Dus doen ze maar helemaal niks.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 13:36 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Omdat ik me kan voorstellen dat een gemiddelde hulpverlener niet kan zien of dat knetterfonteintje eindigt met een dikke beuker of dat het daadwerkelijk alleen een knetterfonteintje was. Komen we weer terug bij de politiewoordvoerder:
[..]
Er moet nu zelfs bij jou toch wel iets van een lampje gaan branden waarom die mensen vragen om een algeheel verbod.
Dat knetterfonteintje kan net zo goed cat. 1 vuurwerk zijn hè. Jeweetwel dat vuurwerk dat je niet KUNT verbieden.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 13:36 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Omdat ik me kan voorstellen dat een gemiddelde hulpverlener niet kan zien of dat knetterfonteintje eindigt met een dikke beuker of dat het daadwerkelijk alleen een knetterfonteintje was. Komen we weer terug bij de politiewoordvoerder:
[..]
Er moet nu zelfs bij jou toch wel iets van een lampje gaan branden waarom die mensen vragen om een algeheel verbod.
Iedere joker in Nederland ziet en hoort het verschil tussen illegaal en legaal vuurwerk maar voor de politie is dat weer te moeilijk...quote:Op vrijdag 3 januari 2025 13:31 schreef Buitendam het volgende:
Woordvoerder van de politie. Je doet nu net alsof je het niet snapt, toch?
Zelfs al geef je de politie vreselijk veel geld, dan nog kan het jaren duren voordat er goede mensen getraind zijn, die door alle checks zijn gekomen, zelf ook blijven hangen omdat ze het werk leuk vinden en ook nog eens geschikt zijn. Dat doet men al elke maand. Dan worden er mensen geselecteerd, vervolgens helemaal doorgelicht. Dan gaat men getraind worden door verschillende figuren met heel veel ervaring (want hoe ga je het ze anders leren). Intussen raken collega's in de ziektewet door gebeurtenissen op de werkvloer en heb je ook bij de politie te maken met vergrijzing, veel mensen met pensioen, die juist weer geschikt zouden zijn als leraar.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 13:20 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ze zijn onderbemand, we willen dat ze optreden tegen illegaal vuurwerk/vandalisme en dat allemaal terwijl er tussendoor ook nog gewoon legaal siervuurwerk wordt afgestoken waar jaarlijks enkele honderden gewonden bij vallen.
Ze willen mensen hun traditie niet op laten geven, ze willen normaal hun werk kunnen doen ipv "de nacht doorkomen".
Hoeveel cat 2 fonteintjes denk jij dat ze tegenkomen op zo'n oudjaarsavond. En als dat in Nederland niet gekocht kan worden zou dat niet een slok op een borrel schelen?quote:Op vrijdag 3 januari 2025 13:38 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dat knetterfonteintje kan net zo goed cat. 1 vuurwerk zijn hè. Jeweetwel dat vuurwerk dat je niet KUNT verbieden.
Ik betwijfel of jij wel een lampje hebt.
Ik (als NIET politieagent) kan met zekerheid stellen dat dit illegaal vuurwerk is.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 13:36 schreef AchJa het volgende:
Je kunt deze lui toch zo van bed lichten? Of is dat nou echt teveel gevraagd?
[ x ]
Geen idee hoeveel ze er tegenkomen maar bij een verbod op consumentenvuurwerk (cat. F2) zullen er een pak meer cat. F1 knetterfonteintjes verkocht worden.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 13:40 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Hoeveel cat 2 fonteintjes denk jij dat ze tegenkomen op zo'n oudjaarsavond. En als dat in Nederland niet gekocht kan worden zou dat niet een slok op een borrel schelen?
Misschien moeten we het een van de deskundigen hier vragen? @Buitendam?quote:Op vrijdag 3 januari 2025 13:41 schreef tja77 het volgende:
Ik (als NIET politieagent) kan met zekerheid stellen dat dit illegaal vuurwerk is.
Man, ik kan mij nog herinneren dat dezelfde soort argumenten voorbij kwamen, maar het blijkt achteraf toch een prima actie te zijn geweest. Ja, de echte die-hard roker staat dan thuis te roken en zegt dan lachend 'zie je wel dat het niet gewerkt heeft, ik doe het gewoon'. Net als met illegaal vuurwerk bij een totaalverbod. Dan staan de mensen die het dan wel uit het buitenland halen ook nog eens met een smirk op het gezicht te doen alsof zij de politie laten zien dat mensen het toch wel blijven doen. Het is een idioterie van de bovenste plank, want dan zijn ze zelf dus het probleem. En dan ook nog eens de arrogantie hebben om de schuld bij de politie te leggen, terwijl ze toch echt zelf illegale shit kopen.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 13:28 schreef Caland het volgende:
[..]
Ook dat wordt per generatie minder, net als dat zo’n vuurwerkverbod een weg van de lange adem is
Of niet. En nu?quote:Op vrijdag 3 januari 2025 13:42 schreef tja77 het volgende:
[..]
Geen idee hoeveel ze er tegenkomen maar bij een verbod op consumentenvuurwerk (cat. F2) zullen er een pak meer cat. F1 knetterfonteintjes verkocht worden.
Omdat je maar wat roept over de politie en negeert dat die juist aangeeft dat het verschil niet te onderscheiden is op zo'n dag.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 13:32 schreef tja77 het volgende:
[..]
Waar negeer ik bezwaren? Ik maak alleen onderscheid tussen mensen die normaal met legaal vuurwerk omgaan, en mensen die met illegale bommen naar hulpverleners gooien.
Of niet, dan blijf je dus gewoon met je cat. 1 fonteintjes zitten, wat niet te onderscheiden valt van illegale bommen en helpt een verbod op cat. 2 dus niet aan het wegnemen van die onduidelijkheid.quote:
Is gewoon een gelegenheidsargument.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 13:50 schreef Vis1980 het volgende:
Omdat je maar wat roept over de politie en negeert dat die juist aangeeft dat het verschil niet te onderscheiden is op zo'n dag.
Mooi de boe omdraaien, het wordt wel gehandhaafd, maar dat werkt niet zo zwart-wit als je doet vermoeden. Dus als men geen controles doet op treinkaartjes, ga jij zwartrijden?quote:Op vrijdag 3 januari 2025 13:34 schreef Mammietje het volgende:
Ik ben van mening dat zolang er niet gehandhaaft wordt, het geen zin heeft om meer verboden op te leggen
Het is vrij aannemelijk dat op het moment dat cat 2 niet meer beschikbaar is je dezelfde hoeveelheid aan cat 1 ervoor terug krijgt. De knalerwten nemen de cakes moeiteloos over, natuurlijk.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 13:50 schreef tja77 het volgende:
[..]
Of niet, dan blijf je dus gewoon met je cat. 1 fonteintjes zitten, wat niet te onderscheiden valt van illegale bommen en helpt een verbod op cat. 2 dus niet aan het wegnemen van die onduidelijkheid.
quote:Op vrijdag 3 januari 2025 13:34 schreef tja77 het volgende:
[..]
Zodra er vuurwerk richting hulpverleners gaat, hoe relevant is het dan of het legaal of illegaal is? Dat begrijp je zelf toch ook wel hoop ik?
Het is wel een beetje kinderachtig hoor, of snap je echt niet hoe zo'n avond er voor de hulpdiensten uitziet, ook buiten dat moment dat ze bekogeld worden? Het is totale chaos en dan nog zijn het zelfs de mensen die niet pleiten om ze het makkelijker te maken juist diegene zijn die hard roepen dat de politie niets doet...quote:Op vrijdag 3 januari 2025 13:35 schreef CR7 het volgende:
[..]
Oh dus de ene zegt keihard boem en de andere gaat de lucht in. En dan weten zij niet wat legaal en illegaal is?
In post #74 lijkt het mij een illegaal stukje vuurwerk te zijn. Ik kan dat onderscheid prima maken, jij niet?quote:Op vrijdag 3 januari 2025 13:50 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Omdat je maar wat roept over de politie en negeert dat die juist aangeeft dat het verschil niet te onderscheiden is op zo'n dag.
En wie zegt dat dat niet gaat gebeuren? Nog zoiets, ja, voor elk filmpje, elke burger hebben ze twee of meerdere medewerkers beschikbaar die meteen voor je aan de slag gaan, want die hadden toch al niets te doen.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 13:36 schreef AchJa het volgende:
Je kunt deze lui toch zo van bed lichten? Of is dat nou echt teveel gevraagd?
[ x ]
Nou ik vind het wel weer mooi geweest voor vandaag. Wat een niveau.quote:
Het is vooral heel erg doen alsof je het niet snapt en als de argumentatie je echt een beetje klem heeft kom je met de laatste uitweg:quote:Op vrijdag 3 januari 2025 13:53 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
[..]
Het is wel een beetje kinderachtig hoor, of snap je echt niet hoe zo'n avond er voor de hulpdiensten uitziet, ook buiten dat moment dat ze bekogeld worden? Het is totale chaos en dan nog zijn het zelfs de mensen die niet pleiten om ze het makkelijker te maken juist diegene zijn die hard roepen dat de politie niets doet...
Ze zijn gewoon lui.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 12:55 schreef tja77 het volgende:
[..]
Natuurlijk pleiten de mensen die extra werk moeten verzetten voor maatregelen zodat ze minder werk hoeven te verzetten.
Ik probeer de trein sowieso te mijden.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 13:51 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Mooi de boe omdraaien, het wordt wel gehandhaafd, maar dat werkt niet zo zwart-wit als je doet vermoeden. Dus als men geen controles doet op treinkaartjes, ga jij zwartrijden?
Aanneemlijk, daarom was er een GIGA stijging in de verkoop van cat. 1 vuurwerk in de Corona jaren.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 13:53 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Het is vrij aannemelijk dat op het moment dat cat 2 niet meer beschikbaar is je dezelfde hoeveelheid aan cat 1 ervoor terug krijgt. De knalerwten nemen de cakes moeiteloos over, natuurlijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |