quote:
Op vrijdag 3 januari 2025 17:51 schreef HeatWave het volgende:[..]
Dat is natuurlijk wel een beetje onderbuik allemaal. Er is op dit moment geen PC die voor hetzelfde geld in de buurt komt van de prestaties van de nieuwe Mac Mini M4.
Zoveel verschil zit er nou ook allemaal weer niet tussen MacOS en Windows, je start je machine op en klikt op een applicatie, klaar

.
Ja, er zitten wat dingen op andere plekken en af en toe gebruiken ze een andere term her en der, maar zelfs mijn totaal digifoob broertje en mijn vader van 82 zijn al jaren over op een Mac en ik hoef echt nooit meer op te draven omdat er iets niet werkt.
En ja, ik tik dit vanaf een dikke Windows gaming PC, dus ik ben niet per se alleen pro Mac

.
Ik probeer mijn moeder ook al jaren over te laten stappen.
Ze heeft een Windows tablet dat niet vooruit te branden is, zo erg zelfs dat ze haar oude Galaxy A telefoon gebruikt om daar spelletjes op te spelen.
Maar ze wil niet over op een
iPad want (en zo denken veel mensen) "dat is
Apple, dat werkt niet"
Had laatste een discussie met een vriend van mij die in 2012 is blijven hangen. Ik had een
iPhone, vorige maand in moment van zwakte weer overgestapt naar Android vanwege die S24 Ultra. Mooi toestel maar ik kreeg de kriegels van Android en de camera problemen en het feit dat NIKS op elkaar is geoptimalizeerd.
Ik een discussie met die kerel voeren, en hij kwam letterlijk met "ik neem nooit
Apple, want je kan op
Apple niet eens een liedje op je telefoon zetten. Dan moet je iTunes gebruiken, en als je een foto op je computer wil zetten kan dat ook niet zo makkelijk"
Toen ik aankwam met, we leven niet meer in 2012, je kan praktisch alles met iOs wat je ook kan met Android maar dan zonder de lag, de bugs. En alles is geoptimaliseerd. was het "ik hou niet van
Apple, maar wat je zegt klopt ook niet"
Ik heb mijn vorige
iPhone bijna 3 jaar gehad en oprecht nog nooit 1 x een vastloper gehad, altijd kunnen instellen zoals ik dat wilde. De S24 Ultra die ik 3 weken gehad heb? Apps die crashte omdat ik te snel iets indrukte, een camera die amper fatsoenlijk een foto kan maken als het bewolkt is buiten (want shutter lag) en sorry maar ik blijf er op terugkomen. Apps op iOS zijn allemaal geoptimaliseerd voor de hardware/software het werkt retesnel en super intuitief. Met Android? Elk Android toestel is weer anders, waar een spelletje op mijn moeder haar oude A51 gewoon prima werkt crasht het op haar A53 om de haverklap terwijl dat een beter toestel zou moeten zijn. Maar he, er staat een andere android versie op...

En je krijgt het er niet bij mensen in. Kijk als mensen tevreden zijn met hun Android toestel? Helemaal prima, moeten zij weten. Maar zodra ze gaan klagen over crashes/traagheid/bugs zeg ik altijd "neem een
iPhone toestel" en dan krijg je altijd dezelfde droogredenen

Mensen hebben het óf nog nooit geprobeerd óf leven echt nog in de illusie dat elke nieuwe
iPhone eigenlijk gewoon een 3GS is.