abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 december 2024 @ 11:14:13 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_215896221
En weer dooooorrrr
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 17 december 2024 @ 11:19:35 #2
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215896259
Lastig keuze hillie, maar nu je interesse kenbaar maken, is nooit verkeerd. Om ook mee te nemen in je afweging: zie je die collega die verder in het proces zit ook als een goede/bij jou passende leidinggevende?

Ik twijfel nog steeds over de overstap naar het PO en heb besloten om ook maar eens in het VO te gaan meelopen. Het blijft kriebelen, maar wat ik tot nu toe van het VO gezien heb, is het steeds net niet.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_215896981
Succes met beslissen @hilliebillie
Altijd lastig als je iets wel wilt doen, maar het eigenlijk net te vroeg komt.

Ik dacht gisteren dat J buikgriep had. Maar het lijkt nu toch meer op de vijfde ziekte. Ben benieuwd hoe snel hij opknapt, of hij nog iets meekrijgt van school deze week.
  dinsdag 17 december 2024 @ 15:37:56 #4
35189 Troel
scherp en bot
pi_215898511
Het tweede kistje is gevonden, dat was niet op slot en daar zat wel in wat ik dacht dat er in moest zitten. *O*
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215899221
Ik bestelde net twee Levi`s riemen, een zwarte en een bruine. Kon me niet herinneren wanneer ik voor het laatst een riem heb gekocht. Aan de uitgelubberde gaatjes te zien, lang geleden :')
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_215900137
Is er een dokter in de zaal? :+ (nee, ik ga niet af op medisch internet advies)

Ik dacht dat J de vijfde ziekte heeft. Maar ik hoor nu dat er een aantal kinderen op school zijn met roodvonk. Stel dat hij (atypische) roodvonk heeft, moet ik dan wat anders met hem doen dan dat het de vijfde ziekte is?
pi_215900256
Geen idee wat je moet doen bij de 5de ziekte. Maar Thomas heeft vermoedelijk roodvonk gehad. Toen we naar de dokter gingen en zij aangaf dat het waarschijnlijk roodvonk was, was dat het ook eigenlijk. Pcm bij pijn/koorts en koud drinken bij keelpijn.
pi_215903287
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 10:46 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_215904198
Thnx allemaal voor jullie reacties! Ik ga nog even goed denken en bespreken thuis en dergelijke.
@FlyingFish Qua uren blijf ik wel redelijk flexibel, ik zal wat minder avonden en weekenden hoeven te werken, maar kan dat wel gewoon inplannen, want de pc werkt ook in de avond en het weekend en de afdeling draait dan ook gewoon dus zit dan niet alleen of zo.

@Tink89 m’n interesse/ambitie kenbaar maken wil ik sowieso doen inderdaad. De collega die verder in het proces is zie ik zeker ook wel als mijn leidinggevende. Heb een heel prima band met hem op de werkvloer en zie hem het werk ook zeker doen.
Heb met hem ook gesproken over mijn twijfels om wel of niet te reageren. En hij geeft zelf ook aan dat hij er ook achter zou staan als ik de functie zou krijgen (ondanks dat hij natuurlijk serieus voor de functie wil gaan). Maar dat is wel fijn om te horen (al had ik hem zo ook wel ingeschat hoor) hij kwam gisteren ook bij mij vragen of ik ook ging solliciteren. En dat was ook oprechte interesse.

Maar m’n manager heeft ‘het vinkje nog niet gezet’ in het systeem dus de vacature staat nog niet open. Dus ik kan nog even nadenken. (Dat zal sowieso wel gebeuren voor 31 dec ivm z’n opzegtermijn)

Was ook gewoon even fijn om alles even uit te typen zodat ik het ook even wat helder voor me zie
pi_215904210
@Hupje, hier geen ervaring met 5e ziekte of roodvonk. Maar beterschap!
pi_215905107
Lekker toch, van je afschrijven Hillie :) Het is ook best een moeilijke keuze en dit geeft je toch weer inzicht en het wordt wat helderder. Het is goed dat je er zo over nadenkt en niet klakkeloos op die functie solliciteert.
Succes iig met kiezen :*

Oh boy, volgende week is het al kerst. Geloof dat ik compleet ben met kadootjes. Vanmiddag even naar de viswinkel om de visschotel te bestellen en vandaag de kaarten schrijven en dan heb ik alles wel gehad, denk ik.

Tweede kerstdag komt dochter met gezin. Dan doe ik de visschotel en maak ik er zelf nog wat bij.
Eerste kerstdag wordt bankhangen met Harry Potter :D Want das traditie: elk jaar rond kerst alle HP films kijken.
Voor die dag heb ik een vis gourmet besteld bij Albert en dat gooi ik gewoon in de koekenpan want geen gourmetstel :P
If they say
  woensdag 18 december 2024 @ 07:37:18 #12
35189 Troel
scherp en bot
pi_215905232
Brr, moet er niet aan denken zoveel vis :D

Wij gaan tweede kerstdag naar mijn schoonouders en eerste kerstdag gaan we met zijn allen thuis wat fabrieken.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215905259
Snap ik ;)
Als we vanmiddag naar de viswinkel gaan voor de bestelling, raad es wat we vanavond eten? :P
If they say
  woensdag 18 december 2024 @ 07:49:37 #14
35189 Troel
scherp en bot
pi_215905291
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 07:42 schreef Mushanga71 het volgende:
Snap ik ;)
Als we vanmiddag naar de viswinkel gaan voor de bestelling, raad es wat we vanavond eten? :P
VLEESCH
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215905293
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 18:15 schreef Hupje het volgende:
Is er een dokter in de zaal? :+ (nee, ik ga niet af op medisch internet advies)

Ik dacht dat J de vijfde ziekte heeft. Maar ik hoor nu dat er een aantal kinderen op school zijn met roodvonk. Stel dat hij (atypische) roodvonk heeft, moet ik dan wat anders met hem doen dan dat het de vijfde ziekte is?
De site van thuisarts heeft wel informatie.
(ook handig voor andere dingen dan eventuele roodvonk).
Beterschap!

Wij gaan eerste kerstdag uitgebreid lunchen met schoonfamilie en de tweede kerstdag gourmet (zonder vis ;) ).

Iedereen ligt nog op bed hier. Jongste mocht later beginnen, oudste hoeft ook pas later naar school en mijn man heeft zijn vrije dag.
Wat een rust ;)
Fake it till you make it...
  woensdag 18 december 2024 @ 07:53:49 #16
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_215905304
Niemand weet hier een kadootje te bedenken, dus het is nog niet veel.

En wat te eten weet ik nog steeds niet.
Mijn vader komt bij ons op kerstavond, 1e KD zijn we thuis en heb ik telefoondienst voor mezelf en twee collega’s en 2e KD naar mijn schoonzus.

Wrsch worden die laatste 2 allebei gourmetten.
pi_215905328
quote:
2s.gif Op woensdag 18 december 2024 07:49 schreef Troel het volgende:

[..]
VLEESCH
JAAAA :+

Geniet nog ff van je rust @Nijna :)

Erg is dat toch @BE? Hier ook, alles wordt gewoon random gekocht en het dan niet leuk vinden dat IK niks meer weet :')
If they say
  woensdag 18 december 2024 @ 08:34:12 #18
35189 Troel
scherp en bot
pi_215905572
Mijn jongste heeft morgen zijn kerstgala. Dus de smoking is geregeld en gisteren heeft hij een luchtje gehaald. Dat heeft hij dus nu opgedaan :D Kleine jochies worden groot :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215905609
Echt he? Het gaat zoo snel :{ Mijnes gaat al een tijdje niet meer zonder geurtje de deur uit én hij is ineens langer dan mij. Heeft hij veel lol over :')
If they say
  woensdag 18 december 2024 @ 08:43:30 #20
35189 Troel
scherp en bot
pi_215905642
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 08:39 schreef Mushanga71 het volgende:
Echt he? Het gaat zoo snel :{ Mijnes gaat al een tijdje niet meer zonder geurtje de deur uit én hij is ineens langer dan mij. Heeft hij veel lol over :')
Dat groter zijn is al een tijdje zo :D Hij kijkt ook al over zijn broer heen :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215905690
quote:
2s.gif Op woensdag 18 december 2024 08:43 schreef Troel het volgende:

[..]
Dat groter zijn is al een tijdje zo :D Hij kijkt ook al over zijn broer heen :D
Denk dat ie inmiddels zn zus ook voorbij is gegroeid. Gaat wat worden met kerst: hee, kleintjes! :D Hij meet nu bijna dagelijks onze lengtes door naast me te gaan staan en op me neer te kijken :')
Ik kom qua lengte nu na kleinzoon _O-
If they say
  woensdag 18 december 2024 @ 08:53:47 #22
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_215905710
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 07:58 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
JAAAA :+

Geniet nog ff van je rust @:Nijna :)

Erg is dat toch @:BE? Hier ook, alles wordt gewoon random gekocht en het dan niet leuk vinden dat IK niks meer weet :')
Er liggen voor beide ijdeltuiten plakspiegels voor op de deur/kast in hun slaapkamer zodat ze hun sportschoolprogressie daar kunnen zien. Dat gedraaikont voor die spiegel in mijn slaapkamer ben ik wel klaar mee! :D
En dan komt er voor Nr 1 nog een honkbalknuppel (of een tegoedbon als we het niet meer redden) en voor Nr2 wat rugby-kleding met het logo van zijn nieuwe club.
Ach ja, het is wat het is he... ik heb ook geen zin om troep te kopen om het kopen.
pi_215905721
Nou Juul is naar school. Ze heeft een erg goede nacht gehad en geen koorts meer. Ik moet eerlijk bekennen dat als er geen Kerstontbijt was, ik haar een extra dagje thuis had gehouden. Maar ze wilde zo graag en tja geen koorts meer en ze keek behoorlijk goed uit haar oogjes. Kortom niet ziek meer, snot is ook verdwenen.
De juf belt me als het toch niet gaat.

B is in een overhemd met strik, zijn haren netjes en zijn geurtje op naar het Kerstontbijt gegaan. Die was helemaal blij en trots.

Verder zijn het hier echt echt echt de laatste loodjes, ben zo moe.
SPOILER
pi_215905832
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 08:53 schreef BE het volgende:

[..]
Er liggen voor beide ijdeltuiten plakspiegels voor op de deur/kast in hun slaapkamer zodat ze hun sportschoolprogressie daar kunnen zien. Dat gedraaikont voor die spiegel in mijn slaapkamer ben ik wel klaar mee! :D
En dan komt er voor Nr 1 nog een honkbalknuppel (of een tegoedbon als we het niet meer redden) en voor Nr2 wat rugby-kleding met het logo van zijn nieuwe club.
Ach ja, het is wat het is he... ik heb ook geen zin om troep te kopen om het kopen.
Echt he, spiegels :D Zo blij dat we die plakspiegels van onder tot boven op een muurtje in de hal hebben zitten. Van mijnes blijft ie af :P
Maar dat zijn toch prima kadoos? Zoon was aan het twijfelkonten, wilde een mangaboxset maar ja, das best prijzig dus niet veel er meer bij. Heb het budget namelijk verlaagd. Vorig jaar was over the top *ahum :@

Fijn dat Juul zich weer goed voelt @exode :)

SPOILER
If they say
pi_215906053
Werkkeuzes, ik ben zelf altijd van het veilige en heb de 1e 15 jaar van mijn carrière bij dezelfde werkgever doorgebracht. Ik ga niet zo goed op veranderingen :@
Vrouwlief heeft noodgedwongen van werkgever moeten wisselen toen de winkel waar zij als manager werkte sloot samen met bijna alle andere vestigingen van dat bedrijf. Zij heeft daardoor eindelijk haar ambitie nagestreefd en heeft gesolliciteerd binnen het Speciaal onderwijs. Daar werkt ze nu alweer een maand of drie denk ik? En ze vindt het fantástisch. Ze twijfelde er daarvoor al zo lang over maar liet zich tegenhouden door de stabiliteit die ze had met haar vorige werk en het loon. In salaris is ze namelijk flink achteraan gegaan (in uren ook ene beetje) en we moesten thuis alles weer opnieuw organiseren om het mogelijk te maken (ik kon mijn rooster er gelukkig op aanpassen). Maar het was het allemaal waard, ze heeft nu eindelijk weer plezier in haar werk en dat had ze al jaren niet meer. Kortom, mijn advies zou zijn: laat je zo min mogelijk tegenhouden door praktische bezwaren en kijk naar waar je echt gelukkig van wordt. Praktische problemen zijn echt vaak wel op te lossen en geluk in je werk is zóveel belangrijker. Daar wordt je uiteindelijk ook alleen maar een leuker mens van (vrouwlief komt bijvoorbeeld weer vrolijk thuis en als ze vrij is is ze nu ook echt vrij, in tegenstelling tot haar vorige baan waar ze altijd paraat moest staan ook in haar vrije tijd. Dit brengt echt zoveel meer rust binnen ons gezin).

Hupje, beterschap met J., hoe gaat het nu met hem?

Ik had gisteren een kerstborrel op mijn werk en daar zei iemand: nog 2 weken en dan is het 2025! Dat overviel mij echt wel even, het gaat zo snel dat ik het niet meer bij kan benen :o
Wij gaan 1e kerstdag naar mijn schoonfamilie, kerstbrunchen met de bakplaat en de verjaardag van vrouwlief vieren want zij is een kerstkindje O+
2e kerstdag vieren we als gezin, we gaan lekker pizaretten en ik denk een kerstfilm kijken. Vooral rustig aan doen want de 1e kerstdag hakt er altijd aardig in bij mijn oudste.
3e kerstdag gaan we naar mijn oude omaatje van 93, meer dan 2 uur in de auto enkele reis dus dat sluiten we altijd af met MacDonalds voor de kinderen. Dat vooruitzicht helpt ze vaak wel door de dag :')

Fijn dat Juul zich weer beter voelt Exode!
SPOILER
Ik heb zo'n zin in en behoefte aan vakantie, tot ik mij steeds herinner dat ik geen vakantie heb :') Maar de kinderen wel bijna dus hopelijk wordt het thuis dan iets rustiger *O*
pi_215906055
Exode
SPOILER
pi_215906115
Wij hebben al besloten dat we ons gaan opsplitsen met Kerst. 1e Kerstdag is lunch met mijn familie. Dat is ruim een uur rijden en vervolgens met heeeeeel veel mensen in 1 kleine woonkamer en mijn familie maakt VEEL geluid. Daar ga ik met de kinderen heen, verloofde blijft thuis.
Tweede Kerstdag is bij schoonfamilie, ook lunch, wel in een mega woonkamer waardoor de hoeveelheid mensen minder erin hakt. Maar goed ik ben dan op van de dag ervoor waarschijnlijk dus dan blijf ik thuis.

En volgend jaar wil ik op vakantie zijn, zo! >:)
pi_215906502
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 09:43 schreef Schanu het volgende:
Hupje, beterschap met J., hoe gaat het nu met hem?
Hij is een stuk opgeknapt tov gisteren. Maar nog niet fit genoeg voor een hele dag school icm een uitstapje. Dus vandaag nog een dagje thuis en dan hopelijk morgen weer naar school en kerstdiner.

En wat leuk dat vrouwlief het speciaal onderwijs zo leuk vindt :)
Als het je ligt, is het hard werken maar ook echt leuk, vind ik. Geeft veel voldoening.
pi_215906873
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 09:57 schreef exode het volgende:
Wij hebben al besloten dat we ons gaan opsplitsen met Kerst. 1e Kerstdag is lunch met mijn familie. Dat is ruim een uur rijden en vervolgens met heeeeeel veel mensen in 1 kleine woonkamer en mijn familie maakt VEEL geluid. Daar ga ik met de kinderen heen, verloofde blijft thuis.
Tweede Kerstdag is bij schoonfamilie, ook lunch, wel in een mega woonkamer waardoor de hoeveelheid mensen minder erin hakt. Maar goed ik ben dan op van de dag ervoor waarschijnlijk dus dan blijf ik thuis.

En volgend jaar wil ik op vakantie zijn, zo! >:)
Fijn dat Juul weer naar school kon.
Verstandig om op te splitsen.
En zelfs al zouden jullie besluiten om lekker thuis te blijven, dan zou dat ook moeten kunnen eigenlijk. Doe wat voor jullie goed voelt :*

Wij hebben bewust maar 1 kerstdag met anderen. De andere familie zien we na oud en nieuw.
Als ik 2 dagen achter elkaar sociaal ga doen dan kan ik met een beetje pech nog dagen afdraaien, ik doe het niet meer.
pi_215907142
Nou, Juul is weer thuis. Geen koorts nog, maar ze gaf zelf aan dat ze naar huis wilde.

[ Bericht 88% gewijzigd door exode op 18-12-2024 12:00:19 (Teveel geklaag) ]
pi_215907530
Kweet niet wat er stond, maar gewoon droppen hoor Exode!
Arme Juul. Heeft ze nog wel iets aan het kerstontbijt gehad?

Oh yeah, ik heb het geluid van mn telefoontoetsenbord uitgezet. Wat een verademing.
If they say
pi_215907655
Ze vond het Kerstontbijt fantastisch en ze kreeg een hartje gemaakt met een 3D pen van haar crush. Kortom topochtend. Daarna gingen ze buiten spelen en zag de juf haar langzaam instorten en toen ze zelf zei dat ze naar huis wilde was het duidelijk.
Maar net getempt, geen koorts. Ze gaat vanavond iig niet mee met de Kerstwandeling van school. Heel stiekem duim ik enorm dat ze morgen naar school kan. Ik ben vrij en ben zo enorm toe aan me-time.

Nu hangt ze op de bank met haar tablet en zie ik haar oogjes een beetje dichtvallen....
pi_215908039
Juul heeft iig een leuke ochtend gehad. Die pen van haar crush, schattig O+ Als ze de rest van de dag lekker uitrust en er geen koorts bijkomt, kan ze morgen vast naar school.
Jij hebt ook gewoon recht op me-time hoor. Het wordt allemaal druk genoeg, al hebben jullie het gesplitst. Ik duim mee dat Juul morgen weer helemaal fit is en jij even een dagje voor jezelf hebt :*
If they say
pi_215908385
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2024 11:39 schreef exode het volgende:
Nou, Juul is weer thuis. Geen koorts nog, maar ze gaf zelf aan dat ze naar huis wilde.
Verstandig van haar, beterschap :* wat leuk dat ze een hartje van haar crush kreeg O+
Hopelijk kan ze morgen naar school (of even een paar uurtjes)
Als ze nou morgen wel thuis is, heb je dan de mogelijkheid om haar een tijdje voor de tv te zetten met een film of op de tablet? En dan afspreken dat (desnoods zet je een wekkertje) je tot een bepaalde tijd even tijd voor jezelf hebt. Dus dat ze alleen roept in geval van nood (met eventueel instructies wat dan onder nood valt). :*

Wij belden de vloerenman en gaan vanavond kijken voor een vloer. Ik ben best wel gaar, maar hij had voorkeur voor voor de kerst en eigenlijk kwam dan vandaag het beste uit qua agenda. Qua energie vraag ik het me af, maar ik heb morgen niks in de agenda behalve 's avonds sporten.
  woensdag 18 december 2024 @ 14:18:08 #35
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215908431
Ik duim mee dat Juul morgen helemaal fit is. Fingers crossed!

Ik heb vanochtend gespijbeld en ben bij de opticien binnengelopen. Uitgelegd dat m'n nieuwe bril niet lekker zit en na nog even proberen met afstellen was de conclusie al snel: zoek maar een nieuw montuur uit. En toen bleek er afgelopen week een nieuwe binnengekomen te zijn die echt perfect zit. Dus geluk bij een ongeluk O+
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator woensdag 18 december 2024 @ 14:59:58 #36
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_215908725
Het lukt me niet meer om op fok in te loggen op mijn laptop :X Ik krijg de melding dat het wachtwoord niet goed is en het mailtje om het wachtwoord te herstellen komt niet binnen. Anderen hier ook last van? Super irritant!
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_215908788
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 14:59 schreef MaJo het volgende:
Het lukt me niet meer om op fok in te loggen op mijn laptop :X Ik krijg de melding dat het wachtwoord niet goed is en het mailtje om het wachtwoord te herstellen komt niet binnen. Anderen hier ook last van? Super irritant!
Tot nu toe niet... zit de mail ook niet in je spam?
  Moderator woensdag 18 december 2024 @ 15:11:06 #38
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_215908941
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 15:04 schreef Nijna het volgende:

[..]
Tot nu toe niet... zit de mail ook niet in je spam?
Nee, het is een heel vervelend probleem met een oud e-mailadres van Gmail. Normaal kan ik het vinden als ik erop zoek (dan staat het ergens bij verwijderde mails) maar dat werkt nu ook niet. Daarom gebruik ik in principe dit adres ook niet meer, alleen voor fok is het nog gekoppeld. En ik kan het hierdoor dus ook niet aanpassen :X
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_215910103
Ik zou even een admin vragen om het mail-adres evt aan te passen MaJo. Of gewoon minder gaan fokken…
pi_215910180
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 15:11 schreef MaJo het volgende:

[..]
Nee, het is een heel vervelend probleem met een oud e-mailadres van Gmail. Normaal kan ik het vinden als ik erop zoek (dan staat het ergens bij verwijderde mails) maar dat werkt nu ook niet. Daarom gebruik ik in principe dit adres ook niet meer, alleen voor fok is het nog gekoppeld. En ik kan het hierdoor dus ook niet aanpassen :X
Oh dat is wel vervelend ja.
Succes!
  Moderator woensdag 18 december 2024 @ 17:03:09 #41
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_215910292
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 16:42 schreef FlyingFish het volgende:
Ik zou even een admin vragen om het mail-adres evt aan te passen MaJo. Of gewoon minder gaan fokken…
Dat is eerste een goed idee! Dat tweede is wat lastig als mod ;)
  woensdag 18 december 2024 @ 17:50:15 #42
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_215910656
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 16:42 schreef FlyingFish het volgende:
Dit! Dat kunnen zij heel makkelijk doen. :Y Doen ze ook voor oldbies die weer eens komen kijken. :D
  donderdag 19 december 2024 @ 12:11:22 #43
35189 Troel
scherp en bot
pi_215918251
Haat aan paaltjes die zo laag zijn dat je ze niet staan vanuit de auto.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215918371
quote:
2s.gif Op donderdag 19 december 2024 12:11 schreef Troel het volgende:
Haat aan paaltjes die zo laag zijn dat je ze niet staan vanuit de auto.
oh :{
  donderdag 19 december 2024 @ 14:24:46 #45
35189 Troel
scherp en bot
pi_215919479
Maarrrr. Ik heb wel ontslag genomen omdat ik een nieuwe baan heb. Ik begin in februari. En ik wilde het niet voor de kerstborrel al regelen, want dat kan zo'n nare bijsmaak geven. En ik heb inmiddels bijna al mijn collega's persoonlijk gesproken, behalve één.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215919871
quote:
2s.gif Op donderdag 19 december 2024 14:24 schreef Troel het volgende:
Maarrrr. Ik heb wel ontslag genomen omdat ik een nieuwe baan heb. Ik begin in februari. En ik wilde het niet voor de kerstborrel al regelen, want dat kan zo'n nare bijsmaak geven. En ik heb inmiddels bijna al mijn collega's persoonlijk gesproken, behalve één.
Gefeliciteerd! Wat ga je doen (als je dat wil delen)?

En rot van de auto, hopelijk niet al te veel schade!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_215920188
Gefeliciteerd met je nieuwe baan @Troel ! Wel balen van de auto. Hopelijk valt de schade mee.
  donderdag 19 december 2024 @ 16:01:39 #48
35189 Troel
scherp en bot
pi_215920395
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2024 15:08 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Gefeliciteerd! Wat ga je doen (als je dat wil delen)?

En rot van de auto, hopelijk niet al te veel schade!
Precies hetzelfde als nu maar dan weer in een team. Financieel administratief werk.

De schade valt mee, het is voornamelijk mijn geknakte ego. Deukje in nummerplaat en in de sierbumper. Had veeeel erger gekund.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215921112
Toch balen @Troel

Haast haast fieuw gered om kind met hapjes op tijd af te zetten voor het kerstdiner op school. Nu snel zelf een pizza in de oven schuiven.

Ik weet wel welke ik mezelf toebedeel ;)
pi_215921511
Gefeliciteerd @Troel!

Iemand een rol behang over om mijn jongste puber achter te plakken? Ze is op oorlogspad.
Ruzie gemaakt met vriendje en nu ben ik aan de beurt.
Heb t even gehad :X
pi_215921539
Gefeliciteerd @Troel

@exode, sommige dingen hakken er zo vreselijk in dat blijft rond de betreffende periode terugkomen, Sommige van hier zullen zich herinneren dat mijn jongste met 6 weken het RS virus kreeg en met 3 reanimaties bijna t leven liet...
Dit speelde van 9 tot 24 December, We zijn nu 8 jaar verder en elke December slaat t me toch nog om mn oren... down, jankerig en stijf vd spanning want stel dat... totaal niet rationeel...

SPOILER
S. 2014
J. 2016
pi_215921812
@gewoonmezelf87
SPOILER
pi_215922135
@Troel gefeliciteerd met je nieuwe baan! En balen van dat paaltje dat in de weg stond :{

@gewoonmezelf87

Ik kan me helemaal voorstellen dat dat heftige moment nog regelmatig terug komt. Zeker in deze periode van het jaar :*
SPOILER
pi_215922853
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2024 18:13 schreef Nijna het volgende:
@:gewoonmezelf87
SPOILER
SPOILER
S. 2014
J. 2016
pi_215923644
;( *;
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_215927432
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2024 19:59 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
-knip-
Klinkt van zijn kant ook wel lekker makkelijk, vaderen als het je zo uitkomt.
Sterkte :*
pi_215927900
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2024 17:40 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Gefeliciteerd @:Troel

@:exode, sommige dingen hakken er zo vreselijk in dat blijft rond de betreffende periode terugkomen, Sommige van hier zullen zich herinneren dat mijn jongste met 6 weken het RS virus kreeg en met 3 reanimaties bijna t leven liet...
Dit speelde van 9 tot 24 December, We zijn nu 8 jaar verder en elke December slaat t me toch nog om mn oren... down, jankerig en stijf vd spanning want stel dat... totaal niet rationeel...

SPOILER
Oef, dat hakt er zeker in, dan is kerst nooit meer hetzelfde :*. Wij hadden het met de oudste 2x in februari, toen hij 9 maanden was en het jaar erop met 21 maanden. Opname in het ziekenhuis ivm benauwdheid. Eerste keer RS virus, tweede keer een longontsteking. Gelukkig niet direct zo ernstig als bij jou, maar in februari ben ik nog altijd lichtelijk panisch voor zieken.

SPOILER
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 20 december 2024 @ 09:48:05 #58
35189 Troel
scherp en bot
pi_215928313
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2024 17:40 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Gefeliciteerd @:Troel

@:exode, sommige dingen hakken er zo vreselijk in dat blijft rond de betreffende periode terugkomen, Sommige van hier zullen zich herinneren dat mijn jongste met 6 weken het RS virus kreeg en met 3 reanimaties bijna t leven liet...

SPOILER
De jongste hier heeft zijn eerste kerst in het ziekenhuis doorgebracht. Vlak voor de kerstdagen had hij zijn eerste vaccinatie, dus ik dacht dat hij daar hangerig van was. Maar ook dat was het RS-virus. Hier geen reanimatie gelukkig, maar het heeft de kerstdagen wel getekend. Inmiddels zijn we 15 jaar verder en ik merk dat ik er nauwelijks meer aan denk en dat mijn gedrag (denk ik) ook veel minder geagiteerd is. Dat had ik een paar jaar geleden niet kunnen bedenken. Er is dus nog hoop. Hier heeft het zo'n 12 jaar geduurd ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215928481
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 december 2024 09:48 schreef Troel het volgende:

[..]
De jongste hier heeft zijn eerste kerst in het ziekenhuis doorgebracht. Vlak voor de kerstdagen had hij zijn eerste vaccinatie, dus ik dacht dat hij daar hangerig van was. Maar ook dat was het RS-virus. Hier geen reanimatie gelukkig, maar het heeft de kerstdagen wel getekend. Inmiddels zijn we 15 jaar verder en ik merk dat ik er nauwelijks meer aan denk en dat mijn gedrag (denk ik) ook veel minder geagiteerd is. Dat had ik een paar jaar geleden niet kunnen bedenken. Er is dus nog hoop. Hier heeft het zo'n 12 jaar geduurd ;)
Oh dan komt het toch misschien nog goed. :D

Wat zouden jullie doen?:
SPOILER
S. 2014
J. 2016
pi_215928517
Ik zou afvloeien. Dan is het verschil straks minder groot. Maar initiatief vanuit zijn kant zou ik niet tegenhouden, maar dat initiatief ligt dan dus wel heel duidelijk bij hem.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 20 december 2024 @ 10:20:05 #61
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_215928523
Laten
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_215928527
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 december 2024 10:14 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]
Oh dan komt het toch misschien nog goed. :D

Wat zouden jullie doen?:
SPOILER
SPOILER
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_215928546
GM

SPOILER
  vrijdag 20 december 2024 @ 11:27:55 #64
35189 Troel
scherp en bot
pi_215928999
SPOILER
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215929114
SPOILER
pi_215929144
SPOILER
pi_215929755
Jullie hebben gelijk, denk idd dat ik het ga laten afvloeien... initiatief bij hun laat..
S. 2014
J. 2016
pi_215930242
Vaders...
SPOILER
Was aant werk, pleurt ineens mijn internet eruit. Ik gezocht, geen storing in de buurt. Heel het riedeltje, volgende riedeltje en laatste riedeltje afgewerkt met mn hoofd naar benee want dat stomme modem zit op een kutplek waardoor ik over de bank moet hangen, maak ik een afspraak met de monteur voor vandaag. Twee minuten later krijg ik een sms: er is een storing in jouw postcodegebied :') Monteur maar weer afgezegd.

Feestdagen en ziekte, check.
1 januari 2012, zoon nog in het ziekenhuis vanwege Kawasaki
1 januari 2013 ik met spoed geopereerd aan een blindedarmontsteking.
1 januari 2015 zoon bij de dokterspost in het buitenland vanwege uitdroging
1 januari 2016 ik naar de hap, luchtweginfectie
1 januari 2019 arts langsgeweest, had ik zo`n pijn, wat achteraf mn maag was :')
Zit dus eigenlijk nooit lekker met oud en nieuw -O-
If they say
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 20 december 2024 @ 14:01:37 #69
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_215930499
Zo niet mijn dag vandaag

SPOILER
denk dat ik maar ga zitten en niets meer doen vandaag
Today is life -

Dale Carnegie
pi_215930528
@Ynske, ik zou onder een dekentje op de bank met een kop lauwe thee (als je t dan laat vallen verbrand je je in elk geval niet... ) :*
Kind erbij op de bank en een of andere kerstfilm kijken waar je niet bij hoeft te na denken, zoiets.

@gewoonmezelf87, ik sluit me aan bij de tips die hierboven gegeven zijn, sterkte :*
pi_215931550
@gewoonmezelf87
SPOILER
Oeh @Mushanga71 hopelijk deze O&N geen ellende.
@Ynske heb je vrijdag de 13e verschoven naar vandaag? Sterkte daar.

Ik zat vorige week met spoed bij de huisarts. Benauwd, hoge bloeddruk, pijn op borst. Was even bang voor hartissues. Blijkt dat mijn rugspieren in de stress zijn..

Mijn auto staat nu bij de garage voor apk... ik duim!
En ik moet zo naar Amerika bellen 🤣 moet een tafel reserveren voor volgend jaar.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_215932143
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 december 2024 15:33 schreef Vicky het volgende:
SPOILER
Oeh @:mushanga71 hopelijk deze O&N geen ellende.
@:ynske heb je vrijdag de 13e verschoven naar vandaag? Sterkte daar.

Ik zat vorige week met spoed bij de huisarts. Benauwd, hoge bloeddruk, pijn op borst. Was even bang voor hartissues. Blijkt dat mijn rugspieren in de stress zijn..

En ik moet zo naar Amerika bellen 🤣 moet een tafel reserveren voor volgend jaar.
SPOILER
De zieke kindjes, hoe is het daarmee? Hier kwam James misselijk uit school, nog niks gegeten, btj gedronken maar is vooral moe moe moe! Hopenlijk valt het mee en gaat hij niet spugen ofzo...
S. 2014
J. 2016
pi_215932148
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 december 2024 15:33 schreef Vicky het volgende:
SPOILER
Oeh @:mushanga71 hopelijk deze O&N geen ellende.
@:ynske heb je vrijdag de 13e verschoven naar vandaag? Sterkte daar.

SPOILER
De zieke kindjes, hoe is het daarmee? Hier kwam James misselijk uit school, nog niks gegeten, btj gedronken maar is vooral moe moe moe! Hopenlijk valt het mee en gaat hij niet spugen ofzo...
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2024 14:01 schreef Ynske het volgende:
Zo niet mijn dag vandaag

SPOILER
denk dat ik maar ga zitten en niets meer doen vandaag
Oh men... ga maar gauw zitten...
S. 2014
J. 2016
pi_215932176
@gewoonmezelf87, ik sluit me aan bij alle tips die al gegeven zijn. Wel een hele verdrietige situatie voor de kinderen :*

@Ynske, wat een pech allemaal zo. Sterkte met alles.

Hier was er behoorlijke consternatie in de straat:
SPOILER
Simon is gister en vandaag naar school geweest, maar hangt nu weer ziekjes op de bank.
We hebben EINDELIJK de kerstboom in huis, we hadden hem al voor de Sint gekocht en stond in de berging. Door alle ziekte e.d. was het niet gelukt om hem eerder in huis te zetten. Nu nog optuigen.
Wel jammer, het is mooie grote boom......
pi_215932320
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2024 16:45 schreef TolstoiFan het volgende:
Wel jammer, het is mooie grote boom......
Omdenken! Je hebt een mooie grote boom en hij is op tijd voor kerst!

@Ynske succes. Ik had vorige week zo'n rampendag.

@gewoonmezelf87 Succes met alles.
pi_215932576
@gewoonmezelf87 fijn dat dat goed geregeld is.

Auto is gekeurd, beurt gehad er was 1 klein dingetje. Schade ¤ 350
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_215932731
Elk jaar zie ik er tegenop om de kerstboom op te tuigen, maar als hij eenmaal staat is het toch ook wel weer heel gezellig in huis.

Vandaag laatste werkdag gehad, voor de vakantie. Nog best druk gehad! Maar nu lekker met een glas wijn op de bank. *G* Vakantie *G*

@Ynske pfff wat een rotdag! Hopelijk is het nu klaar met alle pech :*.

Hebben jullie een tip voor een feelgood leesboek voor de vakantie? Ik heb net ‘Hij noemde me Elly’ uit, dat hakt er wel in (jonge vrouw overleeft 8 concentratiekampen). Ik ben toe aan iets luchtigs, dus kom maar door!
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 20 december 2024 @ 18:09:11 #78
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_215932836
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2024 17:55 schreef Phaidra het volgende:
Hebben jullie een tip voor een feelgood leesboek voor de vakantie? Ik heb net ‘Hij noemde me Elly’ uit, dat hakt er wel in (jonge vrouw overleeft 8 concentratiekampen). Ik ben toe aan iets luchtigs, dus kom maar door!
Als je houdt van kneuterige Britse 'detectives': "The dinner lady detectives" van Hannah Hendy. 5 boeken gratis via Kobo plus. Over 2 oudere dames die werken in de kantine van een Engelse middelbare school en op vreemde wijze betrokken worden bij politiezaken.

En mijn go to voor herlezen zijn de geheime dagboeken van Hendrik Groen, komisch, soms aangrijpend.

[ Bericht 14% gewijzigd door mousemicky op 20-12-2024 18:14:21 ]
pi_215932857
quote:
Elk jaar zie ik er tegenop om de kerstboom op te tuigen, maar als hij eenmaal staat is het toch ook wel weer heel gezellig in huis.

Vandaag laatste werkdag gehad, voor de vakantie. Nog best druk gehad! Maar nu lekker met een glas wijn op de bank. *G* Vakantie *G*

@:Ynske pfff wat een rotdag! Hopelijk is het nu klaar met alle pech :*.

Help ik heb een puber
Hoera ik heb een puber
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_215932890
@Phaidra
Ik heb 2 weken terug de serie bucketlistblunders gelezen. Het is wel lekker luchtig, voorspelbaar en zoetsappig. :P

https://boeken.cafe/bucketlistblunders-1/
Edit: de tante Poldi serie over een Duitse dame die in Sicilië een onofficiele prive detective uithangt. Dat was goed vakantievoer.

@gewoonmezelf87 sterkte. Hopelijk gaat het zo soepeltjes als het kan gaan...

Boom stond 6 december al.
Eens kijken of de ballen erin blijven nu er 6 pubers door de woonkamer stuiteren. 5 van 13 en eentje die het morgen wordt :D
Straks is feestje 1 gedaan. Dan zondag en woensdag nog drukte in huis. Lekker daagjes ertussen om bij te komen.
pi_215933216
Dank jullie wel! Daarmee kom ik een heel eind de komende 2 weken :D.

Hendrik Groen ga ik mee starten, het eerste deel heb ik met plezier gelezen. Het vervolg ken ik nog niet, en staat ook op Kobo plus ^O^.

Edit: ik wilde mijn post afsluiten met: Groeten, [naam]. Nog een beetje in de werkmodus geloof ik :').
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_215933325
Simon is weer echt ziek, 39 graden koorts. Misschien toch te snel weer naar school? Woensdag was hij de hele dag koortsvrij en aan het spelen ipv op de bank liggen, dus donderdag naar school gebracht.
Nu is hij weer een zielig hoopje mens.

Jammer, voor morgen hadden we iets leuks gepland, dus dat gaan we cancelen. Zondag zouden we naar opa en oma, want vorig weekend ging het geplande bezoek ook al niet door vanwege ziekte. Dikke kans dat we weer moeten afzeggen, nu eerst maar eens goed uitzieken en bijkomen.
pi_215933431
Hoe vertel je het liefje van je puber op een enigszins tactische manier dat de lucht die uit de sneakers komt echt niet te harden is... :{
De hele gang stinkt vreselijk.
En toen ze vanmiddag schoenloos bij me aan tafel zaten kwam de geur onder tafel door mn neus in. Nu heb ik een gevoelige neus, maar dit is echt over de top :r .
We hebben zo'n shoefresh ding, staat in de garage, maar ik vrees dat deze schoenen al te ver heen zijn... :X

De kinderen hebben vakantie *O* .

@TolstoiFan beterschap! Balen dat hij toch weer/nog ziek is. :*
pi_215934970
Ik zou ze gewoon alsnog op de shoefresh zetten, of aangeven dat ze de schoenen aan kunnen houden bij jullie thuis. Het gewoon melden laat het probleem niet verdwijnen, die schoenen/voeten blijven stinken, dat is niet zo direct te veranderen meestal.

Beterschap Tolstoi. Hier is nummer 2 weer fit (heeft gisteren wel het kerstdiner gemist). Nu is het afwachten of nr 3 morgen of overmorgen ziek wordt. Ze houden hier meestal een estafette :(
pi_215939374
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 december 2024 21:05 schreef FlyingFish het volgende:
Ik zou ze gewoon alsnog op de shoefresh zetten, of aangeven dat ze de schoenen aan kunnen houden bij jullie thuis. Het gewoon melden laat het probleem niet verdwijnen, die schoenen/voeten blijven stinken, dat is niet zo direct te veranderen meestal.

Beterschap Tolstoi. Hier is nummer 2 weer fit (heeft gisteren wel het kerstdiner gemist). Nu is het afwachten of nr 3 morgen of overmorgen ziek wordt. Ze houden hier meestal een estafette :(
Hopelijk volgt nummer 3 niet... :*

Schoenen aanhouden beneden is misschien wel een goed idee, maar ze zitten ook vaak boven. En met de vloerbedekking heb ik daar liever geen schoenen.
Ik zal toch de shoefresh eens voorstellen, wie weet valt er nog iets te redden. En dan staan ze in elk geval in de garage ;) .
pi_215940112
Hatsee dochter aan t spugen... ik probeer onwijs kalm te blijven maar man ik kan hier dus niet tegen... paniek allover the place... Hopenlijk blijft t bij de ene keer...
S. 2014
J. 2016
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 21 december 2024 @ 10:51:02 #87
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_215940741
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 december 2024 09:55 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Hatsee dochter aan t spugen... ik probeer onwijs kalm te blijven maar man ik kan hier dus niet tegen... paniek allover the place... Hopenlijk blijft t bij de ene keer...
Beterschap!
Hier een nacht van kind met enorme diarree en buikpijn. Heb dus maar in de kamer een bedje gemaakt en daar 'geslapen' ivm afstand naar wc
Today is life -

Dale Carnegie
pi_215940800
quote:
:* :*
pi_215940882
@Nijna, ruikt ie zn eigen voeten niet? Voor boven zou je dichte pantoffels voor hem kunnen kopen, die je kan wassen! en dan subtiel brengen dat het fijner is dat hij die boven draagt?

Gaat weer het één en ander rond, zo te lezen. Beterschap voor alle zieke kindjes :*

@Ynske hoe gaat het vandaag?
If they say
pi_215940978
Och, wat een zieken. Iedereen veel beterschap gewenst. Hopelijk is iedereen voor de kerstdagen weer hersteld :*

Simon is momenteel weer koortsvrij, wel jammerig om alles. We hebben alles voor vandaag en morgen gecanceld, eerst maar eens goed herstellen. Er hangt hier nog geen kerstsfeer, iedereen is snel boos om van alles, echt gezellig ;( }:|
pi_215941738
quote:
Ik duim met je mee voor een eenmalig iets :*. Beterschap!

@Ynske, beterschap ook daar :*

@Mushanga71 misschien nog wel een idee voor onder de boom :+

@TolstoiFan, fijn dat hij weer koortsvrij is. Die korte lontjes passen volgens mij wel bij deze tijd van het jaar.
pi_215941973
quote:

@:Ynske pfff wat een rotdag! Hopelijk is het nu klaar met alle pech :*.

De leesclub aan het einde van de wereld van Sophie Green!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_215942933
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 10:51 schreef Ynske het volgende:

[..]
Beterschap!
Hier een nacht van kind met enorme diarree en buikpijn. Heb dus maar in de kamer een bedje gemaakt en daar 'geslapen' ivm afstand naar wc
H
Daar begon dochter vanmorgen mee, hele erg buikpijn, en ineens whoppa alles eruit, maar inmiddels weer gedronken, en 2 beschuiten gegeten...

En zelf misselijk maar of dat t virus is of de paniek... dat weet ik niet
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 21 december 2024 @ 15:37:10 #94
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_215944059
Ik heb zojuist mijn kerstboom opgetuigd. Ik vind dat geen leuk klusje meer, maar het hoort er nou eenmaal bij.
Ik heb alleen geen piek. Of eigenlijk zijn de pieken die ik heb echt spuuglelijk, dus die heb ik weggegooid (samen met alle ballen die ik ook lelijk vond. Maar goed, ik heb dus geen piek en vind online ook geen betaalbare pieken die ik mooi vind.

Dus nu gaat mijn zoon een piek ontwerpen voor de 3d-printer. Ik ben benieuwd!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 22 december 2024 @ 10:06:42 #95
35189 Troel
scherp en bot
pi_215953308
Hoe gaat het met de zieken, zwakken en misselijken? Hopelijk allemaal wat beter te pas!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215953603
Hier zijn ze allebei weer "herboren" zoals mijn dochter zelf zegt :D
S. 2014
J. 2016
pi_215953620
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 15:37 schreef livelink het volgende:
Ik heb zojuist mijn kerstboom opgetuigd. Ik vind dat geen leuk klusje meer, maar het hoort er nou eenmaal bij.
Ik heb alleen geen piek. Of eigenlijk zijn de pieken die ik heb echt spuuglelijk, dus die heb ik weggegooid (samen met alle ballen die ik ook lelijk vond. Maar goed, ik heb dus geen piek en vind online ook geen betaalbare pieken die ik mooi vind.

Dus nu gaat mijn zoon een piek ontwerpen voor de 3d-printer. Ik ben benieuwd!
Ik vind de standaard piek ontzettend lelijk. Wij hebben een ster.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 22 december 2024 @ 10:46:02 #98
37150 livelink
pi_215953666
quote:
1s.gif Op zondag 22 december 2024 10:41 schreef Vicky het volgende:

[..]
Ik vind de standaard piek ontzettend lelijk. Wij hebben een ster. [ afbeelding ]
Ja, ik heb in het verleden ook een ster gehad en een engel en een strik als piek, maar het is het allemaal net niet. Nu heb ik mijn zoon gevraagd om een vogel als piek te ontwerpen.
pi_215953720
Ik ben benieuwd naar het resultaat Livelink!
  zondag 22 december 2024 @ 10:54:38 #100
37150 livelink
pi_215953728
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2024 10:53 schreef Kyara het volgende:
Ik ben benieuwd naar het resultaat Livelink!
Ik ook, ja.
pi_215954089
Ik heb een ouwerwetse piek in rood/zilver. Past mooi bij mn hysterische boom :P

Mijn vriezer zit zoo vol, dat ik er geen eens meer kerstijs in kwijt kan. Dus maar panancotta toetjes besteld, die kunnen in de koelkast:+

En ik ben heel vergeten om onze namen in de kerstkaart voor de boekhouder te schrijven :') Stuur er wel een mailtje achteraan.
If they say
  zondag 22 december 2024 @ 12:13:43 #102
37150 livelink
pi_215954589
quote:
1s.gif Op zondag 22 december 2024 11:24 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik heb een ouwerwetse piek in rood/zilver. Past mooi bij mn hysterische boom :P

Mijn vriezer zit zoo vol, dat ik er geen eens meer kerstijs in kwijt kan. Dus maar panancotta toetjes besteld, die kunnen in de koelkast:+

En ik ben heel vergeten om onze namen in de kerstkaart voor de boekhouder te schrijven :') Stuur er wel een mailtje achteraan.
Ik krijg 20 mensen te eten op 1e kerstdag. Ik ben nu alleen nog maar bezig om te zorgen dat mijn huis toonbaar is. Het hielp niet dat ik geen vrij kon krijgen. Ik heb nu in ieder geval een lieve collega zover gekregen dat ze 24 december voor mij gaat invallen zodat ik in ieder geval die dag vrij heb. Eten is besteld en kunnen we 24 december ophalen. Ik ga niet voor een toetje zorgen; het is wat het is hoor. Als mijn huis en tuin een beetje opgeruimd zijn en mensen hebben wat te eten en te drinken zijn mijn doelen voor kerst wel bereikt en daar moet ik nog heel veel voor doen :o
pi_215954686
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2024 12:13 schreef livelink het volgende:

[..]
Ik krijg 20 mensen te eten op 1e kerstdag. Ik ben nu alleen nog maar bezig om te zorgen dat mijn huis toonbaar is. Het hielp niet dat ik geen vrij kon krijgen. Ik heb nu in ieder geval een lieve collega zover gekregen dat ze 24 december voor mij gaat invallen zodat ik in ieder geval die dag vrij heb. Eten is besteld en kunnen we 24 december ophalen. Ik ga niet voor een toetje zorgen; het is wat het is hoor. Als mijn huis en tuin een beetje opgeruimd zijn en mensen hebben wat te eten en te drinken zijn mijn doelen voor kerst wel bereikt en daar moet ik nog heel veel voor doen :o
Wow, 20 mensen te eten met kerst :o Ik maar 2,5 :@ Vriezer zit hier standaard vol, zit amper wat kersterigs in.
Wel lief van je collega dat ze de 24e kan invallen O+ Wat een geregel allemaal toch? Hoop ik wél dat je een beetje kunt genieten van de kerstdagen :*
If they say
  zondag 22 december 2024 @ 12:32:18 #104
37150 livelink
pi_215954741
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2024 12:25 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Wow, 20 mensen te eten met kerst :o Ik maar 2,5 :@ Vriezer zit hier standaard vol, zit amper wat kersterigs in.
Wel lief van je collega dat ze de 24e kan invallen O+ Wat een geregel allemaal toch? Hoop ik wél dat je een beetje kunt genieten van de kerstdagen :*
Ik hoop het ook. Ik heb niet eens een vriezer trouwens. Heel bewust ook; ik ben geen planner, dus ik kook nooit meer dan ik nodig heb om restje in te kunnen vriezen. En als ik wel iets in zou vriezen vergeet ik dat zeker weten om vooraf uit de vriezer te halen. Ik doe zelfs boodschappen per dag. Deze kerst is voor mij echt al een enorme klus geweest om tijdig het eten te bestellen. Ik heb 3 vriesladen en daar zit alleen pizza in en snacks en in de zomer ijs. Van die zaken die verder geen planning vergen en die je op het moment dat je daar behoefte aan hebt kunt gebruiken, maar waarvan je ook niet teveel moet hebben vanwege het feit dat het ongezond is.
pi_215954859
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2024 12:32 schreef livelink het volgende:

[..]
Ik hoop het ook. Ik heb niet eens een vriezer trouwens. Heel bewust ook; ik ben geen planner, dus ik kook nooit meer dan ik nodig heb om restje in te kunnen vriezen. En als ik wel iets in zou vriezen vergeet ik dat zeker weten om vooraf uit de vriezer te halen. Ik doe zelfs boodschappen per dag. Deze kerst is voor mij echt al een enorme klus geweest om tijdig het eten te bestellen. Ik heb 3 vriesladen en daar zit alleen pizza in en snacks en in de zomer ijs. Van die zaken die verder geen planning vergen en die je op het moment dat je daar behoefte aan hebt kunt gebruiken, maar waarvan je ook niet teveel moet hebben vanwege het feit dat het ongezond is.
Ik heb ook maar drie vrieslades en die zitten altijd vol :') Wil er een extra vriezer bij want, vriezer O+
Ik plan altijd vooruit, bestel 1x per week bij appie en dan valt een planning nogal es in het water en verdwijnt het in de vriezer. Of ik maak een huge pan met pastasaus en vries ik dat in.
En ja, ik ben dan weer wél van het gemaksvoedsel. Even in de magnetron en klaar :')
Nouja, als je eten besteld hebt voor kerst, scheelt je dat iig weer véél keukentijd ;)
Ik haal de 24e de visschotel op en dan maak ik de 25e kip met mosterdblad voor de 26e. Ach, zo blijven we bezig.

Moet nog: kadootjes inpakken, mosterdblad halen, de buurtkerstkaarten schrijven, pakje wegbrengen, sleutelmaker...en er komt weer geen moer uit mn handen :') Misschien vlucht ik wel.
If they say
pi_215955129
Ik ga morgenvroeg boodschappen doen, hopelijk hebben ze alles.
Na de kerst gaan we de vriezer leeg maken om hem schoon te maken en te verplaatsen. En dan ga ik hem weer langzaamaan vullen in aanloop naar de verbouwing... zodat ik gewoon pastasaus, soep e.d. kan opwarmen als we in de verbouwing zitten. Moeten wel dingen zijn die niet in de magnetron hoeven, want ook die heb ik dan ff niet waarschijnlijk.

De week na kerst gaan we de garage opruimen...
  zondag 22 december 2024 @ 14:43:33 #107
35189 Troel
scherp en bot
pi_215956542
Ik hoef alleen nog maar verse slagroom en kip in huis te halen, voor de rest hebben we alles in huis voor eerste kerstdag :)

Net even flink uit mijn slof geschoten omdat de pubers aan het zeuren waren over klusjes. Ja, ik ben een zeur, ik wil het gedaan hebben en kan nog niet alles zelf. Maar een groot gedeelte heb ik zelf al overgenomen. Maar als ik zeg dat er iets moet gebeuren, dan moet het ook echt gebeuren en niet pas drie dagen later. Aan de ene kant vind ik dat ze echt mee kunnen helpen, ook als ik weer helemaal alles kan. Aan de andere kant ben ik dat gezeur zo ongelooflijk zat.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215957203
Ik hoef ook niet veel meer te halen. Alleen zijn jongste en ik met samen met de fiets gevallen en ben ik nu al blauw. Dus weet niet hoe het er morgen uitziet
  zondag 22 december 2024 @ 15:37:50 #109
35189 Troel
scherp en bot
pi_215957542
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2024 15:20 schreef F_r het volgende:
Ik hoef ook niet veel meer te halen. Alleen zijn jongste en ik met samen met de fiets gevallen en ben ik nu al blauw. Dus weet niet hoe het er morgen uitziet
Oef, dat is altijd schrikken.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215966239
:W vanuit de ziekenboeg, ik was het virus dat hier al ruim anderhalf week heerst toch niet de baas.
Perfecte timing weer......
pi_215966308
Beterschap @TolstoiFan
pi_215966333
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2024 15:20 schreef F_r het volgende:
En... hopelijk niet al te veel last :* Jongste ook heel gebleven?

@TolstoiFan, beterschap :*.
pi_215966627
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 09:22 schreef Nijna het volgende:

[..]
En... hopelijk niet al te veel last :* Jongste ook heel gebleven?

@:TolstoiFan, beterschap :*.
Jongste is nog heel die had wat last van haar schouder en mijn stuur had haar bovenbeen geraakt. Mijn onderbeen is 2x zo dik lopen doet daarom pijn en mijn toch al kapotte schouder is wat stijf.
pi_215966822
Ik haal altijd mijn weekboodschappen op maandag of dinsdag dus ik doe het vandaag maar alvast.
Heb niet zoveel nodig maar wel lekkere ontbijtbroodjes enzo.
Nog even naar Scapino want ik heb een superleuke jumpsuit die ik in 3 jaar nog nooit gedragen heb omdat ik geen goeie schoenen voor eronder heb.
Wil hm toch met kerst dragen en dan heb ik hakken nodig of iets wat er op lijkt. :P
Iets nets dus.

Nog 1 cadeau halen. :+

En overhemden strijken. }:|
pi_215967111
Oh wat schrikken @F_r, en beiden dus ook letsel opgelopen :{ Hopelijk valt de pijn mee en zijn jullie de schrik wel weer te boven gekomen :*

@TolstoiFan, beterschap, wat een ellendige timing om ziek te worden, hopelijk is het een kortstondig virus en ben je tijdens de kerst wel weer fit!

Wij hebben als het goed is alle boodschappen in huis. Zo spannend was dat ook niet want 1e kerstdag gaan we bakplaten met de schoonfamilie en hoefden we alleen een financiële bijdrage te geven. En 2e kerstdag vieren we met alleen het gezin en gaan we pizzaretten. Maar je zult toch zien dat we iets vergeten zijn :+

Over vriezers gesproken, wij hebben hier een vriezer van 1.80m hoog en ik zou niet meer zonder kunnen. Nu is het met vriezers wel net zo als met opslagruimte, hoe meer ruimte je hebt hoe meer je opslaat :') Dat geldt overigens ook voor koelkasten denk ik, wat die is ook 1.80m hoog zonder vriesvakken en zit ook altijd vol. Ik vind het ideaal.

En over ziekte gesproken, mijn schoonzus was hier zaterdag en die vertelde dat ons neefje ziek was toen zij en onze schoonmoeder op hem paste. Dus we zaten een beetje te speculeren dat dat virus nu dus de hele familie rondwaart en wie er aan de beurt zou zijn tijdens kerst. En dat wij een paar weken geleden als heel gezin al buikgriep hebben gehad dus nu immuun zijn. Maar ik werd vannacht beroerd wakker en voel mij nu niet ziek maar ook niet fit, last van diarree en mijn buik voelt wiebelig. En vrouwlief voelt zich ook niet fit. Dus blijkbaar zijn wij toch ook nog wel in de running om het virus (opnieuw) op te pikken :')

On a brighter note, ik ben nu aan het werk maar sluit eerder af om met mijn collega's naar een voorstelling door Hans Zimmer te gaan (zonder hem erbij, maar wel zijn muziek zeg maar). En dat lijkt mij echt onwijs gaaf, dus daar heb ik zin in O+
pi_215967374
En ik heb net de huisarts gebeld voor een afspraak om een doorverwijzing te vragen voor een autisme onderzoek voor mijzelf. Die praktijk had al minimaal vanaf vorige zomer een aanmeldstop maar ze nemen eindelijk weer cliënten aan. En ik vind het heel spannend maar ergens voelt het ook als een opluchting dat ik deze stap eindelijk (weer) heb durven zetten.
  maandag 23 december 2024 @ 11:17:40 #117
35189 Troel
scherp en bot
pi_215967469
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 10:47 schreef Schanu het volgende:
mijn schoonzus was hier zaterdag en die vertelde dat ons neefje ziek was toen zij en onze schoonmoeder op hem paste

Ik snap n iet waarom men dan langs komt, maar dat zal wel aan mij liggen :@
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215967479
quote:
2s.gif Op maandag 23 december 2024 11:17 schreef Troel het volgende:

[..]
Nee hoor ben ik met je eens, maar het is mij niet helemaal duidelijk of hij al ziek was of ter plekke ziek is geworden. Dat laatste kan evengoed het geval zijn geweest.
  maandag 23 december 2024 @ 11:35:28 #119
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_215967670
Ik ben vandaag en morgen gewoon aan het werk, zaterdag ook gewerkt, dus kerst zijn gewoon mijn vrije dagen.
Er komt niemand, ik doe niks.
Mijn zus komt ook niet dit jaar, ook niet naar mijn ouders, maar mijn vader ligt sinds gisteren weer eens in het ziekenhuis, hij had een epileptische aanval zondag.
10 januari krijgen ze de sleutel van hun aanleunflat, als hij nu omkiept kan mijn moeder daar niet alleen gaan wonen dus hij moet nog even volhouden. Als ze binnen zijn kan zij doorschuiven naar een afdeling voor dementen binnen de instelling waar de flat van is.
Gedoe.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_215967675
Auw @F_r Sterkte voor jullie :*

Tolstoi en Schanu, beterschap :*

Net mosterdblad gehaald, gelukkig was het niet uitverkocht want dat gebeurde een keer. Toen was ik nog op tijd om te bestellen maar daar wast nu te laat voor geweest. Vanavond komt Albert en als die alles heeft, heb ik de boodschappen in huis.
Net de plee gepoetst, zoon is de stad in, ik moest een retourpakketje afgeven maar uiteraard het pakketje vergeten :')
Moet nog steeds de buurtkerstkaarten schrijven, kadootjes inpakken en nog heel veel meer maar heb gewoon de puf niet. Laat alles maar op me afkomen.
If they say
pi_215968053
Ik had vorig jaar, net na de kerstdagen, kerstkaarten in de aanbieding gekocht: 2 + 1 gratis doosjes.

En dit jaar niks verstuurd. :')
  maandag 23 december 2024 @ 12:15:46 #122
176471 oh-oh
pi_215968083
:D Ik heb hier een doosje van 10 liggen maar ik heb geen kracht :')
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_215968118
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 12:15 schreef oh-oh het volgende:
:D Ik heb hier een doosje van 10 liggen maar ik heb geen kracht :')
Ik heb ook alleen van collega’s en buren ontvangen.
Vroeg me gisteren hardop af of ik nu een kaart van mijn ouders heb gehad.
Maar goed, die zie ik zo vaak. Die wensen komen toch wel over. :')
pi_215968290
Ik ga hier het straatje af. Tot nog toe ontving ik 2 kaarten :D Ik stuurde er 3 met postzegel, de andere doet zoon in de bussen. Als ik ze schrijf dan :')

Oh, ik stuurde mn dochter ook geen kaart. Die zie ik toch 2e kerstdag.
If they say
pi_215968461
Heel veel sterkte @oh-oh, klinkt als een heftige situatie waar je in zit.

Hier hebben de meiden kerstkaarten geknutseld voor de hele buurt, we hebben er een heel aantal terug ontvangen. Per post heeft vrouwlief nog een heel aantal kerstkaarten verstuurd hoorde ik dit weekend, gelukkig want ik had er de puf niet voor en heb het volledig aan mij voorbij laten gaan.

Vandaag en morgen nog werken, dan tot en met maandag vrij dus een mini-vakantie *O*
pi_215968486
Ik moet ook de 30e weer beginnen.
Helaas de 31e om 7:30 al. :')
pi_215968985
Sterkte oh-oh
pi_215969738
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 09:59 schreef F_r het volgende:

[..]
Jongste is nog heel die had wat last van haar schouder en mijn stuur had haar bovenbeen geraakt. Mijn onderbeen is 2x zo dik lopen doet daarom pijn en mijn toch al kapotte schouder is wat stijf.
Beterschap!

@Schanu, veel plezier bij de voorstelling!
En ook beterschap daar, hopelijk zo'n eendags niet lekker virusje... :*
Hopelijk niet al te lange wachtlijst voor je bij de praktijk waar je heen wilt!

@oh-oh hopelijk kan de verhuizing wel doorgaan voor je ouders.... wat een gedoe :*

Ik heb de meeste boodschappen in huis, alleen morgen nog even brood halen voor mn sandwiches.
Ik heb een poetsrondje gedaan, de jongste heeft heel lief geholpen door beneden te stofzuigen O+ en we hebben samen even het snoertje van haar ledverlichting gefixt *) . Opa had het met tape aan elkaar gemaakt :X dat is losgetrokken, ik vrees met stofzuigen ofzo. Want die zuigmond heeft als je hem op vloerbedekking stand zet, zo'n omhoog stekend knopje wat dan precies achter snoertjes blijft hangen.
Hopelijk blijft mijn oplossing beter zitten (het ziet er in elk geval beter uit...).
pi_215971348
Mijn zusje is in Nederland voor de kerstdagen en heeft vandaag met mijn kind een Zweeds pepparkakshus in elkaar gezet O+ Leuke quality time samen.
En ik heb dus een middagje vrij. Dubbel O+ O+
pi_215971460
Is @exode helemaal opgegaan in haar lego dorp?
  maandag 23 december 2024 @ 16:05:14 #131
176471 oh-oh
pi_215971648
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2024 12:18 schreef vencodark het volgende:

[..]
Ik heb ook alleen van collega’s en buren ontvangen.
Vroeg me gisteren hardop af of ik nu een kaart van mijn ouders heb gehad.
Maar goed, die zie ik zo vaak. Die wensen komen toch wel over. :')
Dat hoef ik me in elk geval niet af te vragen, die van mijn ouders ligt vast bij mijn verjaardagskaarten :D
( Groucho Marx )
pi_215971728
Fijn is dat he @Nijna, zelf iets fixen :Y

Moet niet vergeten morgenochtend de visschotel af te halen. Staat anders zo lullig.
Mijn brein is een zwart gat |:)

Maar, de buurtkerstkaarten zijn geschreven! Nu nog laten posten door zoon.
If they say
pi_215971755
Ik verstuur dit jaar alleen nog naar de mensen van wie wij ook jaarlijks kaartjes krijgen. Beide setjes ouders en 2 ooms en tantes dus. Die krijgen een speciaal voor hen ontworpen kerstkaart met foto’s van de kinderen.

Beterschap Tolstoi! Mijn kinderen waren 1 dag ziek en dag 2 nog een beetje, dag 3 was het helemaal over, dus dan zou je net op tijd voor kerst moeten zijn
pi_215971958
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2024 16:10 schreef Mushanga71 het volgende:
Fijn is dat he @:Nijna, zelf iets fixen :Y

Moet niet vergeten morgenochtend de visschotel af te halen. Staat anders zo lullig.
Mijn brein is een zwart gat |:)

Maar, de buurtkerstkaarten zijn geschreven! Nu nog laten posten door zoon.
Ja, leuk als iets lukt :).
Misschien voor morgen een alarm in je telefoon zetten zodat je de visschotel niet vergeet!

Wij versturen geen kerstkaarten meer, al een paar jaar niet meer.
pi_215972447
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 16:21 schreef Nijna het volgende:

[..]
Ja, leuk als iets lukt :).
Misschien voor morgen een alarm in je telefoon zetten zodat je de visschotel niet vergeet!

Wij versturen geen kerstkaarten meer, al een paar jaar niet meer.
Goeie, heb net een alarm gezet zoon heeft een alarm gezet met: viswinkel :)

Kerstkaarten worden er elk jaar minder idd. Zijn er nog maar 3 :D
If they say
pi_215972476
quote:
2s.gif Op maandag 23 december 2024 11:17 schreef Troel het volgende:

[..]
Hier op t schoolplein afgelopen week, ja ze heeft vannacht alles eruit gespuugd mja ze wilde zelf... joe bedankt he..

Ik ben zo iemand tegen mn ouders zegt, zet maar op de stoep die boodschappen want anders heb je t straks ook...( mijn ouders doen dat dan niet maar soit)

De kids hier zijn weer opgeknapt, mijn buik voelt een beetje wiebelig, niet ziek maar ook niet fris.. gister ook al dus morgen hopenlijk klaar.
S. 2014
J. 2016
pi_215972977
Hopelijk rol je er zo doorheen @gewoonmezelf87
pi_215973025
Wij willen J binnenkort een eigen telefoon geven zodat hij bereikbaar is (bellen, whatsapp/signal). Een oude telefoon hebben we nog wel liggen, maar wat voor abonnement/prepaid neem ik nou daarvoor?
Ik kom op bedragen van een tientje per maand, dat vind ik echt te veel.
pi_215973042
Jeetje al die zieken, beterschap!

Hier weinig scherm, dat doet me behoorlijk goed :) Even focus op mezelf en mijn blonde schatjes.

Fijne Kerstdagen allemaal!
pi_215973373
Beterschap voor alle zieken en een knuffel voor iedereen die het kan gebruiken.
Hopelijk is het inderdaad een eendaagsvirusje.
SPOILER
pi_215973422
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2024 17:48 schreef Hupje het volgende:
Wij willen J binnenkort een eigen telefoon geven zodat hij bereikbaar is (bellen, whatsapp/signal). Een oude telefoon hebben we nog wel liggen, maar wat voor abonnement/prepaid neem ik nou daarvoor?
Simpel heeft leuke start abonnementen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_215973581
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 16:05 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Dat hoef ik me in elk geval niet af te vragen, die van mijn ouders ligt vast bij mijn verjaardagskaarten :D
Wel zo efficiënt natuurlijk. :P
pi_215973721
@gewoonmezelf87, hopelijk ben je er morgen weer vanaf! :*
Ik ben altijd van ik meld van tevoren als ik niet fit ben, dan moet een ander maar zien of hij komt of me op bezoek wil hebben. En dan hoop ik dat anderen dat omgekeerd ook doen, maar in de praktijk gebeurt dat eigenlijk maar zelden. Maar ik wil liever zelf de keuze hebben dan dat ik voor het blok gezet word (beetje controledwang wel.. :@ ).

quote:
Bij simpel hadden ze een aantal jaar geleden abonnementjes van 2,50. Maar geen idee of dat nog zo is.
Daar zijn wij toen mee begonnen met de kinderen.
Soms kan je ook via je eigen abonnement iets voor je kinderen afsluiten.

@exode, helemaal goed hoor. Ik miste je gewoon :) fijne dagen voor jullie!

@TolstoiFan, dat is inderdaad slechte timing, een uur is ook nog wel een eind... hopelijk voel je je morgen zodanig beter dat je ook zonder een lading paracetamol veilig heen en terug kan :*
pi_215973737
quote:
S heeft een simkaartje van Lebara, 3GB 250 belminuten en 150 smsjes en voor 50ct een datalimiet en daar betaal ik ¤3.50 voor ( was 7 euro maar een 50% kortingdeal)
Prima netwerk voor hetgeen ze "nodig" heeft.
S. 2014
J. 2016
  maandag 23 december 2024 @ 18:54:43 #145
35189 Troel
scherp en bot
pi_215973879
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 18:09 schreef TolstoiFan het volgende:
Beterschap voor alle zieken en een knuffel voor iedereen die het kan gebruiken.
Hopelijk is het inderdaad een eendaagsvirusje.
SPOILER
SPOILER
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215974078
Beterschap aan alle zieken! Wat een rot moment om nu niet lekker te zijn :{

Wij zijn nu op reis in Australië, dus we vieren kerst in de bloedhitte :% Bij familie, van wie ik de meesten 13 jaar geleden voor het laatst heb gezien, maar het voelt zo warm en welkom, ik voel me helemaal thuis O+
pi_215974248
Heel veel plezier @Amsel Geniet ervan :)
Hoe ging het vliegen met je dochter?
If they say
pi_215974502
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 19:39 schreef Mushanga71 het volgende:

Hoe ging het vliegen met je dochter?
Lief dat je het vraagt! Toen de taxi voor stond om ons maar Schiphol te rijden raakte ze helemaal in paniek, dat was wel heel heftig en sneu :{ Maar we kregen haar uiteindelijk wel mee - handig dat ze klein en licht is, gewoon optillen en meenemen ;) Achteraf gezien hadden we de oxa misschien al eerder moeten geven, maar we wisten niet hoe lang het zou duren voordat ze het effect zou voelen. Dat kwam ergens gedurende de taxirit, en toen ging het verder prima. Wel heel veel spanning, heel angstig, maar het lukte in ieder geval. En eenmaal in het vliegtuig zei ze dat ze blij was dat het was gelukt O+

Hier onderweg zijn de reisdagen lastig, ze trekt die onrust heel slecht. Maar het gaat echt boven verwachting goed, ze slaat zich er doorheen. En ze geniet echt van de rustige dagen. We zijn supertrots op haar O+
pi_215975450
Wat ontzettend fijn dat alles zo goed verloopt @Amsel O+ Een hele belevenis voor jullie, nog extra voor haar.
Qua oxaatjes is het toch de vraag wanneer het werkt. Nu was het even een probleem met de taxi maar daarna werkte het gewoon. Weet je iig voor de terugweg wanneer je het haar moet geven ;)
Nu ze deze tocht gemaakt heeft, heeft ze er toch een hele ervaring bij, en jullie natuurlijk ook :)
Genietse!
If they say
pi_215977569
Sterkte oh-oh :*

Mijn vriend heeft donderdag zijn onderbeen gebroken, gisteren thuis gekomen. Veel gedoe en geregel hiero. Geen kerst met de schoonfamilie kunnen vieren gisteren helaas.
Alst allemaal een beetje lukt gaan we morgen de cadeautjes uitpakken. (vnml van fok! fhf)
1e kerstdag komen zijn broer en vrouw hier langs en hebben we besloten dat ze blijven eten, toch nog het kerstgevoel. ~:)
De kinderen gaan dan naar opa en oma, waar mijn zus en haar vriend dan ook zijn, Mijn vader komt dan ook met de rolstoeltaxi. Ik laat Rich niet alleen, hij kan nog niet veel, is het bed nog niet uit geweest.
2e kerstdag gourmetten thuis, dan doen we wel thuisbezorgd bij Richs bedje.
pi_215977943
Joh @_Ingrid_ wat een pech! Dat geeft een hoop extra geregel idd. Beterschap voor je vriend!

@oh-oh goffer, dat zou wel heel zuur zijn als de verhuizing niet door kan gaan -O-. Is er wel opvang/zorg voor je moeder nu?

@Amsel weer terug in Australië O+. Fijn dat het goed gaat met dochter!

En beterschap voor alle zieken. Rotperiode toch hè, qua virussen. Het weer helpt niet mee.

Vriend had wat leuks bedacht voor 2e kerstdag. Dan zijn we gewoon met z’n viertjes thuis. Voor 1e kerstdag hoeven we niet te koken, dus wilde hij dat 2e wel graag doen. Maar we hebben de gangen verdeeld. De kinderen maken het voorgerecht, vriend het hoofdgerecht en ik het nagerecht. Kinderen vonden het een goed idee. Oudste wil graag zelf brood bakken, jongste maakt er bladerdeeghapjes met garnalen en gerookte zalm bij. Ik ben heel benieuwd :D.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_215978799
Wat een rotberichten allemaal ;(
@_Ingrid_ @oh-oh en voor iedereen die het kan gebruiken :*

Leuk idee @Phaidra! Misschien hier volgend jaar ook invoeren :)

Had ik voor morgen voor zoon en mij, de zalm cruble besteld. Is heel die verpakking open. Eten we morgen maar zuurkool. Ook lekker.

Nerfguns doen ook auw. Hand zit vol blauwe plekken. Mn knieën ook, door het toverstaffenzwaardgevecht :+
If they say
pi_215979093
Kut, ik moet nu nog 3 kleine cadeautjes inpakken. :')
pi_215979422
Wat een leuk idee Phaidra.

Beterschap voor alle zieken.

Ik was vandaag rond etenstijd bij de supermarkt en dat was prima te doen. Morgen nog even stokbrood halen. Maar de supermarkten zijn eerste en tweede kerstdag ook gewoon open dus dan kunnen we ook gewoon nog boodschappen doen. We zijn twee dagen weg naar familie dus ook minder boodschappen nodig.
pi_215979982
Gefeliciteerd @amaranta!! 🥳🥳🥳
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_215980363
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 17:45 schreef Hupje het volgende:
Hopelijk rol je er zo doorheen @:gewoonmezelf87
Helaassss, kan niet altijd 6 gooien... :{ hopenlijk morgen weer frisser.

@Amsel, wat stoer dat ze het zo goed gedaan heeft. Wat een waanzinnige kerst beleven jullie zo! O+

@exode, dat is mn goede voornemen voor 2025,weer meer direct leven en beleveb ipv via een schermpje.

Succes allemaal met de laatste boodschappen, werkdagen en andere verplichtingen.
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 24 december 2024 @ 09:12:27 #157
176471 oh-oh
pi_215981752
@Amsel wat een droomreis, fijn dat het gelukt is O+
Mijn zusje heeft gisteren bijna mijn moeder vermoord :D
Ze is buiten in de auto gaan zitten tot haar dochters terug waren van de winkel en ze weer naar Utrecht konden.
Ik ben echt blij dat ik daar niet heen kan nu _O-
( Groucho Marx )
  dinsdag 24 december 2024 @ 09:27:30 #158
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_215981922
@Amsel Wat heerlijk dat het gelukt is!

Wij hadden ook even zo'n moment toen we 2 jaar terug parkeerden op Schiphol en bij O duidelijk de paniek toe sloeg. Gelukkig ging het met een Valeriaan tabletje erin idd ook al snel beter en toen we eenmaal vlogen was alles ok. Hij zei heel blij te zijn idd doorgezet te hebben en zou nu het liefst weer gaan vliegen. O+
  dinsdag 24 december 2024 @ 09:46:21 #159
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215982133
@amaranta en @Vicky gefeliciteerd!! *O* *O* *O* :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 24 december 2024 @ 09:49:04 #160
35189 Troel
scherp en bot
pi_215982150
Gefeliciteerd @amaranta en @Vicky

[ Bericht 30% gewijzigd door Troel op 24-12-2024 11:06:27 (Opgelost, slotje :P) ]
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215982392
Gefeliciteerd @Vicky en @amaranta
pi_215982408
Vandaag de 24e is het 24 jaar geleden dat mijn oma stierf. Best raar de 24e sterfdag in 2024
  dinsdag 24 december 2024 @ 10:13:07 #163
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_215982424
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2024 09:46 schreef Leandra het volgende:
@:Amaranta en @:Vicky gefeliciteerd!! *O* *O* *O* :*
Ja, dat, gefeliciteerd meiden! *O*
  dinsdag 24 december 2024 @ 10:36:23 #164
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_215982659
Dankjewel voor de felicitaties!

@Vicky, jij ook gefeliciteerd
  dinsdag 24 december 2024 @ 10:37:02 #165
176471 oh-oh
pi_215982667
Gefeliciteerd!
( Groucho Marx )
pi_215982698
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2024 10:12 schreef F_r het volgende:
Vandaag de 24e is het 24 jaar geleden dat mijn oma stierf. Best raar de 24e sterfdag in 2024
😘
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_215983541
Jarigen! Gefeliciteerd. *O* *O*
Party all the time!
pi_215984687
Gefeliciteerd @Vicky en @amaranta :* :*
  dinsdag 24 december 2024 @ 12:51:55 #169
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215984952
Gefeliciteerd! Wij zijn een midweekje bij centerparcs en het bevalt vooralsnog prima. De kinderen hebben tot half acht geslapen vanochtend (!) en vermaken zich echt perfect in het zwembad. Ik zit zowaar op een stoel met een kop thee effe helemaal niks te doen. Goed idee dit, al zeg ik het zelf.

Vannacht komt toch nog de kerstman langs, de kinderen denken van niet :D en verder vermaken we ons met paardrijden, de binnenspeeltuin, de kinderboerderij en vooral met heel veel lekkers en spelletjes
pi_215984983
Gefeliciteerd jarigen!

Laatst postte ik dit:
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2024 18:44 schreef Hupje het volgende:
(...) kwam ik een cadeaubon tegen die ik een poosje geleden zocht en toen dacht, dan zal die al wel gebruikt zijn. Hij is geldig tot morgen, dus dat is mooi op tijd 8)7
Wat zit er vandaag in de brievenbus? Wéér zo'n cadeaubon van mijn werk :') 8)7

En ik probeerde net iets lekkers te bakken voor morgen, maar ik vrees dat ik mijn backup plan ook maar ga bakken. Werkelijk alles zat tegen of was moeilijk :')
  dinsdag 24 december 2024 @ 13:10:04 #171
176471 oh-oh
pi_215985069
:D Haha ben je van de ene bon af...
Mijn kerstpakket was een leuk pakket maar ik mag alleen de olijven eten }:|
Ik won wel met de bingo heel veel coins, genoeg voor een bol bon van 50 euro, maar of die dit jaar nog binnen komen vraag ik me af.
( Groucho Marx )
pi_215985310
Yay @amaranta en @Vicky gefeliciteerd *O*

En @F_r :*
If they say
  FOK!fotograaf dinsdag 24 december 2024 @ 16:28:18 #173
148247 taxibabe
pi_215986621
Gefeliciteerd @amaranta en @Vicky!

Mijn kerstpakket was een beetje karig, een vvv-bon van 35 euro. Een tijdje geleden konden we ons opgeven voor de kerstborrel op 18 december, maar daar had ik geen zin, dus ik heb ook niet verder gelezen. Ook de reminders had ik niet gelezen. Vorige week dinsdag kwam een berichtje op Intranet dat we de muntjes konden ophalen voor de kerstborrel, dus ik dacht dat zijn consumptiemuntjes. Donderdag kwam dus het verslag van de kerstborrel... was er dus ook een kerstmarkt waar je de muntjes kon gebruiken om je kerstpakket samen te stellen. :{w :') }:|

Dus als je niet naar de kerstborrel ging dan kon je ook je kerstpakket niet uitzoeken, maar krijg je achteraf dus een vvv-bon.

Mijn kleuter is tegenwoordig helemaal into de ruimte en planeten. Dus ik heb van de week allemaal piepschuim ballen besteld en gaan we morgen het zonnestelsel maken! Mooie kerst-bezigheid.

https://snazzie.nl/blogs/het-zonnestelsel-knutselen

Als extraatje heb ik ook glow-in-the-dark verf besteld voor de planeten ^O^
  dinsdag 24 december 2024 @ 17:43:43 #174
37150 livelink
pi_215987600
Zo, ik zat vandaag weer volop in de 'heb ik wel genoeg te eten in huis-stress'. Gevolg; zelf ben ik 2x naar de winkel geweest, mijn man ook 2x en mijn zoon ook nog 1x 8)7

En dan heb ik nu waarschijnlijk weer genoeg eten voor de rest van het jaar in huis.
Noodpakket to the max voor de rest van het jaar dus eigenlijk. De hele buurt kan bij ons mee-eten indien nodig.
pi_215987610
Heb de kerstkadootjes nog niet ingepakt. Komt nog steeds niet veel uit mn handen :') Wél de visschotel opgehaald, dus toch nog iets gedaan.
If they say
  dinsdag 24 december 2024 @ 17:45:54 #176
37150 livelink
pi_215987645
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2024 17:44 schreef Mushanga71 het volgende:
Heb nog de kerstkadootjes niet ingepakt. Komt nog steeds niet veel uit mn handen :') Wél de visschotel opgehaald, dus toch nog iets gedaan.
Zo blij dat ik niet aan cadeautjes doe. Maar goed, ik ben nog wel de hele avond bezig met alles klaarzetten voor morgen en me druk maken.
  dinsdag 24 december 2024 @ 17:47:28 #177
37150 livelink
pi_215987670
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2024 17:44 schreef Mushanga71 het volgende:
Heb de kerstkadootjes nog niet ingepakt. Komt nog steeds niet veel uit mn handen :') Wél de visschotel opgehaald, dus toch nog iets gedaan.
Is je soon-to-be-ex ook van de partij met het eten en cadeautjes, Mushanga? Dat lijkt me allemaal best moeilijk.
pi_215987902
@taxibabe Jammer dat het niet duidelijk was, van de kerstborrel. Bij ons was een collega niet op de hoogte van de kerstborrel, dus die was er niet terwijl ze anders best was gekomen. Ook rot.

Over boodschappen: wij eten twee dagen bij anderen en ik hoef maar 1x gebak mee te nemen. Die boodschappen had ik al ruim op tijd in huis. Dus ik ging vandaag alleen nog voor een volkorenbrood en komkommer naar de supermarkt. De jongen achter de kassa keek echt zo van, huh, was dit het al? _O-
pi_215988076
Ik ging vandaag voor 2 broden en een prei naar de supermarkt :s) de rest had ik al in huis. Ik bedacht me alleen dat ik qua ontbijt een beetje karig ben geweest met alleen een kerststol :+ .
Komt vast goed.
pi_215988081
Wij gaan morgen boodschappen doen. Ideaal, dan is het vaak lekker rustig.
pi_215988127
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2024 12:51 schreef Tink89 het volgende:
Gefeliciteerd! Wij zijn een midweekje bij centerparcs en het bevalt vooralsnog prima. De kinderen hebben tot half acht geslapen vanochtend (!) en vermaken zich echt perfect in het zwembad. Ik zit zowaar op een stoel met een kop thee effe helemaal niks te doen. Goed idee dit, al zeg ik het zelf.

Vannacht komt toch nog de kerstman langs, de kinderen denken van niet :D en verder vermaken we ons met paardrijden, de binnenspeeltuin, de kinderboerderij en vooral met heel veel lekkers en spelletjes
Welke zit je?
Ik zat vorige week ook met een vriendin met haar kindje en hond op een park en zijn ook bij ponyrijden, kinderboerderij en binnenspeeltuin geweest haha. Nou hebben ze dat vast op meer parken, maar zeker niet op allemaal. Klinkt wel heerlijk, geniet er nog van! O+

En gefeliciteerd aan de jarigen, en :* voor F_r!
pi_215988134
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2024 17:45 schreef livelink het volgende:

[..]
Zo blij dat ik niet aan cadeautjes doe. Maar goed, ik ben nog wel de hele avond bezig met alles klaarzetten voor morgen en me druk maken.
Niet druk maken, komt goed! Was getekend: stresskip ;) Succes iig met al het regelwerk. Nog een uur of 50 en het is weer klaar ;)
Ik blijf helaas aan kadootjes kleven, vanwege kleinzoon. Maar voor mij en s-t-b-e (die hou ik erin!) heb ik dit jaar niks.

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2024 17:47 schreef livelink het volgende:

[..]
Is je soon-to-be-ex ook van de partij met het eten en cadeautjes, Mushanga? Dat lijkt me allemaal best moeilijk.
Ja, nou, dat is dus precies de reden dat ik gewoon geen zin heb in kerst. De zaken zijn 2 dagen gesloten dus die is 2 dagen thuis. Veel boven, maar toch. Zal zn dochter en kleinzoon wel willen zien.
Vandaag dag 45 dat we elkaar doodzwijgen en ik hou het nog wel even vol.

Morgen blijft het droog dus net besloten om tussen de Harry Potters in, een stuk te gaan fietsen met zoon. Even eruit en verstand op 0.

Veel plezier @Tink89!
If they say
pi_215988148
Mush :* ik gun je dat er op korte termijn een oplossing komt voor deze situatie die je iets meer lucht en (letterlijke) afstand geeft!
  dinsdag 24 december 2024 @ 18:32:58 #184
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_215988164
Wij zouden uit eten gaan voor mijn verjaardag…

Ik(eerder deze week): weet je zeker dat het open is?
Man: ja

Vandaag nog gebeld om te checken en ja ze zijn vandaag open…
Wat die man er niet bij zei is dat ze maar tot 4 uur open waren.

Dus… nu is man maar snel naar de Albert Heijn
  dinsdag 24 december 2024 @ 18:35:40 #185
35189 Troel
scherp en bot
pi_215988182
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2024 18:32 schreef amaranta het volgende:

Ah dat meen je niet. Dat is zuur. Met een beetje geluk wel alles in de aanbieding nu ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 24 december 2024 @ 18:49:07 #186
37150 livelink
pi_215988259
quote:

Dat is echt wel een tikje onhandig van dat restaurant om dat er niet bij te zeggen. Toch een hele fijne avond gewenst en nog een fijne verjaardag!
  dinsdag 24 december 2024 @ 18:52:06 #187
37150 livelink
pi_215988270
Wij waren gisteren spontaan uit eten gegaan. Ik moest na de tandarts voor een eindcontrole na een half jaar met veel gebitsellende en alles was nu goed. Om het te vieren wilden we nog even uit eten. Dus we ging naar het dichtstbijzijnde restaurant dat nog open was en het was echt gezellig druk daar. We konden nog net een tafeltje krijgen. Dat had ik echt niet verwacht zo twee dagen voor de Kerst. De restauranthouder was zelf ook verrast. Hij had nog getwijfeld of hij nog open moest gaan zelfs. Ik ga het erin houden denk ik. Gewoon nog even voor de kerststress uit eten gaan.
pi_215988311
Ach @amaranta Wat onhandig van degene die de telefoon opnam... Hopelijk heb je toch wat lekkers te eten, en dat etentje heb je dan nog tegoed ;)
  dinsdag 24 december 2024 @ 20:47:36 #189
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_215989163
quote:

:o Oh noes! -O-
pi_215989185
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2024 17:43 schreef livelink het volgende:
Zo, ik zat vandaag weer volop in de 'heb ik wel genoeg te eten in huis-stress'. Gevolg; zelf ben ik 2x naar de winkel geweest, mijn man ook 2x en mijn zoon ook nog 1x 8)7

En dan heb ik nu waarschijnlijk weer genoeg eten voor de rest van het jaar in huis.
Noodpakket to the max voor de rest van het jaar dus eigenlijk. De hele buurt kan bij ons mee-eten indien nodig.
:D Mijn vriend is ook zo. “Hebben we zo wel genoeg? Ik haal voor de zekerheid nog wat extra!” _O-
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_215989209
quote:

-O- stom! Ik zou er later misschien om kunnen lachen, maar op het moment zelf echt zo teleurgesteld zijn. Kusje :*. En gefeliciteerd!

@Vicky ook gefeliciteerd! *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_215989348
Dat "voor de zekerheid" is wel herkenbaar. Ik bakte iets wat ik nog nooit gemaakt had (medovik) en twijfelde halverwege of het wel wat werd (ik bak koemelkvrij, dus de meeste recepten kan ik niet 1 op 1 uitvoeren). Dus heb nog een extra plaattaart gebakken ("weinig werk"). Nu haal ik mijn probeersel uit de koelkast en is-ie prima gelukt... haha.
pi_215989679
Het in huis halen van veel te veel boodschappen is wel herkenbaar, al heb ik dit jaar er niet aan mee gedaan, gisteravond werd ik alsnog gevloerd door de buikgriep en vandaag voor dood op de bank gehangen, nu voelt t allemaal wel weer wat beter al denk ik dat de gourmet morgen geen succes zal worden. ;(
We vieren t bij mn ouders dus gelukkig kan ik ook gewoon hangen op de bank.

Wij hadden vandaag ons eigen kerstwondertje
SPOILER
Ik wens jullie allemaal een geweldig magische rustige gezonde gezellige kerst!
S. 2014
J. 2016
pi_215989742
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2024 18:52 schreef livelink het volgende:
Wij waren gisteren spontaan uit eten gegaan. Ik moest na de tandarts voor een eindcontrole na een half jaar met veel gebitsellende en alles was nu goed. Om het te vieren wilden we nog even uit eten. Dus we ging naar het dichtstbijzijnde restaurant dat nog open was en het was echt gezellig druk daar. We konden nog net een tafeltje krijgen. Dat had ik echt niet verwacht zo twee dagen voor de Kerst. De restauranthouder was zelf ook verrast. Hij had nog getwijfeld of hij nog open moest gaan zelfs. Ik ga het erin houden denk ik. Gewoon nog even voor de kerststress uit eten gaan.
Ik werk in de horeca en ons gebak was om 1 uur vanmiddag al op _O-
Bij ons lijkt het ieder jaar wel alsof iedereen zich de laatste dagen maar even helemaal laat gaan :D
Januari is het even rustig met goede voornemens en daarna kunnen we weer :')
pi_215989745
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2024 20:50 schreef Phaidra het volgende:

[..]
:D Mijn vriend is ook zo. “Hebben we zo wel genoeg? Ik haal voor de zekerheid nog wat extra!” _O-
Ik heb dat misschien wel of niet ook nog gedaan toen straks.
Had nog bindtouw (voor een zelfgemaakte varkenshaasrollade) en venkelzaad nodig. Toch nog wat extra gehaald, want stel dat we verhongeren :')
pi_215989758
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2024 22:00 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Het in huis halen van veel te veel boodschappen is wel herkenbaar, al heb ik dit jaar er niet aan mee gedaan, gisteravond werd ik alsnog gevloerd door de buikgriep en vandaag voor dood op de bank gehangen, nu voelt t allemaal wel weer wat beter al denk ik dat de gourmet morgen geen succes zal worden. ;(
We vieren t bij mn ouders dus gelukkig kan ik ook gewoon hangen op de bank.

Wij hadden vandaag ons eigen kerstwondertje
SPOILER
Ik wens jullie allemaal een geweldig magische rustige gezonde gezellige kerst!
Ik krijg hier een beetje tranen van. Wat ontzettend lief zeg O+
En wat gun ik het jou en je kinderen :*
Ga er alsjeblieft echt iets leuks van doen, even jullie zelf hartstikke verwennen!
pi_215989778
Ik las het ook met tranen in mn ogen @gewoonmezelf87, het is je gegund :* en wat vreselijk lief inderdaad! O+
En veel beterschap natuurlijk. Hoe gaat het met je naast het ziek zijn zelf? Last van paniek nog, of valt dat mee?
pi_215989796
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2024 22:10 schreef LeSage het volgende:

[..]
Ik krijg hier een beetje tranen van. Wat ontzettend lief zeg O+
En wat gun ik het jou en je kinderen :*
Ga er alsjeblieft echt iets leuks van doen, even jullie zelf hartstikke verwennen!
We gaan sowieso schaatsen en patatjes eten bij de bram O+
En voor de jongste wat vuurwerk halen. O+
S. 2014
J. 2016
pi_215989805
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2024 22:13 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik las het ook met tranen in mn ogen @:gewoonmezelf87, het is je gegund :* en wat vreselijk lief inderdaad! O+
En veel beterschap natuurlijk. Hoe gaat het met je naast het ziek zijn zelf? Last van paniek nog, of valt dat mee?
Nou ik was bang dat ik ook getroffen zou worden en vooral het niet weten OF t gebeurt is lastig, dus toen ik gister de sjaak bleek gaf dat ook een soort rust.. buiten dat ik dan alsnog paniekerig op de wc/bank zit ivm spugen.. inmiddels vooral maagkramp en darmkramp door een beschuitje en soepstengel.. moeten ergens beginnen. :P
S. 2014
J. 2016
pi_215990181
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2024 18:30 schreef vlindertje89 het volgende:
Mush :* ik gun je dat er op korte termijn een oplossing komt voor deze situatie die je iets meer lucht en (letterlijke) afstand geeft!
Ik hoop het ook. Er is misschien een (tijdelijke) oplossing maar dat moet nog verder geregeld worden. Ik hoop op ergens in de lente, daar hou ik me aan vast. Dit trek ik niet heel lang meer.

Toch nog iets lekkers gegeten @amaranta? Raar dat het restaurant niet heeft aangegeven dat ze eerder gingen sluiten. Was een kleine moeite.

En teveel aan eten in huis en dan toch nog denken: het is te weinig? Check. Wat over is, geef ik aan dochter mee. Scheelt haar weer een dag (of twee) koken :P

Och @gewoonmezelf87 wat een ontzettend lief en ontroerend gebaar O+ Geniet ervan :* En beterschap!

Net samen met zoon dan toch eindelijk de kadootjes ingepakt. Wat weer stress opleverde want ik had nog wel inpakpapier maar geen nieuw gehaald. Bleek gelukkig genoeg maar moet wel weer inslaan.

Morgen gaan we bij ah wat broodjes halen en dan een stuk fietsen, net besloten :) Even eruit. Dan Harry Potteren, nog wat koken voor tweede kerstdag, en een tonijnsalade maken en verder zie ik het wel.
If they say
pi_215990206
@gewoonmezelf87 wat een prachtig kerstcadeau O+. En dan ook nog van iemand waarvan je het niet zou verwachten. Wauw :*.

SPOILER
En beterschap! Stom dat je alsnog ziek bent geworden!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_215990265
@Mushanga71 alvast veel succes de komende dagen. Fijn dat jullie er even op uit gaan. Dat geeft letterlijk en figuurlijk lucht :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_215990473
Wat ontzettend lief @gewoonmezelf87

Bedankt voor de felicitaties!

Te veel in huis halen.. dat doen wij nooit O-)
We hebben voor de zekerheid 2x beef wellington gehaald. Nu duimen dat de reset van de oven geholpen heeft. Morgen komt moeders eten. Vanmiddag de soep alvast gemaakt. A eet bij dr vriend. Tweede kerstdag gaan we uiteten met z'n 9en.
Vrijdag een dagje werken, maandag werken en dan een kleine week vrij.
Morgenochtend eerst lekker luieren en dan rond 15.00 moeders ophalen.

4 januari gaan er naar Disney in Concert. Super veel zin in.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_215992004
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2024 23:05 schreef Phaidra het volgende:
@:Mushanga71 alvast veel succes de komende dagen. Fijn dat jullie er even op uit gaan. Dat geeft letterlijk en figuurlijk lucht :*.
Dank je :*
Stom he, ik kijk er gewoon naar uit, even lekker fietsen en lunchen op een bankje in het park O+ . En het blijft droog. Wel mistig, maar droog.

Jullie ook allemaal fijne dagen en probeer, naast alle stress, ook te genieten 🎄 ~:) >:O
If they say
pi_215993699
quote:

:{ wat jammer, maar ik neem aan dat je het etentje tegoed houdt? ;)

@gewoonmezelf87, wat een lief gebaar!
Hopelijk knap je snel op en kan je dan lekker schaatsen en frietjes eten met de kinderen O+

Ik heb net al 1 batch eitjes gekookt, maar de eierkoker wil de 2e ronde er niet gelijk achteraan blijkbaar, want hij ging gelijk loeien toen ik hem weer aan deed.
Geen idee wanneer de rest uit bed komt, man ging uitslapen en daarna nog in bad, dus die zal wel een half uur voor de visite beneden zijn. Dus ik vermoed dat ik het grootste deel van de lunch zelf kan voorbereiden.
Eerst maar ff een bak thee en dan aan de slag.
  woensdag 25 december 2024 @ 08:02:54 #206
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215993708
Die snoetjes dat de kerstman ons gevonden heeft terwijl we op vakantie zijn in een ander land O+

En dan gaan we vandaag ook nog pas einde van de middag zwemmen, zodat we in het donker van de wildwaterbaan kunnen.

Making memories jongens O+ O+
pi_215993751
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2024 08:02 schreef Tink89 het volgende:
Die snoetjes dat de kerstman ons gevonden heeft terwijl we op vakantie zijn in een ander land O+

En dan gaan we vandaag ook nog pas einde van de middag zwemmen, zodat we in het donker van de wildwaterbaan kunnen.

Wat leuk O+ fijne dag!!!
pi_215994807
Net wakker :+ Nouja, dat was ik al eerder maar was zowaar weer in slaap gevallen.

Nog gelukt met de eitjes @Nijna?

Ah @Tink89 O+ Veel plezier!

Zo eerst maar es een bakkie thee, anders droog ik uit.
If they say
pi_215995860
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2024 23:19 schreef Vicky het volgende:
Wat ontzettend lief @:gewoonmezelf87

Bedankt voor de felicitaties!

Te veel in huis halen.. dat doen wij nooit O-)
We hebben voor de zekerheid 2x beef wellington gehaald. Nu duimen dat de reset van de oven geholpen heeft. Morgen komt moeders eten. Vanmiddag de soep alvast gemaakt. A eet bij dr vriend. Tweede kerstdag gaan we uiteten met z'n 9en.
Vrijdag een dagje werken, maandag werken en dan een kleine week vrij.
Morgenochtend eerst lekker luieren en dan rond 15.00 moeders ophalen.

4 januari gaan er naar Disney in Concert. Super veel zin in.
Nog gefeliciteerd! Disney in concert klinkt heel tof! Veel plezier.

Hier gaan we zo toch naar mn ouders, ik heb superhonger maar durf niet zo goed te eten, dus neem de beschuit en wit brood maar mee.

Fijne dag vandaag
S. 2014
J. 2016
pi_215995874
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2024 08:02 schreef Tink89 het volgende:

Dat klinkt als groot feest! Veel plezier!
S. 2014
J. 2016
pi_215996378
Maar geloven ze dan ook in de kerstman tink? Wij hebben aangegeven dat Sint en de kerstman de wereld verdeeld hebben, en dat wij dus Sinterklaas hebben, en anderen de kerstman. Maar 2 keer cadeau’s vind ik ook wat teveel van het goede.

Ik ben aan het werk. Had vanmorgen heel de a12 (voor een groot deel) voor mij alleen, dat is ook een unicum. Zelfs om 4 uur ‘s nachts heb ik dat nog nooit gehad.

Fijne feestdagen allemaal!
pi_215996937
Wij hebben al uitgebreid ontbeten, samen gelezen op de bank, het eerste LEGO pakket uitgepakt (weten ze dat dat van ons komt) en nu gaan we naar de bossen.
Helemaal kerst dit!
  woensdag 25 december 2024 @ 13:22:28 #213
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215997364
quote:
1s.gif Op woensdag 25 december 2024 12:08 schreef FlyingFish het volgende:
Maar geloven ze dan ook in de kerstman tink? Wij hebben aangegeven dat Sint en de kerstman de wereld verdeeld hebben, en dat wij dus Sinterklaas hebben, en anderen de kerstman. Maar 2 keer cadeau’s vind ik ook wat teveel van het goede.

Ik ben aan het werk. Had vanmorgen heel de a12 (voor een groot deel) voor mij alleen, dat is ook een unicum. Zelfs om 4 uur ‘s nachts heb ik dat nog nooit gehad.

Fijne feestdagen allemaal!
Jawel, maar met kerst altijd alleen een voorleesboek en een spelletje voor samen. Dus geen grote uitpakdingesen. En bij opa en oma, omdat we bij mijn (heel grote) familie de sint al samen doen en icm de verjaardag van prul is dat echt idioot plannen om dan opa en oma ook nog te doen.
pi_216000803
Man was op tijd in de kleren, dus heeft nog wat geholpen.
We hadden alles op tijd klaar en de lunch was prima, net niet alles op maar in elk geval niet ruim over!

Ik vind het dan ook wel weer lekker als iedereen weer naar huis is hoor, ben moe.

Morgen rondje rennen en daarna gaan we ontbijten met zn vieren.
's avonds gourmet en daar tussenin denk ik dat ik alleen maar ga doen waar ik zin in heb. Bankhangen, spelletje op de computer enz.
Vrijdag moet mijn man nog 1 dag werken en daarna een week vrij.
  donderdag 26 december 2024 @ 09:05:46 #215
35189 Troel
scherp en bot
pi_216007039
Kerstdiner was zeer geslaagd. Nu onderweg naar schoonouders!
Voor zoals minn vriend het noemt 'vreten op aarde'
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 26 december 2024 @ 10:03:12 #216
37150 livelink
pi_216007674
Bij ons was 1e kerstdag ook geslaagd. Nu al grotendeels alles opgeruimd. Laatste vaat zit in de afwasmachine. Ik ben nog moed aan het verzamelen voor stofzuigen en dweilen. En zoals verwacht nog een hoop eten over, maar gelukkig is er ook goed gegeten.
  donderdag 26 december 2024 @ 10:03:47 #217
37150 livelink
pi_216007679
Vandaag misschien naar Openlucht Museum Arnhem. Een beetje ouderwetse kerstsfeer opsnuiven en lekker wandelen.
pi_216008154
Hier was 1e kerstdag gezellig, maar de 8 jarige trok het kerstdiner niet en heeft zich tijdens het eten afgezonderd in de woonkamer. Werkte voor haar, dus prima.

Vandaag heerlijk dagje met ons gezin, lekker rustig aan doen en vanmiddag pizzaretten O+
pi_216008200
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2024 10:39 schreef Schanu het volgende:
Hier was 1e kerstdag gezellig, maar de 8 jarige trok het kerstdiner niet en heeft zich tijdens het eten afgezonderd in de woonkamer. Werkte voor haar, dus prima.

Vandaag heerlijk dagje met ons gezin, lekker rustig aan doen en vanmiddag pizzaretten O+
Hier ging de 8 jarige onder de tafel zitten en dat leverde hem een bak commentaar op van de rest vd familie ( oom en tante en zn opa) het zou zo fijn zijn als mensen zich eens verdiepen in zijn prikkelverwerkings problemen...

Vandaag gelukkig een rustige dag thuis
S. 2014
J. 2016
pi_216008909
Bij ons was de soep mislukt. Die was in de schift gegaan. Baalde wel even. De oven heeft het goed gedaan. De Beef Wellington was heerlijk.

A is rond 15.00 thuis, dan doen we de cadeautjes. Rond 16.00 komt de rest van de familie. Om 18.30 gaan we eten bij een restaurant hier aan de overkant.

Tot die tijd beetje bankhangen, T speelt een spelletje met een vriend, ik ben aan het kleuren. Morgen werken 😢
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_216009087
Nouja, @gewoonmezelf87, ik snap die bemoeizucht niet echt. Als een kind onder de tafel wil zitten, lekker laten gaan.
Trek je er niets van aan hoor, jij weet hoe en wat en dat anderen niet genegen zijn zich in te lezen, hun probleem.
Geniet van je rustige dagje :*

Gister naar appie gefietst voor broodjes maar hoewel buienradar aangaf dat het droog zou zijn... :N Dus maar thuis gegeten. Gelukkig ging s-t-b-e de hort op dus hadden zoon en ik het rijk alleen :+

Vandaag komen dochter en gezinnetje. Moet zo nog wel dweilen en vanavond de naan in de koekenpan mikken en dat was het wel.

Komt zoon er net achter dat er een paar legosets van Harry Potter eruit gaan/zijn en wil hij toch dat kasteel compleet hebben. Mist hij 4 sets en ipv dat hij die voor kerst had gevraagd... :') Heb er 2 betaald, de andere 2 betaalt ie zelf. Nu nog uitzoeken waar ze nog voor een redelijke prijs verkocht worden.
If they say
pi_216009330
quote:
1s.gif Op donderdag 26 december 2024 11:47 schreef Mushanga71 het volgende:
Nouja, @:gewoonmezelf87, ik snap die bemoeizucht niet echt. Als een kind onder de tafel wil zitten, lekker laten gaan.
Trek je er niets van aan hoor, jij weet hoe en wat en dat anderen niet genegen zijn zich in te lezen, hun probleem.
Geniet van je rustige dagje :*

Gister naar appie gefietst voor broodjes maar hoewel buienradar aangaf dat het droog zou zijn... :N Dus maar thuis gegeten. Gelukkig ging s-t-b-e de hort op dus hadden zoon en ik het rijk alleen :+

Vandaag komen dochter en gezinnetje. Moet zo nog wel dweilen en vanavond de naan in de koekenpan mikken en dat was het wel.

Komt zoon er net achter dat er een paar legosets van Harry Potter eruit gaan/zijn en wil hij toch dat kasteel compleet hebben. Mist hij 4 sets en ipv dat hij die voor kerst had gevraagd... :') Heb er 2 betaald, de andere 2 betaalt ie zelf. Nu nog uitzoeken waar ze nog voor een redelijke prijs verkocht worden.
Oh jeetje dus nu last minute nog veel geld uitgeven ;(

Veel plezier met het gezin vandaag.

@Vicky balen van de soep! Fijn dat de beef wel gelukt was. Fijne dag vandaag en werkse morgen weer...

Gezeur onder spoiler
SPOILER
Toen wij gister thuiskwamen lagen er vrijkaartjes voor de schaatsbaan in de brievenbus dankzij @BE dus dat wordt morgen heerlijk schaatsen en patatjes eten O+
S. 2014
J. 2016
  donderdag 26 december 2024 @ 12:30:41 #223
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_216009724
quote:
1s.gif Op donderdag 26 december 2024 12:03 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]
Oh jeetje dus nu last minute nog veel geld uitgeven ;(

Veel plezier met het gezin vandaag.

@:vicky balen van de soep! Fijn dat de beef wel gelukt was. Fijne dag vandaag en werkse morgen weer...

Gezeur onder spoiler
SPOILER
Toen wij gister thuiskwamen lagen er vrijkaartjes voor de schaatsbaan in de brievenbus dankzij @:BE dus dat wordt morgen heerlijk schaatsen en patatjes eten O+
Geniet ervan! Het is jullie echt gegund! :*
En voor wie denkt ‘wauw!,’: ik sponsor de ijsbaan hier, in ruil voor een vlag en een bord en dan krijg ik ook een stapel vrijkaartjes die we zelf vaak amper op krijgen dus ik geef ze dan graag weg! :) Scheelt weer een beetje en gaan die 100eur nog weer ietsje langer mee ;)
pi_216009954
Ooh, wat lief van @BE O+ Geniet ervan @gewoonmezelf87
Toch is het heel lief @BE! :Y

En...
SPOILER
En thanx! Zoon is nu aan het bouwen dus leuk als kasteel het later compleet is. En Harry Potter, vind ik zelf stiekum ook heel leuk ;)
If they say
pi_216010299
Ik ben openlijk harry potter fan hoor, niks stiekems aan O+ :D
S. 2014
J. 2016
pi_216010840
Jammer als kerst niet zo verloopt als je hoopt.

SPOILER
Verder wel lekker bezig geweest al.
Stoofpeertjes zijn klaar en de zelfgerolde varkenshaasrollade ligt al in de koelkast.
Vegan pavlova’s in de oven, saus, nougatine en eetbare parels ook al klaar.
Voel me best onder controle qua diner _O_
pi_216011155
quote:
1s.gif Op donderdag 26 december 2024 13:20 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

Ik ben openlijk harry potter fan hoor, niks stiekems aan O+ :D
Ooh, ik ook :D maar meer dat ik voor deze lego een klein vermogen over heb omdat ik het zelf leuk vind en zoon in de waan laat dat ik het voor hem doe :P

Ach @LeSage wat verdrietig ;( En je kan dan zo weinig he. Sterkte :*

Tafelkleed... Kleed gekocht, blijkt gaas te zijn :') Dus eerst een ander kleed, toen het gaas. Tafel moet beschermd want ongelakt hout :') Parkeer ik een beker thee op de onderste plank, mikt zoon die om. Een huge beker thee over dus de ongelaktetafelonderplank. Yay.
Denk trouwens dat het kleed plus gaas niet handig is met kleinzoon dus ik haal het straks wel weer weg en gooi er placemats op. Denk ik. Wacht wel af wat hij ermee doet :P
If they say
pi_216011853
quote:
1s.gif Op donderdag 26 december 2024 13:55 schreef LeSage het volgende:
Jammer als kerst niet zo verloopt als je hoopt.

SPOILER
Verder wel lekker bezig geweest al.
Stoofpeertjes zijn klaar en de zelfgerolde varkenshaasrollade ligt al in de koelkast.
Vegan pavlova’s in de oven, saus, nougatine en eetbare parels ook al klaar.
Voel me best onder controle qua diner _O_
SPOILER
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 27 december 2024 @ 09:12:48 #229
176471 oh-oh
pi_216021055
Ow @LeSage, sterkte ermee, dat is zeker verdrietig!
Ik heb alleen genoten van de Beyonce Bowl met kerst, gisteren zou ik wandelen met een vriendin maar het was koud dus ze kwam hier maar ja, ik had niks lekkers in huis :P
( Groucho Marx )
pi_216021141
Heeft iedereen fijne Kerstdagen achter de rug?
Kerstavond startte bij ons al om 3 uur met cadeautjes O+ Erg leuke cadeaus gekregen. Voor de kinderen hadden we Gravitrax onder de boom gelegd. Ze waren zo blij en nog steeds, ze zijn er niet bij weg te slaan.
Daarna met zijn 4en spontaan gegourmet, we hadden tot 2 uur niet eens een gourmetset in huis _O- De ochtend geschaatst (onze schaatbaan was gisteren op het Jeugdjournaal) en toen maar bedacht om te gaan gourmetten.

Eerste Kerstdag ik met de kinderen naar mijn familie, ondanks de drukte in zo'n kleine ruimte ging het prima ook daarna. Geen terugslag of overpikkeld.
Gisteren ging verloofde met de kinderen naar haar familie en heb ik heerlijk geNetflixt :D Het ging daar ok, maar wat gewoonmezelf schrijft is herkenbaar. En ik ben altijd wel gevat genoeg om een sneer terug te geven of een discussie aan te gaan. Verloofde valt dan wat stil.

Gisteren was een nogal vreemd einde
SPOILER
pi_216021492
Wat fijn @exode, dat jullie kerst zo goed is verlopen O+
Prima oplossing dus dat splitsen :)

En je spoiler... :o

Gister waren dochter, schoonzoon en kleinzoon O+ hier. Soon-to-be-ex was wederom de hort op, al had dochter hem wel geappt dat ze er zouden zijn. Was dus lekker rustig.
Kleinzoon jatte al snel een kadootje onder de boom vandaan, klom de bank op en ging erop liggen zodat ie het niet terug hoefde te geven :D Dat was het teken om te beginnen met uitpakken. Zoon en kleinzoon hebben samen de kadootjes uitgedeeld, zo schattig O+
De Takkie-op-wielen was een hit. Kleinzoon rende ermee door de kamer, roepend: atoo, atoo! :D O+
Visschotel viel tegen. Dat doe ik dus niet meer. Mijn mosterdblad was wél prima gelukt maar was, zoals verwacht, veel te veel. Hield de helft over dus maar aan dochter meegegeven.
Al met al is het reuze meegevallen :)
If they say
  vrijdag 27 december 2024 @ 10:11:53 #232
176471 oh-oh
pi_216021646
Waar zit ie al die tijd??
Ik ben aan het werk, lord drukkkkkkkkkkk :D
( Groucho Marx )
  vrijdag 27 december 2024 @ 10:12:09 #233
35189 Troel
scherp en bot
pi_216021649
Hier ook alles overleefd. Heerlijke dagen gehad, alhoewel ik het wel best heel erg kut vond dat ik op de 25e eerst mijn oudste puber in beweging moest zien te krijgen. Die had de dag ervoor van alles niet gedaan waardoor ik ook niet verder kon.
En hij kan al zo lekker tegen kritiek ;(
Gisteren heerlijk bij mijn schoonouders geweest en nu eventjes rust. Mijn schoonouders kunnen nog zeker twee weken eten van de overvloed van gisteren ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_216021685
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 december 2024 10:11 schreef oh-oh het volgende:
Waar zit ie al die tijd??
Ik ben aan het werk, lord drukkkkkkkkkkk :D
Ik heb geen flauw idee en het boeit me nog minder :+
Werkse!

Ik ga zo lunchen met een vriendin.
If they say
pi_216021805
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 december 2024 10:12 schreef Troel het volgende:
Hier ook alles overleefd. Heerlijke dagen gehad, alhoewel ik het wel best heel erg kut vond dat ik op de 25e eerst mijn oudste puber in beweging moest zien te krijgen. Die had de dag ervoor van alles niet gedaan waardoor ik ook niet verder kon.
En hij kan al zo lekker tegen kritiek ;(
Gisteren heerlijk bij mijn schoonouders geweest en nu eventjes rust. Mijn schoonouders kunnen nog zeker twee weken eten van de overvloed van gisteren ;)
Geniet van je rust :)
En pubers... :{

Dit jaar vergat ik de: banketstaaf, eiersalade én de bladerdeeghapjes :')
If they say
pi_216022048
Dit jaar had ik geen zin in hapjes of chips.

Braaf 3 kommen pompoensoep, vide en friet gegeten.

En 1 koekje als dessert.

Alvast fijne jaarwisseling
Volgens mij ben ik toch geen weerwolfje
  vrijdag 27 december 2024 @ 11:11:43 #237
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_216022458
Zoo, kerst weer voorbij. Na 2* eten + familie op eerste kerstdag zijn wij op tweede kerstdag altijd alleen met ons gezin. Dit jaar besloten om naar de efteling te gaan. Toen ik dat een maand geleden aan de kinderen beloofde had ik eigenlijk meteen spijt, want in mijn herinnering (ik heb in mijn studietijd bij de efteling gewerkt) was dat echt de drukste dag van het jaar...

Maar: het viel reuze mee, lang niet zo druk als verwacht, gemiddelde wachttijd een half uur (en bij de danse macabere een uur, maar die had ik ingecalculeerd). We hebben alles gedaan en gezien wat we wilden doen, mijn maag is weer danig op de proef gesteld (ik besloot dapper alle achtbanen met de kinderen mee te doen), en we hadden een top gesplit kerstdiner met om 3 uur poffertjes en om 7 uur friet. Vandaag doe ik dus even helemaal niks...
  vrijdag 27 december 2024 @ 11:16:33 #238
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_216022521
Mijn familie en schoonfamilie blonken wederom niet uit in helder en warm communiceren. En dat zeg ik netjes. Om verdrietig van te worden. Vervolgens reden we bijna tegen een andere auto op, waardoor M. in de paniek schoot "omdat de politie ons nu zou komen halen" en het voor vriendlief even teveel was - we kwamen bij zijn familie vandaan.

Dat gaan we volgend jaar anders doen. Klaar met dit soort tijdverdrijf.

We sliepen gelukkig aansluitend in een leuk hotel en aten daar een gruwelijk kerstdiner samen met M. Supergezellig met z'n drietjes gehad O+

Ik moet hier nu 3 dagen van bijkomen. Zondag vertrekken we naar Noorwegen op vakantie. Wegwezen! O+
  vrijdag 27 december 2024 @ 11:17:14 #239
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_216022531
@LeSage Mijn hart breekt bij je berichtje. Je post altijd zo liefdevol over je vader. Ik hoop dat het allemaal meevalt.
pi_216022790
Ach @Quoi Kon je sommige mensen maar duidelijk maken wat hun manier van communiceren met een ander doet.
Succes met ontstressen en een goede reis alvast!
pi_216022817
Gisteravond terug naar huis was het ontzettend mistig. Op de heenweg hadden we een pittig ongeval gezien, dus we waren blij toen we weer heelhuids thuis waren.
Vandaag weer rustig aan wat klusjes afstrepen.
  vrijdag 27 december 2024 @ 11:38:29 #242
176471 oh-oh
pi_216022899
Oh Noorwegen, heerlijk O+
Hier is het al twee dagen mistig, oprecht blij dat ik niet rij!
( Groucho Marx )
pi_216023065
Noorwegen, heerlijk Quoi!!

Wij zitten volgende week in de Beekse Bergen, zoveel zin in. Even thuis weg. Uitkijken over de dieren, sauna, zwemmen, Light Safari, bowlen en vooral chillen.

Mijn moeder, zus en neefje komen nog langs gaan we samen de Light Safari lopen.
pi_216023074
Wij hebben kerst ook weer overleeft.
2x een geslaagd kerstmaal met familie.
SPOILER
Nu lekker een weekje rust. Oud&nieuw vieren we thuis met het gezin.

[ Bericht 2% gewijzigd door Elleska op 27-12-2024 15:09:58 ]
pi_216023626
Het is toch wat met die families.

SPOILER
pi_216024261
Zo jammer dat mensen het nodig vinden om wat zij normaal vinden op te dringen aan een ander.
Hier kan het bij beide kanten van de familie ook op eieren lopen zijn, maar dit keer hebben we twee prima kerstdagen gehad.
pi_216024282
Toch nog even over die kliko's, he :D
Ik snap nu wel het psychologische effect van een kleinere kliko. Deze week de 140l container in gebruik genomen (ipv 240l) en ik gooi er net een tweede zakje afval in. Ik kreeg meteen de neiging om het goed te stapelen omdat het meteen al vol oogt op de bodem. :')
pi_216024587
SPOILER
@Hupje lucht eruit persen en ineens past er veel meer in de kliko ;)
If they say
  vrijdag 27 december 2024 @ 14:22:56 #249
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_216025576
Vorig jaar 2e kerstdag was de meest ongemakkelijke kerst ooit.
Mijn zwager was boos en we hebben toen in stilte en ongemak gegeten.
Gisteren was hij de grote afwezige bij zijn moeder thuis en is hij verder ook met geen woord benoemd de hele avond. Tot ik aan zijn zoon vroeg waar hij was. En die dacht dat zijn vader in het vliegtuig naar Nigeria (????), maar wist het niet zeker.
Het was in ieder geval niet meer zo ongemakkelijk als vorig jaar.

Oh ja, en eerste kerstdag besloot mijn oven ermee te stoppen. Elke keer als ik het deurtje opendeed, klapten de stoppen er uit.

En nu gaan we behangen ik laat morgen weten of ons huwelijk het overleefd heeft
pi_216026057
Wat een hoop gedoe eigenlijk zo met die verplichte feestdagen... naja we kunnen weer ademhalen, denk ik...

Wij zijn vanmorgen heerlijk naar de ijsbaan geweest en daarna hebben ze patatjes gegeten. Kids helemaal blij.

SPOILER
Nu nog even lekker niksen en morgen de boel weer opruimen en poetsen. O+
S. 2014
J. 2016
pi_216026173
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 11:17 schreef Quoi het volgende:
@:LeSage Mijn hart breekt bij je berichtje. Je post altijd zo liefdevol over je vader. Ik hoop dat het allemaal meevalt.
O+
Vanmorgen onderzoeken gehad, niets uitgekomen. Daarna hebben we hem opgehaald en zijn oudste en ik samen aan het chillen bij opa en oma.
Oudste kon kiezen tussen opa ophalen of schaatsen met z’n papa, maar wilde mee naar opa. Hij was stiekem ook wel bezorgd.
pi_216026209
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2024 11:16 schreef Quoi het volgende:
Mijn familie en schoonfamilie blonken wederom niet uit in helder en warm communiceren. En dat zeg ik netjes. Om verdrietig van te worden. Vervolgens reden we bijna tegen een andere auto op, waardoor M. in de paniek schoot "omdat de politie ons nu zou komen halen" en het voor vriendlief even teveel was - we kwamen bij zijn familie vandaan.

We sliepen gelukkig aansluitend in een leuk hotel en aten daar een gruwelijk kerstdiner samen met M. Supergezellig met z'n drietjes gehad O+

Ik moet hier nu 3 dagen van bijkomen. Zondag vertrekken we naar Noorwegen op vakantie. Wegwezen! O+
Schoonfamilie die niet goed communiceert heb ik ook, zo bleek afgelopen maand dat iedereen in het buitenland zat met kerst. Dus die slechte communicatie hadden wij al gehad :+
  vrijdag 27 december 2024 @ 15:08:19 #253
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_216026603
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2024 11:16 schreef Quoi het volgende:

Noorwegen O+
Mocht je in Geiranger zijn kun je dan kijken of je het oortje van mijn zoon kan vinden wat hij heeft laten vallen van de zomer?
BVD

:+
pi_216027494
Mochten er nog mensen geïnteresseerd zijn, ik heb nog spaarkaarten voor dagjes uit en de bios (Pathé) van de Albert Heijn. Wellicht leuk voor wie in de kerstvakantie wil gaan. Ik heb van beide 13 kaarten in de aanbieding, te gebruiken deze kerstvakantie (bios nog een weekje langer dacht ik).

Veel plezier in Noorwegen Quoi. Stiekem ben ik wel jaloers...
pi_216027630
Oh Noorwegen O+ dat lijkt me magisch zo in de winter.

Hier een hele relaxte kerst. 2 dagen naar familie dus hoefde zelf niet te koken. Kinderen konden zich gewoon afzonderen als ze daar behoefte aan hadden zonder opmerkingen. Niemand die te dronken was, niemand in de stress over het eten. Gewoon heel gezellig!

Ik heb net met mijn meiden een thuis spa gedaan met voetenbadje, voetmassage, haar- en gezichtmaskertje en uitgebreid douche ritueel. Met hapje, drankje, fluffy sokken, geurkaars en spa muziekje. Ze zijn er nog helemaal zen van :D
pi_216029321
Tis weer bijna 1 januari...

SPOILER
Einde egoklaagpost.

Zo met zoon naar de mcD. Doe ik nog wat met dat kind want ik voel me een loedermoeder.
If they say
pi_216030085
Heb je niet ‘gewoon’ heel veel last van stress icm depressieve klachten?
Dat gedoe met je ex, ook door lang zwijgen, moet toch genoeg met je doen.

Bij heel veel mensen slaat dat heel erg op het lichaam. Mijn moeder heeft dat ook altijd.
Migraine, problemen met eten, vermoeidheid.
  vrijdag 27 december 2024 @ 18:26:55 #258
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_216030299
Maar Mush… al die medicatie die je slikt. Doe je dat op recept en enigszins gedoseerd? Of mik je maar wat in je muil? Want dat laatste lijkt me niet oké.
pi_216030608
Zonder the know it all te willen uithangen maar dit zijn enorme stress en burnout vlaggen Mush. En 5 uur wakker, sorry misschien wat zweverig, maar dat zijn je darmen. En waar slaat stress op....

Ik doe geheel tegen mijn natuur ontspanningsoefeningen via de VGZ mindfullness App en het werkt. Vooral de ademhalingsoefeningen. Je hersenen staan in de vluchten, vechten of bevriezen stand bij veel stress. Met zo'n simpele oefening reset je dat zeg maar. Het is geen wondermiddel maar het haalt de scherpe rand eraf.
pi_216031381
Ik ben allang 'blij' dat mn rug en schouders niet meedoen Venco. Daar slaat de stress normaal het eerste op. Want ja, stress slaat gewoon keihard op je lichaam.

Ik heb altijd alles in huis @amaranta en ik slik het als het nodig is. De ha kent me ;) De diclo deed ik nu omdat ik eerst dacht aan keelontsteking maar dat is het beslist niet. De omeprazol heb ik als maagbeschermer bij de diclo. De oxaatjes alleen als het niet anders kan.
Gooi ik de diclo eruit, pcm doet ook wel iets.
Jaren geleden had ik precies hetzelfde en toen moest ik dagelijks omeprazol nemen.
Daarstraks ook 2 gaviscon genomen en de ergste burn is nu wat minder.

Mijn darmen zullen idd ook wel geupfucked zijn exode want alles hangt samen.
Deed laatst een test en daar kwam overspannenheid uit :@ Geen idee wat ik daarmee moet, eigenlijk. Moet het toch echt zelf oplossen. De praktijkondersteuner heb ik er de laatste keer uitgeluld :')
Maar, dat mindfullness dat helpt wel? Ademhaling is bij mij ook stuk. Door de stress haal ik via mn borst adem en daar krijg ik het weer benauwd van. Neem ik een extra puffer maar teveel daarvan geeft ook weer benauwdheid, zei de arts op de seh laatst.

Alles hangt ook samen en als er dan wat goed fout gaat, krijg je het domino-effect.
Ik heb het zilveren kruis, ga straks es kijken of zij ook zo'n app hebben.
Mijn brein staat gewoon altijd gevechtsklaar. Best vermoeiend.

Enige voordeel is wel, ik heb geen heuppijn meer. Denk dat mijn lichaam vindt dat het wel even genoeg is, ofzo.

Ik zal doorgaan, het graan heeft de orkaan ook doorstaan.
If they say
pi_216031489
Ik heb geen VGZ, de App is voor iedereen gratis Mush. Was een aanrader van mijn fysio. Met haar doe ik oa ook Mindfullness. Ik voel de spanning nu in mijn lichaam, 4 jaar lang onderdrukt/genegeerd. Dan pak ik een moment om een relax oefening te doen. Die zijn er al van 3 minuten. Het lijkt zelfs mijn hyperventilatie te verminderen. Dus het doet echt wat.

Maar het werkt niet voor iedereen. Verloofde gaat bijvoorbeeld wandelen of even gamen. Die wordt vooral onrustig van een relax oefening.
  vrijdag 27 december 2024 @ 19:37:57 #262
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_216031522
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2024 14:22 schreef amaranta het volgende:
Vorig jaar 2e kerstdag was de meest ongemakkelijke kerst ooit.
Mijn zwager was boos en we hebben toen in stilte en ongemak gegeten.
Gisteren was hij de grote afwezige bij zijn moeder thuis en is hij verder ook met geen woord benoemd de hele avond. Tot ik aan zijn zoon vroeg waar hij was. En die dacht dat zijn vader in het vliegtuig naar Nigeria (????), maar wist het niet zeker.
Het was in ieder geval niet meer zo ongemakkelijk als vorig jaar.

Oh ja, en eerste kerstdag besloot mijn oven ermee te stoppen. Elke keer als ik het deurtje opendeed, klapten de stoppen er uit.

En nu gaan we behangen ik laat morgen weten of ons huwelijk het overleefd heeft
Oh, dat hebben wij ook soms!
Als we eerst de oven uitzetten voor we de deur open trekken hoeven we niet constant alle wekkers opnieuw te zetten! :D En hij doet het alleen bij 220, meestal zitten we goed. :+
  vrijdag 27 december 2024 @ 19:38:38 #263
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_216031549
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2024 14:45 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Wat een hoop gedoe eigenlijk zo met die verplichte feestdagen... naja we kunnen weer ademhalen, denk ik...

Wij zijn vanmorgen heerlijk naar de ijsbaan geweest en daarna hebben ze patatjes gegeten. Kids helemaal blij.

SPOILER
Nu nog even lekker niksen en morgen de boel weer opruimen en poetsen. O+
O+ *O*
pi_216032213
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 18:44 schreef exode het volgende:
Zonder the know it all te willen uithangen maar dit zijn enorme stress en burnout vlaggen Mush. En 5 uur wakker, sorry misschien wat zweverig, maar dat zijn je darmen. En waar slaat stress op....
* Vanyel klimt op stokpaard

Of oestrogeentekort *)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_216032291
Hyperventilatie, check :@
Ik heb de app net geïnstalleerd, nu even uivogelen hoe het werkt en dan ga ermee aan de slag.
Wandelen is ook O+ maar met dit weer hoeft het voor mij dan weer niet.
Dank je voor je tip exode :)
Nu wordt de stress echt too much omdat het zowel zakelijk als privé is. Dat breekt echt op, blijkbaar.
If they say
  vrijdag 27 december 2024 @ 20:39:43 #266
37150 livelink
pi_216032955
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2024 20:08 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Of oestrogeentekort *)
Mmm, ik slaap de laatste tijd ook weer heel slecht en heb er zeker de leeftijd voor. Maar voor de rest ben ik fluitend door de overgang aan het rollen, dus heb ik geen enkele reden gezien om naar de ha te gaan. Alleen dat slechte slapen breekt me op. Aan de andere kant breekt het me met name op nu in deze drukke periode, waarin elke regelmaat ver te zoeken is.
  vrijdag 27 december 2024 @ 20:40:46 #267
37150 livelink
pi_216032977
Heb vandaag en gisteren dan juist wel weer gewandeld, maar ik ontspan alleen maar van alleen wandelen. Wandelen met/in een groep vind ik dus totaal niet ontspannend, helaas.
pi_216033442
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 20:40 schreef livelink het volgende:
Heb vandaag en gisteren dan juist wel weer gewandeld, maar ik ontspan alleen maar van alleen wandelen. Wandelen met/in een groep vind ik dus totaal niet ontspannend, helaas.
Hebben wij ook, vandaag hebben we allebei apart van elkaar een half uur gewandeld.
Ik loop altijd alleen en soms met verloofde en houden we allebei onze mond. Heerlijk.
pi_216033517
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2024 20:08 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Of oestrogeentekort *)
Ook specifiek om 5 uur?
https://brellavio.nl/blogs/gezondheid/orgaanklok
pi_216036256
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 20:39 schreef livelink het volgende:

[..]
Mmm, ik slaap de laatste tijd ook weer heel slecht en heb er zeker de leeftijd voor. Maar voor de rest ben ik fluitend door de overgang aan het rollen, dus heb ik geen enkele reden gezien om naar de ha te gaan. Alleen dat slechte slapen breekt me op. Aan de andere kant breekt het me met name op nu in deze drukke periode, waarin elke regelmaat ver te zoeken is.
Ik ben groot voorstander van het leven zo makkelijk maken als binnen de omstandigheden mogelijk is.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_216036308
quote:
Bij sommige mensen wel :Y
pi_216037731
Yoga nidra via youtube vind ik verrassend kalmerend... dikke stresskip met (wederom) overspannen verschijnselen en angststoornis en ik probeer dit wel n paar x per week te doen.

Slapen is hier ook drama, vooral t in slaap vallen momenteel...
S. 2014
J. 2016
pi_216037859
quote:
Wat grappig dit... ik sta bijna elke ochtend licht misselijk op maar dat komt dan dus door de dikke darm/maag... ( ik dacht altijd doordat mn maag dan leeg is)
S. 2014
J. 2016
pi_216041846
quote:
Thanx!
En het was vanmorgen weer 5 uur :{
Nou moet ik zeggen dat ik te weinig drink, as usual. Misschien dat het daaraan ligt? Wel bloedirritant want ik ben gewoon écht moe door dit tijdstip. Probeer altijd wel weer te gaan slapen maar dat lukt niet altijd.

Heb de app bekeken en een lijst gemaakt. Zijn best veel dingen die interessant zijn. Ga er een dagtaak aan krijgen :D
If they say
pi_216041896
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2024 23:18 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Yoga nidra via youtube vind ik verrassend kalmerend... dikke stresskip met (wederom) overspannen verschijnselen en angststoornis en ik probeer dit wel n paar x per week te doen.

Slapen is hier ook drama, vooral t in slaap vallen momenteel...
Inslapen gaat wél goed, ben zowat knock out. Met dank aan Oxaatje, dat wel :+ Maar elke morgen wakker worden om 5 uur, mn ogen dichthouden met de gedachte: niet op de wekker kijken x tig en dan toch stiekem loeren in de hoop dat het wel een fatsoenlijk tijdstip is echt meh.

Yoga, daar is mijn lichaam niet geschikt voor :@
If they say
pi_216042066
Ik heb bij mindfulness gemengde gevoelens, de eerste keer dat ik mindfulness oefeningen deed was bij een psycholoog die 3 meter boven de grond zweefde volgens mij. En dat zweverige daar kan ik dus helemaal niks mee.
Intussen ook wel oefeningen gevonden die niet zweverig ingesproken zijn, dat werkt matig.

Wat mij ook nog wel eens helpt is koptelefoon op, op de bank onder een dekentje en dan heb ik een playlist met nummers die ik op een of andere manier associeer met ontspannen, als ik dat op zet dan voel ik me ook al wat lichter. Maar die zet ik dus niet op in de auto, want ik ben bang dat ik dan in slaap val.

En ik heb al verschillende keren het advies gekregen om yoga te proberen, maar daar ligt een enorme drempel. Misschien thuis maar eens proberen.

Verder wandelen, ofwel met een podcast of gewoon zonder muziek e.d. Maar dan heb ik wel heel erg de neiging om in mijn hoofd te gaan zitten.

Maar echt ontspannen... dat is al lang geleden.
Slecht slapen doe ik ook alweer een paar weken. Regelmatig wakker om een uur of 2, om een uur of 5.
Ik ben er nou niet uit of het nou wel of niet helpt om 's middags 20-30 minuten op de bank te gaan liggen. Ik slaap er niet beter van, maar ook niet slechter. Alleen de middag is wat beter vol te houden.
Ik zit regelmatig te knikkebollen als ik achter de computer zit.
Het ligt in elk geval niet aan mijn mate van activiteit want die is wel ruim voldoende.

En update over de zweetvoeten knul... het is uit dus problem solved :+ .
pi_216042089
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 08:29 schreef Nijna het volgende:
En update over de zweetvoeten knul... het is uit dus problem solved :+ .
_O-

Wij zijn meestal samen wakker om stipt 5.30u. Maar dat komt doordat de buurman dan zijn blender aanzet }:|
pi_216042127
@Hupje dat is irritant zo'n buur met een blender om half 6 :X .
  zaterdag 28 december 2024 @ 08:39:41 #279
319308 Tink89
To live is to dance
pi_216042155
Mush, ik heb ooit al eerder m'n zorgen geuit en doe dat nog een keertje: praat met iemand. De situatie bij jou is echt echt echt niet gezond en je lijf en hoofd geven heel duidelijk aan dat dit niet langer zo kan. En dat je de poh-ggz 'eruit geluld' hebt, kan. Maar dan heb je er iig over gepraat. En mogelijk kan een doorverwijzing naar een psycholoog, coach, weet ik veel wat wel helpend zijn. Ik vind al jouw klachten klinken als veel te veel stress/burn out klachten en als je er niet nu iets mee doet, heeft je zoon dadelijk echt niks meer aan je omdat je niet meer verder komt dan je bed en de bank.
/einderelaas

Wij zijn weer thuis! Gisteren wel echt drama om de kinderen in slaap te krijgen en ze ook vannacht allebei een keer naast/in m'n bed gehad. De oudste wilde het liefst op vakantie blijven terwijl de jongste met inslapen elke avond piepte dat hij naar huis wilde.

Dus nu ga ik (en wat voelt dit ongelooflijk decadent) de carnavalsvakantie ook maar even boeken. Gisteren wel een flink gesprek met m'n man gehad. Die zou het liefst met de tent gaan op elke vakantie. Dat hebben we één jaar geprobeerd, maar trok ik echt niet. De compromis was een (grote met ook heel grote voortent) caravan. Maar na een paar jaar caravanen merk ik bij de wintervakanties in een huisje dat ik daar echt veel minder stress van heb. Eigen sanitair, niks klam of vochtig, gewoon in je ondergoed op de bank hangen en geen stress als er iets heerst op de camping (mysofobie), een complete keuken en een vaatwasser... En dus opperde ik heel voorzichtig om de caravan te verkopen. M'n man was er kapot van, voor hem is kamperen echt het summum van vakantie en hij geniet er intens van. Dus er is nog niks besloten. Deze zomer gaan we sowieso met de caravan nog (al geboekt) en het klopt wel dat de kinderen op de camping echt heel erg goed zichzelf kunnen vermaken, zeker op een veldje met een speeltuintje enzo. Maar ik mis een groot bed en privacy en geen herrie hebben van de buren en en en....
  zaterdag 28 december 2024 @ 08:57:48 #280
176471 oh-oh
pi_216042298
Vakanties mis ik, als er een hond of vijf dood zijn hier kan ik wel weer eens naar Texel hoop ik :+
En ik heb nog nooit zoveel en goed geslapen als sinds mijn gezondheidsgedoe O+
( Groucho Marx )
pi_216042312
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 08:39 schreef Tink89 het volgende:
Mush, ik heb ooit al eerder m'n zorgen geuit en doe dat nog een keertje: praat met iemand. De situatie bij jou is echt echt echt niet gezond en je lijf en hoofd geven heel duidelijk aan dat dit niet langer zo kan. En dat je de poh-ggz 'eruit geluld' hebt, kan. Maar dan heb je er iig over gepraat. En mogelijk kan een doorverwijzing naar een psycholoog, coach, weet ik veel wat wel helpend zijn. Ik vind al jouw klachten klinken als veel te veel stress/burn out klachten en als je er niet nu iets mee doet, heeft je zoon dadelijk echt niks meer aan je omdat je niet meer verder komt dan je bed en de bank.
/einderelaas

Wij zijn weer thuis! Gisteren wel echt drama om de kinderen in slaap te krijgen en ze ook vannacht allebei een keer naast/in m'n bed gehad. De oudste wilde het liefst op vakantie blijven terwijl de jongste met inslapen elke avond piepte dat hij naar huis wilde.

Dus nu ga ik (en wat voelt dit ongelooflijk decadent) de carnavalsvakantie ook maar even boeken. Gisteren wel een flink gesprek met m'n man gehad. Die zou het liefst met de tent gaan op elke vakantie. Dat hebben we één jaar geprobeerd, maar trok ik echt niet. De compromis was een (grote met ook heel grote voortent) caravan. Maar na een paar jaar caravanen merk ik bij de wintervakanties in een huisje dat ik daar echt veel minder stress van heb. Eigen sanitair, niks klam of vochtig, gewoon in je ondergoed op de bank hangen en geen stress als er iets heerst op de camping (mysofobie), een complete keuken en een vaatwasser... En dus opperde ik heel voorzichtig om de caravan te verkopen. M'n man was er kapot van, voor hem is kamperen echt het summum van vakantie en hij geniet er intens van. Dus er is nog niks besloten. Deze zomer gaan we sowieso met de caravan nog (al geboekt) en het klopt wel dat de kinderen op de camping echt heel erg goed zichzelf kunnen vermaken, zeker op een veldje met een speeltuintje enzo. Maar ik mis een groot bed en privacy en geen herrie hebben van de buren en en en....
Er zijn ook campings met huisjes en ingerichte tenten (glamping), met eigen sanitair enzo.
Voordelen van een camping, met fatsoenlijk bed en eigen sanitair enzo... misschien is dat nog een tussenoplossing?

Voor wat betreft je relaas aan @Mushanga71, helemaal mee eens!
Zo doorgaan gaat niet werken mush, om voor je zoon te kunnen zorgen zal je ook voor jezelf moeten zorgen!
Het is een stressvolle situatie, dat kan je niet zo even wegtoveren, maar wellicht zijn er nog wel dingen die je kan doen om voor jezelf een beetje druk van de ketel te halen.
Misschien toch nog eens met de huisarts in gesprek of de poh en kijken of je dan niet een andere optie hebt qua hulp?

Al herken ik wel het "eruit lullen", ik kan dat soms ook wel en niet eens helemaal bewust volgens mij.
Maar ik heb nu een psycholoog die laat zich niet afleiden door een dom grapje of iets dergelijks. En dat was nodig, want er moet toch echt iets veranderen om beter in mijn vel te komen te zitten.
  zaterdag 28 december 2024 @ 09:07:50 #282
176471 oh-oh
pi_216042350
Wij zitten volle mankracht klaar voor de eindejaarsdrukte van werk en er belt niemand :D
( Groucho Marx )
pi_216042435
Mindfullness is natuurlijk een leuke term die ik lekker breed neem. Iets met aandacht doen, ontspannen. Dat kan meditatie zijn, maar ook een boek lezen of met de honden wandelen of sporten.

Ik heb meerdere keren zo'n bodyscan oefening gedaan maar daar dwaal ik enorm bij af. De ademhalingsoefeningen werken wel, ook omdat mijn longen gewoon nog niet zo lekker werken. Dan adem ik goed in en uit en krijg letterlijk lucht. Ik voel dan dat ik minder gespannen word.

Ennuh onze kraskalenders:
Ik nog 1 sneeuwbol voor ¤ 20.000
Verloofde precies hetzelfde.
B nog 1 ster voor ¤ 100.000
Juul kan alleen nog ¤ 10 winnen.
  zaterdag 28 december 2024 @ 09:17:38 #284
176471 oh-oh
pi_216042452
Ik heb hier ook zo een ding liggen maar ik snap er geen hout van dus mijn neefje mag dat morgen doen :D
( Groucho Marx )
pi_216042465
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 09:07 schreef oh-oh het volgende:
Wij zitten volle mankracht klaar voor de eindejaarsdrukte van werk en er belt niemand :D
Pas maar op dat je niks jinxt met je uitspraak ;) werk ze!

@exode, ik moet ook nog 1 ster voor 100.000 en man nog 1 bel voor 5.000 volgens mij.
Maar dat hebben we al meerdere jaren zo en die laatste ster/bel/... komt nooit, behalve soms de kerstman of muts voor gratis kraslot/5 euro.
  zaterdag 28 december 2024 @ 09:20:53 #286
176471 oh-oh
pi_216042476
Het is al 9:20 en ik heb nog geen call gehad, dat is echt nog nooit gebeurd, zelfs niet op een rustige dag :D
( Groucho Marx )
pi_216042483
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 09:20 schreef oh-oh het volgende:
Het is al 9:20 en ik heb nog geen call gehad, dat is echt nog nooit gebeurd, zelfs niet op een rustige dag :D
Stilte voor de storm...
  zaterdag 28 december 2024 @ 09:32:06 #288
176471 oh-oh
pi_216042540
Nou ja die storm kan komen maar je kan niet meer calls pakken dan je pakt dus elke minuut dat je geen call hebt is mooi meegenomen, en ik had er nu pas 1 en niks er achteraan.
( Groucho Marx )
pi_216042570
Whaha Nijna, mooi opgelost zo :D Hoop ik niet dat je al sloffen voor hem gekocht had ;)

En jullie hebben gelijk. Ik heb eerder bij een psycholoog gelopen maar ze ging met pensioen. En het was fijn om mijn shit op haar bordje te gooien, alles wat inzichtelijker maken, me op te peppen als de wolk te zwart werd en mijn lichaam aangaf dat wat ik deed, niet werkte. Het hielp best wel.
Ik was zo opgelucht dat ik eindelijk de beslissing om te scheiden had genomen, iets wat zij jaren geleden al adviseerde. Stap in de goede richting.
Alleen voor zoon is het nu nodig dat ik niet zo blijf doorgaan. Hij heeft recht op een moeder die er 100% voor hem is en niet half.
Ik ben er voor hem, altijd, doe ook leuke dingen met hem, maar hij is me soms teveel :@
In januari zal ik een afspraak maken bij de ha en een verwijs vragen (ook meteen voor de vrouwenkliniek :') ). Dan zal ik ook bekennen dat de poh niet voor mij werkt. Ha is gelukkig wel op de hoogte van de scheiding.
Meiden, dank voor jullie adviezen :* Ik ben te koppig en eigenwijs en zit te veel in mijn zellufdoenmodus. Maar het gaat een keer fout...

En muziek. Zoon en ik spelen vaak ons zelfbedachte muziekraadspel. Dat gaat er alleen niet rustig aantoe :D Tis wél ontspannend, dwz, verstand op nul en keihard meezingen O+

Zoon slaapt nog, denk ik dat we straks buiten de deur gaan lunchen. Daar maak ik hem blij mee :)
If they say
  zaterdag 28 december 2024 @ 09:39:20 #290
35189 Troel
scherp en bot
pi_216042597
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 09:01 schreef Nijna het volgende:

Al herken ik wel het "eruit lullen", ik kan dat soms ook wel en niet eens helemaal bewust volgens mij.
Maar ik heb nu een psycholoog die laat zich niet afleiden door een dom grapje of iets dergelijks. En dat was nodig, want er moet toch echt iets veranderen om beter in mijn vel te komen te zitten.
Voor mij is dat het teken dat je inderdaad beter een andere hulpverlener zoekt. Want ze moeten wel tegen je opgewassen zijn :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_216042613
Waar halen jullie die kraskalenders?
Moet nog wel een oudejaarslot halen. Ongelukkig in de liefde dus wie weet :P
If they say
pi_216042638
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 december 2024 09:39 schreef Troel het volgende:

[..]
Voor mij is dat het teken dat je inderdaad beter een andere hulpverlener zoekt. Want ze moeten wel tegen je opgewassen zijn :P
Dat he? Beetje doorboren enzo en zich niet laten bedotten als je zegt: het gaat prima, opgelost en doei! :+
If they say
  zaterdag 28 december 2024 @ 09:42:53 #293
35189 Troel
scherp en bot
pi_216042651
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 09:40 schreef Mushanga71 het volgende:
Waar halen jullie die kraskalenders?
Moet nog wel een oudejaarslot halen. Ongelukkig in de liefde dus wie weet :P
Ja hey, dat is gemeen! Ik heb er twee en ik kan het geld wel gebruiken om het huis te renoveren :P En ik ben volgens mij echt wel gelukkig in de liefde inmiddels ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_216042707
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 december 2024 09:42 schreef Troel het volgende:

[..]
Ja hey, dat is gemeen! Ik heb er twee en ik kan het geld wel gebruiken om het huis te renoveren :P En ik ben volgens mij echt wel gelukkig in de liefde inmiddels ;)
:D
Nou, ik zou al gelukkig zijn met liefde in een tent, al haat ik tenten :D
Maar je kan niet alles hebben hoor! :P

Huis nog steeds hetzelfde?
If they say
  zaterdag 28 december 2024 @ 09:47:01 #295
35189 Troel
scherp en bot
pi_216042722
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2024 09:46 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
:D
Nou, ik zou al gelukkig zijn met liefde in een tent, al haat ik tenten :D
Maar je kan niet alles hebben hoor! :P

Huis nog steeds hetzelfde?
Ja, maar via via is de gedeputeerde er inmiddels bij betrokken, dat geeft iets van hoop?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_216042744
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 december 2024 09:47 schreef Troel het volgende:

[..]
Ja, maar via via is de gedeputeerde er inmiddels bij betrokken, dat geeft iets van hoop?
Altijd hoop blijven houden :Y
Het is nu ruim een jaar geleden dus het zou niet verkeerd zijn als er eindelijk een oplossing komt. Plus een zak met geld :)
If they say
  zaterdag 28 december 2024 @ 09:50:30 #297
35189 Troel
scherp en bot
pi_216042774
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 09:48 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Altijd hoop blijven houden :Y
Het is nu ruim een jaar geleden dus het zou niet verkeerd zijn als er eindelijk een oplossing komt. Plus een zak met geld :)
Ja, vriendlief krijgt dagelijks een herinnering met de foto's van een jaar terug. Ben blij dat ik dat niet heb, het hele gebeuren heeft er toch wel flink ingehakt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_216042813
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 december 2024 09:50 schreef Troel het volgende:

[..]
Ja, vriendlief krijgt dagelijks een herinnering met de foto's van een jaar terug. Ben blij dat ik dat niet heb, het hele gebeuren heeft er toch wel flink ingehakt.
Moet je ook niet doen, foto's terugkijken. Het staat op je netvlies gebrand en das genoeg, helaas.
En inhakken uiteraard, zou makkelijker zijn als er flink schot in de zaak zou komen. Hoop zo dat in 2025 alles is opgelost!
If they say
pi_216043665
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 08:57 schreef oh-oh het volgende:

En ik heb nog nooit zoveel en goed geslapen als sinds mijn gezondheidsgedoe O+
Is er toch nog een plusje gevonden. :P
pi_216043840
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 09:36 schreef Mushanga71 het volgende:
Whaha Nijna, mooi opgelost zo :D Hoop ik niet dat je al sloffen voor hem gekocht had ;)

En jullie hebben gelijk. Ik heb eerder bij een psycholoog gelopen maar ze ging met pensioen. En het was fijn om mijn shit op haar bordje te gooien, alles wat inzichtelijker maken, me op te peppen als de wolk te zwart werd en mijn lichaam aangaf dat wat ik deed, niet werkte. Het hielp best wel.
Ik was zo opgelucht dat ik eindelijk de beslissing om te scheiden had genomen, iets wat zij jaren geleden al adviseerde. Stap in de goede richting.
Alleen voor zoon is het nu nodig dat ik niet zo blijf doorgaan. Hij heeft recht op een moeder die er 100% voor hem is en niet half.
Ik ben er voor hem, altijd, doe ook leuke dingen met hem, maar hij is me soms teveel :@
In januari zal ik een afspraak maken bij de ha en een verwijs vragen (ook meteen voor de vrouwenkliniek :') ). Dan zal ik ook bekennen dat de poh niet voor mij werkt. Ha is gelukkig wel op de hoogte van de scheiding.
Meiden, dank voor jullie adviezen :* Ik ben te koppig en eigenwijs en zit te veel in mijn zellufdoenmodus. Maar het gaat een keer fout...

En muziek. Zoon en ik spelen vaak ons zelfbedachte muziekraadspel. Dat gaat er alleen niet rustig aantoe :D Tis wél ontspannend, dwz, verstand op nul en keihard meezingen O+

Zoon slaapt nog, denk ik dat we straks buiten de deur gaan lunchen. Daar maak ik hem blij mee :)
Ik had nog geen sloffen gekocht voor hem nee ;)

Team zellufdoenmodus... maar dat is niet altijd handig en het hoeft ook niet (een ander advies geven is nog altijd makkelijker dan het zelf toepassen ;) ). Maar lijkt me een goed voornemen om in het nieuwe jaar naar de huisarts te gaan!
Mooi dat jullie muziekspel ontspannend werkt! Zou ik er vooral inhouden.
Maak je jezelf ook blij met buiten de deur lunchen? :*

quote:
2s.gif Op zaterdag 28 december 2024 09:39 schreef Troel het volgende:

[..]
Ja precies! Gelukkig zit ik nu goed.
Het kost ook vaak tijd voor ik het achterste van mijn tong laat zien, maar ik heb nu wel het idee dat er iets gebeurt, al zijn het maar hele kleine stapjes. Ik hoop dat ze ergens toe gaan leiden uiteindelijk...

@Mushanga71, ik haal ze bij de bruna. Veel boekhandels hebben ze wel en supermarkten denk ik ook. Volgens mij bij Jumbo in elk geval wel.
pi_216043844
En dicht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')