Nee, X is de facto een platform van iemand van de Amerikaanse regering. Je kunt beter de schijn van belangenverstrengeling en de mogelijkheid om onder druk te worden gezet vermijden. Ik vind dat Nederlandse overheidsinstanties dat ook zouden moeten doen. De belangen van de regering Musk zijn niet hetzelfde als die van ons of van andere Europese landen. Mochten ze bijvoorbeeld Groenland binnenvallen verwacht ik dat Musk berichten van, uit en over Denemarken naar beneden duwt. Daar moet je niet op gaan wachten.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 09:47 schreef Rnie het volgende:
[ x ]
Tering wat sneu![]()
Niet dat ik het eens ben met Volt (bij lange na niet), maar is het dan niet JUIST handig om als politieke partij op een platform te zitten waar in jou ogen een ander geluid geldt? Strategisch is het echt dom.![]()
Verander Musk in Soros, en heel BNW ontploft.quote:
Deze post is louter gebaseert op aannames en onderbuik. Helder.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 12:19 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nee, X is de facto een platform van iemand van de Amerikaanse regering. Je kunt beter de schijn van belangenverstrengeling en de mogelijkheid om onder druk te worden gezet vermijden. Ik vind dat Nederlandse overheidsinstanties dat ook zouden moeten doen. De belangen van de regering Musk zijn niet hetzelfde als die van ons of van andere Europese landen. Mochten ze bijvoorbeeld Groenland binnenvallen verwacht ik dat Musk berichten van, uit en over Denemarken naar beneden duwt. Daar moet je niet op gaan wachten.
Oh,ik kan me niet herinneren dat de CEO van Twitter zich als Siamese tweeling van Biden gedroeg en probeerde de verkiezingen in Duitsland en VK te beïnvloeden.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 12:45 schreef Rnie het volgende:
[..]
Deze post is louter gebaseert op aannames en onderbuik. Helder.![]()
Grappig hoe dat werkt eigenlijk, Twitter viel praktisch onder het bewind van de democraten en toen maakte lefties zich niet druk over dit soort zaken.
Dat moeten we allemaal natuurlijk anders zien.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 13:04 schreef Wantie het volgende:
[..]
Oh,ik kan me niet herinneren dat de CEO van Twitter zich als Siamese tweeling van Biden gedroeg en probeerde de verkiezingen in Duitsland en VK te beïnvloeden.
Dorsey?quote:Op zaterdag 11 januari 2025 13:04 schreef Wantie het volgende:
[..]
Oh,ik kan me niet herinneren dat de CEO van Twitter zich als Siamese tweeling van Biden gedroeg en probeerde de verkiezingen in Duitsland en VK te beïnvloeden.
Tja, dat levert meer geld op voor Meta.quote:Op zondag 12 januari 2025 00:00 schreef Rnie het volgende:
Leaked Meta Rules: Users Are Free to Post “Mexican Immigrants Are Trash!” or “Trans People Are Immoral”
Under Meta's relaxed hate speech rules, users can now post "I'm a proud racist" or "Black people are more violent than whites."
https://theintercept.com/(...)-content-moderation/
Wat een onzin. Jij weet ook dat de Twitter files uitwezen dat er amper beinvloeding was. Naar Trump luisterde Twitter ook gewoon.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 12:45 schreef Rnie het volgende:
[..]
Deze post is louter gebaseert op aannames en onderbuik. Helder.![]()
Grappig hoe dat werkt eigenlijk, Twitter viel praktisch onder het bewind van de democraten en toen maakte lefties zich niet druk over dit soort zaken.
En waarom zou je er een zak om geven, als je al van de leg raakt van wat woorden dan ben je mentaal niet sterk genoeg voor het echte leven.quote:Op zondag 12 januari 2025 00:25 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, dat levert meer geld op voor Meta.
Intern leidt dit wel tot spanningen onder de medewerkers.
Maar zoals een goed Amerikaans bedrijf betaamt geeft Meta daar geen zak om.
Iedereen die het heilige evangelie Musk niet omarmt is een linkse deuger.quote:Op zondag 12 januari 2025 09:42 schreef raptorix het volgende:
Ik zit nog wel op Twitter, maar kom er vrijwel niet meer, het Algoritme is dermate toxic dat het echt storend is.
Ik zit er eigenlijk alleen nog op omdat ik een aantal interessante mensen volg die het als platform gebruiken om te publiceren.
Je merkt het vooral als je op iets "trending" clicked, de eerste 20 posts is allemaal MAGA/QAN bagger.quote:Op zondag 12 januari 2025 09:50 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Iedereen die het heilige evangelie Musk niet omarmt is een linkse deuger.
En dan?quote:Op zondag 12 januari 2025 08:01 schreef Chivaz het volgende:
[..]
En waarom zou je er een zak om geven, als je al van de leg raakt van wat woorden dan ben je mentaal niet sterk genoeg voor het echte leven.
Wanneer je structureel discriminerende grote groepen normaal vind en daarna wel gaat klagen dat er blm rellen zijn ben je ook een compleet achterlijke mongool.quote:Op zondag 12 januari 2025 08:01 schreef Chivaz het volgende:
[..]
En waarom zou je er een zak om geven, als je al van de leg raakt van wat woorden dan ben je mentaal niet sterk genoeg voor het echte leven.
Op een sociaal platform met interactie tussen content makers en users lijkt mij dat vrij normaal.quote:
En dat is dan beledigend bedoeldquote:Op zondag 12 januari 2025 09:50 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Iedereen die het heilige evangelie Musk niet omarmt is een linkse deuger.
Eerder komisch. Want veel van die mensen blijven gewoon op X. Dolf Jansen zit ook nog steeds op X.quote:Op zondag 12 januari 2025 09:59 schreef Wantie het volgende:
[..]
Op een sociaal platform met interactie tussen content makers en users lijkt mij dat vrij normaal.
Maar blijkbaar is het tegen het zere been als een contentmaker X verlaat.
Ik zou zeggen, laat maar zien dat Dolf nog steeds op X post.quote:Op zondag 12 januari 2025 10:06 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Eerder komisch. Want veel van die mensen blijven gewoon op X. Dolf Jansen zit ook nog steeds op X.
Maar als dat nou trending is op X? Moet je dan je kop in het zand steken en dan maar negeren dat het trending is?quote:Op zondag 12 januari 2025 09:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je merkt het vooral als je op iets "trending" clicked, de eerste 20 posts is allemaal MAGA/QAN bagger.
Niet zo raar inderdaad als trump net president is geworden. En als mensen die onderwerpen niet willen zien kunnen ze die woorden gewoon blokkeren maar ze klagen er liever over hier en op X 🤡quote:Op zondag 12 januari 2025 10:43 schreef Rnie het volgende:
[..]
Maar als dat nou trending is op X? Moet je dan je kop in het zand steken en dan maar negeren dat het trending is?
Ik dacht dat een pluspunt van X was dat het geen klankkast was.quote:Op zondag 12 januari 2025 10:43 schreef Rnie het volgende:
[..]
Maar als dat nou trending is op X? Moet je dan je kop in het zand steken en dan maar negeren dat het trending is?
Dat is wat ik ook niet begrijp. Je kan gewoon bepaalde woorden muten en je enkel bezighouden met accounts die je interesseren. Op het moment dat jij ingelogd bent en je zit in een polariserend topic te kijken (noem een AMW als voorbeeld) dan ben je dus je eigen graf aan het graven doordat je je algoritme te kennen geeft dat je je dus bezigt met dit soort content. Sta dan niet raar op je neus te kijken dat je "For you" tijdlijn gevuld wordt met dit soort dingen.quote:Op zondag 12 januari 2025 10:46 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Niet zo raar inderdaad als trump net president is geworden. En als mensen die onderwerpen niet willen zien kunnen ze die woorden gewoon blokkeren maar ze klagen er liever over hier en op X 🤡
Negeren, die MAGA-shitquote:Op zondag 12 januari 2025 10:43 schreef Rnie het volgende:
[..]
https://help.x.com/en/usi(...)0edit%20or%20unmute.quote:
Dat mag?quote:Op zondag 12 januari 2025 10:57 schreef Rnie het volgende:
[..]
https://help.x.com/en/usi(...)0edit%20or%20unmute.
Even muten die handel en je online niet bezigen met content die je zelf natuurlijk gemute hebt he?
Wie zegt dat je niet mag overstappen?quote:Op zondag 12 januari 2025 10:59 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat mag?
Want overstappen naar Bluesky mag niet.
Je zou dus eens een bepaalde lijst met maga gerelateerde woorden en hashtags kunnen muten. Daarnaast even de meestvoorkomende social media embed functionaliteiten uitzetten (kan ook op FOK! is mij begrepen).quote:Op zondag 12 januari 2025 11:09 schreef Breekfast het volgende:
Ik heb echt bij ontzettend veel MAGA posts en gebruikers "niet geïnteresseerd in deze post" of ".... negeren" aangegeven, maar ik blijf gevoed worden met die MAGA bullshit.
Dat X probeert een politiek gebalanceerde tijdlijn aan gebruikers te voeden is gewoon een keiharde leugen. Of je nu wilt of niet, het algoritme blijft gebruikers voeden met MAGA posts.
Dat je er twee weken in zou moeten steken om minder maga-geneuzel en gescheld te zien geeft natuurlijk al aan dat twitter compleet verneukt is.quote:Op zondag 12 januari 2025 11:12 schreef Rnie het volgende:
[..]
Je zou dus eens een bepaalde lijst met maga gerelateerde woorden en hashtags kunnen muten. Daarnaast even de meestvoorkomende social media embed functionaliteiten uitzetten (kan ook op FOK! is mij begrepen).
Benieuwd naar de uitkomst over twee weekjes. Succes!
quote:Op zondag 12 januari 2025 10:59 schreef Wantie het volgende:
[..]
Want overstappen naar Bluesky mag niet.
Want als je je vingers in je oren steekt is er geen geluid meer om je heen ofzo?quote:Op zondag 12 januari 2025 10:57 schreef Rnie het volgende:
[..]
https://help.x.com/en/usi(...)0edit%20or%20unmute.
Even muten die handel en je online niet bezigen met content die je zelf natuurlijk gemute hebt he?
Ik denk dat het lastig is om MAGA er goed uit te filteren met steekwoorden en hashtags. En zoals hierboven al genoemd, eigenlijk zegt het genoeg over het algoritme van X als ik zoveel moeite moet doen om MAGA eruit te filteren.quote:Op zondag 12 januari 2025 11:12 schreef Rnie het volgende:
[..]
Je zou dus eens een bepaalde lijst met maga gerelateerde woorden en hashtags kunnen muten. Daarnaast even de meestvoorkomende social media embed functionaliteiten uitzetten (kan ook op FOK! is mij begrepen).
Benieuwd naar de uitkomst over twee weekjes. Succes!
Snap dat ook niet echt inderdaad. Het is wat mij betreft wegkijken van wat er om je heen allemaal gebeurd. Maargoed, voor die users die dat dus willen is er op X een optie om dat te doen.quote:Op zondag 12 januari 2025 11:26 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Want als je je vingers in je oren steekt is er geen geluid meer om je heen ofzo?
Andersom, het werd tegengehouden op Twitter. Om jezelf even te quoten "Want als je je vingers in je oren steekt is er geen geluid meer om je heen ofzo?"quote:Op zondag 12 januari 2025 11:26 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Het punt is dat X nu dat soort theoriën naar de gebruikers pusht.
Graag een quote dat ik het eens ben met de mogelijkheid om te muten op social media.quote:Op zondag 12 januari 2025 11:26 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Wel grappig om te zien hoe je altijd tegen deze beïnvloeding door Twitter was maar nu dat probleem veel groter is geworden is het opeens okay.
Dat roepen alle X-fans hier in koorquote:
Gepusht door wie? Persoonlijk ben ik een tegenstander van die optie, maarja, wie ben ik? Het gaat erom dat jullie, de ferfente tegenstanders, alles onder een bizarre vergrootglas leggen wat betreft X en het glas dus altijd halfvol is.quote:Op zondag 12 januari 2025 11:39 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat roepen alle X-fans hier in koor
Die verwijten overstappers dat ze geen ander geluid dulden en daarom een platform kiezen met alleen gelijkgestemden.
En nu wordt opeens gepusht om je X-feed zo in te richten dat je alleen maar gelijkgestemden leest...
Tja ...
Het gaat er niet om iets trending is (Dat mechanisme is trouwens sowieso stuk), maar dat als je op clicked dat je alleen maar shit krijgt, neem die branden in LA, de eerste 20 posts gaan alleen maar over de geaardheid van die vrouw. Maar goed, dat heeft natuurlijk niks met Elon te maken die zo autistisch is dat geen serieuze vrouw iets met hem wil.quote:Op zondag 12 januari 2025 10:43 schreef Rnie het volgende:
[..]
Dat vind ik ook zo raar: tegenstander zijn van een instelling.quote:Op zondag 12 januari 2025 11:52 schreef Rnie het volgende:
[..]
Gepusht door wie? Persoonlijk ben ik een tegenstander van die optie, maarja, wie ben ik?
Ik heb hier wekenlang gezien hoe Bluesky onder een bizarre vergrootglas werd gelegd door X-fans die zelf niet op Bluesky komen...quote:Het gaat erom dat jullie, de ferfente tegenstanders, alles onder een bizarre vergrootglas leggen wat betreft X en het glas dus altijd halfvol is.
Daarop zou gemodereerd moeten worden.quote:Nu valt het hier relatief mee in bewoording natuurlijk en overdrijven we vaak over en weer, maar je moet eens voor de grap op Reddit zoeken naar EnoughMuskSpam, sommige users die zich daar manifesteren zijn van het kaliber Luigi, die moordenaar van Brian Thompson. Het is echt eng gewoon.
Als Musk ballen heeft opensourced hij de boel gewoon.quote:Op zondag 12 januari 2025 11:52 schreef Rnie het volgende:
[..]
Gepusht door wie? Persoonlijk ben ik een tegenstander van die optie, maarja, wie ben ik? Het gaat erom dat jullie, de ferfente tegenstanders, alles onder een bizarre vergrootglas leggen wat betreft X en het glas dus altijd halfvol is.
Nu valt het hier relatief mee in bewoording natuurlijk en overdrijven we vaak over en weer, maar je moet eens voor de grap op Reddit zoeken naar EnoughMuskSpam, sommige users die zich daar manifesteren zijn van het kaliber Luigi, die moordenaar van Brian Thompson. Het is echt eng gewoon.
Met die bankrekening kan ik me voorstellen dat er best wat types van het kaliber Sylvie Meis belangstelling hebben. De antisociale persoonlijkheid nemen ze er dan wel bij.quote:Op zondag 12 januari 2025 11:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het gaat er niet om iets trending is (Dat mechanisme is trouwens sowieso stuk), maar dat als je op clicked dat je alleen maar shit krijgt, neem die branden in LA, de eerste 20 posts gaan alleen maar over de geaardheid van die vrouw. Maar goed, dat heeft natuurlijk niks met Elon te maken die zo autistisch is dat geen serieuze vrouw iets met hem wil.
Ik selecteer de accounts. Op X klik ik niet aan "voor jou" linksboven.quote:Op zondag 12 januari 2025 11:09 schreef Breekfast het volgende:
Ik heb echt bij ontzettend veel MAGA posts en gebruikers "niet geïnteresseerd in deze post" of ".... negeren" aangegeven, maar ik blijf gevoed worden met die MAGA bullshit.
Dat X probeert een politiek gebalanceerde tijdlijn aan gebruikers te voeden is gewoon een keiharde leugen. Of je nu wilt of niet, het algoritme blijft gebruikers voeden met MAGA posts.
Hoezo is dat raar?quote:Op zondag 12 januari 2025 11:59 schreef Wantie het volgende:
Dat vind ik ook zo raar: tegenstander zijn van een instelling.
Klopt, daar ben ik geen voorstander van.quote:Op zondag 12 januari 2025 11:59 schreef Wantie het volgende:
Daarop zou gemodereerd moeten worden.
Maar daar ben jij dan weer geen voorstander van.
Ik vind dat iedereen zelf moet kunnen bepalen wat hij wel of niet tot zich krijgt.quote:
Moet je er ook niet over klagen.quote:Klopt, daar ben ik geen voorstander van.
Ik klaag niet?quote:
Waarom niet?quote:Op zondag 12 januari 2025 12:17 schreef Rnie het volgende:
[..]
Ik klaag niet?Ik constateer alleen dat wat ik zie, dat dat eng is.Vooral de extreme haat naar een enkel persoon. Ik kan wel mijn vingers in mijn oren stoppen of mijn ogen sluiten voor dat soort dingen, maar daar schiet ik persoonlijk niks mee op.
quote:Ik wil weg bij Instagram en Facebook, hoe verwijder ik mijn accounts?
Meta, het moederbedrijf van Facebook en Instagram, ligt onder vuur vanwege een omstreden nieuw beleid. Misschien twijfelde je al om van Instagram en Facebook te gaan en is dit voor jou de druppel. Met onderstaande tips kun je het platform verlaten zonder dat al je gedeelde berichten, foto’s en video’s verloren gaan.
Bastiaan Vroegop 12-01-25, 10:15
Thanks man. Ik vond het drama. Toen ik een jaar geleden mijn FB account wilde verwijderen.quote:Op zondag 12 januari 2025 12:30 schreef Wantie het volgende:
https://www.gelderlander.(...)n-accounts~a7a22024/
[..]
Tis wat.quote:Op zondag 12 januari 2025 12:39 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Thanks man. Ik vond het drama. Toen ik een jaar geleden mijn FB account wilde verwijderen.
En dan moet je 30 dagen niet inloggen (ook niet per ongelijk via een andere app) voordat de ingang naar je account weg is. En 90 dagen voordat echt alles weg is.
Eigenlijk is dat absurd. Het aanmaken kan namelijk in 2 minuten.
"I bought this before we knew Elon was crazy"-bumperstickers. Dat mensen denken dat het iemand ook maar een reet interesseert en daar de hele dag mee bezig zijn.quote:Op zondag 12 januari 2025 13:48 schreef NeeOfTochJA het volgende:
https://www.ad.nl/auto/an(...)%2Fwww.google.com%2F
Mensen zijn nu anti-tesla door musk. Met Volkswagen hebben ze dan weer geen probleem 🤡
Probeert die de Duitse verkiezingen te beïnvloeden door een extreemrechtse partij te pushen?quote:Op zondag 12 januari 2025 13:48 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Mensen zijn nu anti-tesla door musk. Met Volkswagen hebben ze dan weer geen probleem 🤡
Ach, je hebt een meme gezien met mevrouw Thunberg. Wat schattig.quote:Op zondag 12 januari 2025 18:56 schreef Repentless het volgende:
Misschien een idee voor die stickermaker om ook stickers met "I bought this after we knew that the cobalt for the batteries was won with Congolese child labour and many parts were manufactured in undemocratic China, but I didn't give a fuck about that". Kunnen ze die er mooi onder plakken.
