Zie turning point op netflix.quote:Op maandag 16 december 2024 15:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Reagan noemde de Sovjet-Unie een 'evil empire', hield een speech in Berlijn en riep Gorbatsjov op om de muur af te breken en hij bewapende radicale islamgekkies in Afghanistan zodat ze hun strijd tegen de Sovjets konden opvoeren.
Je hebt een nogal rooskleurig beeld van deze periode. De enige reden dat Gorbatsjov en Reagan hun geschillen konden uitpraten was omdat de Sovjet-Unie op instorten stond en Reagan wist dat hij de overhand had.
Niet vanwege bange kleinburgerlijke rechtse typetjes die internationale samenwerking maar eng en onbegrijpelijk vinden en die denken dat ELK probleem is terug te voeren op die duivelse asielzoekers/vluchtelingen/immigranten en die enkele transseksueel die ze ooit op tv hebben gezien?quote:Op maandag 16 december 2024 15:57 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Omdat het Westen zo stom is zijn eigen graf te graven met woke treurnis en de massale import van het islamitische paard van Troje
Niet om het een of ander, maar je hebt als UI de foto van een president die voor zo'n beetje de hele wereld de importheffingen wil verhogen. Maar ik vermoed dat je dat dan weer een geweldige actie vindt.quote:Op maandag 16 december 2024 16:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zie turning point op netflix.
Gorbatsjov en Reagan scholden elkaar uit voor de camera, maar op de achtergrond waren het gewoon heren. De SU is niet ingestort maar is opgehouden te bestaan toen Jeltsin met de Russische Federatie uit de SU stapte.
Maar in godsnaam. Hopelijk komt er geen wapenwedloop of allerlei import beperkingen om elkaar het '"leven zuur" te maken. Want je maakt vooral het leven zuur van diens burgers.
Man man.
quote:Op maandag 16 december 2024 15:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wel reeel.
Want stel nu dat je de keuze hebt tussen meteen vrede of nog 6 maanden doorvechten om Putin voor het ICC te krijgen. (in beide gevallen is er geen verdere dreiging).
Ga je dan bijvoorbeeld 1000 soldaten offeren om dit mogelijk te maken, of is dat de prijs niet waard? Je moet dan ongeveer voor iedere week dat Putin in het gevang zit vs dat hij vrij is 1 soldaat offeren.
Ik zou dan zeggen: laat maar zitten. Want als ik mijn eigen leven of dat van mijn kinderen niet wil offeren om Putin een weekje langer te laten zitten, kan ik dat van een ander ook niet verlangen.
Net zo goed dat ze van mij Putin de nobelprijs voor de vrede mogen geven als de oorlog daarmee stopt...
quote:Op maandag 16 december 2024 15:39 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
[..]
Dit is echt een heel raar dilemma.
Trumpgodquote:Op maandag 16 december 2024 16:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niet om het een of ander, maar je hebt als UI de foto van een president die voor zo'n beetje de hele wereld de importheffingen wil verhogen. Maar ik vermoed dat je dat dan weer een geweldige actie vindt.
Maar zoals altijd klets je gewoon weer volstrekt uit je nek.quote:Op maandag 16 december 2024 15:05 schreef phpmystyle het volgende:
Niet met een Ierland bijvoorbeeld.
Dat eerste is zonder meer waar. Maar dat tweede is geen (directe) oorzaak maar een gevolg. Die vluchtelingenstroom kwam op gang door mislukte westerse avontuurtjes in regio's waar het westen niet thuis hoort. Een terugkerend thema.quote:Op maandag 16 december 2024 15:57 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
en de massale import van het islamitische paard van Troje
Usa dropt bommen --> mensen geen huis ---> mensen naar het westenquote:Op maandag 16 december 2024 16:13 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Dat eerste is zonder meer waar. Maar dat tweede is geen (directe) oorzaak maar een gevolg. Die vluchtelingenstroom kwam op gang door mislukte westerse avontuurtjes in regio's waar het westen niet thuis hoort. Een terugkerend thema.
Tijdens zijn vorige termijn verhoogde hij de importheffingen voor Canada en de EU omdat hij kwaad was vanwege het handelstekort. Ook nam hij China op de korrel, waardoor de VS miljarden aan subsidies moest uitkeren om de eigen boeren te compenseren voor de geleden financiële schade.quote:Op maandag 16 december 2024 16:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Trumpgod![]()
Geen idee wat ie met die tarieven wil bereiken, denk druk zetten. Allemaal tarieven invoeren die geen doel dienen gaat zijn achterban niet leuk vinden gok ik. Maar de man heeft geen stupid op zijn kop staan, dus er zal echt wel een gedachte achter zitten...
En opnieuw gooi je er een stropop tegenaan. 'Schetst gitzwart doemscenario: wil je dat echt doen, Koos? Echt? Waarom doe je dat?'quote:Maar wil jij echt naar een wereld waarin we 5 of 6 procent van ons BBP uitgeven aan defensie, horders jonge mannen in een groen apenpak die moeten trainen voor een oorlog die waarschijnlijk niet komt, allerhande tarieven en importbeperkingen om het de ander het fractioneel lastiger maken?
Wil je dat echt doen om je daarmee iets veiliger te voelen?
Blijkbaar ken je maar twee standjes: de twee uitersten.quote:Op maandag 16 december 2024 16:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Usa dropt bommen --> mensen geen huis ---> mensen naar het westen
Het heeft ons 50 jaar geduurd om dat patroon eindelijk eens te herkennen![]()
*steekt hand in eigen boezem: ik snap dit ook pas sinds een paar jaar
En Russische propaganda voor het intellectueel uitgedaagde deel der natie.quote:Op maandag 16 december 2024 12:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Krijgen we dan weer goedkope electriciteit en gas?
En je verwijt mij met stropoppen te komenquote:Op maandag 16 december 2024 16:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Blijkbaar ken je maar twee standjes: de twee uitersten.
Eerst was je een havik van het meest extreme soort, wilde nog net niet het hele Midden-Oosten nuken. Nu is het westen in jouw ogen zo'n beetje de bron van alle kwaad en moeten we vooral keihard bukken voor onze geopolitieke uitdagers.
Om ons veilig te houden is het daarom van enorm belang dat we Rusland nu stoppen, maar dat gaat er in jouw reptielenbreintje niet in.quote:Op maandag 16 december 2024 16:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maar wil jij echt naar een wereld waarin we 5 of 6 procent van ons BBP uitgeven aan defensie, horders jonge mannen in een groen apenpak die moeten trainen voor een oorlog die waarschijnlijk niet komt, allerhande tarieven en importbeperkingen om het de ander het fractioneel lastiger maken?
Wil je dat echt doen om je daarmee iets "veiliger" te voelen?
Be careful what you wish for yourselfquote:Op maandag 16 december 2024 16:21 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
En Russische propaganda voor het intellectueel uitgedaagde deel der natie.
Mensen zijn vrij simpel wat dat betreft. We denken vaak lekker rationeel te zijn maar uiteindelijk rationaliseren we vooral onze eigen emoties. Ontkomt niemand voor 100% aan ben ik bang.quote:Op maandag 16 december 2024 16:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Usa dropt bommen --> mensen geen huis ---> mensen naar het westen
Het heeft ons 50 jaar geduurd om dat patroon eindelijk eens te herkennen![]()
*steekt hand in eigen boezem: ik snap dit ook pas sinds een paar jaar
In tegenstelling tot jou heb ik mij altijd tegen de invasie van Irak gekeerd, evenals de eindeloze 'War on Terror'. Want inderdaad, met het kapotschieten van huizen in het Midden-Oosten creëer je enkel nieuwe terroristen die de eigen regio destabiliseren, met als gevolg vluchtelingenstromen en aanslagen in het westen.quote:Op maandag 16 december 2024 16:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En je verwijt mij met stropoppen te komen![]()
Hoe kijk jij er dan zelf na?
Koos Bush
Zo "grass-roots" dat er centen uit moskou aan te pas moesten komen, he.quote:Op maandag 16 december 2024 16:24 schreef yessie234 het volgende:
Als grass-roots concept sprak Forum voor Democratie veel mensen aan.
Klopt.quote:Op maandag 16 december 2024 16:26 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Mensen zijn vrij simpel wat dat betreft. We denken vaak lekker rationeel te zijn maar uiteindelijk rationaliseren we vooral onze eigen emoties. Ontkomt niemand voor 100% aan ben ik bang.
FvD is geen grassroots maar astroturf.quote:Op maandag 16 december 2024 16:24 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Be careful what you wish for yourself
Als grass-roots concept sprak Forum voor Democratie veel mensen aan.
Mooi staaltje subtiele geschiedsvervalsing.quote:Op maandag 16 december 2024 16:01 schreef phpmystyle het volgende:
De SU is niet ingestort maar is opgehouden te bestaan toen Jeltsin met de Russische Federatie uit de SU stapte.
Ik ben op dit onderwerp wat gaan shiften ja. Is daar wat mis mee?quote:Op maandag 16 december 2024 16:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
In tegenstelling tot jou heb ik mij altijd tegen de invasie van Irak gekeerd, evenals de eindeloze 'War on Terror'. Want inderdaad, met het kapotschieten van huizen in het Midden-Oosten creëer je enkel nieuwe terroristen die de eigen regio destabiliseren, met als gevolg vluchtelingenstromen en aanslagen in het westen.
Maar dat betekent niet dat we naïef moeten zijn. Om onszelf staande te houden in al het geopolitieke geweld moeten we beschikken over een sterke defensieve macht, bondgenoten en een uitgebreid netwerk van inlichtingen. En bovenal moeten we een front vormen tegen onze geopolitieke tegenstanders.
Rusland verliet de USSR in december 91, nog voordat Oekraïne dat deed.quote:Op maandag 16 december 2024 16:31 schreef ExTec het volgende:
[..]
Mooi staaltje subtiele geschiedsvervalsing.
De sovjet unie ging niet ten onder aan haar eigen wanbeleid, nee, de "goeierik" jeltsin kapte er maar mee.
Het geeft wel haarfijn aan dat jij bij de 30% hoort, en niet de 70%.quote:Op maandag 16 december 2024 16:31 schreef phpmystyle het volgende:
Ik ben op dit onderwerp wat gaan shiften ja. Is daar wat mis mee?
Dus de Russen moeten gewoon stoppen met meedoen, dat word het vrede.quote:Op maandag 16 december 2024 02:51 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
en
De oorlog is klaar als het volk het wil.
De vijand is niet Rusland. De vijand is niet Amerika, De vijand is niet China. De vijand is niet Nederland. De vijand is niet Oekraine.
De vijand is de elite die ons een wereldoorlog in wil loodsen en we moeten elkaar gaan haten. En als we daarmee ophouden is het over.
Net als met de covid-hoax.
De Russen zijn mensen net als wij. De Amerikanen zijn mensen net als wij. De Oekrainers zijn mensen net als wij.
De oorlog stopt als we niet meer meedoen.
Als die oorlogshitsers, een Brekelmans, een Rutte, een Schwab, Rothschilds, stuk voor stuk mannetjes die nog geen deuk in een pakje boter slaan. Het volk moet vechten tegen een ander volk. Het stopt dus als het volk stopt met vechten, want zelf kunnen deze mensen niets.
De keizer is naakt.
Amen.![]()
How far do you want to go into the rabbit hole?
En wat heb je te verliezen.
Met Liefde heb je een wereld te winnen.
Amor omnia vincit.
Nee hoor, ben groot fan van voortschrijdend inzicht.quote:Op maandag 16 december 2024 16:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ben op dit onderwerp wat gaan shiften ja. Is daar wat mis mee?
Hoewel ik zelf geen drugsgebruiker ben zou ik het legaliseren misschien wel meer prefereren dan alle problemen die wij er nu mee hebben.
Jij blijft liever dogamtisch in je eigen gelijk hangen omdat je op internet 15 jaar geleden een ander standpunt vertegenwoordigde?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |