeleken met Windows.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 22:30 schreef GerryDV het volgende:
Het probleem met Mac is voor mij ook dat ik werkzaam ben in de IT en dan kom je het nooit tegen. In de retail, zorg, finance logistiek en constructie is geen enkel Apple product te vinden behalve een iPhone. Het is dus ook niet interessant om er eens in te verdiepen omdat in de bedrijfswereld niemand er mee werkt. Een enkele klant die iMacs wou moest ze ook voorzien van Windows met Parallels of Bootcamp, anders werkte hum coreapplicatie niet.
Dus jij vind dat iedere standaard open moet zijn en deze verplicht moet worden geïmplementeerd? En wanneer mag die worden verwijderd? Als je het zo zou doen zaten we nog steeds met floppy drives, DIN Stekkers en god weet wat nog meer.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 19:00 schreef spectrumanalyser het volgende:
Hier is iemand wel met Apple ervaring en deze man is blij dat hij weer terug is bij Linux/Windows.quote:Op donderdag 16 januari 2025 19:59 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Wat een onzin
De iPhone heeft 3 soorten kabels gehad tot nu to: 30-pin, lightning en USB-C.
De concurrentie heeft mini-USB, micro-USB, USB-C en wie weet hoeveel verschillende proprietary kabels.
Imitatie-kabels werken gewoon zonder gezeik. Ok, misschien die goedkope zooi met aluminium aders niet, waar je sowieso nog geen halve watt doorheen wil hebben. Maar het kabeltje van de Action werkt gewoon.
Het is wel duidelijk dat je totaal geen ervaring hebt met iPhones. Beschamend duidelijk
Dat mag je natuurlijk vinden, maar ik reageerde op feitelijke bullshitquote:Op vrijdag 17 januari 2025 08:11 schreef HSG het volgende:
[..]
Hier is iemand wel met Apple ervaring en deze man is blij dat hij weer terug is bij Linux/Windows.
Overgewaardeerde rommel voor en hoop geld. Apple is leuk voor de huis-tuin-keuken-mannetje/vrouwtje en meer niet.
Als je het met autos vergelijkt is een PC voor jou dus zoiets als een hot rod of een Golf , waar je lekker ieder WE aan kan sleutelen omdat je dat leuk vind en dan waan je jezelf beter omdat je wat van Autos weet.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 10:40 schreef HSG het volgende:
[..]
Klopt. Het gaat voor mij om de vrijheid. De mac is voor mensen waarvan je zeker wilt zijn dat er niks stuk gaat.
Nee het is als "de ene persoon weet gewoon meer en weet wat die doet en ander gooit liever zijn hele privéleven bloot op het internet als die vervelend wordt schakel je hem op afstand uit".quote:Op vrijdag 17 januari 2025 10:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Als je het met autos vergelijkt is een PC voor jou dus zoiets als een hot rod of een Golf , waar je lekker ieder WE aan kan sleutelen omdat je dat leuk vind en dan waan je jezelf beter omdat je wat van Autos weet.
Andere mensen stappen gewoon in hun Lexus en rijden zonder over auto na te denken comfortabel van A naar B.
En de persoon die Windows en Linux draait op desktop, maar voor mobiele zaken Apple-spul gebruikt?quote:Op vrijdag 17 januari 2025 11:03 schreef HSG het volgende:
[..]
Nee het is als "de ene persoon weet gewoon meer en weet wat die doet en ander gooit liever zijn hele privéleven bloot op het internet als die vervelend wordt schakel je hem op afstand uit".
Waar zeg ik dat die persoon apple-spul gebruikt?quote:Op vrijdag 17 januari 2025 23:05 schreef Mano_ het volgende:
[..]
En de persoon die Windows en Linux draait op desktop, maar voor mobiele zaken Apple-spul gebruikt?
Wat je met het tweede deel van je zin bedoelt ontgaat me trouwens volledig
Niet, ik leg je een ander scenario voor. Die van mij namelijk.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 23:44 schreef HSG het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat die persoon apple-spul gebruikt?
Doe ik niet. Dat verzin je ter plekke.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 23:54 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Niet, ik leg je een ander scenario voor. Die van mij namelijk.
Waarom heb je zo de drang om gebruikers van bepaalde producten in een hokje te duwen? Je houdt alleen jezelf ermee voor de gek.
Ok.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 07:55 schreef HSG het volgende:
[..]
Doe ik niet. Dat verzin je ter plekke.
quote:Apple is leuk voor de huis-tuin-keuken-mannetje/vrouwtje en meer niet.
Je bent gewoon aan het trollen.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 07:55 schreef HSG het volgende:
[..]
Doe ik niet. Dat verzin je ter plekke.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |