abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216042066
Ik heb bij mindfulness gemengde gevoelens, de eerste keer dat ik mindfulness oefeningen deed was bij een psycholoog die 3 meter boven de grond zweefde volgens mij. En dat zweverige daar kan ik dus helemaal niks mee.
Intussen ook wel oefeningen gevonden die niet zweverig ingesproken zijn, dat werkt matig.

Wat mij ook nog wel eens helpt is koptelefoon op, op de bank onder een dekentje en dan heb ik een playlist met nummers die ik op een of andere manier associeer met ontspannen, als ik dat op zet dan voel ik me ook al wat lichter. Maar die zet ik dus niet op in de auto, want ik ben bang dat ik dan in slaap val.

En ik heb al verschillende keren het advies gekregen om yoga te proberen, maar daar ligt een enorme drempel. Misschien thuis maar eens proberen.

Verder wandelen, ofwel met een podcast of gewoon zonder muziek e.d. Maar dan heb ik wel heel erg de neiging om in mijn hoofd te gaan zitten.

Maar echt ontspannen... dat is al lang geleden.
Slecht slapen doe ik ook alweer een paar weken. Regelmatig wakker om een uur of 2, om een uur of 5.
Ik ben er nou niet uit of het nou wel of niet helpt om 's middags 20-30 minuten op de bank te gaan liggen. Ik slaap er niet beter van, maar ook niet slechter. Alleen de middag is wat beter vol te houden.
Ik zit regelmatig te knikkebollen als ik achter de computer zit.
Het ligt in elk geval niet aan mijn mate van activiteit want die is wel ruim voldoende.

En update over de zweetvoeten knul... het is uit dus problem solved :+ .
Fake it till you make it...
pi_216042089
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 08:29 schreef Nijna het volgende:
En update over de zweetvoeten knul... het is uit dus problem solved :+ .
_O-

Wij zijn meestal samen wakker om stipt 5.30u. Maar dat komt doordat de buurman dan zijn blender aanzet }:|
pi_216042127
@Hupje dat is irritant zo'n buur met een blender om half 6 :X .
  zaterdag 28 december 2024 @ 08:39:41 #279
319308 Tink89
To live is to dance
pi_216042155
Mush, ik heb ooit al eerder m'n zorgen geuit en doe dat nog een keertje: praat met iemand. De situatie bij jou is echt echt echt niet gezond en je lijf en hoofd geven heel duidelijk aan dat dit niet langer zo kan. En dat je de poh-ggz 'eruit geluld' hebt, kan. Maar dan heb je er iig over gepraat. En mogelijk kan een doorverwijzing naar een psycholoog, coach, weet ik veel wat wel helpend zijn. Ik vind al jouw klachten klinken als veel te veel stress/burn out klachten en als je er niet nu iets mee doet, heeft je zoon dadelijk echt niks meer aan je omdat je niet meer verder komt dan je bed en de bank.
/einderelaas

Wij zijn weer thuis! Gisteren wel echt drama om de kinderen in slaap te krijgen en ze ook vannacht allebei een keer naast/in m'n bed gehad. De oudste wilde het liefst op vakantie blijven terwijl de jongste met inslapen elke avond piepte dat hij naar huis wilde.

