ja ik ( 72) wil wel naar een bejaardehuis, dan komt er een hele grote eengezinswoning leeg, maar de minister van Wonen van 2011 tot 2015quote:Op woensdag 1 januari 2025 19:44 schreef exode het volgende:
Is het gebrek aan doorstroom van de zo vaak genoemde boomers niet een deel van het issue. Ik ken genoeg 70+ers waaronder mijn moeder en mijn schoonouders die in een gezinswoning wonen. Hypotheekvrij.
De kleine woningen en zoals vroeger de zo populaire aanleunwoningen zijn er niet bepaald in overvloed of duur.
In onze straat wonen ook best wat 60 en 70 plussers die ik pas zie vertrekken als ze niet meer zelfstandig kunnen wonen.
Mijn moeder is 76 en heeft serieus gekeken naar verhuizen maar dat was een deprimerende zoektocht dus die blijft lekker zitten tot het echt niet meer kan.quote:Op woensdag 1 januari 2025 19:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja ik ( 72) wil wel naar een bejaardehuis, dan komt er een hele grote eengezinswoning leeg, maar de minister van wonen, onze vriend Stef Blok heeft ze gesloten omdat wij graag thuis blijven wonen in onze saaie eentje tot de dood ,
afhankelijk van criminele ZZP ers
mijn broer die leeft nog maar is afhanklijk van de ZZP thuiszorg op een flatje , kan niet meer lopen , men zegt de familie moet dat gaan doen, dat was het plan van stef Blokquote:Op woensdag 1 januari 2025 19:56 schreef exode het volgende:
[..]
Mijn moeder is 76 en heeft serieus gekeken naar verhuizen maar dat was een deprimerende zoektocht dus die blijft lekker zitten tot het echt niet meer kan.
5 slaapkamers, kindvriendelijke buurt, in de 300k range, precies wat de markt tekort komt.
Nu eet ze gewoon het huis in kleine hapjes op om goed van haar oude dag te genieten.
Iedere keer je zelfde verhaaltje dat je wel naar het bejaardentehuis wilt, maar dat wil je helemaal niet als je moet betalen wat het kost, dat wil je alleen maar als je zwaar gesubsidieerd voor een dubbeltje eerste rang kunt zitten, met een dikke bankrekening omdat je je huis dan verkocht hebt.quote:Op woensdag 1 januari 2025 19:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja ik ( 72) wil wel naar een bejaardehuis, dan komt er een hele grote eengezinswoning leeg, maar de minister van Wonen van 2011 tot 2015
Vriend Stef Blok heeft ze gesloten omdat wij thuis moeten blijven wonen in onze saaie eentje tot de dood ,
afhankelijk van criminele ZZP ers
Daarna heeft ie de ruimtelijk ordening aan de provincies over gedaan en tegen Rutte gezegd , job is klaar
Als beloning voor zijn degelijke werk werd ie toen nog een jaar minster van Buitenlandse zaken
De "populaire" aanleunwoningen waren primair bij bejaardentehuizen, de bejaardentehuizen waren vooral voor niet-vermogende ouderen, de vermogende ouderen wilden er niet zitten, want die moesten wel de volle mep betalen, en hun vermogen opeten om van de verzorging te kunnen genieten die bij een bejaardentehuis of aanleunwoning hoort.quote:Op woensdag 1 januari 2025 19:44 schreef exode het volgende:
Is het gebrek aan doorstroom van de zo vaak genoemde boomers niet een deel van het issue. Ik ken genoeg 70+ers waaronder mijn moeder en mijn schoonouders die in een gezinswoning wonen. Hypotheekvrij.
De kleine woningen en zoals vroeger de zo populaire aanleunwoningen zijn er niet bepaald in overvloed of duur.
In onze straat wonen ook best wat 60 en 70 plussers die ik pas zie vertrekken als ze niet meer zelfstandig kunnen wonen.
Sterker nog: thuiszorg verzorgt t/m levenseinde aan toe. De doorstroom is een beleids- en een wilskwestie. Beleid is geweest om bejaardenhuizen te laten krimpen en een hele hoge indicatiestelling voor het verzorgingshuis in te stellen.quote:Op woensdag 1 januari 2025 19:44 schreef exode het volgende:
KdeK had wel gelijk in eind 2007 toen was ie vaak op de radio om te waarschuwen voor de beleggingen in amerkaanse rommel hypotheken , hij riep roen al dat het oplichting was, een half jaar later kwam de credietcrisis.quote:Op maandag 30 december 2024 11:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nou, dan kan ik wel raden wat je nog meer kijtk en hoe je denkt.
Kees de Kort is altijd erg somber en pessimistisch, wel rationeel. Maar nemen we met korreltje zout. Willem is realistischer en schets reële beelden vind ik. Als je zijn uitspraken over de oorlog/geo ontwikkeling van 3 jaar geleden met nu vergelijkt dan heeft ie min of meer gelijk.
iedereen roept dat continu. ook in dit topic. de woningmarkt kan niet meer groeien. de rente gaat nooit meer omlaag. prijzen gaan nooit meer groeien. alles staat onder water. we horen het al jaren. en toch blijft alles groeienquote:Op donderdag 2 januari 2025 01:48 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
KdeK had wel gelijk in eind 2007 toen was ie vaak op de radio om te waarschuwen voor de beleggingen in amerkaanse rommel hypotheken , hij riep roen al dat het oplichting was, een half jaar later kwam de credietcrisis.
het is wel zaak pm woningen te blijven bouwen zodat iedereen een woning heeftquote:Op donderdag 2 januari 2025 08:32 schreef freak1 het volgende:
[..]
iedereen roept dat continu. ook in dit topic. de woningmarkt kan niet meer groeien. de rente gaat nooit meer omlaag. prijzen gaan nooit meer groeien. alles staat onder water. we horen het al jaren. en toch blijft alles groeien
links of rechtsom, zolang de vraag significant groter blijft dan het aanbod zullen we geen veranderingen zien in de prijzen, los van groei van prijzen. het enige wat dat kan veranderen is een aanpassing in het systeem. geforceerde hogere rente zorgt voor een tijdelijke stabilisatie, wellicht kleine daling. maar al die maatregelen de afgelopen jaren hebben geen bal geholpen. dus komen er weer pleistesr. dus we zetten de NHG omhoog. we veranderen de hypotheekregels, maken ze soepeler dat er weer een berg extra geleend kan worden. en dan vallen er weer een aantal hypotheekgevers om. of ze gaan scheiden. en als dat er maar genoeg zijn krijgen we weer een dip omdat nu alle regels toch maar aangepast moeten worden omdat mensen dommer zijn dan gedacht. en er kan minder geleend worden, er is een dip. en het feit blijft dat we veel minder huizen hebben dan mensen en de prijzen gaan weer omhoog.
Mwoah, ik zou zeggen "elk nadeel heb z'n voordeel"....quote:Op donderdag 2 januari 2025 09:18 schreef michaelmoore het volgende:
...... en jongeren geen gezin kunnen stichten is een slechte zaak
minder eigen inwoners geboren dus te meer plek voor migranten bedoel jequote:Op donderdag 2 januari 2025 09:30 schreef blomke het volgende:
[..]
Mwoah, ik zou zeggen "elk nadeel heb z'n voordeel"....
Dan heb jij een beter geheugen dan ik, ik was toen nog een brugpieperquote:Op donderdag 2 januari 2025 01:48 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
KdeK had wel gelijk in eind 2007 toen was ie vaak op de radio om te waarschuwen voor de beleggingen in amerkaanse rommel hypotheken , hij riep roen al dat het oplichting was, een half jaar later kwam de credietcrisis.
zonder ingrijpen vam de ECB *( Draghi) we will do what it takes to save the euro)quote:Op donderdag 2 januari 2025 09:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dan heb jij een beter geheugen dan ik, ik was toen nog een brugpieper
Maar ik geloof direct wat je zegt, bij de KdeK staat het alarm doorlopend aan. En ook een stilstaande klok heeft 2 keer per dag gelijk. Hij waarschuwde ook voor een enorme crisis in 2022, is ook allemaal niet gebeurd.
Maar zijn visie is gewoon nuchter en zonder te veel opsmuk, en daar luister ik graag naar. En ze zouden ook uitkomen als de ECB niet zovaak zou ingrijpen om de problemen voor ons uit te schuiven
We zijn nog een mede eigenaar van die schulden, dat hebben we toen gedaan bij Griekenland. Maar het schuldpapier dat Frankrijk uitgeeft is thans van de Franse overheid.quote:Op donderdag 2 januari 2025 09:37 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
zonder ingrijpen vam de ECB *( Draghi) we will do what it takes to save the euro)
centraal opkopen van de schulden van alle lidstaten , dat gaat goed tot nu
Nederland is nu wel mede eigenaar van de schulden van Italie en Frankrijk, dat vergeten we TE graag
Als ECB het opkoopt dan is het EU schuld en ECB koopt nog steeds alles op om renteverschillen tussen landen te voorkomenquote:Op donderdag 2 januari 2025 09:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
We zijn nog een mede eigenaar van die schulden, dat hebben we toen gedaan bij Griekenland. Maar het schuldpapier dat Frankrijk uitgeeft is thans van de Franse overheid.
quote:Why does the ECB buy assets?
The ECB decided to ease monetary policy to support the euro area economy and promote price stability.
The main purchase programme is the Asset Purchase Programme (APP) (Refers to an external site).
The ECB uses this programme to promote the transmission of monetary policy and ease financing conditions.
quote:How much debt does the ECB hold?
Creditor structure has shifted significantly since 2015 as a result of the Eurosystem's asset pur- chases.
By the end of 2021, the European Central Bank (ECB) and the national central banks had bought government debt in a magnitude of 30% of euro area GDP.
Meanwhile, the volume of debt held by other creditors fell.
Ok.quote:Op donderdag 2 januari 2025 09:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Als ECB het opkoopt dan is het EU schuld en ECB koopt nog steeds alles op om renteverschillen te voorkomen
DE ECB geeft ze uit als ECB debt , met een hoger rente percentage aan pensioenfondsen
https://www.ecb.europa.eu(...)2~54dcd060b1.en.html
[..]
de euro kan en mag niet klappen , daarvooor is het ook zo strak gereguleerd, overigens doen JAPAN en de USA hetzelfde hequote:Op donderdag 2 januari 2025 09:48 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ok.
Maar hoe kan die schuld van ons zijn indien de bijvoorbeeld de euro klapt, of wij zouden de euro verlaten?
Dat heeft in het verleden elke staat gezegd over haar valuta.quote:Op donderdag 2 januari 2025 09:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
de euro kan en mag niet klappen , daarvooor is het ook zo strak gereguleerd
Nee dat kan niet, de Euro is veel stabieler hierdoor dan de dollarquote:Op donderdag 2 januari 2025 09:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat heeft in het verleden elke staat gezegd over haar valuta.
Als er geen wil tot hervorming is, het blijft ruzie zoeken, en verzwakt t.o.v. de rest van geo-politieke spelers dan staat de val van de euro in de sterren geschreven. En niet over 8 jaar of een lange periode, maar op korte termijn al wel. Trump kon wel eens het laatste zetje geven.
Dat hebben we gezien in de grafieken in de voorbije maanden.quote:Op donderdag 2 januari 2025 09:59 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nee dat kan niet, de Euro is veel stabieler hierdoor dan de dollar
Ja, dat is een goede. Zet het zoden aan de dijk om die doorstroom te bevorderen?quote:Op woensdag 1 januari 2025 22:16 schreef blomke het volgende:
[..]
Sterker nog: thuiszorg verzorgt t/m levenseinde aan toe. De doorstroom is een beleids- en een wilskwestie. Beleid is geweest om bejaardenhuizen te laten krimpen en een hele hoge indicatiestelling voor het verzorgingshuis in te stellen.
De wil bij oude mensen om naar zo'n instelling te gaan is ook een negatieve connotatie: is het laatste levensstation.
De vraag is even: om hoeveel woningen gaat het?
Dat was eigenlijk mijn vraag aan jou. Ik weet het nl. niet.quote:Op donderdag 2 januari 2025 10:14 schreef exode het volgende:
[..]
Ja, dat is een goede. Zet het zoden aan de dijk om die doorstroom te bevorderen?
Ik denk dat veel mensen op zoek zijn naar levenvestendige huizen. De 70+ers dan. Niet direct met zorg maar wel alvast met de voorzieningen.quote:Op woensdag 1 januari 2025 22:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
De "populaire" aanleunwoningen waren primair bij bejaardentehuizen, de bejaardentehuizen waren vooral voor niet-vermogende ouderen, de vermogende ouderen wilden er niet zitten, want die moesten wel de volle mep betalen, en hun vermogen opeten om van de verzorging te kunnen genieten die bij een bejaardentehuis of aanleunwoning hoort.
En dat kan nog steeds, het punt is alleen dat het een hoop kost als je wel geld hebt, en dat willen degenen met geld er nou net niet aan uitgeven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |