abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 december 2024 @ 21:59:34 #251
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_216105695
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2024 21:48 schreef LXIV het volgende:
Die bodycam video’s van de gevechten aan het front zijn surrealistisch trouwens. Buitengewoon intense gevechten, geven een goed beeld van het verloop en hoe het is daar. Kan geen oorlogsfilm tegenop.
Bekijk deze YouTube-video
Ik zit te kijken. Van beide kanten lijken ze mij goed getraind.
Zou een 41e mech heer in mee kunnen vechten of een duitse eenheid, of is het verschil in ervaring te groot?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_216105717
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2024 21:02 schreef AchJa het volgende:

[..]
Je kunt het op allerlei manieren nuanceren maar het plan was gewoon om de druk op het front te verlichten (Russiche troepen van het front naar Koersk dirigeren) en dat is niet gelukt.
Het is aannemelijk dat dit een van de (secundaire) doelen was. Alleen heeft rusland hierop gereageerd door Noord Korea de oorlog in te trekken.

En dat had niemand verwacht. Oorlog is nu eenmaal onvoorspelbaar.
  Forum Admin maandag 30 december 2024 @ 22:03:46 #253
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_216105820
quote:
7s.gif Op maandag 30 december 2024 21:58 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik snap serieus niet wat je bedoelt hoop ik..
Ik kan het echt niet simpeler uit leggen.

Ik haat Zelensky(en het westen, en de joden en de eu en de smurfen)dus hoop ik dat dat land in duigen valt. Dat zeg ik alleen niet hardop, dus ga ik dingen roepen over corruptie en clown gedrag, dat het land dom is etc etc.

Zulke shit. Het ligt er vaak heel dik boven op ook. Bij van Wijk weet ik dat de boodschap misschien niet leuk is, maar dat hij het brengt omdat het nou eenmaal...de boodschap is.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_216105824
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2024 22:00 schreef oheng het volgende:

[..]
Het is aannemelijk dat dit een van de (secundaire) doelen was. Alleen heeft rusland hierop gereageerd door Noord Korea de oorlog in te trekken.

En dat had niemand verwacht. Oorlog is nu eenmaal onvoorspelbaar.
Niet alleen dat, Rusland weet steeds meer soldaten te recruteren door ze veel geld etc te bieden.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_216105864
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2024 21:56 schreef AchJa het volgende:

[..]
Waar kan ik lezen "front"?

Ook al eerder ter sprake gekomen trouwens: AchJa in NWS / Oorlog in Oekraïne #1003 Koerskje van eigen deeg.
quote:
The Russian MoD appears to be relying on a combination of Russian conscripts already operating in Kursk Oblast, elements of the Northern Grouping of Forces, and elements redeployed from lower-priority frontline areas in Ukraine to defend against the Ukrainian operation in Kursk Oblast, likely exacerbating the disorganization of Russia’s chosen response. Russian milbloggers claimed on August 9 and 10 that Russian forces began laterally redeploying some units from elsewhere on the frontline and transferring reserves to defend in Kursk Oblast, with one milblogger claiming that Russian forces are redeploying up to nine unspecified brigades to Kursk Oblast.[14] A prominent Ukrainian Telegram channel stated on August 9 that Russian forces redeployed elements of the following units from frontline areas to defend in Kursk Oblast: two airborne (VDV) battalions and elements of the 810th Naval Infantry Brigade (Black Sea Fleet [BSF]) from the Kherson direction; elements of the 38th and 64th motorized rifle brigades (35th Combined Arms Army [CAA], Eastern Military District [EMD]) from the Zaporizhia direction; several unspecified infantry battalions from the Pokrovsk direction in Donetsk Oblast; "bearded" (borodatie) fighters from Luhansk Oblast (likely referring to Chechen Akhmat units); elements of the 1009th Motorized Rifle Regiment (6th CAA, Leningrad Military District [LMD]), 79th Motorized Rifle Regiment (18th Motorized Rifle Division, 11th Army Corps [AC], LMD), 272nd Motorized Rifle Regiment (47th Tank Division, 1st Guards Tank Army [GTA], Moscow Military District [MMD]), and 138th Motorized Rifle Brigade (6th CAA, LMD) from northern Kharkiv Oblast; an infantry battalion of the 488th Motorized Rifle Regiment (144th Motorized Rifle Division, 20th CAA, MMD) from the Kupyansk direction; a company of an unspecified motorized rifle brigade operating in Grayvoron Raion, Belgorod Oblast; and a motorized rifle regiment that was operating near Sotnytskyi Kozachok, Kharkiv Oblast.[15] The Russian military command appears to be avoiding redeploying significant elements of combat effective units from the Pokrovsk and Toretsk sectors — Russia‘s assessed priority sectors in eastern Ukraine.[16]
https://www.understanding(...)sment-august-10-2024
pi_216105979
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2024 22:00 schreef oheng het volgende:

[..]
Dat denk ik ook.

Overigens denk ik dat de publicitaire kant niet onderschat moet worden. Oekraïne was voor de inval in Koersk alleen maar aan het verdedigen. Het was publicitair goed om weer het initiatief te nemen, om aan het thuisfront en de wereld te laten zien dat ze ook aan kunnen vallen.
  maandag 30 december 2024 @ 22:09:47 #257
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_216106052
quote:
7s.gif Op maandag 30 december 2024 21:59 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik zit te kijken. Van beide kanten lijken ze mij goed getraind.
Zou een 41e mech heer in mee kunnen vechten of een duitse eenheid, of is het verschil in ervaring te groot?
Die zijn wel goed getraind in principe, maar met ervaring dan de Russen en Oekraïners heeft niemand. Er is maar een bepaalde mate van ervaring die je met een training kan opbouwen.
The End Times are wild
pi_216106065
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2024 22:03 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ik haat Zelensky(en het westen, en de joden en de eu en de smurfen)dus hoop ik dat dat land in duigen valt. Dat zeg ik alleen niet hardop, dus ga ik dingen roepen over corruptie en clown gedrag, dat het land dom is etc etc.

Zulke shit. Het ligt er vaak heel dik boven op ook. Bij van Wijk weet ik dat de boodschap misschien niet leuk is, maar dat hij het brengt omdat het nou eenmaal...de boodschap is.
Zelensky is een corrupte, cokesnuivende clown en alle naar hier gevluchte Oekraïners zijn smerige profiteurs die allemaal in een Benz rondscheuren. En nog iets over Blackrock en de Biden Crime Family. Dat werk?
  maandag 30 december 2024 @ 22:16:06 #259
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_216106323
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2024 21:56 schreef AchJa het volgende:

[..]
Waar kan ik lezen "front"?

Ook al eerder ter sprake gekomen trouwens: AchJa in NWS / Oorlog in Oekraïne #1003 Koerskje van eigen deeg.
Als je troepen uit Zaporizhzhia haalt, verzwak je daar het front. Doe nou even niet zo dom, zo ken ik je niet.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_216106325
quote:
Ik weet het niet, De Wijk hamert er wel erg vaak op hoe groot het Russische leger is, en hoe gevaarlijk ze zijn. De angst voor escalatie zit diep.

En dan denk ik twee dingen, of hij denkt bij Rusland nog steeds aan de Sovjet-Unie met een groot en bijna onoverwinnelijk leger. Of hij laat zich betalen door mensen die er belang bij hebben dat er angst voor escalatie is.

De Volkskrant: De denktank van Rob de Wijk heeft een heldere visie op de wereld, maar is er ook transparantie in eigen huis?
pi_216106343
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2024 21:23 schreef AchJa het volgende:

[..]
Het front zou verzwakt gaan worden volgens al die briljante strategen hier en dat is dus niet gebeurd.
Ik denk dat het hoofddoel oorspronkelijk was de Oekraïners in Donbas te ontlasten maar daarnaast zijn er nog andere ideeën ten grondslag aan de Kursk invasie (in de politieke sferen). En ze zitten er nog steeds en zijn dus niet met de staart tussen de benen vertrokken toen (al snel) duidelijk werd dat Donbas ontlasten het niet ging worden.
pi_216106532
Hoe zal de situatie zijn rond deze tijd aan t eind van 2025 ?
"You can call me Susan if it makes you happy"
  maandag 30 december 2024 @ 22:22:17 #263
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_216106607
quote:

[..]

Er zijn ook mensen kritisch op het westen zonder dat die al die flagrante onzin erbij betrekken die jij hier aanhaalt.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_216106665
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2024 22:03 schreef Wantie het volgende:

[..]
Niet alleen dat, Rusland weet steeds meer soldaten te recruteren door ze veel geld etc te bieden.
De bonussen zijn idd omhoog gegaan sinds Kursk, maar of ze meer recruteren weet ik echt niet.
Ik heb betrouwbare geluiden gehoord die het tegendeel beweren. Wie? Ben ik vergeten. :')
Iets in de trant van CIA, ISW, kranten, russische bannelingen, zoiets. 2 weken geleden. Mogelijk horen we er binnenkort meer over.
pi_216106739
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2024 22:10 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Zelensky is een corrupte, cokesnuivende clown en alle naar hier gevluchte Oekraïners zijn smerige profiteurs die allemaal in een Benz rondscheuren. En nog iets over Blackrock en de Biden Crime Family. Dat werk?
Van die types die werkelijk bij elk standpunt aan de verkeerde kant van de geschiedenis staan. Maar dan ook echt elk punt 8)7
beter een knipoog dan een blauw oog
  maandag 30 december 2024 @ 22:26:22 #266
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_216106772
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2024 22:20 schreef TLC het volgende:
Hoe zal de situatie zijn rond deze tijd aan t eind van 2025 ?
Hopelijk verandert er na 20 januari niet zoveel meer
The End Times are wild
pi_216106904
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2024 22:25 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Van die types die werkelijk bij elk standpunt aan de verkeerde kant van de geschiedenis staan. Maar dan ook echt elk punt 8)7
Net als Hongarije en rusland. :7
  Forum Admin maandag 30 december 2024 @ 22:33:34 #268
pi_216107010
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2024 22:16 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ik weet het niet, De Wijk hamert er wel erg vaak op hoe groot het Russische leger is, en hoe gevaarlijk ze zijn. De angst voor escalatie zit diep.

En dan denk ik twee dingen, of hij denkt bij Rusland nog steeds aan de Sovjet-Unie met een groot en bijna onoverwinnelijk leger. Of hij laat zich betalen door mensen die er belang bij hebben dat er angst voor escalatie is.

De Volkskrant: De denktank van Rob de Wijk heeft een heldere visie op de wereld, maar is er ook transparantie in eigen huis?
Ik heb bij hem wel het idee dat hij een beetje is blijven hangen in tijden van weleer als het aankomt op geopolitiek. Maakt wat hij zegt niet minder juist of onjuist imo
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin maandag 30 december 2024 @ 22:34:51 #269
pi_216107048
quote:
7s.gif Op maandag 30 december 2024 22:22 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Er zijn ook mensen kritisch op het westen zonder dat die al die flagrante onzin erbij betrekken die jij hier aanhaalt.
Zijn er zat, en die hoor ik graag. Als je mij onderbouwd kunt uitleggen waarom je iets vindt is dat altijd +1 en ik ben zeker niet te beroerd mijn standpunt te wijzigen als ik er naast blijk te zitten.
  maandag 30 december 2024 @ 22:36:30 #270
pi_216107111
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2024 22:26 schreef LXIV het volgende:

[..]
Jij hoopt dat de rest van het jaar Ukrainers in de bezette gebieden onderdrukt en gemarteld worden?
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  maandag 30 december 2024 @ 22:39:03 #271
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_216107191
quote:
7s.gif Op maandag 30 december 2024 22:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Jij hoopt dat de rest van het jaar Ukrainers in de bezette gebieden onderdrukt en gemarteld worden?
Nee, ik hoop dat deze waanzin stopt
The End Times are wild
  maandag 30 december 2024 @ 22:40:59 #272
pi_216107254
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2024 22:39 schreef LXIV het volgende:

[..]
Nee, ik hoop dat deze waanzin stopt
Dan moet er nogal wat veranderen.
  maandag 30 december 2024 @ 22:42:03 #273
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_216107289
quote:
7s.gif Op maandag 30 december 2024 22:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Dan moet er nogal wat veranderen.
Ja. Dus niet doorgaan zoals het nu doorgaat
The End Times are wild
  maandag 30 december 2024 @ 22:46:55 #274
pi_216107464
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2024 22:42 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ja. Dus niet doorgaan zoals het nu doorgaat
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2024 22:26 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dus, wat word het nu? Jij denkt dat Trump in 24 uur de oorlog gaat beëindigen? Op een manier waar Ukrainers in de bezette gebieden voordeel bij hebben?
  maandag 30 december 2024 @ 22:51:01 #275
13456 AchJa
Shut up!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')