Ik denk dat dat hooguit het geval is als die figuren hun stemmers kunnen mobiliseren. Met de hernieuwde populariteit van het genre zal er vast nog wel iets van Yves of Marco in de lijst verschijnen, of van een nieuwe ster aan het front. Maar voorlopig staan Engelbewaarder en Terug In De Tijd nog lager dan Leef van Dré’tje Hazes 5-6 jaar terug stond. En ook de jonge doelgroep heeft dit jaar niet zo fanatiek gestemd. Dus ik denk dat de hits die er nu in staan vooral zijn gestemd door het klassieke Top 2000-publiek, en dat het niet per se een opmaat is naar nog een hele serie platen uit hetzelfde genre.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 18:12 schreef Tussle266 het volgende:
We gaan op deze plek trouwens wel echt gouden tijden tegemoet met het levensliedtijdperk dat we nu in gaan. Dat worden echt 7 vette jaren, zie ik al wel.
Diezelfde Dre ging dit jaar wel voor het eerst in jaren een paar plekjes voorwaarts in plaats van achterwaarts. Het zullen er geen tientallen zijn, maar in de komende 5 jaar tussen de 5 en 8 geloof ik wel in. Misschien een handvol klassiekers uit het genre dat debuteert/terugkeert (al zou dat ook net zo goed niet kunnen gebeuren). Met wat er al staat ben je dan al snel op zo’n 40 inhakers, ofwel 5 tot 6 per dag.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 18:56 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik denk dat dat hooguit het geval is als die figuren hun stemmers kunnen mobiliseren. Met de hernieuwde populariteit van het genre zal er vast nog wel iets van Yves of Marco in de lijst verschijnen, of van een nieuwe ster aan het front. Maar voorlopig staan Engelbewaarder en Terug In De Tijd nog lager dan Leef van Dré’tje Hazes 5-6 jaar terug stond. En ook de jonge doelgroep heeft dit jaar niet zo fanatiek gestemd. Dus ik denk dat de hits die er nu in staan vooral zijn gestemd door het klassieke Top 2000-publiek, en dat het niet per se een opmaat is naar nog een hele serie platen uit hetzelfde genre.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
Ik zag in de nieuwjaarsnacht het slot van Snollebollekes live in concert tijdens het zappen, en hij zingt mee zoals wij allemaal meeschreeuwen in de kroeg; buiten adem, zinnen afbrekend of vooral random 'springen nondeju!' roepend. Zo kan iedere jan lul het ook.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 14:47 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Volgens de minidocu in de Top 2000 A Go Go zingt ie live wel zelf mee. Ik durf geen beelden op te zoeken om dit te verifiëren.
Nuchter juistquote:Op vrijdag 3 januari 2025 16:31 schreef alopio het volgende:
[..]
Wat ben jij lief opeens? Nog wat alcohol in je bloed van oudejaarsavond
Ja, maarja, hij doet het wel.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 21:23 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Ik zag in de nieuwjaarsnacht het slot van Snollebollekes live in concert tijdens het zappen, en hij zingt mee zoals wij allemaal meeschreeuwen in de kroeg; buiten adem, zinnen afbrekend of vooral random 'springen nondeju!' roepend. Zo kan iedere jan lul het ook.
Zonder dat hun bankrekening ermee vol stroomt, dat dan weer wel.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 21:23 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Ik zag in de nieuwjaarsnacht het slot van Snollebollekes live in concert tijdens het zappen, en hij zingt mee zoals wij allemaal meeschreeuwen in de kroeg; buiten adem, zinnen afbrekend of vooral random 'springen nondeju!' roepend. Zo kan iedere jan lul het ook.
Deze recensie is briljant. Wilde ik even gezegd hebben.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 15:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
4813 André Hazes jr. - Leef
Sterf.
Het probleem van 'Vlieg met me mee' is dat het ooit bedoeld was als een cabaretnummer uit zijn allereerste programma. Een gimmick, net zoals de liedjes van Jochem Myjer of Claudia's 'Mag ik dan bij jou'. Allemaal stuk voor stuk niet bedoeld als hit, maar voor in het theater. Het is dat in 1992 een cover van Paul met 'Is that all there is' als zijn typetje 'Bob de Rooij' van de CD moest worden gehaald (recall-actie en alles), waarna ze er 'dan maar' een live-opname van Vlieg met me mee op knalden als vervangende track. Want, de studioversie van Vlieg met me mee, uit 'Voor u majesteit!' uit 1991, jaartje eerder, was zó waardeloos opgenomen dat die nooit de lijst zou halen. En inderdaad, want je hoort alleen maar de live-versie al jarenlangquote:Op vrijdag 3 januari 2025 17:27 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ik verdraag een wortelkanaalbehandeling beter ja.
Paul de Leeuw heeft sowieso al een vreselijke zangstem naar mijn mening, dus geen enkel nummer van hem vind ik mooi. Maar deze vind ik wel heel afschuwelijk, omdat hij probeert een soort Songfestival-hit te schrijven maar daarbij alleen maar het hele concept én alle talen die hij zogenaamd zingt totaal belachelijk maakt. Echt op alle mogelijke gebieden slaat hij totaal de plank mis.
Maar zelfs als je dan per se een parodie op een ESF-nummer moet maken, en zelfs als je de irritante stem van Paul de Leeuw hebt, dan nóg had je er iets beters van kunnen maken dan dit gedrocht door op zijn minst iets van een metrum te gebruiken in plaats van al dat onzinnige gekwaak in niet-bestaande talen. Ik snap echt niet dat mensen deze ellende pikken.
Paul de Leeuwquote:Op vrijdag 3 januari 2025 22:25 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Het probleem van 'Vlieg met me mee' is dat het ooit bedoeld was als een cabaretnummer uit zijn allereerste programma. Een gimmick, net zoals de liedjes van Jochem Myjer of Claudia's 'Mag ik dan bij jou'. Allemaal stuk voor stuk niet bedoeld als hit, maar voor in het theater. Het is dat in 1992 een cover van Paul met 'Is that all there is' als zijn typetje 'Bob de Rooij' van de CD moest worden gehaald (recall-actie en alles), waarna ze er 'dan maar' een live-opname van Vlieg met me mee op knalden als vervangende track. Want, de studioversie van Vlieg met me mee, uit 'Voor u majesteit!' uit 1991, jaartje eerder, was zó waardeloos opgenomen dat die nooit de lijst zou halen. En inderdaad, want je hoort alleen maar de live-versie al jarenlang
Ja je hebt wel een punt, mijn vorige post gaat er een beetje van uit dat het de bedoeling was van Paul de Leeuw om een mooi liedje op te nemen, wat misschien helemaal niet zo was. Als onderdeel van een theatershow is-ie iets beter te begrijpen, al was het dan alsnog een matige grap van hem, en bovendin een kutidee om hem dan op te nemen op een verzamel-cd. Maar uiteindelijk zijn de stemmers natuurlijk meer schuldig aan de notering van Vlieg Met Me Mee dan de artiest. Je noemt ook Claudia de Breij in je post, da's eigenlijk nog een heel aardige vergelijking... het was vast ook niet haar bedoeling om de Top 2000 te vervuilen met een stom liedje, ze wilde gewoon een boodschap van hoop in een theatershow opnemen.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 22:25 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Het probleem van 'Vlieg met me mee' is dat het ooit bedoeld was als een cabaretnummer uit zijn allereerste programma. Een gimmick, net zoals de liedjes van Jochem Myjer of Claudia's 'Mag ik dan bij jou'. Allemaal stuk voor stuk niet bedoeld als hit, maar voor in het theater. Het is dat in 1992 een cover van Paul met 'Is that all there is' als zijn typetje 'Bob de Rooij' van de CD moest worden gehaald (recall-actie en alles), waarna ze er 'dan maar' een live-opname van Vlieg met me mee op knalden als vervangende track. Want, de studioversie van Vlieg met me mee, uit 'Voor u majesteit!' uit 1991, jaartje eerder, was zó waardeloos opgenomen dat die nooit de lijst zou halen. En inderdaad, want je hoort alleen maar de live-versie al jarenlang
Maar, maar, die kennen wij toch? Van iets?quote:
We weten het. Maar I'M GOING HOME! MY BABY, BABY BABE IM GOIN' HOMEquote:Op vrijdag 3 januari 2025 22:39 schreef Tussle266 het volgende:
Ik ben nu bij I'm Going Home. Tananas probeert er nog wat van te maken, maar dat café slaat totaal dood. Dus dat zal ook wel het lot van dat nummer zijn helaas.
Bedenker van de Top 40quote:Op zaterdag 4 januari 2025 00:10 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Maar, maar, die kennen wij toch? Van iets?
Ik kan me niet herinneren dat ik ooit bewust naar de Top 40 heb geluisterd.quote:
quote:Op vrijdag 3 januari 2025 15:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
Nou, blokje twee. Daar worden we overigens nog absoluut niet vrolijk van, dit zijn nog steeds 25 platen die echt meteen door de shredder mogen wat mij betreft. Dat gaat overigens nog wel even door, pas over ongeveer 200 nummers zitten de eerste nummers die niet meteen totaal gaan jeuken (maar nog steeds niet bepaald mijn favoriet zijn)
4825 Céline Dion & Barbra Streisand - Tell Him
In de eerste set zat geen enkel nummer dat debuteerde in 1999 en in 2024 nog steeds in de lijst stond, nu beginnen we daarmee. Niet 25 keer genoteerd, 1x hadden we de mazzel dat ze Celine en Babs vergeten waren. Weer zo'n duet waar het samenzingen niet werkt. En dat terwijl ze allebei best kunnen zingen maar dit is elkaar lekker overschreeuwen. Het staat wel een stuk lager dan 'vroeger'. Tis iets. Maar het juichen in 2016 was een beetje als de stadionspeaker van Roda JC, want de afwezigheid bleek van korte duur.
4824 Millie - My Boy Lollipop
Ik dacht dat Millie Small ook een kleuter was, maar blijkbaar was ze gewoon 16 ofzo toen ze dit zong. Maakt het niet een goed lied, trouwens. Dit is wellicht wel eentje waar niet iedereen het mee eens is - het lied an sich is zo slecht nog niet, alhoewel.. die tekst. Maar de zang en tekstcombinatie maakt het toch niet echt prettig om naar te luisteren. Nouja, na 1999 was het klaar in de Top 2000.
4823 Nielson & Miss Montreal - Hoe
Tsja, weer kleuterpop van de man van het Zirkus. Ditmaal neemt hij Sanne Hans mee in zijn val. Jammer, Sanne heeft best vermakelijke liedjes en is een goede zangeres, maar dit kan ik niet verdedigen. Van 2014 tot 2016 in de lijst.Dit zijn de kwaliteitsposts die we hier kunnen verwachten.SPOILER: 4822-4801Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ooit wordt het beter. Al duurt dat nog wel even. We hebben nu toch al een lager aandeel Nederlands en Nederlandstalig, met 6 uit het buitenland (+1x uit België maar Nederlandse productie dus die tel ik niet echt mee)
Nee zonder gekheid, leuk om te lezen en tot dusver wel eens met de recensies
"Kip, het meest veelzijdige stukje kaars, vet!"
En prominent radiomaker in de tijd van de zeezender Veronica. Voor mijn tijd, maar ik ken hem vooral van de terugblikken. Wel een icoon van de Nederlandse radioquote:
SPOILER: 4797-4776Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ooit wordt het beter.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
quote:Op zaterdag 4 januari 2025 10:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
Blokje 3, met lekker veel Limburgse deelname, een Duitser en weer maar 5x Engelstalig (waarbij 1 nummer van Nederlandse makelij). Nog steeds kan ik er weinig anders van zeggen dan dat we de terrorregionen niet zijn ontsnapt, al zitten er vast weer 2 of 3 nummers tussen die anderen wel kunnen bekoren, vooral tussen de Engelstaligen en het Duitse nummertje.
4800 Marco Borsato - Afscheid nemen bestaat niet
Tsja, Dick Maas was toch meer in vorm toen ie een non liet aanranden. Al helpt het niet mee dat deze clip vergezeld wordt door klassieke Ewbank-zeik, waarin ook nog een stukje Goodnight Saigon-kitsch verwerkt moest worden. In 2006 binnen op 156 en daarna altijd in de lijst gebleven.
4799 Paul de Leeuw - Blijf tot de zon je komt halen
Ook dit stukje blijft vol van diezelfde paar artiesten: Jan Smit zal zo ook wel weer komen. Zowaar een eigen nummer van Paul en die zijn dus blijkbaar nog erger dan zijn covers, want daarvan hebben we alleen die met die Amsterdamse zuiplap gehad. Dit kwam ook weer zo enorm hoog binnen in releasejaar 2007, maar in 2015 konden we voor het laatst 'genieten' van deze.
4798 Glennis Grace - Afscheid
Alweer een nummer wat belachelijk hoog binnen kwam. Het duurde jaren voordat Glenda Batta er echt een klap op gaf na haar deelname in de soundmixshow en aan het songfestival. In 2011 was dit, jawel, de eerste Beste Zangers-kraker die de lijst haalde. Speciaal voor galbak Xander de B. Nee nee nee, dat had niet gehoeven. Wat een gekrijs van de Jumbo-terrorist. Van 2011 tot 2015 in de lijst, daarna wegwezen.Met het meeste wel eens ja.SPOILER: 4797-4776Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ooit wordt het beter.I love music |Ajax forever
http://frontpage.fok.nl/c(...)-feest-of-farce.html
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |