abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 16 december 2024 @ 12:47:04 #151
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215885935
Het is al winst als het afgelopen is voordat Trump vertrekt over 4 jaar en 1 maand

Ik heb er een hard hoofd in
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_215885953
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2024 12:32 schreef MissButterflyy het volgende:
Tsja, ik weet niet hoor… Heb er toch een slecht gevoel bij. Onderhandelen met Rusland, dat de oorlog zelf is gestart en ook voor de oorlog al de Krim annexeerde, toen keken we ook de andere kant op…
Dat kan ook een duwtje in de rug zijn voor Putin en zijn regering om straks weer een gebied in Europa te annexeren en te kijken hoe er wordt gereageerd.
Men leest 'vredesbespreking' en lijkt al te interpreteren dat dat betekent dat Rusland de Donbas mag houden ofzo. Dat zal zo'n vaart niet lopen.

Kan best dat Putin iets nodig heeft waardoor hij geen gezichtsverlies lijdt. Bijv. de belofte dat Oekraïne niet bij de navo treedt en Rusland alle troepen terugtrekt. Dat is op papier gewoon een overwinning voor Zelensky en de agressor met een lulverhaal z'n volk (die er ook meer en meer klaar mee zijn) weer terug. Wellicht gepaard met een gunstig handelsverdrag voor Rusland.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_215885965
quote:
7s.gif Op maandag 16 december 2024 12:45 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Onzin. Het is voldoende aangetoond dat het Westen ook de Russen dwarsligt. Dat was in de koude oorlog zo, en dat is nu ook zo.

Is ook helemaal geen debat verder.
Rusland is de agressor en is verantwoordelijk voor elke dode.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_215885971
quote:
7s.gif Op maandag 16 december 2024 12:40 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat risico heb je wel, hoewel ik zelf denk dat als wij als westen stoppen met hitsen en stoken en intervenieren dat dat niet gebeurt. Maar ik vertrouw Poetin ook geen 100%, straks komt ie weer met een verhaal over onderdrukte Russen in land of gebied X of Y.

We zullen de krijgsmacht ook naar een hoger niveau moeten tillen zonder daarin door te draven. Maar vrede is iets wat we wel een kans moeten geven.
Ben het niet eens met de gekozen formulering, maar for the sake of argument: stel dat het westen stopt met 'stoken en interveniëren'. We trekken onze handen af van Oekraïne en andere buurlanden van Rusland en geven Poetin en zijn cronies volop de ruimte.

Wat denk je dat er dan gebeurt?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 16 december 2024 @ 12:53:52 #155
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_215885986
quote:
7s.gif Op maandag 16 december 2024 12:47 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
:')
Quod gratis asseritur, gratis negatur :W
pi_215885987
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 12:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ben het niet eens met de gekozen formulering, maar for the sake of argument: stel dat het westen stopt met 'stoken en interveniëren'. We trekken onze handen af van Oekraïne en andere buurlanden van Rusland en geven Poetin en zijn cronies volop de ruimte.

Verder sterk stijgende huizenprijzen/woningnood in Nederland door toenemende immigratie van oorlogsvluchtelingen uit europa :P
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_215885997
twitter

"Get fucked" :Y
Heel veel sambal
pi_215886018
quote:
7s.gif Op maandag 16 december 2024 12:45 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Onzin. Het is voldoende aangetoond dat het Westen ook de Russen dwarsligt. Dat was in de koude oorlog zo, en dat is nu ook zo.

Is ook helemaal geen debat verder.
Noem eens een voorbeeld van dwarsliggen, wat een oorlog in Oekraïne rechtvaardigt.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_215886025
quote:
10s.gif Op maandag 16 december 2024 12:54 schreef Nyamuk het volgende:
[ x ]

Hij heeft een punt.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_215886084
quote:
[ x ]

Ik geloof ook wel dat Amerika de leiderschap van NAVO verliest als de NAVO uit elkaar breekt omdat de belangen te ver uit elkaar liggen.

Rusland is een stuk zwakker dan het was. Europa investeert meer, en werkt beter samen dan 80 jaar geleden. Misschien hebben we Amerika minder nodig voor onze defensie..

Met een meer isolationistisch Amerika worden we vanzelf geforceerd om onze eigen broek op te houden
  maandag 16 december 2024 @ 13:24:32 #161
6484 ExTec
pi_215886193
Oude tijden herleven.

twitter
  maandag 16 december 2024 @ 13:33:12 #162
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_215886250
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 12:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Pleit ik ervoor om onze handen van Oekraiene te trekken? Ik zeg dat als er een deal komt dat we dat een kans moeten geven.

Maar wil jij doorgaan met "peuren" in Rusland nadat er een deal is gesloten? Kunnen wij het niet een kans geven?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  maandag 16 december 2024 @ 13:34:07 #163
6484 ExTec
pi_215886263
Over goedkoop gas:

twitter
  maandag 16 december 2024 @ 13:34:43 #164
6484 ExTec
pi_215886272
quote:
7s.gif Op maandag 16 december 2024 13:33 schreef phpmystyle het volgende:
Maar wil jij doorgaan met "peuren" in Rusland nadat er een deal is gesloten?
Niemand "peurt". Je praat het kremlin weer na.
pi_215886285
quote:
7s.gif Op maandag 16 december 2024 13:33 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Pleit ik ervoor om onze handen van Oekraiene te trekken? Ik zeg dat als er een deal komt dat we dat een kans moeten geven.

Maar wil jij doorgaan met "peuren" in Rusland nadat er een deal is gesloten? Kunnen wij het niet een kans geven?
Nee, jij stelt dat het westen moet stoppen met 'stoken en interveniëren'. Poetin beschouwt elke westerse bemoeienis met Oekraïne als een affront, dus daar ga je al.

Maar goed, laten we eerst helder hebben wat jij verstaat onder 'stoken en interveniëren'. Waar moet het westen volgens jou precies mee stoppen?
  maandag 16 december 2024 @ 13:39:58 #166
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_215886321
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 13:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Nee, jij stelt dat het westen moet stoppen met 'stoken en interveniëren'. Poetin beschouwt elke westerse bemoeienis met Oekraïne als een affront, dus daar ga je al.

Maar goed, laten we eerst helder hebben wat jij verstaat onder 'stoken en interveniëren'. Waar moet het westen volgens jou precies mee stoppen?
Ik ga dat niet uitleggen. Paar dagen geleden haalde jij nog een boek aan (naam ff kwijt) waarin wordt uitgelegd dat er onzichtbaar allang een oorlog gaande is tussen het Westen en Rusland en andere mogendheden.

Jij wil Oekraiene laten doorvechten tot de laatste man?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 16 december 2024 @ 13:40:39 #167
6484 ExTec
pi_215886331
quote:
7s.gif Op maandag 16 december 2024 13:39 schreef phpmystyle het volgende:
Ik ga dat niet uitleggen.
quote:
10s.gif Op maandag 16 december 2024 12:53 schreef ExTec het volgende:

[..]
Quod gratis asseritur, gratis negatur :W
pi_215886355
quote:
[ x ]

Al die MAGA downies in de comments :')
Zo zie je maar weer hoe effectief de russische propagandamachine is.
pi_215886397
quote:
7s.gif Op maandag 16 december 2024 13:39 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik ga dat niet uitleggen. Paar dagen geleden haalde jij nog een boek aan (naam ff kwijt) waarin wordt uitgelegd dat er onzichtbaar allang een oorlog gaande is tussen het Westen en Rusland en andere mogendheden.
Maar is dat waar je op doelt? De digitale spionage die plaatsvindt?

quote:
Jij wil Oekraiene laten doorvechten tot de laatste man?
Ten eerste heb ik daar helemaal niets over te zeggen. Maar mijn voorstel zou zijn om Oekraïne te blijven steunen zolang het land daar om vraagt. Nu Kiev aanstuurt op onderhandelingen moet het westen Zelensky volop ruggensteun geven en ervoor zorgen dat hij sterk staat in zijn gesprekken met Poetin en het Kremlin.
pi_215886405
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 13:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Waar moet het westen volgens jou precies mee stoppen?
Ophouden met bestaan. Dat was 10 jaar geleden misschien te veel gevraagd maar dit scenario komt met elke domme keuze in Brussel en Washington een stapje dichterbij als je niet uitkijkt. :)
Heel veel sambal
  maandag 16 december 2024 @ 13:49:46 #171
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_215886439
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 13:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Maar is dat waar je op doelt? De digitale spionage die plaatsvindt?
[..]
Ten eerste heb ik daar helemaal niets over te zeggen. Maar mijn voorstel zou zijn om Oekraïne te blijven steunen zolang het land daar om vraagt. Nu Kiev aanstuurt op onderhandelingen moet het westen Zelensky volop ruggensteun geven en ervoor zorgen dat hij sterk staat in zijn gesprekken met Poetin en het Kremlin.
Ja onder andere. Maar ook verschijnselen zoals verkiezingsuitslagen die in twijfel worden getrokken. Toen bij election '16Trump werd het Kremlin ten onrechte beschuldigd van inmenging, nu zien wij exact hetzelfde weer in Roemenië gebeuren. Denk aan de NS2, was schuld Poetin. Later bleek dat vals te zijn. Opvoeren van sancties, oppositie financieren.

Ja we moeten kunnen Oekraiene steunen zolang het nodig is. Het eerlijke verhaal is ook dat we nooit de steun kunnen opvoeren naar een volume dat zodanig is, dat de Russen zich zullen terugtrekken. Daarnaast gaat de steun ten koste van wat je kan doen voor je eigen bevolking, het is een fractie van ons BBP. Maar ook dat moet je meenemen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 16 december 2024 @ 13:53:02 #172
6484 ExTec
pi_215886468
quote:
7s.gif Op maandag 16 december 2024 13:49 schreef phpmystyle het volgende:
Ja onder andere.
Maar heel de wereld flinkt dat letterlijk, bij heel de wereld.

Maar poging nummer zoveel om moskou als slachtoffer op te dissen, blijkbaar in de vorm van:

quote:
JA MAAR WIJ ZIJN ZO ONAARDIG VOOR RUS :'( EN ALS WIJ NOU LIEF ZOUDEN ZIJN, ZOU PUTIN ECHT GEEN VEROVERINGSOORLOGJES GAAN DOEN! :'(
quote:
Maar ook verschijnselen zoals verkiezingsuitslagen die in twijfel worden getrokken. Toen bij Trump werd het Kremlin ten onrechte beschuldigd van inmenging, nu zien wij exact hetzelfde weer in Roemenië gebeuren.
Wat heeft moskou te maken met verkiezingen in roemenie....?
pi_215886469
quote:
7s.gif Op maandag 16 december 2024 13:49 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Daarnaast gaat de steun ten koste van wat je kan doen voor je eigen bevolking, het is een fractie van ons BBP.
Ok Geert.
pi_215886472
quote:
10s.gif Op maandag 16 december 2024 13:49 schreef ExTec het volgende:

[..]
Leven aan de onderkant van de maatschappij is zwaar he.
Ik investeer in winnaars. Kun je nog wat van leren. ;)
Heel veel sambal
  maandag 16 december 2024 @ 13:54:55 #175
6484 ExTec
pi_215886491
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 13:53 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Ik investeer in winnaars. Kun je nog wat van leren. ;)
Maar een fijn gevoel in je onderbuik contribueert niet aan betere levensomstandigheden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')