Men leest 'vredesbespreking' en lijkt al te interpreteren dat dat betekent dat Rusland de Donbas mag houden ofzo. Dat zal zo'n vaart niet lopen.quote:Op maandag 16 december 2024 12:32 schreef MissButterflyy het volgende:
Tsja, ik weet niet hoor… Heb er toch een slecht gevoel bij. Onderhandelen met Rusland, dat de oorlog zelf is gestart en ook voor de oorlog al de Krim annexeerde, toen keken we ook de andere kant op…
Dat kan ook een duwtje in de rug zijn voor Putin en zijn regering om straks weer een gebied in Europa te annexeren en te kijken hoe er wordt gereageerd.
Rusland is de agressor en is verantwoordelijk voor elke dode.quote:Op maandag 16 december 2024 12:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Onzin. Het is voldoende aangetoond dat het Westen ook de Russen dwarsligt. Dat was in de koude oorlog zo, en dat is nu ook zo.
Is ook helemaal geen debat verder.
Ben het niet eens met de gekozen formulering, maar for the sake of argument: stel dat het westen stopt met 'stoken en interveniëren'. We trekken onze handen af van Oekraïne en andere buurlanden van Rusland en geven Poetin en zijn cronies volop de ruimte.quote:Op maandag 16 december 2024 12:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat risico heb je wel, hoewel ik zelf denk dat als wij als westen stoppen met hitsen en stoken en intervenieren dat dat niet gebeurt. Maar ik vertrouw Poetin ook geen 100%, straks komt ie weer met een verhaal over onderdrukte Russen in land of gebied X of Y.
We zullen de krijgsmacht ook naar een hoger niveau moeten tillen zonder daarin door te draven. Maar vrede is iets wat we wel een kans moeten geven.
Verder sterk stijgende huizenprijzen/woningnood in Nederland door toenemende immigratie van oorlogsvluchtelingen uit europaquote:Op maandag 16 december 2024 12:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ben het niet eens met de gekozen formulering, maar for the sake of argument: stel dat het westen stopt met 'stoken en interveniëren'. We trekken onze handen af van Oekraïne en andere buurlanden van Rusland en geven Poetin en zijn cronies volop de ruimte.
Wat denk je dat er dan gebeurt?
Noem eens een voorbeeld van dwarsliggen, wat een oorlog in Oekraïne rechtvaardigt.quote:Op maandag 16 december 2024 12:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Onzin. Het is voldoende aangetoond dat het Westen ook de Russen dwarsligt. Dat was in de koude oorlog zo, en dat is nu ook zo.
Is ook helemaal geen debat verder.
Ik geloof ook wel dat Amerika de leiderschap van NAVO verliest als de NAVO uit elkaar breekt omdat de belangen te ver uit elkaar liggen.quote:
Pleit ik ervoor om onze handen van Oekraiene te trekken? Ik zeg dat als er een deal komt dat we dat een kans moeten geven.quote:Op maandag 16 december 2024 12:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ben het niet eens met de gekozen formulering, maar for the sake of argument: stel dat het westen stopt met 'stoken en interveniëren'. We trekken onze handen af van Oekraïne en andere buurlanden van Rusland en geven Poetin en zijn cronies volop de ruimte.
Wat denk je dat er dan gebeurt?
Niemand "peurt". Je praat het kremlin weer na.quote:Op maandag 16 december 2024 13:33 schreef phpmystyle het volgende:
Maar wil jij doorgaan met "peuren" in Rusland nadat er een deal is gesloten?
Nee, jij stelt dat het westen moet stoppen met 'stoken en interveniëren'. Poetin beschouwt elke westerse bemoeienis met Oekraïne als een affront, dus daar ga je al.quote:Op maandag 16 december 2024 13:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Pleit ik ervoor om onze handen van Oekraiene te trekken? Ik zeg dat als er een deal komt dat we dat een kans moeten geven.
Maar wil jij doorgaan met "peuren" in Rusland nadat er een deal is gesloten? Kunnen wij het niet een kans geven?
Ik ga dat niet uitleggen. Paar dagen geleden haalde jij nog een boek aan (naam ff kwijt) waarin wordt uitgelegd dat er onzichtbaar allang een oorlog gaande is tussen het Westen en Rusland en andere mogendheden.quote:Op maandag 16 december 2024 13:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, jij stelt dat het westen moet stoppen met 'stoken en interveniëren'. Poetin beschouwt elke westerse bemoeienis met Oekraïne als een affront, dus daar ga je al.
Maar goed, laten we eerst helder hebben wat jij verstaat onder 'stoken en interveniëren'. Waar moet het westen volgens jou precies mee stoppen?
quote:
quote:Op maandag 16 december 2024 12:53 schreef ExTec het volgende:
[..]
Quod gratis asseritur, gratis negatur
Al die MAGA downies in de commentsquote:
Maar is dat waar je op doelt? De digitale spionage die plaatsvindt?quote:Op maandag 16 december 2024 13:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ga dat niet uitleggen. Paar dagen geleden haalde jij nog een boek aan (naam ff kwijt) waarin wordt uitgelegd dat er onzichtbaar allang een oorlog gaande is tussen het Westen en Rusland en andere mogendheden.
Ten eerste heb ik daar helemaal niets over te zeggen. Maar mijn voorstel zou zijn om Oekraïne te blijven steunen zolang het land daar om vraagt. Nu Kiev aanstuurt op onderhandelingen moet het westen Zelensky volop ruggensteun geven en ervoor zorgen dat hij sterk staat in zijn gesprekken met Poetin en het Kremlin.quote:Jij wil Oekraiene laten doorvechten tot de laatste man?
Ophouden met bestaan. Dat was 10 jaar geleden misschien te veel gevraagd maar dit scenario komt met elke domme keuze in Brussel en Washington een stapje dichterbij als je niet uitkijkt.quote:Op maandag 16 december 2024 13:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waar moet het westen volgens jou precies mee stoppen?
Ja onder andere. Maar ook verschijnselen zoals verkiezingsuitslagen die in twijfel worden getrokken. Toen bij election '16Trump werd het Kremlin ten onrechte beschuldigd van inmenging, nu zien wij exact hetzelfde weer in Roemenië gebeuren. Denk aan de NS2, was schuld Poetin. Later bleek dat vals te zijn. Opvoeren van sancties, oppositie financieren.quote:Op maandag 16 december 2024 13:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar is dat waar je op doelt? De digitale spionage die plaatsvindt?
[..]
Ten eerste heb ik daar helemaal niets over te zeggen. Maar mijn voorstel zou zijn om Oekraïne te blijven steunen zolang het land daar om vraagt. Nu Kiev aanstuurt op onderhandelingen moet het westen Zelensky volop ruggensteun geven en ervoor zorgen dat hij sterk staat in zijn gesprekken met Poetin en het Kremlin.
Maar heel de wereld flinkt dat letterlijk, bij heel de wereld.quote:
quote:JA MAAR WIJ ZIJN ZO ONAARDIG VOOR RUSEN ALS WIJ NOU LIEF ZOUDEN ZIJN, ZOU PUTIN ECHT GEEN VEROVERINGSOORLOGJES GAAN DOEN!
Wat heeft moskou te maken met verkiezingen in roemenie....?quote:Maar ook verschijnselen zoals verkiezingsuitslagen die in twijfel worden getrokken. Toen bij Trump werd het Kremlin ten onrechte beschuldigd van inmenging, nu zien wij exact hetzelfde weer in Roemenië gebeuren.
Ok Geert.quote:Op maandag 16 december 2024 13:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Daarnaast gaat de steun ten koste van wat je kan doen voor je eigen bevolking, het is een fractie van ons BBP.
Ik investeer in winnaars. Kun je nog wat van leren.quote:Op maandag 16 december 2024 13:49 schreef ExTec het volgende:
[..]
Leven aan de onderkant van de maatschappij is zwaar he.
Maar een fijn gevoel in je onderbuik contribueert niet aan betere levensomstandigheden.quote:Op maandag 16 december 2024 13:53 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Ik investeer in winnaars. Kun je nog wat van leren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |