Er is alleen geen gemeenschap van uitsluitend homoseksuelen.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 20:46 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Vanuit het bijbelse scheppingsverhaal zijn man en vrouw complementair gemaakt om nieuw leven voort te brengen, in het evenbeeld van God die zelf ook nieuw leven voortbrengt. Aangezien seksueel contact tussen dezelfde geslachten geen nieuw leven voort kan brengen, is dat een afwijking van wat God oorspronkelijk voor ogen had.
Zelfs als je niet in God of de bijbel gelooft, dicteert ook de natuur simpelweg dat homoseksuele relaties geen leven kunnen voortbrengen. Dus ook in die zin wijkt het af. Twee lichamen van hetzelfde geslacht zijn niet complementair. Een gemeenschap van uitsluitend homoseksuelen zou uitsterven. Het druist in tegen het leven de natuur.
Vrij simpel lijkt mij.
Nee, maakt niets uit, resultaat is toch 0,0.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 16:40 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Waarom zou je je het schompes bidden? Moet je iets vaak herhalen voordat God je begrijpt?
Dat is ook precies wat Jezus zegt in Matt. 25,31-46.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 20:48 schreef blomke het volgende:
[..]
Nee, maakt niets uit, resultaat is toch 0,0.
Ik denk wel eens: als mensen die zo hun best doen om berichten naar het opperwezen sturen, nou eens die tijd&energie zouden steken in naastenzorg, vrijwilligerswerk, eigen werk, schoonmaken en opruimen...hoeveel netter zou de omgeving er dan uit zien....??
Je kan ook allebei natuurlijk.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 20:48 schreef blomke het volgende:
[..]
Nee, maakt niets uit, resultaat is toch 0,0.
Ik denk wel eens: als mensen die zo hun best doen om berichten naar het opperwezen sturen, nou eens die tijd&energie zouden steken in naastenzorg, vrijwilligerswerk, eigen werk, schoonmaken en opruimen...hoeveel netter zou de omgeving er dan uit zien....??
Mannen (of vrouwen) die geen partner kunnen vinden, stellen die ongewenst kinderloos zijn...(wij zijn btw gewenst kinderloos) ....allemaal tegennatuurlijk? Allemaal afwijkend leven??quote:Op zaterdag 18 januari 2025 20:46 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Vanuit het bijbelse scheppingsverhaal zijn man en vrouw complementair gemaakt om nieuw leven voort te brengen, in het evenbeeld van God die zelf ook nieuw leven voortbrengt. Aangezien seksueel contact tussen dezelfde geslachten geen nieuw leven voort kan brengen, is dat een afwijking van wat God oorspronkelijk voor ogen had.
Dus ook in die zin wijkt het af. Twee lichamen van hetzelfde geslacht zijn niet complementair. Een gemeenschap van uitsluitend homoseksuelen zou uitsterven. Het druist in tegen het leven.
Vrij simpel lijkt mij. Daarom is de norm ook gewoon heteroseksualiteit, dat is de motor voor het leven.
Je kan je tijd maar 1x aan iets besteden. Je hebt maar1x te leven. Daar kan je mee doen wat je wilt, maar contemplatief tussen de muren blijven, lijkt me het minst aantrekkelijk resp. effectief.quote:
Ja die verhalen ken ik al. Of ik nou 1x om iets bad, of 5x/dag...maakt niks uit.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 20:53 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Maar wat ik eigenlijk bedoelde is dat als je God iets vraagt met vertrouwen en gelooft dat Hij je hoort en zal handelen, je niet steeds om hetzelfde hoeft te blijven vragen. Dat getuigt juist van een gebrek aan vertrouwen.
Daarom zegt Jezus bijv. ook:
7Als u bidt, gebruik dan geen omhaal van woorden zoals de heidenen, want zij denken dat zij door de veelheid van hun woorden verhoord zullen worden.
8Word dan aan hen niet gelijk, want uw Vader weet wat u nodig hebt, voordat u tot Hem bidt.
Oorspronkelijk zei God: gaat en vermenigvuldigt u. Dat was de originele bedoeling.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 20:54 schreef blomke het volgende:
[..]
Mannen (of vrouwen) die geen partner kunnen vinden, stellen die ongewenst kinderloos zijn...(wij zijn btw gewenst kinderloos) ....allemaal tegennatuurlijk? Allemaal zinloos leven??
Jezus was ook niet getrouwd, had ook geen kinderen. Sterker nog, ik verdenk hem ervan dat ie homo was en Lazarus zijn vriend was.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 20:57 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Oorspronkelijk zei God: gaat en vermenigvuldigt u. Dat was de originele bedoeling.
Maar helaas kan dat inderdaad niet altijd, of wil men dat niet, omdat we in een gebroken wereld leven.
Ik heb niet gezegd dat dat 'zinloos leven' is. Ik heb alleen gezegd dat homoseksueel contact duidelijk afwijkt van wat God oorspronkelijk gemaakt heeft.
Schitterend.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 20:57 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Oorspronkelijk zei God: gaat en vermenigvuldigt u. Dat was de originele bedoeling.
Maar helaas kan dat inderdaad niet altijd, of wil men dat niet, omdat we in een gebroken wereld leven.
Ik heb niet gezegd dat dat 'zinloos leven' is. Ik heb alleen gezegd dat homoseksueel contact duidelijk afwijkt van wat God oorspronkelijk gemaakt heeft.
Lol, dat denk ik niet.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 20:58 schreef blomke het volgende:
[..]
Jezus was ook niet getrouwd, had ook geen kinderen. Sterker nog, ik verdenk hem ervan dat ie homo was en Lazarus zijn vriend was.
Ja, Thomas van Aquino, die paap, heeft dat bedacht, die gradaties.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 21:00 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Lol, dat denk ik niet.
Maar inderdaad, Jezus had ook geen kinderen.
Er is het ideale, en dan is er alles wat afwijkt.
In alles wat afwijkt, zijn er gradaties.
Paulus is ook niet het prototype van een huwelijksmakelaar. Ik weet niet waar het staat *, maar hij raadt gemeenteleden aan, niet te trouwen tenzij de zaaddruk te hoog wordt.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 20:57 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dus jezus was afwijkend van het ideale?quote:Op zaterdag 18 januari 2025 21:00 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Lol, dat denk ik niet.
Maar inderdaad, Jezus had ook geen kinderen.
Er is het ideale, en dan is er alles wat afwijkt.
In alles wat afwijkt, zijn er gradaties.
En hier zien we hoe Blomke Ali in een hoekje parkeert.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 21:02 schreef blomke het volgende:
[..]
Dus jezus was afwijkend van het ideale?
En mannetjes eenden die dode andere mannetjes eenden neuken? Is dat ook geen contact hoe God het oorspronkelijk gemaakt heeft? Of gewoon weer een foutje in z'n schepping zoals ook de schepping van de mens volgens God een fout was?quote:Op zaterdag 18 januari 2025 20:57 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik heb niet gezegd dat dat 'zinloos leven' is. Ik heb alleen gezegd dat homoseksueel contact duidelijk afwijkt van wat God oorspronkelijk gemaakt heeft. Zoals zoveel dingen in het leven tegenwoordig.
Klopt, hij was persoonlijk van mening dat het beter was om alleen te blijven. Vanuit het oogpunt van iemand die zijn leven wijdde aan evangeliseren in een uitgestrekt imperium, en dus waarschijnlijk geen tijd had voor een vrouw en kinderen, is dat ook logisch. Maar hij zegt ook dat God voor ieder weer een ander geschenk heeft.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 21:01 schreef blomke het volgende:
[..]
Paulus is ook niet het prototype van een huwelijksmakelaar. Ik weet niet waar het staat, maar hij raadt aan niet te trouwen tenzij de zaaddruk te hoog wordt.
Wie beschadigen ze er precies echt mee?quote:Op zaterdag 18 januari 2025 21:13 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Klopt, hij was persoonlijk van mening dat het beter was om alleen te blijven. Vanuit het oogpunt van iemand die zijn leven wijdde aan evangeliseren in een uitgestrekt imperium, en dus waarschijnlijk geen tijd had voor een vrouw en kinderen, is dat ook logisch. Maar hij zegt ook dat God voor ieder weer een ander geschenk heeft.
Het punt is dat God ons gemaakt heeft om heilig te zijn net als Hem. Ons lichaam is bedoeld als een tempel waar God in leeft. Sommige daden belemmeren dat, andere niet. Homoseksuele relaties worden vrij zwaar omschreven, als een gruwel. Het wordt geassocieerd met een verregaande staat van rebellie. Als iemand die zelf niet in een Christelijke familie is geboren en dus regelmatig contact en vriendschappen heb gehad met homo's, en die ook in mijn eigen familie heb, vind ik dat ook hard overkomen. Ik denk dat de meeste homoseksuele mensen ook helemaal niet hebben gekozen voor waar ze zich toe aangetrokken voelen. Maar iedereen wordt weer met andere rebelse neigingen geboren. Dat wil niet zeggen dat die dan ook automatisch oké zijn.
Lijkt me nogal een contradictie: aan de ene kant god maakt ons en heiligt ons. Andere kant. we worden met rebelse neigingen geboren. Door god geneigd.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 21:13 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Het punt is dat God ons gemaakt heeft om heilig te zijn net als Hem. Ons lichaam is bedoeld als een tempel waar God in leeft. .............. Maar iedereen wordt weer met andere rebelse neigingen geboren.
Jezus nuanceert dat volgens mij hier, in de zin van dat er uitzonderingen zijn:quote:Op zaterdag 18 januari 2025 20:57 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik heb niet gezegd dat dat 'zinloos leven' is. Ik heb alleen gezegd dat homoseksueel contact duidelijk afwijkt van wat God oorspronkelijk gemaakt heeft. Zoals zoveel dingen in het leven tegenwoordig.
quote:7 Zij zeiden tegen Hem: Waarom heeft Mozes dan geboden een echtscheidingsbrief te geven en haar te verstoten?
8 Hij zei tegen hen: Mozes heeft vanwege de hardheid van uw hart u toegestaan uw vrouw te verstoten; maar van het begin af is het zo niet geweest.
9 Maar Ik zeg u: Wie zijn vrouw verstoot anders dan om hoererij en met een ander trouwt, die pleegt overspel, en wie met de verstotene trouwt, pleegt ook overspel.
10 Zijn discipelen zeiden tegen Hem: Als de zaak van de man met de vrouw er zo voor staat, is het beter niet te trouwen.
11 Maar Hij zei tegen hen: Niet allen vatten dit woord, maar alleen zij aan wie het gegeven is.
12 Want er zijn ontmanden die uit de moederschoot zo geboren zijn; en er zijn ontmanden die door de mensen ontmand zijn; en er zijn ontmanden die zichzelf ontmand hebben om het Koninkrijk der hemelen. Wie dit vatten kan, laat die het vatten.
Dat is de zondige natuur die iederee sinds Adam overerft. Daardoor zijn we allemaal geneigd tot rebellie. Bij de een uit zich dat op de andere manier dan bij de ander. De een is weer meer geneigd tot woede, de ander liegt meer, de ander is weer agressief, weer een is geneigd tot alcoholisme of andere verlsavingen, een ander kan weer geen mate houden met eten, enzovoorts. We hebben allemaal zwaktes en neigingen die indruisen tegen het leven dat God eigenlijk voor ons wil.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 21:17 schreef blomke het volgende:
[..]
Lijkt me nogal een contradictie: aan de ene kant god maakt ons en heiligt ons. Andere kant. we worden met rebelse neigingen geboren. Door god geneigd.
Dankzij god? Die ook Adam&Eva schiep??quote:Op zaterdag 18 januari 2025 21:20 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat is de zondige natuur die iederee sinds Adam overerft. Daardoor zijn we allemaal geneigd tot rebellie. Bij de een uit zich dat op de andere manier dan bij de ander. De een is weer meer geneigd tot woede, de ander liegt meer, de ander is weer agressief, weer een is geneigd tot alcoholisme of andere verlsavingen, een ander kan weer geen mate houden met eten, enzovoorts. We hebben allemaal zwaktes en neigingen die indruisen tegen het leven dat God eigenlijk voor ons wil.
Door de Joden nooit zo geleerd. En het is hun verhaal, let wel.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 21:20 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat is de zondige natuur die iederee sinds Adam overerft. Daardoor zijn we allemaal geneigd tot rebellie. Bij de een uit zich dat op de andere manier dan bij de ander. De een is weer meer geneigd tot woede, de ander liegt meer, de ander is weer agressief, weer een is geneigd tot alcoholisme of andere verlsavingen, een ander kan weer geen mate houden met eten, enzovoorts. We hebben allemaal zwaktes en neigingen die indruisen tegen het leven dat God eigenlijk voor ons wil.
Ja, dit hele stuk laat wat mij betreft zien dat God rekening houdt met de condities waarin wij leven, en dat het dus oké is als mensen er zelf voor kiezen om alleen te blijven als hen dat helpt om God beter te dienen. Dat is dan wel een afwijking van het ideale originele plan, maar dat is ook vlees eten, en scheiden, en nog veel meer dingen. We leven in een gebroken wereld, en daarin moeten we streven naar het beste. God helpt ons daar mee, Hij weet als geen ander hoe moeilijk dat is, want Hij is immers zelf ook een mens geworden om dat volledig te kunnen begrijpen.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 21:20 schreef Kerelx het volgende:
[..]
Jezus nuanceert dat volgens mij hier, in de zin van dat er uitzonderingen zijn:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |