Laura Loomer is toch niet geblokkeerd?quote:Op zaterdag 28 december 2024 23:20 schreef Barbusse het volgende:
Musk loopt wel degelijk maga accounts te blokkeren als ze kritiek hebben op zijn immigratie standpunt.
Nu kan ik er niet om huilen, ik zal Laura Loomer niet missen. Maar de hypocrisie is denderend. Ongelooflijk dat een onverkozen nepo baby zoveel invloed kan hebben op Amerikaanse (en andere landen) politiek.
Niemand hier beweert dat dat een recht isquote:Op zaterdag 28 december 2024 23:18 schreef Repentless het volgende: [..] Tja, daar blijven we over van mening verschillen dan.
Ik vind niet dat vrijheid van meningsuiting het recht is om betaald te worden door een private onderneming, voor het plaatsen van die mening op hun platform.
Ja, dat patroon zie ik al sinds Trump won in 2016. It's not a bug, it's a feature.quote:Op zaterdag 28 december 2024 23:24 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dat is precies wat sommige van ons al sinds de overname zeggen, maar men verlegt de doelpalen, want eerst maken ze een grote ophef en later is het ineens niet hetzelfde.
Maar als je het niet krijgt, is het volgens jou censuur.quote:Op zaterdag 28 december 2024 23:26 schreef Wantie het volgende:
[..]
Niemand hier beweert dat dat een recht is
Het idee sowieso dat je tegen de elite vecht....onder aanvoering van diezelfde elite. Het grote graaien is beginnen.quote:Op zaterdag 28 december 2024 23:29 schreef TheVulture het volgende:
Elon Musk is een gevaarlijke manipulatieve gek, nu weer met dat opiniestuk over de AFD. Dit worden nog taaie jaren...
Nee, als het je wordt afgenomen.quote:Op zaterdag 28 december 2024 23:28 schreef Repentless het volgende:
[..]
Maar als je het niet krijgt, is het volgens jou censuur.
Maar dat betekent dus dat Twitter Musk isquote:Op zaterdag 28 december 2024 23:20 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik denk overigens dat er uiteindelijk maar heel weinig mensen zijn die echt een absolute VVMU willen, want bij veruit de meeste mensen houdt zoiets op als het hen zelf raakt. Sommige mensen zien zoiets al lang aankomen en hebben dan ook zo hun twijfels bij het horen van 'absolute vvmu'. Probleem is dat veel mensen politiek zien als 'krijgen wat ik wil' en dat het meer inspanning lijkt te kosten om het grotere plaatje te zien als samenleving.
Niet compleet geblokkeerd, nee. Wel geshadowbanned:quote:Op zaterdag 28 december 2024 23:25 schreef Repentless het volgende:
[..]
Laura Loomer is toch niet geblokkeerd?
En dat kun je weer doortrekken naar Trump, want die flirt ook hiermee, of zet gewoon het volk op tegen de media, wetenschap of onderwijs. Ik zie die enge Miller nog zeggen dat 'The president shall not be questioned'.quote:Op zaterdag 28 december 2024 23:31 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, als het je wordt afgenomen.
Daarmee kan Musk meningsuiting op zijn platform sturen.
En dat druist in tegen zijn Mantra dat alle kritiek op zijn platform welkom is, ook als dat over hem gaat..
[..]
Maar dat betekent dus dat Twitter Musk is
En daar gaat het dan al mis.
Zeker bij zo'n groot platform.
Hier krijg je uiteraard hetzelfde antwoord op, want waarom zou hij iemand die tien dollar geven als hij het niet met je eens is? Terwijl het standpunt om 'klootzak' ging.quote:Op zaterdag 28 december 2024 23:33 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Niet compleet geblokkeerd, nee. Wel geshadowbanned:
MAGA civil war ramps up as Trump ally Laura Loomer lays into Elon Musk — and loses her blue check
“[Musk] has removed my blue check mark on X because I dared to question his support for H1B visas, the replacement of American tech workers by Indian immigrants,” Laura Loomer tweeted Thursday.
Das gewoon anti-free speech absolutism waar nepo baby voor zegt te staan. En begrijp me goed; het gaat om kritiek op zijn standpunt mbt immigratie. Niet dat ze nepo baby een klootzak vinden.
Nee, want die kritiek blijft gewoon mogelijk. Het wordt niet weggehaald, de maker wordt niet geblokkeerd, er wordt hem/haar niet belet om het te plaatsen. Er wordt alleen voor gekozen om er niet voor te betalen. In tegenstelling tot hiervoor, waarbij bepaalde tweets werden verwijderd of users volledig werden geblokkeerd vanwege onwelgevallige meningen.quote:Op zaterdag 28 december 2024 23:31 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, als het je wordt afgenomen.
Daarmee kan Musk meningsuiting op zijn platform sturen.
Miller is echt Goebbels 2.0quote:Op zaterdag 28 december 2024 23:36 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En dat kun je weer doortrekken naar Trump, want die flirt ook hiermee, of zet gewoon het volk op tegen de media, wetenschap of onderwijs. Ik zie die enge Miller nog zeggen dat 'The president shall not be questioned'.
quote:Op zaterdag 28 december 2024 23:38 schreef Repentless het volgende:
[..]
Nee, want die kritiek blijft gewoon mogelijk. Het wordt niet weggehaald, de maker wordt niet geblokkeerd, er wordt hem/haar niet belet om het te plaatsen. Er wordt alleen voor gekozen om er niet voor te betalen. In tegenstelling tot hiervoor, waarbij bepaalde tweets werden verwijderd of users volledig werden geblokkeerd vanwege onwelgevallige meningen.
Mja, schattig dit dat alles, maar mijn argument blijft hetzelfde. Nepo baby hanteert geen free speech absolutism.quote:Op zaterdag 28 december 2024 23:37 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Hier krijg je uiteraard hetzelfde antwoord op, want waarom zou hij iemand die tien dollar geven als hij het niet met je eens is? Terwijl het standpunt om 'klootzak' ging.
Tot nu toe vind ik het best een aardige discussie, maar als het betichten van "doelpalen verschuiven" wordt, dan vind ik dat janmer.quote:
Ja, want eerst ging het nog om 'waarom zou je iemand die jou een klootzak noemt geld geven' en nu is het 'waarom zou je iemand waarmee je het niet eens bent geld geven'.quote:Op zaterdag 28 december 2024 23:42 schreef Repentless het volgende:
[..]
Tot nu toe vind ik het best een aardige discussie, maar als het betichten van "doelpalen verschuiven" wordt, dan vind ik dat janmer.
Je zou bijna gaan zeggen dat deze man maar wat roept en ongelooflijk beïnvloedbaar is. Ik moet nog lachen om de bewering dat ze van hem houden vanwege 'zijn beleid'.quote:Op zaterdag 28 december 2024 23:45 schreef KoosVogels het volgende:
@:Chivaz
Waar is je grote held mee bezig?
[ x ]
Die kritiek wordt minder mogelijk, omdat dit de maker geld kost.quote:Op zaterdag 28 december 2024 23:38 schreef Repentless het volgende:
[..]
Nee, want die kritiek blijft gewoon mogelijk. Het wordt niet weggehaald, de maker wordt niet geblokkeerd, er wordt hem/haar niet belet om het te plaatsen. Er wordt alleen voor gekozen om er niet voor te betalen. In tegenstelling tot hiervoor, waarbij bepaalde tweets werden verwijderd of users volledig werden geblokkeerd vanwege onwelgevallige meningen.
Ik heb meerdere malen het volgende aangegeven: "simpel gesteld". Het begon allemaal met mijn reactie op jouw post waarin Musk aangeeft "constantly insulted" te worden op het platform.quote:Op zaterdag 28 december 2024 23:43 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja, want eerst ging het nog om 'waarom zou je iemand die jou een klootzak noemt geld geven' en nu is het 'waarom zou je iemand waarmee je het niet eens bent geld geven'.
Free pass vanwege je "simpel gesteld" bewering. Maar geef dan gewoon toe dat nepo baby zelf de doelpalen verplaatst door accounts te shadowbannen en blue checks te verwijderen. Hij maakt actief het bereik kleiner van users die zijn standpunt mbt immigratie bekritiseren. En oefent hiermee direct invloed uit op Trump's toekomstige presidentschap. Zo moeilijk is het toch niet?quote:Op zaterdag 28 december 2024 23:50 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik heb meerdere malen het volgende aangegeven: "simpel gesteld". Het begon allemaal met mijn reactie op jouw post waarin Musk aangeeft "constantly insulted" te worden op het platform.
Daarna ging de discussie voornamelijk over waarom het alleen VvmU is wanneer er voor alle meningen betaald wordt.
Nogmaals, de vinkjes stonden voor verificatie van echtheid en hij heeft daar eigenhandig een 'deze houd je als jouw mening mij aanstaat'. Vond je wat Twitter deed wel censuur, overigens?quote:Op zaterdag 28 december 2024 23:50 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik heb meerdere malen het volgende aangegeven: "simpel gesteld". Het begon allemaal met mijn reactie op jouw post waarin Musk aangeeft "constantly insulted" te worden op het platform.
Daarna ging de discussie voornamelijk over waarom het alleen VvmU is wanneer er voor alle meningen betaald wordt.
Ik ben het simpelweg niet met je eens. Ik vind niet dat een platform de VvmU alleen waarborgt door te betalen voor alle meningen en als ze dat om welke reden dan ook niet doen, dat een verkapte vorm van censuur is. Alleen als bepaalde meningen verwijderd worden en users geblokkeerd (zonder dat ze iets juridisch strafbaars hebben gezegd), vind ik dat een vorm van censuur. Dan nog is dat het goed recht van een private onderneming, net als het voormalige Twitter-regime dat had. Echter word je in mijn ogen nu veel minder snel geblokkeerd dan voorheen, aan welke kant van het spectrum je ook zit.quote:Op zaterdag 28 december 2024 23:48 schreef Wantie het volgende:
[..]
Die kritiek wordt minder mogelijk, omdat dit de maker geld kost.
En dat zijn wel degenen met een groot bereik op Twitter.
Die gaan hun content daar op aanpassen.
Dat maakt het een verkapte vorm van censuur.
Op een platform dat zegt vrijheid van meningsuiting hoog in het vaandel te hebben.
Nee het gaat er om dat Musk meningen gaat sturen door te bepalen dat kritiek op hem betekent dat je demonetized wordt.quote:Op zaterdag 28 december 2024 23:50 schreef Repentless het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |