Momenteel beschikbaar vermogen 0.002 GWquote:Op vrijdag 27 december 2024 06:53 schreef Klepper272 het volgende:
Opgesteld vermogen windenergie land en zee en zonne-energie eind 2023 totaal ruim 34GW
Beschikbaar vermogen vannacht 00.00 een slordige 0.019GW
Veel succes ermee!
https://energieopwek.nl/
Haha, je moet iets met humor gaan doen misschienquote:Op vrijdag 27 december 2024 17:57 schreef TheFreshPrince het volgende:
En zelfs vandaag heeft wind en zon meer opgeleverd dan die 4 nieuwe kernreactoren.
quote:Op vrijdag 27 december 2024 17:57 schreef TheFreshPrince het volgende:
En zelfs vandaag heeft wind en zon meer opgeleverd dan die 4 nieuwe kernreactoren.
Zeker niet. Misschien als die kerncentrales maar een uur aan hadden gestaan. En wind heeft weer niets gedaan. Dus wel heel selectief.quote:Op vrijdag 27 december 2024 17:57 schreef TheFreshPrince het volgende:
Jij wil beweren dat die 4 nieuwe kernreactoren meer opgeleverd hebben dan wind en zon vandaag?quote:Op vrijdag 27 december 2024 18:32 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Zeker niet. Misschien als die kerncentrales maar een uur aan hadden gestaan. En wind heeft weer niets gedaan. Dus wel heel selectief.
Ah, ja, op die manier. De niet-bestaande kerncentrales hebben minder opgeleverd dan de niet-draaiende windturbines. Ok.quote:Op vrijdag 27 december 2024 18:34 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Jij wil beweren dat die 4 nieuwe kernreactoren meer opgeleverd hebben dan wind en zon vandaag?
quote:Mathias Döpfner: The terrible actions of Putin and to a certain degree also a result of strategic mistakes that Europe, particularly Germany, has made the drop out of nuclear energy.
Elon Musk: Actually, can I just say, I think it's very important that Germany not shut down its nuclear power stations?
I think this is extremely crazy.
Mathias Döpfner: If we really want to reduce Putin's power and Europeans and Germany's dependance on Russian energy, should we have even more nuclear energy in order to get faster, independent from Putin?
Elon Musk: I want to be super clear my opinion.
Germany should not only not shut down the nuclear power plants, it should reopen the ones that shut down. And those those are the fastest ones to restart.
It's crazy to shut down nuclear power plants if there's not like massive natural disaster risk, which Germany does not have.
Then there's really no danger with the nuclear power plants.
We need to accelerate, not decelerate, nuclear power to break free from geopolitical energy chains.
Source: WELT Documentary 2022:
er gaat nooit een locatie gevonden worden, nederland heeft de RO uit handen gegeven aan Groen Links Provincies, die hebben geen enkel belang bij kernenergiequote:Op zaterdag 28 december 2024 22:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het gaat daar niet eens echt om, het gaat om het slakkentempo rond besluitvorming. We hebben nog niet eens een locatie.
Ja, helaas hebben we hier geen afgedankte kerncentrales die we kunnen "renoveren". Misschien net over de grens, in Duitsland? Met een vrije energiemarkt mag dat toch geen probleem zijn? En ik denk ook niet, dat we hier denken dat het van zulk strategisch belang is dat we niet samen mogen werken met de buurlanden.quote:Op zaterdag 28 december 2024 22:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het gaat daar niet eens echt om, het gaat om het slakkentempo rond besluitvorming. We hebben nog niet eens een locatie.
Duitsland is door Ruzzia in de grune val gelokt en die kerncentrales die zijn besmet, die gaan nooit meer openquote:Op zaterdag 28 december 2024 23:02 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, helaas hebben we hier geen afgedankte kerncentrales die we kunnen "renoveren". Misschien net over de grens, in Duitsland? Met een vrije energiemarkt mag dat toch geen probleem zijn? En ik denk ook niet, dat we hier denken dat het van zulk strategisch belang is dat we niet samen mogen werken met de buurlanden.
Ik zie dat wat vriendelijker dan jijquote:Op zaterdag 28 december 2024 23:48 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Duitsland is door Ruzzia in de grune val gelokt en die kerncentrales die zijn besmet, die gaan nooit meer open
Grunen zijn ook corrupt net als hier Groen Links
Daarom is het goed als er ook hier weer realisten aan de macht komen die hun gezond verstand gebruiiken
of ze zijn corrupt of puur dom en kinderlijk naiefquote:Op zondag 29 december 2024 00:48 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik zie dat wat vriendelijker dan jij
klopt want ze zijn er nog nietquote:Op vrijdag 27 december 2024 17:57 schreef TheFreshPrince het volgende:
Je hebt blijkbaar een beeld van me gevormd.quote:Op zondag 29 december 2024 08:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
klopt want ze zijn er nog niet
Stop met het dogmatische Groen Links denken over kernafval dat 200.000 jaar actief blijft
als het 60 jaar geleden kon dan kan het nu ookquote:Op zondag 29 december 2024 12:54 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je hebt blijkbaar een beeld van me gevormd.
Ik ben niet principieel tegen kernenergie, ik vind het alleen duur en ik voorzie dat het allemaal gigantisch gaat uitlopen qua besluitvorming, bouwtijd en budget.
Ik zie hier geloof ik toch echt meer blinde voorstanders van kernenergie dan mensen die er bang voor zijn. Wat ik daarnaast zie zijn veel terechte kanttekeningen die worden geplaatst bij de wens om veel nieuwe kerncentrales te plaatsen. Maar dat is bijna altijd vanuit een rationele blik en zeker niet omdat kernenergie eng of slecht zou zijn. Het is gewoon duur, complex en niet erg geschikt voor de uitdagingen waar we voor staan.quote:Op zaterdag 28 december 2024 22:26 schreef SymbolicFrank het volgende:
Maar, dus. Zo te zien is niemand is geïnteresseerd in een goede uitleg en weinigen in positieve dingen over kernenergie. De dingen die de mensen om je heen en de media zeggen, zijn nu eenmaal veel gemakkelijker te geloven dan ingewikkeld geneuzel over het tegenovergestelde. Dus het gevoel dat kernenergie eng en slecht is heeft een gemakkelijke meerderheid en wordt veel herhaald.
Ik weet niet wat de oorzaak is, ik kan alleen naar de 3 lopende projecten in Europa kijken en dan vaststellen dat het verhipte lang duurt en verrekte duur is. Daar kan je allerlei oorzaken en wensdenken op loslaten, ik zie niet in hoe dat in Nederland anders is.quote:Op zondag 29 december 2024 13:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
als het 60 jaar geldenkon dan kan het nu ook
de wil is er niet meer, door het overdreven groene denken aangewakkerd door Rusland die zelf maar wat graag de kerncentrale van zaporitza wil houden ten koste van 100.000 mannen
voor een monopolie op energie over europa te pakken
Misschien kan je opperen om Kernwasserwunderland om te bouwen tot werkende centrale.quote:Op zaterdag 28 december 2024 23:02 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, helaas hebben we hier geen afgedankte kerncentrales die we kunnen "renoveren". Misschien net over de grens, in Duitsland? Met een vrije energiemarkt mag dat toch geen probleem zijn? En ik denk ook niet, dat we hier denken dat het van zulk strategisch belang is dat we niet samen mogen werken met de buurlanden.
Als we het slim spelen, dan laten we het door dat Franse staatsbedrijf bouwen zodat de Franse belastingbetalers voor een deel van de kostenoverschrijdingen opdraaien. Kunnen we daarna weer zeiken op de Fransen en hun te hoge staatsschuldquote:Op zondag 29 december 2024 13:05 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
We hebben de kennis ook niet zelf in huis, dus je zal hoofdzakelijk afhankelijk zijn van buitenlandse kennis en daar wordt het ook niet goedkoper van.
De oorzaak is, dat het gevoel van groene mensen hun zegt, dat de Aarde sneller naar de knoppen gaat met kernenergie dan met CO2 uitstoot, en ze dat eerste dus koste wat koste tegen moeten houden. Dat is alles.quote:Op zondag 29 december 2024 13:05 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik weet niet wat de oorzaak is, ik kan alleen naar de 3 lopende projecten in Europa kijken en dan vaststellen dat het verhipte lang duurt en verrekte duur is. Daar kan je allerlei oorzaken en wensdenken op loslaten, ik zie niet in hoe dat in Nederland anders is.
We hebben de kennis ook niet zelf in huis, dus je zal hoofdzakelijk afhankelijk zijn van buitenlandse kennis en daar wordt het ook niet goedkoper van.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |