Vooralsnog zie ik een ts die inziet dat hij advies moet inwinnen, dus waarom zo pessimistisch?quote:
Nou, TS is al geruime tijd zoek. Kan ook niet anders met 125 posts met (goede) adviezen. Hoe goed bedoeld ook; het lijkt wel een schriftelijke cursus autorijden.quote:Op donderdag 2 januari 2025 23:19 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Vooralsnog zie ik een ts die inziet dat hij advies moet inwinnen, dus waarom zo pessimistisch?
Dan koop jij toch ff die woning voor hem?quote:Op vrijdag 3 januari 2025 00:08 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nou, TS is al geruime tijd zoek. Kan ook niet anders met 125 posts met goede adviezen. Hoe goed bedoeld ook; het lijkt wel een schriftelijke cursus autorijden.
Wat bedoel je met geruime tijd?quote:Op vrijdag 3 januari 2025 00:08 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nou, TS is al geruime tijd zoek. Kan ook niet anders met 125 posts met (goede) adviezen. Hoe goed bedoeld ook; het lijkt wel een schriftelijke cursus autorijden.
Omdat ik heel graag wil kopen, en niet wil huren.quote:Op donderdag 2 januari 2025 15:10 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Je kan je inschrijven vanaf dat je 18 bent, waarom heb je dat niet gedaan dan?
Dus je komt nieteens uit de Bollenstreek?quote:Op donderdag 2 januari 2025 15:42 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Dat kan, maar het woongenot in een rurale regio als Drenthe is lager. Geen vrienden in de buurt, slechter OV, verder van grote steden, veeeeel verder van het strand, etc. Dus je krijg veel minder waar voor je geld. Mensen die zich prettig voelen in een rurale regio wonen daar al want dat is lekker goedkoop.
Ik ben zelf geboren en getogen in een rurale regio (zeeuws vlaanderen) en ik zou daar niet meer willen wonen. Alleen al omdat je alles met de auto moet doen is voldoende reden. Ook milieuvervuiling, zeer grote afstand tot voorzieningen , etc. etc.
quote:Op vrijdag 3 januari 2025 09:13 schreef Pajanus het volgende:
[..]
Dus je komt nieteens uit de Bollenstreek?
Raus!
Dat is iets wat bij velen hier op #1 staat, voorrang voor mensen die hier wonen. En terecht.
Je kan gewoon een huis kopen, of je nou staat ingeschreven bij de woningbouwvereniging of niet.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 09:10 schreef Pajanus het volgende:
[..]
Omdat ik heel graag wil kopen, en niet wil huren.
Overigens kom ik niet in aanmerking voor sociale huur.
Ik woon nou gewoon in de bollenstreek, inmiddels al meer dan een jaar. Ze kunnen niet gaan kijken naar je geboorteplaats of waar je opgegroeid bent want dat is discriminatie. Ik ben inderdaad geen inboorling in het dorp hier maar voel me hier zeker wel thuis.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 09:13 schreef Pajanus het volgende:
[..]
Dus je komt nieteens uit de Bollenstreek?
Raus!
Dat is iets wat bij velen hier op #1 staat, voorrang voor mensen die hier wonen. En terecht.
Zo zou je dat kunnen stellen inderdaad.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 11:08 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Je kan gewoon een huis kopen, of je nou staat ingeschreven bij de woningbouwvereniging of niet.
Wat als je straks wel je huis hebt maar je verliest je baan? Dan raak je dakloos. Als je je had ingeschreven bij de woningbouwvereniging had je dan nog een vangnet gehad.
Ik kwam eerder ook niet in aanmerking voor sociale huur maar verloor toen mijn baan, waardoor het toetsingsinkomen veel lager werd en dit wel kon.
Dus dit heb je niet heel erg goed doordacht denk ik zo.
in welk dorp woon je?quote:Op vrijdag 3 januari 2025 11:09 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Ik woon nou gewoon in de bollenstreek, inmiddels al meer dan een jaar. Ze kunnen niet gaan kijken naar je geboorteplaats of waar je opgegroeid bent want dat is discriminatie. Ik ben inderdaad geen inboorling in het dorp hier maar voel me hier zeker wel thuis.
Ik kom oorspronkelijk uit Zeeuws-Vlaanderen en ik heb geen rijbewijs en er is daar vrijwel geen OV dus daar wonen gaat niet.
Praetorium Agrippinae?quote:Op vrijdag 3 januari 2025 15:01 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Ga ik niet zeggen straks staat half FOK! hier voor de deur.
Vrijwel alle dorpen in de bollenstreek zijn groot genoeg dat dat niet uitmaakt.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 15:01 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Ga ik niet zeggen straks staat half FOK! hier voor de deur.
Hillegom?quote:Op vrijdag 3 januari 2025 15:37 schreef Pajanus het volgende:
[..]
Vrijwel alle dorpen in de bollenstreek zijn groot genoeg dat dat niet uitmaakt.
Ik kom uit Hillywood.
Dat zegt ook iets over de organisatie waar je werkt óf de persoon die deze opsteltquote:Op zaterdag 28 december 2024 15:39 schreef halfway het volgende:
[..]
Hoofdpijn komt vanzelf wel, tot je 3 x om een nieuwe werkgeversverklaring moet vragen omdat een stempeltje
Of een cijfertje niet helemaal duidelijk was, of dit of dat
https://www.advieskeuze.nlquote:Op vrijdag 3 januari 2025 15:37 schreef Pajanus het volgende:
[..]
Vrijwel alle dorpen in de bollenstreek zijn groot genoeg dat dat niet uitmaakt.
Ik kom uit Hillywood.
Ik heb best wat aan de kant liggen. Het is voor mij anders als alleenstaande persoon niet mogelijk om een huisje van rond de 250 - 300k te kopen.quote:Op donderdag 2 januari 2025 22:13 schreef bananen-plukker het volgende:
[..]
Kijk eerst wat je zelf kwijt wil zijn voor een kale hypotheek, kijk wat de overige kosten zijn die maandelijks terugkomen. Wat wil je max. Per maand kwijt zijn?
Dan idd langs adviseur, kijken wat je max kan lenen, maar dat kan zo hard per dag schommelen. Ga nooit tot de max.
Ik snap niet waar jij die onzin vandaan haalt. Na 2 pagina's is het al vrij snel duidelijk geworden wat ik moet doen.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 00:08 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nou, TS is al geruime tijd zoek. Kan ook niet anders met 125 posts met (goede) adviezen. Hoe goed bedoeld ook; het lijkt wel een schriftelijke cursus autorijden.
Tuurlijk dalen je maandlasten, echter is het altijd verstandig wat geld achter de hand te houden voor onverwachtse uitgaven / tegenvallers. Een klein beetje aflossen op je hypotheek zal je maandbedrag echt nog niet veel laten kelderen én zonde om gelijk een groot deel af te lossen... (in de meeste gevallen dan).quote:Op vrijdag 3 januari 2025 22:47 schreef Werkperd het volgende:
an de kant liggen. Het is voor mij anders als alleenstaande persoon niet mogelijk om een huisje van rond de 250 - 300k te kopen.
Ik ga de komende drie jaar blijven sparen zodat ik minder hoef te lenen. Ik ga ervan uit dat mijn maandlasten ook lager uit zullen komen als ik bijvoorbeeld de helft van een woning uit mijn eigen zak betaal. Maar dat zal de adviseur dan moeten uitrekenen wat de beste mogelijkheden zijn die bij mijn financiële situatie passen.
Daargelaten dat je tegen de prijsstijgingen niet op kan sparen.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 23:54 schreef bananen-plukker het volgende:
[..]
Tuurlijk dalen je maandlasten, echter is het altijd verstandig wat geld achter de hand te houden voor onverwachtse uitgaven / tegenvallers. Een klein beetje aflossen op je hypotheek zal je maandbedrag echt nog niet veel laten kelderen én zonde om gelijk een groot deel af te lossen... (in de meeste gevallen dan).
Heel zwart wit: door de HRA is extra aflossen bij de annuïtaire/lineaire hypotheek, amper effectief. Heb je een box 3 hypotheek zonder HRA, hoef je niet af te lossen waardoor je maandlasten een stuk lager liggen, vooral tegen het einde van de looptijd.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 23:54 schreef bananen-plukker het volgende:
[..]
Tuurlijk dalen je maandlasten, echter is het altijd verstandig wat geld achter de hand te houden voor onverwachtse uitgaven / tegenvallers. Een klein beetje aflossen op je hypotheek zal je maandbedrag echt nog niet veel laten kelderen én zonde om gelijk een groot deel af te lossen... (in de meeste gevallen dan).
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |