Bankspaar is en was precies dat; bankspaar. Dus sparen, bij een bank. Je hebt ook beleggings leningdelen, en leven, maar bij banksparen kan je niet beleggen. It’s in the name.quote:Op maandag 30 december 2024 19:59 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik zou ook niet pleiten voor sparen, maar voor beleggen in ETF's. Verder is dat ongebreidelde consumisme een doorn in mijn oog, dat moet je juist aan banden leggen met een soort van afgesloten beleggingsrekening gekoppeld aan de hypotheekschuld. Dat bestond ook vroeger: de bankspaarrekening (kon ook beleggen zijn), maar dat was zo succesvol dat het rap werd afgeschaft.
Hij was ook iets te duur om zo weg te doen. Maar geschorst staat die dan weer niet.quote:Op maandag 30 december 2024 22:12 schreef egelhond het volgende:
[..]
Dat valt wel mee denk ik.Tijdens corona kwam er een camper gekte want je kon niet vliegen.Maar vakanties zijn daartegen ook erg duur geworden. Vooral vliegtickets. Kamperen is erg populair geworden en nog altijd goedkoper dan vliegvakanties. Dat kwart tarief half tarief wordt zal niet de omslag zijn. Menig camper staat deels van het jaar toch geschorst. Ikzelf ga mijn camper er niet voor weg doen.
Banksparen was (en: is) ook beleggen: https://www.independer.nl/spaarrekening/info/banksparen.aspxquote:Op maandag 30 december 2024 22:12 schreef Bami het volgende:
[..]
Bankspaar is en was precies dat; bankspaar. Dus sparen, bij een bank. Je hebt ook beleggings leningdelen, en leven, maar bij banksparen kan je niet beleggen. It’s in the name.
Also, met al die woekerpolissen is dat beleggen gekoppeld aan je hypotheek dus precies niet afgeschaft omdat het succesvol was.
Was het allemaal Kut? Mensen tekenen zelf wel hèquote:Op maandag 30 december 2024 23:23 schreef blomke het volgende:
[..]
Banksparen was (en: is) ook beleggen: https://www.independer.nl/spaarrekening/info/banksparen.aspx
Die spaarhypotheken (zonder bank ervoor) waren kapitaalverzekeringsproducten in de vorm van een levensverzekering: https://www.hypotheker.nl(...)iten/spaarhypotheek/
inderdaad vaak woekerpolissen. Been there, had it.
Ik wel ja.quote:
Ik was vrij tevreden. Alleen jammer dat ik eerder verhuizen ging dan ik verwacht had. Maarja, VvE...quote:Op maandag 30 december 2024 23:33 schreef ludovico het volgende:
[..]
Was het allemaal Kut? Mensen tekenen zelf wel hè
De VUT was al afgeschaft toen de eerste babyboomers de VUT-leeftijd bereikten. Het gros heeft zelfs al met de verhoogde AOW-leeftijd te maken gekregen.quote:Op maandag 30 december 2024 17:03 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Die boomers die van de VUT en allerlei andere regels gebruik konden maken, 8-10 jaar over hun studie deden en een eindloon pensioen hebben.
Net niet, de eerste 2ish jaar niet toch? En vervolgens nog bakken overgangsrecht.quote:Op dinsdag 31 december 2024 00:01 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
De VUT was al afgeschaft toen de eerste babyboomers de VUT-leeftijd bereikten. Het gros heeft zelfs al met de verhoogde AOW-leeftijd te maken gekregen.
overleden en nabestaanden verkopen het huis?quote:Op dinsdag 31 december 2024 00:20 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik zag een woning te koop staan in onze oude buurt, die mensen zijn er destijds zowat tegelijk met ons komen wonen en sindsdien is het huis niet meer van eigenaar veranderd. Toch staat er in de advertentie op funda dat de verkoper het huis nooit zelf heeft bewoond. Vaaag.
gewoon even uit interesse voor mij he;quote:Op maandag 30 december 2024 19:59 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik zou ook niet pleiten voor sparen, maar voor beleggen in ETF's. Verder is dat ongebreidelde consumisme een doorn in mijn oog, dat moet je juist aan banden leggen met een soort van afgesloten beleggingsrekening gekoppeld aan de hypotheekschuld. Dat bestond ook vroeger: de bankspaarrekening (kon ook beleggen zijn), maar dat was zo succesvol dat het rap werd afgeschaft.
Was het verhuurd?quote:Op dinsdag 31 december 2024 00:20 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik zag een woning te koop staan in onze oude buurt, die mensen zijn er destijds zowat tegelijk met ons komen wonen en sindsdien is het huis niet meer van eigenaar veranderd. Toch staat er in de advertentie op funda dat de verkoper het huis nooit zelf heeft bewoond. Vaaag.
Dat hangt helemaal af van de getallen:quote:Op dinsdag 31 december 2024 00:30 schreef poemojn het volgende:
banksparen gekoppeld aan een hypotheek is box 1 sparen op een geblokkeerde bankrekening die alleen gebruikt kan worden voor het aflossen van de hypotheek, waarbij de rente gelijk is aan de rente die je betaalt over je hypotheek.
Zou jij je bankspaarhypotheek nu alsnog omzetten naar annuitair of lineair Blomke, als je 'm nog had?
Nopequote:Op dinsdag 31 december 2024 08:02 schreef freak1 het volgende:
[..]
overleden en nabestaanden verkopen het huis?
Dat zou een 'niet zelf gewoond clausule' kunnen zijn.. soort van ouderdoms clausule.. dus bij (verborgen) gebreken hoef je niet te komen zeuren.quote:
Nope, ze hebben er gewoon gewoond. Misschien was het de laatste tijd verhuurd, maar toen wij er woonden bewoonden ze het huis zelf.quote:
Banksparen gekoppeld aan een hypotheek is niet beleggen. Wat @poemojn zegt.quote:Op maandag 30 december 2024 23:23 schreef blomke het volgende:
[..]
Banksparen was (en: is) ook beleggen: https://www.independer.nl/spaarrekening/info/banksparen.aspx
Die spaarhypotheken (zonder bank ervoor) waren kapitaalverzekeringsproducten in de vorm van een levensverzekering: https://www.hypotheker.nl(...)iten/spaarhypotheek/
inderdaad vaak woekerpolissen. Been there, had it.
Nee, ze is van mijn leeftijd en ik kan via social media (via haar bedrijf) zien dat ze inmiddels wel elders woont, en je ziet op funda ook dat het huis leegstaat. Ik gok dat ze, of de makelaar, het niet zo nauw nemen met de waarheid (misschien wel de laatste tijd verhuurd, maar ‘er nooit gewoond’ is echt niet waar).quote:
https://www.homefinance.n(...)ekeninghypotheek.aspquote:Op dinsdag 31 december 2024 10:34 schreef Bami het volgende:
[..]
Banksparen gekoppeld aan een hypotheek is niet beleggen. Wat @:poemojn zegt.
Ja dat heet dus belegging, niet banksparen.quote:Op dinsdag 31 december 2024 11:18 schreef blomke het volgende:
[..]
https://www.homefinance.n(...)ekeninghypotheek.asp
Misschien was ze niet zelf de eigenaar maar een vermogend familielid?quote:Op dinsdag 31 december 2024 10:37 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Nee, ze is van mijn leeftijd en ik kan via social media (via haar bedrijf) zien dat ze inmiddels wel elders woont, en je ziet op funda ook dat het huis leegstaat. Ik gok dat ze, of de makelaar, het niet zo nauw nemen met de waarheid (misschien wel de laatste tijd verhuurd, maar ‘er nooit gewoond’ is echt niet waar).
quote:Op dinsdag 31 december 2024 13:29 schreef Bami het volgende:
[..]
Ja dat heet dus belegging, niet banksparen.Je kan idd prima een beleggingshypotheek met een daaraan gekoppelde rekening hebben. Dat is alleen een ander product dan de bankspaarhypotheek waar jij het eerder over had.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |