abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216315551
quote:
12s.gif Op donderdag 16 januari 2025 00:00 schreef Vallon het volgende:
Vermoed dat je het NoodFonds bedoeld waar voldoende geld was maar men niet tot overeenstemming kon komen.
Ja, inderdaad. Ik was veel te lui om het zo mooi op te schrijven ;)

Het gaat puur om de publieke opinie: kijk, wij zorgen zelfs voor de minderbedeelden. Er wordt een bedrag gereserveerd, waar partijen zich op in kunnen schrijven, als ze aan een heleboel voorwaarden voldoen. Privatisering 101. Die partijen moeten zelf maar uitleggen hoe de burgers daar gebruik van kunnen maken.

Je wordt hardhandig aangepakt als je iets niet betaalt, maar je moet zelf maar uitvinden waar je allemaal recht op hebt en dan door een heleboel hoepels springen om daar ook gebruik van te kunnen maken. Zie maar dat je op tijd je hand in de grabbelton kunt steken. En er worden grote boetes uitgedeeld als de burgers daar misbruik van maken, zoals iets fout of niet invullen. De grootste schuldige hieraan is Henk Kamp, maar het is natuurlijk gewoon rechts denken. Dat gaat alleen maar erger worden.
pi_216357946
Morgen weer een Dunkelflaute waarschijnlijk, want de spot stroomprijs gaat rond 17:00 door het dak met 78 cent/kwh
De aardgasreserve slinkt ondertussen verder in rap tempo.

Dynamische-energieprijzen

Aardgas
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_216359119
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 17:54 schreef Digi2 het volgende:
Morgen weer een Dunkelflaute waarschijnlijk, want de spot stroomprijs gaat rond 17:00 door het dak met 78 cent/kwh

Aardgas
Ik heb zelf Zonneplan.

Ga toch maar eens Energiek leverancier overwegen.

¤1.27 per kuub all in gas en stroom vaste prijs ¤0.30 per kwh.

Dynamisch is deze afgelopen weken gewoon ruk qua prijs.
pi_216360722
Voorraad momenteel 46%
Vakman pur sang
pi_216360977
quote:

Aardgas
Dat duurde lang, want de opbrengst van wind is al een week rond de 1 GW. Verwaarloosbaar, dus.
pi_216361062
pi_216361139
quote:
In 2022 was het nu 27%.
Dat er toen geen nieuws over was joh. Dat was gevaarlijk laag. :P
Vakman pur sang
pi_216361235
De voorraad kolen word niet bijgehouden, want die kosten geen drol.
pi_216361402
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2025 23:09 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
In 2022 was het nu 27%.
Dat er toen geen nieuws over was joh. Dat was gevaarlijk laag. :P
Toen was er toch sprake van eventuele stillegging van bedrijven bij verordening, omdat gezinnen mogelijk in de kou konden komen te zitten. Gelukkig is het niet zover gekomen. Wel zijn bedrijven gestopt omdat doordraaien verliesgevend werd vanwege de extreem hoge energieprijzen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 19-01-2025 23:52:07 ]
  maandag 20 januari 2025 @ 17:21:52 #235
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_216368340
quote:

Aardgas
Oe, dat is nu. Gauw alle lichten uit doen.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_216369278
quote:
-2% in een dag, viel me op.
Vakman pur sang
pi_216403848
De rest van de week een hele zware orkaan boven Ierland, met windsnelheden tot boven 200 kilometer per uur. Zo te zien kunnen sommige speciale windturbines dat 10 minuten aan. Dus ik ben benieuwd hoeveel procent het volgende week nog doet. Dat zal niet goed voor hun stroomvoorziening zijn, dus de prijs zal wel flink stijgen.

Zo te zien trekt die storm net langs onze windparken op de Noordzee, maar die zullen waarschijnlijk dus wel stil staan. Ik ben heel benieuwd wat voor invloed dat gaat hebben op de prijs van gas en stroom.
pi_216404263
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 17:14 schreef SymbolicFrank het volgende:

Zo te zien trekt die storm net langs onze windparken op de Noordzee, maar die zullen waarschijnlijk dus wel stil staan. Ik ben heel benieuwd wat voor invloed dat gaat hebben op de prijs van gas en stroom.
Als de windsnelheid niet te hoog is, staan ze niet stil.
pi_216404370
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 17:58 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Als de windsnelheid niet te hoog is, staan ze niet stil.
Ja, onder de 100 km/u ongeveer, maar zo te zien gaan we daar wel overheen. We zullen het zien.
pi_216415167
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 17:14 schreef SymbolicFrank het volgende:
De rest van de week een hele zware orkaan boven Ierland, met windsnelheden tot boven 200 kilometer per uur. Zo te zien kunnen sommige speciale windturbines dat 10 minuten aan. Dus ik ben benieuwd hoeveel procent het volgende week nog doet. Dat zal niet goed voor hun stroomvoorziening zijn, dus de prijs zal wel flink stijgen.

Stel die storm gaat er echt overheen en sloopt de hele boel.
Dat is ook nogal een risico van “hernieuwbare energie”
Vakman pur sang
pi_216415206
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 16:51 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Stel die storm gaat er echt overheen en sloopt de hele boel.
Dat is ook nogal een risico van “hernieuwbare energie”
Ik dacht met de link in de vorige post te kunnen kijken wat er tot nu toe gebeurd was met de windparken in Noord-Ierland, maar zo te zien is daar helaas geen data van. Van het weekend, als de storm voorbij is nog eens verder zoeken.

Op zich zou het natuurlijk mooi zijn als zo'n storm geen probleem is, maar ik wil het ook graag zien. En ook vanaf welke windsnelheid het ongeveer fout gaat.
pi_216437459
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 16:56 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ik dacht met de link in de vorige post te kunnen kijken wat er tot nu toe gebeurd was met de windparken in Noord-Ierland, maar zo te zien is daar helaas geen data van. Van het weekend, als de storm voorbij is nog eens verder zoeken.

Op zich zou het natuurlijk mooi zijn als zo'n storm geen probleem is, maar ik wil het ook graag zien. En ook vanaf welke windsnelheid het ongeveer fout gaat.
Nou doen de molentjes het nog?
Vakman pur sang
  zondag 26 januari 2025 @ 14:43:55 #244
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_216438063
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2025 14:03 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Vanavond draaien ze op volle toeren.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_216438089
quote:
6s.gif Op zondag 26 januari 2025 14:43 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Zo gaan de wieken de wieken de wieken!
Vakman pur sang
pi_216438262
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2025 14:03 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
In Noord-Ierland en Schotland is de windsnelheid niet boven de 160 km/u uitgekomen, dus de schade is heel beperkt. Er zijn er een paar omgewaaid en waarschijnlijk een heleboel bladen beschadigd, maar dat was waarschijnlijk vooral omdat er dingen tegenaan gewaaid zijn. Maar harde cijfers heb ik niet gezien.

Ze hebben van de Engelse regering miljarden gekregen om ze uit te zetten, zodat het elektriciteitsnet niet overbelast zou raken, maar bij die windsnelheid draaien ze natuurlijk niet meer, en de windmolens waar het zo'n 100 km/u waaide deden het gewoon. Dus de geleden schade is al zeer ruim gecompenseerd.
pi_216438273
quote:
6s.gif Op zondag 26 januari 2025 14:43 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Ja, maar in ons deel van de Noordzee is de windsnelheid niet boven de 100 km/u uitgekomen, dus het was niet meer dan een stevig briesje.
pi_217216618
De aardgasvoorraad daalt nog steeds tot ver beneden het laagste niveau van vorig jaar. Er zal flink ingekocht moeten worden voor de aankomende koude periode. Ik vermoed dat een afwachtende houding aangenomen wordt t.a.v. de inkoop omdat de internationale prijs voor LNG nog steeds relatief hoog is.
quote:
Gasvoorraad
22% vulling gasvoorraden
(-3,54% ten opzichte van 1 week eerder)

Cijfers van dinsdag 25 maart 2025.
pi_217216790
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 10:00 schreef Digi2 het volgende:
De aardgasvoorraad daalt nog steeds tot ver beneden het laagste niveau van vorig jaar. Er zal flink ingekocht moeten worden voor de aankomende koude periode. Ik vermoed dat een afwachtende houding aangenomen wordt t.a.v. de inkoop omdat de internationale prijs voor LNG nog steeds relatief hoog is.
[..]

Het is fucking warm.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_217216872
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 10:20 schreef raptorix het volgende:

[..]
Het is fucking warm.
Overdag, 's nachts vaak rond het vriespunt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')