Dus nu ga ik (en wat voelt dit ongelooflijk decadent) de carnavalsvakantie ook maar even boeken. Gisteren wel een flink gesprek met m'n man gehad. Die zou het liefst met de tent gaan op elke vakantie. Dat hebben we één jaar geprobeerd, maar trok ik echt niet. De compromis was een (grote met ook heel grote voortent) caravan. Maar na een paar jaar caravanen merk ik bij de wintervakanties in een huisje dat ik daar echt veel minder stress van heb. Eigen sanitair, niks klam of vochtig, gewoon in je ondergoed op de bank hangen en geen stress als er iets heerst op de camping (mysofobie), een complete keuken en een vaatwasser... En dus opperde ik heel voorzichtig om de caravan te verkopen. M'n man was er kapot van, voor hem is kamperen echt het summum van vakantie en hij geniet er intens van. Dus er is nog niks besloten. Deze zomer gaan we sowieso met de caravan nog (al geboekt) en het klopt wel dat de kinderen op de camping echt heel erg goed zichzelf kunnen vermaken, zeker op een veldje met een speeltuintje enzo. Maar ik mis een groot bed en privacy en geen herrie hebben van de buren en en en....
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zaterdag 28 december 2024 @ 08:57:48 #280
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_216042298
Vakanties mis ik, als er een hond of vijf dood zijn hier kan ik wel weer eens naar Texel hoop ik :+
En ik heb nog nooit zoveel en goed geslapen als sinds mijn gezondheidsgedoe O+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_216042312
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 08:39 schreef Tink89 het volgende:
Mush, ik heb ooit al eerder m'n zorgen geuit en doe dat nog een keertje: praat met iemand. De situatie bij jou is echt echt echt niet gezond en je lijf en hoofd geven heel duidelijk aan dat dit niet langer zo kan. En dat je de poh-ggz 'eruit geluld' hebt, kan. Maar dan heb je er iig over gepraat. En mogelijk kan een doorverwijzing naar een psycholoog, coach, weet ik veel wat wel helpend zijn. Ik vind al jouw klachten klinken als veel te veel stress/burn out klachten en als je er niet nu iets mee doet, heeft je zoon dadelijk echt niks meer aan je omdat je niet meer verder komt dan je bed en de bank.
/einderelaas

Wij zijn weer thuis! Gisteren wel echt drama om de kinderen in slaap te krijgen en ze ook vannacht allebei een keer naast/in m'n bed gehad. De oudste wilde het liefst op vakantie blijven terwijl de jongste met inslapen elke avond piepte dat hij naar huis wilde.

Dus nu ga ik (en wat voelt dit ongelooflijk decadent) de carnavalsvakantie ook maar even boeken. Gisteren wel een flink gesprek met m'n man gehad. Die zou het liefst met de tent gaan op elke vakantie. Dat hebben we één jaar geprobeerd, maar trok ik echt niet. De compromis was een (grote met ook heel grote voortent) caravan. Maar na een paar jaar caravanen merk ik bij de wintervakanties in een huisje dat ik daar echt veel minder stress van heb. Eigen sanitair, niks klam of vochtig, gewoon in je ondergoed op de bank hangen en geen stress als er iets heerst op de camping (mysofobie), een complete keuken en een vaatwasser... En dus opperde ik heel voorzichtig om de caravan te verkopen. M'n man was er kapot van, voor hem is kamperen echt het summum van vakantie en hij geniet er intens van. Dus er is nog niks besloten. Deze zomer gaan we sowieso met de caravan nog (al geboekt) en het klopt wel dat de kinderen op de camping echt heel erg goed zichzelf kunnen vermaken, zeker op een veldje met een speeltuintje enzo. Maar ik mis een groot bed en privacy en geen herrie hebben van de buren en en en....
Er zijn ook campings met huisjes en ingerichte tenten (glamping), met eigen sanitair enzo.
Voordelen van een camping, met fatsoenlijk bed en eigen sanitair enzo... misschien is dat nog een tussenoplossing?

Voor wat betreft je relaas aan @Mushanga71, helemaal mee eens!
Zo doorgaan gaat niet werken mush, om voor je zoon te kunnen zorgen zal je ook voor jezelf moeten zorgen!
Het is een stressvolle situatie, dat kan je niet zo even wegtoveren, maar wellicht zijn er nog wel dingen die je kan doen om voor jezelf een beetje druk van de ketel te halen.
Misschien toch nog eens met de huisarts in gesprek of de poh en kijken of je dan niet een andere optie hebt qua hulp?

Al herken ik wel het "eruit lullen", ik kan dat soms ook wel en niet eens helemaal bewust volgens mij.
Maar ik heb nu een psycholoog die laat zich niet afleiden door een dom grapje of iets dergelijks. En dat was nodig, want er moet toch echt iets veranderen om beter in mijn vel te komen te zitten.
  zaterdag 28 december 2024 @ 09:07:50 #282
176471 oh-oh
pi_216042350
Wij zitten volle mankracht klaar voor de eindejaarsdrukte van werk en er belt niemand :D
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_216042435
Mindfullness is natuurlijk een leuke term die ik lekker breed neem. Iets met aandacht doen, ontspannen. Dat kan meditatie zijn, maar ook een boek lezen of met de honden wandelen of sporten.

Ik heb meerdere keren zo'n bodyscan oefening gedaan maar daar dwaal ik enorm bij af. De ademhalingsoefeningen werken wel, ook omdat mijn longen gewoon nog niet zo lekker werken. Dan adem ik goed in en uit en krijg letterlijk lucht. Ik voel dan dat ik minder gespannen word.

Ennuh onze kraskalenders:
Ik nog 1 sneeuwbol voor ¤ 20.000
Verloofde precies hetzelfde.
B nog 1 ster voor ¤ 100.000
Juul kan alleen nog ¤ 10 winnen.
  zaterdag 28 december 2024 @ 09:17:38 #284
176471 oh-oh
pi_216042452
Ik heb hier ook zo een ding liggen maar ik snap er geen hout van dus mijn neefje mag dat morgen doen :D
( Groucho Marx )
pi_216042465
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 09:07 schreef oh-oh het volgende:
Wij zitten volle mankracht klaar voor de eindejaarsdrukte van werk en er belt niemand :D
Pas maar op dat je niks jinxt met je uitspraak ;) werk ze!

@exode, ik moet ook nog 1 ster voor 100.000 en man nog 1 bel voor 5.000 volgens mij.
Maar dat hebben we al meerdere jaren zo en die laatste ster/bel/... komt nooit, behalve soms de kerstman of muts voor gratis kraslot/5 euro.
  zaterdag 28 december 2024 @ 09:20:53 #286
176471 oh-oh
pi_216042476
Het is al 9:20 en ik heb nog geen call gehad, dat is echt nog nooit gebeurd, zelfs niet op een rustige dag :D
( Groucho Marx )
pi_216042483
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 09:20 schreef oh-oh het volgende:
Het is al 9:20 en ik heb nog geen call gehad, dat is echt nog nooit gebeurd, zelfs niet op een rustige dag :D
Stilte voor de storm...
  zaterdag 28 december 2024 @ 09:32:06 #288
176471 oh-oh
pi_216042540
Nou ja die storm kan komen maar je kan niet meer calls pakken dan je pakt dus elke minuut dat je geen call hebt is mooi meegenomen, en ik had er nu pas 1 en niks er achteraan.
( Groucho Marx )
pi_216042570
Whaha Nijna, mooi opgelost zo :D Hoop ik niet dat je al sloffen voor hem gekocht had ;)

En jullie hebben gelijk. Ik heb eerder bij een psycholoog gelopen maar ze ging met pensioen. En het was fijn om mijn shit op haar bordje te gooien, alles wat inzichtelijker maken, me op te peppen als de wolk te zwart werd en mijn lichaam aangaf dat wat ik deed, niet werkte. Het hielp best wel.
Ik was zo opgelucht dat ik eindelijk de beslissing om te scheiden had genomen, iets wat zij jaren geleden al adviseerde. Stap in de goede richting.
Alleen voor zoon is het nu nodig dat ik niet zo blijf doorgaan. Hij heeft recht op een moeder die er 100% voor hem is en niet half.
Ik ben er voor hem, altijd, doe ook leuke dingen met hem, maar hij is me soms teveel :@
In januari zal ik een afspraak maken bij de ha en een verwijs vragen (ook meteen voor de vrouwenkliniek :') ). Dan zal ik ook bekennen dat de poh niet voor mij werkt. Ha is gelukkig wel op de hoogte van de scheiding.
Meiden, dank voor jullie adviezen :* Ik ben te koppig en eigenwijs en zit te veel in mijn zellufdoenmodus. Maar het gaat een keer fout...

En muziek. Zoon en ik spelen vaak ons zelfbedachte muziekraadspel. Dat gaat er alleen niet rustig aantoe :D Tis wél ontspannend, dwz, verstand op nul en keihard meezingen O+

Zoon slaapt nog, denk ik dat we straks buiten de deur gaan lunchen. Daar maak ik hem blij mee :)
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  zaterdag 28 december 2024 @ 09:39:20 #290
35189 Troel
scherp en bot
pi_216042597
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 09:01 schreef Nijna het volgende:

Al herken ik wel het "eruit lullen", ik kan dat soms ook wel en niet eens helemaal bewust volgens mij.
Maar ik heb nu een psycholoog die laat zich niet afleiden door een dom grapje of iets dergelijks. En dat was nodig, want er moet toch echt iets veranderen om beter in mijn vel te komen te zitten.
Voor mij is dat het teken dat je inderdaad beter een andere hulpverlener zoekt. Want ze moeten wel tegen je opgewassen zijn :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_216042613
Waar halen jullie die kraskalenders?
Moet nog wel een oudejaarslot halen. Ongelukkig in de liefde dus wie weet :P
If they say
pi_216042638
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 december 2024 09:39 schreef Troel het volgende:

[..]
Voor mij is dat het teken dat je inderdaad beter een andere hulpverlener zoekt. Want ze moeten wel tegen je opgewassen zijn :P
Dat he? Beetje doorboren enzo en zich niet laten bedotten als je zegt: het gaat prima, opgelost en doei! :+
If they say
  zaterdag 28 december 2024 @ 09:42:53 #293
35189 Troel
scherp en bot
pi_216042651
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 09:40 schreef Mushanga71 het volgende:
Waar halen jullie die kraskalenders?
Moet nog wel een oudejaarslot halen. Ongelukkig in de liefde dus wie weet :P
Ja hey, dat is gemeen! Ik heb er twee en ik kan het geld wel gebruiken om het huis te renoveren :P En ik ben volgens mij echt wel gelukkig in de liefde inmiddels ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_216042707
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 december 2024 09:42 schreef Troel het volgende:

[..]
Ja hey, dat is gemeen! Ik heb er twee en ik kan het geld wel gebruiken om het huis te renoveren :P En ik ben volgens mij echt wel gelukkig in de liefde inmiddels ;)
:D
Nou, ik zou al gelukkig zijn met liefde in een tent, al haat ik tenten :D
Maar je kan niet alles hebben hoor! :P

Huis nog steeds hetzelfde?
If they say
  zaterdag 28 december 2024 @ 09:47:01 #295
35189 Troel
scherp en bot
pi_216042722
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2024 09:46 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
:D
Nou, ik zou al gelukkig zijn met liefde in een tent, al haat ik tenten :D
Maar je kan niet alles hebben hoor! :P

Huis nog steeds hetzelfde?
Ja, maar via via is de gedeputeerde er inmiddels bij betrokken, dat geeft iets van hoop?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_216042744
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 december 2024 09:47 schreef Troel het volgende:

[..]
Ja, maar via via is de gedeputeerde er inmiddels bij betrokken, dat geeft iets van hoop?
Altijd hoop blijven houden :Y
Het is nu ruim een jaar geleden dus het zou niet verkeerd zijn als er eindelijk een oplossing komt. Plus een zak met geld :)
If they say
  zaterdag 28 december 2024 @ 09:50:30 #297
35189 Troel
scherp en bot
pi_216042774
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 09:48 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Altijd hoop blijven houden :Y
Het is nu ruim een jaar geleden dus het zou niet verkeerd zijn als er eindelijk een oplossing komt. Plus een zak met geld :)
Ja, vriendlief krijgt dagelijks een herinnering met de foto's van een jaar terug. Ben blij dat ik dat niet heb, het hele gebeuren heeft er toch wel flink ingehakt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_216042813
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 december 2024 09:50 schreef Troel het volgende:

[..]
Ja, vriendlief krijgt dagelijks een herinnering met de foto's van een jaar terug. Ben blij dat ik dat niet heb, het hele gebeuren heeft er toch wel flink ingehakt.
Moet je ook niet doen, foto's terugkijken. Het staat op je netvlies gebrand en das genoeg, helaas.
En inhakken uiteraard, zou makkelijker zijn als er flink schot in de zaak zou komen. Hoop zo dat in 2025 alles is opgelost!
If they say
pi_216043665
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 08:57 schreef oh-oh het volgende:

En ik heb nog nooit zoveel en goed geslapen als sinds mijn gezondheidsgedoe O+
Is er toch nog een plusje gevonden. :P
pi_216043840
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 09:36 schreef Mushanga71 het volgende:
Whaha Nijna, mooi opgelost zo :D Hoop ik niet dat je al sloffen voor hem gekocht had ;)

En jullie hebben gelijk. Ik heb eerder bij een psycholoog gelopen maar ze ging met pensioen. En het was fijn om mijn shit op haar bordje te gooien, alles wat inzichtelijker maken, me op te peppen als de wolk te zwart werd en mijn lichaam aangaf dat wat ik deed, niet werkte. Het hielp best wel.
Ik was zo opgelucht dat ik eindelijk de beslissing om te scheiden had genomen, iets wat zij jaren geleden al adviseerde. Stap in de goede richting.
Alleen voor zoon is het nu nodig dat ik niet zo blijf doorgaan. Hij heeft recht op een moeder die er 100% voor hem is en niet half.
Ik ben er voor hem, altijd, doe ook leuke dingen met hem, maar hij is me soms teveel :@
In januari zal ik een afspraak maken bij de ha en een verwijs vragen (ook meteen voor de vrouwenkliniek :') ). Dan zal ik ook bekennen dat de poh niet voor mij werkt. Ha is gelukkig wel op de hoogte van de scheiding.
Meiden, dank voor jullie adviezen :* Ik ben te koppig en eigenwijs en zit te veel in mijn zellufdoenmodus. Maar het gaat een keer fout...

En muziek. Zoon en ik spelen vaak ons zelfbedachte muziekraadspel. Dat gaat er alleen niet rustig aantoe :D Tis wél ontspannend, dwz, verstand op nul en keihard meezingen O+

Zoon slaapt nog, denk ik dat we straks buiten de deur gaan lunchen. Daar maak ik hem blij mee :)
Ik had nog geen sloffen gekocht voor hem nee ;)

Team zellufdoenmodus... maar dat is niet altijd handig en het hoeft ook niet (een ander advies geven is nog altijd makkelijker dan het zelf toepassen ;) ). Maar lijkt me een goed voornemen om in het nieuwe jaar naar de huisarts te gaan!
Mooi dat jullie muziekspel ontspannend werkt! Zou ik er vooral inhouden.
Maak je jezelf ook blij met buiten de deur lunchen? :*

quote:
2s.gif Op zaterdag 28 december 2024 09:39 schreef Troel het volgende:

[..]
Ja precies! Gelukkig zit ik nu goed.
Het kost ook vaak tijd voor ik het achterste van mijn tong laat zien, maar ik heb nu wel het idee dat er iets gebeurt, al zijn het maar hele kleine stapjes. Ik hoop dat ze ergens toe gaan leiden uiteindelijk...

@Mushanga71, ik haal ze bij de bruna. Veel boekhandels hebben ze wel en supermarkten denk ik ook. Volgens mij bij Jumbo in elk geval wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')