abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216144843
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 10:00 schreef djtiesto8 het volgende:
Het eerste geborgde project op HCN van 2025:

¤75.000 / 6% rente / 100% geborgd door een toeleverancier

Investeringslink:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
VOL
Wel weer dezelfde borgsteller. Het zou mooi zijn als daar eens wat meer variatie in kwam.
Pecunia non olet
pi_216144866
SIG ook open / de 1e invests dit jaar al weer gedaan *O* show me the money :W
pi_216144907
quote:
12s.gif Op donderdag 2 januari 2025 11:06 schreef peterc het volgende:
SIG ook open / de 1e invests dit jaar al weer gedaan *O* show me the money :W
Ik ook. Gewoon 1A meegepakt. nu 25% vol.
pi_216144989
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_216145917
quote:
Oeps....

Deze aanvullende lening bij CCF voelt voor mij als investeren bij SIG in schijf 3, terwijl je dezelfde rente ontvangt als de mensen uit schijf 1A t/m schijf 2: hetzelfde rendement, maar met een veel hoger risico.

De enige twee redenen die ik kan bedenken om hierin te stappen is dat je nu mee kon doen vanaf ¤100. Of omdat je te laat was bij de hoofdfinanciering.
pi_216146067
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 12:48 schreef djtiesto8 het volgende:

[..]
Oeps....

Deze aanvullende lening bij CCF voelt voor mij als investeren bij SIG in schijf 3, terwijl je dezelfde rente ontvangt als de mensen uit schijf 1A t/m schijf 2: hetzelfde rendement, maar met een veel hoger risico.

De enige twee redenen die ik kan bedenken om hierin te stappen is dat je nu mee kon doen vanaf ¤100. Of omdat je te laat was bij de hoofdfinanciering.
Ik kan nog steeds geen redenen bedenken en dat geldt voor beide leningen, waarbij ik wel moet aantekenen dat Collin in gebreke is gebleven door geen profielfoto te plaatsen :6 ;)
Pecunia non olet
pi_216146109
Met trots presenteren wij u ons Belgische platform: Horeca Crowdfunding België. Net zoals in Nederland een financieringsplatform voor de horeca. Horeca Crowdfunding België heeft een Europese vergunning (ECSPR: European Crowdfunding Service Providors Regulation) en staat onder toezicht van de FSMA (Financial Services & Markets Authority).

Vandaag om 12 uur is op Horeca Crowdfunding België ons eerste financieringsproject in voorpublicatie gezet. Vanaf morgen 3 januari om 12 uur kan er geïnvesteerd worden.
Indien u wenst investeren op het Belgische platform, dient u eenmalig een nieuwe registratie te doorlopen. Het platform werkt hetzelfde zoals u gewend bent als ons Nederlandse platform.

Er is een nieuw project in voorpublicatie geplaatst.
Het betreft een 3-sterren crowdfundingproject voor No Ghost Antwerpen. Op dit project wordt 8% rente geboden met een looptijd van 48 maanden.
De actieve automatisch toegezegde investeerders krijgen 1 uur na publicatie als eerste de mogelijkheid om hun investering te bevestigen.
Vrijdag 3 januari om 12:00 uur zal het project worden opengesteld voor het nog resterende te financieren deel.
pi_216146137
Ik zit nu met 3/4 deel in CCF (nog 6 leningen en dan diamant status) - rendement 4,5% (verwacht nog wel wat terug te krijgen uit default)
En dan 1/4 deel in GvE - rendement 3.3% (1 lening in default die de boel naar beneden trekt, maar waar doorstart ws is)
Totaal ongeveer 200 leningen.

Ik ben hier sinds kort gaan meelezen om wat meer rendement te gaan halen en zie nu SIG voorbij komen.
Is er iemand die zijn 'tactiek' wil delen. Is met schijven weer andere benadering toch? Ik sla graag de beginnersfouten over :)
pi_216146228
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 13:12 schreef polquito1971 het volgende:
Ik zit nu met 3/4 deel in CCF (nog 6 leningen en dan diamant status) - rendement 4,5% (verwacht nog wel wat terug te krijgen uit default)
En dan 1/4 deel in GvE - rendement 3.3% (1 lening in default die de boel naar beneden trekt, maar waar doorstart ws is)
Totaal ongeveer 200 leningen.

Ik ben hier sinds kort gaan meelezen om wat meer rendement te gaan halen en zie nu SIG voorbij komen.
Is er iemand die zijn 'tactiek' wil delen. Is met schijven weer andere benadering toch? Ik sla graag de beginnersfouten over :)
advies is altijd lastig omdat je toch van je eigen situatie uitgaat, die wil ik best delen: ik heb in het verleden veel bij SiG gedaan maar tegenwoordig zijn er veel minder projecten (vanwege overheidsmaatregelen) die ook kwalitatief minder lijken. Daardoor blijft -voor mij- eigenlijk alleen Collin over maar spreiding is ook aan te bevelen daarom stap ik toch maar in dit soort SiG-projecten (heb in 1B ingeschreven)
pi_216146354
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 13:22 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
advies is altijd lastig omdat je toch van je eigen situatie uitgaat, die wil ik best delen: ik heb in het verleden veel bij SiG gedaan maar tegenwoordig zijn er veel minder projecten (vanwege overheidsmaatregelen) die ook kwalitatief minder lijken. Daardoor blijft -voor mij- eigenlijk alleen Collin over maar spreiding is ook aan te bevelen daarom stap ik toch maar in dit soort SiG-projecten (heb in 1B ingeschreven)
Ja beetje mijn gedachte ook hoor. Spreiding is wat mij betreft de sleutel. Ben eigenlijk alleen wat meer bij CCF gaan zitten omdat het loyaliteitsprogramma toch best wat scheelt op den duur (1,2% naar 0,72%) En bij leningen waar afgelost wordt is die gunstiger dan de 0,6% bij GvE (over investeringsbedrag).

Maar je rendement bij SIG is niet beter dan bijv. CCF? Dus ook alleen omwille van de spreiding dus?
Zie daar nergens echt de kosten terug.

Aha toch wel:
Beheervergoeding van 0,06% per maand in het eerste jaar en 0,03% in de jaren daarna.

[ Bericht 2% gewijzigd door polquito1971 op 03-01-2025 23:26:51 ]
pi_216146397
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 13:33 schreef polquito1971 het volgende:

[..]
Ja beetje mijn gedachte ook hoor. Spreiding is wat mij betreft de sleutel. Ben eigenlijk alleen wat meer bij CCF gaan zitten omdat het loyaliteitsprogramma toch best wat scheelt op den duur (1,2% naar 0,72%) En bij leningen waar afgelost wordt is die gunstiger dan de 0,6% bij GvE (over investeringsbedrag).

Maar je rendement bij SIG is niet beter dan bijv. CCF? Dus ook alleen omwille van de spreiding dus?
De kosten zijn hier opgenomen:
https://sameningeld.nl/tarieven/

quote:
Voor investeerders rekenen wij beheerkosten. In het eerste jaar van de lening zijn de kosten 0,72% van de aanvankelijke inleg en deze wordt per maand (0,06%) ingehouden. De daarop volgende jaren zijn de kosten 0,36% van de aanvankelijke inleg, deze wordt per maand (0,03%) ingehouden. Deze kosten worden ingehouden op de rente en eventuele aflossing.
pi_216146711
quote:

[..]
Ja beetje mijn gedachte ook hoor. Spreiding is wat mij betreft de sleutel. Ben eigenlijk alleen wat meer bij CCF gaan zitten omdat het loyaliteitsprogramma toch best wat scheelt op den duur (1,2% naar 0,72%) En bij leningen waar afgelost wordt is die gunstiger dan de 0,6% bij GvE (over inveringsbedrag).

Aha toch wel:
Beheervergoeding van 0,06% per maand in het eerste jaar en 0,03% in de jaren daarna.
Kosten acht ik ondergeschikt aan kwaliteit, ik heb bij beiden tientallen projecten (gehad) maar nog nooit serieuze problemen. Voordat je denkt: "dat is een goede crowdfunder": helaas heb ik ook flink meegedaan in MCF waardoor het totaalresultaat zelfs negatief is geworden
pi_216146780
quote:
In het verleden waren de rentes bij SIG lager maar de zekerheden veel beter. Investeren bij SIG schijf A werd ook wel gezien als alternatief voor deposito's terwijl CCF meer de hogere risico/rendement projecten aanbood. Dus niet alleen spreiding over platformen maar ook een andere investeringsstrategie trok mensen naar SIG. Nu hypothecaire zekerheid ook bij CCF de norm is en SIG het vaker moet hebben van ontwikkel-/verbouwprojecten is het verschil niet zo groot meer.
pi_216146814
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 13:51 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
Kosten acht ik ondergeschikt aan kwaliteit, ik heb bij beiden tientallen projecten (gehad) maar nog nooit serieuze problemen. Voordat je denkt: "dat is een goede crowdfunder": helaas heb ik ook flink meegedaan in MCF waardoor het totaalresultaat zelfs negatief is geworden
Ja hoor heb je helemaal gelijk in. Is meer voor onderling vergelijk van de leningen. Ik heb eigenlijk bij GvE en Collin dezelfde ervaring wat betreft projecten die in default geraken en de oerslechte communicatie daarover :)

Ja soms maak je rare denkfouten. Ik dacht bij GvE project Ferlem (modulair goedkoper bouwen zonder stikstofuitstoot), moet goedkomen, mag wel wat meer. Nee dus. Is op zich nog niet afgeboekt en is klein stukje hypothecair gedekt, maar dat drukt in 1 keer rendement van 6,29% naar 3,3%

En bij CCF moet je de Valentino Meerzorgjes zien te vermijden ;)

Wat is MCF ... btw?
pi_216146879
quote:
12s.gif Op donderdag 2 januari 2025 13:07 schreef peterc het volgende:
Met trots presenteren wij u ons Belgische platform: Horeca Crowdfunding België. Net zoals in Nederland een financieringsplatform voor de horeca. Horeca Crowdfunding België heeft een Europese vergunning (ECSPR: European Crowdfunding Service Providors Regulation) en staat onder toezicht van de FSMA (Financial Services & Markets Authority).

Vandaag om 12 uur is op Horeca Crowdfunding België ons eerste financieringsproject in voorpublicatie gezet. Vanaf morgen 3 januari om 12 uur kan er geïnvesteerd worden.
Indien u wenst investeren op het Belgische platform, dient u eenmalig een nieuwe registratie te doorlopen. Het platform werkt hetzelfde zoals u gewend bent als ons Nederlandse platform.

Er is een nieuw project in voorpublicatie geplaatst.
Het betreft een 3-sterren crowdfundingproject voor No Ghost Antwerpen. Op dit project wordt 8% rente geboden met een looptijd van 48 maanden.
De actieve automatisch toegezegde investeerders krijgen 1 uur na publicatie als eerste de mogelijkheid om hun investering te bevestigen.
Vrijdag 3 januari om 12:00 uur zal het project worden opengesteld voor het nog resterende te financieren deel.

Je kunt nu via een link op de website rechtstreeks in de OPP wallet kijken, althans het hoekje dat voor HCN is afgezet :) Het valt mij op dit deze voor beide landen geldt.
Pecunia non olet
pi_216146906
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 13:58 schreef polquito1971 het volgende:

[..]
Ja hoor heb je helemaal gelijk in. Is meer voor onderling vergelijk van de leningen. Ik heb eigenlijk bij GvE en Collin dezelfde ervaring wat betreft projecten die in default geraken en de oerslechte communicatie daarover :)

Ja soms maak je rare denkfouten. Ik dacht bij GvE project Ferlem (modulair goedkoper bouwen zonder stikstofuitstoot), moet goedkomen, mag wel wat meer. Nee dus. Is op zich nog niet afgeboekt en is klein stukje hypothecair gedekt, maar dat drukt in 1 keer rendement van 6,29% naar 3,3%

En bij CCF moet je de Valentino Meerzorgjes zien te vermijden ;)

Wat is MCF ... btw?
MCF is MAX crowdfund, een beruchte alhier. Bij GvE heb ik dramatische ervaringen met de afwikkeling van de Comfortprojecten
pi_216146911
quote:
En bij CCF moet je de Valentino Meerzorgjes zien te vermijden
Ik weet niet of je het zo bedoelde maar in het kader van spreiding neem ik in principe niet meer dan één project per leningnemer mee. Als één project van een leningnemer in problemen raakt is er een grote kans dat andere projecten van diezelfde leningnemer ook gaan haperen. Het geld voor rente en aflossing komt uiteindelijk toch vaak van dezelfde bankrekening. Sommige leningnemers hebben er een handje van bij verschillende platformen of onder verschillende BV's te winkelen dus dat betekent opletten, extra administratie en uitzoekwerk.
pi_216146915
quote:
Wat is MCF ... btw?
Max Crowdfund. Heeft geen vergunning, dus geen nieuwe projecten meer. Businessmodel was vooral hypotheken in buitenland. Bestuurders maakte er een rommeltje van.
pi_216146932
Nieuwe mogelijkheden voor vervroegde deelaflossingen
quote:
Via deze weg willen wij u informeren over de gedeeltelijke vervroegde aflossing van de lopende lening van Cafetaria Sun met leningnummer 41168.

Hierover is het volgende vermeld in de pitch:
'Men heeft de mogelijkheid om éénmaal per kalenderjaar maximaal 10% van het oorspronkelijke leenbedrag af te lossen zonder extra vergoedingsrente. De looptijd zal hierbij gelijk blijven, de extra aflossing zal in mindering worden gebracht op de slottermijn.'

Er is een bedrag ter hoogte van ¤ 25.000.- afgelost. Wij hebben dit bedrag pro rato uw investering op uw rekening courant bijgeschreven.
pi_216146992
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 14:08 schreef Zomaarevenkijken het volgende:

[..]
Ik weet niet of je het zo bedoelde maar in het kader van spreiding neem ik in principe niet meer dan één project per leningnemer mee. Als één project van een leningnemer in problemen raakt is er een grote kans dat andere projecten van diezelfde leningnemer ook gaan haperen. Het geld voor rente en aflossing komt uiteindelijk toch vaak van dezelfde bankrekening. Sommige leningnemers hebben er een handje van bij verschillende platformen of onder verschillende BV's te winkelen dus dat betekent opletten, extra administratie en uitzoekwerk.
Ow nee ... ik spreid heel veel, dat is voor mij sowieso de allerallerwijste les van beleggen. Niet laten verleiden door hoge rentes en dan grof instappen.

Ik heb op zich wel meerdere projecten van Jeroen van den Adel en Fred Krautwurst, maar op een gegeven moment ook niet meer dan 2 of 3. Maar uiteindelijk is hypothecair gedekt hypothecair gedekt toch?

Nee de Meerzorg irritatie zit m meer in de taxatie van het laatste pand. Volgens mij was de taxateur een bevriende makelaar en ik zag later dat hier al gewaarschuwd was omdat hij er op SIG al niet al te best voor stond, toch?

[ Bericht 0% gewijzigd door polquito1971 op 02-01-2025 14:56:42 ]
pi_216147025
Bij SiG staat nu een project open wat weer de optie "bereidstellingsvergoeding" heeft. Anders dan in voorgaande gevallen waren deze zo vol terwijl de schijven nog ruimte zat hebben. Ik begrijp nog steeds het voordeel van die bereidstellingsconstructie niet, zou het gaan om investeerders die t z t dat geld (min ¤ 25.000) pas binnenkrijgen?
pi_216147026
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 14:09 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Max Crowdfund. Heeft geen vergunning, dus geen nieuwe projecten meer. Businessmodel was vooral hypotheken in buitenland. Bestuurders maakte er een rommeltje van.
Ow op die fiets. Ik dacht een specifieke lening binnen CCF of zo. Ja precies ... zelfs spreiden van crowdfunding platforms dus :)
pi_216147039
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 14:05 schreef obligataire het volgende:

[..]
Je kunt nu via een link op de website rechtstreeks in de OPP wallet kijken, althans het hoekje dat voor HCN is afgezet :) Het valt mij op dit deze voor beide landen geldt.
Kun je dan kiezen voor twee accounts of zo? Ik zie zelf alleen hcnl en bij hcbe kan ik het kyc proces (nog steeds) niet starten wegens melding "Invalid or incorrect request parameters.: The coc nr field is required when type is business.". Ik moet wel opmerken dat ik een zakelijk account probeer aan te maken zoals bij hcnl.

Overigens heb ik het even helemaal gehad met opp, wat een arrogante club als het op communicatie aankomt, alsof ze boven elke wet en regelgeving staan en als zij het zeggen het gewoon zo is. Ik moet vooral niet zeuren waar in de wet bepaalde voorwaarden staan genoemd. Bij de afronding van de registratie voor cc (helaas omdat er nog 1 project loopt en deze binnenkort via opp gaan betalen, ook voor lopende projecten hebben ze me verteld) vragen stellen die ze bij alle voorgaande platformen nog nooit hebben gesteld terwijl ik 100% exact gelijke gegevens aanlever.
pi_216147111
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 14:24 schreef tnhb het volgende:

[..]
Kun je dan kiezen voor twee accounts of zo? Ik zie zelf alleen hcnl en bij hcbe kan ik het kyc proces (nog steeds) niet starten wegens melding "Invalid or incorrect request parameters.: The coc nr field is required when type is business.". Ik moet wel opmerken dat ik een zakelijk account probeer aan te maken zoals bij hcnl.

Overigens heb ik het even helemaal gehad met opp, wat een arrogante club als het op communicatie aankomt, alsof ze boven elke wet en regelgeving staan en als zij het zeggen het gewoon zo is. Ik moet vooral niet zeuren waar in de wet bepaalde voorwaarden staan genoemd. Bij de afronding van de registratie voor cc (helaas omdat er nog 1 project loopt en deze binnenkort via opp gaan betalen, ook voor lopende projecten hebben ze me verteld) vragen stellen die ze bij alle voorgaande platformen nog nooit hebben gesteld terwijl ik 100% exact gelijke gegevens aanlever.
Ik had mezelf maanden geleden al geregistreerd op HCN-BE, met enige hulp van de helpdesk, en kon nu moeiteloos inloggen. De link verwijst naar hetzelfde hoekje op OPP als voor HCN-NL. Je kunt het als een nadeel zien dat aflossingen door elkaar heen komen te staan, voor mezelf geldt dat niet omdat ik beide accounts als zakelijk heb aangemerkt. Ik zal ze beiden in hetzelfde excel werkblad zetten.
Pecunia non olet
pi_216147165
Afwikkeling CCF/Hubo

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goed werk weer van Team Bas _O_
Pecunia non olet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')