abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 december 2024 @ 16:01:53 #226
201761 phpmystyle
De weg vooruit is de weg terug
pi_215887988
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 15:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Reagan noemde de Sovjet-Unie een 'evil empire', hield een speech in Berlijn en riep Gorbatsjov op om de muur af te breken en hij bewapende radicale islamgekkies in Afghanistan zodat ze hun strijd tegen de Sovjets konden opvoeren.

Je hebt een nogal rooskleurig beeld van deze periode. De enige reden dat Gorbatsjov en Reagan hun geschillen konden uitpraten was omdat de Sovjet-Unie op instorten stond en Reagan wist dat hij de overhand had.
Zie turning point op netflix.

Gorbatsjov en Reagan scholden elkaar uit voor de camera, maar op de achtergrond waren het gewoon heren. De SU is niet ingestort maar is opgehouden te bestaan toen Jeltsin met de Russische Federatie uit de SU stapte.

Maar in godsnaam. Hopelijk komt er geen wapenwedloop of allerlei import beperkingen om elkaar het '"leven zuur" te maken. Want je maakt vooral het leven zuur van diens burgers.

Man man.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_215887993
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 15:57 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Omdat het Westen zo stom is zijn eigen graf te graven met woke treurnis en de massale import van het islamitische paard van Troje
Niet vanwege bange kleinburgerlijke rechtse typetjes die internationale samenwerking maar eng en onbegrijpelijk vinden en die denken dat ELK probleem is terug te voeren op die duivelse asielzoekers/vluchtelingen/immigranten en die enkele transseksueel die ze ooit op tv hebben gezien?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_215888018
quote:
7s.gif Op maandag 16 december 2024 16:01 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Zie turning point op netflix.

Gorbatsjov en Reagan scholden elkaar uit voor de camera, maar op de achtergrond waren het gewoon heren. De SU is niet ingestort maar is opgehouden te bestaan toen Jeltsin met de Russische Federatie uit de SU stapte.

Maar in godsnaam. Hopelijk komt er geen wapenwedloop of allerlei import beperkingen om elkaar het '"leven zuur" te maken. Want je maakt vooral het leven zuur van diens burgers.

Man man.
Niet om het een of ander, maar je hebt als UI de foto van een president die voor zo'n beetje de hele wereld de importheffingen wil verhogen. Maar ik vermoed dat je dat dan weer een geweldige actie vindt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 16 december 2024 @ 16:06:07 #229
-1 #ANONIEM
Geverifieerd.
pi_215888021
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 15:42 schreef LXIV het volgende:

[..]
Wel reeel.

Want stel nu dat je de keuze hebt tussen meteen vrede of nog 6 maanden doorvechten om Putin voor het ICC te krijgen. (in beide gevallen is er geen verdere dreiging).
Ga je dan bijvoorbeeld 1000 soldaten offeren om dit mogelijk te maken, of is dat de prijs niet waard? Je moet dan ongeveer voor iedere week dat Putin in het gevang zit vs dat hij vrij is 1 soldaat offeren.
Ik zou dan zeggen: laat maar zitten. Want als ik mijn eigen leven of dat van mijn kinderen niet wil offeren om Putin een weekje langer te laten zitten, kan ik dat van een ander ook niet verlangen.

Net zo goed dat ze van mij Putin de nobelprijs voor de vrede mogen geven als de oorlog daarmee stopt...
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 15:39 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:

[..]
Dit is echt een heel raar dilemma. :')
Yea, she's on crack.
  maandag 16 december 2024 @ 16:09:14 #230
201761 phpmystyle
pi_215888050
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 16:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Niet om het een of ander, maar je hebt als UI de foto van een president die voor zo'n beetje de hele wereld de importheffingen wil verhogen. Maar ik vermoed dat je dat dan weer een geweldige actie vindt.
Trumpgod _O_

Geen idee wat ie met die tarieven wil bereiken, denk druk zetten. Allemaal tarieven invoeren die geen doel dienen gaat zijn achterban niet leuk vinden gok ik. Maar de man heeft geen stupid op zijn kop staan, dus er zal echt wel een gedachte achter zitten...

Maar wil jij echt naar een wereld waarin we 5 of 6 procent van ons BBP uitgeven aan defensie, horders jonge mannen in een groen apenpak die moeten trainen voor een oorlog die waarschijnlijk niet komt, allerhande tarieven en importbeperkingen om het de ander het fractioneel lastiger maken?

Wil je dat echt doen om je daarmee iets "veiliger" te voelen?
  maandag 16 december 2024 @ 16:12:30 #231
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_215888074
quote:
7s.gif Op maandag 16 december 2024 15:05 schreef phpmystyle het volgende:
Niet met een Ierland bijvoorbeeld.
Maar zoals altijd klets je gewoon weer volstrekt uit je nek.

Ireland is a ‘playground’ for Russian intelligence, says former army chief
&lt;signature here&gt;.
pi_215888090
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 15:57 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
en de massale import van het islamitische paard van Troje
Dat eerste is zonder meer waar. Maar dat tweede is geen (directe) oorzaak maar een gevolg. Die vluchtelingenstroom kwam op gang door mislukte westerse avontuurtjes in regio's waar het westen niet thuis hoort. Een terugkerend thema.
Heel veel sambal
  maandag 16 december 2024 @ 16:15:14 #233
201761 phpmystyle
pi_215888103
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 16:13 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Dat eerste is zonder meer waar. Maar dat tweede is geen (directe) oorzaak maar een gevolg. Die vluchtelingenstroom kwam op gang door mislukte westerse avontuurtjes in regio's waar het westen niet thuis hoort. Een terugkerend thema.
Usa dropt bommen --> mensen geen huis ---> mensen naar het westen
Het heeft ons 50 jaar geduurd om dat patroon eindelijk eens te herkennen :')

*steekt hand in eigen boezem: ik snap dit ook pas sinds een paar jaar
pi_215888132
quote:
7s.gif Op maandag 16 december 2024 16:09 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Trumpgod _O_

Geen idee wat ie met die tarieven wil bereiken, denk druk zetten. Allemaal tarieven invoeren die geen doel dienen gaat zijn achterban niet leuk vinden gok ik. Maar de man heeft geen stupid op zijn kop staan, dus er zal echt wel een gedachte achter zitten...
Tijdens zijn vorige termijn verhoogde hij de importheffingen voor Canada en de EU omdat hij kwaad was vanwege het handelstekort. Ook nam hij China op de korrel, waardoor de VS miljarden aan subsidies moest uitkeren om de eigen boeren te compenseren voor de geleden financiële schade.

En tijdens de laatste campagne claimde hij 'tariffs' het kip met de gouden eieren zijn. Hij suggereerde zelfs dat hij door de verhoging ervan de inkomstenbelasting volledig kan afschaffen.

Misschien moet je voor de grap eens daadwerkelijk luisteren naar wat je grote held allemaal zegt.

quote:
Maar wil jij echt naar een wereld waarin we 5 of 6 procent van ons BBP uitgeven aan defensie, horders jonge mannen in een groen apenpak die moeten trainen voor een oorlog die waarschijnlijk niet komt, allerhande tarieven en importbeperkingen om het de ander het fractioneel lastiger maken?

Wil je dat echt doen om je daarmee iets veiliger te voelen?
En opnieuw gooi je er een stropop tegenaan. 'Schetst gitzwart doemscenario: wil je dat echt doen, Koos? Echt? Waarom doe je dat?'

Naar mijn weten pleit ik helemaal nergens voor een oorlog met Rusland of andere buitenlandse mogendheden.
pi_215888151
quote:
7s.gif Op maandag 16 december 2024 16:15 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Blijkbaar ken je maar twee standjes: de twee uitersten.

Eerst was je een havik van het meest extreme soort, wilde nog net niet het hele Midden-Oosten nuken. Nu is het westen in jouw ogen zo'n beetje de bron van alle kwaad en moeten we vooral keihard bukken voor onze geopolitieke uitdagers.
pi_215888160
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2024 12:22 schreef capricia het volgende:

[..]
Krijgen we dan weer goedkope electriciteit en gas?
En Russische propaganda voor het intellectueel uitgedaagde deel der natie.
  maandag 16 december 2024 @ 16:22:16 #237
201761 phpmystyle
pi_215888170
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 16:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Blijkbaar ken je maar twee standjes: de twee uitersten.

Eerst was je een havik van het meest extreme soort, wilde nog net niet het hele Midden-Oosten nuken. Nu is het westen in jouw ogen zo'n beetje de bron van alle kwaad en moeten we vooral keihard bukken voor onze geopolitieke uitdagers.
En je verwijt mij met stropoppen te komen :O

Hoe kijk jij er dan zelf na?
Koos Bush :')
pi_215888176
quote:
7s.gif Op maandag 16 december 2024 16:09 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Wil je dat echt doen om je daarmee iets "veiliger" te voelen?
Om ons veilig te houden is het daarom van enorm belang dat we Rusland nu stoppen, maar dat gaat er in jouw reptielenbreintje niet in.

Jij zou het nog toelaten dat de Russen optrekken tot Enschede en zou je alsnog jammerlijk roepen dat we nu eens echt moeten stoppen met provoceren want anders ben je bang dat ze misschien wel Utrecht innemen. Droevig.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_215888182
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2024 16:21 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
En Russische propaganda voor het intellectueel uitgedaagde deel der natie.
Be careful what you wish for yourself
Als grass-roots concept sprak Forum voor Democratie veel mensen aan.
pi_215888202
quote:
7s.gif Op maandag 16 december 2024 16:15 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Mensen zijn vrij simpel wat dat betreft. We denken vaak lekker rationeel te zijn maar uiteindelijk rationaliseren we vooral onze eigen emoties. Ontkomt niemand voor 100% aan ben ik bang. :X
Heel veel sambal
pi_215888212
quote:
7s.gif Op maandag 16 december 2024 16:22 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
En je verwijt mij met stropoppen te komen :O

Hoe kijk jij er dan zelf na?
Koos Bush :')
In tegenstelling tot jou heb ik mij altijd tegen de invasie van Irak gekeerd, evenals de eindeloze 'War on Terror'. Want inderdaad, met het kapotschieten van huizen in het Midden-Oosten creëer je enkel nieuwe terroristen die de eigen regio destabiliseren, met als gevolg vluchtelingenstromen en aanslagen in het westen.

Maar dat betekent niet dat we naïef moeten zijn. Om onszelf staande te houden in al het geopolitieke geweld moeten we beschikken over een sterke defensieve macht, bondgenoten en een uitgebreid netwerk van inlichtingen. En bovenal moeten we een front vormen tegen onze geopolitieke tegenstanders.
  maandag 16 december 2024 @ 16:27:56 #242
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_215888214
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 16:24 schreef yessie234 het volgende:
Zo "grass-roots" dat er centen uit moskou aan te pas moesten komen, he.
&lt;signature here&gt;.
  maandag 16 december 2024 @ 16:28:55 #243
201761 phpmystyle
pi_215888221
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 16:26 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Mensen zijn vrij simpel wat dat betreft. We denken vaak lekker rationeel te zijn maar uiteindelijk rationaliseren we vooral onze eigen emoties. Ontkomt niemand voor 100% aan ben ik bang. :X
Klopt.
We hebben ons te laat gerealiseerd dat USA dikwijls uit eigen belang handelt, en dat de nevenschade voor de EU is.
Is voor een deel te verklaren omdat zij de EU bevrijd hebben en alle marshall hulp. En daarvoor mogen wij hen best dankbaar zijn. Alleen onze oogkleppen moeten af.
  Overall beste user 2022 maandag 16 december 2024 @ 16:30:43 #244
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_215888227
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 16:24 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Be careful what you wish for yourself
FvD is geen grassroots maar astroturf.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 16 december 2024 @ 16:31:17 #245
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_215888231
quote:
7s.gif Op maandag 16 december 2024 16:01 schreef phpmystyle het volgende:
De SU is niet ingestort maar is opgehouden te bestaan toen Jeltsin met de Russische Federatie uit de SU stapte.
Mooi staaltje subtiele geschiedsvervalsing.

De sovjet unie ging niet ten onder aan haar eigen wanbeleid, nee, de "goeierik" jeltsin kapte er maar mee.
&lt;signature here&gt;.
  maandag 16 december 2024 @ 16:31:35 #246
201761 phpmystyle
pi_215888234
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 16:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
In tegenstelling tot jou heb ik mij altijd tegen de invasie van Irak gekeerd, evenals de eindeloze 'War on Terror'. Want inderdaad, met het kapotschieten van huizen in het Midden-Oosten creëer je enkel nieuwe terroristen die de eigen regio destabiliseren, met als gevolg vluchtelingenstromen en aanslagen in het westen.

Maar dat betekent niet dat we naïef moeten zijn. Om onszelf staande te houden in al het geopolitieke geweld moeten we beschikken over een sterke defensieve macht, bondgenoten en een uitgebreid netwerk van inlichtingen. En bovenal moeten we een front vormen tegen onze geopolitieke tegenstanders.
Ik ben op dit onderwerp wat gaan shiften ja. Is daar wat mis mee?

Hoewel ik zelf geen drugsgebruiker ben zou ik het legaliseren misschien wel meer prefereren dan alle problemen die wij er nu mee hebben.

Jij blijft liever dogamtisch in je eigen gelijk hangen omdat je op internet 15 jaar geleden een ander standpunt vertegenwoordigde?
  Overall beste user 2022 maandag 16 december 2024 @ 16:32:44 #247
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_215888244
quote:
7s.gif Op maandag 16 december 2024 16:31 schreef ExTec het volgende:

[..]
Mooi staaltje subtiele geschiedsvervalsing.

De sovjet unie ging niet ten onder aan haar eigen wanbeleid, nee, de "goeierik" jeltsin kapte er maar mee.
Rusland verliet de USSR in december 91, nog voordat Oekraïne dat deed.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 16 december 2024 @ 16:34:01 #248
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_215888257
quote:
7s.gif Op maandag 16 december 2024 16:31 schreef phpmystyle het volgende:

Het geeft wel haarfijn aan dat jij bij de 30% hoort, en niet de 70%.

&lt;signature here&gt;.
  maandag 16 december 2024 @ 16:35:05 #249
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_215888265
quote:
14s.gif Op maandag 16 december 2024 02:51 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Bekijk deze YouTube-video

en

De oorlog is klaar als het volk het wil.

De vijand is niet Rusland. De vijand is niet Amerika, De vijand is niet China. De vijand is niet Nederland. De vijand is niet Oekraine.

De vijand is de elite die ons een wereldoorlog in wil loodsen en we moeten elkaar gaan haten. En als we daarmee ophouden is het over.
Net als met de covid-hoax.

De Russen zijn mensen net als wij. De Amerikanen zijn mensen net als wij. De Oekrainers zijn mensen net als wij.

De oorlog stopt als we niet meer meedoen.

Als die oorlogshitsers, een Brekelmans, een Rutte, een Schwab, Rothschilds, stuk voor stuk mannetjes die nog geen deuk in een pakje boter slaan. Het volk moet vechten tegen een ander volk. Het stopt dus als het volk stopt met vechten, want zelf kunnen deze mensen niets.

De keizer is naakt.

Amen. O+

How far do you want to go into the rabbit hole?
En wat heb je te verliezen.
Met Liefde heb je een wereld te winnen.
Amor omnia vincit.

Dus de Russen moeten gewoon stoppen met meedoen, dat word het vrede.

Amen!
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_215888283
quote:
7s.gif Op maandag 16 december 2024 16:31 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Hoewel ik zelf geen drugsgebruiker ben zou ik het legaliseren misschien wel meer prefereren dan alle problemen die wij er nu mee hebben.

Jij blijft liever dogamtisch in je eigen gelijk hangen omdat je op internet 15 jaar geleden een ander standpunt vertegenwoordigde?
Nee hoor, ben groot fan van voortschrijdend inzicht.

Maar jouw 'shift' gaat een stuk verder dan een beetje bijsturen. Nogmaals, je was eerder een neocon van het ergste soort, terwijl je nu vaak een ronduit antiwesterse toon aanslaat.

Mag hoor, ieder z'n ding. Ben benieuw waar je over vijf jaar staat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')