Promotiesquote:It is an independent and well-known organization not recognized by the "big four" governing bodies (WBA, WBC, IBF and WBO), who only recognize each other in their rankings and title unification rules.
It is recognized as a legitimate world championship by the British Boxing Board of Control, the European Boxing Union, BoxRec, and BoxingScene but is unrecognized as such by The Ring magazine.
Niet voor 23:30 durf ik wel aan.quote:Op zaterdag 21 december 2024 21:15 schreef tjoptjop het volgende:
Tijd is me nog niet duidelijk, kom op websites zowel 23:00, 23:30 en 0:00 tegen als verwachte tijd. Iemand uitsluitsel?
We hebben natuurlijk nog de eeuwigdurende intro, het hiphop concert van een half uur e.d.quote:
techniek nowhere to be found.quote:Op zaterdag 21 december 2024 21:44 schreef pmponer het volgende:
Ja ik zat best wel mis, je moet gewoon 1 uur per partij rekenen en er moeten nu nog 2
Maar wat een partij is dit zeg, gewoon gaan staan en rammen
Je moest er idd naar zoeken, maar soms zat er echt wel een aardige combinatie tussen.quote:
Ach ja kan ie nog even naar het toilet ofzo.quote:
ja maar ik denk niet dat het zover komt.quote:Op zaterdag 21 december 2024 23:36 schreef Nober het volgende:
Puerto Rico levert de scheids en een jurylid, bijzonder.
13kg verschil in mei, 25kg gisteren maar ze hadden nog kleren aan. Fury o.a. een lederen jack.quote:Op zaterdag 21 december 2024 23:45 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Fury is 25kg zwaarder
Ik dacht te hebben gelezen dat het verschil in mei 18kg was en dat staat ook op wikipedia..quote:Op zaterdag 21 december 2024 23:58 schreef Nober het volgende:
[..]
13kg verschil in mei, 25kg gisteren maar ze hadden nog kleren aan. Fury o.a. een lederen jack.
DAZNquote:Op zondag 22 december 2024 00:10 schreef Droopie het volgende:
Hoe kan je dit eigenlijk kijken op een legale manier?
Usyk is de veel betere bokser, maar dat is niet het enige wat je nodig hebt.quote:Op zondag 22 december 2024 00:10 schreef RipCity het volgende:
50/50 nu bij de bookies.
Usyk lijkt me veel beter maargoed ik kijk 2 potjes per jaar
60/40 nu na deze ronde.
Wikipedia klopt niet.quote:Op zondag 22 december 2024 00:06 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
Ik dacht te hebben gelezen dat het verschil in mei 18kg was en dat staat ook op wikipedia..
Gevecht gaat aardig gelijk op.
Hoezo rigged? Het was ook gewoon closequote:Op zondag 22 december 2024 00:26 schreef DeeBee het volgende:
Zal wel rigged worden, omdat een trilogie geld binnen brengt, maar Guardian geeft hem aan Usyk ondertussen
Usyk 115-113. Mijn twee cent.quote:Op zondag 22 december 2024 00:27 schreef tjoptjop het volgende:
Nou, zeg het maar, ik zou het niet weten
Enerverend potje wel
Usyk wel een fenomeen, landde flink meer en Fury beetje gassed, maar mooi dat ze in ieder geval binnen een jaar al twee keer bokstenquote:Op zondag 22 december 2024 00:28 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Hoezo rigged? Het was ook gewoon close
Welke dubieuze uitslagen zijn er dan in Saudi geweest?quote:Op zondag 22 december 2024 00:30 schreef RipCity het volgende:
Die arabieren bepalen toch wie er wint. Corrupt landje.
Fury kondigt dadelijk weer aan dat hij stopt denk ikquote:Op zondag 22 december 2024 00:31 schreef Nober het volgende:
Eindelijk Fury vs. Joshua in Wembley stadion.
Om niksquote:Op zondag 22 december 2024 00:31 schreef Nober het volgende:
Eindelijk Fury vs. Joshua in Wembley stadion.
Daarna weer hard rijden in de auto?quote:Op zondag 22 december 2024 00:33 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
Fury kondigt dadelijk weer aan dat hij stopt denk ik
Dan heb je joshua dubois gemistquote:Op zondag 22 december 2024 00:32 schreef Droopie het volgende:
Prima pot boksen voor de neutrale kijker
Dat is de laatste jaren ook niet altijd geweest bij main events.
En binnen een maand 38 jaar.quote:Op zondag 22 december 2024 00:41 schreef pmponer het volgende:
Een zeer goede kampioen, respectvol, sportief en klaar om te vechten
En in Oekraïne?quote:Op zondag 22 december 2024 00:54 schreef Citizen.Erased het volgende:
In UK vonden ze het een stuk dichter bij elkaar liggen. Denk dat de score cards best een goed beeld van de werkelijkheid geven.
Daar is de internet dekking op het moment wat minder.quote:
Je bent interim nog vergetenquote:Op zondag 22 december 2024 08:12 schreef pmponer het volgende:
"pacific international national intercontinental championship"
nou de pro potten of de zoon van Nieky was best okquote:Op zondag 22 december 2024 22:51 schreef northernlight81 het volgende:
En dan nu Boxing influencers live op videoland met straks roelvink tegen manhoef...
Net ff gekeken en het is echt niet om aan te zien, ik heb nog nooit een sportevenement gezien met zo'n laag niveau.
Ik heb net even de wedstrijd gezien op YouTube.quote:Op zondag 22 december 2024 22:51 schreef northernlight81 het volgende:
En dan nu Boxing influencers live op videoland met straks roelvink tegen manhoef...
Net ff gekeken en het is echt niet om aan te zien, ik heb nog nooit een sportevenement gezien met zo'n laag niveau.
Goed mwoah, wle mooi resultaat van Roy. Alleen moet hij niet denken dat hij al echt kan boksenquote:Op maandag 23 december 2024 10:30 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik heb net even de wedstrijd gezien op YouTube.
Wil heel graag Roy Meyer nog zien, was dat een beetje een goede wedstrijd?
De overige wedstrijden interesseert me echt geen reet.
Ik heb het net even teruggekeken, maar hij deed het zeker niet slecht. Echt wel goed eigenlijk, alleen z'n verdediging mag ie aan werken. Hij twijfelt wel of ie verder wil met boksen/kickboksen/mma of weer een keer Olympische spelen judo. Ach, het is mooi voor hem zoiets.quote:Op maandag 23 december 2024 10:57 schreef pmponer het volgende:
[..]
Goed mwoah, wle mooi resultaat van Roy. Alleen moet hij niet denken dat hij al echt kan boksen
Aan de andere kant, Wilder is ook best ver gekomen
Judo is sowieso al niet veel meer aan sinds ze de regels veranderd hebben en je bijna niks meer mag.quote:Op maandag 23 december 2024 18:45 schreef pmponer het volgende:
Ik denk dan dat hij het best mma of boksen kan gaan doen.
Het is iig een explosieve power fighter dus kan altijd leuk zijn
3-0 (3KO), Gradus zet het Nederlandse boksen weer op de kaart?quote:De ‘Max Verstappen van het boksen’ wil hij naar eigen zeggen worden en aan die status bouwde Gradus Kraus (23) dinsdagavond - met een technische knock-out in de eerste ronde - vrolijk verder in het AFAS Circustheater in Scheveningen. Een Engelse promotor was getuige en wist na Kraus’ derde gewonnen profpartij voldoende: het Nederlandse bokstalent mag op 8 maart in Sheffield ook de Engelse boksfans zijn klasse laten zien.
Hoe veelbelovend Gradus Kraus - 23 jaar uit Oss - als bokser is? Om antwoord op die vraag te krijgen, hoef je eigenlijk alleen het cv van de mensen om hem heen even bij elkaar te leggen. Natuurlijk is daar vader (en coach) Albert Kraus, zelf een groot kickbokser in het verleden. Daarnaast is er trainer Peter Fury - de man die zijn neefje Tyson Fury optrainde tot bokslegende - en dan is er nog Dennis Krauweel, tevens trainer van Rico Verhoeven, die Kraus ook helpt waar nodig. Tel daarbij op dat Kraus hetzelfde management als Verhoeven heeft en je kunt simpel concluderen: Kraus heeft mensen om zich heen die weten hoe het pad richting de wereldtop eruit ziet.
Dinsdagavond zette de 23-jarige bokser een volgende stap op dat pad. Na gemakkelijke zeges in Kraus’ eerste twee profpartijen (in oktober en december) was er tijdens Boxing at the Beach in Scheveningen bewust voor de ervaren 34-jarige Oladimeji Akinde uit Nigeria gekozen. Toch hield ook hij het nog geen ronde vol tegen het boksgeweld uit Oss. Na amper twee minuten klaagde Akinde steen en been over een stoot onder de gordel die verder door niemand was opgemerkt. De Nigeriaan ging een paar keer neer, zuchtte eens flink, gaf op, stormde de ring uit en deed zo een technische knock-out ‘cadeau’ aan Kraus.
Bekijk deze YouTube-video
,,Ik denk eerlijk gezegd dat hij mijn power voelde en het niet meer zag zitten”, treurde Kraus, die na afloop ook stevig baalde. ,,Voordat ik iets kon laten zien, was het afgelopen. Ik baal enorm. Je wilt op een mooie manier winnen. Dit wil niemand zien toch? Jammer. De mensen komen hier voor een showtje en Peter (Fury, red.) komt ook helemaal hierheen vanuit Engeland.”
Het dansshowtje dat Kraus voorafgaand aan zijn partij met dochtertje Giana (3) weggaf, bleek achteraf dan ook meteen het hoogtepunt van de avond. Al was er na afloop nog wel mooi nieuws voor de Brabantse bokser. Peter Fury was namelijk niet de enige die vanuit Engeland de reis naar Scheveningen had gemaakt. Ook de Engelse promotor Izzy Asif van GBM Boxing. Hoewel die maar kort kon genieten van Kraus’ bokskunsten had hij na afloop een kraakheldere boodschap: ,,Op 8 maart halen we Gradus naar Engeland.”
Daar verwacht Asif dat Kraus met open armen ontvangen zal worden door de Engelse boksfans. ,,Gradus heeft een ongelooflijke power. Echt wereldklasse. Hij heeft talent, karakter en hij weet hoe hij het boksen moet combineren met show. Hoe hij vooraf danste met zijn dochtertje was geweldig. We leven in een wereld van showbizz en Gradus snapt dat. Nederland heeft al lang geen superster meer in het boksen, maar dit kan ‘m worden. Hij kan een sensatie worden, een bokser met een status die Nederland overstijgt.”
De exacte invulling van het boksevenement op 8 maart wordt later bekend, net als de tegenstander van Kraus in Sheffield. ,,Ik kan niet wachten. Het liefst spring ik nu meteen in de auto richting Engeland”, zo verliet Kraus dan toch nog breeduit lachend het Circustheater in Scheveningen.
https://www.ad.nl/vechtsp(...)overstijgt~afe8f213/
Bekijk deze YouTube-videoquote:Figueroa and Fulton weighed exactly the same amount, 121¾ pounds
Bekijk deze YouTube-videoquote:The live-streaming of prelims action will begin at 0:00 Dutch time and be available via free access to all fans, regardless of Prime membership or purchase of the PPV card it leads into.
The streaming presentation will feature undefeated Argentine Olympian Mirco Cuello taking on Mexican contender Christian Olivo in a 10-round featherweight matchup, plus WBA No. 1-ranked middleweight contender Yoenli Feliciano Hernandez stepping in against all-action contender Angel Ruiz in a 10-round duel that opens up the live stream.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Undercardquote:WBO world champion Denys Berinchyk (19-0) will make the first defense of his title against the undefeated fighting pride of Norfolk, Virginia, Keyshawn Davis (12-0), on Friday, Feb. 14, at The Theater at Madison Square Garden.
In the 10-round junior middleweight co-feature, Puerto Rican standout Xander Zayas (20-0) steps up against fellow unbeaten Slawa Spomer (20-0).
And, in the 10-round televised opener, New Jersey-born middleweight Vito “White Magic” Mielnicki Jr. (20-1) looks to upend undefeated, world-ranked contender Connor “The Kid” Coyle (21-0).
quote:Undercard
Xander Zayas vs. Slawa Spomer
10 Rounds, Junior Middleweight
Vito Mielnicki Jr. vs. Connor Coyle
10 Rounds, Middleweight
Juanmita Lopez De Jesus vs. Bryan Santiago
4 Rounds, Junior Bantamweight
Abdullah Mason vs. Manuel Jaimes
8 Rounds, Lightweight
Rohan Polanco vs. Jean Carlos Torres
10 Rounds, Welterweight
Jared Anderson vs. Marios Kollias
10 Rounds, Heavyweight
Tiger Johnson vs. Quashawn Toler
8 Rounds, Welterweight
Nico Ali Walsh vs. Juan Carlos Guerra jr.
6 Rounds, Middleweight
Keon Davis vs. Ira Johnson
4 Rounds, Super Welterweight
Bekijk deze YouTube-videoquote:The main fight card and DAZN broadcast will begin at 7:00pm KSA; 17:00
quote:The WBO has confirmed that Joseph Parker will defend his ‘interim’ heavyweight belt vs Martin Bakole this Saturday. Parker was originally set to lose the belt once he entered the ring against Daniel Dubois to challenge for Dubois’ IBF world title.
Misschien speelde het mee dat als je langer wacht de kans bestaat dat niet alle titels op het spel staan.quote:Op zondag 23 februari 2025 13:50 schreef tjoptjop het volgende:
Helemaal gemist dat de rematch al wasZo gewend dat daar >6 maanden overheen gaat. Straks maar eens terugkijken
quote:20:00 26/2 Media Workout
19:00 27/2 Final Press Conference
18:00 28/2 Weigh-in
00:00 2/3 Prelims
±07:00 2/3 Post-fight Press Conference
https://ringmagazine.com/(...)fireworks-at-presserquote:DON’T MISS TOMORROW’S HISTORIC PRESS CONFERENCE
🎙️The first press conference for Fatal Fury: City of Wolves featuring Ryan Garcia, Devin Haney, and Teofimo Lopez kicks off tomorrow, March 4th at 3PM ET (21:00 uur in Nederland) in New York City 🔥🔥
Ring Magazine’s #FatalFury: City of Wolves fight night will bring the action to Times Square in collaboration with
@KOFstudio_en.
21:00 Persconferentiequote:The New York State Athletic Commission, in a statement to ESPN, said it is "reviewing the matter" involving Saturday's Gervonta Davis-Lamont Roach WBA lightweight title fight in Brooklyn.
"Tank" Davis, one of boxing's top stars, took a knee in Round 9 following a punch that landed by Roach. Referee Steve Willis correctly started to count, but when he reached three, he stopped and didn't rule it a knockdown.
If Willis followed the rules and called a knockdown, Roach would have won via decision. Instead, the WBA junior lightweight champion settled for a draw as he attempted to become a two-weight champion in what would have represented a shocking upset. Davis (30-0-1, 28 KOs) was a prohibitive -2000 favorite, per ESPN BET.
Two judges scored the fight 114-114 while a third judge scored it 115-113 for Davis.
"During the round in question, following the commission's request for the replay video, there was a technical issue preventing the commission from receiving it within the allotted time for review," a commission spokeswoman stated. "Therefore, the referee's in-ring decision was relied upon and the fight continued.
"The commission is dedicated to preserving the integrity of combative sports and is committed to working with all promotions and production teams -- on behalf of the athletes, officials, and fans -- to ensure technical issues do not occur in the future that prevent the delivery of ringside instant replay feeds to the commission's officials when needed."
Baltimore's Davis said after the bout the reason he took a knee was because grease from a hair treatment Thursday "burned my eyes." Davis was also allowed to have his corner wipe his eyes with a towel, which is prohibited during the round. Only the referee has the authority to halt the action. This is the second major incident involving the New York commission in the last year. In April, boxing star Ryan Garcia's upset victory over Devin Haney was overturned to a no contest after he tested positive for a banned substance. The commission also suspended him for one year and fined him seven figures.
"What I'm wondering is if the commission only makes changes when you complain and cry like Haney or they actually care about the integrity of the sport!" Garcia posted Sunday on X. "Nothing against Tank but since the commission switches my victory they should switch this victory for Roach."
The bout contract included a rematch clause for Davis in the event he didn't win. The 30-year-old said Monday on X he was "pushing for the rematch" as soon as late May.
"If you take a knee and the ref starts counting, it should be a knockdown," Roach (25-1-2) said following the bout. "If that's a knockdown, I win the fight."
Washington D.C.'s Roach, 29, remains the WBA titleholder at 130 pounds. He's rated No. 5 by ESPN at junior lightweight.
Davis is ESPN's No. 1 lightweight and No. 8 pound-for-pound boxer.
https://www.espn.com/boxi(...)l-says-matter-review
Bekijk deze YouTube-videoquote:History will be made in New York City this spring as Ring Magazine brings a groundbreaking boxing event titled 'Fatal Fury: City of the Wolves' to Times Square!
For the first time ever, Times Square will be turned into a world-class boxing venue which will play host to a star-studded three-fight card on Friday, May 2.
The spectacle marks another unique collaboration with SNK, creators of the Fatal Fury gaming series. City of the Wolves is set to launch on April 24 for PS5, PS4, Xbox and PC.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Fatal Fury is LIVE from New York for the Kick-Off Presser of a monster showdown. Devin Haney fights Jose Ramirez, Ryan Garcia meets Rolly Romero and Teofimo Lopez lines up against mandatory Arnold Barboza.
Bekijk deze YouTube-videoquote:What a monster show heading to New York on Friday 2 May 2025 as Devin Haney fights Jose Ramirez, Ryan Garcia meets Rolly Romero and Teofimo Lopez lines up against mandatory Arnold Barboza. Watch the launch alongside promoters Eddie Hearn and Oscar De La Hoya.
quote:Na eerder al voor allerlei conflicten in de relatiesfeer met justitie in aanraking te zijn gekomen, zit Peter M. opnieuw vast. De verdenkingen liegen er niet om: afpersing, verboden wapenbezit en drugshandel in opdracht van Taghi.
Het is ergens in de jaren tachtig als sportjournalist Louis Bovée voor een weekblad een licht kritisch, maar fair artikel schrijft over het reilen en zeilen binnen de bokssport. Het onderwerp ligt eigenlijk een beetje buiten zijn comfortzone. Normaal gesproken schrijft de bescheiden en beminnelijke Brabander het liefst over wielrennen. Het is voor hem een vertrouwd en veilig wereldje, waarin hij iedereen kent en iedereen hem. Bovée heeft in zijn lange loopbaan nog nooit gedoe gehad.
Tot deze najaarsdag, die nog wel zo rustig begint. Maar wat de sportjournalist niet weet, is dat zijn artikel over de uitwassen in de bokssport kwaad bloed heeft gezet. Bovée zit net aan de koffie als hij opschrikt van een stevig tumult. Het duurt even voordat hij echt beseft wat er gebeurt. Twee kleerkasten zijn de redactie binnengestormd, zo blijkt, op zoek naar ‘die klootzak die dat kutartikel heeft geschreven’. Paniek op de redactievloer, gillende dames, een stoel klettert op de grond. Bovée trekt wit weg, duikt achter zijn bureau en wordt net op tijd in bescherming genomen door een collega met zwarte band kyokushin karate. Dat helpt. Een minuut later is de rust teruggekeerd. De indringers hebben hun punt gemaakt en Bovée vat het tumult bibberend, maar treffend samen. “Nou, ik geloof dat ik op gevoelige tenen heb gestaan...”
Het voorval is exemplarisch voor een vastgeroest sentiment in de vechtsportwereld. Steeds als de media melding maken van een bokser of kickbokser die zich buiten de ring heeft misdragen – en dat gebeurt nogal eens – klinkt al snel het verwijt dat de sport ‘weer eens kapot wordt gemaakt’. Maar ja, het nieuws rond voormalig olympisch bokser Peter M. uit Almelo valt toch moeilijk te negeren. Want de verdenkingen liegen er niet om. De man wordt verdacht van afpersing, drugshandel en verboden wapenbezit. Zelfs de naam Taghi klinkt bij de verdenkingen. En het is bepaald niet het eerste smetje op de levenswandel van de sportman, die ooit als beroepsmilitair de trots was van zijn commandant.
Buitenbeentje
De vraag is altijd waar en wanneer het is misgegaan met zo’n getalenteerde sportman. Misschien heeft het voor een deel te maken met zijn afkomst. Peter M. wordt op 30 december 1987 geboren in de Almelose achterstandswijk Kerkelanden. Terugblikkend op zijn jeugd zegt hij in een interview met een stichting die zich inzet voor kansarme jongeren: “Veel van mijn toenmalige buurtgenoten hebben de school niet afgemaakt. Wat er van ze geworden is, weet ik niet, maar ik vermoed dat een aantal van hen nooit heeft gewerkt. Ze hingen op straat, kletsten wat, maar een echt doel hadden ze niet.” Peter M. zat zelf anders in elkaar. “Als ik naar mezelf als kind kijk, wilde ik al vroeg iets bereiken in de sport. Leren is niet echt mijn ding, maar dat hoeft ook niet, als je maar een doel hebt in je leven.”
De nog jonge M. is in zijn buurt een buitenbeentje. Daarover zegt hij: “Erg moeilijk heb ik het daarmee niet gehad. Als er problemen met de jeugd in mijn buurt waren, kon ik me fysiek wel redden. Het voordeel was dat ik altijd wel de sterkste was. Ik kon me in ieder geval verdedigen.” Een kwestie van overleven dus daar in Kerkelanden, het recht van de sterkste. Met dat laatste zit het wel goed, zo zou snel blijken. Peter zit vol energie en als jochie leeft hij zich uit op de voetbalvelden van Heracles. Het is daar waar hij merkt dat hij een groter en vooral fanatieker sportershart heeft dan veel van zijn ploeggenootjes. “Ik kon er niet tegen als een medespeler niet alles gaf. Ik wilde alleen mezelf iets kunnen aanrekenen.”
Op zijn 15de verruilt de Almeloër zijn voetbalschoenen voor een stel bokshandschoenen. Een gouden greep, want M. lijkt voor de sport geboren. Het afzien, tot het gaatje gaan, niet opgeven; het is precies wat hij wil. Bij de training en méér nog in de ring. Over zijn eerste wedstrijd zegt M. in het interview met de Defensiekrant: “In Den Helder nam ik het op tegen Jacob Schipper uit Maastricht. De scheids vond het op een gegeven moment wel mooi geweest. Voordat de bel was gegaan, moest ik al stoppen omdat ik Schipper te vaak raakte.” Het wekt dan ook weinig verbazing dat M. het twee keer – in 2005 en 2006 – tot Nederlands kampioen junioren A schopt.
Visitekaartje van defensie
En zo groeit de erelijst gestaag; van NK Kampioen senioren A in 2007 tot winnaar van de Bocskai Memorial in Hongarije en van zilver bij de Kings Cup in Thailand tot winnaar militairen WK 2010 in Jacksonville, Verenigde Staten. In augustus 2009 gaat Peter M. als beroepsmilitair aan de slag bij de Koninklijke Landmacht, waar hij in de rang van soldaat 1e klasse als chauffeur wordt ingedeeld bij de 220 Transportcompagnie. Maar de Almeloër blijft boksen; Defensie ziet in hem een sportief visitekaartje en geeft hem alle ruimte voor trainingen en wedstrijden. Dus de zegetocht van Peter M. gaat door.
De boksende soldaat blijft prijzen pakken, in Nederland, maar ook in Minsk, Kazachstan en andere verre oorden. Hij is conditioneel een beest en vecht met een leeuwenhart. “Ik maak tegenstanders kapot door te blijven drukken,” aldus M. in een ander interview. “Hoe sterk ze ook zijn, ik krijg ze achteruit. Dan ontvouwt zich een tactisch spelletje dat ik goed beheers. Opgeven is makkelijk, maar hoe vaak ik ook klappen krijg, ik buig niet. Gas erop! Pijn voel ik niet als ik boks. Toen ik eens mijn hand brak voelde ik dat pas na de wedstrijd.”
https://panorama.nl/artik(...)en-vat-op-oud-bokser
quote:ANNOUNCED: Turki Alalshikh and TKO have signed a multi-year partnership to establish a new boxing promotion with executive leadership anchored by UFC President Dana White and WWE President Nick Khan.
The new promotion will feature:
- A highly structured system to develop new talent from around the world, including athlete combines and academies
- Access for all boxers to the UFC Performance Institute, the world’s leading combat sports performance training, research, rehabilitation, and nutrition center
- TKO’s production, media, and promotional expertise, to deliver both in-arena experiences and top-tier, state-of-the-art broadcasts to fans around the world
Further details about the new boxing promotion, including fighter signings, fight schedules, venues, and host locations, will be revealed in the coming months.
https://ringmagazine.com/(...)artnership-with-sela
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://boxrec.com/en/event/915006
https://x.com/ringmagazine/status/1915510867896009194quote:The Oleksandr Usyk-Daniel Dubois rematch for the Ring Magazine and undisputed heavyweight championship will now take place one week later on July 19 at London’s Wembley Stadium, per The Ring’s Mike Coppinger.
The fight was originally planned for July 12, the same day as Edgar Berlanga-Hamzah Sheeraz and Shakur Stevenson-William Zepeda.
Hoe komen die gasten toch aan al die records. Iedereen is 26-1 27-0 of 30-2. Als je kijkt bij mma, kickboxing daar heb je een heel select groepje met zo een dominante kaart, maar de meeste hebben toch ook wat meer losses.quote:Op zondag 27 april 2025 22:03 schreef Nober het volgende:
Usyk vs. Dubois 2
[..]
https://x.com/ringmagazine/status/1915510867896009194
2/5 Times Square, New York
(21-1, 13KO) Teófimo López vs. Arnold Barboza jr. (32-0, 11KO)
(31-0-0-1NC, 15KO) Devin Haney vs. José Ramírez (29-2, 18KO)
(24-1-0-1NC, 20KO) Ryan García vs. Rolando Romero (16-2, 13KO)
https://boxrec.com/en/event/916526
https://www.tapology.com/(...)-magazine-usa-series
3/5 Riyadh
(62-2-2, 39KO) Saúl Álvarez vs. William Scull (23-0, 9KO)
https://boxrec.com/en/event/915129
https://www.tapology.com/(...)3900-canelo-vs-scull
4/5 Las Vegas
(29-0, 26KO) Naoya Inoue vs. Ramon Cardenas (26-1, 14KO)
https://boxrec.com/en/event/917572
https://www.tapology.com/(...)77-inoue-vs-cardenas
https://x.com/Idecboxing/status/1917952544778735837quote:Official weights for the three 12-round fights on The Ring’s “FATAL FURY: City of the Wolves” card Friday night in Times Square:
-Ryan Garcia: 146.8; Rolly Romero: 146.6 (contract weight 147)
-Devin Haney: 143; Jose Ramirez: 143.8 (contracted catch weight of 144)
-Teofimo Lopez: 139.6; Arnold Barboza: 139.8 (contract weight 140)
Meer opkrikken van het record in boksen dan in MMA denk ik, de 0 is wat heiliger om grotere gevechten te kunnen krijgen.quote:Op maandag 28 april 2025 14:25 schreef manny het volgende:
[..]
Hoe komen die gasten toch aan al die records. Iedereen is 26-1 27-0 of 30-2. Als je kijkt bij mma, kickboxing daar heb je een heel select groepje met zo een dominante kaart, maar de meeste hebben toch ook wat meer losses.
Dit zijn natuurlijk de (min of meer) main events, maar toch..
https://x.com/trboxing/status/1919176738874995059Het zal van Terence Crawford moeten komen.quote:Op zondag 4 mei 2025 13:24 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
ff doorheen gescrolld en was imho niet veel meer dan een veredelde sparsessiehttps://www.marca.com/en/(...)a474154038b456f.htmlquote:The agreement, announced by Turki Alalshikh, chairman of Saudi Arabia's General Entertainment Authority, is estimated to be worth $400 million. This deal outlines an ambitious fight schedule for Álvarez, beginning with a match in May 2025 against IBF champion William Scull, followed by a highly anticipated showdown against Terence "Bud" Crawford in September 2025. The final two fights are slated for February and October 2026, both in Riyadh.
Financially, the agreement is staggering. If each of the four fights extends to the full 12 rounds, Álvarez stands to earn approximately $100 million per fight. This breaks down to about $8.33 million per round, $231,481 per minute, and an astonishing $3,858 per second in the ring, according to Action Network.
The centerpiece of this deal is the proposed fight between Canelo Álvarez and Terence Crawford. Scheduled for September 2025, this bout is expected to take place at Allegiant Stadium in Las Vegas, with 65,000 fans anticipated to attend, making it a major event in modern boxing.
[ Bericht 15% gewijzigd door Nober op 05-05-2025 16:14:56 ]
Dit zal de reden dan wel zijn:quote:
quote:Boksster Van der Toorn uit nationale selectie gezet, dreigt met rechtszaak om WK-deelname
r is onrust in de Nederlandse bokswereld. De talentvolle Maud van der Toorn, de allereerste Nederlandse wereldkampioen bij de jeugd, is uit de nationale selectie gezet omdat ze niet wil voldoen aan eisen die de boksbond stelt. Daardoor kan ze in principe niet meedoen aan de WK in september.
Ook haar trainer Sayit Yanik is geschorst. Hij spant een rechtszaak aan tegen de Nederlandse Boksbond. Van der Toorn, die naar de WK wil, dreigt eveneens met een rechtszaak.
'Topsportovereenkomst tekenen is eigen doodsvonnis'
De boksbond wil graag dat Van der Toorn een topsportovereenkomst tekent, maar dat wil de 19-jarige jeugdwereldkampioen niet. In die overeenkomst staat bijvoorbeeld dat ze verplicht naar twee trainingen per week moet komen in Rotterdam, met de nationale selectie.
"Maar zij trainen maar twee keer per week. Daarnaast is het niveau niet voldoende. Maud heeft al eens een opleidingsprogramma meegemaakt, zij is deze fase al voorbij. Als je dit tekent, is dat je eigen doodsvonnis", stelt Yanik. "Maud wil liever trainen met haar eigen coach en sparringpartners die vanuit het buitenland worden ingevlogen
Waarom moeten de boksers zo'n overeenkomst tekenen? Dat legt de technisch directeur van de Nederlandse boksbond, Maarten van Koolwijk, uit.
"Wij werken daar sinds dit jaar mee. Dit wordt sterk gestimuleerd door het NOC*NSF. De top van het Nederlandse boksen moet die overeenkomst tekenen."
In de overeenkomst staat welke rechten en plichten de boksers en de bond over en weer hebben. Ook staan er voorwaarden in voor het geld dat beschikbaar wordt gesteld aan een atleet. Alle andere atleten hebben de overeenkomst getekend of gaan die tekenen, stelt de bond.
'Trainer niet welkom'
Er is meer onenigheid tussen de bond en Van der Toorn en haar trainer. Yanik stelt dat hij als trainer nu niet welkom is op grote toernooien als WK's, EK's en de Spelen om zijn pupil te ondersteunen.
In het selectiereglement van de bond staat opgenomen dat de bond zelf een staf samenstelt voor grote toernooien. Dat gaat om bondscoaches, maar dat kunnen ook persoonlijke coaches zijn.
Van Koolwijk: "Bij grote toernooien staan de bondscoaches aan de ring en kijken we of het nodig is om de staf verder aan te vullen. Natuurlijk kunnen we alle persoonlijke trainers van uitgezonden boksers ook meenemen, maar dat kost veel geld. Daarnaast hebben we een taak om een staf samen te stellen die goed samenwerkt, zodat alle sporters optimaal kunnen presteren."
Yanik geschorst
Daar komt bij dat er op dit moment een conflict speelt tussen de bond en Yanik. Yanik was tot eind vorig jaar bondscoach, maar zijn contract werd niet verlengd. Daarna is hij geschorst door de boksbond. De trainer zou zich hebben voorgedaan als bondscoach door met kleding van TeamNL bij de ring te staan op verschillende toernooien.
Volgens de bond is hij daar verschillende keren op aangesproken en heeft hij daar zelfs een waarschuwing voor gehad.
Yanik stelt dat hij de kleding tijdens één toernooi en tijdens een loting voor een toernooi in Brussel heeft aangehad. "Maar dat is in België niet aan de ring geweest. En het was kleding zonder logo van de bond. Op basis van dat incident hebben ze mij geschorst. Ze hebben mij maar één keer gebeld met het verzoek de kleding niet meer te dragen."
Volgens Yanik is de schorsing vooral doorgevoerd om Van der Toorn te isoleren. "Ze willen dat ze naar de bond toe beweegt, maar dat is machtsmisbruik. Maud voelt zich onveilig." De bond ontkent dit.
Van der Toorn heeft slapeloze nachten van de situatie, vertelt ze zelf. "Ik wil presteren met mijn trainer, dat kan niet zo goed met een ander, want wij hebben een jarenlange vertrouwensband. We werken elke dag samen."
Yanik heeft een kort geding aangespannen om zijn schorsing ongedaan te maken.
Wel of geen WK?
Omdat Van der Toorn nu geen deel uitmaakt van de nationale selectie, voldoet ze niet aan een van de criteria om ingeschreven te worden voor de WK boksen in september, in Engeland. Daarom is ook de 19-jarige Haagse van plan een kort geding aan te spannen tegen de bond.
Zij vindt dat ze thuishoort op de WK. Van der Toorn is wereldkampioen bij de jeugd geworden en heeft een zogenoemde HP-status gekregen. "Dan ziet NOC*NSF veel potentie in je en geven ze je ondersteuning voor drie jaar. Dat is meer dan bij een A-status, dan krijg je voor één jaar ondersteuning", vertelt Yanik.
Van Koolwijk zegt dat het nog niet is uitgesloten dat Van der Toorn alsnog uitkomt op de WK. "We beoordelen per gewichtsklasse of er sporters zijn die aan alle kwalificatie-eisen voldoen. Ondanks het feit dat Maud nog niet voldoet aan de sportieve kwalificatie-eisen die we gesteld hebben, kunnen we er nog voor kiezen haar te selecteren voor een gewichtsklasse waarin geen andere boksers zich geplaatst hebben."
Mocht Van der Toorn in een andere gewichtsklasse wel gaan, dan verplicht de bond wel een voorbereidend trainingskamp en is het niet waarschijnlijk dat ze tijdens het toernooi gecoacht wordt door haar eigen trainer.
De boksbond noemt het jammer dat Van der Toorn naar de rechter wil stappen. "Ik hoop dat we er nog op een andere manier uitkomen met elkaar. We zullen Maud nogmaals uitnodigen voor een gesprek om te kijken of we de samenwerking kunnen herstellen", aldus van Koolwijk.
https://nos.nl/artikel/25(...)szaak-om-wk-deelname
quote:Canelo Alvarez and Terence Crawford come face-to-face at their first press conference this Friday in Riyadh, Saudi Arabia 🚨
Watch live across The Ring socials 📺
#CaneloCrawford live on Netflix l Sept 13th in Las Vegas 🥊
Hoi welkom in het boksentopic!quote:Op zondag 29 juni 2025 13:42 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Gradus Kraus, een 23-jarige bokser uit Oss, zoon van, en getraind door, Albert Kraus, die kickbokser was.
In 2023 lukte het hem niet om via de European Games voor de Olympische Spelen te kwalificeren (eruit in de 3e ronde), en ook in 2024 lukte dat niet in het 1ste Olympische kwalificatietoernooi (3e ronde), en 2e kwalificatietoernooi (2e ronde). Zijn amateur record was niet echt fantastisch, 23 overwinningen (4 KO), en 18 verliespartijen (0 KO).
Sinds oktober vorig jaar als prof begonnen, en inmiddels 7-0-0, allemaal KO of TKO in de 1e of 2e ronde. Twee weken geleden in de 1e ronde, gister in de 2e ronde, en zijn tegenstander kreeg na 5 sec in de 1e ronde al 8 tellen. De tegenstander, Ross McGuigan is al 39, en pas 9 partijen, waarvan 2 verloren, nu dus 3 verloren. Niet echt een geweldenaar dus.
Ik ben wel benieuwd hoever die Gradus gaat komen.
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/4292183/ooit-was-hij-stukadoor-nu-wil-gradus-kraus-wereldkampioen-boksen-worden
https://www.tapology.com/fightcenter/fighters/407422-gradus-kraus
https://boxrec.com/en/box-pro/994589
quote:On July 2, ICE arrested Mexican boxer and criminal illegal alien Julio Cesar Chavez Jr.
He is now being processed for expedited removal from the United States. This Sinaloa Cartel affiliate has an active arrest warrant in Mexico for his involvement in organized crime and trafficking firearms, ammunitions and explosives.
Under President Trump, NO ONE is above the law—including world-famous athletes. Our message to any cartel affiliates in the U.S. is clear: We will find you and you will face consequences. The days of unchecked cartel violence are over.
quote:Yes, this is real. ICE has arrested Julio Cesar Chavez Jr. (39), fresh off his listless performance against Jake Paul on Saturday, and he’s being deported back to Mexico. According to DHS, JCC Jr. has an active arrest warrant in Mexico for his involvement in organized crime and trafficking firearms, ammunition, and explosives.
quote:Julio Cesar Chavez Jr has been arrested by ICE and is being processed for expedited deportation from the USA days after his defeat to Jake Paul, the Department of Homeland Security (DHS) has announced.
DHS statement: “Chavez is a Mexican citizen who has an active arrest warrant in Mexico for his involvement in organized crime and trafficking firearms, ammunition, and explosives… Chavez is also believed to be an affiliate of the Sinaloa Cartel, a designated Foreign Terrorist Organization.”
https://www.cbssports.com(...)fter-incredible-run/quote:Vasiliy Lomachenko, one of the most accomplished fighters in professional and amateur boxing history, announced his retirement from the sport on Thursday at the age of 37.
A proud native of Ukraine, Lomachenko (18-3, 12 KOs) posted a video to social media explaining his decision some 13 months after the final bout of his career when he stopped former undisputed champion George Kambosos Jr. in the 11th round to defend his IBF lightweight title.
Boksbond hoeft bokser niet te selecteren voor WK tot 57 kilogramquote:
quote:Utrecht, 08 juli 2025
De Nederlandse Boksbond hoeft een vrouwelijke bokser niet te selecteren voor het WK Boksen in de gewichtsklasse tot 57 kilogram. Dat heeft de rechtbank Midden-Nederland beslist in een kort geding dat de bokser had aangespannen tegen de boksbond.
Niet naar WK tot 57 kilogram
De Nederlandse Boksbond selecteerde een andere bokser voor de gewichtsklasse tot 57 kilogram voor het WK Boksen in Liverpool, dat in september gehouden wordt. Per gewichtsklasse kan maar één bokser worden afgevaardigd. De niet-geselecteerde bokser, de eiseres in deze zaak, is wel geselecteerd voor de gewichtsklasse tot 60 kilogram. Omdat zij het niet eens is met dit besluit en in de gewichtsklasse tot 57 kilogram uit wil komen, spande zij een kort geding aan. Volgens de eiseres is zij op een zijspoor gezet door de bond omdat zij wil werken met haar persoonlijke coach en niet wenst mee te draaien in het topsportprogramma van de bond. Ook stelt de eiseres dat zij voldoet aan de sportieve criteria voor deelname aan het WK.
Meteen uitspraak
De voorzieningenrechter deed meteen uitspraak in het kort geding en besliste dat de eisen van de bokser worden afgewezen. Volgens de rechter heeft de boksbond het besluit om de eiseres niet te selecteren voor de gewichtsklasse tot 57 kilogram mogen nemen. Zo mocht de boksbond vaststellen dat de eiseres niet heeft voldaan aan de sportieve selectiecriteria. Een van die criteria is dat de bokser een medaille zou halen op een toernooi in 2025 waar minimaal zes landen aan deelnemen en waar zij drie partijen zou boksen. Dat is niet gebeurd. De bokser die wél geselecteerd is voor de gewichtsklasse tot 57 kilogram voldeed wel aan de criteria. De boksbond moest dan dus kiezen voor de selectie van de bokser die wél voldeed aan de eisen. Zij heeft recht op die ene plek. Deze bokser komt altijd uit in de gewichtsklasse tot 57 kilogram, terwijl de eiseres ook in de gewichtsklasse tot 60 kilogram bokst. Dat de persoonlijke coach van de eiseres mee moet naar het WK, is volgens de rechter onvoldoende vast komen te staan.
https://www.rechtspraak.n(...)tot-57-kilogram.aspx
Oud-profbokser Peter Müllenberg hierna aangeduid als M. uit Almelo vrijgelaten: verdenking van zware afpersing blijft staanquote:Op woensdag 5 maart 2025 15:30 schreef Nober het volgende:
Peter M. opnieuw verdacht van zware misdrijven: justitie krijgt geen vat op oud-bokser
[..]
quote:De gevangenisdeuren zwaaien woensdag voorlopig open voor Peter M. (37). De voormalige profbokser uit Almelo zat in voorlopige hechtenis op verdenking van betrokkenheid bij een afpersing van een man in Papendrecht. De rechtbank in Rotterdam besloot dinsdag het verzoek van advocaat Umut Ural om zijn cliënt M. vrij te laten te honoreren.
Voormalig militair Peter M. zou samen met drie handlangers tussen 1 augustus en 13 oktober 2024 een hulpdominee en buitengewoon ambtenaar van de burgerlijke stand naar het Van der Valk hotel in Papendrecht hebben gelokt. Daar zou de man zijn afgeperst. Wat de achtergrond van die afpersing precies is, is nog niet bekend.
Zwaar bewapend arrestatieteam
M. werd op 17 januari door een zwaar bewapend arrestatieteam van zijn bed gelicht in zijn woning in Duiven, zo melden bronnen toen aan deze site. Daarbij was een speciale eenheid uit Rotterdam betrokken, ‘wegens het hoge risico op vuurwapengebruik door de verdachte’, zo luidt de lezing.
M. komt uit Almelo, heeft in die plaats ook een kringloopwinkel, maar woont al enkele jaren in het Gelderse Duiven. Hij deed mee aan de Olympische Spelen van Rio de Janeiro in 2016.
Naar Van der Valk gelokt
Onder valse voorwendselen zou hij het slachtoffer naar het Van der Valk Hotel in Ridderkerk hebben gelokt. Volgens de aangifte zou M. namens een opdrachtgever 200 kilo ketamine, een drug die ook in ziekenhuizen wordt gebruikt als pijnstiller, of 1,9 miljoen euro hebben geëist.
Camerabeelden hebben de ontmoeting vastgelegd. Het slachtoffer liep daar mee naar een auto waar andere verdachten in zaten. M. bekent de man te hebben gesproken, maar van afpersing is volgens hem geen sprake. Hij zou slechts hebben willen ‘bemiddelen’ voor een opdrachtgever.
M. ontkent beschuldigingen
Bij een eerdere voorbereidende zitting voor de rechtbank ontkende M. de beschuldigingen. „Ik heb alleen gezegd dat er een bedrag openstond, dat hij nog moest betalen”, vertelde M. toen in de Rotterdamse rechtbank. „Maar ik kon niet eens de naam van de opdrachtgever noemen. Hij draaide zich om en ging naar het toilet.”
Geen zicht op inhoudelijke behandeling
De rechtbank ging mee in het verzoek van de Enschedese advocaat Umut Ural om zijn cliënt te schorsen. „Ik heb een beroep gedaan op de persoonlijke omstandigheden van client en het feit dat er nog geen zicht is op een inhoudelijke behandeling van de zaak”, zo bevestigt raadsman Ural.
Al vaker in opspraak
Het is niet voor het eerst dat M. in opspraak komt buiten de boksring. Nog niet zo lang geleden stond hij in Arnhem voor de politierechter voor bedreiging. M. kreeg vier maanden cel opgelegd voor het bedreigen van een Arnhems gezin.
Huis in brand steken
Samen met een 34-jarige Arnhemmer dreigde hij de ouders te doden, hun huis in brand te steken en hun kinderen te ontvoeren. In dat onderzoek stuitte de recherche in zijn telefoon op berichten die hem mogelijk koppelen aan de handel in hard- en softdrugs, vuurwapens en afpersing. Het hoger beroep in die zaak loopt nog.
Vrijspraak voor gewapend conflict
Begin 2024 werd M. nog vrijgesproken van een vermeende rol in een familieconflict, waarbij gebruik zou zijn gemaakt van vuurwapens. M. hoefde voor zijn betrokkenheid bij het familieconflict niet de cel in. Wel legde de rechtbank de geboren Almeloër een taakstraf van 120 uur op.
https://www.ad.nl/almelo/(...)ijft-staan~acdad6c7/
19:30 Pre-fight Press Conferencequote:Weigh-in results:
(135) Shakur Stevenson vs. William Zepeda (134.6)
-WBC
(139.8) Alberto Puello vs. Subriel Matias (140)
-WBC
(174.8) David Morrell vs. Imam Khataev (174.8)
(167.6) Hamzah Sheeraz vs. Edgar Berlanga (167.6)
ff doorheen geskipt, mehquote:Op vrijdag 11 juli 2025 01:37 schreef tjoptjop het volgende:
Morgen nacht ook Taylor - Serrano 3 op Netflix (nacht van vrijdag op zaterdag)![]()
De eerste 2 waren echt geweldige affiches voor het vrouwenboksen
Usyk vs. Dubois II card valt een beetje tegen maar het is in London dus gunstige tijd.quote:https://www.dailymotion.com/superboxingvideos2
Running order
Edgar Berlanga vs. Hamzah Sheeraz
Shakur Stevenson vs. William Zepeda
-WBC
Alberto Puello vs. Subriel Matias
-WBC
David Morrell vs. Imam Khataev
Vaak mooi om te zien als bokser.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 12:17 schreef WhatTheFuck het volgende:
[..]
https://www.cbssports.com(...)fter-incredible-run/
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |