Dat zal jou niet overkomen hè?!quote:Op maandag 6 januari 2025 12:53 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Mijn maat is in België tijdens het rijexamen door een stopbord heen geknald (gewoon doorrijden zonder te stoppen dus) en is alsnog in één keer geslaagd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En zie hier het (eerder aangehaalde) verschil tussen mogen rijden en kunnen rijden met een roze B op zak. Iets met een pakje boter enzo.r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
quote:Op dinsdag 7 januari 2025 14:09 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat zal jou niet overkomen hè?!In België krijg je hem met een pakje boter mee, maar als je tijdens het examen in Nederland ook maar een minuscuul foutje maakt zak je gewoon hoor.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En zie hier het (eerder aangehaalde) verschil tussen mogen rijden en kunnen rijden met een roze B op zak. Iets met een pakje boter enzo.
In België controleren ze daar vrijwel niet op. Wees blij dat ze gepakt zijn.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 09:59 schreef dick_laurent het volgende:
Ja gelukkig gaat in Nederland altijd alles wel volgens "het boekje"
https://www.nu.nl/binnenl(...)uden-in-alkmaar.html
Dat is onzin, kleine foutjes worden gewoon toegestaan.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 15:43 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
In België krijg je hem met een pakje boter mee, maar als je tijdens het examen in Nederland ook maar een minuscuul foutje maakt zak je gewoon hoor.
Mijn rijinstructeur heeft toch veel verhalen over mensen die ten onrechte gezakt zijn hoor. B.v. helemaal goed gereden maar net een centimetertje over de streep gestopt? boem, gezakt.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 16:12 schreef dop het volgende:
[..]
Dat is onzin, kleine foutjes worden gewoon toegestaan.
Wel krijg je daar voor een waarschuwing (aanwijzing) tijdens het examen.
Kleine foutjes zijn bijvoorbeeld. Niet voldoende rechts rijden. Of niet de juiste snelheid rijden.
Er zijn zelfs fouten die geen enkel gevolg hebben.
Bijvoorbeeld niet de richting op gaan die de examinator aangeeft (mits verder veilig), of het niet de navigatie volgen tijdens het rijden met navigatie (ook mits veilig). En ook het parkeren of straatje keren hoeft niet perfect, ook daar gaat de veiligheid voorop. (De nadruk licht op het kijken gedrag).
Teveel kleine foutjes worden je uiteindelijk wel aangerekend, en het bij herhaling maken van een fout waar je al op bent aangesproken is meestal ook een reden voor herexamen.
Geen voorrang geven, stop borden negeren, door rood rijden, valt allemaal niet onder kleine foutjes.
Er zijn ook behoorlijk wat zaken die automatisme zouden moeten zijn, tijdens het rijden.
Je kijk gedrag voornamelijk dat is iets dat moet er echt goed inzitten, als dat niet zo is dan mag dat een kleinigheidje lijken als je geen brokken maakt, toch zullen ze je daar op laten zakken.
Wat is het slagings percentage van je instructeur?quote:Op dinsdag 7 januari 2025 16:46 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Mijn rijinstructeur heeft toch veel verhalen over mensen die ten onrechte gezakt zijn hoor. B.v. helemaal goed gereden maar net een centimetertje over de streep gestopt? boem, gezakt.
Ik vroeg hem wil je niet zelf examinator worden. Hij zegt nee want je hebt gewoon je quota en soms moet je leerlingen laten zakken die gewoon goed gereden hebben. Het werk van de examinator wordt ook door niemand gecontroleerd, het wordt niet gefilmd dus een 'beroep'; is niet mogelijk. Je kan in bezwaar gaan maar daar doet het CBR niets mee omdat de examenritten niet worden gefilmd. Het CNR verdient geld aan examens dus ze hebben geen reden om mensen te laten slagen eigenlijk.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 18:09 schreef dop het volgende:
[..]
Wat is het slagings percentage van je instructeur?
Dit soort verhalen heb je weinig aan als leerling, waarom vertelt hij ze aan jouw?
(Het komt op mij over als slechte excuses voor een laag slagingspercentage.)
Zegt het misschien meer over je instructeur dan over de examinator?
Het stoppen over de stopstreep is geen reden tot zakken op zichzelf.
Als een verkeerlichlicht bijvoorbeeld op oranje springt en je hebt relatief weinig tijd om te reageren en er zit iemand vlak achter je dan is het geen ramp als je de stopstreep overschrijd. Zo lang je goed in de spiegels kijkt en je ook gewaar bent dat de persoon achter je de kans heeft tijdig tot stilstand te komen.
De streep is niet heilig de veiligheid wel.
Zit er niemand achter je en is er voldoende tijd om te remmen dan zal het niet halen van de stopstreep je natuurlijk wel worden aangerekend. Maar laat je verder een nette rit zien dan zul je mogelijk toch nog slagen.
Als je daar wel op zakt is het een optelsom van in jouw ogen kleine foutjes, maar voor de examinator het totale beeld waar uit blijkt dat je de auto nog niet voldoende onder controle hebt.
Er is altijd een spanningsboog tussen de mening van de examinator ben de instructeur.
Naar mijn mening mag een instructeur je voor het examen niet lastigvallen met onbenulligheden, waar je niets aan hebt, voor je zelfvertrouwen op het examen.
Hij moet je duidelijk uitleggen wat wel en niet mag.
Altijd beter dan andersom. Toch?quote:Op dinsdag 7 januari 2025 18:31 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Hij zegt nee want je hebt gewoon je quota en soms moet je leerlingen laten zakken die gewoon goed gereden hebben.
Jawel hoor. Hier in het oosten hebben we iemand die dat doet.quote:Het werk van de examinator wordt ook door niemand gecontroleerd, het wordt niet gefilmd
dat is dus gewoon gelul, er zijn goede en minder goede examinatoren, net als instructeurs.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 18:31 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Ik vroeg hem wil je niet zelf examinator worden. Hij zegt nee want je hebt gewoon je quota en soms moet je leerlingen laten zakken die gewoon goed gereden hebben.
hier spreek je het eerste punt al tegen, ook aan examinatoren worden eisen gesteld, niet iedereen kan examinator worden.quote:Het werk van de examinator wordt ook door niemand gecontroleerd,
dat is ook gelul, het cbr is geen instantie waar de overheid bakken geld aan verdient, het is ook niet zo dat het examengeld voor het cbr is en ze de winst onderling mogen verdelen.quote:het wordt niet gefilmd dus een 'beroep'; is niet mogelijk. Je kan in bezwaar gaan maar daar doet het CBR niets mee omdat de examenritten niet worden gefilmd. Het CNR verdient geld aan examens dus ze hebben geen reden om mensen te laten slagen eigenlijk.
Ik ben ook geen examinator (of geweest).quote:Waarom verdedig je de examinatoren eigenlijk zo? Ik ben nu wel benieuwd. Misschien ben je zelf examinator geweest?
Hehehe, Inderdaadquote:Op dinsdag 7 januari 2025 18:35 schreef r_one het volgende:
[..]
Altijd beter dan andersom. Toch?
[..]
Jawel hoor. Hier in het oosten hebben we iemand die dat doet.
En dit. Ik ben heel erg benieuwd naar de slagingspercentages van je rij-instructeur. En heb je ook een leskaart waar je vorderingen kunt volgen? Ik kan dit bij mijn zoon allemaal inzien, wat erg handig is:)quote:Op dinsdag 7 januari 2025 18:46 schreef dop het volgende:
[..]
dat is dus gewoon gelul, er zijn goede en minder goede examinatoren, net als instructeurs.
[..]
hier spreek je het eerste punt al tegen, ook aan examinatoren worden eisen gesteld, niet iedereen kan examinator worden.
[..]
dat is ook gelul, het cbr is geen instantie waar de overheid bakken geld aan verdient, het is ook niet zo dat het examengeld voor het cbr is en ze de winst onderling mogen verdelen.
[..]
Ik ben ook geen examinator (of geweest).
Ik ken wel een examinator, maar ik ken ook een aantal instructeurs.
Het is niet zo ingewikkeld om de taken van een instructeur en examinator te evalueren.
In jouw geval ken je je examinator niet, wat heeft het voor zin om daar vooraf dan over na te denken.
En wat is het nut voor jouw zelfvertrouwen en rijvaardigheid om je verhalen te vertellen over reden waar op mensen onterecht gezakt zijn. Wat levert dat op?
Wat is de verbinding aak van jouw instructeur en hoe helpt hij jouw hier mee?
En bedenk je ook even wie het meeste geld aan jouw verdient als jij zakt, en weer door moet met lessen.
Het grootste deel van je kosten is lesgeld, niet de examen kosten.
Ik wil geen instructeurs voor de bus gooien, maar als je graag op voorhand wil speculeren op vals spel dan zou ik even goed nadenken woe nu werkelijk welk belang heeft.
Ik ook, als het echt z'n loterij is zou er ook weinig verschil zitten tussen slagingspercentage van goede en slechte instructeurs.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 19:07 schreef Troel het volgende:
[..]
En dit. Ik ben heel erg benieuwd naar de slagingspercentages van je rij-instructeur.
Dat is sowieso niet praktisch, want er zit 2 weken tussen examen en herexamenquote:Op dinsdag 7 januari 2025 19:14 schreef dop het volgende:
[..]
Ik ook, als het echt z'n loterij is zou er ook weinig verschil zitten tussen slagingspercentage van goede en slechte instructeurs.
Dan moet je helemaal niet gaan lessen, maar gewoon zo vaak mogelijk afrijden.
Maar ik ga je nu al verzekeren, je instructeur gaat als jij zakt, geen herexamen aanvragen zonder dat jij extra lessen neemt.
dat klopt, mee eens hoor, maar als je nu werkelijk zo goed rijdt en het allemaal aan de examinator ligt dan zou de instructeur je met een minimaal aantal lessen naar het herexamen sturen. En als hij je dan vertelt dat hij vind dat je onterecht gezakt bent is helemaal prima.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 19:21 schreef Troel het volgende:
[..]
Dat is sowieso niet praktisch, want er zit 2 weken tussen examen en herexamenEn de wachttijd is soms veel langer dus dat wil je zeker niet zonder rijlessen doen.
Je kan de percentages opzoeken per rijschool en per examen locatie.quote:Het CBR geeft aan dat het gemiddelde slagingspercentage van de rijscholen 50% is.
Dat gebeurt ook hoor.quote:
Helaas niet. Was het maar waar.quote:[..]
Jawel hoor. Hier in het oosten hebben we iemand die dat doet.
Dus je weet van toeten noch blazen.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 18:46 schreef dop het volgende:
[..]
dat is dus gewoon gelul, er zijn goede en minder goede examinatoren, net als instructeurs.
[..]
hier spreek je het eerste punt al tegen, ook aan examinatoren worden eisen gesteld, niet iedereen kan examinator worden.
[..]
dat is ook gelul, het cbr is geen instantie waar de overheid bakken geld aan verdient, het is ook niet zo dat het examengeld voor het cbr is en ze de winst onderling mogen verdelen.
[..]
Ik ben ook geen examinator (of geweest).
Ik ken wel een examinator, maar ik ken ook een aantal instructeurs.
Het is niet zo ingewikkeld om de taken van een instructeur en examinator te evalueren.
In jouw geval ken je je examinator niet, wat heeft het voor zin om daar vooraf dan over na te denken.
En wat is het nut voor jouw zelfvertrouwen en rijvaardigheid om je verhalen te vertellen over reden waar op mensen onterecht gezakt zijn. Wat levert dat op?
Wat is de taak van jouw instructeur en hoe helpt hij jouw hier mee?
En bedenk je ook even wie het meeste geld aan jouw verdient als jij zakt, en weer door moet met lessen.
Het grootste deel van je kosten is lesgeld, niet de examen kosten.
Ik wil geen instructeurs voor de bus gooien, maar als je graag op voorhand wil speculeren op vals spel dan zou ik even goed nadenken wie nu werkelijk welk belang heeft.
Een examen is een stuk duurder dan een rijles hoor. En de instructeur wordt afgerekend op laag slagingspercentage want dat is openbare informatie.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 19:14 schreef dop het volgende:
[..]
Ik ook, als het echt z'n loterij is zou er ook weinig verschil zitten tussen slagingspercentage van goede en slechte instructeurs.
Dan moet je helemaal niet gaan lessen, maar gewoon zo vaak mogelijk afrijden.
Maar ik ga je nu al verzekeren, je instructeur gaat als jij zakt, geen herexamen aanvragen zonder dat jij extra lessen neemt.
70% staat hierquote:Op dinsdag 7 januari 2025 19:30 schreef dop het volgende:
[..]
dat klopt, mee eens hoor, maar als je nu werkelijk zo goed rijdt en het allemaal aan de examinator ligt dan zou de instructeur je met een minimaal aantal lessen naar het herexamen sturen. En als hij je dan vertelt dat hij vind dat je onterecht gezakt bent is helemaal prima.
Maar aan verhalen vooraf heb je helemaal niets natuurlijk.
Dan is het meer indekken tegen zijn eigen lage slagingspercentage.
[..]
Je kan de percentages opzoeken per rijschool en per examen locatie.
Natuurlijk altijd lastig om dan precies uit te zoeken hoe goed je instructeur is, maar enige indicatie is wel handig.
Een percentage van 50% of hoger voor je rijschool is dus wel wenselijk.
Zeker wel, Henrie Kamps was daar erg fanatiek inquote:Op dinsdag 7 januari 2025 19:40 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Dat gebeurt ook hoor.
[..]
Helaas niet. Was het maar waar.
Waarom stel je eigenlijk vragen als je toch alles al beter weet dan anderenquote:Op dinsdag 7 januari 2025 19:43 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Een examen is een stuk duurder dan een rijles hoor. En de instructeur wordt afgerekend op laag slagingspercentage want dat is openbare informatie.
ik heb mijn rijbewijs dus ik toeter in elk geval lekker mee. Ik ben hier niet om.je tegen te werken en probeer je goed advies te geven, maar leuk dat je er zo positief in staatquote:Op dinsdag 7 januari 2025 19:42 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Dus je weet van toeten noch blazen.
een examinator zal op vallen als zijn slagingspercentage in positieve of in negatieve zin extreem afwijkt hij heeft geen belang om mensen expres te laten zakken of slagen, hij moet gewoon objectief beoordelen.quote:Een examinator die door niemand wordt gecontroleerd is natuurlijk niet te vertrouwen.
Hoe groot is de kans dat hij mensen niet gaat beoordelen op hun rijvaardigheid, maar alleen op hoe aardig hij ze vind?quote:Wat als hij je niet mag, je rijdt perfect maar hij laat je alsnog zakken? Dan heb je geen poot om op te staan.
Dat is prima, op hoeveel examens?quote:
Sterker nog, als de naam van een kandidaat bekend voorkomt, zal een andere examinator het examen afnemen als het goed is.quote:
30 examens. Ik zie dat in het jaar 2018 mijn examenlocatie rond de 51 procent scoorde (leiden)quote:Op dinsdag 7 januari 2025 20:03 schreef dop het volgende:
[..]
Dat is prima, op hoeveel examens?
Welke locatie doe je examen?
Dat is ook prima, dan maak je een redelijke kans. Focus je op jezelf en waar jij invloed op hebt, ga niet aan de slag met wie je examen gaat afnemen. Het is echt niet hun belang om jouw te laten zakken.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 20:17 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
30 examens. Ik zie dat in het jaar 2018 mijn examenlocatie rond de 51 procent scoorde (leiden)
Nou, dan geloof je het niet. Je bent wel een beetje een eigenwijze kwast zeg.quote:
Heeft die man ook een youtube kanaal want dan ga ik even kijken. Dit is zo een vage vimeo video zonder enige beschrijving of context.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 23:12 schreef r_one het volgende:
[..]
Nou, dan geloof je het niet. Je bent wel een beetje een eigenwijze kwast zeg.
Hierrrrrrrr .....
ER ISquote:Op dinsdag 7 januari 2025 23:14 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Heeft die man ook een youtube kanaal want dan ga ik even kijken. Dit is zo een vage vimeo video zonder enige beschrijving of context.
quote:Op dinsdag 7 januari 2025 19:06 schreef Troel het volgende:
[..]
Hehehe, InderdaadMaar sinds ze in Hengelo zitten, valt het wel mee gelukkig.
Hij is tegenwoordig aardig tam, inmiddels behoorlijk berooid en leeft zich nog steeds uit op het internetzzzz. En uiteraard past de slachtofferrol hem daarbij primaquote:Op dinsdag 7 januari 2025 19:53 schreef Troel het volgende:
Zeker wel, Henrie Kamps was daar erg fanatiek in
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |