het aanbod bij SiG is niet meer wat het geweest is, zowel kwalitatief als kwantitatiefquote:Op dinsdag 31 december 2024 11:07 schreef zeeland6 het volgende:
De beheerkosten van SamenInGeld worden per 01-01-2025 gewijzigd. In het eerste jaar wordt het gewijzigd van 0,055% naar 0,06% per maand en de daarop volgende jaren van 0,025% naar 0,03% per maand. Dit geldt voor projecten die geplaatst worden na 01-01-2025.
Of gaat er nog iets afgelost worden. Zo heeft Collin ons beloofd dat V*n H*rpt dit jaar afgelost zou worden maar ik heb nog niets binnen en het staat niet in de lijst met te verwachten aflossingen. Administratief gaat dat ook niet helemaal goed want ondanks dat er een forse achterstand is, staat deze in de overzichten van Collin zonder voorziening of achterstand genoteerd.quote:Op dinsdag 31 december 2024 12:38 schreef nostra het volgende:
Gaat er nog iets online vandaag of zijn ze allemaal vrij op onze kosten?
Komt ook door veranderd overheidsbeleid.quote:Op dinsdag 31 december 2024 12:36 schreef Slingervinger het volgende:
[..]
het aanbod bij SiG is niet meer wat het geweest is, zowel kwalitatief als kwantitatief
ondernemer is een debutant op het gebied van splitsing en transformatie. Vergunning is nog niet verleend. Veel succes gewenst, 1 keer moet de eerste keer zijn om de broodnodige ervaring op te doen. Ik doe niet mee ondanks hoge rentequote:Op dinsdag 31 december 2024 12:33 schreef boertje2024 het volgende:
[..]
Ja heeft een enorme potentie haha
Mijn saldo bij SiG loopt hard terug en begin volgend jaar staan er weer een aantal aflossingen op de rol. Het wordt wel steeds lastiger crowdfunding in leven te houden en Collin wordt daarbij ongezond dominant in mijn portefeuille.quote:Op dinsdag 31 december 2024 12:54 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Komt ook door veranderd overheidsbeleid.
Het geeft je het recht om de schuld te verhalen op de persoonlijke borg. Dat is best wat meer dan een intentieverklaring.quote:Op dinsdag 31 december 2024 13:26 schreef polquito1971 het volgende:
Vraag aan de kenners
Ik heb al regelmatig in crowdfunding projecten geinvesteerd, maar ik vraag me af hoe serieus jullie persoonlijke borgstellingen nemen.
Wat als er een lening wordt gedaan aan bijvoorbeeld een bv, wat heeft een extra persoonlijke borgstelling dan voor waarde? Zelfs als deze materieel van aard is (overwaarde prive bezit + negatieve hypotheek verklaring), dat blijft dan toch maar een soort van intentieverklaring zonder juridische houdbaarheid? Of zie ik dat verkeerd?
Oke dus ik moet het zo zien, dat iemand vastlegt om voor een gedeelte van de lening hoofdelijk aansprakelijk gesteld te kunnen worden? Stel iemand geeft een persoonlijke borgstelling van 50k van morele waarde en zijn bv gaat failliet, dan kan tot in lengte van dagen die 50k persoonlijk verhaald worden?quote:Op dinsdag 31 december 2024 13:35 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Het geeft je het recht om de schuld te verhalen op de persoonlijke borg. Dat is best wat meer dan een intentieverklaring.
Alleen in de praktijk is uitwinning niet altijd een vanzelfsprekendheid. In het meerderheid van de gevallen blijkt uitwinning niet mogelijk.quote:Op dinsdag 31 december 2024 13:35 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Het geeft je het recht om de schuld te verhalen op de persoonlijke borg. Dat is best wat meer dan een intentieverklaring.
In theorie wel. Ondernemer kan bv een beroep doen op de WSNP. Na toekenning vervalt de schuld na 24 maanden.quote:Op dinsdag 31 december 2024 13:48 schreef polquito1971 het volgende:
[..]
Oke dus ik moet het zo zien, dat iemand vastlegt om voor een gedeelte van de lening hoofdelijk aansprakelijk gesteld te kunnen worden? Stel iemand geeft een persoonlijke borgstelling van 50k van morele waarde en zijn bv gaat failliet, dan kan tot in lengte van dagen die 50k persoonlijk verhaald worden?
Op een gegeven moment gaat iemand persoonlijk failliet. Morele waarde is vrij uselessquote:Op dinsdag 31 december 2024 13:48 schreef polquito1971 het volgende:
[..]
Oke dus ik moet het zo zien, dat iemand vastlegt om voor een gedeelte van de lening hoofdelijk aansprakelijk gesteld te kunnen worden? Stel iemand geeft een persoonlijke borgstelling van 50k van morele waarde en zijn bv gaat failliet, dan kan tot in lengte van dagen die 50k persoonlijk verhaald worden?
Nee. Eigenlijk alleen bij materieel+hypotheekrecht is dit te doen. Verder lopen de kosten van uitwinning ook gewoon snel op.quote:Op dinsdag 31 december 2024 13:49 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Alleen in de praktijk is uitwinning niet altijd een vanzelfsprekendheid. In het meerderheid van de gevallen blijkt uitwinning dit mogelijk.
Zorgdame staat openquote:Op dinsdag 31 december 2024 12:38 schreef nostra het volgende:
Gaat er nog iets online vandaag of zijn ze allemaal vrij op onze kosten?
Maar meegepakt. Niet dolenthousiast, maar rente is goed en zekerheden ook aardig. Alleen twee jaar ziek is wel lang en wie garandeert me dat ze morgen niet weer omvalt? Te verzekeren is ze niet meer.quote:
zelfde overwegingen maar voor mij niet. Misschien zie ik het te somber want na 10 min zo goed als volquote:Op dinsdag 31 december 2024 14:07 schreef nostra het volgende:
[..]
Maar meegepakt. Niet dolenthousiast, maar rente is goed en zekerheden ook aardig. Alleen twee jaar ziek is wel lang en wie garandeert me dat ze morgen niet weer omvalt? Te verzekeren is ze niet meer.
Nou ja ... ruime overwaarde en het feit dat ze aflossen op de lening en het onderpand icm 9,5% is prima toch?quote:Op dinsdag 31 december 2024 14:10 schreef Slingervinger het volgende:
[..]
zelfde overwegingen maar voor mij niet. Misschien zie ik het te somber want na 10 min zo goed als vol
Qua uitstraling niet helemaal bijgewerkt. Maar o.b.v. zekerheden en aflossing meegenomen.quote:Op dinsdag 31 december 2024 14:12 schreef polquito1971 het volgende:
[..]
Nou ja ... ruime overwaarde en het feit dat ze aflossen op de lening en het onderpand icm 9,5% is prima toch?
Vind ik met collin direct nog te doen. Minimaal meegenomen.
Klopt, verder begrijp ik serieus niet waar een zzp'er een belastingschuld van 100k vandaan haalt, dan heb je toch gewoon niet aan je belasting/betalingsverplichtingen voldaan en het geld gewoon ergens anders voor gebruikt? Dan gaan er bij mij al wat alarmen af, de zekerheden lijken wel goed alleen zou ik het daar niet op aan willen laten komen, zou dan zomaar een langduring traject kunnen zijn. In het kader van de wet DBA verwacht ik ook nog wel wat uitdagingen (lees risico), o.a. omdat ze voornamelijk werkzaamheden zal uitvoeren die binnen de organisaties die haar inhuren ook gewoon als functie bestaan en dan komt een fictief dienstverband al heel snel in beeld. Maar goed dat er mensen zijn die er anders over denken en het project zit al vol zie ik, mooi voor de geldnemer.quote:Op dinsdag 31 december 2024 14:05 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Zorgdame staat open
https://www.collincrowdfund.nl/spv-nursing/
Is er niet een ZZP risico? Zorg wil dit afschalen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu met een negatieve RC het nieuwe jaar in.
Alleen als je Dan taxatie gegevens leest:quote:Op dinsdag 31 december 2024 12:33 schreef boertje2024 het volgende:
[..]
Ja heeft een enorme potentie haha
Weet niet of je al aan de (door)rol bent geweest, maar nu nog maar 4k te gaan zie ik net. Door de aflossing van Zeilstra die ik nu toch niet meer op tijd uit de wallet kan boeken, maar naar deze gegaan voor basis vanmiddag.quote:Op maandag 30 december 2024 19:57 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ha ik geloof je meteen, men zei het al, maar ik zag hem ineens links bovenaan staan![]()
In de herkansing voor mij.
Maar.......er is dus niets veranderd......hij loopt nog steeds niet.
Misschien opnieuw doorrollen, naar die psychotherapeutische dame en haar dekkende hypotheek. Dat zou een mooie afsluiter van het jaar zijn![]()
Over knappe dames gesproken, volgende maand herfinanciering Novag Exploitatie.
Ondanks de problemen met de verkoop van het o/g zou ik haar wel weer basis meenemen uiteraard afhankelijk van de nieuwe voorwaarden en zekerheden.![]()
Jij gooit ook je geld maar naar de vrouwen die het lekkerst zijn hè, ik weet niet of dat heel rationeel is.quote:Op maandag 30 december 2024 19:57 schreef obligataire het volgende:
Over knappe dames gesproken, volgende maand herfinanciering Novag Exploitatie.
Ondanks de problemen met de verkoop van het o/g zou ik haar wel weer basis meenemen uiteraard afhankelijk van de nieuwe voorwaarden en zekerheden.
Dat heeft idd al een paar keer geld gekost.quote:Op dinsdag 31 december 2024 17:19 schreef nostra het volgende:
[..]
Jij gooit ook je geld maar naar de vrouwen die het lekkerst zijn hè, ik weet niet of dat heel rationeel is.
Ja, alsnog basis meegenomen. Plus de psychotherapeutische dame uit Arnhem. Hopelijk blijft ze gezond en anders heeft Team Bas weer een klusjequote:Op dinsdag 31 december 2024 17:11 schreef lykkefund het volgende:
[..]
Weet niet of je al aan de (door)rol bent geweest, maar nu nog maar 4k te gaan zie ik net. Door de aflossing van Zeilstra die ik nu toch niet meer op tijd uit de wallet kan boeken, maar naar deze gegaan voor basis vanmiddag.
Ik kreeg hem om 11 uur vanmorgen in de mail als een nieuwe investeringskans. Dat zal wat mensen getriggerd hebben. Voor mij maakt het niet uit, ik had niet genoeg geld beschikbaar voor mijn vaste investeringsbedrag en dat heb ik nu nog steeds niet.quote:Op dinsdag 31 december 2024 17:11 schreef lykkefund het volgende:
[..]
Weet niet of je al aan de (door)rol bent geweest, maar nu nog maar 4k te gaan zie ik net. Door de aflossing van Zeilstra die ik nu toch niet meer op tijd uit de wallet kan boeken, maar naar deze gegaan voor basis vanmiddag.
Idem, stay healthyquote:Op woensdag 1 januari 2025 00:38 schreef Horsemen het volgende:
Allemaal de beste wensen voor 2025 met allereerst veel gezondheid en daarnaast mooie crowdfinance rendementen
Interessant. Weet je al welk platform je daarvoor kiest?quote:Op woensdag 1 januari 2025 15:26 schreef nostra het volgende:
Beste wensen en wellicht komt er dit jaar een project van mezelf langs.
Kun je een tipje van de sluier oplichten?quote:Op woensdag 1 januari 2025 15:26 schreef nostra het volgende:
Beste wensen en wellicht komt er dit jaar een project van mezelf langs.
Boeiend stuk. Mij vallen een paar dingen op:quote:Op woensdag 1 januari 2025 19:38 schreef tnhb het volgende:
Afgelopen december is er door het kifid een klacht over mcf behandeld:
Uitspraak 2024-1102 (Bindend) 19 december 2024
Crowdfunding. Kern van het geschil is de vraag of MCF voldoende zorgvuldig heeft gehandeld bij de selectie van leningen, of de consument tijdens de looptijd toereikend is geïnformeerd en of MCF zijn belangen voldoende heeft behartigd. Geen schadevergoeding.
https://www.kifid.nl/wp-content/uploads/2024/12/Uitspraak-2024-1102-Bindend.pdf
Ja dat speelde bij déze investeerder met zijn drie projecten niet. Ik ben het met je eens dat MCF dan een probleem krijgt. Afhankelijk van de grootte van de schade bij dit project.quote:Op woensdag 1 januari 2025 21:22 schreef Bobby100 het volgende:
Ik zou wel benieuwd zijn hoe kansrijk een klacht is over die lening waarbij er geen hypotheek gevestigd is. Dat er geld is uitgeboekt zonder bevestiging van een gevestigde hypotheek is toch wel een doodzonde zou je zeggen.
Oh niets bijzonders hoor, een broodjeszaak op een plek waar nog geen (lunch)horeca is, maar wel een prima locatie (naast station, naast grote ROC, in winkelgebied). Maar staat nog geen erg in zijn kinderschoenen hoor, businessplan moet nog geschreven en ik heb wel een beoogd compagnon, maar dat is miijn schoonzus en familie en zaken combineren ben ik niet zo happig op.quote:Op woensdag 1 januari 2025 17:08 schreef Zonnigetoekomst62 het volgende:
[..]
Kun je een tipje van de sluier oplichten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.VOL
[ Bericht 4% gewijzigd door djtiesto8 op 02-01-2025 10:22:54 ]
inderdaad, als dat al geen argument zou zijn voor kifid dan heb je daar dus niks aan. Los daarvan vermoed ik dat er wel wat claims (kifid of anderzins) gaan komen richting MCF wanneer alles is afgewikkeld en de omvang van de schade vaststaatquote:Op woensdag 1 januari 2025 21:22 schreef Bobby100 het volgende:
Ik zou wel benieuwd zijn hoe kansrijk een klacht is over die lening waarbij er geen hypotheek gevestigd is. Dat er geld is uitgeboekt zonder bevestiging van een gevestigde hypotheek is toch wel een doodzonde zou je zeggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |