ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. MTL, Sloopt wel eens echte treintjes Fred Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal Socios Grootste treinliefhebber die niet met de trein durft te reizen. DJMO Trein avonturierster die regelmatig zonder vooropgesteld plan op de trein stapt onderweg naar nergens.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dienstmededeling Bekijk deze YouTube-video
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
[ Bericht 0% gewijzigd door Eix op 27-12-2024 18:09:46 (Frontseinen :D) ]
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
Op vrijdag 27 december 2024 18:09 schreef Mikeytt het volgende: Ik ga samen met partner om de week op zaterdag naar het station en pakken dan gewoon een random trein. Best leuk
Vertel meer
Ik zou zelf denk ik naar een random station gaan, maar ja dat moet maar net handig zijn voor je. Alle bestemmingen vanaf mijn station heb ik wel gezien denk ik.
Ik zou zelf denk ik naar een random station gaan, maar ja dat moet maar net handig zijn voor je. Alle bestemmingen vanaf mijn station heb ik wel gezien denk ik.
We pakken *vaak* de trein naar Amsterdam/Zwolle/Heerlen/Utrecht/Deventer/Duisburg en dan stappen we gewoon een spoor op Zolang we zien dat het een bestemming is die we niet eerder hebben aangedaan, stappen we in
In Duitsland nemen we alleen de regionale treinen, dus zo zijn we weleens in Berlijn, Leipzig, Dresden en zelfs Munchen geëindigd
Ook weleens in Zwitserland, maar vroeger was het nog wat ingewikkelder met het kopen van tickets wat nu natuurlijk best makkelijk gaat.
Revolutions are the locomotives of history. [img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
Wacht eens, misschien zijn hier wel mensen die het antwoord weten: Ik reis nu onbeperkt in Nederland en Duitsland, maar is er een soort abonnement waarbij je in meer landen kan treinreizen? Wellicht heel noord- en west Europa bijvoorbeeld.
Interrail vind ik best kut voor een spontane reis.
Revolutions are the locomotives of history. [img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
Op vrijdag 27 december 2024 18:58 schreef Mikeytt het volgende: Wacht eens, misschien zijn hier wel mensen die het antwoord weten: Ik reis nu onbeperkt in Nederland en Duitsland, maar is er een soort abonnement waarbij je in meer landen kan treinreizen? Wellicht heel noord- en west Europa bijvoorbeeld.
Interrail vind ik best kut voor een spontane reis.
Behalve InterRail zijn er geen abonnementen of andere producten die zoiets bieden, helaas. Je bent dan afhankelijk van wat er op regionaal danwel landelijk niveau beschikbaar is.
De enige uitzondering is Luxemburg, want daar is al het OV gratis*
Ja ook echt waardeloos dat NMBS zo nodig een "Ouigo train classique" moest maken van de nieuwe trein Brussel-Parijs ipv een Eurocity. Want nu kun je er niet met een Interrail in.
Op DB wordt een hoop gehaat, maar oa qua Interrail is het ideaal.
Dat het een Ouigo is geworden ligt denk ik meer aan de Fransozen dan aan de Belgen. De Belgen verzorgen het rollend materieel (loc + rijtuigen), en personeel is v.z.i.w. deels Belgisch en deels Frans.
De Fransozen zorgen dan wel weer voor een Frans verkoopkanaal, dat was er tijdens de Olympische/Paralympische Spelen niet.
Op vrijdag 27 december 2024 18:09 schreef Mikeytt het volgende: Ik ga samen met partner om de week op zaterdag naar het station en pakken dan gewoon een random trein. Best leuk
Wij gaan weleens dobbelen. Eindhoven Centraal heeft 6 sporen, eerste keer gooien voor het spoor, tweede keer gooien voor hoeveelste stop eruit. Met 5+6 eindigen we dan in Hoorn, met 3+1 in Geldrop
[..] Ja ook echt waardeloos dat NMBS zo nodig een "Ouigo train classique" moest maken van de nieuwe trein Brussel-Parijs ipv een Eurocity. Want nu kun je er niet met een Interrail in.
Op DB wordt een hoop gehaat, maar oa qua Interrail is het ideaal.
Ook zonder Interrail, want bijna geen enkele Duitse trein kent een reserveringsplicht, dus als je een aansluiting mist, mag je gewoon de volgende trein pakken, wat je bij reserveringsplichtige treinen weer niet hebt, want als je die mist doordat de aansluitende trein vertraagd is, mag je eerst naar de infobalie en dan is te hopen dat de volgende trein plek heeft.
Maar ja, Oostenrijk en Zwitserland hebben ook grotendeels reserverings- en toeslagsvrije treinen en daar is de punctualiteit wel op niveau.
Rossíya, Rossíya - V étom slóve ogón' i síla, V étom slóve pobédy plámya! Podnimáem Rossí známya!
CFL heeft een tender uitgeschreven voor de levering van 24 elektrische treinen die ook geschikt zijn voor het rijden in België en Duitsland op vastgestelde trajecten. Levering moet volgen tussen december 2030 en december 2032: Lok Report
Mooi verhaal. Die trein was de Benelux-trein. Echter is de Benelux-trein komen te vervallen, aangezien alle internationale treinen over de HSL rijden. Het is voor NS niet meer rendabel om de trein te exploiteren.
De Benelux-trein heeft nooit tot aan Luxemburg gereden. Ookal waren de initiële plannen wel om tot Luxemburg te rijden. Het was dus eigenlijk een Bene-trein.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
ExactTrain. Niet eerder van gehoord. In 2014 opgericht door twee broers uit Leerdam. Hans en Piet Keppel. Als ik het zo lees dan is de kwaliteit uitstekend.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op zaterdag 28 december 2024 13:50 schreef spectrumanalyser het volgende: Mooi verhaal. Die trein was de Benelux-trein. Echter is de Benelux-trein komen te vervallen, aangezien alle internationale treinen over de HSL rijden. Het is voor NS niet meer rendabel om de trein te exploiteren.
De Benelux-trein heeft nooit tot aan Luxemburg gereden. Ookal waren de initiële plannen wel om tot Luxemburg te rijden. Het was dus eigenlijk een Bene-trein.
Mooi verhaal, maar,
hij was er wel:
quote:
Andere Benelux-verbinding
Ondanks dat de naam Beneluxtrein alleen de verbinding vormde tussen Amsterdam en Brussel, reden er over een andere route tot in jaren 00 van de 21e eeuw enkele treinen wel tussen Amsterdam en Luxemburg. Dit waren in de laatste jaren van de dienst vaak enkele rijtuigen van het type ICR-buurland die op de verbinding (Zandvoort -) Haarlem – Amsterdam – Maastricht in Maastricht losgekoppeld werden en vervolgens doorreden met een Belgische en/of Luxemburgse locomotief via Luik naar Luxemburg. In feite was dit dus een echte Benelux-verbinding, ondanks dat dit zelden zo genoemd werd.