Aangezien dit in de meeste EU landen gewoon standaard is zie ik niet in waarom dit in Nederland niet zou kunnen.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 11:32 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat weet ik. Maar mijn vraag was: lijkt het je verstandig, zonder instructeur, zonder dubbele bediening?
Heb je dit nooit met je vader geoefend op de parkeerplaats dan?quote:Op zaterdag 4 januari 2025 10:03 schreef SEMTEX het volgende:
Eerste les achter de rug. Wat een rare gewaarwording is dat. Ik heb jarenlang dromen gehad dat ik aan het rijden was, me besefte dat ik niet kon rijden en geen rijbewijs had, en voelde me dan angstig in mijn droom. Dat zijn eigenlijk symbolische dromen met metaforen die op iets anders duiden, maar rijden heeft daardoor iets mythisch voor me gekregen denk ik, ook omdat ik er zo extreem laat aan begonnen ben.
We hebben dit keer vooral gefocust op sturen en de richtingaanwijzers gebruiken. Ik heb al gereden op de weg, twee rotondes, waarvan een turborotonde en ik heb lekker kunnen overpakken op een parkeerplaats. Volgende week weer!
Als je in het bezit bent van rijbewijs B is het zeker verstandig om met de auto te gaan, behalve als je naar centrum Amsterdam moet want daar kan je nergens parkeren.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 11:32 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat weet ik. Maar mijn vraag was: lijkt het je verstandig, zonder instructeur, zonder dubbele bediening?
In de rest van Europa kunnen ze ook veel minder goed rijden.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 07:25 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
In de meeste EU landen mag je onder begeleiding van een ervaren bestuurder gewoon oefenen. Nederland is hier best uitzonderlijk in.
Dat is niet gebaseerd op feiten, een beetje een chauvinistische gedachte van wij zijn beter dan de rest. In werkelijkheid kunnen Britten veel beter rijden dan wij.quote:Op zondag 5 januari 2025 07:15 schreef Ridocar het volgende:
[..]
In de rest van Europa kunnen ze ook veel minder goed rijden.
Volgens de link gaat het voorlopig niet vriezen.quote:Op zondag 5 januari 2025 07:41 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Dat is niet gebaseerd op feiten, een beetje een chauvinistische gedachte van wij zijn beter dan de rest. In werkelijkheid kunnen Britten veel beter rijden dan wij.
https://nos.nl/l/2550530
[ afbeelding ]
Jouw chauvinistische fingerspitzengefühl oook niet.quote:Op zondag 5 januari 2025 07:48 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Volgens de link gaat het voorlopig niet vriezen.
Maar je plaatje laat iets anders zien, namelijk het aantal verkeersslachtoffers per land. Dat is niet terug te brengen naar de kwaliteit van rijopleidingen.
Ik ben in heel Europa geweest en ik kan zeggen dat het in heel veel landen aardig beroerd gesteld is met de rijvaardigheid, of iig het veiligheidsbewustzijn van de gemiddelde bestuurder. Dan heb ik het niet over afwijkende verkerrsregels (ik ken ze wel, ex-beroepschauffeur), maar dat er meer risico wordt genomen.quote:Op zondag 5 januari 2025 07:55 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Jouw chauvinistische fingerspitzengefühl oook niet.
Ik vertrouw statistieken over het aantal verkeersdoden meer dan jouw chauvinistische mening.quote:Op zondag 5 januari 2025 08:04 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik ben in heel Europa geweest en ik kan zeggen dat het in heel veel landen aardig beroerd gesteld is met de rijvaardigheid, of iig het veiligheidsbewustzijn van de gemiddelde bestuurder. Dan heb ik het niet over afwijkende verkerrsregels (ik ken ze wel, ex-beroepschauffeur), maar dat er meer risico wordt genomen.
Vooral doen, maar dan moet je wel de juiste statistieken erbij nemen.quote:Op zondag 5 januari 2025 08:16 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Ik vertrouw statistieken over het aantal verkeersdoden meer dan jouw chauvinistische mening.
Die staan op de kaartquote:Op zondag 5 januari 2025 08:19 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Vooral doen, maar dan moet je wel de juiste statistieken erbij nemen.
Kun je ons dan eens een overzicht geven van de europese landen waar je mag oefenen bij iemand anders?quote:Op zaterdag 4 januari 2025 12:02 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Aangezien dit in de meeste EU landen gewoon standaard is zie ik niet in waarom dit in Nederland niet zou kunnen.
De vraag die je moet stellen is: in welke europese landen mag dit NIET?quote:Op zondag 5 januari 2025 10:28 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Kun je ons dan eens een overzicht geven van de europese landen waar je mag oefenen bij iemand anders?
Ik heb er daadwerkelijk nog nooit van gehoord dat dit begeleid rijden ergens mag en degene die zo hard roept dat het bijna overal mag zou dan natuurlijk met wat voorbeelden op de de proppen moeten komen ipv een ander land waar het ook niet toegestaan is.quote:Op zondag 5 januari 2025 13:23 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
De vraag die je moet stellen is: in welke europese landen mag dit NIET?
In Duitsland mag het bijvoorbeeld ook niet, ons systeem is in feite het duitse systeem.
Is je google kapot?quote:Op zondag 5 januari 2025 13:34 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik heb er daadwerkelijk nog nooit van gehoord dat dit begeleid rijden ergens mag en degene die zo hard roept dat het bijna overal mag zou dan natuurlijk met wat voorbeelden op de de proppen moeten komen ipv een ander land waar het ook niet toegestaan is.
Nopequote:Op zaterdag 4 januari 2025 12:15 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Heb je dit nooit met je vader geoefend op de parkeerplaats dan?
Nou ja eens moet de eerste keer zijn.quote:
en jij denkt dat jou Belgische rijschool die na minimaal 20 lessen dit attest zou geven, na al die verhalen over nog steeds ingrepen die we hier lezen..quote:Op zondag 5 januari 2025 13:36 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Is je google kapot?
Dit kan zelfs in Belgie.
Klopt. Een collega van me woont in Belgie en vertelde dat hij al zijn kinderen zelf rijles had gegeven. Alleen het examen is dan met examinator.quote:Op zondag 5 januari 2025 13:36 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Is je google kapot?
Dit kan zelfs in Belgie.
Heb je al contact gehad?quote:Op zaterdag 4 januari 2025 22:35 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Ik heb binnenkort rijexamen en rijinstructeur is spoorloos verdwenen geen antwoord niks
Dus wat moet ik nou in godsnaam doen? Ik hoop maar dat hij weer antwoordt. Morgen is het natuurlijk zondag ik zal van de week weer kijken.
Gezien het belabberde niveau van Belgische automobilisten (wat ook te zien is in de sterftecijfers) denk ik van wel ja, maar dat maakt weinig uit want ik woon niet in België. Mijn maat is in België tijdens het rijexamen door een stopbord heen geknald (gewoon doorrijden zonder te stoppen dus) en is alsnog in één keer geslaagd.quote:Op maandag 6 januari 2025 12:47 schreef Basp1 het volgende:
[..]
en jij denkt dat jou Belgische rijschool die na minimaal 20 lessen dit attest zou geven, na al die verhalen over nog steeds ingrepen die we hier lezen..
"Als die oordeelt dat u in staat bent om alleen verder te oefenen, krijgt u een bekwaamheidsattest"
Veel succes met je examen.
Mijn rijinstructeur is gelukkig weer tevoorschijn gekomen dus ik kan wel examen doen volgende week.quote:
Ligt het ook niet vaker aan hun wegen?quote:Op maandag 6 januari 2025 12:53 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Gezien het belabberde niveau van Belgische automobilisten (wat ook te zien is in de sterftecijfers) denk ik van wel ja, maar dat maakt weinig uit want ik woon niet in België. Mijn maat is in België tijdens het rijexamen door een stopbord heen geknald (gewoon doorrijden zonder te stoppen dus) en is alsnog in één keer geslaagd.
Je zou juist beter moeten kunnen rijden als je gewend bent op slechte wegen te rijden, want je moet de kuilen in de weg vermijden en dus veel beter opletten dan in NL. Naast dat de rijopleiding veel eenvoudiger is in België, zuipen ze veel meer en gaan dan rijden. Ja dat gaat fout natuurlijk.quote:Op maandag 6 januari 2025 12:55 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ligt het ook niet vaker aan hun wegen?
Dus dit is de reden waarom er meer verkeersdoden zijn in Belgiëquote:Op maandag 6 januari 2025 12:59 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
zuipen ze veel meer en gaan dan rijden. Ja dat gaat fout natuurlijk.
Gelukkig heb je zelf geen last van eh, hoe noemde je het ook alweer....quote:Op maandag 6 januari 2025 12:53 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Gezien het belabberde niveau van Belgische automobilisten (wat ook te zien is in de sterftecijfers) denk ik van wel ja, maar dat maakt weinig uit want ik woon niet in België. Mijn maat is in België tijdens het rijexamen door een stopbord heen geknald (gewoon doorrijden zonder te stoppen dus) en is alsnog in één keer geslaagd.
Dat Belgen minder goed kunnen rijden is gewoon aantoonbaar zie het eerder geplaatste kaartje. Veel meer verkeersdoden per inwoner dan hier.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 07:30 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Gelukkig heb je zelf geen last van eh, hoe noemde je het ook alweer....
Oja, chauvinistische fingerspitzengefühl.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |