Het is natuurlijk ook zo dat de nummers die de zelfbenoemde muziekkenners en echte fans "beter" noemen vaak minder aanslaan bij de gemiddelde top 2000 stemmer. Die stemmen juist op Piano Man, Sweet Caroline, Nothing Else Matters, Shiny Happy People, Song 2 etc.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 14:48 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Wie daar beter van wordt?
-In ieder geval Muse. Die staan er zo ongeveer met al hun slechtste nummers in terwijl de allermooiste ontbreken.
-Sinead O'Connor kan echt wel zingen en heeft dus vast ook tientallen platen die beter zijn dan dat vreselijke Nothing Compares 2U. (Troy mag blijven)
-R.E.M. heeft ook een paar enorme draken erin staan terwijl die genoeg moois over hebben
-Zelfs de Bankzitters zijn net iets minder kut te maken door 2 van hun bestaande platen te vervangen voor Entourage en Huisfeestje. Dan krijgt Roxy Dekker wel meteen een tweede notering maar daar moeten we dan maar mee leven.
-Er zijn er vast nog veel meer te bedenken
SPOILER: 4822-4801Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ooit wordt het beter. Al duurt dat nog wel even. We hebben nu toch al een lager aandeel Nederlands en Nederlandstalig, met 6 uit het buitenland (+1x uit België maar Nederlandse productie dus die tel ik niet echt mee)[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
quote:Op vrijdag 3 januari 2025 15:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
Nou, blokje twee. Daar worden we overigens nog absoluut niet vrolijk van, dit zijn nog steeds 25 platen die echt meteen door de shredder mogen wat mij betreft. Dat gaat overigens nog wel even door, pas over ongeveer 200 nummers zitten de eerste nummers die niet meteen totaal gaan jeuken (maar nog steeds niet bepaald mijn favoriet zijn)
4825 Céline Dion & Barbra Streisand - Tell Him
In de eerste set zat geen enkel nummer dat debuteerde in 1999 en in 2024 nog steeds in de lijst stond, nu beginnen we daarmee. Niet 25 keer genoteerd, 1x hadden we de mazzel dat ze Celine en Babs vergeten waren. Weer zo'n duet waar het samenzingen niet werkt. En dat terwijl ze allebei best kunnen zingen maar dit is elkaar lekker overschreeuwen. Het staat wel een stuk lager dan 'vroeger'. Tis iets. Maar het juichen in 2016 was een beetje als de stadionspeaker van Roda JC, want de afwezigheid bleek van korte duur.
4824 Millie - My Boy Lollipop
Ik dacht dat Millie Small ook een kleuter was, maar blijkbaar was ze gewoon 16 ofzo toen ze dit zong. Maakt het niet een goed lied, trouwens. Dit is wellicht wel eentje waar niet iedereen het mee eens is - het lied an sich is zo slecht nog niet, alhoewel.. die tekst. Maar de zang en tekstcombinatie maakt het toch niet echt prettig om naar te luisteren. Nouja, na 1999 was het klaar in de Top 2000.
4823 Nielson & Miss Montreal - Hoe
Tsja, weer kleuterpop van de man van het Zirkus. Ditmaal neemt hij Sanne Hans mee in zijn val. Jammer, Sanne heeft best vermakelijke liedjes en is een goede zangeres, maar dit kan ik niet verdedigen. Van 2014 tot 2016 in de lijst.Oeh een drietal die ik zelf zo een blokje eerder had kunnen noemen. In ieder geval ten gunste van het al door @laxus13 genoemde drietalSPOILER: 4822-4801Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ooit wordt het beter. Al duurt dat nog wel even. We hebben nu toch al een lager aandeel Nederlands en Nederlandstalig, met 6 uit het buitenland (+1x uit België maar Nederlandse productie dus die tel ik niet echt mee)Remember the jester that showed you tears
The script for tears
En de andere 22?quote:Op vrijdag 3 januari 2025 15:35 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Oeh een drietal die ik zelf zo een blokje eerder had kunnen noemen. In ieder geval ten gunste van het al door @:Laxus13 genoemde drietal
Ja daar zit het nodige oorterreur tussen dus een goede worpquote:
Nou, blokje twee. Daar worden we overigens nog absoluut niet vrolijk van, dit zijn nog steeds 25 platen die echt meteen door de shredder mogen wat mij betreft. Dat gaat overigens nog wel even door, pas over ongeveer 200 nummers zitten de eerste nummers die niet meteen totaal gaan jeuken (maar nog steeds niet bepaald mijn favoriet zijn)
In de eerste set zat geen enkel nummer dat debuteerde in 1999 en in 2024 nog steeds in de lijst stond, nu beginnen we daarmee. Niet 25 keer genoteerd, 1x hadden we de mazzel dat ze Celine en Babs vergeten waren. Weer zo'n duet waar het samenzingen niet werkt. En dat terwijl ze allebei best kunnen zingen maar dit is elkaar lekker overschreeuwen. Het staat wel een stuk lager dan 'vroeger'. Tis iets. Maar het juichen in 2016 was een beetje als de stadionspeaker van Roda JC, want de afwezigheid bleek van korte duur.
Ik dacht dat Millie Small ook een kleuter was, maar blijkbaar was ze gewoon 16 ofzo toen ze dit zong. Maakt het niet een goed lied, trouwens. Dit is wellicht wel eentje waar niet iedereen het mee eens is - het lied an sich is zo slecht nog niet, alhoewel.. die tekst. Maar de zang en tekstcombinatie maakt het toch niet echt prettig om naar te luisteren. Nouja, na 1999 was het klaar in de Top 2000.
Tsja, weer kleuterpop van de man van het Zirkus. Ditmaal neemt hij Sanne Hans mee in zijn val. Jammer, Sanne heeft best vermakelijke liedjes en is een goede zangeres, maar dit kan ik niet verdedigen. Van 2014 tot 2016 in de lijst.Genieten weer. Een van de nummers in dit blokje heb ik een aantal jaar terug op een podium gezongen (met een iets andere tekst) en een prijs mee gewonnen. Dus zo slecht kan die niet zijn.SPOILER: 4822-4801Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ooit wordt het beter. Al duurt dat nog wel even. We hebben nu toch al een lager aandeel Nederlands en Nederlandstalig, met 6 uit het buitenland (+1x uit België maar Nederlandse productie dus die tel ik niet echt mee)Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Top 2000 feeling shuffle playlist: https://spoti.fi/3E3r615
De kans bestaat nog steeds dat ie hoger staat dan Status Quo zelfquote:Op vrijdag 3 januari 2025 15:40 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Wauw, al 2 blokken zonder Oôs Joôs.
Duidelijk een blijvertje.
En omdat ik in de eerste lijst van je post over The Beatles heen gelezen hebquote:Op vrijdag 3 januari 2025 14:00 schreef Cassa95 het volgende:
[..]
Omdat 29 vd 76 (38%) gewoon een hele prima, gemiddelde score is.
Tsja, weer kleuterpop van de man van het Zirkus. Ditmaal neemt hij Sanne Hans mee in zijn val. Jammer, Sanne heeft best vermakelijke liedjes en is een goede zangeres, maar dit kan ik niet verdedigen. Van 2014 tot 2016 in de lijst.Oh, hier komen al dingen voorbij waar ik zelf op zou kunnen stemmen zie ik.SPOILER: 4822-4801Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ooit wordt het beter. Al duurt dat nog wel even. We hebben nu toch al een lager aandeel Nederlands en Nederlandstalig, met 6 uit het buitenland (+1x uit België maar Nederlandse productie dus die tel ik niet echt mee)
Ik vind Afscheid Nemen Bestaat Niet denk ik de ergste van Marco. Maar ik kan me voorstellen dat de concurrentie in zijn oeuvre vrij hevig is.De Sahara is zonder meer erg droog.
Tsja, weer kleuterpop van de man van het Zirkus. Ditmaal neemt hij Sanne Hans mee in zijn val. Jammer, Sanne heeft best vermakelijke liedjes en is een goede zangeres, maar dit kan ik niet verdedigen. Van 2014 tot 2016 in de lijst.Blijf dit vooral doen, vind het een mooie opvulling zoSPOILER: 4822-4801Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ooit wordt het beter. Al duurt dat nog wel even. We hebben nu toch al een lager aandeel Nederlands en Nederlandstalig, met 6 uit het buitenland (+1x uit België maar Nederlandse productie dus die tel ik niet echt mee)
Heb ze allemaal eens gecheckt en wat kanttekening gemaakt:
Nielson & Miss Montreal - Hoe
Terecht dat die hier staat, dit nummer heeft wmb niks te zoeken in de lijst
Marco Borsato - Waterkant
Officiele upload heeft zo'n laag volume dat ik even dacht dat de speakers kapot waren. Zou hij zich zo schamen voor dit nummer?
edit: Dit blijkt dus het geval te zijn bij al zijn nummers. Vreemd. Je zou denken dat al zijn muziek naar een gestandaardiseerd niveau was gemixt, maar dat blijkt dus niet het geval te zijn op Youtube.
Beyoncé - Run the World (Girls)
Mateloos irritant nummer. Het is jammer dat dit soms als een soort girl power anthem wordt aangezien, want er zijn toch echt betere nummers te vinden met dezelfde strekking
Lange Frans & Thé Lau - Zing voor me
Wat een gedrocht zeg, zeker het refrein(?) waarin The zingt:
Zing een liedje voor me Frans,
Zing een liedje voor me Frans,
Ook al is het in het Frans
Gewoon 3 keer met hetzelfde woord rijmen, en dan ook nog een zoiets onnozels, de tering zeg
Armin van Buuren - Blah Blah Blah
Extreem kinderachtig. Meer hoef je niet te zeggen denk ik zo
Snelle - Smoorverliefd
Volgens mij is dit de eerste keer dat ik bewust iets van Snelle hoor, en ik verbaas me er oprecht over hoe slecht hij zingt
Suzan & Freek - Weg Van Jou
Heb deze altijd al vreselijk gevonden ja, blij dat die er weer uit ligt.
De eerste tien seconden waren genoeg, het klinkt alsof ze beiden iets vast hebben zitten in de keel, en wtf zijn die solo vocalen van Suus na de titeldrop?
Ray Stevens - Bridget the midget (The queen of the blues)
WTFdie clip is ook echt fantastisch zeg
Emilia - Big Big World
Deze was ik gelukkig vergeten, maar ja, wat een gedrocht zeg. Hoe kan het dat dit ooit een hit is geweest? Of is dit gewoon weer zo'n geval van een nummer dat alleen hier een hit was?I'm not lost, it's just I've no idea where I am
Slecht nieuws: https://en.wikipedia.org/wiki/Big_Big_World_(song)#Weekly_chartsquote:Op vrijdag 3 januari 2025 16:13 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Blijf dit vooral doen, vind het een mooie opvulling zo
Heb ze allemaal eens gecheckt en wat kanttekening gemaakt:
Emilia - Big Big World
Deze was ik gelukkig vergeten, maar ja, wat een gedrocht zeg. Hoe kan het dat dit ooit een hit is geweest? Of is dit gewoon weer zo'n geval van een nummer dat alleen hier een hit was?
Ik heb goed nieuws: Daar hoef je geen weken op te wachten.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 16:05 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Oh, hier komen al dingen voorbij waar ik zelf op zou kunnen stemmen zie ik.
Ik vind Afscheid Nemen Bestaat Niet denk ik de ergste van Marco. Maar ik kan me voorstellen dat de concurrentie in zijn oeuvre vrij hevig is.
Ah, een collectief herseninfarct dus in Europa.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 16:17 schreef Cassa95 het volgende:
[..]
Slecht nieuws: https://en.wikipedia.org/wiki/Big_Big_World_(song)#Weekly_charts
Wat ben jij lief opeens? Nog wat alcohol in je bloed van oudejaarsavondquote:Op vrijdag 3 januari 2025 15:24 schreef Dagoduck het volgende:
Lieve mensen, de lijst draait niet om de beste nummers, het draait om nummers die volgens de luisteraars niet mogen ontbreken. Concreter gesteld, het draait om de nummers waarop het meest wordt gestemd door de stemmers (niet eens per se luisteraars).
De lijst is dus ieder jaar weer eerlijk en geslaagd, wat er ook in staat!
Het is ook niet zo onlogisch dat zo’n oorwurm een hit werd. Voor vrouwen met een onbezorgd liedje is sowieso altijd een markt, zie bijvoorbeeld hoe dat op het ESF regelmatig scoort. En eind jaren ‘90 waren het de gloriedagen van die Sky Radio sound, met Des’ree, Meja, Jennifer Paige, Lene Marlin, Vanessa Carlton, en nog diverse andere één/weinig-dagsvliegen.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 16:17 schreef Cassa95 het volgende:
[..]
Slecht nieuws: https://en.wikipedia.org/wiki/Big_Big_World_(song)#Weekly_charts
Deze had door het kinderlijke karakter bovendien een extra ijzer in het vuur bij de jeugd, dat was in ieder geval op mijn middelbare school wel het geval.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 16:31 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het is ook niet zo onlogisch dat zo’n oorwurm een hit werd. Voor vrouwen met een onbezorgd liedje is sowieso altijd een markt, zie bijvoorbeeld hoe dat op het ESF regelmatig scoort. En eind jaren ‘90 waren het de gloriedagen van die Sky Radio sound, met Des’ree, Meja, Jennifer Paige, Lene Marlin, Vanessa Carlton, en nog diverse andere één/weinig-dagsvliegen.
Wat stemmen betreft wel. Al vind ik Leef in al zijn matigheid/meligheid nog wel een guilty pleasure om mee te zingen.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 16:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik heb goed nieuws: Daar hoef je geen weken op te wachten.
Blijft dat bij Babs/Celine of zijn er meer platen waar wij het niet geheel eens over zijn?
Tsja, weer kleuterpop van de man van het Zirkus. Ditmaal neemt hij Sanne Hans mee in zijn val. Jammer, Sanne heeft best vermakelijke liedjes en is een goede zangeres, maar dit kan ik niet verdedigen. Van 2014 tot 2016 in de lijst.Ik vind alleen je onderbouwing al fantastisch verwoord. En eigenlijk grotendeels wel met je eens ookSPOILER: 4822-4801Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ooit wordt het beter. Al duurt dat nog wel even. We hebben nu toch al een lager aandeel Nederlands en Nederlandstalig, met 6 uit het buitenland (+1x uit België maar Nederlandse productie dus die tel ik niet echt mee)![]()
Tsja, weer kleuterpop van de man van het Zirkus. Ditmaal neemt hij Sanne Hans mee in zijn val. Jammer, Sanne heeft best vermakelijke liedjes en is een goede zangeres, maar dit kan ik niet verdedigen. Van 2014 tot 2016 in de lijst.Fantastisch! Ga zo door!SPOILER: 4822-4801Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ooit wordt het beter. Al duurt dat nog wel even. We hebben nu toch al een lager aandeel Nederlands en Nederlandstalig, met 6 uit het buitenland (+1x uit België maar Nederlandse productie dus die tel ik niet echt mee)I love music |Ajax forever
http://frontpage.fok.nl/c(...)-feest-of-farce.html
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |