Ik snap dat mensen met een wat minder verfijnde smaak hem in de jaren 90 grappig vonden, maar dat zoveel mensen dit nu nog bij de soundtrack van hun leven/beste nummers allertijden vinden horen verbaast mij wel.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 17:09 schreef Eightyone het volgende:
Ik lijk zowat de enige hier die Vlieg met me mee goed verdraagt.
Marco komt aan de echte onderkant nog 4x, dus nog even doorbijtenquote:Op vrijdag 3 januari 2025 17:04 schreef DecoAoreste het volgende:
Kijk eens aan, opnieuw verschillende platen die bij mij ook absoluut bij de onderste 50 zouden staan. Vlieg met me mee natuurlijk, mijn mening daarover is bekend. Denk dat ik die zelf op 1 na laatste zou zetten, net boven de Hunekop.
Run The World (Girls) is ook echt zo'n verschrikking, prima als je politieke voorkeuren je stemmen enigszins beïnvloeden, maar stem dan tenminste op iets wat nog een beetje door kan gaan voor muziek. Taylor Swift ofzo, een veel minder irritant feministisch icoon. Dit valt in dezelfde categorie als inderdaad De Boer Dat Is De Keerl, die ook terecht al genoemd is. Hind's Hall hoort voor mij ook absoluut in dat rijtje thuis, al begreep ik eerder al dat je die iets beter vond, dus die komen we nog niet onmiddellijk tegen vrees ik.
Aan de andere kant vind ik hier nu al wel érg veel Marco Borsato opduiken. In het geval van Wat Zou Je Doen is dat terecht, een afschuwelijke verkrachting van het wél heel mooie Nooit Meer Een Morgen, maar Dochters en Zij zouden bij mij ergens in de middenmoot zitten en Waterkant zelfs nog daarboven. Waterkant vind ik een heel degelijke albumtrack van Marco, met het bijkomende voordeel dat hij vrij onbekend is en dus niet bepaald grijsgedraaid op de radio. In dat kader is het eigenlijk wel gek dat-ie in de Top 2000 heeft gestaan trouwens.
Verder vind ik Big Big World van Emilia nog best een aardig nummertje, maar geen top-1000 materiaal voor mij. Die eer blijft voorbehouden aan David's Song voorlopig.
Ik had idd geen verfijnde smaak in de jaren 90, en ja, ik vond het grappig.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 17:13 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Ik snap dat mensen met een wat minder verfijnde smaak hem in de jaren 90 grappig vonden, maar dat zoveel mensen dit nu nog bij de soundtrack van hun leven/beste nummers allertijden vinden horen verbaast mij wel.
Laten we het omdraaien, wat maakt het goed, buiten tienerlol?quote:Op vrijdag 3 januari 2025 17:17 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Ik had idd geen verfijnde smaak in de jaren 90, en ja, ik vond het grappig.
Het is +30 jaar later geen 'all time favorite' waarop ik zou stemmen, maar die enorme haat volg ik ook niet.
Weet ik eigenlijk ook niet, maar de onderbuik reageert er gewoon prima op.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 17:21 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Laten we het omdraaien, wat maakt het goed, buiten tienerlol?
Ik verdraag een wortelkanaalbehandeling beter ja.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 17:09 schreef Eightyone het volgende:
Ik lijk zowat de enige hier die Vlieg met me mee goed verdraagt.
Die kan ik beter volgen. Beetje emoterreur en ik blijf zijn stem echt kut vinden, maar ik kan me ergens nog wel voorstellen dat mensen het mooi vinden.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 17:30 schreef laxus13 het volgende:
Ik vind het ook niet geweldig nee maar net als Pip hoor ik deze 1x (als ie niet in de nacht wordt gedraaid) maar dan vind ik het niet heel vervelend.
Heb wel een enorme zwak voor 'K Heb Je Lief
Dat is het wel een beetje (net als bij Ik Wou Dat Ik Jou Was, Nederwiet, en vergelijkbare lolligheid). Je hebt er 35 te kiezen uit een bijna oneindig aanbod, en dan kies je dit.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 17:40 schreef Tussle266 het volgende:
Van mij hoeft het niet zo, bijna 11.000 liedjes om uit te kiezen en dan kies je deze, dat gaat er bij mij niet in.
Ik Wil Niet Dat Je Liegt vind ik de minst slechte denk ik. Dus wissel die maar om ja.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 17:44 schreef Cassa95 het volgende:
Je kunt zelfs van Paul met bijv. Blijf Bij Mij of de Pausini Cover op betere nummers stemmen (die het dus niet eens redden). Dat gaat er bij mij niet in.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op vrijdag 3 januari 2025 18:12 schreef Tussle266 het volgende:
We gaan op deze plek trouwens wel echt gouden tijden tegemoet met het levensliedtijdperk dat we nu in gaan. Dat worden echt 7 vette jaren, zie ik al wel.
Ik denk dat dat hooguit het geval is als die figuren hun stemmers kunnen mobiliseren. Met de hernieuwde populariteit van het genre zal er vast nog wel iets van Yves of Marco in de lijst verschijnen, of van een nieuwe ster aan het front. Maar voorlopig staan Engelbewaarder en Terug In De Tijd nog lager dan Leef van Dré’tje Hazes 5-6 jaar terug stond. En ook de jonge doelgroep heeft dit jaar niet zo fanatiek gestemd. Dus ik denk dat de hits die er nu in staan vooral zijn gestemd door het klassieke Top 2000-publiek, en dat het niet per se een opmaat is naar nog een hele serie platen uit hetzelfde genre.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 18:12 schreef Tussle266 het volgende:
We gaan op deze plek trouwens wel echt gouden tijden tegemoet met het levensliedtijdperk dat we nu in gaan. Dat worden echt 7 vette jaren, zie ik al wel.
Diezelfde Dre ging dit jaar wel voor het eerst in jaren een paar plekjes voorwaarts in plaats van achterwaarts. Het zullen er geen tientallen zijn, maar in de komende 5 jaar tussen de 5 en 8 geloof ik wel in. Misschien een handvol klassiekers uit het genre dat debuteert/terugkeert (al zou dat ook net zo goed niet kunnen gebeuren). Met wat er al staat ben je dan al snel op zo’n 40 inhakers, ofwel 5 tot 6 per dag.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 18:56 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik denk dat dat hooguit het geval is als die figuren hun stemmers kunnen mobiliseren. Met de hernieuwde populariteit van het genre zal er vast nog wel iets van Yves of Marco in de lijst verschijnen, of van een nieuwe ster aan het front. Maar voorlopig staan Engelbewaarder en Terug In De Tijd nog lager dan Leef van Dré’tje Hazes 5-6 jaar terug stond. En ook de jonge doelgroep heeft dit jaar niet zo fanatiek gestemd. Dus ik denk dat de hits die er nu in staan vooral zijn gestemd door het klassieke Top 2000-publiek, en dat het niet per se een opmaat is naar nog een hele serie platen uit hetzelfde genre.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |