Ook op nl1 en sbs6.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 10:47 schreef Aether het volgende:
11:00 uur persconferentie
https://nos.nl/live
https://nos.nl/livestream(...)etpartijen-rotterdam
Was dat niet na de derde moord?quote:Op vrijdag 3 januari 2025 11:10 schreef Caland het volgende:
Ze hebben de schutter dus al eerder gecontroleerd, na de tweede moord
Signalement voldeed toen niet
Nee, na de tweede moordquote:Op vrijdag 3 januari 2025 11:12 schreef Droopie het volgende:
[..]
Was dat niet na de derde moord?
Ze hebben dus random jonge mannen preventief aangehouden en gecontroleerd, das wel prima.
Hier opgegroeid en vroeger jeugdreclassering betrokken geweest.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 11:14 schreef Caland het volgende:
24 jaar, geboren op Curacao, met stafblad voor wat (kleine) vermogensdelicten en er was waarschijnlijk een handlanger
Maar dan ook echt hard he...quote:Op vrijdag 3 januari 2025 11:11 schreef stalybridge het volgende:
Goed om te weten dat de politie echt hard heeft gewerkt. Dag en Nacht
Logisch ook wel, dan moet je aannemelijk kunnen maken dat diegene ervan wist.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 11:22 schreef Droopie het volgende:
Enige goede vraag van een journalist.
Persoon die onderdak verleent aan een serie moordenaar is niet aangehouden.
Ze zochten iemand met een blanke huid.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 11:10 schreef Caland het volgende:
Waarom vaag?quote:Op vrijdag 3 januari 2025 11:26 schreef Droopie het volgende:
Wat een vage uitleg waarom er tipgeld wordt beloofd
Urgentie, mensen waakzaam maken
Je hebt gelijk, het zal de manier hoe ie het omschreef en uitsprak wel zijn.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 11:29 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Waarom vaag?
Wat zou volgens jou dan wel de reden zijn? Voor 30k kijk ik ook wel even extra om mijheen.
Nee, gisteravond 19u is hij in de winkel gecontroleerd. De 3e moord was om 10u in de ochtend.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 11:30 schreef Caland het volgende:
Hij is gisteravond dus gecontroleerd in de winkel, kort daarna het derde slachtoffer
Wat opmerkelijk is als de verdachte een relatief leeg strafblad heeft. Of misschien dacht de crimineel die het wapen leverde dat die maar beter de vlucht naar voren kon maken.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 11:26 schreef Caland het volgende:
De gouden tip kwam dus van het TCI
Toch jammer dat je dan als ‘personeel’ die 30K niet mag opstrijken
Waar staat TCI voor?quote:Op vrijdag 3 januari 2025 11:26 schreef Caland het volgende:
De gouden tip kwam dus van het TCI
Toch jammer dat je dan als ‘personeel’ die 30K niet mag opstrijken
Ah, duidelijk.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 11:33 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Nee, gisteravond 19u is hij in de winkel gecontroleerd. De 3e moord was om 10u in de ochtend.
Nee. Na de 3e moordquote:Op vrijdag 3 januari 2025 11:33 schreef Marrije het volgende:
[..]
Jouw vraag was na de 3e moord, het antwoord is na de tweede. Toch?
Team criminele inlichtingen. De heimelijke tak van de politiequote:
Hoe ik het lees, gisteren om 1000 uur de 3e moord, om 1900 staande gehouden en om 2315 aangehouden.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 11:33 schreef Marrije het volgende:
[..]
Jouw vraag was na de 3e moord, het antwoord is na de tweede. Toch?
Ah zo. Dus niemand heeft die 30k kunnen innen.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 11:36 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Team criminele inlichtingen. De heimelijke tak van de politie
Misschien het wapen verkocht??quote:Op vrijdag 3 januari 2025 11:37 schreef Droopie het volgende:
[..]
Hoe ik het lees, gisteren om 1000 uur de 3e moord, om 1900 staande gehouden en om 2315 aangehouden.
Enige wat nu supervaag is, wat heeft die andere verdachte ermee te maken. Voorarrest met 14 dagen verlengd.
Je schrikt je wel helemaal de tyfus als je van niks weet en de DSI ineens je huis binnenvalt.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 11:24 schreef Caland het volgende:
[..]
Logisch ook wel, dan moet je aannemelijk kunnen maken dat diegene ervan wist.
Yep!quote:Op vrijdag 3 januari 2025 11:37 schreef Droopie het volgende:
[..]
Hoe ik het lees, gisteren om 1000 uur de 3e moord, om 1900 staande gehouden en om 2315 aangehouden.
Enige wat nu supervaag is, wat heeft die andere verdachte ermee te maken. Voorarrest met 14 dagen verlengd.
Het is nog niet bekend of er een "gouden tip" was.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 11:37 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Ah zo. Dus niemand heeft die 30k kunnen innen.
Dan hadden ze toch al een naam of telefooncontact moeten hebben.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 11:38 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Misschien het wapen verkocht??
Vind ik ook vaag ja, helemaal bij dit soort moorden waar je niks aan hebt.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 11:37 schreef Droopie het volgende:
[..]
Na 3 moorden sta je op scherp, om 22.00 zetten ze met een tiental agent de straat achter je af en om 23.15 rammen ze bij de buren de deur eruit.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 11:38 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Je schrikt je wel helemaal de tyfus als je van niks weet en de DSI ineens je huis binnenvalt.
30 januari ja?quote:Op vrijdag 3 januari 2025 11:38 schreef ootjekatootje het volgende:
Er zit nog steeds een tweede man vast, deze werd 30 januari opgepakt.
Het is toch helemaal niet bekend welke informatie ze wel, of niet hebben?quote:Op vrijdag 3 januari 2025 11:39 schreef Droopie het volgende:
[..]
Dan hadden ze toch al een naam of telefooncontact moeten hebben.
Maar misschien was het wel de man op de fiets.
Je kunt de rechtzaak gaan volgen, mogelijk krijg je antwoorden op enkele vragen.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 12:07 schreef proud_mami het volgende:
Wat ik mij afvraag: zouden ze bij alle staande gehouden personen een foto hebben genomen? En hoe zou de verdachte zich hebben gedragen tijdens de staandehouding? Zou hij zich nerveus/zenuwachtig hebben gedragen en werd er daarom een foto van hem genomen ondanks dat hij niet voldeed aan het toen bekende signalement? Of was de verdachte ‘koelbloedig’ en werd er standaard een foto genomen? Vraag me af of dat officieel mag, een foto maken bij staandehouding. Maar ben nog het meest benieuwd naar de verdachte op het moment van de staandehouding: was hij idd koelbloedig, of juist nerveus, verward, bijdehand … vragen, vragen waar ik wss nooit een antwoord op ga krijgen. En dat is ook niet erg. Het is wel heel erg voor de nabestaanden, het zou je man, vader, opa, broer etc maar zijn 😢
Daarnaast hebben ze dus ook een tweede persoon vast, die weliswaar niet geschoten schijnt te hebben, maar op de een of andere wijze wel betrokken blijkt te zijn. Wel een hele vage beschrijving, als hij geen trekker heeft overgehaald, wat kan zijn betrokkenheid dan zijn? Spotter of zo? Dat hij aan zijn 'maat' doorgeeft waar er ergens een eenzame wandelaar te vinden is?quote:Op vrijdag 3 januari 2025 11:10 schreef Caland het volgende:
Ze zochten een witte neger?quote:
De foto werd vrijwillig genomen.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 12:07 schreef proud_mami het volgende:
Wat ik mij afvraag: zouden ze bij alle staande gehouden personen een foto hebben genomen? En hoe zou de verdachte zich hebben gedragen tijdens de staandehouding? Zou hij zich nerveus/zenuwachtig hebben gedragen en werd er daarom een foto van hem genomen ondanks dat hij niet voldeed aan het toen bekende signalement? Of was de verdachte ‘koelbloedig’ en werd er standaard een foto genomen? Vraag me af of dat officieel mag, een foto maken bij staandehouding. Maar ben nog het meest benieuwd naar de verdachte op het moment van de staandehouding: was hij idd koelbloedig, of juist nerveus, verward, bijdehand … vragen, vragen waar ik wss nooit een antwoord op ga krijgen. En dat is ook niet erg. Het is wel heel erg voor de nabestaanden, het zou je man, vader, opa, broer etc maar zijn 😢
Kansenparel [✓]quote:Op vrijdag 3 januari 2025 11:13 schreef Momo het volgende:
Klein aantal vermogensdelicten, winkeldiefstal, heling scooter
Ze hebben van iedereen een foto genomen, een praatje gemaakt en, neem ik aan, de gegevens genoteerd.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 12:07 schreef proud_mami het volgende:
quote:Op vrijdag 3 januari 2025 00:46 schreef Caland het volgende:
Die Amsterdammer die eerder is aangehouden had er dus geen reet mee te maken
'Geen reet mee te maken' is dus niet zo. Dat heengezonden kan alsnog en geen verdachte is dan blijkbaar dusdanig verwoord dat men alleen doelt op schutter zijn. Dit staat er in het laatste NOS bericht:quote:Op vrijdag 3 januari 2025 00:48 schreef Caland het volgende:
[..]
De politie schaalde meteen na het eerste incident op naar een groot opsporingsonderzoek en zette man en macht in om de verdachte op te sporen. Dat onderzoek leidde tot een aanhouding op 2 januari in de middag. Dit bleek niet de gezochte verdachte te zijn. Hij is weer heengezonden en is geen verdachte meer. Donderdagavond 23.15 uur hield de politie de 24-jarige man aan en hij zit nu in volledige beperkingen. Wat zijn motief is geweest, is nog onduidelijk. Met de aanhouding van de 24-jarige man komt het eerder gegeven advies voor Rotterdam-IJsselmonde en omgeving te vervallen. De politie bedankt alle mensen die hebben meegedacht en hun tip hebben doorgegeven.
quote:Maandag werd ook al een 20-jarige Amsterdammer aangehouden op verdenking van betrokkenheid bij de eerste twee schietpartijen. "Zijn precieze rol wordt nog onderzocht", zei Hillenaar. "We gingen, en gaan er niet van uit dat hij de schutter was, maar wel dat hij betrokken is."
Of wel maar op deze manier wordt de identiteit van de tipgever buiten beeld gehouden.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 11:37 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Ah zo. Dus niemand heeft die 30k kunnen innen.
De politie slaat zoveel gegevens op die ze niet mogen opslaan. En nee het mag niet, ze mogen net als iedereen fotograferen in de openbare ruimte, maar je mag net zoals altijd daarvan weglopen om niet gefotografeerd te worden. Een bevel geven om mee te werken aan het neman van de foto is dan ook onrechtmatig.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 12:56 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ze hebben van iedereen een foto genomen, een praatje gemaakt en, neem ik aan, de gegevens genoteerd.
Volgens mij mag het allemaal, alleen ze mogen die gegevens nu niet ergens opslaan gok ik.
Ik dacht dat die persoon was vrijgelaten inderdaad, dat is dus niet zoquote:Op vrijdag 3 januari 2025 13:09 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
[..]
'Geen reet mee te maken' is dus niet zo. Dat heengezonden kan alsnog en geen verdachte is dan blijkbaar dusdanig verwoord dat men alleen doelt op schutter zijn. Dit staat er in het laatste NOS bericht:
[..]
Met 2 weken verlengd zeiden ze in de persco.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 13:25 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik dacht dat die persoon was vrijgelaten inderdaad, dat is dus niet zo
De politie geeft gewoon een verkeerd signalement wat betreft de huidskleur, terwijl de politie de laatste tijd heel vaak signalement verspreid zonder huidskleur. Dat helpt de opsporing natuurlijk niet en er zit een luchtje aan.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 12:59 schreef Caland het volgende:
[ x ]
Het briefje van dommig Nederland is ook uit
Vooral wappie Nederland is van mening dat er een luchtje aan zit, de politie rectificeerde meteen toen er een betere foto voorhanden was.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 13:28 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De politie geeft gewoon een verkeerd signalement wat betreft de huidskleur, terwijl de politie de laatste tijd heel vaak signalement verspreid zonder huidskleur. Dat helpt de opsporing natuurlijk niet en er zit een luchtje aan.
Niet alles is een complot hoorquote:Op vrijdag 3 januari 2025 13:28 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De politie geeft gewoon een verkeerd signalement wat betreft de huidskleur, terwijl de politie de laatste tijd heel vaak signalement verspreid zonder huidskleur. Dat helpt de opsporing natuurlijk niet en er zit een luchtje aan.
Kan niet! de politie houdt Negroïde moordenaars de hand boven het hoofd!quote:Op vrijdag 3 januari 2025 13:29 schreef Caland het volgende:
[..]
Vooral wappie Nederland is van mening dat er een luchtje aan zit, de politie rectificeerde meteen toen er een betere foto voorhanden was.
Dit is nogal een rare hyperbool, maar dat er in signalementen geregeld wordt geprobeerd zogenaamde stigmatisering van bepaalde vermeend onderdrukte groepen tegen te gaan is helaas een feit.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 13:32 schreef koemleit het volgende:
[..]
Kan niet! de politie houdt Negroïde moordenaars de hand boven het hoofd!
het zou mij niets verbazen als de politie in het complot zit om Negers blanken dood te laten schieten.
Het is vast met een politiewapen gebeurd! en dan daarna ook nog een blanke de schuld proberen te geven!!!
De politie is er niet meer voor de gewone Nederlanders, enkel voor mensen uit het rifgergte.
Dat stond gisteren ook ergens.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 13:25 schreef Caland het volgende:
[..]
Geen schrikkeljaar in ieder geval, dus de gekkies hebben 1 dag minder dan vorig jaar om uiting te geven aan hun gekkigheid.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 13:54 schreef Vincent_student het volgende:
Jemig, wat voor jaar gaat dit worden?
Alleen in de nogal vreemde delen van de samenleving, maar je kunt altijd op potten en pannen gaan slaan als protest.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 13:28 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
wat probeer je nu te zeggen? dat er groepen worden onderdrukt, das niet best lijkt me?quote:Op vrijdag 3 januari 2025 13:44 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit is nogal een rare hyperbool, maar dat er in signalementen geregeld wordt geprobeerd zogenaamde stigmatisering van bepaalde vermeend onderdrukte groepen tegen te gaan is helaas een feit.
Hahahaquote:Op vrijdag 3 januari 2025 13:32 schreef koemleit het volgende:
[..]
Kan niet! de politie houdt Negroïde moordenaars de hand boven het hoofd!
het zou mij niets verbazen als de politie in het complot zit om Negers blanken dood te laten schieten.
Het is vast met een politiewapen gebeurd! en dan daarna ook nog een blanke de schuld proberen te geven!!!
De politie is er niet meer voor de gewone Nederlanders, enkel voor mensen uit het rifgergte.
kom dan eens met voorbeelden van signalementen waarbij een huidskleur wel bekend is/was maar bewust is weggelaten?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jammer, je begon zo goed maar verzaakte helaas in een ad hominemquote:Op donderdag 2 januari 2025 22:38 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Inhoudelijk. Ok. Wilders is in 1998 in de kamer gekomen. Da's 27 jaar geleden.
De rest van je spuisel is zo onzinnig, behalve het noemen van een psycholoog. Daar zou jij je voordeel kunnen halen vermoed ik.
quote:Op vrijdag 3 januari 2025 14:11 schreef koemleit het volgende:
[..]
kom dan eens met voorbeelden van signalementen waarbij een huidskleur wel bekend is/was maar bewust is weggelaten?
Ik keek regelmatig opsporing verzocht en het vermelden van de Noord-afrikaanse huid (of juist de blanke huid) werd steevast vermeld.Nee ik lachte omdat ik jouw sarcastische grapje juist grappig vond. Of was het dat niet....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
ow sorry dan had ik je niet goed begrepenquote:Op vrijdag 3 januari 2025 14:15 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nee ik lachte omdat ik jouw sarcastische grapje juist grappig vond. Of was het dat niet....![]()
Tja, als je met foute beweringen begint, kan niemand je meer serieus nemen.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 14:14 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Jammer, je begon zo goed maar verzaakte helaas in een ad hominem
Jaquote:Op vrijdag 3 januari 2025 14:26 schreef proud_mami het volgende:
[..]
Thanx. Wat is je bron? De persconferentie?
Dat kan alsnog zo zijn, als je verdachte bent van iets word je niet (altijd) tot aan de rechtszaak vastgehouden. Wacht je al doorlevende in je gebruikelijke thuisomgeving af (of sommigen vluchten naar Dubai)quote:Op vrijdag 3 januari 2025 13:25 schreef Caland het volgende:
[..]
In de tekst van de politie stond hij is geen verdachte meer en heengezondenquote:Op vrijdag 3 januari 2025 14:32 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Dat kan alsnog zo zijn, als je verdachte bent van iets word je niet (altijd) tot aan de rechtszaak vastgehouden. Wacht je al doorlevende in je gebruikelijke thuisomgeving af (of sommigen vluchten naar Dubai)
Oh oke, geen hoofdverdachte danquote:Op vrijdag 3 januari 2025 14:33 schreef Caland het volgende:
[..]
In de tekst van de politie stond hij is geen verdachte meer en heengezonden
Ik vermoed dat er dus drie mensen aangehouden zijnquote:
Dan zijn ze wel erg onhandig in de berichtgeving als dat zo is.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 14:36 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik vermoed dat er dus drie mensen aangehouden zijn
De verdachte, zijn vermoedelijke handlanger en een onschuldige jongeman die ze vrij vlot weer vrij hebben gelaten
Welke foute beweringen en wat let jij die niet te weerleggen? Een voor een in plaats van ordinair te beginnen met schelden.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 14:30 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Tja, als je met foute beweringen begint, kan niemand je meer serieus nemen.
Ik heb juist ergens gelezen dat zijn voorarrest met 14 dagen verlengd is. Hij is geen verdachte van schieten, maar heeft op de een of andere manier wel met de zaak te maken.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 14:33 schreef Caland het volgende:
[..]
In de tekst van de politie stond hij is geen verdachte meer en heengezonden
Het staat er nog steedsquote:Op vrijdag 3 januari 2025 14:40 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Dan zijn ze wel erg onhandig in de berichtgeving als dat zo is.
En ik lees nergens meer over die Amsterdammerquote:De politie schaalde meteen na het eerste incident op naar een groot opsporingsonderzoek en zette man en macht in om de verdachte op te sporen. Dat onderzoek leidde tot een aanhouding op 2 januari in de middag. Dit bleek niet de gezochte verdachte te zijn. Hij is weer heengezonden en is geen verdachte meer. Donderdagavond 23.15 uur hield de politie de 24-jarige man aan en hij zit nu in volledige beperkingen. Wat zijn motief is geweest, is nog onduidelijk. Met de aanhouding van de 24-jarige man, de vermoedelijke schutter, komt het eerder gegeven advies voor Rotterdam-IJsselmonde en omgeving te vervallen. De politie bedankt alle mensen die hebben meegedacht en hun tip hebben doorgegeven.
Daarover (de Amsterdammer) werd in de persco gezegd dat zijn voorarrest door de R-C met 14 dagen verlengd is. De Amsterdammer is degene die op 30 december is opgepakt.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 14:55 schreef Caland het volgende:
[..]
Het staat er nog steeds
[..]
En ik lees nergens meer over die Amsterdammer
Ah, wel bijzonder dat ze die eerst hadden en blijkbaar daarna nog geen flauw idee wie de dader was.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 14:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Daarover (de Amsterdammer) werd in de persco gezegd dat zijn voorarrest door de R-C met 14 dagen verlengd is. De Amsterdammer is degene die op 30 december is opgepakt.
quote:Maandag 30 december boekt de recherche haar eerste succes. Een 20-jarige Amsterdammer, die na speurwerk in verband wordt gebracht met de beide dodelijke schietincidenten, wordt getraceerd in Assen. Bronnen van De Telegraaf vertellen dat de man het moordwapen zou hebben overhandigd aan de dan nog onbekende en geheimzinnige schutter. De man is donderdag voorgeleid aan de rechter-commissaris, die zijn voorlopige hechtenis met veertien dagen heeft verlengd.
quote:
Brandon ging in zijn camouflagevestje op zoek naar een Antiliaan op Zuidquote:Op vrijdag 3 januari 2025 15:18 schreef Droopie het volgende:
Ik snap die gast wel, auto instappen en met wat geluk spot je de dader en bel je 112.
Maar zou het een beetje onopvallend doen en niet in de krant gaan staan
Gaat ie nu naar Den Dolder toe?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |