abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 28 december 2024 @ 23:24:22 #1
862 Arcee
Look closer
pi_216060182
Joe Biden, President van de Verenigde Staten

Kamala Harris, Vice-President van de Verenigde Staten

2024 Presidentsverkiezingen
Democratische Kandidaat: Kamala D. Harris
Republikeinse Kandidaat: Donald J. Trump

Democratische Vice-President Kandidaat: Tim Walz
Republikeinse Vice-President Kandidaat: James David "JD" Vance

House of Representatives:
Republican (220)
Democratic (212)
Vacant (3)

United States Senate:
Republican (49)
Democratic (47)
Independents (4)
Tiebreaker VP Harris (D)

Speaker of the House:
Mike Johnson (R)

Majority Leader of the House:
Steve Scalise (R)
Minority Leader of the House:
Hakeem Jeffries (D)

President of the Senate:
Kamala Harris (D)

Senate Majority Leader
Chuck Schumer (D)
Senate Minority Leader:
Mitch McConnell (R)

Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:

2024 Presidentsverkiezing

NOS Amerika Kiest - Vanaf 5 november 23.15 te zien op NPO1
NOS Liveblog: https://nos.nl/collectie/13966/liveblog/2543248

CNN Livestream: Te zien op HBO MAX.
> Vanaf 6 november 02.00 uur te zien op het Youtube kanaal: Bekijk deze YouTube-video

Wanneer sluiten de stemlokalen? 6 November Nederlandse tijd

Live results / Live uitslagen
https://apnews.com/projects/election-results-2024/

Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zaterdag 28 december 2024 @ 23:25:52 #2
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216060228
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 23:20 schreef Barbusse het volgende:
Musk loopt wel degelijk maga accounts te blokkeren als ze kritiek hebben op zijn immigratie standpunt.

Nu kan ik er niet om huilen, ik zal Laura Loomer niet missen. Maar de hypocrisie is denderend. Ongelooflijk dat een onverkozen nepo baby zoveel invloed kan hebben op Amerikaanse (en andere landen) politiek.
Laura Loomer is toch niet geblokkeerd?
pi_216060235
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 23:18 schreef Repentless het volgende: [..] Tja, daar blijven we over van mening verschillen dan. :) Ik vind niet dat vrijheid van meningsuiting het recht is om betaald te worden door een private onderneming, voor het plaatsen van die mening op hun platform.
Niemand hier beweert dat dat een recht is
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_216060278
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 23:24 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dat is precies wat sommige van ons al sinds de overname zeggen, maar men verlegt de doelpalen, want eerst maken ze een grote ophef en later is het ineens niet hetzelfde.
Ja, dat patroon zie ik al sinds Trump won in 2016. It's not a bug, it's a feature.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zaterdag 28 december 2024 @ 23:28:11 #5
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216060291
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2024 23:26 schreef Wantie het volgende:

[..]
Niemand hier beweert dat dat een recht is
Maar als je het niet krijgt, is het volgens jou censuur.
pi_216060320
Elon Musk is een gevaarlijke manipulatieve gek, nu weer met dat opiniestuk over de AFD. Dit worden nog taaie jaren...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  zaterdag 28 december 2024 @ 23:30:58 #7
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216060349
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 23:29 schreef TheVulture het volgende:
Elon Musk is een gevaarlijke manipulatieve gek, nu weer met dat opiniestuk over de AFD. Dit worden nog taaie jaren...
Het idee sowieso dat je tegen de elite vecht....onder aanvoering van diezelfde elite. Het grote graaien is beginnen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_216060367
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 23:28 schreef Repentless het volgende:

[..]
Maar als je het niet krijgt, is het volgens jou censuur.
Nee, als het je wordt afgenomen.
Daarmee kan Musk meningsuiting op zijn platform sturen.

En dat druist in tegen zijn Mantra dat alle kritiek op zijn platform welkom is, ook als dat over hem gaat..

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 23:20 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ik denk overigens dat er uiteindelijk maar heel weinig mensen zijn die echt een absolute VVMU willen, want bij veruit de meeste mensen houdt zoiets op als het hen zelf raakt. Sommige mensen zien zoiets al lang aankomen en hebben dan ook zo hun twijfels bij het horen van 'absolute vvmu'. Probleem is dat veel mensen politiek zien als 'krijgen wat ik wil' en dat het meer inspanning lijkt te kosten om het grotere plaatje te zien als samenleving.
Maar dat betekent dus dat Twitter Musk is

En daar gaat het dan al mis.
Zeker bij zo'n groot platform.
pi_216060437
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 23:25 schreef Repentless het volgende:

[..]
Laura Loomer is toch niet geblokkeerd?
Niet compleet geblokkeerd, nee. Wel geshadowbanned:

MAGA civil war ramps up as Trump ally Laura Loomer lays into Elon Musk — and loses her blue check
“[Musk] has removed my blue check mark on X because I dared to question his support for H1B visas, the replacement of American tech workers by Indian immigrants,” Laura Loomer tweeted Thursday.

Das gewoon anti-free speech absolutism waar nepo baby voor zegt te staan. En begrijp me goed; het gaat om kritiek op zijn standpunt mbt immigratie. Niet dat ze nepo baby een klootzak vinden.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zaterdag 28 december 2024 @ 23:36:23 #10
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216060497
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2024 23:31 schreef Wantie het volgende:

[..]

En dat druist in tegen zijn Mantra dat alle kritiek op zijn platform welkom is, ook als dat over hem gaat..
[..]
Maar dat betekent dus dat Twitter Musk is

En daar gaat het dan al mis.
Zeker bij zo'n groot platform.
En dat kun je weer doortrekken naar Trump, want die flirt ook hiermee, of zet gewoon het volk op tegen de media, wetenschap of onderwijs. Ik zie die enge Miller nog zeggen dat 'The president shall not be questioned'.
  zaterdag 28 december 2024 @ 23:37:57 #11
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216060530
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 23:33 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Niet compleet geblokkeerd, nee. Wel geshadowbanned:

MAGA civil war ramps up as Trump ally Laura Loomer lays into Elon Musk — and loses her blue check
“[Musk] has removed my blue check mark on X because I dared to question his support for H1B visas, the replacement of American tech workers by Indian immigrants,” Laura Loomer tweeted Thursday.

Das gewoon anti-free speech absolutism waar nepo baby voor zegt te staan. En begrijp me goed; het gaat om kritiek op zijn standpunt mbt immigratie. Niet dat ze nepo baby een klootzak vinden.
Hier krijg je uiteraard hetzelfde antwoord op, want waarom zou hij iemand die tien dollar geven als hij het niet met je eens is? Terwijl het standpunt om 'klootzak' ging.
  zaterdag 28 december 2024 @ 23:38:17 #12
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216060540
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2024 23:31 schreef Wantie het volgende:

[..]

Nee, want die kritiek blijft gewoon mogelijk. Het wordt niet weggehaald, de maker wordt niet geblokkeerd, er wordt hem/haar niet belet om het te plaatsen. Er wordt alleen voor gekozen om er niet voor te betalen. In tegenstelling tot hiervoor, waarbij bepaalde tweets werden verwijderd of users volledig werden geblokkeerd vanwege onwelgevallige meningen.
pi_216060574
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 23:36 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
En dat kun je weer doortrekken naar Trump, want die flirt ook hiermee, of zet gewoon het volk op tegen de media, wetenschap of onderwijs. Ik zie die enge Miller nog zeggen dat 'The president shall not be questioned'.
Miller is echt Goebbels 2.0 :r Ik wil niet weten wat die gast gaat doen zodra Trump president is...
  zaterdag 28 december 2024 @ 23:39:49 #14
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216060586
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 23:38 schreef Repentless het volgende:

[..]
Nee, want die kritiek blijft gewoon mogelijk. Het wordt niet weggehaald, de maker wordt niet geblokkeerd, er wordt hem/haar niet belet om het te plaatsen. Er wordt alleen voor gekozen om er niet voor te betalen. In tegenstelling tot hiervoor, waarbij bepaalde tweets werden verwijderd of users volledig werden geblokkeerd vanwege onwelgevallige meningen.
pi_216060633
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 23:37 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Hier krijg je uiteraard hetzelfde antwoord op, want waarom zou hij iemand die tien dollar geven als hij het niet met je eens is? Terwijl het standpunt om 'klootzak' ging.
Mja, schattig dit dat alles, maar mijn argument blijft hetzelfde. Nepo baby hanteert geen free speech absolutism.

C'est tout.
  zaterdag 28 december 2024 @ 23:42:00 #16
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216060638
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 23:39 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Tot nu toe vind ik het best een aardige discussie, maar als het betichten van "doelpalen verschuiven" wordt, dan vind ik dat janmer.
  zaterdag 28 december 2024 @ 23:43:07 #17
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216060676
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 23:42 schreef Repentless het volgende:

[..]
Tot nu toe vind ik het best een aardige discussie, maar als het betichten van "doelpalen verschuiven" wordt, dan vind ik dat janmer.
Ja, want eerst ging het nog om 'waarom zou je iemand die jou een klootzak noemt geld geven' en nu is het 'waarom zou je iemand waarmee je het niet eens bent geld geven'.

En je zou dus kunnen concluderen dat die blauwe vinkjes staan voor 'Musk agrees with this opinion'.
pi_216060726
@Chivaz

Waar is je grote held mee bezig?

twitter
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 28 december 2024 @ 23:46:44 #19
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216060756
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 december 2024 23:45 schreef KoosVogels het volgende:
@:Chivaz

Waar is je grote held mee bezig?

[ x ]
Je zou bijna gaan zeggen dat deze man maar wat roept en ongelooflijk beïnvloedbaar is. Ik moet nog lachen om de bewering dat ze van hem houden vanwege 'zijn beleid'.
pi_216060801
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 23:38 schreef Repentless het volgende:

[..]
Die kritiek wordt minder mogelijk, omdat dit de maker geld kost.
En dat zijn wel degenen met een groot bereik op Twitter.
Die gaan hun content daar op aanpassen.
Dat maakt het een verkapte vorm van censuur.
Op een platform dat zegt vrijheid van meningsuiting hoog in het vaandel te hebben.
  zaterdag 28 december 2024 @ 23:50:41 #21
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216060851
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 23:43 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ja, want eerst ging het nog om 'waarom zou je iemand die jou een klootzak noemt geld geven' en nu is het 'waarom zou je iemand waarmee je het niet eens bent geld geven'.
Ik heb meerdere malen het volgende aangegeven: "simpel gesteld". Het begon allemaal met mijn reactie op jouw post waarin Musk aangeeft "constantly insulted" te worden op het platform.

Daarna ging de discussie voornamelijk over waarom het alleen VvmU is wanneer er voor alle meningen betaald wordt.
pi_216060996
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 23:50 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ik heb meerdere malen het volgende aangegeven: "simpel gesteld". Het begon allemaal met mijn reactie op jouw post waarin Musk aangeeft "constantly insulted" te worden op het platform.

Daarna ging de discussie voornamelijk over waarom het alleen VvmU is wanneer er voor alle meningen betaald wordt.
Free pass vanwege je "simpel gesteld" bewering. Maar geef dan gewoon toe dat nepo baby zelf de doelpalen verplaatst door accounts te shadowbannen en blue checks te verwijderen. Hij maakt actief het bereik kleiner van users die zijn standpunt mbt immigratie bekritiseren. En oefent hiermee direct invloed uit op Trump's toekomstige presidentschap. Zo moeilijk is het toch niet?
  zondag 29 december 2024 @ 00:00:32 #23
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216061022
quote:

[..]

Nogmaals, de vinkjes stonden voor verificatie van echtheid en hij heeft daar eigenhandig een 'deze houd je als jouw mening mij aanstaat'. Vond je wat Twitter deed wel censuur, overigens?
  zondag 29 december 2024 @ 00:07:44 #24
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216061146
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2024 23:48 schreef Wantie het volgende:

[..]
Die kritiek wordt minder mogelijk, omdat dit de maker geld kost.
En dat zijn wel degenen met een groot bereik op Twitter.
Die gaan hun content daar op aanpassen.
Dat maakt het een verkapte vorm van censuur.
Op een platform dat zegt vrijheid van meningsuiting hoog in het vaandel te hebben.
Ik ben het simpelweg niet met je eens. Ik vind niet dat een platform de VvmU alleen waarborgt door te betalen voor alle meningen en als ze dat om welke reden dan ook niet doen, dat een verkapte vorm van censuur is. Alleen als bepaalde meningen verwijderd worden en users geblokkeerd (zonder dat ze iets juridisch strafbaars hebben gezegd), vind ik dat een vorm van censuur. Dan nog is dat het goed recht van een private onderneming, net als het voormalige Twitter-regime dat had. Echter word je in mijn ogen nu veel minder snel geblokkeerd dan voorheen, aan welke kant van het spectrum je ook zit.

Overigens ben ik wel met je eens dat je als eigenaar van zo'n platform kunt sturen in het bereik van bepaalde meningen. Misschien niet goed, maar ik vind het niet hetzelfde als de VvmU beperken of censuur toepassen.
pi_216061161
quote:

[..]

Nee het gaat er om dat Musk meningen gaat sturen door te bepalen dat kritiek op hem betekent dat je demonetized wordt.

En kennelijk vind jij dat geen enkel probleem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')