abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 29 december 2024 @ 11:34:18 #151
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_216066591
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2024 11:07 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Ja maar Roesja stronk! :'(
Humanoid robots kunnen perfect schieten. ook rennend en tijdens een sprong , functioneren door onderlinge communicatie zeer goed in een groep , zijn vervangbaar en gaan met kerst en s nachts gewoon door
https://www.palantir.com/offerings/defense/army/
quote:
Of drones echt de Russen hebben weggejaagd, is niet bevestigd.
Maar volgens een woordvoerder van de Oekraïense Khartiia Brigade hebben tientallen onbemande systemen de troepen van het Kremlin wel degelijk verdreven uit de Oekraïense stad Lyptsi bij Charkov.

Rupsvoertuigjes met machinegeweren vielen Russische stellingen aan terwijl aanvalsdrones van boven explosieven lieten vallen.
Verkenningsdrones gaven hun informatie door aan het commandocentrum terwijl mijnenleggende drones de terugtrekkende troepen het leven zuur maakten.

’Rusland bereid om onhoudbare slachtoffercijfers te accepteren’
’Rusland is bereid om onhoudbare slachtoffercijfers te accepteren in ruil voor marginale terreinwinst’, stelde het Institute for the Study of War deze week vast

Het ISW roemt de manier waarop Kiev technologische vernieuwingen inzet om het gebrek aan mankracht te compenseren.
Want Oekraïne zit weliswaar de laatste maanden wel weer ruim in de granaten, maar steeds krapper in de mannen. Dus als machines hun werk kunnen overnemen, graag.

Drones vechten onverstoorbaar door, is de redenatie. ,,Ze zijn onverschrokken.''
© ANP / HH
quote:
,,De slag bij Lyptsi kon wel eens een mijlpaal zijn in de geschiedenis van de oorlogvoering", noteerde de Australische generaal Mick Ryan in zijn nieuwsbrief Futura Doctrina. ,,
Dat moeten toekomstige historici beslissen.
Maar je kunt stellen dat dit een belangrijke stap is van oorlog als puur menselijke onderneming naar iets compleet anders in de 21e eeuw."

Robotoorlog komt griezelig dichtbij
Niet alleen de luchtdrone beheerst het slagveld met zijn naargeestige gesnerp, ook onbemande grondsystemen met rupsbanden, wielen of poten rukken op.
Meestal bestuurt een operator hen van afstand, maar steeds vaker opereren ze dankzij AI ook deels autonoom.

De robotoorlog uit sciencefictionfilms komt daarmee griezelig dichtbij. Kyrylo Budanov, hoofd van de Oekraïense militaire inlichtingendienst, voorspelt een explosie van het aantal onbemande systemen op de grond.
Mensen haken af als ze de dood in de ogen kijken, drones vechten onverstoorbaar door, is de redenatie. ,,Drones zijn onverschrokken."
quote:
Rupsvoertuigen zijn ideaal om extra vuurkracht in de strijd te gooien.
Nederland experimenteerde in Litouwen al met een zelfrijdend gevechtsvoertuig, uitgerust met camera-ogen, een kanon of een 50mm-mitrailleur.
Deze Themis was veelbelovend, al kon hij het tempo nog niet helemaal bijbenen.
In de defensienota zet Nederland nadrukkelijk de deur open voor meer autonome systemen.
Ons land krijgt weer een bataljon met eigen tanks maar houdt ruimte open voor onbemande tanks die bijdragen aan de gevechtskracht.

Ze winnen ook terrein.
Met kerst ging een filmpje viraal van de firma Boston Dynamics, waarin een van hun mensvormige robots, gekleed als kerstman, vanuit stilstand een salto achterover maakte en weer op zijn voeten landde.

De motoriek van deze androïde was verbluffend menselijk.
Dit soort apparaten kunnen al rennen, springen, hun evenwicht bewaren als ze worden geduwd of opstaan na een valpartij.
Ze kunnen uitstekend en perfect schieten. ook rennend

[ Bericht 18% gewijzigd door michaelmoore op 29-12-2024 12:06:03 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_216067155
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2024 09:27 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Rusland blijft daarvoor roebels printen. Die ook duidelijk steeds minder waard worden.
En Amerika blijft dollars printen in moeilijke tijden en het schulden plafond kunnen ze gewoon verhogen om op ongezonde voet door te gaan. Het is dat de dollar internationaal zo belangrijk is.

En dat brengt mij bij de nieuwe brics landen, nieuwe verbond, mijn onderbuik zegt dat het voor een groot gedeelte is om de roebel in leven te houden en dus Rusland. Als dat nieuwe verbond niks wordt en de roebel international (nog) verder geisoleerd krijgt dan krijgt Rusland echt de grote klappen te verwerken.
pi_216067667
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2024 11:34 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Humanoid robots kunnen perfect schieten. ook rennend en tijdens een sprong , functioneren door onderlinge communicatie zeer goed in een groep , zijn vervangbaar en gaan met kerst en s nachts gewoon door
https://www.palantir.com/offerings/defense/army/
[..]
[..]
[..]

Illustreert alleen maar weer verdere verlating van het internationaal humanitair recht. Ontwikkeling ingezet in de VS. Overigens heb ik Zelensky nooit om dit Palantir en Boston speelgoed horen vragen. Het gevecht man tegen man kenmerkt de verschrikkingen van deze oorlog nog meer dan het gebruik van de drone in dit gebied. Overigens, de Amerikaanse soldaten die voor het eerst zo'n ding voorbij zagen vliegen, ik meen in bij de invasie van Afghanistan, wisten echt niet wat ze zagen.

Dit illustreert verdere verlating van het internationaal humanitair recht. Een ontwikkeling in gang gezet in de VS, de nieuwe wereldorde. Oekrainse drone piloten zijn erg goed.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Internationaal_humanitair_recht

Trump en Palintir, en de familie grijpgraag, daar is wel iets mee.

Onderdeel van de Rutte deal met Trump:

quote:
"Palantir becomes a ‘Trump trade’ as investors bet on higher defence spending
Peter Thiel-founded data company, whose biggest client is the US government, rises $23bn in value since election"
verder lezen in Springer tijdschrift:
https://www.ft.com/content/f583fa72-858f-418e-b17c-67cad1f2c10a
  zondag 29 december 2024 @ 12:32:52 #154
323876 michaelmoore
pi_216067784
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2024 12:28 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Illustreert alleen maar weer verdere verlating van het internationaal humanitair recht. Ontwikkeling ingezet in de VS. Overigens heb ik Zelensky nooit om dit Palantir en Boston speelgoed horen vragen. Het gevecht man tegen man kenmerkt de verschrikkingen van deze oorlog nog meer dan het gebruik van de drone in dit gebied. Overigens, de Amerikaanse soldaten die voor het eerst zo'n ding voorbij zagen vliegen, ik meen in bij de invasie van Afghanistan, wisten echt niet wat ze zagen.

Dit illustreert verdere verlating van het internationaal humanitair recht. Een ontwikkeling in gang gezet in de VS, de nieuwe wereldorde. Oekrainse drone piloten zijn erg goed.

[..]
De fantasie is de enige beperking in wat er mogelijk is in robotica en AI warfare

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 29-12-2024 12:38:41 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_216067953
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2024 12:32 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
De fantasie is de enige beperking in wat er mogelijk is in robotica en AI
Mensen moeten het hebben van hun vermogen tot liegen en bedriegen.

Het moet nog wel allemaal gemaakt worden, en Musk ligt overhoop met de maga-achterban ivm visa beleid.
Trumps benoeming van Sriram Krishnan als AI-adviseur. Beetje massa-communicatie gezeur natuurlijk, moeten dit soort types zeggen voor hun achterban.
  zondag 29 december 2024 @ 12:48:12 #156
323876 michaelmoore
pi_216068103
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2024 12:41 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Mensen moeten het hebben van hun vermogen tot liegen en bedriegen.

Het moet nog wel allemaal gemaakt worden, en Musk ligt overhoop met de maga-achterban ivm visa beleid.
Trumps benoeming van Sriram Krishnan als AI-adviseur. Beetje massa-communicatie gezeur natuurlijk, moeten dit soort types zeggen voor hun achterban.
Musk moet eens ophouden om al zijn brainfarts op internet te knallen

sommigen snappen het achterliggende idee niet, die hebben gewoon een bloedhekel aan migranten
pi_216068658
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2024 10:03 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
De soldij zal gewoon doorbetaald worden. Het probleem gaat zijn dat het geen kloot meer waard is.
Uiteraard, dat kan ook.
pi_216069427
Begint hier wel steeds meer op een rariteitenkabinet te lijken. :')
Vakman pur sang
  zondag 29 december 2024 @ 15:34:19 #159
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_216071518
:)
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_216071629
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2024 13:52 schreef Lospedrosa het volgende:
Dat vind ik al vanaf #123, o.a. door jou aanwezigheid
  zondag 29 december 2024 @ 15:55:06 #161
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_216072095
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 december 2024 22:33 schreef ExTec het volgende:

[..]
En dat in 6 maanden.

Zonder eerst op een taalcursus gestuurd te hoeven worden.
Het blijven Fransozen hè.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
  zondag 29 december 2024 @ 16:51:28 #162
323876 michaelmoore
pi_216073446
Rusland GDP is bijna 2 keer nederland GDP

Taiwan GDP is bijna net zo veel als van Ruzzia
quote:
GDP PPP Estimates: All Countries 2024 Estimate Billions, Int$ 2025 Estimate Billions, Int$
Taiwan $1,631.06 $1,675.10
Netherlands $1,374.70 $1,396.69
Colombia $1,332.44 $1,365.75
South Africa $1,293.23 $1,312.62
quote:
$2.184 trillion
Economy of Russia
Statistics
GDP $2.184 trillion (nominal; 2024) $6.909 trillion (PPP; 2024)
GDP rank 11th (nominal; 2024) 4th (PPP; 2024)
GDP growth 3.6% (2023) 3.6% (2024) 1.3% (2025)
ruzzia verdwijnt van het wereld toneel, Ruzzia , ja die empire ja
https://www.populationpyramid.net/russian-federation/2024/
  Overall beste user 2022 zondag 29 december 2024 @ 16:54:28 #163
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_216073513
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2024 16:51 schreef michaelmoore het volgende:
Rusland GDP is bijna 2 keer nederland GDP

Taiwan GDP is bijna net zo veel als van Ruzzia
[..]
[..]

Niet echt indrukwekkend.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 29 december 2024 @ 16:58:09 #164
323876 michaelmoore
pi_216073623
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2024 16:54 schreef Ulx het volgende:

[..]
Niet echt indrukwekkend.
klopt , zeker niet als je 600.000 van je eigen jonge vaders in spee naar oekraine stuurt als mest voor zonnebloemen
  zondag 29 december 2024 @ 17:52:51 #165
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_216074682
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2024 16:58 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
klopt , zeker niet als je 600.000 van je eigen jonge vaders in spee naar oekraine stuurt als mest voor zonnebloemen
Dat zijn voor het overgrote deel untermenschen uit het Aziatische gedeelte, daar ligt men in StPeterburg en Moskou niet wakker van
pi_216075422
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2024 17:52 schreef kibo het volgende:

[..]
Dat zijn voor het overgrote deel untermenschen uit het Aziatische gedeelte, daar ligt men in StPeterburg en Moskou niet wakker van
Komt vanzelf,de economie heeft er steeds meer last van in Rusland.
pi_216075622
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2024 13:52 schreef Lospedrosa het volgende:
Jij bent inmiddels een van de normale personen hier
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_216076971
quote:
,,Een ander belangrijk thema is dat we als Nederland en Europa onze defensie-industrie flink moeten opschalen. In Den Haag vindt in juni een grote NAVO-top plaats. Daar zal ook besproken worden of we nieuwe doelstellingen met elkaar af willen spreken. Voor Nederland is het vervolgens de vraag hoe we dit in onze begroting verwerken.”
Na 3 jaar tijd nog steeds :z

https://www.ad.nl/loon-op(...)oet-omhoog~a9bf4c3b/
  Moderator zondag 29 december 2024 @ 19:53:56 #169
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216077220
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2024 19:44 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Na 3 jaar tijd nog steeds :z

https://www.ad.nl/loon-op(...)oet-omhoog~a9bf4c3b/
Niet echt :z
het budget is in die tijd naar iets boven 2% gestegen, en er is best een shopping spree gaande atm ... had ik drie jaar geleden niet gegokt denk ik

De minister van defensie vind het niet genoeg ... maar goed ijzer moet je smeden als het heet is, zou een beetje gek zijn als de minder zegt, nounounou zo kan die wel weer hoor, straks krijg ik het nog druk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_216077416
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2024 19:53 schreef sp3c het volgende:

[..]
Niet echt :z
het budget is in die tijd naar iets boven 2% gestegen, en er is best een shopping spree gaande atm ... had ik drie jaar geleden niet gegokt denk ik

De minister van defensie vind het niet genoeg ... maar goed ijzer moet je smeden als het heet is, zou een beetje gek zijn als de minder zegt, nounounou zo kan die wel weer hoor, straks krijg ik het nog druk
Het gaat niet om het geld, het gaat om de productie. Dat stipt hij ook aan.

quote:
,Want als ik een tank of raket wil bestellen, duurt het vele jaren voordat die er is en ondertussen blijft de prijs maar stijgen. Terwijl het snel geleverd en in grote hoeveelheden geproduceerd moet worden, zodat de prijs daalt. En dat is echt heel urgent."
  Moderator zondag 29 december 2024 @ 20:06:22 #171
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216077531
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2024 20:00 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Het gaat niet om het geld, het gaat om de productie. Dat stipt hij ook aan.
[..]

Sure, deel van het probleem

Maar dat we nog steeds liggen te slapen is natuurlijk onzin
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 29 december 2024 @ 20:06:56 #172
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_216077548
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2024 12:28 schreef yessie234 het volgende:

[..]

[..]
Die robot-oorlogen zijn nog niet echt gedefinieerd in het oorlogsrecht, wat dat betreft wordt er nog niet echt een overtreding gemaakt.
Wel tijd dat dit gaat gebeuren vind ik. Vooral dat de mensen die getarget worden door deze systemen straks volkomen kansloos zijn en ook niets effectiefs terug kunnen doen.
Straks krijg je grote vliegtuigen met honderdduizenden drones aan boord die boven een stad worden losgelaten en maandenlang iedere man tussen de 16 en 66 die uit zijn schuilplaats komt meteen afmaakt.
Ik vind dat geen gevecht meer maar puur moorden.
The End Times are wild
  zondag 29 december 2024 @ 20:07:27 #173
323876 michaelmoore
pi_216077567
https://www.telegraaf.nl/(...)soluut-niet-tevreden

Putin is niet blij met vriend trump
  zondag 29 december 2024 @ 20:08:10 #174
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_216077586
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2024 17:52 schreef kibo het volgende:

[..]
En uit de gekkenhuizen en gevangenissen. Maar die zijn op zeker moment ook leeg
The End Times are wild
  zondag 29 december 2024 @ 20:09:32 #175
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_216077625
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2024 20:07 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)soluut-niet-tevreden

Putin is niet blij met vriend trump
Met die deal zou Putin in zijn handjes moeten wrijven. Hij komt dan goed weg en kan dit thuis als een overwinning verkopen. Idioot als hij dit werkelijk laat schieten. Beter wordt het niet voor hem!
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')