Het heeft op de BNR liveblog gestaan maar is nu ineens weg....quote:Op maandag 16 december 2024 11:47 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Ik heb ze niet, en ik denk ook niet dat dit is gebeurt. Maar ik vind het een beetje jammer dat yessie zich er een beetje makkelijk vanaf maakt door een bron te vermelden zonder bron. Het is een kleine moeite om de linkjes te vermelden, als het echt zo was dat het op BNR/ Reuters staat
Dat zou netjes zijn van ze.quote:Op maandag 16 december 2024 11:50 schreef Neezoistniet het volgende:
[..]
Het heeft op de BNR liveblog gestaan maar is nu ineens weg....
Ik ben maar een eenvoudige YouTuber, die dit constateert.quote:Op dinsdag 10 december 2024 13:44 schreef Idisrom het volgende:
Bij Novotroitske en Shevchenko, allebei niet ver ten zuiden van Pokrovsk gelegen, veroveren de Russen de laatste dagen nog de meeste stukken terrein.
Terwijl ik verwacht had, dat daar meer Oekraïense tegenstand zou zijn. Deze plaatsen lijken mij qua verdediging van Pokrovsk wel belangrijk.
Terwijl er nog wel Oekraïense troepen wekenlang in praktisch ingesloten gebieden bij Koerachove blijven zitten (vechten), zoals ten noordoosten van Stari Terny (is ten noorden van het stuwmeer van Koerachove) en een riks dorpjes ten zuiden van Dalnje (is ten zuiden van Koerachove).
De prioriteiten van de Oekraïense militaire leiding ter plaatse zijn blijkbaar anders.
Wat zou dat toch zijn? Ik zal even kijken of het nog op mijn computer staat.quote:Op maandag 16 december 2024 11:50 schreef Neezoistniet het volgende:
[..]
Het heeft op de BNR liveblog gestaan maar is nu ineens weg....
Is prima mogelijk.quote:Op maandag 16 december 2024 12:10 schreef phpmystyle het volgende:
Er is helemaal geen overwinning mogelijk.
Krijgen we dan weer goedkope electriciteit en gas?quote:Op maandag 16 december 2024 12:10 schreef phpmystyle het volgende:
Zoals verwacht gaat het er van komen. Er is helemaal geen overwinning mogelijk.
Jammer van al die onnodige doden, en wat een klap in het europese gezicht. Wat een draai om de oren uit Moskou.
https://nos.nl/collectie/(...)ine-rusland-niet-uit
Zulke dingen gebeuren in oorlogen snel, zeker op live-blogs.quote:Op maandag 16 december 2024 11:25 schreef Neezoistniet het volgende:
[..]
Volgens het Russische ministerie van defensie en niet geverifieerd.....
Volgens hun hebben die er al 965 vernietigd en daarnaast nog 15.673 Leopards en Abrams.quote:Op maandag 16 december 2024 11:25 schreef Neezoistniet het volgende:
[..]
Volgens het Russische ministerie van defensie en niet geverifieerd.....
Gas lijkt mij technisch uitgesloten.quote:Op maandag 16 december 2024 12:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Krijgen we dan weer goedkope electriciteit en gas?
Ik interpreteer het artikel als: "we moeten ons als Europa beter inzetten en samenwerken omdat Trump onvoorspelbaar is en niet voor onze belangen op komt"quote:Op maandag 16 december 2024 12:10 schreef phpmystyle het volgende:
Zoals verwacht gaat het er van komen. Er is helemaal geen overwinning mogelijk.
Jammer van al die onnodige doden, en wat een klap in het europese gezicht. Wat een draai om de oren uit Moskou.
https://nos.nl/collectie/(...)ine-rusland-niet-uit
Zoals wat?quote:Op maandag 16 december 2024 12:27 schreef phpmystyle het volgende:
Wij hebben heel veel grondstoffen nodig voor de "transitie" naar een duurzame economie.
Zonder Rusland is dat technisch niet mogelijk.
De russen bestendigen hun macht in het Oosten.quote:Op maandag 16 december 2024 12:27 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Ik interpreteer het artikel als: "we moeten ons als Europa beter inzetten en samenwerken omdat Trump onvoorspelbaar is en niet voor onze belangen op komt"
Dat vind ik niet echt een "klap in het Europese gezicht." Daar kun je pas van spreken als Brekelmans niks voor elkaar krijgt. Maar daarvoor is het nog te vroeg
Verder is het nogal beschamend dat je spreekt van "overwinning" terwijl je de onnodige doden ook betreurt. De winnaars zijn de machtsblokken die niet/weinig betrokken zijn bij dit conflict. de NAVO, Amerika, China en India. Rusland en Oekraïne hebben allebei verloren, wat er ook uitonderhandeld wordt.
Dat risico heb je wel, hoewel ik zelf denk dat als wij als westen stoppen met hitsen en stoken en intervenieren dat dat niet gebeurt. Maar ik vertrouw Poetin ook geen 100%, straks komt ie weer met een verhaal over onderdrukte Russen in land of gebied X of Y.quote:Op maandag 16 december 2024 12:32 schreef MissButterflyy het volgende:
Tsja, ik weet niet hoor… Heb er toch een slecht gevoel bij. Onderhandelen met Rusland, dat de oorlog zelf is gestart en ook voor de oorlog al de Krim annexeerde, toen keken we ook de andere kant op…
Dat kan ook een duwtje in de rug zijn voor Putin en zijn regering om straks weer een gebied in Europa te annexeren en te kijken hoe er wordt gereageerd.
Het westen hitst, stookt, of intervenieert niet.quote:Op maandag 16 december 2024 12:40 schreef phpmystyle het volgende:
hoewel ik zelf denk dat als wij als westen stoppen met hitsen en stoken en intervenieren
Natuurlijk niet. Dat had je moeten bedenken voordat je met een energietransitie in zee ging.quote:Op maandag 16 december 2024 12:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Voortaan even /s erachter zetten, anders snapt de vredesbrigade het niet.quote:Op maandag 16 december 2024 12:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Onzin. Het is voldoende aangetoond dat het Westen ook de Russen dwarsligt. Dat was in de koude oorlog zo, en dat is nu ook zo.quote:Op maandag 16 december 2024 12:42 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het westen hitst, stookt, of intervenieert niet.
Dat zijn kremlin talkingpoints.
Dat.quote:Op maandag 16 december 2024 12:43 schreef sp3c het volgende:
Onderhandelen is niet hetzelfde als Poetin zijn zin geven
Nee, dat is het niet.quote:Op maandag 16 december 2024 12:45 schreef phpmystyle het volgende:
Het is voldoende aangetoond dat het Westen ook de Russen dwarsligt.
Ja, ik snap dat je het daar verder liever niet over wil hebben.quote:Is ook helemaal geen debat verder.
quote:Op maandag 16 december 2024 12:46 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, dat is het niet.
[..]
Ja, ik snap dat je het daar verder liever niet over wil hebben.
Jammer voor je.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |