abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 donderdag 12 december 2024 @ 20:44:00 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_215850366
Grote onvrede binnen het UMC Utrecht nu bekend is geworden hoe hun kerstpakket van dit jaar eruitziet. Waar ze voorheen telkens zélf een mooi cadeau mochten uitkiezen, moeten ze het nu doen met iets heel bijzonders. ,,We dachten eerst dat het één grote grap was.”

Eén ding is duidelijk: het kerstgeschenk van dit jaar maakt de tongen flink los binnen de ziekenhuismuren. Tientallen medewerkers zeggen boos te zijn en dat is onder meer te lezen op intranet. Van ‘We moeten natuurlijk dankbaar zijn’ en ‘Ik voel hier geen waardering in’ tot ‘Dit is toch echt een bezuiniging’: het interne platform waar ziekenhuispersoneel mededelingen kan lezen staat vol met kritiek.

De ophef is ontstaan nadat de grofweg 12.000 ziekenhuismedewerkers vorige week te horen kregen dat ze hun kerstgeschenk dit jaar in het ziekenhuis konden ophalen. De inhoud? Een bijzondere pannenkoekenset. En daarmee slaat het ziekenhuis de plank enorm mis, klaagt een deel van het personeel. ,,Er is nog nooit zó erg op een intranetbericht gereageerd”, zegt een medewerker. Volgens de medewerker is het schrijnend dat één van de grootste werkgevers van de provincie met zó'n eindejaarspakket aankomt.

Iemand met een administratieve functie binnen het ziekenhuis informeerde naar het pakket en hoorde dat het geschenk na het weekend meegenomen kan worden in een papieren tasje en dat het behalve de pannenkoekenset niets anders bevat. ,,En dat terwijl we de voorgaande jaren altijd zelf een mooi cadeau mochten uitzoeken. Iedereen dacht eerst dat het een grap was.”

Slowcooker, sapcentrifuge of cadeaubon
Maar niets blijkt minder waar. ,,We krijgen dus een pannenkoekenpakket. That’s it.” Volgens de medewerker in kwestie zijn tientallen personeelsleden er verbolgen over.

Een andere medewerker is doktersassistent. ,,Voorheen kregen we altijd de keus uit ongeveer dertig producten. Denk aan een slowcooker, sapcentrifuge of een cadeaubon”, vertelt zij. ,,Dit jaar hebben we geen keuze meer en krijgen we een pannenkoekenpakket. Dit is gekozen vanwege duurzaamheidsredenen. Veel mensen zijn het er niet mee eens en hadden liever gezien dat er ook keus was uit andere dingen.”

Dat blijkt dus ook uit de reacties op het intranet, waarvan een aantal in handen is van deze site. Iemand geeft weliswaar aan ‘altijd blij te zijn, wat het ook is’, maar het merendeel van de medewerkers die reageren is kritisch en mist de waardering van hun werkgever. ‘Het is toch geen 1 april?', is te lezen.

‘Geschenk is een verrassing’
Het UMC Utrecht reageert dat er ‘inderdaad wat geluiden’ zijn opgevangen dat mensen ontevreden zijn over het eindejaarsgeschenk. Over de precieze inhoud van het pakket wil de woordvoerder niets kwijt. ,,Het geschenk is dit jaar een klein beetje een verrassing en dat willen we graag nog even zo houden.” Het ziekenhuis benadrukt dat de waarde hetzelfde is als voorgaande jaren. ,,Het is dus zeker meer dan alleen wat bloem en eieren.”

Ook voor mensen die niet van pannenkoeken houden of geen gluten mogen eten zijn er alternatieven, laat de woordvoerder weten. ,,Het eindejaarsgeschenk is voor ons een mooi middel om niet alleen onze waardering uit te spreken aan de collega’s, maar ook om de onderlinge verbinding te vergroten. Juist daarom hebben we dit jaar ervoor gekozen om iedereen in de basis hetzelfde cadeau te geven.”

https://www.ad.nl/binnenl(...)t-een-grap~a2068a77/

Ik heb vorig jaar in het UMC gelegen. Het leek alsof het leger des heils erwtensoep op je bord kwakte. Personeel was op z'n westers afstandelijk, waar in Brabant de humor en gemoedelijkheid standaard was. Ik geniet van deze wereldproblemen. Wat nou in Afrika honger ? :D De beste midvoor allertijden werd ooit uitgescholden voor pannenkoek. Laat San Marco nu uit Utrecht komen.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_215850473
:')
Ik zie gewoon echt voor me dat ze zo'n pakket met meel, stroop en suiker hebben gehad :')
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_215850533
The gift that keeps on giving pancakes.

Ondankbaar volk hoor.
Hun kids staan al vol vreugde met de pot stroop en poedersuiker klaar bij het kerstontbijt.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_215850541
Dat is toch een hartstikke leuk kerstpakket. Ik ben groot fan van pannenkoeken bakken. Er is elk jaar wel weer ergens gezeik om de inhoud van een kerstpakket en dit keer dus bij een ziekenhuis in Utrecht; vaste prik dus. En verder lekker boeiend wat voor kerstpakket je krijgt. Gewoon dankbaar wezen dat je wat krijgt al zit het vaak vol meuk waar je niks mee doet.
pi_215850563
quote:
17s.gif Op donderdag 12 december 2024 20:50 schreef Mikeytt het volgende:
Ik zie gewoon echt voor me dat ze zo'n pakket met meel, stroop en suiker hebben gehad :')
[ afbeelding ]
Schenkstroop. :r
  donderdag 12 december 2024 @ 20:58:37 #6
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215850575
Wat een crepe cadeau, daar slaan je flensen toch van door?
pi_215850652
quote:
[ afbeelding ]
Of zoiets

When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_215850737
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 20:58 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ze verwachtten een mooi cadeau, maar ze zijn er met boter en suiker ingegaan.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  donderdag 12 december 2024 @ 21:15:02 #9
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215850907
quote:
9s.gif Op donderdag 12 december 2024 21:07 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Ze verwachtten een mooi cadeau, maar ze zijn er met boter en suiker ingegaan.
wil je er wat van maken ben je spekkoper
  donderdag 12 december 2024 @ 21:15:19 #10
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_215850910
Volgend jaar een gouden dildo.
Is het weer in evenwicht.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  donderdag 12 december 2024 @ 21:17:22 #11
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_215850941
Ze zouden allemaal moeten staken
Je weet wat voor uitkering je hebt en daar moet je het mee doen.
pi_215850996
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 20:58 schreef Jan_Onderwater het volgende:
In sporthuis centrum wel ja.
  donderdag 12 december 2024 @ 21:22:19 #13
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215851071
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 20:57 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Schenkstroop. :r
Zou die nou al een keer geneukt hebben?
We have always been at war with Eastasia.
  donderdag 12 december 2024 @ 21:25:15 #14
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_215851126
quote:
[ afbeelding ]
Prima pakket toch?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  donderdag 12 december 2024 @ 21:31:51 #15
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_215851240
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 21:22 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Zou die nou al een keer geneukt hebben?
Dat topic met dat bovenbuurmeisje was goud.
pi_215851258
Ik snap die obsessie met zo'n kerstpakket of -geschenk sowieso niet. Het is qua beloning echt peanuts. Een loonsverhoging van 1% op een modaal salaris is al een stuk meer.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_215851436
Nu heb ik zin in pannenkoeken. Iig eentje met schijfjes appel en stroop, eentje met ontbijtspek, en eentje met Gouda.

Ik ga pannenkoeken bakken!
"Pools are perfect for holding water"
pi_215851611
Elsje, Fiederelsje
Elsje, Fiederelsje
Zet je klompjes bij ’t vuur
Moeder bakt pannenkoeken
Maar het meel is zo duur

Tingelingelinge pannekoek
Stroop met rozijnen
Tingelingelinge pannekoek
Kom op bezoek
pi_215851914
Wat zit er allemaal in die pannenkoekset ?
Zit er ook een koekenpan bij ?
pi_215851966
Bassie is weleens dronken geworden van een pannekoek :N
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_215851977
Ondankbare honden. Ik krijg nooit iets van het UWV :(
U MAD?
  donderdag 12 december 2024 @ 22:24:30 #22
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_215852000
Koude pannekoeken hou ik niet van @Zipportal
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_215852124
quote:
[ afbeelding ]
En dan ook nog met bakgezond.nl-sticker. :')

quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 21:15 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
wil je er wat van maken ben je spekkoper
Koekenbakker.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_215852130
Mijn persoonlijke ervaring is dat minstens de helft van wat er in een kerstpakket zit, niet naar mijn smaak is.
pi_215852220
Het kerstpakket is niet eens verplicht. Ze mogen in hun handjes wrijven dat ze iets krijgen.

Ik vraag mijzelf echter wel af wat het hoogste management zichzelf voor kerstpakket gegeven heeft.
pi_215852283
wtf is een pannenkoekenset

like nigga neem de kom en koekenpan die je van je moeder hebt gekregen toen je op jezelf ging wonen en je bent er al
pi_215852290
quote:
[ afbeelding ]
Ja dus, liever dit dan een doos met een lelijke waxinelichthouder en een snijplank en bmerk meuk waar ze zelfs in Polen nog nooit van gehoord hebben.
pi_215852436
Nou, ja het is in ieder geval beter dan een schouderklopje of een bedankje van de regering ...
pi_215852446
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 22:37 schreef Telefoonvork het volgende:
Het kerstpakket is niet eens verplicht. Ze mogen in hun handjes wrijven dat ze iets krijgen.

Ik vraag mijzelf echter wel af wat het hoogste management zichzelf voor kerstpakket gegeven heeft.
Een bonus(kaart)
  donderdag 12 december 2024 @ 23:16:15 #30
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_215852610
Liever geen kerstpakket dan de rommel die ik momenteel steeds krijg, kan driekwart zo weer wegtyfen en de vierkante meter om je heen ligt bezaaid met plastic draadjes.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  donderdag 12 december 2024 @ 23:24:40 #31
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215852673
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 22:18 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Wat zit er allemaal in die pannenkoekset ?
Zit er ook een koekenpan bij ?
Dat is onbekend, want ze moeten het pakket nog krijgen.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 13 december 2024 @ 01:41:32 #32
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_215853367
quote:
,,Dit jaar hebben we geen keuze meer en krijgen we een pannenkoekenpakket. Dit is gekozen vanwege duurzaamheidsredenen.
Als een deel van de medewerkers het pakket weggooit dan is het ook niet echt duurzaam.

Gelukkig hebben de umc-medewerkers hun dertiende maand al gehad dus kunnen ze zelf iets moois kopen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  vrijdag 13 december 2024 @ 01:48:13 #33
277627 Seven.
We are Borg.
pi_215853370
First world problems.
Resistance is futile.
  vrijdag 13 december 2024 @ 07:10:56 #34
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_215853615
Mensen die janken om muhkerstpakket zijn echt het laagste van het laagste :')
pi_215853636
Wij kregen eerst ook altijd een kerstpakket vol eten wat niet te eten is. Tegenwoordig een bol.com bon. ^O^
pi_215853655
Zeiken om een kerstpakket, deze wereld :')
pi_215853667
Er moesten bij ons verkeersregelaars ingezet worden om iedereen die het kantoor weer wist te vinden naar hun kerstpakketten te begeleiden :')! Nederlanders en 'gratis', hè.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  vrijdag 13 december 2024 @ 07:28:49 #38
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_215853696
Er zijn momenteel wel ergere zorgen.
Muziek: 15+ / Home
pi_215854343
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 22:37 schreef Telefoonvork het volgende:

Ik hoop niet dat ze een dikke bonus krijgen.
Doe ipv een pannenkoekenset dan een VVV-bon met dezelfde waarde.
  vrijdag 13 december 2024 @ 09:15:58 #40
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215854381
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 09:11 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Ik hoop niet dat ze een dikke bonus krijgen.
Doe ipv een pannenkoekenset dan een VVV-bon met dezelfde waarde.
Nee, gewoon extra geld in December.
  vrijdag 13 december 2024 @ 09:17:01 #41
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215854390
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 23:16 schreef Kriegel het volgende:
Liever geen kerstpakket dan de rommel die ik momenteel steeds krijg, kan driekwart zo weer wegtyfen en de vierkante meter om je heen ligt bezaaid met plastic draadjes.
dit
pi_215854772
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 20:44 schreef tong80 het volgende:
Grote onvrede binnen het UMC Utrecht nu bekend is geworden hoe hun kerstpakket van dit jaar eruitziet. Waar ze voorheen telkens zélf een mooi cadeau mochten uitkiezen, moeten ze het nu doen met iets heel bijzonders. ,,We dachten eerst dat het één grote grap was.”

[ afbeelding ]

Eén ding is duidelijk: het kerstgeschenk van dit jaar maakt de tongen flink los binnen de ziekenhuismuren. Tientallen medewerkers zeggen boos te zijn en dat is onder meer te lezen op intranet. Van ‘We moeten natuurlijk dankbaar zijn’ en ‘Ik voel hier geen waardering in’ tot ‘Dit is toch echt een bezuiniging’: het interne platform waar ziekenhuispersoneel mededelingen kan lezen staat vol met kritiek.

De ophef is ontstaan nadat de grofweg 12.000 ziekenhuismedewerkers vorige week te horen kregen dat ze hun kerstgeschenk dit jaar in het ziekenhuis konden ophalen. De inhoud? Een bijzondere pannenkoekenset. En daarmee slaat het ziekenhuis de plank enorm mis, klaagt een deel van het personeel. ,,Er is nog nooit zó erg op een intranetbericht gereageerd”, zegt een medewerker. Volgens de medewerker is het schrijnend dat één van de grootste werkgevers van de provincie met zó'n eindejaarspakket aankomt.

Iemand met een administratieve functie binnen het ziekenhuis informeerde naar het pakket en hoorde dat het geschenk na het weekend meegenomen kan worden in een papieren tasje en dat het behalve de pannenkoekenset niets anders bevat. ,,En dat terwijl we de voorgaande jaren altijd zelf een mooi cadeau mochten uitzoeken. Iedereen dacht eerst dat het een grap was.”

Slowcooker, sapcentrifuge of cadeaubon
Maar niets blijkt minder waar. ,,We krijgen dus een pannenkoekenpakket. That’s it.” Volgens de medewerker in kwestie zijn tientallen personeelsleden er verbolgen over.

Een andere medewerker is doktersassistent. ,,Voorheen kregen we altijd de keus uit ongeveer dertig producten. Denk aan een slowcooker, sapcentrifuge of een cadeaubon”, vertelt zij. ,,Dit jaar hebben we geen keuze meer en krijgen we een pannenkoekenpakket. Dit is gekozen vanwege duurzaamheidsredenen. Veel mensen zijn het er niet mee eens en hadden liever gezien dat er ook keus was uit andere dingen.”

Dat blijkt dus ook uit de reacties op het intranet, waarvan een aantal in handen is van deze site. Iemand geeft weliswaar aan ‘altijd blij te zijn, wat het ook is’, maar het merendeel van de medewerkers die reageren is kritisch en mist de waardering van hun werkgever. ‘Het is toch geen 1 april?', is te lezen.

‘Geschenk is een verrassing’
Het UMC Utrecht reageert dat er ‘inderdaad wat geluiden’ zijn opgevangen dat mensen ontevreden zijn over het eindejaarsgeschenk. Over de precieze inhoud van het pakket wil de woordvoerder niets kwijt. ,,Het geschenk is dit jaar een klein beetje een verrassing en dat willen we graag nog even zo houden.” Het ziekenhuis benadrukt dat de waarde hetzelfde is als voorgaande jaren. ,,Het is dus zeker meer dan alleen wat bloem en eieren.”

Ook voor mensen die niet van pannenkoeken houden of geen gluten mogen eten zijn er alternatieven, laat de woordvoerder weten. ,,Het eindejaarsgeschenk is voor ons een mooi middel om niet alleen onze waardering uit te spreken aan de collega’s, maar ook om de onderlinge verbinding te vergroten. Juist daarom hebben we dit jaar ervoor gekozen om iedereen in de basis hetzelfde cadeau te geven.”

https://www.ad.nl/binnenl(...)t-een-grap~a2068a77/

Ik heb vorig jaar in het UMC gelegen. Het leek alsof het leger des heils erwtensoep op je bord kwakte. Personeel was op z'n westers afstandelijk, waar in Brabant de humor en gemoedelijkheid standaard was. Ik geniet van deze wereldproblemen. Wat nou in Afrika honger ? :D De beste midvoor allertijden werd ooit uitgescholden voor pannenkoek. Laat San Marco nu uit Utrecht komen.

Volgens mij ben jij (met alle respect) echt de laatste die mag klagen. Ik zie geregeld berichten voorbij komen over een combinatie van je gezondheidsproblemen en leefstijlkeuzes; wees blij dat je in Nederland bent geboren want in 80% van de andere landen van de wereld zou je er nu gewoon niet meer zijn geweest.
  vrijdag 13 december 2024 @ 09:58:51 #43
3542 Gia
User under construction
pi_215854797
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 21:25 schreef Tinkepink het volgende:

[..]
Prima pakket toch?
Als daar die pannekoeken koekenpan bij zit, is dat een prima pakket. Ik heb een dergelijke pan en moet zeggen, erg prettig met pannenkoeken flippen.
pi_215854815
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 09:58 schreef Gia het volgende:

[..]
Als daar die pannekoeken koekenpan bij zit, is dat een prima pakket. Ik heb een dergelijke pan en moet zeggen, erg prettig met pannenkoeken flippen.
Maar sowieso: klagen over iets wat je absoluut en volledig cadeau krijgt :') Veel Nederlandser dan dit gaat het niet worden.
  vrijdag 13 december 2024 @ 10:06:30 #45
3542 Gia
User under construction
pi_215854869
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 10:01 schreef Solispolar het volgende:

Maar sowieso: klagen over iets wat je absoluut en volledig cadeau krijgt :') Veel Nederlandser dan dit gaat het niet worden.
Ook dat. Als er oorlog komt en je niets anders hebt dan wat meel, zijn ze blij met die pan! :P
  Trouwste user 2022 vrijdag 13 december 2024 @ 12:51:05 #46
7889 tong80
Spleenheup
pi_215856556
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 10:01 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Dat bedoel ik.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 13 december 2024 @ 13:02:09 #47
338319 ZarB
Piña colada
pi_215856702
Ik las dat er nog helemaal niet bekend is wat erin zit dus hoe kunnen ze er nou al stampij over maken..
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  vrijdag 13 december 2024 @ 13:12:28 #48
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215856822
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 13:02 schreef ZarB het volgende:
Ik las dat er nog helemaal niet bekend is wat erin zit dus hoe kunnen ze er nou al stampij over maken..
Dat staat inderdaad ook gewoon in de OP.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 13 december 2024 @ 13:22:00 #49
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215856960
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 december 2024 01:41 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Als een deel van de medewerkers het pakket weggooit dan is het ook niet echt duurzaam.

Gelukkig hebben de umc-medewerkers hun dertiende maand al gehad dus kunnen ze zelf iets moois kopen.
Als je dat pannenkoekenpakket zelf niet wilt dan kun je het gewoon naar de plaatselijke voedselbank brengen, dus het kan prima duurzaam.
Iets wat niet kapot is in de vuilnis mieteren is nooit duurzaam.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_215864275
quote:
10s.gif Op donderdag 12 december 2024 21:31 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Dat topic met dat bovenbuurmeisje was goud.
Link
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')