John Deacon zeker wel watquote:
Ja, alleen nee.quote:Op maandag 30 december 2024 13:33 schreef Scorpion_17 het volgende:
Gelukkig is de Queen-hype een beetje staande gehouden
Het was Guitar Hero thema dus het kwam zo uit. Ik koos daar echt op basis van voorkeur, van de gelimiteerde keuze die ik had met dat themaquote:Op maandag 30 december 2024 13:33 schreef peaceman het volgende:
[..]
Heb je dan een goede smaak of stem je populair?
Ja oke, maar t aantal Queen-noteringen in de top 200 is wel wat afgenomen heb ik t idee (maar ik luister net als mexi lijstloos dus tis allemaal een verrassing)quote:Op maandag 30 december 2024 13:34 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ja, alleen nee.
34 noteringen waarvan 2 in de top-10
Dit was nog een beetje veilig voordat ze helemaal losgingenquote:Op maandag 30 december 2024 13:34 schreef essnhills het volgende:
Ik vind dit altijd wel een lekker nummer
Maar op de ene manier wat... Meer binnen de lijntjes dan hun latere liedjes?
Dit klinkt wat gepolijster ofzo? Volgens een stramien?
Je geeft ook nog serieus antwoordquote:Op maandag 30 december 2024 13:35 schreef MTheBassman het volgende:
[..]
Het was Guitar Hero thema dus het kwam zo uit. Ik koos daar echt op basis van voorkeur, van de gelimiteerde keuze die ik had met dat thema
Jaquote:Op maandag 30 december 2024 13:35 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dit was nog een beetje veilig voordat ze helemaal losgingen
Ze hebben vast andere pluspunten, hihaho ome Theo op de banjoquote:
Ik heb net eieren gegeten. Komt wel dichtbij zoquote:Op maandag 30 december 2024 13:35 schreef ieniminimuis het volgende:
Dat wordt een dure week. Ik heb eieren nodig
quote:Op maandag 30 december 2024 13:36 schreef Gretzl het volgende:
Hello, origineel van Even Tot Hier![]()
![]()
![]()
Bekijk deze YouTube-video
Kon best zijn dat ie zich dat afvroegquote:Op maandag 30 december 2024 13:35 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Je geeft ook nog serieus antwoord
Och, ik heb al veel erger gehoord vandaag.quote:Op maandag 30 december 2024 13:36 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ik kan geen geldige reden bedenken om op dit nummer te stemmen.
Je kent hem inmiddels toch wel een beetje?quote:Op maandag 30 december 2024 13:37 schreef MTheBassman het volgende:
[..]
Kon best zijn dat ie zich dat afvroeg
Ik heb de schurft aan muziek waar ieder derde woord een enorme uithaal bevat.quote:Op maandag 30 december 2024 13:37 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Och, ik heb al veel erger gehoord vandaag.
Ik denk dat de reden is dat ze het mooi vindenquote:Op maandag 30 december 2024 13:36 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ik kan geen geldige reden bedenken om op dit nummer te stemmen.
Sterktequote:Op maandag 30 december 2024 13:38 schreef MadMaster het volgende:
Dit was het weer voor vandaag.
Nog even op de valreep van dit jaar een uitvaart en aansluitend (hoe ironisch...) een verjaardagsdiner...
quote:
Ja, maar ik ben ook soms erg autistisch en kan dan, vooral achter een scherm spot/ironie etc wat moeilijker detecterenquote:Op maandag 30 december 2024 13:37 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Je kent hem inmiddels toch wel een beetje?
Dat kan ik me niet voorstellen.quote:Op maandag 30 december 2024 13:38 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ik denk dat de reden is dat ze het mooi vinden
Ach, veel sterkte. Gekke eennalaatstedag zoquote:Op maandag 30 december 2024 13:38 schreef MadMaster het volgende:
Nog even op de valreep van dit jaar een uitvaart en aansluitend (hoe ironisch...) een verjaardagsdiner...
Dat ligt dicht bij elkaar. Sterke en veel plezier dan maarquote:Op maandag 30 december 2024 13:38 schreef MadMaster het volgende:
Glennissed!quote:Op maandag 30 december 2024 13:37 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ik heb de schurft aan muziek waar ieder derde woord een enorme uithaal bevat.
Ik heb dat gevoel iets sterker bij veel andere liedjes in de lijstquote:Op maandag 30 december 2024 13:38 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dat kan ik me niet voorstellen.
Succes en sterktequote:Op maandag 30 december 2024 13:38 schreef MadMaster het volgende:
Davina Michelledquote:
Namen en rugnummers.quote:Op maandag 30 december 2024 13:39 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ik heb dat gevoel iets sterker bij veel andere liedjes in de lijst
quote:Op maandag 30 december 2024 13:38 schreef MadMaster het volgende:
Die staat trouwens helemaal niet in de Top 2000 besef ik nu.quote:
23 zelfs, dat was inderdaad belachelijk.quote:Op maandag 30 december 2024 13:39 schreef MTheBassman het volgende:
Overigens gaat deze nog wel. Ik vond het belachelijker toen dit op 30 binnenkwam of zo.
*Gebaart vaag naar lijstquote:Op maandag 30 december 2024 13:39 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Namen en rugnummers.
Heeft die braderiezangeres eigen muziek dan?quote:Op maandag 30 december 2024 13:40 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Die staat trouwens helemaal niet in de Top 2000 besef ik nu.
Haar karakter zal niet helpen daarbij.
quote:Op maandag 30 december 2024 13:40 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Helaas is het leven niet zo simpelquote:Op maandag 30 december 2024 13:41 schreef ieniminimuis het volgende:
Blof maakt beste leuke liedjes als het leuke liedjes zijn
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Elke wasbeer hep een staart, maar niet elke staart hep een wasbeer."
Hierna nog maar eentje van ze.quote:
Pas maar op dat het niet harder gaat regenen danquote:
Dat is dansen aan de zeequote:Op maandag 30 december 2024 13:41 schreef Gretzl het volgende:
[ link | afbeelding ][ link | afbeelding ][ link | afbeelding ][ link | afbeelding ][ link | afbeelding ][ link | afbeelding ][ link | afbeelding ][ link | afbeelding ][ link | afbeelding ][ link | afbeelding ]
De allermooiste BLØF, jaaa toch?![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Elke wasbeer hep een staart, maar niet elke staart hep een wasbeer."
het is too muchquote:Op maandag 30 december 2024 13:42 schreef essnhills het volgende:
Ik heb nooit zoveel issues met Blof. Vind de meeste wel prima eigenlijk
Die kwam toen een of twee weken voor de stemweek uit. Precies ook de reden waarom je zou moeten instellen dat een liedje minimaal een jaar oud zou moeten zijn.quote:Op maandag 30 december 2024 13:39 schreef MTheBassman het volgende:
Overigens gaat deze nog wel. Ik vond het belachelijker toen dit op 30 binnenkwam of zo.
Kwam er net ook achter dat zowel de Sugababes als Sugar Lee Hooper er nooit hebben ingestaan.quote:Op maandag 30 december 2024 13:40 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Maakt dat uit?quote:Op maandag 30 december 2024 13:41 schreef Szura het volgende:
[..]
Heeft die braderiezangeres eigen muziek dan?
quote:Op maandag 30 december 2024 13:43 schreef Felagund het volgende:
[..]
Kwam er net ook achter dat zowel de Sugababes als Sugar Lee Hooper er nooit hebben ingestaan.
quote:Songteksten Bløf ontcijferd dankzij ‘Steen van Renesse’
Dirk-Jan Hoek
Ontdekking werpt nieuw licht op voorheen onbegrijpelijk geneuzel
20 juni 2011 door
Bij de aanleg van een vakantiepark in het Zeeuwse Renesse stuitten bouwvakkers dit weekend op een bijzondere steen. Op een tablet is een couplet van een onbekend nummer van de band Bløf geschreven, samen met twee vertalingen ervan. Over de herkomst van de steen bestaat onduidelijkheid, wel is nu al zeker dat de steen een essentiële sleutel vormt tot de ontcijfering van het werk van de Middelburgse band.
Een onderzoeksteam heeft dankzij de steen al drie liedteksten van de band weten te vertalen en houdt zich momenteel bezig met de decodering van het nummer Holiday in Spain. Dat nummer werd altijd als onvertaalbaar beschouwd vanwege cryptische fragmenten als ‘Er zijn vliegtuigstoelen, miljoenen bijbedoelingen’ en ‘Mijn schoenen zijn gejat / Maar ik hoef niet meer naar buiten want er is nog wel wat.’ Bert Bokhoven, taalwetenschapper aan de Universiteit van Hilvarenbeek en leider van het onderzoeksteam: ‘Wàt is er dan nog? Waarom wil de schrijver naar buiten? Met zulke vragen kon je voorheen supercomputers laten crashen.’ Inmiddels is al zo’n tachtig procent van de song vertaald naar normaal Nederlands.
Paskal Jakobsen, zanger van Bløf, reageert verheugd: “Ik geneer me wel eens dat ik echt geen idee heb wat ik sta te zingen.” Jakobsen noemt als voorbeeld de regels ‘Hier ben ik veilig/Hier ben ik sterk/Hier ben ik heilig/Dit is mijn kerk.’ Jakobsen: “Het is nooit gebeurd, maar je blijft toch altijd bang dat iemand je eens vraagt: ‘Eeeeh, waar?”
De ontdekking van de steen is bovendien een opsteker voor vele Bløf-fans. Zij konden zich tot nu toe moeilijk verweren tegen de aantijging dat de teksten van de band niet meer om het lijf hebben dan pretentieuze rijmelarij. Arjan Dijksma, fan van het eerste uur: “Ik heb altijd aangevoeld dat een regel als ‘Ik vraag niet om je hand maar om je vingers die me wijzen op mezelf’ geen hoogdravend, quasi-poëtisch geneuzel is, maar wel degelijk ergens over gaat. Ik kan niet wachten tot ik weet waarover!”
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |