abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216190289
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2025 13:36 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Is je google kapot?

Dit kan zelfs in Belgie.

en jij denkt dat jou Belgische rijschool die na minimaal 20 lessen dit attest zou geven, na al die verhalen over nog steeds ingrepen die we hier lezen..

"Als die oordeelt dat u in staat bent om alleen verder te oefenen, krijgt u een bekwaamheidsattest"

Veel succes met je examen.
  maandag 6 januari 2025 @ 12:50:43 #52
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_216190324
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2025 13:36 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Is je google kapot?

Dit kan zelfs in Belgie.

Klopt. Een collega van me woont in Belgie en vertelde dat hij al zijn kinderen zelf rijles had gegeven. Alleen het examen is dan met examinator.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  Spellchecker maandag 6 januari 2025 @ 12:51:59 #53
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_216190352
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 22:35 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Ik heb binnenkort rijexamen en rijinstructeur is spoorloos verdwenen geen antwoord niks :')

Dus wat moet ik nou in godsnaam doen? Ik hoop maar dat hij weer antwoordt. Morgen is het natuurlijk zondag ik zal van de week weer kijken.
Heb je al contact gehad?
pi_216190361
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2025 12:47 schreef Basp1 het volgende:

[..]
en jij denkt dat jou Belgische rijschool die na minimaal 20 lessen dit attest zou geven, na al die verhalen over nog steeds ingrepen die we hier lezen..

"Als die oordeelt dat u in staat bent om alleen verder te oefenen, krijgt u een bekwaamheidsattest"

Veel succes met je examen.
Gezien het belabberde niveau van Belgische automobilisten (wat ook te zien is in de sterftecijfers) denk ik van wel ja, maar dat maakt weinig uit want ik woon niet in België. Mijn maat is in België tijdens het rijexamen door een stopbord heen geknald (gewoon doorrijden zonder te stoppen dus) en is alsnog in één keer geslaagd.
pi_216190366
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2025 12:51 schreef maily het volgende:

[..]
Heb je al contact gehad?
Mijn rijinstructeur is gelukkig weer tevoorschijn gekomen dus ik kan wel examen doen volgende week.
  maandag 6 januari 2025 @ 12:55:52 #56
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_216190383
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2025 12:53 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Gezien het belabberde niveau van Belgische automobilisten (wat ook te zien is in de sterftecijfers) denk ik van wel ja, maar dat maakt weinig uit want ik woon niet in België. Mijn maat is in België tijdens het rijexamen door een stopbord heen geknald (gewoon doorrijden zonder te stoppen dus) en is alsnog in één keer geslaagd.
Ligt het ook niet vaker aan hun wegen? :+
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_216190414
quote:
2s.gif Op maandag 6 januari 2025 12:55 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ligt het ook niet vaker aan hun wegen? :+
Je zou juist beter moeten kunnen rijden als je gewend bent op slechte wegen te rijden, want je moet de kuilen in de weg vermijden en dus veel beter opletten dan in NL. Naast dat de rijopleiding veel eenvoudiger is in België, zuipen ze veel meer en gaan dan rijden. Ja dat gaat fout natuurlijk.

Al moet ik zeggen dat het op lokale wegen in NL heel erg hard achteruit is gegaan. Rijd maar eens op de IJweg bij nieuw-vennep, ik moet daar spookrijden omdat het wegdek aan één kant te slecht is. Het wordt hier ook België helaas. Rijkswegen zijn nog wel goed.
  maandag 6 januari 2025 @ 22:37:10 #58
35189 Troel
scherp en bot
pi_216197663
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2025 12:59 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
zuipen ze veel meer en gaan dan rijden. Ja dat gaat fout natuurlijk.
Dus dit is de reden waarom er meer verkeersdoden zijn in België ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_216199037
quote:

[..]
Gelukkig heb je zelf geen last van eh, hoe noemde je het ook alweer....
Oja, chauvinistische fingerspitzengefühl.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_216199343
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 07:30 schreef Ridocar het volgende:

[..]
Gelukkig heb je zelf geen last van eh, hoe noemde je het ook alweer....
Oja, chauvinistische fingerspitzengefühl.
Dat Belgen minder goed kunnen rijden is gewoon aantoonbaar zie het eerder geplaatste kaartje. Veel meer verkeersdoden per inwoner dan hier.
  Moderator dinsdag 7 januari 2025 @ 09:59:19 #61
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_216200086
Ja gelukkig gaat in Nederland altijd alles wel volgens "het boekje" :D

https://www.nu.nl/binnenl(...)uden-in-alkmaar.html
pi_216203332
quote:
Mijn maat is in België tijdens het rijexamen door een stopbord heen geknald (gewoon doorrijden zonder te stoppen dus) en is alsnog in één keer geslaagd.
Dat zal jou niet overkomen hè?!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En zie hier het (eerder aangehaalde) verschil tussen mogen rijden en kunnen rijden met een roze B op zak. Iets met een pakje boter enzo.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_216204212
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 14:09 schreef r_one het volgende:

[..]
Dat zal jou niet overkomen hè?!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En zie hier het (eerder aangehaalde) verschil tussen mogen rijden en kunnen rijden met een roze B op zak. Iets met een pakje boter enzo.
In België krijg je hem met een pakje boter mee, maar als je tijdens het examen in Nederland ook maar een minuscuul foutje maakt zak je gewoon hoor.
pi_216204239
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 09:59 schreef dick_laurent het volgende:
Ja gelukkig gaat in Nederland altijd alles wel volgens "het boekje" :D

https://www.nu.nl/binnenl(...)uden-in-alkmaar.html
In België controleren ze daar vrijwel niet op. Wees blij dat ze gepakt zijn.
  dinsdag 7 januari 2025 @ 16:12:14 #65
545 dop
:copyright: dop
pi_216204824
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 15:43 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
In België krijg je hem met een pakje boter mee, maar als je tijdens het examen in Nederland ook maar een minuscuul foutje maakt zak je gewoon hoor.
Dat is onzin, kleine foutjes worden gewoon toegestaan.
Wel krijg je daar voor een waarschuwing (aanwijzing) tijdens het examen.
Kleine foutjes zijn bijvoorbeeld. Niet voldoende rechts rijden. Of niet de juiste snelheid rijden.
Er zijn zelfs fouten die geen enkel gevolg hebben.
Bijvoorbeeld niet de richting op gaan die de examinator aangeeft (mits verder veilig), of het niet de navigatie volgen tijdens het rijden met navigatie (ook mits veilig). En ook het parkeren of straatje keren hoeft niet perfect, ook daar gaat de veiligheid voorop. (De nadruk licht op het kijken gedrag).
Teveel kleine foutjes worden je uiteindelijk wel aangerekend, en het bij herhaling maken van een fout waar je al op bent aangesproken is meestal ook een reden voor herexamen.
Geen voorrang geven, stop borden negeren, door rood rijden, valt allemaal niet onder kleine foutjes.

Er zijn ook behoorlijk wat zaken die automatisme zouden moeten zijn, tijdens het rijden.
Je kijk gedrag voornamelijk dat is iets dat moet er echt goed inzitten, als dat niet zo is dan mag dat een kleinigheidje lijken als je geen brokken maakt, toch zullen ze je daar op laten zakken.

[ Bericht 9% gewijzigd door dop op 07-01-2025 16:19:40 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_216205291
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 16:12 schreef dop het volgende:

[..]
Dat is onzin, kleine foutjes worden gewoon toegestaan.
Wel krijg je daar voor een waarschuwing (aanwijzing) tijdens het examen.
Kleine foutjes zijn bijvoorbeeld. Niet voldoende rechts rijden. Of niet de juiste snelheid rijden.
Er zijn zelfs fouten die geen enkel gevolg hebben.
Bijvoorbeeld niet de richting op gaan die de examinator aangeeft (mits verder veilig), of het niet de navigatie volgen tijdens het rijden met navigatie (ook mits veilig). En ook het parkeren of straatje keren hoeft niet perfect, ook daar gaat de veiligheid voorop. (De nadruk licht op het kijken gedrag).
Teveel kleine foutjes worden je uiteindelijk wel aangerekend, en het bij herhaling maken van een fout waar je al op bent aangesproken is meestal ook een reden voor herexamen.
Geen voorrang geven, stop borden negeren, door rood rijden, valt allemaal niet onder kleine foutjes.

Er zijn ook behoorlijk wat zaken die automatisme zouden moeten zijn, tijdens het rijden.
Je kijk gedrag voornamelijk dat is iets dat moet er echt goed inzitten, als dat niet zo is dan mag dat een kleinigheidje lijken als je geen brokken maakt, toch zullen ze je daar op laten zakken.
Mijn rijinstructeur heeft toch veel verhalen over mensen die ten onrechte gezakt zijn hoor. B.v. helemaal goed gereden maar net een centimetertje over de streep gestopt? boem, gezakt.
  dinsdag 7 januari 2025 @ 18:09:41 #67
545 dop
pi_216206079
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 16:46 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Mijn rijinstructeur heeft toch veel verhalen over mensen die ten onrechte gezakt zijn hoor. B.v. helemaal goed gereden maar net een centimetertje over de streep gestopt? boem, gezakt.
Wat is het slagings percentage van je instructeur?
Dit soort verhalen heb je weinig aan als leerling, waarom vertelt hij ze aan jouw?
(Het komt op mij over als slechte excuses voor een laag slagingspercentage.)
Zegt het misschien meer over je instructeur dan over de examinator?
Het stoppen over de stopstreep is geen reden tot zakken op zichzelf.
Als een verkeerlichlicht bijvoorbeeld op oranje springt en je hebt relatief weinig tijd om te reageren en er zit iemand vlak achter je dan is het geen ramp als je de stopstreep overschrijd. Zo lang je goed in de spiegels kijkt en je ook gewaar bent dat de persoon achter je de kans heeft tijdig tot stilstand te komen.
De streep is niet heilig de veiligheid wel.
Zit er niemand achter je en is er voldoende tijd om te remmen dan zal het niet halen van de stopstreep je natuurlijk wel worden aangerekend. Maar laat je verder een nette rit zien dan zul je mogelijk toch nog slagen.
Als je daar wel op zakt is het een optelsom van in jouw ogen kleine foutjes, maar voor de examinator het totale beeld waar uit blijkt dat je de auto nog niet voldoende onder controle hebt.

Er is altijd een spanningsboog tussen de mening van de examinator ben de instructeur.
Naar mijn mening mag een instructeur je voor het examen niet lastigvallen met onbenulligheden, waar je niets aan hebt, voor je zelfvertrouwen op het examen.
Hij moet je duidelijk uitleggen wat wel en niet mag.

[ Bericht 2% gewijzigd door dop op 07-01-2025 18:19:43 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
pi_216206354
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 18:09 schreef dop het volgende:

[..]
Wat is het slagings percentage van je instructeur?
Dit soort verhalen heb je weinig aan als leerling, waarom vertelt hij ze aan jouw?
(Het komt op mij over als slechte excuses voor een laag slagingspercentage.)
Zegt het misschien meer over je instructeur dan over de examinator?
Het stoppen over de stopstreep is geen reden tot zakken op zichzelf.
Als een verkeerlichlicht bijvoorbeeld op oranje springt en je hebt relatief weinig tijd om te reageren en er zit iemand vlak achter je dan is het geen ramp als je de stopstreep overschrijd. Zo lang je goed in de spiegels kijkt en je ook gewaar bent dat de persoon achter je de kans heeft tijdig tot stilstand te komen.
De streep is niet heilig de veiligheid wel.
Zit er niemand achter je en is er voldoende tijd om te remmen dan zal het niet halen van de stopstreep je natuurlijk wel worden aangerekend. Maar laat je verder een nette rit zien dan zul je mogelijk toch nog slagen.
Als je daar wel op zakt is het een optelsom van in jouw ogen kleine foutjes, maar voor de examinator het totale beeld waar uit blijkt dat je de auto nog niet voldoende onder controle hebt.

Er is altijd een spanningsboog tussen de mening van de examinator ben de instructeur.
Naar mijn mening mag een instructeur je voor het examen niet lastigvallen met onbenulligheden, waar je niets aan hebt, voor je zelfvertrouwen op het examen.
Hij moet je duidelijk uitleggen wat wel en niet mag.

Ik vroeg hem wil je niet zelf examinator worden. Hij zegt nee want je hebt gewoon je quota en soms moet je leerlingen laten zakken die gewoon goed gereden hebben. Het werk van de examinator wordt ook door niemand gecontroleerd, het wordt niet gefilmd dus een 'beroep'; is niet mogelijk. Je kan in bezwaar gaan maar daar doet het CBR niets mee omdat de examenritten niet worden gefilmd. Het CNR verdient geld aan examens dus ze hebben geen reden om mensen te laten slagen eigenlijk.

Waarom verdedig je de examinatoren eigenlijk zo? Ik ben nu wel benieuwd. Misschien ben je zelf examinator geweest?
pi_216206390
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 18:31 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Hij zegt nee want je hebt gewoon je quota en soms moet je leerlingen laten zakken die gewoon goed gereden hebben.
Altijd beter dan andersom. Toch? :7
quote:
Het werk van de examinator wordt ook door niemand gecontroleerd, het wordt niet gefilmd
Jawel hoor. Hier in het oosten hebben we iemand die dat doet.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  dinsdag 7 januari 2025 @ 18:46:40 #70
545 dop
pi_216206549
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 18:31 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Ik vroeg hem wil je niet zelf examinator worden. Hij zegt nee want je hebt gewoon je quota en soms moet je leerlingen laten zakken die gewoon goed gereden hebben.
dat is dus gewoon gelul, er zijn goede en minder goede examinatoren, net als instructeurs.
quote:
Het werk van de examinator wordt ook door niemand gecontroleerd,
hier spreek je het eerste punt al tegen, ook aan examinatoren worden eisen gesteld, niet iedereen kan examinator worden.
quote:
het wordt niet gefilmd dus een 'beroep'; is niet mogelijk. Je kan in bezwaar gaan maar daar doet het CBR niets mee omdat de examenritten niet worden gefilmd. Het CNR verdient geld aan examens dus ze hebben geen reden om mensen te laten slagen eigenlijk.
dat is ook gelul, het cbr is geen instantie waar de overheid bakken geld aan verdient, het is ook niet zo dat het examengeld voor het cbr is en ze de winst onderling mogen verdelen.
quote:
Waarom verdedig je de examinatoren eigenlijk zo? Ik ben nu wel benieuwd. Misschien ben je zelf examinator geweest?
Ik ben ook geen examinator (of geweest).
Ik ken wel een examinator, maar ik ken ook een aantal instructeurs.
Het is niet zo ingewikkeld om de taken van een instructeur en examinator te evalueren.
In jouw geval ken je je examinator niet, wat heeft het voor zin om daar vooraf dan over na te denken.
En wat is het nut voor jouw zelfvertrouwen en rijvaardigheid om je verhalen te vertellen over reden waar op mensen onterecht gezakt zijn. Wat levert dat op?
Wat is de taak van jouw instructeur en hoe helpt hij jouw hier mee?

En bedenk je ook even wie het meeste geld aan jouw verdient als jij zakt, en weer door moet met lessen.
Het grootste deel van je kosten is lesgeld, niet de examen kosten.
Ik wil geen instructeurs voor de bus gooien, maar als je graag op voorhand wil speculeren op vals spel dan zou ik even goed nadenken wie nu werkelijk welk belang heeft.

[ Bericht 4% gewijzigd door dop op 07-01-2025 19:23:29 ]
  dinsdag 7 januari 2025 @ 19:06:30 #71
35189 Troel
scherp en bot
pi_216206821
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 18:35 schreef r_one het volgende:

[..]
Altijd beter dan andersom. Toch? :7
[..]
Jawel hoor. Hier in het oosten hebben we iemand die dat doet.
Hehehe, Inderdaad :D Maar sinds ze in Hengelo zitten, valt het wel mee gelukkig.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 7 januari 2025 @ 19:07:02 #72
35189 Troel
scherp en bot
pi_216206830
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 18:46 schreef dop het volgende:

[..]
dat is dus gewoon gelul, er zijn goede en minder goede examinatoren, net als instructeurs.
[..]
hier spreek je het eerste punt al tegen, ook aan examinatoren worden eisen gesteld, niet iedereen kan examinator worden.
[..]
dat is ook gelul, het cbr is geen instantie waar de overheid bakken geld aan verdient, het is ook niet zo dat het examengeld voor het cbr is en ze de winst onderling mogen verdelen.
[..]
Ik ben ook geen examinator (of geweest).
Ik ken wel een examinator, maar ik ken ook een aantal instructeurs.
Het is niet zo ingewikkeld om de taken van een instructeur en examinator te evalueren.
In jouw geval ken je je examinator niet, wat heeft het voor zin om daar vooraf dan over na te denken.
En wat is het nut voor jouw zelfvertrouwen en rijvaardigheid om je verhalen te vertellen over reden waar op mensen onterecht gezakt zijn. Wat levert dat op?
Wat is de verbinding aak van jouw instructeur en hoe helpt hij jouw hier mee?

En bedenk je ook even wie het meeste geld aan jouw verdient als jij zakt, en weer door moet met lessen.
Het grootste deel van je kosten is lesgeld, niet de examen kosten.
Ik wil geen instructeurs voor de bus gooien, maar als je graag op voorhand wil speculeren op vals spel dan zou ik even goed nadenken woe nu werkelijk welk belang heeft.
En dit. Ik ben heel erg benieuwd naar de slagingspercentages van je rij-instructeur. En heb je ook een leskaart waar je vorderingen kunt volgen? Ik kan dit bij mijn zoon allemaal inzien, wat erg handig is:)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 7 januari 2025 @ 19:14:47 #73
545 dop
pi_216206905
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 19:07 schreef Troel het volgende:

[..]
En dit. Ik ben heel erg benieuwd naar de slagingspercentages van je rij-instructeur.
Ik ook, als het echt z'n loterij is zou er ook weinig verschil zitten tussen slagingspercentage van goede en slechte instructeurs.
Dan moet je helemaal niet gaan lessen, maar gewoon zo vaak mogelijk afrijden.
Maar ik ga je nu al verzekeren, je instructeur gaat als jij zakt, geen herexamen aanvragen zonder dat jij extra lessen neemt.
  dinsdag 7 januari 2025 @ 19:21:36 #74
35189 Troel
scherp en bot
pi_216206974
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 19:14 schreef dop het volgende:

[..]
Ik ook, als het echt z'n loterij is zou er ook weinig verschil zitten tussen slagingspercentage van goede en slechte instructeurs.
Dan moet je helemaal niet gaan lessen, maar gewoon zo vaak mogelijk afrijden.
Maar ik ga je nu al verzekeren, je instructeur gaat als jij zakt, geen herexamen aanvragen zonder dat jij extra lessen neemt.
Dat is sowieso niet praktisch, want er zit 2 weken tussen examen en herexamen ;) En de wachttijd is soms veel langer dus dat wil je zeker niet zonder rijlessen doen.

Het CBR geeft aan dat het gemiddelde slagingspercentage van de rijscholen 50% is.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 7 januari 2025 @ 19:30:36 #75
545 dop
pi_216207061
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 19:21 schreef Troel het volgende:

[..]
Dat is sowieso niet praktisch, want er zit 2 weken tussen examen en herexamen ;) En de wachttijd is soms veel langer dus dat wil je zeker niet zonder rijlessen doen.
dat klopt, mee eens hoor, maar als je nu werkelijk zo goed rijdt en het allemaal aan de examinator ligt dan zou de instructeur je met een minimaal aantal lessen naar het herexamen sturen. En als hij je dan vertelt dat hij vind dat je onterecht gezakt bent is helemaal prima.
Maar aan verhalen vooraf heb je helemaal niets natuurlijk.
Dan is het meer indekken tegen zijn eigen lage slagingspercentage.
quote:
Het CBR geeft aan dat het gemiddelde slagingspercentage van de rijscholen 50% is.
Je kan de percentages opzoeken per rijschool en per examen locatie.
Natuurlijk altijd lastig om dan precies uit te zoeken hoe goed je instructeur is, maar enige indicatie is wel handig.
Een percentage van 50% of hoger voor je rijschool is dus wel wenselijk.

[ Bericht 4% gewijzigd door dop op 07-01-2025 19:37:39 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')