Schenkstroop.quote:Op donderdag 12 december 2024 20:50 schreef Mikeytt het volgende:
Ik zie gewoon echt voor me dat ze zo'n pakket met meel, stroop en suiker hebben gehad
[ afbeelding ]
Of zoietsquote:Op donderdag 12 december 2024 20:50 schreef Mikeytt het volgende:
Ik zie gewoon echt voor me dat ze zo'n pakket met meel, stroop en suiker hebben gehad
[ afbeelding ]
Ze verwachtten een mooi cadeau, maar ze zijn er met boter en suiker ingegaan.quote:Op donderdag 12 december 2024 20:58 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Wat een crepe cadeau, daar slaan je flensen toch van door?
wil je er wat van maken ben je spekkoperquote:Op donderdag 12 december 2024 21:07 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ze verwachtten een mooi cadeau, maar ze zijn er met boter en suiker ingegaan.
In sporthuis centrum wel ja.quote:Op donderdag 12 december 2024 20:58 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Wat een crepe cadeau, daar slaan je flensen toch van door?
Zou die nou al een keer geneukt hebben?quote:
Prima pakket toch?quote:Op donderdag 12 december 2024 20:50 schreef Mikeytt het volgende:
[ afbeelding ]
Dat topic met dat bovenbuurmeisje was goud.quote:Op donderdag 12 december 2024 21:22 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Zou die nou al een keer geneukt hebben?
En dan ook nog met bakgezond.nl-sticker.quote:Op donderdag 12 december 2024 20:50 schreef Mikeytt het volgende:
[ afbeelding ]
Koekenbakker.quote:Op donderdag 12 december 2024 21:15 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
wil je er wat van maken ben je spekkoper
Ja dus, liever dit dan een doos met een lelijke waxinelichthouder en een snijplank en bmerk meuk waar ze zelfs in Polen nog nooit van gehoord hebben.quote:Op donderdag 12 december 2024 20:50 schreef Mikeytt het volgende:
[ afbeelding ]
Een bonus(kaart)quote:Op donderdag 12 december 2024 22:37 schreef Telefoonvork het volgende:
Het kerstpakket is niet eens verplicht. Ze mogen in hun handjes wrijven dat ze iets krijgen.
Ik vraag mijzelf echter wel af wat het hoogste management zichzelf voor kerstpakket gegeven heeft.
Dat is onbekend, want ze moeten het pakket nog krijgen.quote:Op donderdag 12 december 2024 22:18 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Wat zit er allemaal in die pannenkoekset ?
Zit er ook een koekenpan bij ?
Als een deel van de medewerkers het pakket weggooit dan is het ook niet echt duurzaam.quote:,,Dit jaar hebben we geen keuze meer en krijgen we een pannenkoekenpakket. Dit is gekozen vanwege duurzaamheidsredenen.
Ik hoop niet dat ze een dikke bonus krijgen.quote:Op donderdag 12 december 2024 22:37 schreef Telefoonvork het volgende:
Het kerstpakket is niet eens verplicht. Ze mogen in hun handjes wrijven dat ze iets krijgen.
Ik vraag mijzelf echter wel af wat het hoogste management zichzelf voor kerstpakket gegeven heeft.
Nee, gewoon extra geld in December.quote:Op vrijdag 13 december 2024 09:11 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat ze een dikke bonus krijgen.
Doe ipv een pannenkoekenset dan een VVV-bon met dezelfde waarde.
ditquote:Op donderdag 12 december 2024 23:16 schreef Kriegel het volgende:
Liever geen kerstpakket dan de rommel die ik momenteel steeds krijg, kan driekwart zo weer wegtyfen en de vierkante meter om je heen ligt bezaaid met plastic draadjes.
Volgens mij ben jij (met alle respect) echt de laatste die mag klagen. Ik zie geregeld berichten voorbij komen over een combinatie van je gezondheidsproblemen en leefstijlkeuzes; wees blij dat je in Nederland bent geboren want in 80% van de andere landen van de wereld zou je er nu gewoon niet meer zijn geweest.quote:Op donderdag 12 december 2024 20:44 schreef tong80 het volgende:
Grote onvrede binnen het UMC Utrecht nu bekend is geworden hoe hun kerstpakket van dit jaar eruitziet. Waar ze voorheen telkens zélf een mooi cadeau mochten uitkiezen, moeten ze het nu doen met iets heel bijzonders. ,,We dachten eerst dat het één grote grap was.”
[ afbeelding ]
Eén ding is duidelijk: het kerstgeschenk van dit jaar maakt de tongen flink los binnen de ziekenhuismuren. Tientallen medewerkers zeggen boos te zijn en dat is onder meer te lezen op intranet. Van ‘We moeten natuurlijk dankbaar zijn’ en ‘Ik voel hier geen waardering in’ tot ‘Dit is toch echt een bezuiniging’: het interne platform waar ziekenhuispersoneel mededelingen kan lezen staat vol met kritiek.
De ophef is ontstaan nadat de grofweg 12.000 ziekenhuismedewerkers vorige week te horen kregen dat ze hun kerstgeschenk dit jaar in het ziekenhuis konden ophalen. De inhoud? Een bijzondere pannenkoekenset. En daarmee slaat het ziekenhuis de plank enorm mis, klaagt een deel van het personeel. ,,Er is nog nooit zó erg op een intranetbericht gereageerd”, zegt een medewerker. Volgens de medewerker is het schrijnend dat één van de grootste werkgevers van de provincie met zó'n eindejaarspakket aankomt.
Iemand met een administratieve functie binnen het ziekenhuis informeerde naar het pakket en hoorde dat het geschenk na het weekend meegenomen kan worden in een papieren tasje en dat het behalve de pannenkoekenset niets anders bevat. ,,En dat terwijl we de voorgaande jaren altijd zelf een mooi cadeau mochten uitzoeken. Iedereen dacht eerst dat het een grap was.”
Slowcooker, sapcentrifuge of cadeaubon
Maar niets blijkt minder waar. ,,We krijgen dus een pannenkoekenpakket. That’s it.” Volgens de medewerker in kwestie zijn tientallen personeelsleden er verbolgen over.
Een andere medewerker is doktersassistent. ,,Voorheen kregen we altijd de keus uit ongeveer dertig producten. Denk aan een slowcooker, sapcentrifuge of een cadeaubon”, vertelt zij. ,,Dit jaar hebben we geen keuze meer en krijgen we een pannenkoekenpakket. Dit is gekozen vanwege duurzaamheidsredenen. Veel mensen zijn het er niet mee eens en hadden liever gezien dat er ook keus was uit andere dingen.”
Dat blijkt dus ook uit de reacties op het intranet, waarvan een aantal in handen is van deze site. Iemand geeft weliswaar aan ‘altijd blij te zijn, wat het ook is’, maar het merendeel van de medewerkers die reageren is kritisch en mist de waardering van hun werkgever. ‘Het is toch geen 1 april?', is te lezen.
‘Geschenk is een verrassing’
Het UMC Utrecht reageert dat er ‘inderdaad wat geluiden’ zijn opgevangen dat mensen ontevreden zijn over het eindejaarsgeschenk. Over de precieze inhoud van het pakket wil de woordvoerder niets kwijt. ,,Het geschenk is dit jaar een klein beetje een verrassing en dat willen we graag nog even zo houden.” Het ziekenhuis benadrukt dat de waarde hetzelfde is als voorgaande jaren. ,,Het is dus zeker meer dan alleen wat bloem en eieren.”
Ook voor mensen die niet van pannenkoeken houden of geen gluten mogen eten zijn er alternatieven, laat de woordvoerder weten. ,,Het eindejaarsgeschenk is voor ons een mooi middel om niet alleen onze waardering uit te spreken aan de collega’s, maar ook om de onderlinge verbinding te vergroten. Juist daarom hebben we dit jaar ervoor gekozen om iedereen in de basis hetzelfde cadeau te geven.”
https://www.ad.nl/binnenl(...)t-een-grap~a2068a77/
Ik heb vorig jaar in het UMC gelegen. Het leek alsof het leger des heils erwtensoep op je bord kwakte. Personeel was op z'n westers afstandelijk, waar in Brabant de humor en gemoedelijkheid standaard was. Ik geniet van deze wereldproblemen. Wat nou in Afrika honger ? De beste midvoor allertijden werd ooit uitgescholden voor pannenkoek. Laat San Marco nu uit Utrecht komen.
Als daar die pannekoeken koekenpan bij zit, is dat een prima pakket. Ik heb een dergelijke pan en moet zeggen, erg prettig met pannenkoeken flippen.quote:
Maar sowieso: klagen over iets wat je absoluut en volledig cadeau krijgt Veel Nederlandser dan dit gaat het niet worden.quote:Op vrijdag 13 december 2024 09:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Als daar die pannekoeken koekenpan bij zit, is dat een prima pakket. Ik heb een dergelijke pan en moet zeggen, erg prettig met pannenkoeken flippen.
Ook dat. Als er oorlog komt en je niets anders hebt dan wat meel, zijn ze blij met die pan!quote:Op vrijdag 13 december 2024 10:01 schreef Solispolar het volgende:
Maar sowieso: klagen over iets wat je absoluut en volledig cadeau krijgt Veel Nederlandser dan dit gaat het niet worden.
Dat bedoel ik.quote:Op vrijdag 13 december 2024 10:01 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Maar sowieso: klagen over iets wat je absoluut en volledig cadeau krijgt Veel Nederlandser dan dit gaat het niet worden.
Dat staat inderdaad ook gewoon in de OP.quote:Op vrijdag 13 december 2024 13:02 schreef ZarB het volgende:
Ik las dat er nog helemaal niet bekend is wat erin zit dus hoe kunnen ze er nou al stampij over maken..
Als je dat pannenkoekenpakket zelf niet wilt dan kun je het gewoon naar de plaatselijke voedselbank brengen, dus het kan prima duurzaam.quote:Op vrijdag 13 december 2024 01:41 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Als een deel van de medewerkers het pakket weggooit dan is het ook niet echt duurzaam.
Gelukkig hebben de umc-medewerkers hun dertiende maand al gehad dus kunnen ze zelf iets moois kopen.
Linkquote:Op donderdag 12 december 2024 21:31 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat topic met dat bovenbuurmeisje was goud.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |