Over een ieder die de flauwekul gelooft dat als Rusland niet gestopt word in Oekraïne de rest van Europa eraan moet geloven.quote:
Geef eens een quote van iemand die zegt dat alle landen hun defensiebudget naar 5% moeten brengen. Je namenopsomming zegt me niet zoveel. Welke mensen zeggen dat het budget omhoog moet naar 5%, behalve Trump?quote:Op zaterdag 21 december 2024 19:11 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Over een ieder die de flauwekul gelooft dat als Rusland niet gestopt word in Oekraïne de rest van Europa eraan moet geloven.
Nou ja, als Trump niet bereid is de daad bij het woord te voegen is het een nogal domme onderhandelingstactiek. Zulke dreigementen werken alleen als je ook daadwerkelijk doet wat je zegt.quote:Op zaterdag 21 december 2024 18:45 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Erg slechte zaak, ik hoop dat het slechts een onderhandelingstactiek is want het laatste wat we kunnen gebruiken is de idiote overtuiging dat we met wapens sturen een einde aan de oorlog kunnen maken.
Kun je uitleggen waarom de door jou genoemde 10 procent nodig is? Of de 5 procent van Trump? Waarom volstaat 2 procent per lidstaat niet?quote:Op zaterdag 21 december 2024 18:29 schreef Rnie het volgende:
[..]
Waarom zou je als NAVO niet meegaan met het plan om 5% uit te geven dan? Binnen dit topic las ik dat we te maken hebben met een uiterst kwaadaardig regime.Als ik het voor het zeggen zou hebben, dan had ik zelfs geopperd om 10% uit te geven.
Elke Euro telt....Fuck Poetin Yeah! Of toch niet? Moeten we onszelf ook nog zien te redden?
Ik denk dat de oorlog heel snel voorbij is als er geen wapens gestuurd worden. Dan wint Putin en het is voorbij. Is dat wat je wil?quote:Op zaterdag 21 december 2024 18:45 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Erg slechte zaak, ik hoop dat het slechts een onderhandelingstactiek is want het laatste wat we kunnen gebruiken is de idiote overtuiging dat we met wapens sturen een einde aan de oorlog kunnen maken.
Wat ik wil is dat er gepraat word over het beëindigen van de oorlog. Kortom ik wil Trump, Putin en Zelensky rond de tafel hebben eventueel met Rutte erbij en zo tot een overeenkomst komen.quote:Op zaterdag 21 december 2024 19:22 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik denk dat de oorlog heel snel voorbij is als er geen wapens gestuurd worden. Dan wint Putin en het is voorbij. Is dat wat je wil?
Niemand heeft geroepen dat het budget naar 5% moet. Ik zeg alleen dat je niet moet klagen als men zoiets eist als je er heilig van bent overtuigd dat Putin na Oekraïne de rest van Europa wil veroveren.quote:Op zaterdag 21 december 2024 19:13 schreef VoMy het volgende:
[..]
Geef eens een quote van iemand die zegt dat alle landen hun defensiebudget naar 5% moeten brengen. Je namenopsomming zegt me niet zoveel. Welke mensen zeggen dat het budget omhoog moet naar 5%, behalve Trump?
Dan praat je niet, dan blijf je maar geld en wapens sturen tot dat de zaak nog verder escaleert. Als het dan op het punt komt om buiten wapens ook manschappen te sturen dan hoop ik dat jij jezelf vrijwillig aanmeld bij de dichtstbijzijnde kazerne. Het budget moet dan wellicht naar 5% om al die ongemotiveerde Nederlanders te trainen en te bewapenen.quote:Op zaterdag 21 december 2024 19:28 schreef Barbusse het volgende:
Er valt niet te praten met Putin. Die man heeft zo'n beetje ieder verdrag geschonden dat Rusland getekend heeft. De naiviteit, godsamme
Dus alleen Trump en zijn aanhang wil dit en de rest wil dit niet?quote:Op zaterdag 21 december 2024 19:28 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Niemand heeft geroepen dat het budget naar 5% moet.
Dan zal je de wapenleveringen moeten opvoeren. Ik snap niet zo goed waarom je wapenleveringen wil stoppen, denk je dat dit de zaak helpt?quote:Op zaterdag 21 december 2024 19:26 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Wat ik wil is dat er gepraat word over het beëindigen van de oorlog. Kortom ik wil Trump, Putin en Zelensky rond de tafel hebben eventueel met Rutte erbij en zo tot een overeenkomst komen.
Helemaal gelijk en ik geloof oprecht dat Trump dit best durft te doen. Er is namelijk volop steun van beide partijen om deze oorlog voort te zetten.quote:Op zaterdag 21 december 2024 19:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nou ja, als Trump niet bereid is de daad bij het woord te voegen is het een nogal domme onderhandelingstactiek. Zulke dreigementen werken alleen als je ook daadwerkelijk doet wat je zegt.
Appeasementpolitiek werkt, echt, heusquote:Op zaterdag 21 december 2024 19:28 schreef Barbusse het volgende:
Er valt niet te praten met Putin. Die man heeft zo'n beetje ieder verdrag en overeenkomst geschonden dat Rusland getekend heeft. De naiviteit, godsamme
Kortom je wil de onderhandelingspositie van Zelensky verbeteren. Risicovol plan gezien het feit dat Putin geen gezichtsverlies kan veroorloven. Putin gaat het veroverde deel van Oekraïne echt niet zomaar opgeven.quote:Op zaterdag 21 december 2024 19:33 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dan zal je de wapenleveringen moeten opvoeren. Ik snap niet zo goed waarom je wapenleveringen wil stoppen, denk je dat dit de zaak helpt?
Ik denk dat Putin gaat niet komen als ie niet gedwongen wordt.
Zie hier een voorbeeld van het voeren van een valse discussie door je. Alles in extreme hyperbolen neerzetten. Check.quote:Op zaterdag 21 december 2024 19:31 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dan praat je niet, dan blijf je maar geld en wapens sturen tot dat de zaak nog verder escaleert. Als het dan op het punt komt om buiten wapens ook manschappen te sturen dan hoop ik dat jij jezelf vrijwillig aanmeld bij de dichtstbijzijnde kazerne. Het budget moet dan wellicht naar 5% om al die ongemotiveerde Nederlanders te trainen en te bewapenen.
Als dat dus volgens jou niet werkt, wat is dan de concrete oplossing?quote:Op zaterdag 21 december 2024 19:28 schreef Barbusse het volgende:
Er valt niet te praten met Putin. Die man heeft zo'n beetje ieder verdrag en overeenkomst geschonden dat Rusland getekend heeft. De naiviteit, godsamme
Pas 10000000x genoemd. Rusland laten verliezen.quote:Op zaterdag 21 december 2024 19:41 schreef Rnie het volgende:
[..]
Als dat dus niet werkt, wat is dan de concrete oplossing?
Hoe dan?quote:Op zaterdag 21 december 2024 19:42 schreef Perrin het volgende:
[..]
Pas 10000000x genoemd. Rusland laten verliezen.
Oekraine steunen, Rusland isoleren.quote:
Als dat nodig is. Dat is aan de Russische bevolking.quote:
Gefeliciteerd met het ontdekken van de betekenis van het woord voorbij.quote:Op zaterdag 21 december 2024 19:47 schreef Rnie het volgende:
[..]
En daarna stoppen we met Rusland te isoleren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |