abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215990627
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2024 23:22 schreef mackinac het volgende:

[..]
Het verdrag is met de V.S. gesloten. Dus, ja die hebben daar dan een mening over. Hong Kong in 1999 was prima. Hong Kong in 2024 niet meer.
Bijzondere mening heb je over neutraliteit. Ik heb ook een mening over jou, wellicht is die neutraal.
pi_215990634
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2024 23:24 schreef mackinac het volgende:

[..]
Klopt. Neutraal in de ogen van de V.S.
Dat is dan pech hebben voor de VS.

Dit staat in het verdrag, en als dat gegarandeerd blijft maakt het niet uit of een haven gerund wordt door Hongkong China of Noord Korea.

Verder moeten we anno 2024 af van imperialistische grootmachten als Rusland en de VS, die zonodig met grof geweld hun eigen zin er doorheen drukken.

quote:
The Republic of Panama declares the neutrality of the Canal in order that both in time of peace and in time of war it shall remain secure and open to peaceful transit by the vessels of all nations on terms of entire equality, so that there will be no discrimination against any nation, or its citizens or subjects, concerning the conditions or charges of transit, or for any other reason, and so that the Canal, and therefore the Isthmus of Panama, shall not be the target of reprisals in any armed conflict between other nations of the world. The foregoing shall be subject to the following requirements:

(a)Payment of tolls and other charges for transit and ancillary services, provided they have been fixed in conformity with the provisions of Article III (c);

(b)Compliance with applicable rules and regulations, provided such rules and regulations are applied in conformity with the provisions of Article III;

(c)The requirement that transiting vessels commit no acts of hostility while in the Canal; and

(d)Such other conditions and restrictions as are established by this Treaty.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_215990657
Tjsa, ze hebben het kanaal gratis weggegeven terwijl het wel een enorm belang heeft voor hun economie. Dan lijkt het me niet onredelijk dat je daar wat voorwaarden aan stelt. Dat je uitgerekend dan een Chinees bedrijf uitzoekt lijkt mij zoeken naar problemen. Maar we gaan het zien.
I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.
pi_215990736
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2024 23:30 schreef mackinac het volgende:
Tjsa, ze hebben het kanaal gratis weggegeven terwijl het wel een enorm belang heeft voor hun economie. Dan lijkt het me niet onredelijk dat je daar wat voorwaarden aan stelt. Dat je uitgerekend dan een Chinees bedrijf uitzoekt lijkt mij zoeken naar problemen. Maar we gaan het zien.
Nou, citeer eens de voorwaarde die bepaalt dat Panama geen Chinese havens mag hebben.

Ik wacht wel even.
pi_215990810
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2024 17:20 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nou dat zei ik. Er zit altijd een boodschap achter de (vreemde) uitspraken van Trump.
De minister van Groenland wil nu ineens ook samenwerken met de VS.
Ze hebben gewoon de verdediging achtergesteld in een tijd waarbij Rusland en China azen op het arctische gebied.
Groenland en Denemarken kunnen dat helemaal niet (alleen) aan.
Dat komt uit een groen, groen, groen, groen knol en land.
Trump kijkt even of zijn telefoon van 2008 nog werkt, want hij heeft een boksbal gevonden om zich op uit te leven.
pi_215990918
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2024 23:34 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nou, citeer eens de voorwaarde die bepaalt dat Panama geen Chinese havens mag hebben.

Ik wacht wel even.
Artikel V (Security) en artikel VI (Equal Treatment)
I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.
pi_215991194
Schijnt dat Denemarken ook al heeft gereageerd: Ze willen de VS wel overkopen, maar dan zonder regering.
Als je goed roert krijg je nooit geen klontjes
pi_215991466
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2024 00:00 schreef De_Melkboer het volgende:
Schijnt dat Denemarken ook al heeft gereageerd: Ze willen de VS wel overkopen, maar dan zonder regering.
Wacht maar tot ze horen hoeveel staatsschuld ze dan moeten voldoen ;)
pi_215992102
quote:
88s.gif Op dinsdag 24 december 2024 11:22 schreef Bosbeetle het volgende:
En dan is het ook nog eens kwa vorm een heel onduidelijk land :D

[ afbeelding ]

(groenland in de verschillende kaart projecties)
Mercator met de focus op het VK als centrum van de wereld.
pi_215992736
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2024 00:54 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Mercator met de focus op het VK als centrum van de wereld.
Ach ja, die Burnett.
Had die niet ooit een gouden kalf of zoiets gewonnen waar hij Trump toen beroemd mee maakte?

[ Bericht 0% gewijzigd door yessie234 op 25-12-2024 02:10:38 ]
pi_215992915
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 14:51 schreef Fok-it het volgende:
Hahaha :'(

En alle halfjes die Trump verafgoden omdat Trump 'zich zo weinig mogelijk met buitenlandse politiek wil bemoeien' trololol
Ik moet bekennen dat ik ronduit teleurgesteld ben in Trump als hij daad bij woord voegt. Dat hij de VS wil isoleren van de rest van de wereld was zijn afgelopen termijn al duidelijk. Ja

Ik denk dat het op termijn voordelen gaat hebben voor Europa. En ik denk dat het goed is dat men vooral in West Europa langzaam uit deze psychose aan het ontwaken is.

Soms zijn je 'vrienden' je vrienden niet. Nooit geweest ook. ;)
Heel veel sambal
pi_215992978
quote:

En alle halfjes die Trump verafgoden omdat Trump 'zich zo weinig mogelijk met buitenlandse politiek wil bemoeien' trololol
Als Trump zich niet met buitenlandse politiek wil bemoeien, doen anderen dat wel voor hem, het moet toch gebeuren nietwaar? Anders kan hij geen snoepreisjes meer naar het buitenland maken ook. Alleen een beetje spelen op zijn telefoon.
pi_215993724
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2024 23:44 schreef mackinac het volgende:

[..]
Artikel V (Security) en artikel VI (Equal Treatment)
En op welke zijn die de afgelopen jaren geschonden?
pi_216003337
Als je wilt weten hoeveel macht je hebt, kun je het beste een lijstje maken van hoeveel andere leiders zich door jouw in hun kont genomen willen worden.POLL
pi_216003519
quote:
7s.gif Op maandag 23 december 2024 14:53 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ach, beter dat, dan dat stoken in het M-O en Oekraiene.
Laat hem liever stoken in het M-O en Oekraïne dan in Scandinavië, wat mij betreft.,,
pi_216003611
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2024 02:08 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Ik moet bekennen dat ik ronduit teleurgesteld ben in Trump als hij daad bij woord voegt. Dat hij de VS wil isoleren van de rest van de wereld was zijn afgelopen termijn al duidelijk. Ja

Ik denk dat het op termijn voordelen gaat hebben voor Europa. En ik denk dat het goed is dat men vooral in West Europa langzaam uit deze psychose aan het ontwaken is.
Het zal voordelen en nadelen hebben. Voordelen omdat we meer onze eigen bestemming zullen kunnen volgen. Nadelen omdat we dan ook de VS er als vijand bij krijgen.

Het grootste nadeel zal zijn dat we meer militairen en militaire acties zullen moeten gaan uitvoeren. Want ik zie de VS nog niet stoppen met het stoken in de wereld en oorlog maken waar ze willen.

Op het einde zou het nog wel eens uit kunnen lopen op een wereldoorlog van iedereen tegen de VS.
  woensdag 25 december 2024 @ 22:57:14 #267
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_216003701
Groenland is nou net zo'n project waar je wél EU geld tegenaan gegooid ziet worden. Help de Denen ons te helpen.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_216003748
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2024 22:52 schreef RetepV het volgende:

[..]
Het zal voordelen en nadelen hebben. Voordelen omdat we meer onze eigen bestemming zullen kunnen volgen. Nadelen omdat we dan ook de VS er als vijand bij krijgen.

Het grootste nadeel zal zijn dat we meer militairen en militaire acties zullen moeten gaan uitvoeren. Want ik zie de VS nog niet stoppen met het stoken in de wereld en oorlog maken waar ze willen.

Op het einde zou het nog wel eens uit kunnen lopen op een wereldoorlog van iedereen tegen de VS.
Ik vind dat wel heel erg zwart kijken.
pi_216004710
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2024 22:52 schreef RetepV het volgende:

[..]

Tja, de republikeinen verwachten nu dat hun boegbeeld, Musk, wel eens de hele EU zou kunnen ontmantelen. En de voormalige lidstaten achter hem scharen. Dat is natuurlijk wel een hoop politieke macht. Daar kunnen ze niet zomaar omheen.
  donderdag 26 december 2024 @ 10:16:02 #270
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_216007842
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2024 22:41 schreef SymbolicFrank het volgende:
Als je wilt weten hoeveel macht je hebt, kun je het beste een lijstje maken van hoeveel andere leiders zich door jouw in hun kont genomen willen worden.[poll=8196]
Er bestaan geen condooms voor micro-penissen
pi_216007867
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 15:33 schreef Momo het volgende:
[ x ]

Haha lit enzo
wat een kleuter
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_216009082
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2024 23:44 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Tja, de republikeinen verwachten nu dat hun boegbeeld, Musk, wel eens de hele EU zou kunnen ontmantelen. En de voormalige lidstaten achter hem scharen. Dat is natuurlijk wel een hoop politieke macht. Daar kunnen ze niet zomaar omheen.
En waaruit blijkt die verwachting?
  donderdag 26 december 2024 @ 11:53:50 #273
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_216009192
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2024 00:14 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Wacht maar tot ze horen hoeveel staatsschuld ze dan moeten voldoen ;)
Gewoon heel de boel leegtrekken en een faillissement aanvragen.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_216011695
quote:

DIt is juist goed voor Europese landen. Amerika is niet je vriend.

Succes met het afkicken :X
Heel veel sambal
  donderdag 26 december 2024 @ 16:39:58 #275
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_216012788
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2024 14:57 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
DIt is juist goed voor Europese landen. Amerika is niet je vriend.

Succes met het afkicken :X
Ah betrapt, hier zit je!
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')