Nee, niet gezien.quote:Op zondag 12 januari 2025 19:38 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ach, je hebt een meme gezien met mevrouw Thunberg. Wat schattig.
Apple is woke gegaan voor hun batterijen en willen voortaan alleen nog maar gerecycled kobalt gebruiken. Wat doet Tesla eigenlijk? Gaat Musk ook woke doen of gaat hij voor de kinderarbeid?
Net nog lekker in de Id4 gereden inderdaad.quote:Op zondag 12 januari 2025 13:48 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Die gaat weer rond.quote:
De groei gaat weer wat omhoog. Ik zie ineens ook wat meer chatter over BSky op FB langskomen van mensen die zich daar ook maar inschrijven. Het zegt niet veel, maar het is wel opvallend.quote:Op zondag 12 januari 2025 22:43 schreef Breekfast het volgende:
Het groeit wel gestaag door, nu iets meer dan 27 miljoen gebruikers. Hopelijk krijgt het een beetje een sneeuwbaleffect op een zeker moment.
Het stikt op Bluesky iig van de 'ik heb X nu definitief verlaten'-berichten.quote:Op zondag 12 januari 2025 22:43 schreef Breekfast het volgende:
Het groeit wel gestaag door, nu iets meer dan 27 miljoen gebruikers. Hopelijk krijgt het een beetje een sneeuwbaleffect op een zeker moment.
Hitler was een goede vent inderdaad 🤡quote:Op zondag 12 januari 2025 19:23 schreef Wantie het volgende:
[..]
Probeert die de Duitse verkiezingen te beïnvloeden door een extreemrechtse partij te pushen?
Anyway, het is en mooie handel voor Etsy.
Ondertussen is het ABP uit Tesla gestapt stoppen meerdere Duitse organisaties met Twitter, stoppen bedrijven met het leasen van Tesla's....
Anti Woke is er niets bij...
Je positioneert dit als een tegenstrijdigheid, maar dat is het niet.quote:Op maandag 13 januari 2025 09:20 schreef Rnie het volgende:
Zal bluesky decentralisatie blijven omarmen? Het lijkt er meer op dat dit totaal niet meer de boventoon voert aangezien het merendeel een bsky.social aanmaakt. Wat betreft moderatie heeft een enkele partij de overhand en dat is dus bluesky zelf.
Misschien maar beter ook.quote:Op maandag 13 januari 2025 09:20 schreef Rnie het volgende:
Zal bluesky decentralisatie blijven omarmen? Het lijkt er meer op dat dit totaal niet meer de boventoon voert aangezien het merendeel een bsky.social aanmaakt. Wat betreft moderatie heeft een enkele partij de overhand en dat is dus bluesky zelf.
Ik snap wat je zegt, maar ik doel natuurlijk op de 99% die gebruik maakt van bsky.social. Voor de overige 1% heeft bluesky daar geen zeggenschap over. Als er zometeen middels een advertentieconstructie (want dat moet er linksom of rechtsom op den duur gewoon komen) het een en ander opgetuigt moet worden, zal sales bij bluesky grijpen naar het feit dat ze zelf de controle hebben over het moderatiebeleid. Dat is namelijk hun enige USP tov X. Bluesky is wat dat betreft extreem karig voor bedrijven.quote:Op maandag 13 januari 2025 09:42 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Je positioneert dit als een tegenstrijdigheid, maar dat is het niet.
Je stelt dat decentralisatie 'totaal niet meer de boventoon voert', en dat link je aan het aantal mensen dat op bsky.social een account aanmaakt.quote:Op maandag 13 januari 2025 09:55 schreef Rnie het volgende:
[..]
Ik snap wat je zegt, maar ik doel natuurlijk op de 99% die gebruik maakt van bsky.social. Voor de overige 1% heeft bluesky daar geen zeggenschap over. Als er zometeen middels een advertentieconstructie (want dat moet er linksom of rechtsom op den duur gewoon komen) het een en ander opgetuigt moet worden, zal sales bij bluesky grijpen naar het feit dat ze zelf de controle hebben over het moderatiebeleid. Dat is namelijk hun enige USP tov X. Bluesky is wat dat betreft extreem karig voor bedrijven.
BlueSky moet zelf concurrenten opzetten?quote:Op maandag 13 januari 2025 09:20 schreef Rnie het volgende:
Nee, ik stel mezelf enkel de vraag of bluesky decentralisatie zal blijven omarmen nu ze merken dat 99% er geen gebruik van maakt. Ik merk gewoon, voornamelijk bij nieuws outlets en subreddits, dat er niet tot weinig over gerept wordt. Daarnaast hoor je bluesky er ook niet echt over, maar ik kan het mis hebben.quote:Op maandag 13 januari 2025 10:03 schreef Ludachrist het volgende:
Je stelt dat decentralisatie 'totaal niet meer de boventoon voert', en dat link je aan het aantal mensen dat op bsky.social een account aanmaakt.
Ik denk dat 99% nieteens weet hoe het werkt.quote:Op maandag 13 januari 2025 10:03 schreef Ludachrist het volgende:
Dat mensen op een bepaalde server gaan zitten is een keuze van die mensen, niet van bluesky zelf.
Bij deze. Ik denk dat dit de meest logische stap is in de toekomst. Dorsey voorzag dit natuurlijk en beargumenteerd dus dat het niks anders is dan een centralized Twitterkloon.quote:Op maandag 13 januari 2025 10:03 schreef Ludachrist het volgende:
Als je wilt beargumenteren dat ze van decentralisatie af willen (of af moeten) omdat ze geld moeten gaan verdienen met advertenties moet je dat schrijven.
Het protocol gaat naar de IETF om er een standaard van te maken, dus veel succes met het centraliseren.quote:Op maandag 13 januari 2025 10:49 schreef Rnie het volgende:
[..]
Nee, ik stel mezelf enkel de vraag of bluesky decentralisatie zal blijven omarmen nu ze merken dat 99% er geen gebruik van maakt. Ik merk gewoon, voornamelijk bij nieuws outlets en subreddits, dat er niet tot weinig over gerept wordt. Daarnaast hoor je bluesky er ook niet echt over, maar ik kan het mis hebben.
[..]
Ik denk dat 99% nieteens weet hoe het werkt.
[..]
Bij deze. Ik denk dat dit de meest logische stap is in de toekomst. Dorsey voorzag dit natuurlijk en beargumenteerd dus dat het niks anders is dan een centralized Twitterkloon.
"That was the second moment I thought, uh, nope," Dorsey said. "This is literally repeating all the mistakes we made [at Twitter/X]. This is not a protocol that's truly decentralized. It's another app."
Ik denk dat je hier een punt hebtquote:Op maandag 13 januari 2025 09:20 schreef Rnie het volgende:
De Bluesky app/site is niets andere dan een front-end voor het AT:// protocol. Dus bevalt BlueSky je niet want advertenties/moderatie is kut, of whatever? Kies je een andere. Of bouw je die. Microsoft gaat uiteraard gewoon ondersteuning voor dat protocol in Windows bouwen zodra het door de IETF is. De Linux distros zullen dat ook wel doen.quote:Op maandag 13 januari 2025 10:56 schreef koemleit het volgende:
[..]
Ik denk dat je hier een punt hebt
Mensen gaan niet naar bluesky vanwege de decentralisatie (de meeste). Ze gaan omdat ze geen deel (of minder) uit willen maken van het netwerk van Musk. Zodra er op bluesky van deze zelfde praktijken zullen plaatsvinden zullen de meeste ook hier weer vertrekken
Zie het als een kroeg, je komt vaak in een kroeg het is er leuk. Maar na een aantal jaar wordt de sfeer steeds grimmiger, en kiest de eigenaar partij voor de raddraaiers.
Dan besluit je naar een andere kroeg te gaan, waar het wel (weer) leuk is.
Daar blijf je hangen, maar als het dan daar ook kut wordt dan ga je natuurlijk weer.
Wat decentralisatie precies is, heb ik ook geen idee van. Maar ik zit er dus wegens bovenstaande.
Ik zou niet weten waarom niet. Het protocol is er al, Bluesky is daar alleen een service op.quote:Op maandag 13 januari 2025 10:49 schreef Rnie het volgende:
[..]
Nee, ik stel mezelf enkel de vraag of bluesky decentralisatie zal blijven omarmen nu ze merken dat 99% er geen gebruik van maakt. Ik merk gewoon, voornamelijk bij nieuws outlets en subreddits, dat er niet tot weinig over gerept wordt. Daarnaast hoor je bluesky er ook niet echt over, maar ik kan het mis hebben.
Dat lijkt me een optimistische schatting.quote:Ik denk dat 99% nieteens weet hoe het werkt.
Hij zegt niet dat het een 'centralized twitterkloon' is; hij zegt dat het niet truly decentralized is.quote:Bij deze. Ik denk dat dit de meest logische stap is in de toekomst. Dorsey voorzag dit natuurlijk en beargumenteerd dus dat het niks anders is dan een centralized Twitterkloon.
"That was the second moment I thought, uh, nope," Dorsey said. "This is literally repeating all the mistakes we made [at Twitter/X]. This is not a protocol that's truly decentralized. It's another app."
Lol.quote:
quote:De kampwachters van X donderen massaal op naar hun safe space. Volt Nederland heeft min of meer evenveel volgers als accounts die iedere dag dezelfde foto van een plak boterhamworst plaatsen, de dooie poezen van Geert Wilders, een wandelende tak genaamd Jopie en chemtrailsrealist Willem Engel. En daar gaan ze dan, met bombastisch geschreeuw en getier over een 'giftig politiek wapen', met de enige ware reden in tweetje drie en vier: steun Volt & word lid van Volt. Snikkend een 'beweging' kapen om straks met een clubje gelijkgestemde blanke natuurwijnnippers, nepobaby's en wereldvreemde broekplassers elkaar helemaal kapot te tongen op een Punica-party in de saaiste disco van het internet. Het is alsof Goudse Belegenkaas vertrekt uit Noord-Korea, maar nog wel even een vliegtuiglading hysterische flyers over Pyongyang werpt.
Wat is Volt toch kut.
Zijn account is nog steeds in de lucht. Hij moet natuurlijk wel de reacties van al die fascisten lezen en hopen dat de gelijkgestemden mee verhuizen.quote:
Als politicus geen enkel profiel hebben op internet zal niet echt meer werken in deze tijd lijkt me.quote:Op maandag 13 januari 2025 13:28 schreef Rnie het volgende:
[..]
Lol.
Het mooie is dat Laurens Dassen geen exit kan inplannen van Youtube, waarbij de eerste hit op zijn naam "Volt-leider Dassen met mond vol tanden na grap Wilders" is.![]()
Wat een engnekken zijn het toch. Walgelijk clubje mensen
Met stille trom vertrekken is niet chique naar je volgers toe.quote:Op maandag 13 januari 2025 16:27 schreef koemleit het volgende:
Lol als iemand niet meer op x wil pisten en uitlegt waarom krijgen ze de volle laag.
Wat mij betreft verdwijn je gewoon met stille trom. Maar om zulke mensen nu "walgelijk" te noemen omdat ze niet meer op je favoriete social media zitten.
Om nog maar te zwijgen over GeenStijl die het over bombastisch heeft. Zou GeenStijl zelf nooit doen.
Ja volt probeert zoveel mogelijk aandacht voor zichzelf te creëeren. Maar dat is zo'n beetje uitgevonden door GeenStijl natuurlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |