Axel in Big Brother: 'Een sfeermaker die nog even zijn draai moet vinden'
BRONhttps://wos.nl/nieuws/art(...)jn-draai-moet-vindenAxel van Wingerden is 28 jaar oud en een geboren en getogen Westlander. Zaterdagmiddag maakte hij live zijn entree in het Big Brother-huis, te volgen via Videoland en iedere werkdag om 20.30 uur op RTL5. Op maandag 13 januari stelde Axel zich uitgebreid voor aan zijn medebewoners: "Ik ben Axel uit Naaldwijk. Ik ben single en woon sinds zes jaar 'heerlijk alleen'. Ik heb hiervóór 7,5 jaar keihard gewerkt als vrachtwagenchauffeur. Elke ochtend om half vijf m'n bed uit. Daar ben ik mee gestopt om dit avontuur zo volledig mogelijk aan te gaan."
De reden dat Axel zich aanmeldde voor het programma is duidelijk: hij wil zowel de ervaring aangaan als winnen. "Ik kom hier voor de ervaring, maar zeker ook om te winnen. Vooral in spelletjes kan ik heel fanatiek zijn. Ik ga echt heel ver om te winnen."
Een sfeermaker in het dagelijks leven
Thuis beschrijven zijn zus Joyce en goede vriendin Cynthia Axel als een sfeermaker pur sang. "Hij weet precies hoe hij mensen kan enthousiasmeren en zet altijd de toon in een groep", zegt Joyce. "Hij is sociaal, ondernemend en supergezellig", vult Cynthia aan. "Axel brengt mensen samen en weet altijd een glimlach op ieders gezicht te toveren."
Daarnaast benadrukken beiden dat Axel zeer zorgzaam is. "Hij is altijd lief voor zijn familie en vrienden en gaat door het vuur voor de mensen die hem dierbaar zijn."
De uitdaging in het Big Brother-huis
Ondanks zijn energieke en sociale aard in het dagelijks leven, ervaren Joyce en Cynthia dat Axel in het Big Brother-huis nog niet helemaal zichzelf is. "We herkennen hem niet volledig terug. Hij moet waarschijnlijk nog even wennen aan de nieuwe omgeving en het gebrek aan privacy. Het is moeilijk om te zien dat hij zichzelf niet helemaal laat zien. We hopen dat hij zich meer gaat openstellen naar de andere bewoners."
Ondersteuning vanuit het thuisfront
Terwijl Axel zijn draai zoekt in het huis, zetten zijn vrienden en familie alles op alles om hem te ondersteunen. Cynthia beheert zijn Instagram-account en merkt dat hij veel positieve reacties krijgt. "We posten regelmatig beelden om te laten zien wie Axel echt is, zodat kijkers begrijpen hoe hij buiten het huis is."
Naast de sociale media is er een WhatsApp-groep waarin vrienden en familie updates delen en plannen maken om Axel te steunen, vooral als hij genomineerd wordt. "We zijn vastbesloten om ervoor te zorgen dat hij in het huis blijft. We hopen dat de kijkers zijn ware persoonlijkheid ontdekken."